2. leht 59-st

Nõu pole mõtet küsida

Postitatud: 07 Veebr 2006, 14:07
Postitas KoVaL73
Korraldame treeninglaagi märtsis tule sinna kohale ja sa ei kahetse.

Lähim info on ürituste alla pandud

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=14263

Postitatud: 09 Veebr 2006, 09:23
Postitas reinuvader
Tere!lugesin siin,et toimumas on üritus mis "minusugustele algajatele 100% vajalik".kuid kahjuks pean küsima,et "kas miskit sellist ka siin lõuna-eesti kandis plaanis on?kahjuks on siin eestis nii,et tahtmised ja võimalused pole tihti sarnased ja mikit pole teha kui palk mida teenin jääb alla 4tuh ja tsikkel pangalaenuga(mis oli vaid 20tuh)3a kukil istub...aga soov selle asjaga tegeleda ja sõitma õppida on suur.ma ei nurisegi selle hiius toimuva ürituse kulude poolest,sest on loomulik,et siin elus kõik maksab...kuid kahjuks käib see laager minule üle jõu.teistele soovin EDU!ja ei kahtle mitte üks põrm,et see asi seal ei tule kasuks.aga äkki siiski keegi oskajam miskit sarnast kasvõi ühepäevasena ja väiksemale seltskonnale ka kuskil siin kandis korraldaks,oleksin väga huvitatud ja küll siis ka rihma pingutan ja kohale tulen.veelkord EDU kõigile!

Postitatud: 09 Veebr 2006, 09:25
Postitas Pihelgas
mine siis laupäeval Äksi, kui saad. Küll sealgi sulle näpunäiteid jagatakse, kui ilusti küsid.

Postitatud: 09 Veebr 2006, 09:32
Postitas reinuvader
Tänan pakkumast!ega nüüd ei maksa mind valesti mõista ja arvata,et tulen kuhugi teen kurba nägu,panen kiivri maha(istun ise sinna juurde ja kerjan),et sõitta saaks.olen nõus ka maksma kui suudan aga Äksi jääb kahjuks ära.mul pole naelkumme ja talve sõidu kogemus 0 seega ootan kevadet väääägggaaaaa!!!edu.

Postitatud: 09 Veebr 2006, 10:30
Postitas Pihelgas
ehh, ega ma miskit kerjamist ei mõelnud :D

Mõte oli see, et kuna sinna KoVal73 ja ilmselt mõned veel siit foorumist lähevad oleks võimalus sul neile ligi astuda ja veidi asjast juttu teha. Äksi on vist sinu kodule lähemal ja oli esimene võimalus, mis pähe kargas. Ja kui piike pole ei pea ju jäärajale minema, lume ja kamara peal peaks tavakummil kah pidamist jätkuma. (See oli nüüd oletus.) Või mine kasvõi ilma rattata ja tee niisama juttu ja pane tarku mõtteid kõrva taha.

Postitatud: 09 Veebr 2006, 10:52
Postitas reinuvader
tuhat tänu pakkumast.kahjuks pean just laupäeval kiirabis oma piiiisikest palka teenima seega olen tööl ja LOODAN VÄGA;ET MEIL KÕIGIL MOTOHARRASTAJATEL EI LÄHE VAJA KIIRABI!mitte,et nad hakkama ei saa tööga vaid,et meil kõigil sõitmine ilma nende lappimatta välja tuleks.edu.

Postitatud: 15 Mär 2006, 09:46
Postitas reinuvader
Tere!üks küsimus.....Et kuidas puhastada õhu filtrit või tuleks osta pigem uus?

Postitatud: 15 Mär 2006, 10:21
Postitas Kasjok
reinuvader kirjutas:
Tere!üks küsimus.....Et kuidas puhastada õhu filtrit või tuleks osta pigem uus?
Uut pole küll vaja, kui ta just mingi narts pole. Pese filtrit hoolikalt leiges seebivees ja KORRALIKULT puhtaks, siis jäta ööseks näiteks kuivama kuhugi. Järgmisel hommikul immutad selle õhufiltri õliga kenasti läbi, aga pigistad selle üleliigsest niiskusest tühjaks .st ära jäta teda selliseks et ta tilguks. Külge panemisel vaata et saaks tihedalt ääre alla.

Postitatud: 16 Mär 2006, 09:35
Postitas reinuvader
Tere!tänan soovituse eest!kuid küsin siiski,et..."räägid filtri õliga määrimisest"?...et kas selleks on mingi konkreetne õli või kõlbab ka mingi muu nt tav mootori õli jne?vabandust kui küsin midagi lolli,pole suurem asi tehnika mees.

Postitatud: 16 Mär 2006, 09:39
Postitas loonik
Täiesti eraldi õli on selle jaoks olemas, nn. filtriõli.

Postitatud: 13 Apr 2006, 09:36
Postitas reinuvader
Hommik!küsiksin,et kuidas ma saaksin paikka oma kaalule vastava amortide pehmuse või jäikuse?käib see vastavalt rajale või reguleeritakse mingi keskmine?mul on kawa 125cm3,et taga amordil on see reg kruvi,et kas keeran nt ühele poole täitsa kinni...ja siis teatud arv nõkse lahti poole(et saada paras jäikus)või ta kuidagi ise automaatselt reg seda ja kas esiamortidega on sama lugu?Ja kuidas väga pehmel rajal st paksus karjääri liivas sõita?

Postitatud: 16 Mai 2006, 10:13
Postitas reinuvader
Tere!paluks veel õpetust!mul läheb sõitmine juba päris hästi....aga küsiks,et mitu at peab olema õige rõhk krossikummis(nii esi kui taga)?siis veel,et kas pean või ei pea käikude vahetamiseks kasutama alati sidurit?no rajal olles seda üldiselt teha vist ei jõuagi,sest 2t/125,ne on väga terav ja üldiselt ma ei kasutagi vaid panen ilma käikke.....kuid kas ma kk ära nii ei lõhu?ja kurvides kus on pehme liiv...ei saa ma veel aru,et millise käiguga on sinna kõige optimaalsem minna?tihti lähen esimeseni välja...siis on jälle nii,et kui gaasi päästan on nina püsti või tagumine ots lööb tühja...liiva lendab-mootor röögib aga edasi läheb vaevaliselt,samas kui käik on kõrgem siis nagu ei jõua minna ja ikka pean ta alla vahetama.no üksi on raske õppida ka,sest nõuandjaid pole ja enda varasem kogemus 0!

Amordid

Postitatud: 16 Mai 2006, 10:53
Postitas KoVaL73
Amordisetting on teatavasti maailma üks keerulisemaid ning ma ütlen ausalt, vahet pole millised amordid sul on all, sinu kiiruse juures nad ei tööta. Minu kiiruse juures ei tööta ka esiamort seega, võib öelda, et sinul ei ole praktiliselt vahet millised nad on. See eest aitan sind natuke tagaamordiga. kõigepealt keerad kõik klikid nii ülevalt kui alt keskele. (Et sa teaksid, et alumise kruviga keerad amordi ülestulekut ja ülemisega allaminekut). Nii siis, kui kruvid keskel tuleb sul amordi vedru mõõtmine korraldada. Selleks, paned tsikli pukipeale, va mõõdad mõõdulindigi sumpaaugu ja a'la kiige otsani vahe ära. Idee on selles, et need kohad peavad koguaeg olema samad. Seejärel võtad tsikli pukist maha ja loksutad amorti natuke, tõstad ta tagaporlast üles ja teed uue mõõtmise. Ilma meheta peaks amort VAJUMA 3 CM. Seejärel istud sadulasse, sellisesse neutraalsesse sõiduasendisse ja teed kolmanda mõõtmise. Kui vedru vajub koos sinuga kuskil 10 CM esimesest mõõtmisest on kõik OK. Ja pealegi ma ütlen sulle ausalt, et sa ei tunneta siklitki nii palju ja pole mõtet mingiks sefiks kätte minna, kes amorte keerab, sest kui käed ikka täistambib siis on see sinu nõrkus, sest ma juba kujutan ette milline kiirus sul olla võib. Meeletu.

Ja liivarajal sõitmise kohta võin öelda, et hoia nii palju kui võimalik vedu taga.

Postitatud: 16 Mai 2006, 11:18
Postitas reinuvader
Tänud!no tundub,et see amordi teema on minu jaoks keemia...äkki keegi lõuna-eestist aitaks!?teiseks....aga käikude vahetamine ja kummi rõhud?mul jäi ü-eile siduri link pihku e käib nagu lamba jalg ja sidurit pole...kas läks tross puru?(arvata võib vast)kas seda parandada annab või tuleb osta uus?

Postitatud: 16 Mai 2006, 12:59
Postitas morris
Ära trossi parandama küll hakka ... see osta uus. Ta vast ei maksa kah nii palju.

Postitatud: 16 Mai 2006, 19:32
Postitas DioX
Rahvas! Oman ise krossikat Yamaha YZ125K ja tahaks ikkagi teada kas käikude vahetamisel peab sidurit kasutama? Kas käigukastiga juhtub midagi kui ilma sidurita vahetad?

Postitatud: 16 Mai 2006, 20:28
Postitas Bullrider
Kus krt küll see aeg võetakse, et sidurit veel kasutada jõuate :shock:
Ma ka siin ühel poiste rajal peale enduroga sõidust tulekut harjumusest vahetasin käike alla siduriga ja panin kaks korda järjest kurvides õnnetult külje maha - aega nagu ei jää enam kolme asja korraga teha kui ikka hooga tahad läbi minna - mulle jäi küll siuke mulje :)
Ja mis selle kastiga siis ike juhtuma peaks kui gaasi lased ju murdosaks maha.

Postitatud: 17 Mai 2006, 10:28
Postitas KoVaL73
Käiguvahetamisel, pole mina 14 aastat ei sidurit ega ka gaasi maha võtnud. Ning sealjuures olen lõhkunud kaks KX80 võlli ja kaks YZ125 võlli, mis enamasti kipuvad katki minema liig suurest käikude alla tampimisest. Siduriga vahest ainult aitad sellel käigul sisse tulla. Nagu liivasees sõites, kui julm vedu taga on. Aga selle siduriteemaga, seda pead vähe vaatama. Ja ära ise remondi midagi, targem on uus osta. Gaasitrossiga võin sulle mõnikord ühe hea loo rääkida.

Postitatud: 23 Mai 2006, 10:18
Postitas reinuvader
Tere!Selline soov või ettepanek;et väga sooviks proovida motokrossi korvipoisi tegemisi.....äkki keegi on huvitatud?tulen ise kohale oma varustusega mõni nv kuhugi kuni lõuna või kesk eestini!?

Postitatud: 23 Mai 2006, 10:56
Postitas Rennes
Reinuvader, võta Morrisega ühendust. Saad vast kaubale.

Postitatud: 16 Juun 2006, 15:43
Postitas JohnDoe
kuda kaalult raske kahetaktilise rattaga kurvi võtta et see kiirelt läbid ?
kuidas nimetatakse selliseid asju krossirajal noh nagu järjestikku merelained- kuidas neifd läbida?

Postitatud: 19 Juun 2006, 14:57
Postitas KoVaL73
Minu arust pole rasket kahetaktilist olemas, aga nohh eks see igaühe enda otsustada.

Kurvi sõit on suhtkoht keeruline. tasakaal tuleb paika saada vedu taha, kalluta ja kihuta.


aga neid merelaineid nimetatakse muidu küürudeks, kaameli küürud, jombid kuidas iganes.

Aga kõvad mehed panevad tagarattal, nats nõrgemad hüppavad, kõik oleneb küüru iseloomust.

Postitatud: 19 Juun 2006, 14:58
Postitas Pihelgas
KoVaL73 kirjutas:
Minu arust pole rasket kahetaktilist olemas, aga nohh eks see igaühe enda otsustada.

CZ 250 :twisted: sõit sellega käib juba kergelt maadlustrenni alla..

Postitatud: 19 Juun 2006, 17:08
Postitas Luik
cz 500 on siis jõutõstmine :lol: :lol:

Õige jõutõstmine on Saku motokross

Postitatud: 20 Juun 2006, 01:49
Postitas KoVaL73
20 minti liivarajal mõjub nagu 20 minutit kangivenitamist, mida me keegi pole kunagi teinud


Aga palju siis üks hunnik CZ kaalub ka???

Postitatud: 20 Juun 2006, 09:37
Postitas racerx
Tegelikult numbrite järgi pole cz raske midagi. Raskeks teeb teda kehva mootor ja olematud amordid.
Kehva on tegelikult valesti öeldud, mootor ja amordid on väga head aga aastaarv on praegu 2006. Elu on edasi arenenud 70-ndatega võrreldes.

Postitatud: 24 Juun 2006, 19:27
Postitas laks
mis trenni soovitate algajale?
kuskilt kõrva jäänud, et palju joosta.
samas kindlasti sõita, sõita ja sõita.
aga mõtlen eelkõige füüsilist trenni.igasugused soovitused on oodatud :)

Postitatud: 24 Juun 2006, 20:58
Postitas kmx
Eks ikka jõusaali nädalas mingi 4 korda...Ja eks jooks ole vist kõige tähtsam,rashulikus tempos,et võhma suurendad,mitte palju vaid pidevalt.

Postitatud: 02 Juul 2006, 12:01
Postitas reinuvader
Tere!teema algatajana küsiks ka veel mõned küsimused.ei saa hakkama rajal kus harjutan nn "kaameli küürudega"on nii,et küürud 2tk tulevad kohe peale mäest üles tulekut ja hüpet ning peale neid on kohe järsk pööre paremale.mina lendan tihti esirattaga vastu teise küüru harja või siis nii,et masina taguots põrkab lollilt ülesse nii,et segab sõidu suunda.
teiseks:ma natuke pelgan pehmet liiva,nt on koht kus peale mäest alla tulekut on väike hüpe ja kohe hästi pehme liivaga õrn kurv vasakule kus tihti tahab masin käest minna või võtan hoo nii maha,et teised tulevad selga(paar korda olen kobara ka pannud),et kuidas nendes kohtades kõige optimaalsemalt ja ohutumalt käituda?

Postitatud: 02 Juul 2006, 21:44
Postitas Kasjok
Ma ise küll pole neid küüre näinud, kuid ma soovitaks lihtsalt suurema hooga neid võtta, nii et sa viimasest ilusti üle lendad. Kui aga need küürud on madalad ja kiiremini sõites ei taha nad sind ikka piisavalt kõrgele visata, siis suru enne hüpet amordid kergelt kokku ja siis peaksid küll üle hüppama.

Seda liivast kurvi laseks ma parema meelega kellelgi teisel kommenteerida, aga ma proovin. Kuna ta ilmselt on liiga sujuv, et seda paagile toetudes võtta, siis hoia lihtsalt ühtlast vedu taga ja kalluta tsiklit kergelt kurvi suunas, jäädes ise vertikaalsesse asendisse.

Edu!