2. leht 2-st

Postitatud: 11 Okt 2006, 10:07
Postitas davidsoniharald
Jah, seletage ka mulle kui rumalale inimesele, et milleks on libisev sidur hea ja mis moodi ta toimib... Oleks tore oma teadmisi pisut täiendada:)

Postitatud: 11 Okt 2006, 10:12
Postitas madone
davidsoniharald kirjutas:
Jah, seletage ka mulle kui rumalale inimesele, et milleks on libisev sidur hea ja mis moodi ta toimib... Oleks tore oma teadmisi pisut täiendada:)
Libisev sidur ei lase tagaratast blokki minna kui suure kiiruse pealt käike alla vahetad ning mootoriga pidurdad. Varem pidi seda pidurdusjõudu kas õrna gaasi või siduriga leevendama - enam mitte.

Postitatud: 11 Okt 2006, 10:13
Postitas afs
Tagaratta blokeerumise vastu, käigu alla vahetamisel, laseb siduri libisema. Kuidas töötab, seda ei tea. :oops: Ehk keegi oskab lühidalt seletada.

Edit: Madone oli kiirem.

Postitatud: 11 Okt 2006, 10:21
Postitas madone
Ühtepidi haakub, teistpidi ei haaku.... nii üheselt seletada ei saagi kuna tehnoloogiad tootjatel väga erinevad.

Põhimõtteliselt nagu jalgratta tagajooks

Postitatud: 11 Okt 2006, 10:39
Postitas afs
Siin põhimõte arusaadavaks tehtud.
http://www.yoyodyneti.com/motorcycle_sl ... operat.htm

Postitatud: 11 Okt 2006, 14:11
Postitas harrastaja
madone kirjutas:
Libisev sidur ei lase tagaratast blokki minna kui suure kiiruse pealt käike alla vahetad ning mootoriga pidurdad. Varem pidi seda pidurdusjõudu kas õrna gaasi või siduriga leevendama - enam mitte.
Tegelikult nac ekslik arusaam. Kui ikka suurelt kiiruselt maha pidurdad ja samal ajal käike ilma vahegaasita alla lappad, on väike käbla väga nõenäoline. Ükski avanev sidur ei päästa oma lollusest.

Postitatud: 11 Okt 2006, 14:55
Postitas Steelrider
Kui siin juba võrdlemiseks läks...
Paneme siis Fireblade, K7 ja Ninja siia kõrvale.

Postitatud: 11 Okt 2006, 14:57
Postitas stonefree
Suzumen kirjutas:
harrastaja kirjutas:
Tegelikult nac ekslik arusaam. Kui ikka suurelt kiiruselt maha pidurdad ja samal ajal käike ilma vahegaasita alla lappad, on väike käbla väga nõenäoline. Ükski avanev sidur ei päästa oma lollusest.
Oled sa kunagi libiseva siduriga sõitnud, et tead rääkida??? :evil:
Tegelikult isegi korraliku kummiga ei võta märja asfaldi peal ratast ringi kui käike alla lappad. Seda ei tasu loomulikult proovida kurvis olles. :D
Selge, et libisevast sidurist peaks abi olema aga mulle justkui tundub, et motogp/superbike sõitjad kasutavad vahegaasi -- järelikult on vaja. Või ma eksin? Kurvis nagunii käiku ei vahetata.

Postitatud: 11 Okt 2006, 15:07
Postitas Inz001
heh motogp siklid :D
need erinevad ikka stock pillidest väääääääga palju
ja kui ma ei eksi siis motogp siklitel pigem lukustuv sidur :twisted:
stonefree kirjutas:
Suzumen kirjutas:
harrastaja kirjutas:
Tegelikult nac ekslik arusaam. Kui ikka suurelt kiiruselt maha pidurdad ja samal ajal käike ilma vahegaasita alla lappad, on väike käbla väga nõenäoline. Ükski avanev sidur ei päästa oma lollusest.
Oled sa kunagi libiseva siduriga sõitnud, et tead rääkida??? :evil:
Tegelikult isegi korraliku kummiga ei võta märja asfaldi peal ratast ringi kui käike alla lappad. Seda ei tasu loomulikult proovida kurvis olles. :D
Selge, et libisevast sidurist peaks abi olema aga mulle justkui tundub, et motogp/superbike sõitjad kasutavad vahegaasi -- järelikult on vaja. Või ma eksin? Kurvis nagunii käiku ei vahetata.

Postitatud: 11 Okt 2006, 16:01
Postitas stonefree
Inz001 kirjutas:
heh motogp siklid :D
need erinevad ikka stock pillidest väääääääga palju
ja kui ma ei eksi siis motogp siklitel pigem lukustuv sidur :twisted:
Ma siiamaani teadsin, et MotoGP-st libisev sidur tuligi.

Näiteks 2004a MotoGP tsiklite kohta andmed:
http://www.sportnetwork.net/main/s180/st51774.htm

Teine asi mis MotoGP-st tänavatsiklitele jõudma hakkab on osaline veojõu kontroll. See aasta ju Bayliss väidetavalt suuresti tänu sellele superbike sarjas võimutses. Ma muidugi tehniliste poole pealt väga vähe tean ...

Postitatud: 11 Okt 2006, 17:10
Postitas harrastaja
Suzumen kirjutas:
Oled sa kunagi libiseva siduriga sõitnud, et tead rääkida??? :evil:
Olen küll. Kas ise ka oled?

Postitatud: 11 Okt 2006, 18:23
Postitas Karupoeg puhh
Avanev sidur leevendab tagaratta hüppamist käiguga pidurdamisel, kui seda esineb siiski. Vahegaasiga pidurdades on asi parem :wink:

Postitatud: 11 Okt 2006, 20:01
Postitas bash
OT, aga igavaks hakkab tehnikasport just siis muutuma, kui mingeid veojõu kontrolle jm. elektroonilisi abimehhi kasutama hakatakse. Võidusõit võiks ikka mehest oleneda.

Postitatud: 12 Okt 2006, 11:04
Postitas stonefree
stonefree kirjutas:
Selge, et libisevast sidurist peaks abi olema aga mulle justkui tundub, et motogp/superbike sõitjad kasutavad vahegaasi -- järelikult on vaja. Või ma eksin? Kurvis nagunii käiku ei vahetata.
kusjuures vaatasin üle -- ei kasutata MotoGPs enam vahegaasi ja WSBKs paistis et kah mitte. Eksisin, vanematest videodest mäletasini.

Damn, tahaks endale ka sellist libisevat sidurit, see vahegaasiga käiguvahetus koos pidurdamisega on üks paras kunst.

Postitatud: 12 Okt 2006, 11:40
Postitas Steelrider
Aga ehk oleks kasulik see kunst ära õppida, alati on parem rohkem olla kui omada.

Postitatud: 12 Okt 2006, 12:59
Postitas stonefree
Steelrider kirjutas:
Aga ehk oleks kasulik see kunst ära õppida, alati on parem rohkem olla kui omada.
Libisevat sidurit on vaja ringrajal sõites, mitte tänaval. Ja seal on teised küsimused päevakorras kui olla v omada :)
Isegi kui sul see vahegaasi nõks täiesti käpas on kaotad sa nii tähelepanu kui aega võrreldes libiseva siduriga. Pealegi on see vist nii sidurile kui mootorile koormavam.