Reageerimine ettekeeramise puhul
Moderaator: Moded
Eestis võiks olla selline väike törtsutamise komme. Nagu lõunamaadeski, et enne kui hakkad kuskile lähenema, kus on teisi liikleiaid, siis annad lihtsalt pisikese törtsu signaali, et kõik kuuleksid ka mingit törakat, siis saavadk ohe aru, et sealt tuleb keegi kindla hooga ja siis pannakse hoopis paremini tähele teisi. Aga praegu väga nii teha nagu ei julge, või noh, kuidagi pole kultuuris sees selline asi, arvatakse et oled minigi närvihaige kes koguaeg piibitab, et mina nüüd tulen, tõmmake eest vms.
See võiks elementeerseks muutuda.
Võibolla autode puhul polegi nii väga vaja, aga tsiklidega küll.
See võiks elementeerseks muutuda.
Võibolla autode puhul polegi nii väga vaja, aga tsiklidega küll.
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
lisaks helkurvestile võiks ka kiivrile vilkuri kinnitada. või veel midagi haigemat välja mõelda. tegelt see ei aita. tuleb ise ikkagi veel tähelepanelikum olla ja ise suutma olukorda ette näha. kurat autoga sõites keeratakse ka autole suht sageli ette. tundub. et asi pole lihtsalt selles, et ei märka lähenevat sõidukit vaid selles, et ei osata või ei suudeta arvestada läheneva sõiduki kiirust ja kaugust. ja tsikkel oma väikeste mõõtmete ja üldiselt tavaliiklejast kiiremini kiirendav ja liikuv masin, tekitab sageli teistes liiklejates valearvestuse.
HELKURVEST ON JAMA. las jääb ikkagi lasteaialastele, õppesõitjatele ja teetöölistele. ka kaugtule kasutamine pole minu arust lahendus.
lugege postitusi, kus ise kirjutate, et tagant sissesõidu vältimiseks pidurdasin nii, et tagakumm kandiline, panin sajaga ülekäiguraja ees peatunud autost mööda, sest ei suutnud enam pidama jääda, jne. kui sõidate nii, et mõistus enam järele ei jõua, on need laksud kiired tulema. sellisel juhul ei aita ka see paljukiidetud helkurvest enam.
parimat soovides peeter.
HELKURVEST ON JAMA. las jääb ikkagi lasteaialastele, õppesõitjatele ja teetöölistele. ka kaugtule kasutamine pole minu arust lahendus.
lugege postitusi, kus ise kirjutate, et tagant sissesõidu vältimiseks pidurdasin nii, et tagakumm kandiline, panin sajaga ülekäiguraja ees peatunud autost mööda, sest ei suutnud enam pidama jääda, jne. kui sõidate nii, et mõistus enam järele ei jõua, on need laksud kiired tulema. sellisel juhul ei aita ka see paljukiidetud helkurvest enam.
parimat soovides peeter.
See nüüd küll normaalne ei ole ju. Inimene peaks olema igati normaalne ja saama aru, mis toimub ilma, et teda hoiatama peaks. Lõunamaades on need "piibid" sellised mahedamad ka ja seal on lihtsalt turiste rohkem, kes tahavad üle tee minna seal, kus ei tohi. Siin oleks see suhteliselt mõeldamatu minu arvates.Regula kirjutas:Eestis võiks olla selline väike törtsutamise komme. Nagu lõunamaadeski, et enne kui hakkad kuskile lähenema, kus on teisi liikleiaid, siis annad lihtsalt pisikese törtsu signaali, et kõik kuuleksid ka mingit törakat, siis saavadk ohe aru, et sealt tuleb keegi kindla hooga ja siis pannakse hoopis paremini tähele teisi. Aga praegu väga nii teha nagu ei julge, või noh, kuidagi pole kultuuris sees selline asi, arvatakse et oled minigi närvihaige kes koguaeg piibitab, et mina nüüd tulen, tõmmake eest vms.
See võiks elementeerseks muutuda.
Võibolla autode puhul polegi nii väga vaja, aga tsiklidega küll.
-
Teema algataja
Olen n6us! kui 100 palli süsteemis siis motikaga on tähelepanu koguaeg 100, autoga umbes 40. vilks peeglisse, siis k6rvale.... oo ristmik l4heneb... juba kaugelt hoog maha parem... vasak ... parem.... vasak.... ei tule kedagi..... punn p6hjaTsikkelröövel kirjutas:Mõtlen kah, et tsiklisõit on ala, kus su eesõigus ei maksa tegelikult halligi. Parem eeldada, et oled nähtamatu - siis oled vähemalt elus. Ma sõitsin 83 - 96 pidevalt tsikliga. Siis ainult autoga. Nüüd teist aastat jälle tsikliga ka. Ja kohe tunnen vahet. Autoroolis mugandud, tekib rutiin. Ja selle tõttu tähelepanu hajub ja naturaalselt, ei märka enam tsiklit. Vaatad ta'st läbi või ei viitsi piilarist mööda vaatamiseks kaela sirutada, etc. Taas kahele rattale istudes lausa tundsin, kuidas vähehaaval, aga kindlalt tulevad vanad tsikliharjumused tagasi - pidev olukorrahindamine, küljele ja taha vaatamine jne. Silm kogu aeg vilab. Ja sõidad kohe, ka autoga, ohutumalt. Ei eksi ise nii palju ja peaasi - ka sulle ei sõideta enam sisse, sest sa ei säti ise ennast liikluses sellisesse kohta.
Ehk siis - ei maksa loota, et kahel rattal õnnestub autojuhti kuidagi harida. Sättida tuleb oma sõidustiili. Tsikli värv ei tähenda mu meelest halligi. Eestpoolt seda niikuinii ei märka. Helkurvest töötab, iseäranis see roheline. Põhjus ilmselgelt selles, et seda kasutab ka politsei. Mäletan, politsei esimestel aastatel oli politseil tumesinine kombinesoon helkurribadega - polnud just eriti ere asi, aga KÕIK märkasid. Mul olid toona sellised tunked. Kogu aeg peeti politseinikuksSamas täistuli mu meelest eriti ei aita. Nägemine on selektiivne ja kui juht ikka lambist eeldab, et tsiklit pole, võib ta sellele lausa otsa vaadata ja ta ikka ei näe. Harjumuste jõud on meeletu. Roolis tuleb selle vastu võidelda.

Ära üldista. Tagant sissesõidust jms kirjutas ÜKS inimene. Ja jutt ei ole hetkel mootorratturite valedest sõiduvõtetest.petz61 kirjutas:lisaks helkurvestile võiks ka kiivrile vilkuri kinnitada. või veel midagi haigemat välja mõelda. tegelt see ei aita. ....
HELKURVEST ON JAMA. las jääb ikkagi lasteaialastele, õppesõitjatele ja teetöölistele. ka kaugtule kasutamine pole minu arust lahendus.
lugege postitusi, kus ise kirjutate, et tagant sissesõidu vältimiseks pidurdasin nii, et tagakumm kandiline, panin sajaga ülekäiguraja ees peatunud autost mööda, sest ei suutnud enam pidama jääda, jne.
On täiesti mõttetu vaielda, kas helkurvest teeb mootorratturi kergemini märgatavaks või mitte. Seda effekti on mitmed, KES ON VESTI REAALSELT KASUTANUD, kasvõi siinsamas teemas, kinnitanud. Kohustuslikuks ei ole seda tõesti vaja teha, aga samas ei ole mõtet ka ajada mulli teemal, et helkurvest ei aita. Eriti, kui tegelik põhjus on "oi ma paistan välja nagu lasteaialaps"-kartus. 99% motojopedel on helkurribad. Miks? Teetöölistele mõeldud?
Aivar
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
ja ei üldistagi. ja pole ka mõelnud seda, et on kartus, et paistan välja kui lasteaialaps. no tehku see helkurvest nähtavamaks või mitte, lihtsalt on see suht tobe mootorratturi seljas. mingi deividsonivend deividsoniseljas ja helkurvestiga. paistab ikka hästi kaugelt silma. no see ikkagi igaühe oma asi mis selga paneb. need jopel olevad helkurribad säravad ikkagi rohkem pimedas tuledevalgel. aga tsiklil ka laternad ees ja taga põlemas ja vägagi nähtavad... muidugi kui keegi just pimedas tuledeta ei sõida.
see kõik on minu isiklik arvamus ja üleüldse kirjutage teemast ka, mis oli midagi reageerimisest ettekeeramise puhul.
see kõik on minu isiklik arvamus ja üleüldse kirjutage teemast ka, mis oli midagi reageerimisest ettekeeramise puhul.
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 09 Juun 2005, 12:34
- Tsikkel: 1190
- Asukoht: Tallinn/Rapla/Vigala
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 5 korda
Eile öösel, kellaaeg 23.30 ringis. Viljandi mnt, Tõdval, Alexela tankla ees.
Tulen mina vaikselt ja enamvähem korraliku ratturina lasen rutska lahti, et kiirus kohandada seal oleva 70km/h piiranguga.
Ees vene autotööstuse sedööver Ziguli, mis minust juba enne oli ilge pasaga mööda pannud kohe Tallinnast välja sõites- täis noori, kes ennast akendest välja upitasid. Vaatan, pidurdab, aga ei ühtegi märku, kuhu poole nüüd pöörama hakkab. Kuna autot olin enne näinud, siis kerge loogika ütles, et paremale, st tanklasse. Võtsin siis telgjoonele, et rahulikult mööda mahtuda. Aga see kurask otsustas hoopis kuskile põlluvahele keerata- see tee asus aga vasemal. Jõudsin veel meelde tuletada et ega ometi jälle (eelmine aasta sain mitu nädalat ilma tsiklita olla, kuid tokord keeras ette vasakult paremale), mitte pidurdada, kallutada end veel vasemale. Vaatasin, et ei pääse vist, tõstsin igaks juhuks veel enda parema tagajala üles, et kui saangi küljelt vosu, siis ei jää see ratta ja auto vahele- ja möödas ma olingi.
Krt, olin enda tegemisega nii rahul, et ei viitsinud tattidele järgigi sõitma hakata.
Tea, kuidas see helkurvest oleks siin aidanud?? Sai ju eelnevalt lähenetud kaugtuledega!!!
Samas, pange ise tähele, et teinekord jäävad suht suured asjad A piilari taha, mis sõitma hakates sind üllatada võivad.
Ei jäägi muud üle, kui et sõita nii, nagu oleksid nähtamatu.
Tulen mina vaikselt ja enamvähem korraliku ratturina lasen rutska lahti, et kiirus kohandada seal oleva 70km/h piiranguga.
Ees vene autotööstuse sedööver Ziguli, mis minust juba enne oli ilge pasaga mööda pannud kohe Tallinnast välja sõites- täis noori, kes ennast akendest välja upitasid. Vaatan, pidurdab, aga ei ühtegi märku, kuhu poole nüüd pöörama hakkab. Kuna autot olin enne näinud, siis kerge loogika ütles, et paremale, st tanklasse. Võtsin siis telgjoonele, et rahulikult mööda mahtuda. Aga see kurask otsustas hoopis kuskile põlluvahele keerata- see tee asus aga vasemal. Jõudsin veel meelde tuletada et ega ometi jälle (eelmine aasta sain mitu nädalat ilma tsiklita olla, kuid tokord keeras ette vasakult paremale), mitte pidurdada, kallutada end veel vasemale. Vaatasin, et ei pääse vist, tõstsin igaks juhuks veel enda parema tagajala üles, et kui saangi küljelt vosu, siis ei jää see ratta ja auto vahele- ja möödas ma olingi.
Krt, olin enda tegemisega nii rahul, et ei viitsinud tattidele järgigi sõitma hakata.
Tea, kuidas see helkurvest oleks siin aidanud?? Sai ju eelnevalt lähenetud kaugtuledega!!!
Samas, pange ise tähele, et teinekord jäävad suht suured asjad A piilari taha, mis sõitma hakates sind üllatada võivad.
Ei jäägi muud üle, kui et sõita nii, nagu oleksid nähtamatu.
FZR 600-> FZS 1000 Fazer-> TT 600R-> ZX600F-> DL1000-> 1190S
Ega siin nüüd vesti kohustust ei aeta segamini näiteks eririietuse kandmise kohustusega kusjuures eririietusel peavad helkurid küljes olema? St. kas jutt võiks hoopis käia sellest, et hakatakse lisaks kiivrile nõudma ka kaitsmete ja helkuritega varustatud motoriietust ja saapaid mitte aga teetööliste veste?
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Seaduseandjad võiksid selle helkurvesti p*rse pista ning muuta kohustuslikuks sõidujoped, -püksid, -kindad jne.Ühesõnaga kaitsevarustust, mitte ainult kiiver.Muidu jääbki linna peal näha Naked Nachos'id, kellel ainult miskine pott peas on.Kahju ainult sellest, et seda kuradi helkurvesti saab konkreetselt defineerida, tsikli sõiduvarustust (va. kiiver) aga mitte.
Challenge the Adventure.Ride The World
To Spinna, kui minu posti selle rootsi näite all mõtled, siis ei ma ei aja segamini vesti kohustust kaitsmetega riiete kohustusega, vaid räägingi sellest neoonrohelisest/kollasest "rõvedusest" üritan paari päeva jooksul ka kindlad faktid selle kohta saada, kuid mäletamist mööda kui ühe sõbraga, kes juba head mitmed aastad Rootsis elab, see teema jutuks tuli, siis ta kinnitas seda.
Viimati muutis Soultrain, 11 Mai 2007, 09:47, muudetud 1 kord kokku.
Loud pipes save lives!!!
Ikka saab ju defineerida. Põhimõtteliselt käiks see tootjatele/toodetele tehtava sertifitseerimise kaudu. Hammasrataste vahele jääks küll ise põlve otsas valmistajad, aga kui paralleel tõmmata, siis isetehtud kiivriga ei peeta enam ammu sõitmist loomulikuks.Primo kirjutas:Seaduseandjad võiksid selle helkurvesti p*rse pista ning muuta kohustuslikuks sõidujoped, -püksid, -kindad jne.Ühesõnaga kaitsevarustust, mitte ainult kiiver.Muidu jääbki linna peal näha Naked Nachos'id, kellel ainult miskine pott peas on.Kahju ainult sellest, et seda kuradi helkurvesti saab konkreetselt defineerida, tsikli sõiduvarustust (va. kiiver) aga mitte.
Üldiselt kui teil persse pistmisest aega üle jääb siis minge sõidke parem. Vaatame kui paljud digimoni värvides ratastest digimuutuvad kolari-moniks jne. Vägisi mõistust pähe ei pane ja see samune veste ja rihmasid täis topitud perse on nagu abipolitseinik - ehk kinnitatud ikka ühe mehe külge ja iga mees ise otsustab mis sellega peale hakkab.
Mul selline küsimus, mis peaks siia teemasse sobima küll:
Oletame et kõrvalteelt (või ka lihtsalt kõrvalt reast) keerab/sõidab mulle ette auto. Mina üritan mis ma üritan, aga olukorrast puhtalt välja tulla ei ole võimalik ning panen külje maha. Samas ette keerandu autole (ega ka ühelegi muule) sisse ei sõida/libise. Kas sellisel juhul kindlsutus korvab mu ratta remondi ning kas makstakse kinni ka viga saanud varustus (kiiver, kombe, saapad jne)? Kas/kuidas üldse on võimalik tõestada, et autojuht sellises olukorras süüdi on? Põhimõttelisel võib alati ju põhjus olla ka kogenematus bikeris, kes oma süül või oskamatusest külili käis.
Ilmselt KUI kuidagi tuvastatakse, et autojuht oli süüdi, siis ratta remont läheb kindlustuse alla, aga kuidas ikkagi varustusega on?
Oletame et kõrvalteelt (või ka lihtsalt kõrvalt reast) keerab/sõidab mulle ette auto. Mina üritan mis ma üritan, aga olukorrast puhtalt välja tulla ei ole võimalik ning panen külje maha. Samas ette keerandu autole (ega ka ühelegi muule) sisse ei sõida/libise. Kas sellisel juhul kindlsutus korvab mu ratta remondi ning kas makstakse kinni ka viga saanud varustus (kiiver, kombe, saapad jne)? Kas/kuidas üldse on võimalik tõestada, et autojuht sellises olukorras süüdi on? Põhimõttelisel võib alati ju põhjus olla ka kogenematus bikeris, kes oma süül või oskamatusest külili käis.
Ilmselt KUI kuidagi tuvastatakse, et autojuht oli süüdi, siis ratta remont läheb kindlustuse alla, aga kuidas ikkagi varustusega on?
Olles just selle kadalipu lõpuni käinud võin rääkida oma kogemusest ja Seesam kindlustusest.Rene kirjutas:Mul selline küsimus, ... ?
Situatsioon oli analoogiline - kõrvalteelt sõitis peateele välja sõiduauto andmata mulle teed ja mul õnnestus küll otsene avarii ära hoida kuid külili kukkusin ikkagi. Kuna autojuht oli mõistlik mees ja minema ei tormanud vaid tunnistas oma süü ja nii sai see ka sündmuskoha skeemil fikseeritud, siis minu üllatuseks lõppes kogu jutt kindlustusega selliselt, et rattal vahetati kõik (mikro)kriibitud osad ning kõik mul seljas olnud riided, välja arvatud ihupesu ja sokid, ostis kindlustus ära. Rahade liikumisel mitte mingisuguseid tõrkeid ei olnud ja mitte ühegi rattal viga saanud osa vahetamise vajadust, sellega kaasnenud tööde ja ka näiteks õli vahetamist ning sündmuskohalt ratta töökotta transporti ei vaidlustatud. Ja see kõik toimis vaid liikluskindlustuse alusel.
-
- Postitusi: 180
- Liitunud: 09 Juun 2005, 12:34
- Tsikkel: 1190
- Asukoht: Tallinn/Rapla/Vigala
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 5 korda
Eelmine aasta august keeras üks linnas ette. Kukkumise pealt nägin ära numbri- vend ise pani ajama. Igatahes sain mina kindlustuselt paraja hulga remondiraha- selle eelduseks oli, et politsei tunnistab venna mingis asjas süüdi, ju siis kuskilt kinni oli hakata.Rene Postitatud: R mai 11, 2007 10:16 Teema:
--------------------------------------------------------------------------------
Mul selline küsimus, mis peaks siia teemasse sobima küll:
Oletame et kõrvalteelt (või ka lihtsalt kõrvalt reast) keerab/sõidab mulle ette auto. Mina üritan mis ma üritan, aga olukorrast puhtalt välja tulla ei ole võimalik ning panen külje maha. Samas ette keerandu autole (ega ka ühelegi muule) sisse ei sõida/libise. Kas sellisel juhul kindlsutus korvab mu ratta remondi ning kas makstakse kinni ka viga saanud varustus (kiiver, kombe, saapad jne)? Kas/kuidas üldse on võimalik tõestada, et autojuht sellises olukorras süüdi on? Põhimõttelisel võib alati ju põhjus olla ka kogenematus bikeris, kes oma süül või oskamatusest külili käis.
Ilmselt KUI kuidagi tuvastatakse, et autojuht oli süüdi, siis ratta remont läheb kindlustuse alla, aga kuidas ikkagi varustusega on?
Muidugi kutsusin välja peale õnnetust ka politsei jne, seega asi oli korrektselt fikseeritud.
Riietest rääkisin ka, kuid kuna seljas oli vana teksatagi, siis selle summa oli niivõrd naeruväärne, et ei hakanud seda taotlema, kuigi võimalus pmst oli. Kiivril jms kriime jms polnud, seega ei hakanud ka nokkima, kuigi usun, et oleks mingi hüvituse saanud ikka.
FZR 600-> FZS 1000 Fazer-> TT 600R-> ZX600F-> DL1000-> 1190S
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Väljavõte liikluskindlustuse seadusest:
§ 28. Liikluskahju koostis
(1) Liikluskahju on käesolevas seaduses piiritletud kahju, mis on liiklusõnnetuse tagajärjel tekitatud füüsilise isiku tervisele (isikukahju) või füüsilise või juriidilise isiku varale (varakahju). Liikluskahju hinnatakse ainelise kahjuna rahas.
(2) Isikukahju on:
1) ajutisest töövõimetusest tulenev kahju;
2) püsivast töövõimetusest tulenev kahju;
3) kannatanu ravikulud;
4) surmaga lõppenud liiklusõnnetuse korral ülalpeetava elatise vähenemine või kaotus, samuti matusekulu;
5) isikukahjuga seotud valu ja vaev.
(3) Varakahju on:
1) vara rikkumise või hävimise kahju;
2) mõistlikud ja vajalikud kulud õigusabile ja ekspertiisile.
(4) Sõiduki hävimise või vigastustega seotud kahjuks loetakse Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse toimingute eest tasutud riigilõivu, kui seoses liikluskahjuga tuli teha registritoiminguid. Samuti loetakse sõiduki hävimise või vigastustega seotud kahjuks mõistlikud kulutused selle sõiduki parkimisele.
§ 28. Liikluskahju koostis
(1) Liikluskahju on käesolevas seaduses piiritletud kahju, mis on liiklusõnnetuse tagajärjel tekitatud füüsilise isiku tervisele (isikukahju) või füüsilise või juriidilise isiku varale (varakahju). Liikluskahju hinnatakse ainelise kahjuna rahas.
(2) Isikukahju on:
1) ajutisest töövõimetusest tulenev kahju;
2) püsivast töövõimetusest tulenev kahju;
3) kannatanu ravikulud;
4) surmaga lõppenud liiklusõnnetuse korral ülalpeetava elatise vähenemine või kaotus, samuti matusekulu;
5) isikukahjuga seotud valu ja vaev.
(3) Varakahju on:
1) vara rikkumise või hävimise kahju;
2) mõistlikud ja vajalikud kulud õigusabile ja ekspertiisile.
(4) Sõiduki hävimise või vigastustega seotud kahjuks loetakse Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse toimingute eest tasutud riigilõivu, kui seoses liikluskahjuga tuli teha registritoiminguid. Samuti loetakse sõiduki hävimise või vigastustega seotud kahjuks mõistlikud kulutused selle sõiduki parkimisele.
kaks tähelepanekut tsikli nähtavusest:
- Sõitsin ilusal selgel päeval autoga maanteel, mingi tegelane jäi ette, hakkasin möödasõitu tegema. Mu tähelepanu polnud hajutatud, nähtavus oli hea, teed pikalt ette näha, kõik olid OK. Keerasin siis vastasritta ja kohe sikutasin rooli tagasi, sest vastasritta oli päris lähedale tekkinud tsikkel. Kusjuures silma järgi hinnates ta kiirust (oluliselt) ei ületanud, tegemist oli uue korraliku tsikliga, plastid olid kirjud, lähituled põlesid, ta ei jäänud kuidagi minu ja päikese vahele ega midagi. Tsiklit lihtsalt ei olnud näha! Takkajärgi arvan ma, et ehk olid tal lähituled valesti regullitud, sest oli lähedalt vaid näha, et nad põlesid, kaugemal ei olnud üldse midagi näha.
- Olen paar viimast hooaega sõitnud seljas punane helkurvest kokku umbes 30K km valdavalt Eestimaa pinnal ja selle aja jooksul ei ole mulle mitte kordagi niimoodi labaselt ette keertatud, nagu siin eelkirjutanud on pajatanud. Pigem on tunne, et ma olen kõigile nähtav.
Kokkuvõtteks: enne kui kaugtuledega teisi pimestama lähed, vaata et su lähituled ikka korralikult näitavad. Ja nähtavus-mittenähtavus on iga tsiklisti isiklik eluline küsimus, mitte stiili-väljanägemise küsimus.
- Sõitsin ilusal selgel päeval autoga maanteel, mingi tegelane jäi ette, hakkasin möödasõitu tegema. Mu tähelepanu polnud hajutatud, nähtavus oli hea, teed pikalt ette näha, kõik olid OK. Keerasin siis vastasritta ja kohe sikutasin rooli tagasi, sest vastasritta oli päris lähedale tekkinud tsikkel. Kusjuures silma järgi hinnates ta kiirust (oluliselt) ei ületanud, tegemist oli uue korraliku tsikliga, plastid olid kirjud, lähituled põlesid, ta ei jäänud kuidagi minu ja päikese vahele ega midagi. Tsiklit lihtsalt ei olnud näha! Takkajärgi arvan ma, et ehk olid tal lähituled valesti regullitud, sest oli lähedalt vaid näha, et nad põlesid, kaugemal ei olnud üldse midagi näha.
- Olen paar viimast hooaega sõitnud seljas punane helkurvest kokku umbes 30K km valdavalt Eestimaa pinnal ja selle aja jooksul ei ole mulle mitte kordagi niimoodi labaselt ette keertatud, nagu siin eelkirjutanud on pajatanud. Pigem on tunne, et ma olen kõigile nähtav.
Kokkuvõtteks: enne kui kaugtuledega teisi pimestama lähed, vaata et su lähituled ikka korralikult näitavad. Ja nähtavus-mittenähtavus on iga tsiklisti isiklik eluline küsimus, mitte stiili-väljanägemise küsimus.
-
- Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
Väga huvitav neoon"vesti" lahendusVW kirjutas:Ehk kellegil on pilti nendest helkurvestidest?

üks näidiste sait
Tsiklimees on tsiklimehele sõber
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.