2. leht 3-st
Postitatud: 28 Aug 2006, 20:41
Postitas scryth
Aga teemasse... kui suureks rikkumiseks peetakse A4 piirangu korral lubatust suuremate kW-dega sõitmist? Kindlasti oleneb, kui palju sul üle on, aga on mingi kogemus kellelgi?
Postitatud: 28 Aug 2006, 21:44
Postitas bash
scryth kirjutas:Aga teemasse... kui suureks rikkumiseks peetakse A4 piirangu korral lubatust suuremate kW-dega sõitmist? Kindlasti oleneb, kui palju sul üle on, aga on mingi kogemus kellelgi?
Sama mis lubadeta sõit, aga ennast huvitaks ka, mis reaalselt sellistel puhkudel tehakse.
Postitatud: 29 Aug 2006, 00:05
Postitas SiD
See huvitaks mind ka, kuna 25 kw tsikklit annab otsida

Postitatud: 29 Aug 2006, 10:13
Postitas Intruder
Seadusejärgi sõites A4 lubadega üle 25KW rattaga - läheb se kirja kui vastava kategooriata sõit. Tegelikult ilmselt oleneb kas ja kui karmiks asi läheb konkreetse rikkuja ja politseiniku omavahelisest läbisaamisest.
Postitatud: 29 Aug 2006, 10:30
Postitas scryth
Intruder kirjutas:Seadusejärgi sõites A4 lubadega üle 25KW rattaga - läheb se kirja kui vastava kategooriata sõit. Tegelikult ilmselt oleneb kas ja kui karmiks asi läheb konkreetse rikkuja ja politseiniku omavahelisest läbisaamisest.
Vaat, seal on tegelikult üks konks. Nimelt ei eksisteeri kategooriat "A4". On olemas "A1" ja "A". See nn. "A4" on tegelikult üks piirangutest. Nagu ntx nõue kasutada kontaktläätsi, prille või kuuldeaparaati.
Kategooria on sul ikkagi "A", lihtsalt kehtib kitsendav tingimus. Küsimus tuligi sellest, et ühel tuttaval on see prillide nõue. Sõidab hämaras ilma, kuna tekivad mingid peegeldused. Läätsi kanda ei saa. On ka kinni peetud, aga probleemi pole tekkinud. Siis ta uuriski selle 4. piirangu kohta. Ma ka ei osanud täpselt selgitada, kuidas sellega on.
Teine küsimus tekkis kah tegelikult eelmise jätkuks. Kui sul on passis 25 kW, kas siis võidakse sind iga kell dünosse saata?
Postitatud: 29 Aug 2006, 10:31
Postitas HRQ
Minuga juhtus mõned aastad tagasi nii, et sõitsin oma rattaga (105 kw) A4 lubadega. Peatas kinni bmw-ga sõitev politsei. Tegi lihtsalt suulise hoiatuse. Samas oleks mul juba võinud olla ka õiged load aga unustasin eksamile minna ja ootasin uut eksamit. Teist korda peatas sama politsei mind Saaremaale minnes selle jaanipäeva paiku. Juhtis tähelepanu numbrile, mida ei olnud hästi näha, kuna see ei asunud omal kohal ning sõitsin kaasreisijaga. Tegi jälle suulise hoiatuse. Väga normaalne mees oli, rääkisime niisama ratastest ja lahkusime sõbralikult. Hiljem tõstsin numbri nähtavamale.
Postitatud: 29 Aug 2006, 10:32
Postitas AivarAun
Kui sa liiklust ei rikkund siis saad ainult trahvi,reeglina on se esimene kord 6 tonni,lubade äravõtmisega pole siin midagi seost,ja see 6 peaks ka sel juhul olema kui sul on juhtimisõigus peatatud,aga sul pole juhtimisõigust kunagi olnud,nii et trahv peaks olema väiksem.
Postitatud: 29 Aug 2006, 10:54
Postitas kohvikslastudklapipesa
Kirja läheb ta siiski vastava kategooria juhilubadeta sõitmisena. Sain ka ise selle sama laksu eelmine aasta... A4 lubadega 74 kw.
Onudega hea läbisaamise peale ei soovita mängida. Vestlus sini-valgekirjus autos algas sõbralikult ning lõppes sellega, et trahvitegija keeras end mõnusalt ülesse ning minu kaela määriti lõppkokkuvõtteks kõigi mootorratturite koledad näod ja teod. Tüübid olid tund ennem minu peatamist mingit tsiklimeest tulemuseta taga ajanud.
Max trahv juhilubadeta sõidu eest on rõõmus 6000 eeku. Mind siis onu natsa lohutas, et maksimumi ei tee ja tegi 5200 eeki minu esimeseks trahviks. Kohtus sain 3000 peale, kuna kohtunik ei viitsinud vaadata kuidas me tatti üle laua pritsides vaidlesime ja lõi maksimum summa pooleks.
Üldjuhul kui peatatakse kiiruseületamise või muu jampsi eest kinni ja tuleb välja, et sul pole ka lube siis pole kohtusse üldse mõttet minna. Lepi saatusega...
Postitatud: 29 Aug 2006, 12:07
Postitas scryth
kohvikslastudklapipesa kirjutas:Kirja läheb ta siiski vastava kategooria juhilubadeta sõitmisena. Sain ka ise selle sama laksu eelmine aasta... A4 lubadega 74 kw.
Aga mis siis saab, kui passis 25kW, aga tegelikkuses rohkem? Saadavad kahtluse korral dünosse vms?
Natuke teoretiseerides...
Oletame, et ratta eelmine omanik on piirajad maha võtnud, kuid muutuse registreerimata jätnud. Ratast ostes saad sa ju juhinduda ainult ametlikust dokumendist, mida tehn. pass kindlasti ka on. Seetõttu võib sind ju "heauskseks" ostjaks nimetada? Kas sel juhul saab sind mingi pügala alusel süüdi mõista? Millise? Et ei ole kontrollinud sõiduki vastavust tema tehnilisele passile? Kas ma üldse pean seda tegema?
confusing...
Postitatud: 29 Aug 2006, 12:11
Postitas Karutapja
Teemale veel pisut vürtsi (loodan, et ei eksi)- kaks erinevat asja on a) juhilubadeta sõitmine (trahv kuni 600) ja b) juhtimisõiguseta sõitmine (trahv kuni 6000).
Ise küll kogenud ei ole, kuid küsisin oma sõiduõpetajalt igaks juhuks üle kui A kat ära tegin ja nädal aega ootama pidin lubade trükkimise tõttu (varasemast olemas BCE kat). Need kes teevad A kat tühjale kohale, saavad eksami järel paberilipiku, millega võib sõita ka enne lubade kätte saamist, kuid teiste kat-de varasemal olemasolul selle lipikuga ametlikult sõita ei tohi (seletus stiilis, et siis oleks sul 2 erinevat juhtimisõigust tõendavat dokumenti). Viimane seletus muidugi ajastul, kui liimitsad saavad koheselt andmebaasist kontrollida, kõlab natuke kivikirvena, aga olla peale.
Igatahes ma sõitsin siis selle nädala selle nö sooduskupongiga, kuna ei tihanud ju nädalat oodata. Õnnestus tol nädalal (ja tegelikult siiamaani) tsiklidokumente taskust võtmata ära sõita.
PS aga lubadeta sõitu ma tegelikult ei soosi
Postitatud: 31 Aug 2006, 08:38
Postitas kanajuurikas
Karutapja kirjutas:... kui liimitsad saavad koheselt andmebaasist kontrollida, kõlab natuke kivikirvena, aga olla peale.
Politsei pardakompuuter A4 piirangut ei näita, seal on puhas A kirjas. Kontrollitud Motorex 2006 politsei boxis.
Postitatud: 31 Aug 2006, 08:59
Postitas kohvikslastudklapipesa
Ja täpselt nii ongi. Andmebaas näitab kategooriaid aga eritingimusi ei kajasta.
Postitatud: 31 Aug 2006, 15:25
Postitas seroi
kohvikslastudklapipesa kirjutas:Ja täpselt nii ongi. Andmebaas näitab kategooriaid aga eritingimusi ei kajasta.
Seega oleks mõistlik A4 lubade olemasolul juhiluba "koju unustada" ning piirduda nt ID-kaardiga. Või mis?
Postitatud: 31 Aug 2006, 15:37
Postitas Karupoiss
seroi kirjutas:kohvikslastudklapipesa kirjutas:Ja täpselt nii ongi. Andmebaas näitab kategooriaid aga eritingimusi ei kajasta.
Seega oleks mõistlik A4 lubade olemasolul juhiluba "koju unustada" ning piirduda nt ID-kaardiga. Või mis?
Lubadeta sõit on siiski seadusevastane. Plastik peab kaasas olema.
Postitatud: 31 Aug 2006, 15:44
Postitas seroi
Karupoiss kirjutas:seroi kirjutas:kohvikslastudklapipesa kirjutas:Ja täpselt nii ongi. Andmebaas näitab kategooriaid aga eritingimusi ei kajasta.
Seega oleks mõistlik A4 lubade olemasolul juhiluba "koju unustada" ning piirduda nt ID-kaardiga. Või mis?
Lubadeta sõit on siiski seadusevastane. Plastik peab kaasas olema.
Nojah, aga kui tuleb valida kahest halvast parem, siis ID-kaardiga saadav maksimaalne 600 krooni kõlab märksa hellemalt kui juhtimisõiguseta sõitmise eest saadav 6000 krooni.
Postitatud: 31 Aug 2006, 15:50
Postitas seroi
Kuzmitz kirjutas: Huvitav, miks mina ei lähe 25-meetrise rekkaga sõitma? SEST MUL POLE vastvaid lubasid!!!!!!
Sa ei lähe sõitma, sest sa ei oska sellise imeloomaga vist liigelda. Mina ka mitte. Samas ei saa lubade puudumise ja juhtimisõiguse puudumise vahele siiski võrdusmärki tõmmata. Mul on kuskilt nagu meelde jäänud, et näiteks heitikenderil nagu A-kategooria juhiluba pole. Võib-olla ka eksin. Samas ei saaks nagu öelda, et mees sõita ei oska...
PS. tegelt ma ei propageeri liikluseeskirja rikkumist. Ise lähen juba laupäeval A4 lube A-ks tegema.
Postitatud: 31 Aug 2006, 16:25
Postitas spinna
seroi kirjutas:Sa ei lähe sõitma, sest sa ei oska sellise imeloomaga vist liigelda.
Täpselt samad liikluseeskirjad kehtivad imeloomale nagu sõiduautole või 125ccm võrrilegi. Mis siis et osa märke on võrrimehele mitteolulised, eksamil peab ta sellest hoolimata nii teljekoormusest kui veokite sõidu keelu märgist teadma.
Samas on igal vaba maailma kodanikul võimalus ju kodakondsust vahetada. Minna kuskile, kus ühiskondlikud normid on rohkem meelepärased. Üldiselt see teema, kas load on vajalikud või mõtetud meenutab üha enam seda teemat, et kas eestis elavad muulased peaksid eesti keelt oskama või mitte. Tegelikult saavad nad ju oma elu vene keeles suurepäraselt elatud. Milleks neile seda eesti keelt vaja ?
Postitatud: 31 Aug 2006, 17:15
Postitas scryth
spinna kirjutas:
Samas on igal vaba maailma kodanikul võimalus ju kodakondsust vahetada. Minna kuskile, kus ühiskondlikud normid on rohkem meelepärased.
Põhimõtteliselt nõus. Kui on reeglid, siis on reeglid. Kellele ei meeldi, mingu mujale. Lisaks aga veel ühe tähelepaneku selle "A" ja "A4" kohta. Äkki kehtib see ka "A1" taotlejate kohta? Ei tea. Aga...
Need, kes saavad endale "A" load piiranguga 4, ei tee õppesõitu ja eksamit tihtipeale sellele nõudele vastava masinaga. Ehk siis, ARK tunnistab minu liiklemise eksamil piiramata rattaga küll täiesti kõlbulikuks, kuid igapäevase sõidu keelab ära.
Tänan tähelepanu eest

Postitatud: 31 Aug 2006, 18:03
Postitas Intruder
Pigem peaks nüüd antud teema puhul, mis eniway teemast väljas hakkama arutame teemaüle, et mis puhul me siis sõita oskame...
heitikender tõesti sõidab ringrada, olen teda ka seal sõitmas näinud, kuid ma ei tea kas ta ka linnas sõita oskab, kas ta LE'd tunneb...
Juhiluba koosneb kahest osast ärgem seda unustage üks on teooria ning teine on sõiduvahendi käsitlemis oskus. Emme kumma kehvasti tundmisel sa ju ei oska igapäeva linnaliikluse liigelda, ehk sõita.
Seega peaksime äkki esitama küsimuse endale, kas me kellel on ka olemas juhiload oskame ikka ka tegelikult sõita? See, et me igapäev linnaks autode ja mootorratastega liikleme ei näita ju seda kui hästi me tegelikult LE'd tunneme. Mina julgen küll tunnistada, et kui peksin täna kohe nüüd minema ARK'i teooria eksamile - siis ma kukuksin läbi, sõidu suudaksin ilmelt sooritada. Järelikult mida ma nüüd ei oska.... liigelda vist, kuid ilmselt samas selle, et mingit loodetavasti mitteolulised LE punktid on ebaselged ei tee mind ohtlikuls liikluses eelkõike iseendale. Mille pärast siis seda juhiluba meil vaja on? Et me jääksime ise liikluses ellu ja suudaksime ka teised ellu jätte, või mis?
Üldiselt rekkajuhid minu arust teevad iga aasta mingi juhi kutsemeisterlikkuse väljaselgitamise võistluse, kus on piiavalt teooriat ja piisavalt praktikat, autojuhtidel korraldab ka mingi organisatsioon sarnast võistlust...tegelikult võiks selline ka mootorratturitele tulla...siis oleme ju vähem ohtlikud..... Asi kisub läbuks...
Postitatud: 31 Aug 2006, 18:46
Postitas HeitiKender
mõte kuldaväärt, mootorratturite sõidumeisterlikkuse ja LE tundmise turniir või festival oleks igati äge asi. Kuskil siin foorumis olid ka videod kus jaapani politseitsiklistid oskusi näitasid. Ralli juba on olemas, selle raames. Või kas juba seal mingit kurikate vahel slaalomit ei olnud?
Postitatud: 01 Sept 2006, 10:06
Postitas spinna
Minu arvamus jäi pisut ühekülgseks. Reeglid on reeglid ja demokraatlikus riigis peaksid reeglid kehtima kõikidele ühtviisi. Tobedate reeglite vastu ei tohiks võidelda mitte neid ignoreerides vaid hoopis tehes midagi selle ette, et asjad muutuksid mõistlikuks ( mitte anarhiaks). Väga hea näide reeglitega tegelemisest on Edeku poolt reaalselt ellu võidetud mootorrataste numbrimärkide teema. Seda nimetaks mina asjade mõistlikuks lahendamiseks. Mina näiteks pooldan A-kati puhul samuti eksternina eksamite sooritamist nagu see oli ka nõuka ajal. Milleks koolipinki nühkida, kui võiks teha teooria+sõidueksam ja asi korras. Liiklemine on ju ikkagi sama mis sõiduautoga või rekkaga. Liiklus on liiklus. Mind see A.kati probleem ei morjenda , kuna on täiesti olemas, aga näiteks "pisi-E" on mul küll probleemiks. Kusjuures jõudsin vanade reeglite aegu 90-datel sõita Lancruiser+3,5T piduritega paadikäru küll ja küll. Aga enam ei sõida, sest kategooriat ei ole ja reeglid on reeglid. Eksternina teha ka ei lasta ja kooli ei viitsi-ei jõua minna. Aga kui väga vaja oleks, siis leiaksin võimaluse kindlasti. Seni istutan vajadusel rooli kellegi teise, kel paberid selles osas korras.
Vot see seisukoht liitke mu eelmise postituse sisule veel otsa.
Postitatud: 01 Sept 2006, 10:42
Postitas ergi
No kui isegi 20 a. tüdruk teeb laksust A kati ära, siis ei tohiks küll probleemiks olla. Teeme ikka load ära, seda kindlam on endal.
Postitatud: 01 Sept 2006, 11:21
Postitas Cocafantasprite
Sain A kat load 1990 ja BC 1991. Sel kevadel läksin autokooli D ja E kursustele lihtsalt huvi tõttu ja kuigi olen igapäevane Tallinnas liikleja ja suht korralik, pidin tõdema, et sõit LE-d järgides on päris keeruline...
Ilma sõidutundideta ei oleks kindlasti esimese korraga eksamit ära teinud! Soovitan soojalt vahepeal ka ARK kodukal mõni liiklustest teha - on abiks mälu värskendamisel LE tundmisel! Äkki aitab pisut liikluskultuuri parandamisele kaasa...
Postitatud: 01 Sept 2006, 11:30
Postitas 417
Cocafantasprite kirjutas:Sain A kat load 1990 ja BC 1991. Sel kevadel läksin autokooli D ja E kursustele lihtsalt huvi tõttu ja kuigi olen igapäevane Tallinnas liikleja ja suht korralik, pidin tõdema, et sõit LE-d järgides on päris keeruline...
Ilma sõidutundideta ei oleks kindlasti esimese korraga eksamit ära teinud! Soovitan soojalt vahepeal ka ARK kodukal mõni liiklustest teha - on abiks mälu värskendamisel LE tundmisel! Äkki aitab pisut liikluskultuuri parandamisele kaasa...
Mul ka samal ajal saadud B ja C ja A isegi varem
ei võtnud mingeid sõidutunde kui taastama läksin A d .Piisas netis olevate testide lahendamisest 3-4 tundi.
Linnasõidul oli ainuke raske osa püsida lubatud 50 km/h piires ja kiirendamisel gaasi tagasihoidmisel.
Muidugi mõjub alati eksamineerijale sümpaatselt kui ei lähe sõitu tegema teksade ja "T" särgiga vaid korraliku kaitsmetega sõiduvarustusega.
Postitatud: 04 Okt 2006, 21:56
Postitas need4beat
Muide nende "A4" lubade teema,kus saime selgeks,et politsei andmebaas näitab vaid kategooriat A,siiski nooremate juhtide puhul piisab politseil vaid vanuse vaatamisest,kui oled alla 18,ei saa ju võimsamaga kui 125 sõita,kui alla 21a vana,ei saa sõita võimsamaga kui 25kw tsikkel.Seda siis minusugustele noortele karjääri alustajatele.

Postitatud: 07 Okt 2006, 13:17
Postitas dirtyboy18
aga kui teil ongi võimsam nt r1 ja ei taha polleriga vaielda siis on ju yks teatud rull mida siis peale v22natakse:D
või j22d seisma ja saad mis saad siis ja siis ei ole mõttet enam halada:D
Postitatud: 07 Okt 2006, 13:26
Postitas sepp
dirtyboy18 kirjutas:aga kui teil ongi võimsam nt r1 ja ei taha polleriga vaielda siis on ju yks teatud rull mida siis peale v22natakse:D
või j22d seisma ja saad mis saad siis ja siis ei ole mõttet enam halada:D
ten points

Postitatud: 07 Okt 2006, 14:12
Postitas Pihelgas
Suzumen kirjutas:
Eile sai sõbralikult suheldud politseiga. Ja vennad rääkisid, kuidas paar teada tuntud baikerit (nimed jätaks nimetamata

) panid neist mööda möödetud kiirusel 294km/h

kuidas nad teada said, KES neist mööda sõitsid?

Postitatud: 09 Okt 2006, 10:00
Postitas scryth
need4beat kirjutas:Muide nende "A4" lubade teema,kus saime selgeks,et politsei andmebaas näitab vaid kategooriat A,siiski nooremate juhtide puhul piisab politseil vaid vanuse vaatamisest,kui oled alla 18,ei saa ju võimsamaga kui 125 sõita,kui alla 21a vana,ei saa sõita võimsamaga kui 25kw tsikkel.Seda siis minusugustele noortele karjääri alustajatele.

Minule on näiteks senini selgusetu:
Kui on "A4" ja sa oled ostnud ühe neist "passis 25kW, tegelikult xx kW", milles saab sind süüdistada? OK, süüdistada saab kõiges, aga süüdi mõista?
Postitatud: 09 Okt 2006, 10:04
Postitas Karupoiss
scryth kirjutas:need4beat kirjutas:Muide nende "A4" lubade teema,kus saime selgeks,et politsei andmebaas näitab vaid kategooriat A,siiski nooremate juhtide puhul piisab politseil vaid vanuse vaatamisest,kui oled alla 18,ei saa ju võimsamaga kui 125 sõita,kui alla 21a vana,ei saa sõita võimsamaga kui 25kw tsikkel.Seda siis minusugustele noortele karjääri alustajatele.

Minule on näiteks senini selgusetu:
Kui on "A4" ja sa oled ostnud ühe neist "passis 25kW, tegelikult xx kW", milles saab sind süüdistada? OK, süüdistada saab kõiges, aga süüdi mõista?
Politsei saab tõsise kahtluse korral saata sind erakorralisele ülevaatusele ja siis pannakse düno peale ning vot ongi pekkis. Kuigi ei tea, mis süüdistus selle eest välja kirjutataks...