Ettevalmistus talviseks puhkuseks
Moderaator: Moded
-
Alex
Teema algataja - Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
Nüüd sain siis sellise asjaga hakkama mida ilmselt elulõpuni meeles peetakse....nimelt parkisin ratta talveks tuppa.Esialgu lubati veel voodis magada
aga küsimus tekkis sellest, et palju seda rehvirõhku peaks vähemaks laskma?
alex@hoiab pöialt, et bensukraan läbi ei laseks
alex@hoiab pöialt, et bensukraan läbi ei laseks
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka 
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
-
Rubberoid
Mis on äärmiselt taunitav tegevus.Rubberoid kirjutas:Valmistun talveks nii:
3. Kord nädalas käivitan ja lasen mootori soojaks
Sellega soodustad hapete teket mootorisse ja muid koledaid asju
loe läbi SEE!!
-
ennut
Tundub, et olen õnnelik. Mul ratas majast 200 meetri kaugusel maaaluses garaashis, kus soe ja ruumi piisavalt. Käin iga õhtu koeraga seal lähedal jalutamas ja aegajalt põikan garaashi, panen ratta käima ning sõidan mööda maaaluse garaashi koridori ikka sinna ja tagasi ja sinna ja tagas
ning kujutan ette, et tegelikult on suvi
ja olen tuulte paitada. Mul hea, rattal hea, koer kah või sees (talle nimelt hullult meeldib korvis sõita), samas on ka ratas hoitud ja hooldatud ning läbisõit muudkui kasvab.
Kütuse kohapealt niipalju, et meie bensiin on tõesti pask (kuna töötan auto esinduses, siis näen igal kuul neid mootoreid, mis sita kütuse pärast kannatada saanud on). Ise kasutan kütuselisandit mis hoiab ja hoolitseb. Mixi-i-go nimeline asi. Soovitan. On ära proovitud nii ratta kui ka autode peal. Toimib! Rehvidele lasen aga regulaarselt peale rehvi vaha. Suurepärane asi! Muster juba kulunud, aga rehv näeb välja nagu uus. Õlilisandeid ei kasuta aga aegajalt karpa puhastajaga käin karbussi sisu üle. See kah selline vahva asi, et töötava mootoriga lased õhuvõtu kanalisse ja kõrvkuuldavalt tööhääled muutuvad.
Mis puutub piduriõli vahetamisse, siis seda pole ju mõtet iga hooaeg teha. Piduriõli vahetatakse ikka siis, kui niiskuse sisaldus ületab teatud %. Seda mõõdetakse näiteks Boschis (ka minu tööjuures selleks aparaat olemas). Milleks tekitada lisa kulutusi?
Kütuse kohapealt niipalju, et meie bensiin on tõesti pask (kuna töötan auto esinduses, siis näen igal kuul neid mootoreid, mis sita kütuse pärast kannatada saanud on). Ise kasutan kütuselisandit mis hoiab ja hoolitseb. Mixi-i-go nimeline asi. Soovitan. On ära proovitud nii ratta kui ka autode peal. Toimib! Rehvidele lasen aga regulaarselt peale rehvi vaha. Suurepärane asi! Muster juba kulunud, aga rehv näeb välja nagu uus. Õlilisandeid ei kasuta aga aegajalt karpa puhastajaga käin karbussi sisu üle. See kah selline vahva asi, et töötava mootoriga lased õhuvõtu kanalisse ja kõrvkuuldavalt tööhääled muutuvad.
Mis puutub piduriõli vahetamisse, siis seda pole ju mõtet iga hooaeg teha. Piduriõli vahetatakse ikka siis, kui niiskuse sisaldus ületab teatud %. Seda mõõdetakse näiteks Boschis (ka minu tööjuures selleks aparaat olemas). Milleks tekitada lisa kulutusi?
-
piiks
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
To tondu:
bens on tõesti p**k, aga proovi sa mootorit leotusvedelikuga käivitada, ei käivitu mitte. Pärast läheb veel tükk aega kuni filtrid, pumbad, paagi ja karpad puhtaks saad. Muidu oli see leotusvedelik suht sarnane oma välimuselt bensiiniga, aga bensuga segunedes muutus vedelama kondentspiima laadseks olluseks ja ummistas kõik ära.
Loo moraal, ärge ajage kanistreid segamine, selle vältimiseks kirjutage neile kasvõi midagi peale.
bens on tõesti p**k, aga proovi sa mootorit leotusvedelikuga käivitada, ei käivitu mitte. Pärast läheb veel tükk aega kuni filtrid, pumbad, paagi ja karpad puhtaks saad. Muidu oli see leotusvedelik suht sarnane oma välimuselt bensiiniga, aga bensuga segunedes muutus vedelama kondentspiima laadseks olluseks ja ummistas kõik ära.
Loo moraal, ärge ajage kanistreid segamine, selle vältimiseks kirjutage neile kasvõi midagi peale.
-
piiks
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
mul oli garaazhis leotusvedelik samasuguses kankus nagu benski. värvus ja väljanägemine ka vägagi sarnane.
See on see, mida autodele enne pesu petras peale pihustatakse. Väga kõva pesuvahen, pritsid tsikli üle, lased nati seista ja külma veega kasvõi üle lasta ilma erilise surveta ja ratas läigib, pole vaja nühkida ega idagi. Ainult kett vaja uuesti määrimist pärast seda kuna ka see asjandus läigib.
Alati teie ...
See on see, mida autodele enne pesu petras peale pihustatakse. Väga kõva pesuvahen, pritsid tsikli üle, lased nati seista ja külma veega kasvõi üle lasta ilma erilise surveta ja ratas läigib, pole vaja nühkida ega idagi. Ainult kett vaja uuesti määrimist pärast seda kuna ka see asjandus läigib.
Alati teie ...
-
Steelrider
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Seisab samuti nagu suvel, aku on soojas toas, kui tuleb tahtmine, siis teen paar kiiremat ja lükkan kuuri alla tagasi. Selles suhtes on jahedad aastaajad vähemalt M-i meestele soodsad, et ülekuumenemisest tingitud probleeme ei tule just eriti sageli ette. 
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
Tziklivend
-
Sass XJR 1200
Tere. Mida targad arvavad Liqui Moly toodangus olevast 2- ja 4-taktiliste mootorite silindrite sisemuse konserveerijast. Täpne nimi on "INNENKONSERVIER MOTOR". Venemaa foorumites jookseb päris tihti läbi. Uurisin paaris poes, ei olevat seda isegi kordagi müüdud. Ise soovisin osta, aga öeldi, et pean võtma vähemalt 5 purki. Kui kellelgi huvi - võib soove ühendada.
Konserveerimine
Kui pole just soovi konserveerida mootorit aastateks või aastakümneteks, siis pole IMHO mingit mõtet miskeid spets eri-hindadega eri-segusid soetada. Selleks mõnekuuliseks seismiseks kahe hooaja vahel võib ka kõige odavama saadaoleva õliga "konserveerimist" teostada. Mootori "jõude" seismise aeg on lihtsalt liiga lühike, et spets-konservantide eelised (kui neid üldse ongi) avalduda saaksid.
Veelkord: See kõik on IMHO.
Veelkord: See kõik on IMHO.
-
taavik
Teoreetiliselt peaks hakkama saama ka ilma bensiini stabiliseerijata, aga egas ta paha tee... Karbussid võiks küll enne talveund tühjaks lasta. Kui aga kevadel ikkagi vana bents karburaatoris sees on, siis võiks esimesele paagitäiele törtsu puhastusainet lisada. Kui düüsid/kanalid ongi pisut vaigustunud, peaks sest mingit abi ikka olema. Muidugi väga hoolikad mehed utiliseerivad ületalve seisnud bensiini ja alustavad hooaega värske kütusega. Inimeste (ja rataste) valuläved on ju erinevad. Sellegipoolest mina tavalisele- ja mitte väga high-tec ning tavakasutuseks mõeldud rattale kosmosekeemiat otsima ei hakkaks. Silindrite konserveerimiseks mõneks kuuks peaks piisama ka tavalisest mootoriõlist.taavik kirjutas:kas peab kindlasti, midagi panema?? Mul seisab niisama ja paak isegi kogematta täis juhtunud, kas siis peab bensu sisse ja silindritesse midagi panema, või saab ilma hakkama??
terv, sokk
-
kalle
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Seisuajal aegajalt käivitamine ei anna midagi, pigem vastupidi. Mootor saab sisse pidevalt uut hapnikku ja protsessid, mis seistes võiksid aeglutuda ei saa seda seda mitte teha. Ise teen tavaliselt nii, et kindlasti vahetan õli, kui see just paarsada tagasi pole vahetatud, vanemat kindlasti ei jäta. Peale seda püüan ära teha kõik hooldustööd, mis nõuavad mootori käivitamist. seejärel sulgen summutid tagant kilekottidega ja teibin vm kinni. Õhufiltri sissevõtuava sulgen ka võimalikut kinni. Seda selleks, et takistada õhu pääsu mootorisse. Igasse silindrisse lasen küünlaaugust süstlaga õli, ajan mootorit käsitsi paar tiiru (nt klapiregulli käigus) ringi, siis uuesti üks täis ja peale seda käivitub mootor alles kevadel.
Talve jooksul teen siis niipalju hooldustega ringi peale, et uuel hooajal poleks midagi hinge närimas. Enamasti teen niipalju, et suvel jääb põhiliselt õli vahetada, sel suvehooajal sain 3x vahetada ja üks vahetus kippus tänu reisile päris pikaks. Palju oleneb ka konkreetse tsikli omadustest ja hooldusvälpadest, aga nt ST1100-l on välbad sellised, et naljalt suvel näppima ei pea, kui talvel usin olen olnud. Klapiregull näiteks nõutud 24k tagant. Siiani olen kontrollinud iga sügis., aga u 53000 km minu käes olnud aja jooksul on vahed paigas püsinud. Hoolduste teemaga võib jutt päris pikaks venida..
ps. akut tuleks seisuperjoodil laadida u iga kuu, või hoida taga nt optimate III tüüpi laadijat. Ja tegelt pole toasoojas aku säilitamine vajalik. Selline moosikeldri temp on parim.
Kk
Talve jooksul teen siis niipalju hooldustega ringi peale, et uuel hooajal poleks midagi hinge närimas. Enamasti teen niipalju, et suvel jääb põhiliselt õli vahetada, sel suvehooajal sain 3x vahetada ja üks vahetus kippus tänu reisile päris pikaks. Palju oleneb ka konkreetse tsikli omadustest ja hooldusvälpadest, aga nt ST1100-l on välbad sellised, et naljalt suvel näppima ei pea, kui talvel usin olen olnud. Klapiregull näiteks nõutud 24k tagant. Siiani olen kontrollinud iga sügis., aga u 53000 km minu käes olnud aja jooksul on vahed paigas püsinud. Hoolduste teemaga võib jutt päris pikaks venida..
ps. akut tuleks seisuperjoodil laadida u iga kuu, või hoida taga nt optimate III tüüpi laadijat. Ja tegelt pole toasoojas aku säilitamine vajalik. Selline moosikeldri temp on parim.
Kk
-
kala666
no krt.
kui seda juttu kõike siin kuulata tuleb lausa hirm nahka.Mul tsikkel seisab sügisest, 2x olen käima pannud, paak ka poolepeal.õli vana sees mõtlesin just et kevadel panen sisse uue:(.no maeitea eks näis kas saab veel elulooma
-
tuvi
- Postitusi: 189
- Liitunud: 07 Juun 2004, 12:35
- Tsikkel: Gsxr,Dnepr,K,Ural,M,H-D;GasGas
- Asukoht: Tartu, vahel Norra
- Tänatud: 4 korda
nüüd peab abi hakkama hoopis küsima kuidas talveunestratast äratada?
ma sain igal juhul oma pasakasti käima kuigi natuke tagant aitamise teel. Topka nimelt tegi imet
eks see ole ammu teada ütlus, et masina seismine on kõige suurem masina surm ja siis just need kuramuse vead hakkavad tulema
Igaljuhul ajage oma kallikesed ilusasti talveunest üles! (paljud on juba seda teinud )
ma sain igal juhul oma pasakasti käima kuigi natuke tagant aitamise teel. Topka nimelt tegi imet
eks see ole ammu teada ütlus, et masina seismine on kõige suurem masina surm ja siis just need kuramuse vead hakkavad tulema
Igaljuhul ajage oma kallikesed ilusasti talveunest üles! (paljud on juba seda teinud )
seoses talvise hoiustamisega pakuks siis järgnevaid asju, mida võib vaja minna
Liqui Moly 10w40 poolsüntõli 5 liitrit 350.-
4taktilise bensiini lisaaine 125ml piisab 15-20 liitri bensiini jaoks 80.-
kaks asja koos 400.-
ja siis 6/12 volti pisike laadija akule 300.-
saadaval ka täissünt õli 10w50 5 liitrit 450.-
ja kui huvi on siis ka vahad ja muu keemia.
Liqui Moly 10w40 poolsüntõli 5 liitrit 350.-
4taktilise bensiini lisaaine 125ml piisab 15-20 liitri bensiini jaoks 80.-
kaks asja koos 400.-
ja siis 6/12 volti pisike laadija akule 300.-
saadaval ka täissünt õli 10w50 5 liitrit 450.-
ja kui huvi on siis ka vahad ja muu keemia.
Viimati muutis alambe, 14 Sept 2005, 11:37, muudetud 1 kord kokku.
-
triplekix
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
eelmine ratas olude sunnil talve õues kile all seisis. Paak jäi ka sügisel täis ja kraan ununes lahti, kevadeks paak tühi oli ja uue bena lisamisel ratas koheselt käivitus.
Ahhjaa..... sügisel sai uus õli sisse.
Praeguse ratta ikka talvek siseruumi panen.......
Ahhjaa..... sügisel sai uus õli sisse.
Praeguse ratta ikka talvek siseruumi panen.......
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.