2. leht 5-st

Postitatud: 03 Juun 2007, 12:05
Postitas AbStra1t
ants01 kirjutas:
Selle viga on see,et too ei võta 160km/h sisse :lol:

Postitatud: 03 Juun 2007, 12:34
Postitas sang
Chopper-reeglina jäiga raamiga, v2 mootor, ette viidud esihark, ühekohaline. Choppereid poes ikka niisama ei müüda vaid ehitatakse enamasti ise (või lased valmistada WCC, OCC, etc...). Sõiduks suht ebamugav (meie teedel kindlasti). Meil ringiliikuvad isendid on cruiserid (igasugused kroomilaadsed matkarattad), customid (moditud cruiserid).
olgem siiski terminites täpsed ja kasutagem usakate ehk antud terminite /tsiklitüüpide päritolumaa originaalseid definitsioone:

cruiser on nn klassikalise välimuse ja mootoritüübiga (V2) tsikkel (vt näiteks HD tehasetoodangut).

chopper saadakse, kui cruiser ehitatakse ümber sel määral, et muudetakse ka raami või võetakse kasutusele isetehtud raam.

kui cruiser ümber ehitada (klassikaline tähendus: viska kõik üleliigne kola pealt minema ja tee tsikkel kergemaks), aga raam jätta originaalseks, siis on tegemist tsikliklassiga bobber.


Teemasse: ütle tsikli ostuks kasutada oleva raha suurusjärk, siis oskab sulle ka tsiklit soovitada. Muidu tulevad pakkumised alates 125ccm Quingpuing'ist kuni VRod'ini.

Postitatud: 03 Juun 2007, 13:32
Postitas Rubberoid
Vaidlus, kas on chopper/custom - on sama, mis vaidlused teemal: speed metal/trash metal :P
chopper saadakse, kui cruiser ehitatakse ümber sel määral, et muudetakse ka raami või võetakse kasutusele isetehtud raam.

Võtteks aluseks cruiseri nt. goldwingi, või Kawasaki Voyageri, muudan raami ja saangi chopperi?? :roll:

Postitatud: 03 Juun 2007, 14:00
Postitas Ratas007
krossi2ss kirjutas:
ants01 kirjutas:
Selle viga on see,et too ei võta 160km/h sisse :lol:
Seda kindlasti, kuid see sõltub ka hinnast. Mina võtan seda kui kiiruse ja hinna suhet, et kui hind on odav, siis olen nõus ka aeglasemalt sõitma.
Välimus on aga küll jube, nagu mingi vene izh. Lenksud võiksid natuke pikemad olla, sadul on mingi tavaline diivan, seljatuge pole, mingi imelik sinakas toon domineerib, bensupaak on suvaline kast ilma disainita.
Olen tähele pannud et neil yamaha-, honda-, kawasaki jne kommertsfirmade rataste disain on kõigil lihtaslt jube. Vanematel Harleydel on disain OK, aga uuemate Harleyde oma on ka kuidagi imelikuks läinud. Algul need uued VRSC'd isegi meeldisid, kui siis vaatsin et ikka pole ratas mida endale tahaks. Aga selle eest on just mingitel nurgatagustel firmadel disain see mis vaja.
sang kirjutas:
Teemasse: ütle tsikli ostuks kasutada oleva raha suurusjärk, siis oskab sulle ka tsiklit soovitada. Muidu tulevad pakkumised alates 125ccm Quingpuing'ist kuni VRod'ini.
Ilusa 125cc ostaks mingi 20 000-ga. Aga ratta mis 160km/h võtab, võiks piir olla kusagil 200 000 eek juures. Samas oleks väga hea kui ka alla 100 000 saab. Mulle on see ikka väga suur raha tagasi maksta.

Postitatud: 03 Juun 2007, 14:39
Postitas Märt78
20 000, 200 000, 100 000.........peab vist mingi kaalutud keskmise arvutama, et eelarve paika saada :roll:

Postitatud: 03 Juun 2007, 16:09
Postitas Laur
Urbanstyle kirjutas:
Muide, kui tead siis yamaha bulldogil on - http://www.yamaha.ee/index.php?lang=et& ... duct_id=51
sama mootor mis sellel chopperil ;)
Välisel vaatlusel sama ve?

Pöördemoment on küll erinev, natuke suurem ja poolemadalamatel pööretel.

Postitatud: 03 Juun 2007, 16:23
Postitas yeekim
krossi2ss kirjutas:
ants01 kirjutas:
Selle viga on see,et too ei võta 160km/h sisse :lol:
Kas see Q-hui vo~i mis ta oligi, on siis 160 pill?
Krt. pane enda finantsid ja tahtmised, no~udmised ilusti paika!
Ise vo~taks ennem kasutet Suzi kui uue Q-hui, olgugi , et va"limust pole kummalgi.

Edu

Postitatud: 03 Juun 2007, 16:27
Postitas Ratas007
Märt78 kirjutas:
20 000, 200 000, 100 000.........peab vist mingi kaalutud keskmise arvutada, et eelarve paika saada :roll:
Sõnastasin üldse kogu teema valesti. Peamine kriteerium oleks ikkagi hoopis nii et a'la otsin ratast, mille välimuse kohta ei tekiks kahtlust ka et see kuulub rokkarile. Ja chopperi asemel eelistaksin ka cruiserit rohkem.
Muu jerundaa eest ei raatsiks senti ka välja käia, ennem sõidan autoga.

Postitatud: 03 Juun 2007, 17:01
Postitas Vägilane
Vaata www.motokeskus.ee mine kohale, istu ja proovi ja lõpuks võid ju osta kust tahad, kasvõi läänest tellida.

Re: palun soovitage cruiserit või shopperit

Postitatud: 03 Juun 2007, 17:31
Postitas Ratas007
oldmoped kirjutas:
Mina, kui vanade moppediklassi sõidukite tulihingeline fanaatik soovitaksin vailda igaljuhul shopperi. Endalgi plaanis lähiajal üks eksemplar Eestisse oma kollektsiooni tarbeks tuua.
Ainus, mis mittekuidagi su soovidega kokku ei lange on see, et mitteükski shopper ei ole kunagi küündinud sinu soovitud tippkiirusele lähedalegi.
Kui tohib, siis vaidleks ikka vastu küll. Näide kohe ka - http://www.motokeskus.ee/et/kasutatud/710

Usun et 1638 cm3 puhul ikka küünib küll ja kuidas veel.

Postitatud: 03 Juun 2007, 17:55
Postitas rolex
Ratas007 kui sa nüüd natuke loeksid ja süveneksid kirjutatud teksti siis ehk taipad isegi, et su kallal tõmmatakse ehk teisisõnu üks räägib aiast teine aiaaugust.

Postitatud: 03 Juun 2007, 17:55
Postitas oldmoped
Sina küsisid shopper'i kohta. Sõiduki puhul on Shopper 60ndate lõpust 80ndate lõpuni põhjamaades (põhiliselt Rootsis aga ka Norras ja Soomes) valmistatud pensionäridel poeskäimiseks mõeldud kolmerattalise mopeedauto tüüp, max kiirusega sõltuvalt mudelist 25-60kmh (illustreerivad pildid ma oma postitusse ka lisasin). Samuti markeeritakse tänapäeval shopperitena usas põhiliselt elektrilisi kahe ja kolmerattalisi kaubakorviga varustatud pensionärisõidukeid.


P.S. kunagise chopperimehena (eelmise sajandi lõpuaastad) või sulle ausalt öelda, et suurte tippkiirustega ei ole peale selle, et saad oma masina võimekusest sõpradele paari õlle juures rääkida, eriti mittemidagi peale hakata.
Normaalne ja vastuvõetav maanteekulgemine on seal 100kmh kandis. Üle selle läheb asi lihtsalt ebamugavaks. Sealt edasi peetud customid ja classikud on olnud kõik tunduvalt sõitjasõbralikumad.

Postitatud: 03 Juun 2007, 18:28
Postitas AbStra1t
ants01 kirjutas:
Ise vo~taks ennem kasutet Suzi kui uue Q-hui, olgugi , et va"limust pole kummalgi.

Edu
Mina vo~taks õs'i või emakeele tunnid :wink:

Postitatud: 03 Juun 2007, 18:34
Postitas Urbanstyle
Laur kirjutas:
Urbanstyle kirjutas:
Muide, kui tead siis yamaha bulldogil on - http://www.yamaha.ee/index.php?lang=et& ... duct_id=51
sama mootor mis sellel chopperil ;)
Välisel vaatlusel sama ve?

Pöördemoment on küll erinev, natuke suurem ja poolemadalamatel pööretel.
Seal on veidike teised seaded mõlemad arendavad 62 hj 5750 pöördel
bulldog arendab 88nm 4500 pöördel ja XVS drag star classic arendab 85nm 2500 pöördel
Mootor on jah välisel vaatlemisel sama kujuga, õhufiltrid on erinevad ja materjalide lõppviimistlus
Kindel olen sellepärast et mõlemad on V2 SOCH õhkjahutus ja 95,0*75,0, töömaht 1063ccm

Postitatud: 03 Juun 2007, 18:39
Postitas rix
Sinine vilkur kirjutas:
Kaks lehekülge mõttetut teemat.
Täiesti nõus !
Kasutaja Ratas007 tee omale kõigepealt selgeks millise hinnaga oled nõus ostma ratast siis vaata www.auto24.ee või mõnest teisest müügiportaalist kas saad midagi mis sulle sobib !
Muidu varsti siin 10 lehte mõttetut mula

Postitatud: 03 Juun 2007, 20:06
Postitas Elessar
Jah, natuke naljakas on see teema tõesti, kuid siiski, ärme jäta meest hätta.
Sõnastasin üldse kogu teema valesti. Peamine kriteerium oleks ikkagi hoopis nii et a'la otsin ratast, mille välimuse kohta ei tekiks kahtlust ka et see kuulub rokkarile. Ja chopperi asemel eelistaksin ka cruiserit rohkem.
Muu jerundaa eest ei raatsiks senti ka välja käia, ennem sõidan autoga.
Et kui tahad masinat, mille välimus peab sobima rokkarile, ja oled veidike vanem kui 16, siis ära nüüd 125-pille tõesti vaata. Ülimalt koomiline oleks vaadata suure habeme ja võimsa lõngaga hevikat imepisikesel 125sel ringi "kimamas". :lol: Kuula kasvõi nende häält või vaata suurust. :lol:
Ja kui max summa võib olla 200 000, siis selle eest saab vist V-Rodi juba kätte:P Ja selline isend, eriti kui üleni musta matt värviga kaetud (täpselt nagu see aasta tartu motomessil näha võis) on ikka tõeliselt heavy masin :twisted:
----
Ja peaks vist vastama kõigile nõudmistele, mis teema algataja on esitanud.

Postitatud: 03 Juun 2007, 20:51
Postitas Ratas007
Elessar kirjutas:
Et kui tahad masinat, mille välimus peab sobima rokkarile, ja oled veidike vanem kui 16, siis ära nüüd 125-pille tõesti vaata. Ülimalt koomiline oleks vaadata suure habeme ja võimsa lõngaga hevikat imepisikesel 125sel ringi "kimamas". :lol: Kuula kasvõi nende häält või vaata suurust. :lol:
Ja kui max summa võib olla 200 000, siis selle eest saab vist V-Rodi juba kätte:P Ja selline isend, eriti kui üleni musta matt värviga kaetud (täpselt nagu see aasta tartu motomessil näha võis) on ikka tõeliselt heavy masin :twisted:
----
Ja peaks vist vastama kõigile nõudmistele, mis teema algataja on esitanud.
Vaatasin veelkord Harley kodukat. See V-Rod mulle ei meeldi, liiga küürus peab istuma ja tagasõitjal on ebamugav iste, aga vaatasin et Softail Custom FXSTC oleks ikka nagu loodud see mis vaja. Ei pannud enne tähele seda mudelit. See rokkari imago ja mootori hääl on mulle suht savi, peamiselt vaatan et oleks mugav istuda seljas ja rokkari ratastel on see kõige mugavam. I.T. Motos, vaatasin et seda mudelit polegi ning tundus et hinnale paneb kõvasti juurde kui Harley lehelt näha.

Re: palun soovitage cruiserit või shopperit

Postitatud: 03 Juun 2007, 20:51
Postitas kr0om
Ratas007 kirjutas:
Tere!

Olen uus ja algaja. Tegelikult mitte päris algaja. Vene ajal sai aastaid 350 Jawaga sõidetud. Nüüd tekkis taas sõiduisu. Biket ei taha - liiga küürus on ebamugav istuda. 100% shopper aga on samuti ülepingutus. Tahaks midagi cruiseri ja shopperi vahepealset. Ega erilisi muid tingimusi polegi, kui et lõppkiirust peaks vähemalt 160 km/h välja võtma. Kiirendus pole tähtis. Vanast kogemusest tean et 140 km/h oli normaalne kiirus, rohkem polnud vaja pikkadel ja sirgetel teedel. Mul nimelt on maakoht kaugel ning sirgel teel kaua sõites hakkab igav ja väsitab. Ratast tahan muidugi uut, kasutatuga ei viitsi jamada. Kas kusagil on mingi korralik webileht koos andmete, piltide, hindade ja lõppkiirustega, et siit eestist osta. Tänud.
Kui sa siin nüüd nalja tõsiste motoässadega ei tee ja tõepoolest otsid soovitusi, siis:
1. lõppkiiruse asemel uuri kuupsentimeetreid ( alla 1000cc on raha raiskamine, kui jutt käib cruserist )
2. arvamus, et kiirendus pole oluline on suur ja fataalne viga. Ka cruiseri puhul on kiirendus väga ja väga oluline kui tahad mitteenneaegu kasti kukkuda.
3. et su sõber naeris Huingi välja, see on hea märk. Sestap võta oma sõber kaasa ja mine poodi - ta näikse asja jagavat.

Re: palun soovitage cruiserit või shopperit

Postitatud: 03 Juun 2007, 21:03
Postitas Ratas007
kr0om kirjutas:
2. arvamus, et kiirendus pole oluline on suur ja fataalne viga. Ka cruiseri puhul on kiirendus väga ja väga oluline kui tahad mitteenneaegu kasti kukkuda.
Kiirendused mulle tõesti ei meeldi, ei tihedas liikluses, ega ka sirgel teel ohtlikud möödasõidud. Kunagistest sõitmistest Jawaga on jäänud mälestus et ratas on ikka väga ohtlik sõidupuu (otseselt suuremat viga pole küll saanud) ning pole mingit kavatsust hakata isegi mitte riskima nende möödasõitudega. Pigem naudin sõidus vastu puhuvat tuult, head ilma ja mugavat ratast. Minu teada kiired pöörded ka lühendavad mootori eluiga.

Postitatud: 03 Juun 2007, 21:09
Postitas Elessar
Minu teada kiired pöörded ka lühendavad mootori eluiga.
Kas nüüd mõtled seda, et kiirendades on vaja kiiremaid pöördeid? Costumid ja cruiserid rebivad muideks justnimelt madalatelt.

Postitatud: 03 Juun 2007, 21:16
Postitas yeekim
Tenn nyyd kopipasta Sinu enda postitustest:

1)Ega erilisi muid tingimusi polegi, kui et lõppkiirust peaks vähemalt 160 km/h välja võtma.
2)Mõtlesin et enne kui päris õige riistapuu muretsen (et ülepeakaela otsust ei teeks), ostan esmalt mõne odava "naljaratta". Firmas Trendimport müüakse ainult 20 000 eeku eest mingit cruiser-chopperit - http://www.trendimport.ee/index.php?pro ... group_id=4
3)Ilusa 125cc ostaks mingi 20 000-ga. Aga ratta mis 160km/h võtab, võiks piir olla kusagil 200 000 eek juures. Samas oleks väga hea kui ka alla 100 000 saab. Mulle on see ikka väga suur raha tagasi maksta.
4)Sõnastasin üldse kogu teema valesti. Peamine kriteerium oleks ikkagi hoopis nii et a'la otsin ratast, mille välimuse kohta ei tekiks kahtlust ka et see kuulub rokkarile. Ja chopperi asemel eelistaksin ka cruiserit rohkem
5)See rokkari imago ja mootori hääl on mulle suht savi, peamiselt vaatan et oleks mugav istuda seljas ja rokkari ratastel on see kõige mugavam

Kas Sa ise ka tead mida Sa tahad ja kes Sa tegelikult oled?

Re: palun soovitage cruiserit või shopperit

Postitatud: 03 Juun 2007, 21:19
Postitas kr0om
Ratas007 kirjutas:
kr0om kirjutas:
2. arvamus, et kiirendus pole oluline on suur ja fataalne viga. Ka cruiseri puhul on kiirendus väga ja väga oluline kui tahad mitteenneaegu kasti kukkuda.
Kiirendused mulle tõesti ei meeldi, ei tihedas liikluses, ega ka sirgel teel ohtlikud möödasõidud. Kunagistest sõitmistest Jawaga on jäänud mälestus et ratas on ikka väga ohtlik sõidupuu (otseselt suuremat viga pole küll saanud) ning pole mingit kavatsust hakata isegi mitte riskima nende möödasõitudega. Pigem naudin sõidus vastu puhuvat tuult, head ilma ja mugavat ratast. Minu teada kiired pöörded ka lühendavad mootori eluiga.
Pidasin silmas seda et sinu seaduskuulekusest olenemata võib keegi maanteel käituda nii et sind päästab vaid sinu tsikli kiirendus. Sul peab parema käe alla olema powerit kui seda vaja peaks minema või sa riskid liikluses oma eluga. Powerit peab olema seda kindlamalt kui sul on kaassõitja või riskid ka tema eluga. Sa eksid kui arvad et sa saad liikluses kulgeda nii nagu SINA tahad. Power tähendab turvalisust. Muide mida rohkem kuupsentimeetreid seda aeglasemalt mootor pöörleb ja seda pikem on mootori eluiga. Rusikareegel ütleb cc x 200 = mootori läbisõit. 125cm3 mootori ressurss on ca. 25 000 kilomeetrit. 1000cm3 = ca 200 000 kilomeetrit ! Minu soovitus on cruiser vähemalt 1000 cc.

Postitatud: 03 Juun 2007, 22:16
Postitas Margusxx
Rubberoid kirjutas:
Vaidlus, kas on chopper/custom - on sama, mis vaidlused teemal: speed metal/trash metal :P
chopper saadakse, kui cruiser ehitatakse ümber sel määral, et muudetakse ka raami või võetakse kasutusele isetehtud raam.

Võtteks aluseks cruiseri nt. goldwingi, või Kawasaki Voyageri, muudan raami ja saangi chopperi?? :roll:
Chopper saadakse kui rattalt kõik üleliigse minema loobid ( chop`id), mida vähem igast vidinaid küljes, seda chopperim ratas. Chop = tükeldama, hakkima. ingliskeeles siis. Raami muutmine pole üldiselt primaarne, ega ka jäik tagaratas.

Postitatud: 03 Juun 2007, 22:52
Postitas pritsu
Sinine vilkur kirjutas:
Et eelnevale lisaks- mine poiss nüüd magama ja vaata hommikul ema auto (shopperi) spido pealt, palju välja võtab. Kaks lehekülge mõttetut teemat.
:) Täitsa nõus. Sattusin lugema seda: http://www.postimees.ee/030607/esileht/ ... 264007.php
Sama teema käib ka kommentaarides edasi.

Postitatud: 03 Juun 2007, 23:23
Postitas yeekim
pritsu kirjutas:
Sinine vilkur kirjutas:
Et eelnevale lisaks- mine poiss nüüd magama ja vaata hommikul ema auto (shopperi) spido pealt, palju välja võtab. Kaks lehekülge mõttetut teemat.
:) Täitsa nõus. Sattusin lugema seda: http://www.postimees.ee/030607/esileht/ ... 264007.php
Sama teema käib ka kommentaarides edasi.
Mis poiss, kopy tema esimesest postist: "Tegelikult mitte päris algaja. Vene ajal sai aastaid 350 Jawaga sõidetud!" (lol)

Postitatud: 03 Juun 2007, 23:37
Postitas Rubberoid
Chopper saadakse kui rattalt kõik üleliigse minema loobid ( chop`id), mida vähem igast vidinaid küljes, seda chopperim ratas.
No mida veel!!! :evil: Chopperit ei saa teha suvalisest rattast! Klassikaline chopper - jäiga raamiga, pikema esihargiga! Reeglina HD mootor. Muu on sekundaarne.
Linke kah, kes tahab uurida:
http://www.westcoastchoppers.com/
http://www.orangecountychoppers.com/
http://www.martinbrosbikes.com/
http://www.choppersinc.com/index_flash.html
http://www.bigbearchoppers.com/

Postitatud: 04 Juun 2007, 00:09
Postitas Pihelgas
nii, praegu läks teema ajaviite alla. See sobilikum koht, kui Ratas007 samamoodi viitsib jätkata :wink:

Postitatud: 04 Juun 2007, 00:10
Postitas Elessar
Aga kuidas nimetada selliseid rattaid, mida mina olen pidanud "uue kooli chopperiteks"?
Näiteks:

Võimas harley küll. Ümber ehitatud ikka oma jagu(tagumine ots), kuid teie choppimisest pole märkigi. Ja ma pean silmas peale selle maisna ka kõiki neid madala laia lenksu, laia tagaratta ja rokem küürus isteasendiga rattaid.

Postitatud: 04 Juun 2007, 09:32
Postitas sang
Chopper saadakse kui rattalt kõik üleliigse minema loobid ( chop`id), mida vähem igast vidinaid küljes, seda chopperim ratas. Chop = tükeldama, hakkima. ingliskeeles siis. Raami muutmine pole üldiselt primaarne, ega ka jäik tagaratas.
Kui kõik üleliigse (liiga palju kaaluva) minema viskad (cruiserilt siis, räägime aint sellest tsikliklassist), siis sa mitte ei chop'i vaid bobb'id, chop'imine tähendab, et tükeldad raami.

Loomulikult pole tsikli ehitamisel raami muutmine või jäik tagaots primaarne. Lihtsalt ajalooliselt on termin selline. Kusjuures jäik tagaots tuleneb sellest, et 60ndatel (kui choppimine hoo sisse sai) oli USAs tonnide viisi odavalt saada vanu HD ilma tagavedrustuseta raame. Need läksidki käiku kui odavad lahendused ja tänapäeva retrovaimustuses on see teema jälle üles korjatud.
No mida veel!!! Chopperit ei saa teha suvalisest rattast! Klassikaline chopper - jäiga raamiga, pikema esihargiga! Reeglina HD mootor. Muu on sekundaarne.
Wrong! Klassikalisel chopperiajastul chopiti väga edukalt ja võrdselt tasemel ka näiteks briti päritolu tollaseid sportbaike. Kui aga tulid välja suured jaapanlased 70ndatel, siis asuti neidki usinalt choppima. Jäiga raamiga ja HD mootoriga chopperid on lihtsalt tänapäeva pop-kultuuris suurema tuntuse saavutanud. Väga napilt ja kokkuvõtlikult on kõike seda öeldud ka wikipedias, vt lg Traditional choppers.

Tõenäoline põhjus selleks oli vist see, et vanad HD-d olid tollal kõige odavamad platvormid, mida iga pätt sai endale lubada, seega kinnistus see kuvand tugevamini "pahade poiste" imagoga läbi napakate filmide ja raamatute. Tänapäeva "chopperi"-tööstus põhinebki sellel kuvandil, ekspulateerides usinalt stampi, mis on retrovaimustuses baby-boomerite kujutluspildis "vaba ja sõltumatu" imago üks elemente. Kuidas saab paarsada K$ kroomi ja värvi, mille aastane läbisõit on parimal juhul paarsada miili, olla vabaduse sümboliks, on juba omaette teema.

Postitatud: 04 Juun 2007, 10:11
Postitas AzA
viimase peal teema :)

mind huvitaks, miks alla 1L mootori on raharaiskamine :D