2. leht 4-st

Postitatud: 25 Okt 2006, 18:31
Postitas Pikk
manager2 kirjutas:
Nii ka siin tsikliga kõikide lähituledega autode vahel kaugtuledega sõites eristud üldisest foonist ja sulle pööratakse lihtsalt rohkem tähelepanu. kes meist pöörab peeglis läheneva sõiduki tulesid nähes sellele rohkem tähelepanu, kui alateadvus seda nõuab... tavaliselt mitte keegi... kui aga tagant täistuli tuleb, siis vaatad ikka korra uuesti - mis lahti? ja seda mul kui mootorratturil ju vaja ongi... sorry, et pimestasin, aga sa nägid nüüd ju mind!
Ühel hetkel on pool linna täistuledega sõitvaid mootorrattureid täis ja noor juht, kellel sõiduõpetaja manitsus kasutada päevasel ajal päevatulesid ning öisel ajal kaugtulesid värskelt meeles, jääbki auto alla. Sest autojuht, olles harjunud teadmisega mootorrattur = täistuled, lihtsalt ei osanud teda nö. nähtamatute päevatuledega oodata.

Postitatud: 25 Okt 2006, 18:35
Postitas C4
CB500 kirjutas:
Egiptuses sõidavad jah tuledeta (lol) ja siis kui teine auto vastu tuleb siis vilgutavad vastamisi.. see olevat kontrollimaks ega vastutulija roolis ei maga.
Ja lisan siia, et kui kellegil plaan Egiptusese minna siis kontrollida kas oma liikuril ikka tuled ja signaal töötavad, kuna vaadates seda kohaliku kultuuri siis signaal ja täistuled on peamised vahendid liiklus kultuurist signaal käib mööda sõidul ja samuti täis tuled, et tagumine paneks tähele sinu mööda sõitu ja kui vähegi võimalik siis ärge parem ise sõitke see liiklus seal ikkagi suht keeruline ja :D nö. pohuistlik kõik autojuhid omandanud load tänu sugulase sõbra venna tütre pois sõrba isale kes need talle tegi... :wink:

Postitatud: 25 Okt 2006, 18:40
Postitas Rein
Ärge tehke nalja, Xenon strobod peaks ilmselt vist aitama, alla selle ei saa juttugi olla. Mis aga puutub ettekeeramisse, siis kui juht ei taha näha isegi Zenon tuledega autot, mis siis veel mootorrattast rääkida. BMW ga oli maalt minu naaber :(. http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=14137339 Aga ärge palun sinna kommentaare juurde kirjutage, neid on seal juba niigi palju.

Postitatud: 25 Okt 2006, 19:11
Postitas 417
spekuleerite mis te spekuleerite - kevadel on kõik meelest läinud kui esimene sõit tahab tegemist ja mõistus kaob kui visiir langeb

Postitatud: 25 Okt 2006, 19:22
Postitas Primo
Ma vist olen imelik, aga minule Tallinnas küll keegi ette ei keera ning ei ole kunagi probleeme tekkinud.Ju paistan kaugelt, et "näe, kirjeldamatu tropp tuleb, parem lasen ta läbi"
...Või äkki sõidan lihtsalt rahulikult, ei vahi kajakaid taevas ning peateel olles vajadusel pean kinni vanast tõdest: "targem annab järele" :idea:

Ja kaugtulesid ka ei kasuta...

Postitatud: 25 Okt 2006, 19:40
Postitas 417
Primo kirjutas:
Ma vist olen imelik, aga minule Tallinnas küll keegi ette ei keera ning ei ole kunagi probleeme tekkinud.Ju paistan kaugelt, et "näe, kirjeldamatu tropp tuleb, parem lasen ta läbi"
...Või äkki sõidan lihtsalt rahulikult, ei vahi kajakaid taevas ning peateel olles vajadusel pean kinni vanast tõdest: "targem annab järele" :idea:

Ja kaugtulesid ka ei kasuta...
äkki sa sõidad " liiga aeglaselt" :lol: nali kui keegi nüüd tõsiselt võtab

Postitatud: 26 Okt 2006, 11:39
Postitas maru
arvan et kui ise hoolsam ja tähelepanelikum ei ole, siis ei aita siin kaugtuled ega mingid muud vidinad.nii et, silmaklapid eest.oma kogemustele toetudes,siis neid ettekeerajaid ja külge tulijaid on ikka oma jagu. OHUTUT LIIKLEMIST

Postitatud: 26 Okt 2006, 12:47
Postitas petz
õige jutt, maru. õige! kui ise ei kanna enda elu ja tervise eest hoolt, ei tee seda sinu eest mitte keegi teine. ja kui järgida reeglit , et nõrgem annab järgi tugevamale ja targem lollile. peaks üldjuhul nii tsikkel kui ka kondid terved püsima.

Postitatud: 26 Okt 2006, 16:29
Postitas petz
tegelt mõni aeg tagasi avaldasin oma arvamuse ja võin selle lisada vaid seda et vastu madalat päikest on võib-olla tõesti tsiklimees täistuledes teistele paremini nähtav. ja eks niigi kõigile tuntud tõdesi tuleb kah aeg - ajalt meelde tuletada.

Postitatud: 17 Sept 2007, 14:04
Postitas M2

Eile Pärnust autoga Tallinna poole liikudes, sõitis mulle vastu igat pidi tumedates toonides mootorrattur. Märkasin teda alles siis, kui meievaheline kaugus oli heal juhul sekund. Kohe tuli meelde teema kaugtulede kasutamise kohta. Võiks ju arvata, et tsiklijuhid autoroolis oskavad ratturite olemasoluga rohkem arvestada, aga kui teda ikka ei näe, siis välja ju ka ei mõtle.
Ise ei pea pidevalt täistuledega sõitmist mõistlikuks, kuid ei välista, et nende kasutamine sõitja tõepoolest nähtavamaks muudab. Kindlasti oleksin sellisel juhul märganud ratturit varem, kuid ei oska öelda, kas kaugtuled mind pimestanud oleksid. Oleks hea, kui leiduks alternatiiv.

Turvalist liiklemist kõigile!


Postitatud: 17 Sept 2007, 14:32
Postitas bash

Ise olen tähele pannud, et autodest möödudes (eriti kui mitu autot rivis) siis on täistuledega sõites ikka oluliselt julgem minna. Täistuledega pole kordagi keegi ette keerand, tavalise tulega mitu korda. Vahest ka lihtsalt vilgutan enne mööda minekut, ehk mille jaoks see nupp passing ju tegelt mõeldud ongi. Aga seda näeb üldjuhul vaid esimene autojuht kellest mööduda. Veel olen ka passingut siis kasutanud, kui jällegi möödun autode rivist ja keegi paneb juba vasaku suuna sisse - siis: vilks-vilks minupoolt ja suund võetakse kohe välja. Üldiselt olen sõitnud 50/50 nende tulede poolest, nii täistulede kui tavatuledega. Ja no ikka on küll turvalisem sõita. Ja kui ma kiirust ületama hakkan siis läheb alati täistuli peale. Okei olen mnn, et ma teid pimestan ja jube pinda käib aga vähemalt ma olen elus mnn. Kas ma nüüd olen egoist, et ma elada tahan ?


Postitatud: 17 Sept 2007, 14:44
Postitas pacaan

sõitke jätkuvalt maanteel tsikkliga täistuledega (v.a. eesliikuva auto lähitagaümbruses pikemalt viibides).

sõidan ise päris palju autoga mööda Eestit ringi, silmad kah pole enam need mis nooruses 8) , kuna tihti on kiire siis vaja ka palju möödasõite teha - kaugtulega vastutulev ratas on see mida on kohe näha, lähituledega sõitva ratta osas peab enne nuputama kas see on mõni roller mis teeserva mööda vaikselt tiksub, väga kaugelt vastutulev auto vms - ja kui see möödasõidu otsus teha valele hinnagule tuginedes võib tulemus ilmselt fataaalne olla.

kui ise tsikkliga maanteel sõitsin siis alati kaugtulega (enam ei julge isegi kaugtulega sõita...)


Postitatud: 17 Sept 2007, 14:46
Postitas ulmefm
M2 kirjutas:

Eile Pärnust autoga Tallinna poole liikudes, sõitis mulle vastu igat pidi tumedates toonides mootorrattur. Märkasin teda alles siis, kui meievaheline kaugus oli heal juhul sekund. Kohe tuli meelde teema kaugtulede kasutamise kohta. Võiks ju arvata, et tsiklijuhid autoroolis oskavad ratturite olemasoluga rohkem arvestada, aga kui teda ikka ei näe, siis välja ju ka ei mõtle.
Ise ei pea pidevalt täistuledega sõitmist mõistlikuks, kuid ei välista, et nende kasutamine sõitja tõepoolest nähtavamaks muudab. Kindlasti oleksin sellisel juhul märganud ratturit varem, kuid ei oska öelda, kas kaugtuled mind pimestanud oleksid. Oleks hea, kui leiduks alternatiiv.

Turvalist liiklemist kõigile!

Alternatiiv on täitsa olemas: lähituledega sõites on mõistlik tehase originaal pirn asendada nn. xenon tüüpi pirniga. sellisel tuleb lihtsalt panna üks lisa vidin mis suurt pinget toodab ja kogu lugu. olen ise sellisel ees sõitnud ja ka vastu sõitnud - vahe on ikka väga suur võrreldes enda rattaga mida alla päikest peeglist praktiliselt poldki näha.


Postitatud: 17 Sept 2007, 14:52
Postitas M2

Miks seda võimalust siis ei kasutata?


Postitatud: 17 Sept 2007, 15:02
Postitas Virx123

kui oma rattale xenon tule ette installisin,kadus igasugune ette keeramine :)


Postitatud: 17 Sept 2007, 15:02
Postitas kris.
M2 kirjutas:

Miks seda võimalust siis ei kasutata?

Väga Mittelegaalne :evil: .
Lisaks on ilma gondlita ratastel probleem selle lisakola paigutamisega.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Postitatud: 17 Sept 2007, 15:04
Postitas ulmefm

xenoni blokk on veidi suurem suitsu pakist


Postitatud: 17 Sept 2007, 15:15
Postitas Virx123
ulmefm kirjutas:

xenoni blokk on veidi suurem suitsu pakist

ja ei ole kallis ka :P


Postitatud: 17 Sept 2007, 16:01
Postitas Laur

Nii plok kui trafo olemas, kuid mida pole on ruum vidinate paigutuseks.
Rattaks siis XZ-9R aka Ninja


Postitatud: 17 Sept 2007, 16:09
Postitas Sebar

Kui need plokid odavad on, siis küsiks, et palju maksab üks H4 bixenon komplekt?


Postitatud: 17 Sept 2007, 16:42
Postitas ulmefm

mul on üks auk kust saaks kahe pirniga xenoni ploki kätte 2 kiloga


Postitatud: 17 Sept 2007, 17:31
Postitas kris.

Pole siin mõtet salatseda - need "augud" on täitsa avalikud 8):
http://www.keisei-racing.com/index.php? ... 7&Itemid=1

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Postitatud: 17 Sept 2007, 20:32
Postitas ulmo

Muteada tohib nn ksenoontulesid kasutada vaid automaatse tulede kõrguse reguleerimise ja tulede pesuriga sõidukitel!


Postitatud: 18 Sept 2007, 08:34
Postitas sang

Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.


Postitatud: 18 Sept 2007, 08:38
Postitas kris.
sang kirjutas:

Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.

Very illegal . Nii nagu ilma kõrguseregulaatorita Xenonid jms stuff :evil: .
Muuseas USA vennikesed kurdavad, et seda vilkumist lubav seadusesäte peab taskus kaasas olema, juhuks kui kohalikud copperid peedistama hakkavad. Ja seda pidavat juhtuma üsna tihti ...

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

PS. Et mind kahepalgelisuses ei süüdistataks siis avalikustan, et ka minu motal on ees Xenon tuli ... jube piinlik aga no mis sa teed ära selle asjaga ... :oops:


Postitatud: 18 Sept 2007, 09:05
Postitas Virx123
ulmefm kirjutas:

mul on üks auk kust saaks kahe pirniga xenoni ploki kätte 2 kiloga

mul üks auk kus saab 2 plokki ja 2 pirni 2 kiloga :)


Postitatud: 18 Sept 2007, 09:07
Postitas Virx123
sang kirjutas:

Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.

See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas


Postitatud: 18 Sept 2007, 09:37
Postitas Sebar
Virx123 kirjutas:
sang kirjutas:

Kunagi nägin välkamaal vilkuva kaugtulega tsiklit. Ise tüüp nupu ei plõksutanud, ikka mingi relee vms tegi seda 1-5 Hz sagedusega (ei mäleta täpselt). Kas selline süsteem on Eestis illegaalne? Pmst köidaks see ju veel rohkem tähelepanu kui lihtsalt põlev kaugtuli.

See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas

Kuidas mõjutab relee pinge kõikumist?


Postitatud: 18 Sept 2007, 09:49
Postitas kris.
Sebar kirjutas:
Virx123 kirjutas:

See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas

Kuidas mõjutab relee pinge kõikumist?

Mõeldud seda, et tsikli puhul tuleks Xenoni toide otse akust vedada. Läbi relee siis. Käivitamisel tahab Xenon kuni 3x rohkem voolu kui töörezhiimil ja kui süsteem seda anda ei suuda, tekibki "strobo effekt".

Sanga kirjeldatud vilkumine on aga hoopis teine teema, harige ennast enne veidi kui sõna võtma hakkate.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Postitatud: 18 Sept 2007, 10:06
Postitas Sebar
kris. kirjutas:
Sebar kirjutas:
Virx123 kirjutas:

See vilkumine tekib xenool tulel sellest et pinge kõigub (mul algul pani nagu stroboskoop) ,järelikult ei olnud releed vahel.Kui auto ploki koos tulega installid siis suure tõenäosusega ka nii juhtub,tsikli omadel on relee kaasas

Kuidas mõjutab relee pinge kõikumist?

Mõeldud seda, et tsikli puhul tuleks Xenoni toide otse akust vedada. Läbi relee siis. Käivitamisel tahab Xenon kuni 3x rohkem voolu kui töörezhiimil ja kui süsteem seda anda ei suuda, tekibki "strobo effekt".

Sanga kirjeldatud vilkumine on aga hoopis teine teema, harige ennast enne veidi kui sõna võtma hakkate.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Tahtsin lihtsalt sisu ja väljenduse üle norida.
Sellistest seletustest tekivadki teemad nagu: Mootori takt on vale, jne.