2. leht 25-st
Postitatud: 03 Jaan 2004, 18:00
Postitas MotoChick
palun soovitage mulle autokoole tartust keegi
Autokoolid
Postitatud: 03 Jaan 2004, 18:34
Postitas varavaht

Oma ja ka teiste tsiklipoodide soovituse kohaselt on Autokoolitus OÜ üle prahi...väga hea tehnika ja normaalne õpetaja...

Mina ei läheks mingil juhul Vasarasse, sest seal mingi vana Minsk, millel võib eksami sõidu ajal mootor kokku joosta...

Postitatud: 03 Jaan 2004, 19:32
Postitas SuVa
Jah!
Kurb on see, et meie liikluses on pidevalt kodanikke, kes ei tea, miks pimedad ei saa liiklusvahendit juhtida ...
Kurb on ka see, et nimetatud kodanikud on arvamusel, et kõik ongi kõige paremini ja just nii nagu olema peab ning areneda pole tarvis

Ja mis kõige olulisem - alati on ju süüdi teised, mitte kunagi ei tee selline kodanik ise miskit valesti.
Meenutades Oopiumi sõiduõpetaja sõnu mõne mehe pööningul olevast pidevast tõmbetuulest , siis tuleb tagantjärele naer peale ... aga ainult tagantjärele. Selle selli pera peale never istuks ...
Kahjuks teeb karm elu oma korrektuurid ja tsiklimehele selliseid vigu ei andesta, nagu auto roolis kasvõi 13 aasta jooksul.
Tehnosprindil on seni olnud tsikliks Yamaha Diversion ja JAWA.
Samas soovitaks Tallinnas kaeda ka kooli nimega Aveda. Seal päris uued Yamaha DTR125 ja BMW 650GS.
Kalju kooli rattad on ammu vananenud ja ei soovita.
Sama jutt Radiali ja Haja kohta. Viimases küll oskab kogenud Aivar Kuivkaev ka vana ratta korras hoida ja tulemus suht hea.
Loodame, et uus aasta toob selles osas miskit paremat !
Kes on viimasel ajal läbinud tsiklikoolitust võiksid ju lahkelt oma kogemusi jagada foorumirahvaga, et algajal oleks lihtsam teha oma valik.
Kõigile tsikliinimestele HEAD UUT AASTAT ning palju ohutuid kilomeetreid soovides
SuVa
Motopesakond
Postitatud: 03 Jaan 2004, 20:17
Postitas OOpiuM
Ma enda arust panin oma esimese postituse siin küll malbes vormis kirja, kuid SuVa kipub kohe ründama, paneb kohe raskesse olukorda - vähemalt eksami sooritamiseni pean temaga ju hästi läbi saama
Fakt on see, et 20 sõidukorraga a´20 minutit meistrit ei sünni ja arenguruumi on ilmselgelt alati. MotoEEsmärk - SuVa pera peale - on püstitatud!
Mis jutt see pööningust ja tõmbetuulest on?

Keda klatšitakse? Kui mind, siis võib kõik kenasti välja laduda, tagaselja vihjetest vähe õpetuse võtmiseks, järelduste tegemiseks...
Postitatud: 05 Jaan 2004, 09:34
Postitas SuVa
Lugupeetud OOpium!
Ma vabandan, kui minu kirjutis Sulle vaenuliku rünnakuna tundus. See ei olnud selle eesmärk. Lihtsalt lugedes Sinu kirjutises väljendit "...kukutas Aprilial jälitav eksaminaator Tarmo mind linnasõidul kah läbi..." ei saand ma mitte vaiki olla

Seda pidasin mina rünnakuks, kusjuures alusetuks.
Sinu motoEEsmärk jääb Sul saavutamata, selles võid kindel olla
Jutt pööningust oli lihtsalt sõiduõpetaja poolt minu küsimusele antud vastuse tsiteerimine, ei mingit klatsi.
Kogu minu kirjutise mõte oli viidata taas sellele, et on olemas tüüpe, kes enda ebaõnnestumistes peavad süüdlasteks ikka teisi, mitte kunagi enda poolt kordasaadetut ... Kool on paha ja aeglane, eksamil vaadatakse näkku, salvestatakse, kukutatakse... küll see ümbritsev maailm on ikka vaenulik !!!
Aga sellegipoolest soovin Sulle, OOpium, julget pealehakkamist, jaksu ja edu oma EEsmärkide saavutamisel! Ja ühte ma kinnitan - keegi ei kiusa Sind tahtlikult, ega kukuta ammugi kuskilt läbi.
Kevadet ja OOpiumi edusamme huviga ootama jäädes
SuVa
Motopesakond
Postitatud: 05 Jaan 2004, 17:33
Postitas OOpiuM
Ok, SuVa´ga rahu sõlmitud - rõõmsamate kohtumisteni!
Neile, kes asja õppima hakkavad tahan küll öelda, et ega ARK´is enam mingit järeleandmist ja leplikkust küll pole, mütsiga lööma minna ei tasu - ennem kaubelge mõni sõidutund rohkem, uurige ette järele, mida teilt eksamil täpselt tahetakse. Kui asi sellise printsipiaalsusega jätkub, siis võib arvata, et lubadega jobusid enam tänavale üldse ei lasta

Samuti katsuge häid soovitusi saada sõpradelt-tuttavatelt kooli osas - tase ja tingimuseb tunduvad olevat kohati päris erinevad.
1989 aastal, kui B-kat tegin, siis eksterni eksamid maksid kokku 50-rubla, testiküsimusi oli vaid 10, platsil estakaad, boksi tagurdamine ja slaalom, motoeksamil, räägitakse, vaid kaheksa. Linnasõit tol ajal piirdus ca 1km läbimisega, hing jäeti rahule.
Postitatud: 05 Jaan 2004, 17:59
Postitas ets
Mõned aastad tagasi sai autokoolis paar kaheksat tehtud ja siis kohe ark eksamile...
Postitatud: 06 Jaan 2004, 14:23
Postitas Intruder
Lugesin kõik eelnevad postitused läbi ja ei saa mitta vaiki olla.
Mina käisin 2003 aasta kevadel ka Kalju autokoolis a-kat'i kursustel.
Kalju ise andis nii sõidu, kui teooriat.
Ja Kalju nõuab tõesti palju, Minule see meeldis.
Mõnitamist jne ma teamalt ei ole saanud kordagi.
Kohati ta tekitas sihilikult raskeid olukordi, sõitis autoga vasakult mind kinni siis ytles vasakpööre...ise itsitas ja ytles et päris liikluses oleksid sa antud olukorras ilmselt viga saanud. See ka mulle meeldis, pani mind teistmoodi mõtlema. Mõtlema nagu ratta sõites on õigem, siiani olen alati liiklust ju autost vaadanud. Kui platsil ratta kogematta külili lasin siis mina olin rohken närvis kui tema, tõstsime ratta püsti ja analüüsisime korralikult, et mis valesti läks.
Mina julgen kajut küll soovitada kõigile. Ja kindlasti mõnda-aega peale autokooli läbimist minge survival kursusele, seal saab palju juurde.
Postitatud: 08 Jaan 2004, 09:59
Postitas biohazard
Sprint auto/motokoolist, siis niipalju:
Teooria/sõiduõps nimega olaf tegija härra ,sõbralik, kogenud tsikklimees ja sõiduõpetaja juba nõukogude hällist, teooriatunnid lühikesed ja konkreetsed, palju näiteid varuks, võib öelda, et magama loengus ei jää, ei puudu ka huumor.
Platsisõitu on suhteliselt palju võrreldes linnasõiduga, kuid algjatele ja isegi sõitnud rahvale oli platsisõidul vuramine kasuks, oli näha, et nii mõnigi sõitnud mees, kes nina püsti platsile tuli, pidi peale mõne minutilist sõitu platsil tsikklit tõstma.
Kuna linnasõitu oli suhteliselt vähe, siis just väljaspool Tallinnat tulnud inimestel oli raskusi, kuna palju vigu tuli just sellistel ristmikutel, mis olid keerulised aga b - kati omavatel Tallinnas liiklejatel ei olnud absoluutselt mittemingisugust probleemi.
Rattaks oli yamaha xj 600, suhteliselt elus ja õppesõiduks ideaalne preparaat.
Ja lõpetuseks: orgunn oli hea, kokku kestab kogu asi alla 2 kuu, ei ole ühtegi halba sõna öelda, vähemalt sai pikemat aega lubateta sõit omale lõpu

Postitatud: 12 Jaan 2004, 16:45
Postitas mumm
mis tsiklitesse puutub, siis ise tegin Hajas ja seal oli 2 varianti, milledest 1 pealt ei ulatunud mul jalad maha ja teine oli katki (ning lahja ka minu jaoks). siis sai endal tsikkel madalamaks tehtud ja sellega tegi peale minu veel 1 neiu oma sõitu. igatahes kui keegi leiab, et oleks vaja suht madalat tsiklit mõnda autokooli, siis oleks pakkuda Kawasaki GPZ 550
http://mark.citynet.ee/ . hooaeg pole enam kaugel ja "motokoolid" peaksid elavnema...
Postitatud: 20 Jaan 2004, 21:09
Postitas Clemm
hmm...tekkis siis selline küsimus.. et kui ma tahan teha a ja b kategooria lube/sõiduõpet... kas neid eraldi koolides korraga annab teha. et näiteks leidsin suht odavapoolse kooli aga seal ei tehta a kategooria õpet, kuigi ülejäänd (teooria, b kat, esmaabikursus) teeks heameelega seal ära. kas siis mõnes teises koolis samaaegselt on võimalik a ära teha (ning mingi paber selle eest saada)
jutt käis siis tartu autokoolidest
kes aru ei saanud hästi, küsigu selgitust mu segasele jutule

Autokoolid
Postitatud: 20 Jaan 2004, 21:20
Postitas varavaht

Küsimus suurele ringile...:
Asi selline, et Tartus on liikuma hakanud selline jutt, et seoses Euroopa liidu hirmsa pealevajumisega võivad üksnes juba B-kat loa hinnad tõusta kuni 18 000

Valus summa selliste lubade eest...Kui palju see EU üldse bikereid mõjutab...st. A-kat...

Postitatud: 21 Jaan 2004, 08:20
Postitas Soultrain
näituseks võid võtta soome autokoolid kus B kati tegemine maksab u 1000 euri, talvesõit sellele lisaks 300 euri, A kati kohta kahjuks ei oska öelda aga ilmselt ega seegi maha jää..
Postitatud: 22 Jaan 2004, 10:32
Postitas Intruder
No eks ta loogiliselt võttes võib mingil määralt tõusta küll.
Bensiini hind juba peaks tõsuma.
Ja võibolla karmimad nõuded?
a kas just 18keek... krt seda eriti ei taha uskuda.
Postitatud: 03 Veebr 2004, 00:08
Postitas OOpiuM
Nn profilubadel /c-d-e/ tõuseb hind seetõttu, et euronormide kohaselt peab tõusma õppemaht, praegu 40tundi, hiljemalt 2009.a. 260 tundi. A ja B-kat kohta ei oska täpselt öelda, kuid eelneva taustal ilmselt odavamaks küll ei lähe...
Postitatud: 08 Veebr 2004, 14:37
Postitas taurikaz
palju ültse need tsikli load maksma lähevad ja palju lähevad maksma A ja B katekoorja load kokku...kumb on mõtekam...
Postitatud: 08 Veebr 2004, 14:52
Postitas Zeek
Eks see hind oleneb natuke (aga mitte väga palju) ka autokoolist... Ja täpseima vastuse konkreetse kooli konkreetse kategooria hinna kohta saad ikka autokoolide kodulehti uurides (näiteks
www.kaljuautokool.ee) või neile helistades...
Juhul, kui sa mõttekuse all mõtled, seda, et kas koos teha on kasulikum, kui eraldi, siis mõnevõrra soodsam on ta reeglina küll (teooriatundide arvelt), kuigi korraga väljakäidav summa on suurem...
Zeek
Postitatud: 20 Mär 2004, 23:11
Postitas eintz
sai tsikli load tehtud Haja autokoolis samal kursal kus motopaks

.
Teooria tundide kohta ei ütle midagi halba, ükskord juhtus selline lugu, et mina läksin kohale ja Aivar tuli ka, aga kedagi teist millegipärast ei tulnud. Mõtlesin, et nüüd ongi kõik, koju tagasi, aga oh ei. Aivar küsis, et kas mul on millegi kohta küsida, minul oli ja nii see teooria tund läkski, sai kõik asjad selgeks

. Sõidutunnid olid sellised kus oleks võinud isegi rohkem käia, viimase peal. Igatahes Aivar on super õpetaja, soovitan!
Postitatud: 16 Apr 2004, 11:27
Postitas MotoChick
Tartu autokoolidest soovitaksin Ropka Erakooli Vasara tänaval, Tartu ARK majas . Käin hetkel selles koolis ja olen väga rahul.Õpetajad on hästi toredad ja mõistvad. Teooriatundides Aksel õpetab väga hästi ja oskab ka tuua iga asja kohta elulisi näiteid, et oleks lihtsam aru saada.Lisaks sellele on hinnad soodsad ja alati on võimalik kõiges kokkuleppele saada.
Postitatud: 16 Apr 2004, 13:38
Postitas cha0s
selline küsimus, et kui palju n2itex HAJA-s a1 kategooria koolitus maksma läheb ja kui palju ARK-is a1 kategooria lubade tegemine maksab?

Postitatud: 16 Apr 2004, 13:46
Postitas Mark
Tänapäeval muideks on peaaegu igal autokoolil on olemas telefoninumber ja internetilehekülg.
Vaadata saad sealt kõike:
3900 - 4400

Postitatud: 16 Apr 2004, 13:49
Postitas piret
Postitatud: 16 Apr 2004, 14:33
Postitas korgits
Oleks huvitav kysimus !
alates esimesest mai'st lisandub 18 % ja kas me saame need 18 % ka tagasi nagu 26 % maksuametilt ?
Postitatud: 16 Apr 2004, 14:40
Postitas korgits
Niih uurisin ise asja ning vastan ise oma kysimusele

26 % saab maksuametilt tagasi aga 18 % ei saa sest see on käibemaks

Postitatud: 21 Apr 2004, 15:10
Postitas wolli
nii, minu otsus on tehtud. <a href="http://www.kaljuautokool.ee">kalju autokool</a>, aadress jakobsoni 3, algus 05.05.04 kell 15:00.
miks just kalju? haja jäi mängust välja, kuna seal grupp täis ja alustada saanuks alles juunis. aga radialis ja kaljus käisin täna kohal ja telefonijutust jäänud muljed said kinnitust. kell 13:15 oli ukse peal silt "kontor avatud 09:00 - 14:00" ja paar telefoninumbrit, uks ise aga lukus ning kontoritelefonil ei vastanud keegi. mobiililt sain mingi taadi kätte, see teatas, et loomulikult on uks lukus, kuna teda pole kohal, aga varsti tuleb. ja kui ta lõpuks laekus, ei suutnud ta mulle täpselt öelda, mis aegadel loengud toimuvad. "paar-kolm korda siin ja mõned korrad nõmmel. nii umbes kell kuus algavad. a võib-olla ka pool kuus." -- "pasmootrim dot komm," mõtlesin, ja väljusin uksest, et mitte kunagi tagasi tulla.
kaljus aga räägiti asjalikku ja konkreetset juttu. tsiklistide koolitamisega tegeleb kooli juhataja kalju aun isiklikult. teooriakoolitus on tsiklistidele eraldi, mitte autojuhihakatistega koos nagu radialis. neli korda 2,5 tundi kolmapäeviti kell 15:00 kuni 17:30. sõidutunnid kokkuleppel kaljuga hommikul kella kaheksast kuni õhtupimedani välja.
reede hommikul lähen lennundusmeditsiini keskusse oma II klassi kõlblikkussertifikaati pikendama ja võtan sealt ühtlasi ka mootorsõidukijuhi tervisetõendi. ja siis paberid kaljusse.
Postitatud: 21 Apr 2004, 15:47
Postitas N
Mina käin praegu Hajas. Seal muidu kõik on ok, aga ainuke, mis mulle ei meeldi, et tsikli sõidutunnid toimuvad ainult nädalavahetusteti. Nii et kui sinna kooli lähete, siis arvestage, et kuu aega kuskile maale nädalavahetust pidama ei saa sõita. Samuti tuleb reede õhtust tekkinud pohmakat millegi muuga kui peale võtmisega peletada.
Maksma läheb mul 3900.- kool, umbes 1100 ARK(täpselt ei mäleta), lisaks esmaabi ja arstitõend (need sain tasuta, muidu 350.- ja 150.-). Summa muidugi võib suureneda, kui juhtun mõnel eksamil läbi kukkuma.
Postitatud: 21 Apr 2004, 16:03
Postitas Tim
N kirjutas:Mina käin praegu Hajas. Seal muidu kõik on ok, aga ainuke, mis mulle ei meeldi, et tsikli sõidutunnid toimuvad ainult nädalavahetusteti. Nii et kui sinna kooli lähete, siis arvestage, et kuu aega kuskile maale nädalavahetust pidama ei saa sõita. Samuti tuleb reede õhtust tekkinud pohmakat millegi muuga kui peale võtmisega peletada.
Maksma läheb mul 3900.- kool, umbes 1100 ARK(täpselt ei mäleta), lisaks esmaabi ja arstitõend (need sain tasuta, muidu 350.- ja 150.-). Summa muidugi võib suureneda, kui juhtun mõnel eksamil läbi kukkuma.
Hajas on küll nii, et kui sõita oskad siis sellega sind ei vaevata, õpi ainult korrralikult teooriat ja kohe ARKi

vähemalt mul oli nii
Postitatud: 21 Apr 2004, 17:33
Postitas b3ar
Aga hajas pidid julmad järjekorrad olema , selle pärast ei tahagi vist sinna minna , parem käin ja sõidan kuskil mujal , läheks sama kaua ?
Postitatud: 21 Apr 2004, 19:58
Postitas Martään
Clemm kirjutas:hmm...tekkis siis selline küsimus.. et kui ma tahan teha a ja b kategooria lube/sõiduõpet... kas neid eraldi koolides korraga annab teha. et näiteks leidsin suht odavapoolse kooli aga seal ei tehta a kategooria õpet, kuigi ülejäänd (teooria, b kat, esmaabikursus) teeks heameelega seal ära
Midaiganes teed, enne tee B kategooria ja siis tee A, pääsed A-d tehes lühendatud õppekavaga (vaata
www.ark.ee)
Või kui siis just tsiklisõiduhimu nii suur on võid korraga ka teha aga siis peab rohkem maksma. Kummagi kohta täislaks (u. samapalju mõlemad)
Postitatud: 21 Apr 2004, 20:39
Postitas wake
Martään kirjutas:
Või kui siis just tsiklisõiduhimu nii suur on võid korraga ka teha aga siis peab rohkem maksma. Kummagi kohta täislaks (u. samapalju mõlemad)
Kuidas siis korraga tehes kallim on?? Koos ikka odavam, saab ARKs ühe teooriaga ja lubade eest ka üks kord maksta.