Ettevalmistus talviseks puhkuseks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Alex »

Nüüd sain siis sellise asjaga hakkama mida ilmselt elulõpuni meeles peetakse....nimelt parkisin ratta talveks tuppa.Esialgu lubati veel voodis magada :oops: aga küsimus tekkis sellest, et palju seda rehvirõhku peaks vähemaks laskma?

alex@hoiab pöialt, et bensukraan läbi ei laseks :lol:
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.

Rubberoid

Lugemata postitus Postitas Rubberoid »

Valmistun talveks nii:
1. Ratas korralikult puhtaks
2. Aku laadijamehe kätte
3. Kord nädalas käivitan ja lasen mootori soojaks
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

Rubberoid kirjutas:
Valmistun talveks nii:

3. Kord nädalas käivitan ja lasen mootori soojaks
Mis on äärmiselt taunitav tegevus.
Sellega soodustad hapete teket mootorisse ja muid koledaid asju
loe läbi SEE!!

ennut

Lugemata postitus Postitas ennut »

vene ratastega seda muret potalve hakul jätad seisma ja kevadel läheb mõnest vända hoobist käima

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Tundub, et olen õnnelik. Mul ratas majast 200 meetri kaugusel maaaluses garaashis, kus soe ja ruumi piisavalt. Käin iga õhtu koeraga seal lähedal jalutamas ja aegajalt põikan garaashi, panen ratta käima ning sõidan mööda maaaluse garaashi koridori ikka sinna ja tagasi ja sinna ja tagas :D ning kujutan ette, et tegelikult on suvi 8) ja olen tuulte paitada. Mul hea, rattal hea, koer kah või sees (talle nimelt hullult meeldib korvis sõita), samas on ka ratas hoitud ja hooldatud ning läbisõit muudkui kasvab.
Kütuse kohapealt niipalju, et meie bensiin on tõesti pask (kuna töötan auto esinduses, siis näen igal kuul neid mootoreid, mis sita kütuse pärast kannatada saanud on). Ise kasutan kütuselisandit mis hoiab ja hoolitseb. Mixi-i-go nimeline asi. Soovitan. On ära proovitud nii ratta kui ka autode peal. Toimib! Rehvidele lasen aga regulaarselt peale rehvi vaha. Suurepärane asi! Muster juba kulunud, aga rehv näeb välja nagu uus. Õlilisandeid ei kasuta aga aegajalt karpa puhastajaga käin karbussi sisu üle. See kah selline vahva asi, et töötava mootoriga lased õhuvõtu kanalisse ja kõrvkuuldavalt tööhääled muutuvad.
Mis puutub piduriõli vahetamisse, siis seda pole ju mõtet iga hooaeg teha. Piduriõli vahetatakse ikka siis, kui niiskuse sisaldus ületab teatud %. Seda mõõdetakse näiteks Boschis (ka minu tööjuures selleks aparaat olemas). Milleks tekitada lisa kulutusi?
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Lugemata postitus Postitas piiks »

To tondu:

bens on tõesti p**k, aga proovi sa mootorit leotusvedelikuga käivitada, ei käivitu mitte. Pärast läheb veel tükk aega kuni filtrid, pumbad, paagi ja karpad puhtaks saad. Muidu oli see leotusvedelik suht sarnane oma välimuselt bensiiniga, aga bensuga segunedes muutus vedelama kondentspiima laadseks olluseks ja ummistas kõik ära.
Loo moraal, ärge ajage kanistreid segamine, selle vältimiseks kirjutage neile kasvõi midagi peale.

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

to piiks:

leotus vedelik
Kas Sa mitte ei ajanud pesumasinaga miskit segamini
Justkui oli jutuks kütuse lisand

:D :D :D
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Lugemata postitus Postitas piiks »

mul oli garaazhis leotusvedelik samasuguses kankus nagu benski. värvus ja väljanägemine ka vägagi sarnane.
See on see, mida autodele enne pesu petras peale pihustatakse. Väga kõva pesuvahen, pritsid tsikli üle, lased nati seista ja külma veega kasvõi üle lasta ilma erilise surveta ja ratas läigib, pole vaja nühkida ega idagi. Ainult kett vaja uuesti määrimist pärast seda kuna ka see asjandus läigib.

Alati teie ...
Kasutaja avatar

Konsulent
Postitusi: 147
Liitunud: 07 Nov 2003, 16:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Konsulent »

Minul puhkab nii, et midagi ei teinud (vt. avatar). Aku on ka peal. Garaaž suhteliselt soe. Kui briketi ukse eest ära saab, siis ajan välja ja lähen sõidan vähe.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Tunnistan piinlikut, et ma pole ka mitte midagi teinud :roll:
Ah et miks?
Noh, tegelt käisin alles tänagi sõitmas....
:D
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Seisab samuti nagu suvel, aku on soojas toas, kui tuleb tahtmine, siis teen paar kiiremat ja lükkan kuuri alla tagasi. Selles suhtes on jahedad aastaajad vähemalt M-i meestele soodsad, et ülekuumenemisest tingitud probleeme ei tule just eriti sageli ette. :twisted:
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.

Tziklivend

Lugemata postitus Postitas Tziklivend »

Ida-tüüpi tsiklitel võiks talveks karbussi maha võtta ja kodus söögilauapeal algosadeks võtta,ilusti ära puhastada,riiulisse panna ja kevadel uuesti peale
Viimati muutis Tziklivend, 24 Okt 2005, 23:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

hevimees
Postitusi: 166
Liitunud: 20 Apr 2004, 22:15
Tsikkel: VFR1200F,VFR800V-TEC
Asukoht: muuga
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas hevimees »

muruniitjate hooldekomplektis selliseid bensiini lisandid kaasas mis säilitavad bensiini kuni 24 kuud oli vist.mul neid balloonikesi on jagada kellel vaja .1 balloonike 10 l bensiini peale.
Heavymetal nonstop! 56479145
Kasutaja avatar

tuvi
Postitusi: 189
Liitunud: 07 Juun 2004, 12:35
Tsikkel: Gsxr,Dnepr,K,Ural,M,H-D;GasGas
Asukoht: Tartu, vahel Norra
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas tuvi »

jahedad aastaajad vähemalt M-i meestele soodsad, et ülekuumenemisest tingitud probleeme ei tule just eriti sageli ette.
selles suhtes on kül õigus

Sass XJR 1200

Lugemata postitus Postitas Sass XJR 1200 »

Tere. Mida targad arvavad Liqui Moly toodangus olevast 2- ja 4-taktiliste mootorite silindrite sisemuse konserveerijast. Täpne nimi on "INNENKONSERVIER MOTOR". Venemaa foorumites jookseb päris tihti läbi. Uurisin paaris poes, ei olevat seda isegi kordagi müüdud. Ise soovisin osta, aga öeldi, et pean võtma vähemalt 5 purki. Kui kellelgi huvi - võib soove ühendada.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Konserveerimine

Lugemata postitus Postitas Mix »

Kui pole just soovi konserveerida mootorit aastateks või aastakümneteks, siis pole IMHO mingit mõtet miskeid spets eri-hindadega eri-segusid soetada. Selleks mõnekuuliseks seismiseks kahe hooaja vahel võib ka kõige odavama saadaoleva õliga "konserveerimist" teostada. Mootori "jõude" seismise aeg on lihtsalt liiga lühike, et spets-konservantide eelised (kui neid üldse ongi) avalduda saaksid.
Veelkord: See kõik on IMHO.

taavik

Lugemata postitus Postitas taavik »

kas peab kindlasti, midagi panema?? Mul seisab niisama ja paak isegi kogematta täis juhtunud, kas siis peab bensu sisse ja silindritesse midagi panema, või saab ilma hakkama??

Sass XJR 1200

Lugemata postitus Postitas Sass XJR 1200 »

Selle purgikese hind on mingi 100 krooni. Pole ju väga kallis. Halba aga ei teeks.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

taavik kirjutas:
kas peab kindlasti, midagi panema?? Mul seisab niisama ja paak isegi kogematta täis juhtunud, kas siis peab bensu sisse ja silindritesse midagi panema, või saab ilma hakkama??
Teoreetiliselt peaks hakkama saama ka ilma bensiini stabiliseerijata, aga egas ta paha tee... Karbussid võiks küll enne talveund tühjaks lasta. Kui aga kevadel ikkagi vana bents karburaatoris sees on, siis võiks esimesele paagitäiele törtsu puhastusainet lisada. Kui düüsid/kanalid ongi pisut vaigustunud, peaks sest mingit abi ikka olema. Muidugi väga hoolikad mehed utiliseerivad ületalve seisnud bensiini ja alustavad hooaega värske kütusega. Inimeste (ja rataste) valuläved on ju erinevad. Sellegipoolest mina tavalisele- ja mitte väga high-tec ning tavakasutuseks mõeldud rattale kosmosekeemiat otsima ei hakkaks. Silindrite konserveerimiseks mõneks kuuks peaks piisama ka tavalisest mootoriõlist.

terv, sokk
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Seisuajal aegajalt käivitamine ei anna midagi, pigem vastupidi. Mootor saab sisse pidevalt uut hapnikku ja protsessid, mis seistes võiksid aeglutuda ei saa seda seda mitte teha. Ise teen tavaliselt nii, et kindlasti vahetan õli, kui see just paarsada tagasi pole vahetatud, vanemat kindlasti ei jäta. Peale seda püüan ära teha kõik hooldustööd, mis nõuavad mootori käivitamist. seejärel sulgen summutid tagant kilekottidega ja teibin vm kinni. Õhufiltri sissevõtuava sulgen ka võimalikut kinni. Seda selleks, et takistada õhu pääsu mootorisse. Igasse silindrisse lasen küünlaaugust süstlaga õli, ajan mootorit käsitsi paar tiiru (nt klapiregulli käigus) ringi, siis uuesti üks täis ja peale seda käivitub mootor alles kevadel.

Talve jooksul teen siis niipalju hooldustega ringi peale, et uuel hooajal poleks midagi hinge närimas. Enamasti teen niipalju, et suvel jääb põhiliselt õli vahetada, sel suvehooajal sain 3x vahetada ja üks vahetus kippus tänu reisile päris pikaks. Palju oleneb ka konkreetse tsikli omadustest ja hooldusvälpadest, aga nt ST1100-l on välbad sellised, et naljalt suvel näppima ei pea, kui talvel usin olen olnud. Klapiregull näiteks nõutud 24k tagant. Siiani olen kontrollinud iga sügis., aga u 53000 km minu käes olnud aja jooksul on vahed paigas püsinud. Hoolduste teemaga võib jutt päris pikaks venida..

ps. akut tuleks seisuperjoodil laadida u iga kuu, või hoida taga nt optimate III tüüpi laadijat. Ja tegelt pole toasoojas aku säilitamine vajalik. Selline moosikeldri temp on parim.

Kk

kala666

no krt.

Lugemata postitus Postitas kala666 »

kui seda juttu kõike siin kuulata tuleb lausa hirm nahka.Mul tsikkel seisab sügisest, 2x olen käima pannud, paak ka poolepeal.õli vana sees mõtlesin just et kevadel panen sisse uue:(.no maeitea eks näis kas saab veel elulooma
Kasutaja avatar

tuvi
Postitusi: 189
Liitunud: 07 Juun 2004, 12:35
Tsikkel: Gsxr,Dnepr,K,Ural,M,H-D;GasGas
Asukoht: Tartu, vahel Norra
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas tuvi »

nüüd peab abi hakkama hoopis küsima kuidas talveunestratast äratada?
ma sain igal juhul oma pasakasti käima kuigi natuke tagant aitamise teel. Topka nimelt tegi imet
eks see ole ammu teada ütlus, et masina seismine on kõige suurem masina surm ja siis just need kuramuse vead hakkavad tulema

Igaljuhul ajage oma kallikesed ilusasti talveunest üles! (paljud on juba seda teinud )

g2ngster
Postitusi: 248
Liitunud: 03 Mär 2005, 22:35
Asukoht: Põnevad multifilmid

Lugemata postitus Postitas g2ngster »

Kas talveks ratta tuppa toomine on ratta jaoks kõige tervislikum (endal see võimalus olemas)?

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

seoses talvise hoiustamisega pakuks siis järgnevaid asju, mida võib vaja minna

Liqui Moly 10w40 poolsüntõli 5 liitrit 350.-
4taktilise bensiini lisaaine 125ml piisab 15-20 liitri bensiini jaoks 80.-
kaks asja koos 400.-
ja siis 6/12 volti pisike laadija akule 300.-
saadaval ka täissünt õli 10w50 5 liitrit 450.-

ja kui huvi on siis ka vahad ja muu keemia.
Viimati muutis alambe, 14 Sept 2005, 11:37, muudetud 1 kord kokku.

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas triplekix »

eelmine ratas olude sunnil talve õues kile all seisis. Paak jäi ka sügisel täis ja kraan ununes lahti, kevadeks paak tühi oli ja uue bena lisamisel ratas koheselt käivitus.
Ahhjaa..... sügisel sai uus õli sisse.
Praeguse ratta ikka talvek siseruumi panen.......
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Kasutaja avatar

borx
Postitusi: 2004
Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
Tsikkel: Midnight Star 1900A
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borx »

Kas ei oleks mõistlikum sügisel baagist bena välja lasta...?

alar11
Alar

K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

siis kukub ju paak roostetama

autode puhul küllaga näiteid näinud, kus eelmine omanik on sõit 10l paagis pidevalt ja siis uus laseb paagi täis ning osa sellest niriseb roosteaugu kaudu välja

kui pole õhku ei ole ka roostetamine võimalik.
Kasutaja avatar

borx
Postitusi: 2004
Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
Tsikkel: Midnight Star 1900A
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borx »

Jutus jumet...:)

Alar11
Alar

K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

Lisaks siis veel pakkuda ka tsiklikatted erinevat mõõtu
nailonist-sini/hõbedane
183x89x122
203x89x122
232x100x125
246x105x127

hinnaks 250.-
Kasutaja avatar

Marauder
Postitusi: 326
Liitunud: 10 Juul 2004, 12:32
Tsikkel: Hornet 600 '03
Asukoht: Kuressaare

Lugemata postitus Postitas Marauder »

alambe kirjutas:
Lisaks siis veel pakkuda ka tsiklikatted erinevat mõõtu
nailonist-sini/hõbedane
183x89x122
203x89x122
232x100x125
246x105x127

hinnaks 250.-
sese- vöi välitingimusteks?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”