Kiiruskaamerad AD 2025
Moderaator: Moded
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
@Piipz ma sõidan autoga maanteel üsna rangelt 90 kmh, GPSi järgi, spidokas paneb ca 10% villast. Panen püsikiiruse hoidja peale ja üldjuhul rohkem mind ei huvita. Maanteel pole aastaid enam trahvi saanud, pigem kusagil linnas ja tähelepanematusest, sest liiklusoludest tulenevalt pole märganud, et 50-ne ala muutus 30-ne omaks. Waze jookseb maanteel vaid selleks, et ma täheleapanematuest mõnda püsiradarisse ei sõidaks.
Tsikiga on mul tüüpiliselt +10kmh, varasemas postis toodud põhjustel. Noh, tunnistan ausalt, et vahel tuleb rohkem ka aga see pole süsteem kiirelt sõita, pigem kui tähelepanu läheb kiiruse jälgimiselt sõidule endale siis kipub kiirus märkamatult kasvama kusagile 110 juurde.
Tsikiga on mul tüüpiliselt +10kmh, varasemas postis toodud põhjustel. Noh, tunnistan ausalt, et vahel tuleb rohkem ka aga see pole süsteem kiirelt sõita, pigem kui tähelepanu läheb kiiruse jälgimiselt sõidule endale siis kipub kiirus märkamatult kasvama kusagile 110 juurde.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7410
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1990 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Load saaks hoiule võtta kui tehtaks veapunkti süsteem ehk nagu nõuka ajal oli(ja paljudes arenenud maades on ka täna), et kui oli kaks auku talongis,siis kolmas tähendas ka lubade koovutamist min 6-ks kuuks. Tundub,et poliitikute seas on see väga valus teema, sest selle vastu sõditakse julmalt ja lausa eesotsas peaministriga mingil arusaamatul põhjusel.slev kirjutas: ↑29 Mai 2025, 14:09Trahvid ei ole üldse õige asi, kui eesmärk on kihutajate käitumist muuta.
Palju tõhusam oleks juhiluba mingiks ajaks ära võtta. See oleks väga valus, sest näiteks minu suve reisiplaanid oleks kohe pekkis.
Samas on arusaamatu politsei eesmärk, mida nad on välja öelnud, et vähendada liikluses hukkunute arvu nullini.
Siis peaksime hakkama tööle sõitma hobusega nagu Kesk-Aasias
Viimati muutis urmas66, 29 Mai 2025, 14:46, muudetud 2 korda kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Trahvi võiks teha kõikidele, korduva rikkumise korral load hoiule ja paremal juhul piloot üldse ööks kartsa magama.
Igasugused hoiatussildid kiiruse mõõtmisest võiks ammu ära unustada, see on lauslollus.
Kaamerad võiksid kogu aeg mõõta (keskmist) sõidukiirust ning saata tuimalt mitu korda päevas lollidele makseteatisi.
Igasugu filmimise ja pildistamise vastased võiksid kodus keldris tinamütsiga olla või väljas olles käituda eeskirjade järgi. Keda kotib see pilt või video sinust maanteel sõitmas, sama hästi võiks karta kogemata linnuvaatleja fotosilmale sattumist.
Saaks liikluse rahulikumaks ja ohutumaks, et normaalsed liiklejad ka õhtul koju jõuaks.
Igasugused hoiatussildid kiiruse mõõtmisest võiks ammu ära unustada, see on lauslollus.
Kaamerad võiksid kogu aeg mõõta (keskmist) sõidukiirust ning saata tuimalt mitu korda päevas lollidele makseteatisi.
Igasugu filmimise ja pildistamise vastased võiksid kodus keldris tinamütsiga olla või väljas olles käituda eeskirjade järgi. Keda kotib see pilt või video sinust maanteel sõitmas, sama hästi võiks karta kogemata linnuvaatleja fotosilmale sattumist.
Saaks liikluse rahulikumaks ja ohutumaks, et normaalsed liiklejad ka õhtul koju jõuaks.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Sul jäi kahe silma vahele see variant, et kui kaks korda on load hoiul olnud siis kolmandal korral tuleks pea maha raiuda. Paar avalikku hukkamist näiteks Raekojaa platsil paneks kõik kohe sügavamalt asja üle järele mõtlema.oil kirjutas: ↑29 Mai 2025, 14:22Trahvi võiks teha kõikidele, korduva rikkumise korral load hoiule ja paremal juhul piloot üldse ööks kartsa magama.
Igasugused hoiatussildid kiiruse mõõtmisest võiks ammu ära unustada, see on lauslollus.
Kaamerad võiksid kogu aeg mõõta (keskmist) sõidukiirust ning saata tuimalt mitu korda päevas lollidele makseteatisi.
Igasugu filmimise ja pildistamise vastased võiksid kodus keldris tinamütsiga olla või väljas olles käituda eeskirjade järgi. Keda kotib see pilt või video sinust maanteel sõitmas, sama hästi võiks karta kogemata linnuvaatleja fotosilmale sattumist.
Saaks liikluse rahulikumaks ja ohutumaks, et normaalsed liiklejad ka õhtul koju jõuaks.

Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Kolmandal korral kohustuslik autokooli täismahus läbimine
.

Macintosh kirjutas: ↑29 Mai 2025, 14:26Sul jäi kahe silma vahele see variant, et kui kaks korda on load hoiul olnud siis kolmandal korral tuleks pea maha raiuda. Paar avalikku hukkamist näiteks Raekojaa platsil paneks kõik kohe sügavamalt asja üle järele mõtlema.oil kirjutas: ↑29 Mai 2025, 14:22Trahvi võiks teha kõikidele, korduva rikkumise korral load hoiule ja paremal juhul piloot üldse ööks kartsa magama.
Igasugused hoiatussildid kiiruse mõõtmisest võiks ammu ära unustada, see on lauslollus.
Kaamerad võiksid kogu aeg mõõta (keskmist) sõidukiirust ning saata tuimalt mitu korda päevas lollidele makseteatisi.
Igasugu filmimise ja pildistamise vastased võiksid kodus keldris tinamütsiga olla või väljas olles käituda eeskirjade järgi. Keda kotib see pilt või video sinust maanteel sõitmas, sama hästi võiks karta kogemata linnuvaatleja fotosilmale sattumist.
Saaks liikluse rahulikumaks ja ohutumaks, et normaalsed liiklejad ka õhtul koju jõuaks.![]()
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7410
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1990 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Ma hakkasin oma käitumist muutma umbes 2017-18, kui sai ostetud auto,mille spido valetas 2km/h ja +10 sõitmine oli juba endale häiriv,sest möödasõite tuli teha häirivalt palju. 2018 suvel reisil euroopasse,sai minekul sõidetud kuni Kaunaseni spido järgi 95-ga ja kütusekulu oli Kaunasesse jõudes 5,6. peale seda sai rohkem jälgima hakatud ning endalegi üllatuseks kaasnes rahuliku liikumisega ka märkimisväärne rahaline võit. Ajalist kaotust samas ei tekkinud ehk alustan kodust samal ajal ja jõuan tööle ka samal ajal. Ehk kui sõita +10 versus +5 spido järgi,siis küttekulu keskmine langes reaalselt umbes 1,2l/100km. Aastane läbisõit on mul umbes a´40-45tkm ja kui iga saja kohta liiter võidetud, siis see summa on juba märkimisväärne. Isegi poole vähem aastas sõitval on see märkimisväärne.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1548
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 92 korda
- Tänatud: 243 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Tean mitmeid juhtumeid kus load on ära võetud. Vahetatakse mõne sõbraga auto ära ja sõit jätkub... Samuti tean inimest kellel pole kunagi lube olnud ja sõidab aastaid..
Asja muudaks see kui reaalselt ikka platepeale selliseid tegusaid tegelasi pandaks mingiteks päevadeks. Kui juhid ettevõtet ja pidevalt ületad kiirust. Pannakse mingiteks päevadeks platepeale nii, et muu maailmaga sidet pole siis see võiks peas asju loksutama hakata ehk..
Ja sellised inimesed peaks ka lõpuks rämedalt maksma oma rikkumiste eest. Pluss kui oled platepeal maksad "ööbimise" ka korralikult kinni!
Asja muudaks see kui reaalselt ikka platepeale selliseid tegusaid tegelasi pandaks mingiteks päevadeks. Kui juhid ettevõtet ja pidevalt ületad kiirust. Pannakse mingiteks päevadeks platepeale nii, et muu maailmaga sidet pole siis see võiks peas asju loksutama hakata ehk..
Ja sellised inimesed peaks ka lõpuks rämedalt maksma oma rikkumiste eest. Pluss kui oled platepeal maksad "ööbimise" ka korralikult kinni!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Eks põlisorjadel ongi Maci filosoofilisest jutust vabaduste ja ōiguste kohta keeruline aru saada. Tuuakse kohe mängu mingid ekstreemjobud ja ettekeerajad ja kellelegi käib riistapihta, et temast kui 95kmh liikujast julgeb keegi 99kmh liikuja mööduda.
Tuletan meelde, vaidlus algas sellest, et kui eesmärk pole trahvida, siis miks peedistatakse varjatult, hoiatava märgita põõsastikus ja täiesti mõttetutes ohututes kohtades. Minu jaoks mendiriigi ekstreemseim näide - mõõdeti varjatult kunagisest Kükita grillist mõni km suunal Tallinna poole. 2+2, eraldatud piiretega, kuiv, valge. MILLE JAOKS?
Disclaimer - pole trahvimees, ei tunne et mind kotitakse, ei arvelda sulas, ei loe alternatiivuudiseid jne. Aga liiklusmendiriik on meil küll, isegi kui mul endal probleeme pole. Avalikult korda ei looda, kollasega ristmike kinnisõitjaid vestlusele ei kutsuta jne, aga vot jumala eest, kui keegi laseb Tartu mntl +12.
Mis puudutab salvestavaid kaameraid, siis esimene väitlus ei peaks üldse toimuma teemal "kas neid on vaja", vaid teemal, et kui riik ise oma seadusi ei austa...
Tuletan meelde, vaidlus algas sellest, et kui eesmärk pole trahvida, siis miks peedistatakse varjatult, hoiatava märgita põõsastikus ja täiesti mõttetutes ohututes kohtades. Minu jaoks mendiriigi ekstreemseim näide - mõõdeti varjatult kunagisest Kükita grillist mõni km suunal Tallinna poole. 2+2, eraldatud piiretega, kuiv, valge. MILLE JAOKS?
Disclaimer - pole trahvimees, ei tunne et mind kotitakse, ei arvelda sulas, ei loe alternatiivuudiseid jne. Aga liiklusmendiriik on meil küll, isegi kui mul endal probleeme pole. Avalikult korda ei looda, kollasega ristmike kinnisõitjaid vestlusele ei kutsuta jne, aga vot jumala eest, kui keegi laseb Tartu mntl +12.
Mis puudutab salvestavaid kaameraid, siis esimene väitlus ei peaks üldse toimuma teemal "kas neid on vaja", vaid teemal, et kui riik ise oma seadusi ei austa...
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 103 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Mina võtan asja stoilise rahuga: kui rikun, rikun teadlikult ja kui vahele jään, maksan trahvi. Lihtne! Aga muidu-Ne poiman, ne vor!
P.S. Selle "rahunemispeatuse" asemel mina parem maksan. Kui ma sõidan kiiremini, siis mitte selle pärast, et mul oleks kuhugi kiire vms., vaid selle pärast, et hea on sõita - käigule pöördsed sobivad, ohtu ei ole ei endale ega teistele etc.
P.S. Selle "rahunemispeatuse" asemel mina parem maksan. Kui ma sõidan kiiremini, siis mitte selle pärast, et mul oleks kuhugi kiire vms., vaid selle pärast, et hea on sõita - käigule pöördsed sobivad, ohtu ei ole ei endale ega teistele etc.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7410
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1990 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Minu meelest on see "peategelase sündroom" ikka see endise põlisorja tunnusmärk ehk nii kui sai vabaks, siis peab kohe kõigile seda ka "tõestama". Põline peremees võtab asja stoilise rahuga, sest las ori ärpleb ega ta sellest veel peremeheks saa

Aga peedistamist ei pea kartma kui midagi keelatut ei tee ehk pätte püütaksegi varjatult.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1762
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 190 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Kõik oleks tore, kui kõike seda raha lihtsalt ära ei vatasatataks, mis nende täiendavate trahvidega kogutakse.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Vaat selle rahunemisepatuse mõte just täpselt selles ongi, et sinu kuradi raha vastu ei võeta ja sa kükitad pool tundi nagu idoot. Ja kui iga kord Tallinn - Tartu otsa peal pead pool tundi sitsima siis alates kolmandast korrast sõidad äkki nagu ette nähtud.
Ok, ma ei tea, millised on sinu vaimsed võimed, seega lasen lati tiba allapoole ja ütleme, et viie korraga saab sulle selgeks, et ei tasu ära. Et jube palju läheb aega selle kiire kohalejõudmisega.
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 103 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Ma sain aru, et see on alternatiiv maksmisele. Noh, et teed häbinäo tunnikeseks ette ja kogu armastus. Ja noh, nagu ma ütlesin, mul ei ole kiire. Ma lasen lihtsalt tunde järgi, ilma adrenaliini ja actionit taga ajamata. Aegajalt ikka juhtub, et nii +10 - +15 kellal. Kui juhtun radarisse, siis vastutan, mitte ei vaidlusta, nii lihtne see ongi.
P.S. Ma olen enesega juba ammu rahu teinud selles suhtes, et maantekiirusel pauk=kabel ja kuna ma sinna ei kiirusta, üritan ma asju võimete- ja mõistusekohaselt võtta.
P.S. Ma olen enesega juba ammu rahu teinud selles suhtes, et maantekiirusel pauk=kabel ja kuna ma sinna ei kiirusta, üritan ma asju võimete- ja mõistusekohaselt võtta.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
-
- Postitusi: 166
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Nagu ikka, polariseerumine 
Vabad mehed arvestavad olukorraga, ühiskondlike kokkulepetega, ei pane hullu aga on vastu ka absurdile/lollustele - antud teemas (alguses vähemalt oli) põõsas/kraavis perzeetpidi passimisele ja trahvide kühveldamisele ning võimu poolt lausVALETAMISELE(vt esimest kommentaari). KUI juhtus siis ka VASTUTAVAD!
Teine pool on nagu CA jehvreitorid ja nooremseersandid - kui komandör/VÕIM/partei ütles siis nii on ja see on ainuõige. Kui politsei on ülessannet täites justkui fantoom ja sirge peal kraavis peidus nagu tuhkur siis see on õige ja partei ütles et nii peab olema.
Osad saadaks +10 km/h eest lausa seina äärde, Siberisse enam ei saa saata.
Ei kritiseeri sest igal inimesel on ÕIGUS oma arvamusele ja vaidlustes pidi tõde selguma
Muide, kas keegi teab TEGELIKU statistikat - mitu ratturit üheksast hukkunust AD 2024 sattus õnnetusse tänu KIIRUSELE (mitte tänu muudele põhjustele) ja mitu krässhinud stiklimeest (raadios ütles et vist 119) said õnnetustes viga TÄNU kiirusele?
PÄris huvitav ja võibolla ka õpetlik oleks teada. Praegu jääb mulje et KÕIK, 100% ületasid meeletult kiirust mis on ilmselge propaganda.

Vabad mehed arvestavad olukorraga, ühiskondlike kokkulepetega, ei pane hullu aga on vastu ka absurdile/lollustele - antud teemas (alguses vähemalt oli) põõsas/kraavis perzeetpidi passimisele ja trahvide kühveldamisele ning võimu poolt lausVALETAMISELE(vt esimest kommentaari). KUI juhtus siis ka VASTUTAVAD!
Teine pool on nagu CA jehvreitorid ja nooremseersandid - kui komandör/VÕIM/partei ütles siis nii on ja see on ainuõige. Kui politsei on ülessannet täites justkui fantoom ja sirge peal kraavis peidus nagu tuhkur siis see on õige ja partei ütles et nii peab olema.
Osad saadaks +10 km/h eest lausa seina äärde, Siberisse enam ei saa saata.
Ei kritiseeri sest igal inimesel on ÕIGUS oma arvamusele ja vaidlustes pidi tõde selguma

Muide, kas keegi teab TEGELIKU statistikat - mitu ratturit üheksast hukkunust AD 2024 sattus õnnetusse tänu KIIRUSELE (mitte tänu muudele põhjustele) ja mitu krässhinud stiklimeest (raadios ütles et vist 119) said õnnetustes viga TÄNU kiirusele?
PÄris huvitav ja võibolla ka õpetlik oleks teada. Praegu jääb mulje et KÕIK, 100% ületasid meeletult kiirust mis on ilmselge propaganda.
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Impulsiivse käitumise kontroll ja võime vastu seista sotsiaalsele survele. Nt selline plaan suveks.
1. Sõidan asulas ja asulavälisel teel lubatud max kiirusega. Ei lase ennast häirida teiste juhtide käitumisest.
2. Kui keegi teeb minust möödasõitu, tekitades ohtliku olukorra (lubatust suurem kiirus, halb nähtavus). Siis ma ei reageeri sellele. Vähem stressi, pikem elu.
3. Jätan suitsetamise maha.
Viimane punkt on kõige lihtsam. Jätsin maha 2013. Kahjuks olen oma impulsiivsuse kontrolliga ikka hädas. Aga ma tunnistan ptobleemi olemasolu.
1. Sõidan asulas ja asulavälisel teel lubatud max kiirusega. Ei lase ennast häirida teiste juhtide käitumisest.
2. Kui keegi teeb minust möödasõitu, tekitades ohtliku olukorra (lubatust suurem kiirus, halb nähtavus). Siis ma ei reageeri sellele. Vähem stressi, pikem elu.
3. Jätan suitsetamise maha.
Viimane punkt on kõige lihtsam. Jätsin maha 2013. Kahjuks olen oma impulsiivsuse kontrolliga ikka hädas. Aga ma tunnistan ptobleemi olemasolu.
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 103 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Noh... hoolimata oma liiklusrikkuja madalaubalisest kuvandist ei lase ka mina end teiste hullusest segada, möödatuiskajatele näppu ei näita, ette ei keera - iga mees vastutab enda eest ise. Kulgen omas, vastuvõetavas tempos. Ääremärkusena - 12a (taas) lenksus, 0 rikkumist.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6760
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 691 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Hoi!
Küll see sapiens on imelik elukas.
Kauplused, keskused, pargid jne on kaameraid täis, indiviid postitab oma iga liigutuse avalikult....
Aga niipea, kui tema sõiduki nr jääb pildile, on tegemist sellise riivega ning inimõiguste rikkumisega, et anna olla
Küll see sapiens on imelik elukas.
Kauplused, keskused, pargid jne on kaameraid täis, indiviid postitab oma iga liigutuse avalikult....
Aga niipea, kui tema sõiduki nr jääb pildile, on tegemist sellise riivega ning inimõiguste rikkumisega, et anna olla

Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 8446
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Statistika peaks kuskil olemas olema. Siit võid otsida, kui viitsid https://www.transpordiamet.ee/liikluson ... statistikaIkka mina kirjutas: ↑29 Mai 2025, 19:30
Muide, kas keegi teab TEGELIKU statistikat - mitu ratturit üheksast hukkunust AD 2024 sattus õnnetusse tänu KIIRUSELE (mitte tänu muudele põhjustele) ja mitu krässhinud stiklimeest (raadios ütles et vist 119) said õnnetustes viga TÄNU kiirusele?
PÄris huvitav ja võibolla ka õpetlik oleks teada. Praegu jääb mulje et KÕIK, 100% ületasid meeletult kiirust mis on ilmselge propaganda.
Aga meediat jägides jäi eelmine aasta küll mulje, st suurem osa kaherattaliste fataalsetest õnnetustest juhtus kiiruse tõttu
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6760
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 691 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
"Kaotas juhitavuse" on vist enamasti kirjas....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Sellises lihtsakoelisuses sa ei saagi ilmselt probleemi olemusest aru. Sealt edasi tuleb, et +40 ja rohkema eest võiks vangi panna, sest SINA ju nii palju ei ületa. Üldse seadused on loomadele, mitte riigile järgimiseks, arstile võiks ka jälle kommikarbi ja belõi aisti eest saada.
-
- Postitusi: 8446
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Seda võib teha ka väga aeglaselt sõites, aga minu teada on juhitavuse kaotamise puhul 99% süüdi vale kiirus
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6760
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 691 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
+40 kmh eest saabki plate peale pista!Tort kirjutas: ↑29 Mai 2025, 21:16Sellises lihtsakoelisuses sa ei saagi ilmselt probleemi olemusest aru. Sealt edasi tuleb, et +40 ja rohkema eest võiks vangi panna, sest SINA ju nii palju ei ületa. Üldse seadused on loomadele, mitte riigile järgimiseks, arstile võiks ka jälle kommikarbi ja belõi aisti eest saada.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Parandasin vaatlusandmete põhjal ühe faktivea ära:
Tänada pole vaja, või kui just peab, siis ainult natuke!
-
- Postitusi: 166
- Liitunud: 12 Veebr 2024, 08:14
- Tsikkel: KTM 380 2t, Suzu 450, KTM
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Jesper, kui tahad ja muidu ei saa siis võid ju asja ka "halamisena" võtta.
Mul suva, igaühel asjast oma arusaamine.
Minu jaoks on siin puhkenud nauditav arutelu ja vohavad suuremas osas arukad argumendid siitpoolt ja sealtpoolt
mitte pulstunud sildid ja nutt ning hala.
Edu!
Mul suva, igaühel asjast oma arusaamine.
Minu jaoks on siin puhkenud nauditav arutelu ja vohavad suuremas osas arukad argumendid siitpoolt ja sealtpoolt

Edu!
-
- Postitusi: 42
- Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
- Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Infoks, hukkunutega mootorrattaõnnetused aastal 2024. Õnnetustel 5, 6, 8 ja 9 seos liigse kiirusega. Ülejäänud õnnetustel võib spekuleerida ühe põhjusena ka liigse kiirusega, sest võiks ju jõuda maha pidurdada alati mootorrattaga ohuolukorras. Ei tea, aga kurb igaljuhul seda statistikat lugeda.
1. 23. mail kell 16.36 sõitis 72-aastane naine sõiduautoga Peugeot 107 Harjumaal Keila-Haapsalu maanteel ette peateel liikunud mootorrattale Yamaha FZ1. Mootorrattur, 48-aastane mees, hukkus sündmuskohal.
2. 6. juulil kell 21.07 sõitis Harju maakonnas Loo alevikus Tallinna-Narva mnt 12. kilomeetril alkoholijoobe tunnustega 36-aastane mees mootorrattaga Kawasaki vastu teepiiret. Mootorrattur suri hiljem haiglas.
3. 20. juulil kell 18.03 sõitis sõiduautot Škoda Octavia juhtinud alkoholijoobe tunnustega 53-aastane mees Tallinna-Pärnu-Ikla mnt ja Nurme-Papsaare tee ristmikul pööret sooritades ette peateel liikunud mootorrattale BMW R35. Selle juht, 64-aastane mees, suri haiglas.
4. 30. juulil kell 17.14 sõitis Tallinnas Pärnamäe tee 103 juures 23-aastane naine mootorrattaga Kawasaki Ninja 500 paremale teelt välja vastu raudteeülesõidu valgusfoori. Mootorrattur toimetati haiglasse, kus ta suri.
5. 7. augustil kell 20.24 keeras Tallinnas Lääne tee ja Ranna tee ristmikul 45-aastase mehe juhitud Honda CRF 1000D-le kõrvalteelt ette Volkswagen Multivan, mida juhtis 40-aastane naine. Mootorrattur hukkus sündmuskohal, kaubiku juht ja kaassõitja, 36-aastane mees, toimetati haiglasse. Volkswagenit juhtinud naine suri hiljem haiglas.
6. 26. augustil kell 7.52 kaotas Rakveres Papiaru 14 juures Yamaha 37IK juhtinud 28-aastane mees pärast suurel kiirusel pidurdamist sõiduki üle kontrolli, kukkus ja sai surma. Liiklusõnnetuse täpsemaid asjaolusid selgitatakse.
7. 5. septembril kell 13.10 kaldus mootorratast Aprilia SX125 juhtinud 17-aastane noormees Harjumaal Kose vallas Oru külas Kolu-Tammiku tee 3. kilomeetril vastassuunavööndisse ja põrkas kokku talle vastu liikunud sõidukiga Mercedes-Benz Sprinter, mida juhtis 58-aastane mees. Mootorrattur hukkus sündmuskohal.
8. 23. septembril kell 23.24 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Kloostrimetsa tee 77 juures, kus mootorratast Yamaha juhtinud 40-aastane mees kaotas kurvis sõiduki üle kontrolli ja sõitis teelt vasakule välja vastu aeda. Juht hukkus.
9. 5. oktoobril sõitis mootorratas Yamaha YZF-R1 Põhja-Tallinnas mööda Erika tänavat Tööstuse tänava poole ja selle juht oli tegemas vastassuuna kaudu möödasõitu eessõitvast sõidukist. Samal ajal sõiduauto Toyota Auris, mida juhtis 32-aastane mees, hakkas aga sooritama vasakpööret kõrvalteelt Erika tänavale ning selle manöövri käigus põrkasid sõidukid kokku. Mootorratta juht hukkus kohapeal, kaassõitja järgmisel päeval haiglas.
1. 23. mail kell 16.36 sõitis 72-aastane naine sõiduautoga Peugeot 107 Harjumaal Keila-Haapsalu maanteel ette peateel liikunud mootorrattale Yamaha FZ1. Mootorrattur, 48-aastane mees, hukkus sündmuskohal.
2. 6. juulil kell 21.07 sõitis Harju maakonnas Loo alevikus Tallinna-Narva mnt 12. kilomeetril alkoholijoobe tunnustega 36-aastane mees mootorrattaga Kawasaki vastu teepiiret. Mootorrattur suri hiljem haiglas.
3. 20. juulil kell 18.03 sõitis sõiduautot Škoda Octavia juhtinud alkoholijoobe tunnustega 53-aastane mees Tallinna-Pärnu-Ikla mnt ja Nurme-Papsaare tee ristmikul pööret sooritades ette peateel liikunud mootorrattale BMW R35. Selle juht, 64-aastane mees, suri haiglas.
4. 30. juulil kell 17.14 sõitis Tallinnas Pärnamäe tee 103 juures 23-aastane naine mootorrattaga Kawasaki Ninja 500 paremale teelt välja vastu raudteeülesõidu valgusfoori. Mootorrattur toimetati haiglasse, kus ta suri.
5. 7. augustil kell 20.24 keeras Tallinnas Lääne tee ja Ranna tee ristmikul 45-aastase mehe juhitud Honda CRF 1000D-le kõrvalteelt ette Volkswagen Multivan, mida juhtis 40-aastane naine. Mootorrattur hukkus sündmuskohal, kaubiku juht ja kaassõitja, 36-aastane mees, toimetati haiglasse. Volkswagenit juhtinud naine suri hiljem haiglas.
6. 26. augustil kell 7.52 kaotas Rakveres Papiaru 14 juures Yamaha 37IK juhtinud 28-aastane mees pärast suurel kiirusel pidurdamist sõiduki üle kontrolli, kukkus ja sai surma. Liiklusõnnetuse täpsemaid asjaolusid selgitatakse.
7. 5. septembril kell 13.10 kaldus mootorratast Aprilia SX125 juhtinud 17-aastane noormees Harjumaal Kose vallas Oru külas Kolu-Tammiku tee 3. kilomeetril vastassuunavööndisse ja põrkas kokku talle vastu liikunud sõidukiga Mercedes-Benz Sprinter, mida juhtis 58-aastane mees. Mootorrattur hukkus sündmuskohal.
8. 23. septembril kell 23.24 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Kloostrimetsa tee 77 juures, kus mootorratast Yamaha juhtinud 40-aastane mees kaotas kurvis sõiduki üle kontrolli ja sõitis teelt vasakule välja vastu aeda. Juht hukkus.
9. 5. oktoobril sõitis mootorratas Yamaha YZF-R1 Põhja-Tallinnas mööda Erika tänavat Tööstuse tänava poole ja selle juht oli tegemas vastassuuna kaudu möödasõitu eessõitvast sõidukist. Samal ajal sõiduauto Toyota Auris, mida juhtis 32-aastane mees, hakkas aga sooritama vasakpööret kõrvalteelt Erika tänavale ning selle manöövri käigus põrkasid sõidukid kokku. Mootorratta juht hukkus kohapeal, kaassõitja järgmisel päeval haiglas.
-
- Postitusi: 49
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 17 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Vahel ei ole vaja kukkuda suure kiiruse pärast. Piisab sellest, et esimene ja tagumine ratas pöörlevad eri kiirusega - kiirendad märja kanalisatsiooni luugi peal näiteks. Või kallutad ringteel liiga palju liiga väikese hooga ning siis sõidab auto ette , pidurdad ning kukub ratas külili gravitatsiooni tõttu.
Need crashid enamasti aga ei lõppe surmaga.
Mida autokoolid võiks muidugi teha on õpetada "trail brake", sest 110 alast maha keerates ei pruugi märgatagi kui need mahasõidu kurvid lähevad tihtipeale väga järsuks. Järsemaks kui arvasid või ootamatult on sodi maas. Siis tuleks kuidagi ikkagi see hoog maha saada, mitte teravatesse teepiiretesse sõita. Paraku teepiirded pole ratturite kaitseks mõeldud ning teevad asja veel hullemaks.
Need crashid enamasti aga ei lõppe surmaga.
Mida autokoolid võiks muidugi teha on õpetada "trail brake", sest 110 alast maha keerates ei pruugi märgatagi kui need mahasõidu kurvid lähevad tihtipeale väga järsuks. Järsemaks kui arvasid või ootamatult on sodi maas. Siis tuleks kuidagi ikkagi see hoog maha saada, mitte teravatesse teepiiretesse sõita. Paraku teepiirded pole ratturite kaitseks mõeldud ning teevad asja veel hullemaks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7410
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1990 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Sellest nimekirjast 3. ja 4. punkt on vist ilma liigse kiiruseta,aga kindel olla ka ei saa. 4. punktis juhtunud oli väga segane, sest väidetavalt sõitis ta rahulikult just enne seda ülesõitu. Mis juhtus ilmselt ei selgunudki.jyrx kirjutas: ↑30 Mai 2025, 12:05Infoks, hukkunutega mootorrattaõnnetused aastal 2024. Õnnetustel 5, 6, 8 ja 9 seos liigse kiirusega. Ülejäänud õnnetustel võib spekuleerida ühe põhjusena ka liigse kiirusega, sest võiks ju jõuda maha pidurdada alati mootorrattaga ohuolukorras. Ei tea, aga kurb igaljuhul seda statistikat lugeda.
1. 23. mail kell 16.36 sõitis 72-aastane naine sõiduautoga Peugeot 107 Harjumaal Keila-Haapsalu maanteel ette peateel liikunud mootorrattale Yamaha FZ1. Mootorrattur, 48-aastane mees, hukkus sündmuskohal.
2. 6. juulil kell 21.07 sõitis Harju maakonnas Loo alevikus Tallinna-Narva mnt 12. kilomeetril alkoholijoobe tunnustega 36-aastane mees mootorrattaga Kawasaki vastu teepiiret. Mootorrattur suri hiljem haiglas.
3. 20. juulil kell 18.03 sõitis sõiduautot Škoda Octavia juhtinud alkoholijoobe tunnustega 53-aastane mees Tallinna-Pärnu-Ikla mnt ja Nurme-Papsaare tee ristmikul pööret sooritades ette peateel liikunud mootorrattale BMW R35. Selle juht, 64-aastane mees, suri haiglas.
4. 30. juulil kell 17.14 sõitis Tallinnas Pärnamäe tee 103 juures 23-aastane naine mootorrattaga Kawasaki Ninja 500 paremale teelt välja vastu raudteeülesõidu valgusfoori. Mootorrattur toimetati haiglasse, kus ta suri.
5. 7. augustil kell 20.24 keeras Tallinnas Lääne tee ja Ranna tee ristmikul 45-aastase mehe juhitud Honda CRF 1000D-le kõrvalteelt ette Volkswagen Multivan, mida juhtis 40-aastane naine. Mootorrattur hukkus sündmuskohal, kaubiku juht ja kaassõitja, 36-aastane mees, toimetati haiglasse. Volkswagenit juhtinud naine suri hiljem haiglas.
6. 26. augustil kell 7.52 kaotas Rakveres Papiaru 14 juures Yamaha 37IK juhtinud 28-aastane mees pärast suurel kiirusel pidurdamist sõiduki üle kontrolli, kukkus ja sai surma. Liiklusõnnetuse täpsemaid asjaolusid selgitatakse.
7. 5. septembril kell 13.10 kaldus mootorratast Aprilia SX125 juhtinud 17-aastane noormees Harjumaal Kose vallas Oru külas Kolu-Tammiku tee 3. kilomeetril vastassuunavööndisse ja põrkas kokku talle vastu liikunud sõidukiga Mercedes-Benz Sprinter, mida juhtis 58-aastane mees. Mootorrattur hukkus sündmuskohal.
8. 23. septembril kell 23.24 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Kloostrimetsa tee 77 juures, kus mootorratast Yamaha juhtinud 40-aastane mees kaotas kurvis sõiduki üle kontrolli ja sõitis teelt vasakule välja vastu aeda. Juht hukkus.
9. 5. oktoobril sõitis mootorratas Yamaha YZF-R1 Põhja-Tallinnas mööda Erika tänavat Tööstuse tänava poole ja selle juht oli tegemas vastassuuna kaudu möödasõitu eessõitvast sõidukist. Samal ajal sõiduauto Toyota Auris, mida juhtis 32-aastane mees, hakkas aga sooritama vasakpööret kõrvalteelt Erika tänavale ning selle manöövri käigus põrkasid sõidukid kokku. Mootorratta juht hukkus kohapeal, kaassõitja järgmisel päeval haiglas.
3. punktis äkki oligi sirgelt ette keeramine, aga kiirusest ei saa ka enam keegi kunagi teada.
Ülejäänute puhul pigem jõhker kiiruse ületamine, mitte et ups läks nats üle.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 42
- Liitunud: 10 Mai 2021, 23:53
- Tsikkel: Beta RR350Racing, HondaCBR1000
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Aga kiiruskaameratest AD 2025 rääkides, siis minu meelest ei ole suurt põhjuslikku seost 2024 kurbade õnnetuste ja statsionaarse kiiruskaamerate vahel, tehku need siis hoiatustrahve ainult lähenevatele või ka eemalduvatele sõidukitele (see muutus tuleb stats-kaameratel alles kunagi tulevikus), mootorraturitele ka või mitte, €5 või €7 trahvimääraga. Statsionaarsed kaamerad rahustavad natuke liikust st sunnivad 100m enne ja võibolla tulevikus siis kuni 100m pärast vastassuuna kaamerat piirkiirusega sõitma ning täidavad tõhusalt riigikassat. Kui mobiilsed kaamerad hakkavad nüüd 1. juunist ootamatutes kohtades mootorrataste kiiruseületamisi fikseerima, mõjutab see mõnevõrra ehk mootorratturite üldist sõidukiirust ja selle kaudu on mingigi mõju tsiklitega juhtuvatele õnnetustele. Mobiilseid kaameraid on muidugi väga vähe, vist ainult 8 komplekti kogu Eestis. Imestuseks olen näinud mobiilset kaamerat ntx Tallinn-Tartu mnt Kose-Võõbu 2+2 lõigul "tööd tegemas", ainus 120 km/h ja väga kvaliteetne ning turvaline teelõik Eestis. Tundub natuke nagu hea seadme "raiskamisena", aga riigikassa täitub eriti tõhusalt. Arvestades, et aasta alguses tõusis ka trahviühik poole võrra 4 eurolt 8-le st. kõik liiklustrahvid potentsiaalselt poole suuremad, tundub mulle seda kõike liiga palju.
Statistika näitab, et viimasel 6 aastal on mootorrattaga juhtunud õnnetuste arv olnud üsna sama (89 - 118), hukunute arvu tõus kolmelt üheksale on ühest küljest kolmekordne tõus, aga number on tegelikult liiga väike, +6 võib olla ka juhuslik variatsioon. 1. mai seisuga oli Eestis registris arvel 33 256 mootorratast (va. peatatud registrikanded). 2020-2024 registreeriti 11 615 uut mootorratast (kategooriad L3e ja L4e). Igal aastal saab ca 3000 uut inimest A-kategooria juhiloa.
Minu kui amatöörstatistiku järeldus eelnevast on, et õnnetused per mootorrattur tegelikult vähenevad. Pole vaja Liiklusjärelvalvekeskusel Facebookis ähvardava tooniga postitusi teha või PPA-l endale absurdseid eesmärke püstitada a la liikuses hukkunute arv nullini viia või liigselt muretseda, et jalgratastega külg maha pannakse vahel või unistada, et AI hakkab tänaval kukkunud inimesele kiirabi peale saatma.
Statistika näitab, et viimasel 6 aastal on mootorrattaga juhtunud õnnetuste arv olnud üsna sama (89 - 118), hukunute arvu tõus kolmelt üheksale on ühest küljest kolmekordne tõus, aga number on tegelikult liiga väike, +6 võib olla ka juhuslik variatsioon. 1. mai seisuga oli Eestis registris arvel 33 256 mootorratast (va. peatatud registrikanded). 2020-2024 registreeriti 11 615 uut mootorratast (kategooriad L3e ja L4e). Igal aastal saab ca 3000 uut inimest A-kategooria juhiloa.
Minu kui amatöörstatistiku järeldus eelnevast on, et õnnetused per mootorrattur tegelikult vähenevad. Pole vaja Liiklusjärelvalvekeskusel Facebookis ähvardava tooniga postitusi teha või PPA-l endale absurdseid eesmärke püstitada a la liikuses hukkunute arv nullini viia või liigselt muretseda, et jalgratastega külg maha pannakse vahel või unistada, et AI hakkab tänaval kukkunud inimesele kiirabi peale saatma.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.