2. leht 2-st
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mär 2024, 16:38
Postitas 701
Soomlastel on mingi rakis mõõtmiseks. Üks keerab gaasi, teine mõõdab ja kolmas paneb kõik täpselt kirja. Kui tulemused klapivad, siis lähvad andmed stardinimekirja ja võistleja saab stardiloa. Kui testi ei läbita tuleb minna bussi juurde ja hakata käepärastest vahenditest, nagu õllepurk vms DB killerit leiutama. Terve ja korras sumpaga testi läbimine pole probleem. Tühjaks põlenud ja lahtiste sõeltega löögile ei pääse üldiselt. Mingit sorti tuuningsumpsid pole traielis teema enamasti.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 15 Mai 2024, 00:27
Postitas Theo606
kris. kirjutas: ↑26 Mär 2024, 11:30
Kui USA ratas ja üksik tüübikinnitus, siis E tähe olemasolu nõuda ei saa ... juhul kui tegemist on tootjapoolse originaalosaga.
Kui on tegemist aftermarket lisaga, peab see vastama E-nõuetele.
Jutu jätkuks - ülevaatusel ammu käidud, ja nõuti küll E tähist. Ülevaataja väitis, et alates 1999 toodetud ratastel peab kõigil olema E tähis. Küsisin küll, et mis USA-st toodud rattad siis tegema peaks, kehitati õlgu, aga "peab olema". Mul küll vist ei ole originaalväljalase (ühtegi kirja peal pole), aga ei usu, et ülevaataja sellise järelduse sai teha, ilma lähemalt uurimata ega minult küsimata. Näeb välja küll täiesti tavaline.
Aga olin varem omale lasknud ajutise ja piisavalt vaikse db killer lahenduse teha. Kiruti küll, aga lasti siiski läbi.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 15 Mai 2024, 09:50
Postitas urmas66
Theo606 kirjutas: ↑15 Mai 2024, 00:27
kris. kirjutas: ↑26 Mär 2024, 11:30
Kui USA ratas ja üksik tüübikinnitus, siis E tähe olemasolu nõuda ei saa ... juhul kui tegemist on tootjapoolse originaalosaga.
Kui on tegemist aftermarket lisaga, peab see vastama E-nõuetele.
Jutu jätkuks - ülevaatusel ammu käidud, ja nõuti küll E tähist. Ülevaataja väitis, et alates 1999 toodetud ratastel peab kõigil olema E tähis. Küsisin küll, et mis USA-st toodud rattad siis tegema peaks, kehitati õlgu, aga "peab olema". Mul küll vist ei ole originaalväljalase (ühtegi kirja peal pole), aga ei usu, et ülevaataja sellise järelduse sai teha, ilma lähemalt uurimata ega minult küsimata. Näeb välja küll täiesti tavaline.
Aga olin varem omale lasknud ajutise ja piisavalt vaikse db killer lahenduse teha. Kiruti küll, aga lasti siiski läbi.
See ülevaataja ei olnud ilmselt siiski ise seadustega piisavalt kursis. Oli kollegidelt midagi kuulnud

Ja alati saab ülevaatajalt küsida,et milline seadus või mis iganes õigusakt tema juttu ka kinnitab.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 15 Mai 2024, 17:05
Postitas will111
Küsida saab alati...vastust ei saa kunagi

Või kuidas see kunagine infotelefoni moto oligi. Küsida võib kõike, vastame mida iganes.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 16 Mai 2024, 10:44
Postitas indumen
Küsida saab kindlasti, samuti saab ka teise ülevaatuspunkti minna lihtsalt, omakorda tegelikult isegi samas punktis erinevad inimesed tõlgendavad ja suhtuvad erinevalt. E märgisega sai isegi vastu näppe ühest kohast, vaadati kiirelt peale ja ei hakatud isegi edasi vaatama öeldi kohe et tule õige sumpsiga tagasi, ja polnud isegi lärmakas kogu selle teema juures.
Iga aastaga neil ka see jutt muutub omakorda nõuded muutuvad ja lõpuks keegi aru ei saa mis toimub, Üldiselt kui tuled põlevad ja pidurid toimivad ning kõrvad peast ära ei kuku kõrval seistes siis saab templi ikka sisse.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 19 Mai 2024, 18:30
Postitas suitsupakk
Kas tsikliga millel auto rehv taga saab ülevaatuselt läbi?
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 20 Mai 2024, 12:46
Postitas Macintosh
suitsupakk kirjutas: ↑19 Mai 2024, 18:30
Kas tsikliga millel auto rehv taga saab ülevaatuselt läbi?
Teoorias ei saa, moororattarehvil peab olema tüübikinnituse märge R75. Aga nad peavad sulle suutma öelda, miks ei saa s.t. viidata õigusaktile. Niisama, et "ei saa ja pole lubatud" ei lenda. Samas, kui pole väga tähenärijad siis vaatavad pigem, et mustrit oleks ja mõõdud õiged (viimast juhtub harva, pigem siis, kui mingid eriti laiad rehvid all on). Tõenäoliselt ei tule nad selle peale, et pidada seda autorehviks.
Kui viitsid lugeda siis mootorratta rehvidele esitatavad nõuded leiad siit:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 1X0330(02)
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mai 2024, 10:03
Postitas indumen
Sai eile siis mööda linna uhatud ülevaatuse templit taga ajades, 4ndas kohas õnnestus lõpuks ka.
Üks huvitav fakt mis õismäe omad mainisid et arvele võttes keegi müra ei mõõda.
E tähisest on vähe abi kui ratta peal on plagu mis ütleb palju DB võib mingi pöörde juures olla.
Minu ratta puhul 95db 5750 pöörde juures
Rattal oli ostes juba küljes mingi SC Project millel on isegi tunnistus kaasas et tänaval kasutatav (seega originaal puudus et ülevaatuseks külge panna kasvõi), ise panin lisaks db killeri veel ja ikka jäi gramm üle normi nagu välja tuli, eelmine kord ei mõõtnud keegi müra, see aasta on natuke tigedamaks läinud punktid.
Aga tänud ülevaatuse onule kes siiski teadis, et ka selline asi on olemas nagu mõõteviga, ehk siis jäi sinna piiridesse.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mai 2024, 11:11
Postitas Maaks
Ma enda (vaikse!) rattaga olen nüüd järjest Kadaka teel Tehnokonsult OÜ-s käinud ülevaatusel. Neil oli müra mõõtja täitsa olemas, viimane kord keegi just käis samal ajal mingit chopperit mõõtmas seal.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 23 Mai 2024, 13:20
Postitas MargusMoto
Huvitav kui täpselt neil see mõõtepunkt summuti suhtes paika pandud on, mille järgi nad otsustavad? Juba paar sentimeetrit küljele või üles või isegi natukene edasi tagasi mõjutab seda tulemust ikka väga korralikult..
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 25 Mai 2024, 19:33
Postitas will111
paar sentimeetrit niiväga palju ei muudagi. küll aga muudab MEELETULT palju see, kas mõõtmine toimub reaalselt lõputus "poolruumis" ehk half-spaces või siis on tegelikult ikkagi kuskil suhteliselt lähedal mingid peegeldavad pinnad või lausa seinad. see vahe võib täiesti vabalt olla 10+db.
ainuke valiidne müramõõtmine on tegelikult selline, kus üheski suunas vähemalt nii 5m raadiuses mingeid suuremaid peegeldavaid pindasid ei ole. ideaalis võiks see vahemaa muidugi olla veel pikem, kuid eks kuskil maal on ka mingi praktiline piir. kui teile aga tehakse mõõtmist kuskilt seina ääres/lähedal siis võib selle "testi" üle lihtsalt naerda ja nõuda asja korrektset läbi viimist. kui keeldutakse siis tuleb keelduda ka kogu protseduuri eest maksmisest
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 25 Mai 2024, 19:58
Postitas yeekim
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 25 Mai 2024, 20:03
Postitas Ain
Minuteada on sellistes kohtades olemas erinevad seadmed (mida teatud aja tagant ka taadeldakse) ja ka reeglid mingite toimingute tegemiseks. Olen klientide juures näinud nii manomeetreid kui ka loode ja mõõdulinte millel taatlemise märgised peal juhuks kui peaks minema vaidluseks. Aga eks inimlik faktor jääb ikka sisse ja keegi võib isetegevust teha.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 25 Mai 2024, 20:28
Postitas 14114
indumen kirjutas: ↑23 Mai 2024, 10:03
Sai eile siis mööda linna uhatud ülevaatuse templit taga ajades, 4ndas kohas õnnestus lõpuks ka.
Üks huvitav fakt mis õismäe omad mainisid et arvele võttes keegi müra ei mõõda.
E tähisest on vähe abi kui ratta peal on plagu mis ütleb palju DB võib mingi pöörde juures olla.
Minu ratta puhul 95db 5750 pöörde juures
Rattal oli ostes juba küljes mingi SC Project millel on isegi tunnistus kaasas et tänaval kasutatav (seega originaal puudus et ülevaatuseks külge panna kasvõi), ise panin lisaks db killeri veel ja ikka jäi gramm üle normi nagu välja tuli, eelmine kord ei mõõtnud keegi müra, see aasta on natuke tigedamaks läinud punktid.
Aga tänud ülevaatuse onule kes siiski teadis, et ka selline asi on olemas nagu mõõteviga, ehk siis jäi sinna piiridesse.
mis üv punktid olid?
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mai 2024, 15:58
Postitas slev
Käisin motikaga kevadel tehnoülevaatusel, aga suurt mitte midagi ei kontrollitud.
Pidurite kontroll käis katseeksituse meetodil. Nimelt pidin sõitma 50 km/h ja joone juures pidurdama, aga 30 meetrit joonest tagapool oli kivisein. Sain siiski õnneks pidama. Mul oli tegelikult ka vastuväide, et ma pole terve talve motikaga sõitnud ja praegu nagu esimest korda pidurdan. Ei tahaks hooaega alustada sellega, et külje maha panen ...
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mai 2024, 20:57
Postitas Jesper
Sa said nac sumpsi selle 50 km/h nõudega, juhendis on kirjas et 30 km/h ja 7m

Ega tegelikult piduri tehniliseks kontrolliks pole vahet, mis kiiruselt pidurdada, lihtsalt väikestel kiirustel läheb mõõtemääramatus käest ära, 50 km/h on sõidueksami teema. A võid vähemalt end lohutada sellega, et sooritasid selle eksami
Vt
https://www.transpordiamet.ee/sites/def ... turiga.pdf , tavaline tsikkel on L3e
Kogu see juhendmaterjal on leitav sealt:
https://www.transpordiamet.ee/juhendid- ... usjuhendid
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 26 Mai 2024, 21:07
Postitas Jesper
Samas üldises plaanis, paljud kurdavad, et nõuti niimoodi, kiusati naamoodi, a miks te ei kirjuta, kus punktis see tsirkus toimus? Mida te kardate, et mingi kolm vellot ja angaar oü hakkab teid netist taga otsima ja kiusama? Neil ei ole mingit õigust takkajärgi midagi sudida, kui arvutisse on kirja pandud, et nii on, siis nii jääb, aga teistele säästab igasugu lollide vältimine potentsiaalselt palju aega ja närve.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 27 Mai 2024, 13:25
Postitas Assamait
Hšš-hšš, minge kõik Rocca parkla punkti, kui erinevad piduritestid pinda käivad. See Vello&putka seal eelmine aasta lasi "ah sõida tsutt ja pidurda" teha, see aasta hüppas ise rattale, tegi "amorditesti" (hoidis esipidurit ja loksutas ratast) ja kiitis pidurid heaks.
Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 29 Mai 2024, 10:35
Postitas indumen
14114 kirjutas: ↑25 Mai 2024, 20:28
indumen kirjutas: ↑23 Mai 2024, 10:03
Sai eile siis mööda linna uhatud ülevaatuse templit taga ajades, 4ndas kohas õnnestus lõpuks ka.
Üks huvitav fakt mis õismäe omad mainisid et arvele võttes keegi müra ei mõõda.
E tähisest on vähe abi kui ratta peal on plagu mis ütleb palju DB võib mingi pöörde juures olla.
Minu ratta puhul 95db 5750 pöörde juures
Rattal oli ostes juba küljes mingi SC Project millel on isegi tunnistus kaasas et tänaval kasutatav (seega originaal puudus et ülevaatuseks külge panna kasvõi), ise panin lisaks db killeri veel ja ikka jäi gramm üle normi nagu välja tuli, eelmine kord ei mõõtnud keegi müra, see aasta on natuke tigedamaks läinud punktid.
Aga tänud ülevaatuse onule kes siiski teadis, et ka selline asi on olemas nagu mõõteviga, ehk siis jäi sinna piiridesse.
mis üv punktid olid?
Mulle meeldib tehnilises korras rattaga sõita üldiselt, autoga võib ju lubada et midagi veidi kuskil paigast ära aga ratta puhul see karistab eluohtlikusega ära kohe, OK müra on teine teema aga siiski ei näe ka põhjust asjatult lärmata, päris sääse pirinaga muidugi ka jama.
Teekond algas otse töölt, liikusin Sõle tänava punkti, mis iganes seal see tankla on ja klaaside toonimine kõrval jne on, kaks tundi oli sulgemiseni ja kaks ülevaatajat kõigutasid jalga, aga ütlesid et täna ei saa, eelmine aasta naise rattaga saadeti minema sest polnud E märki peal. Peale püti vahetust mingi yamaha originaal suure tehase oma vastu sai siiski läbi Mõõtmist tookord siiski ei tehtud.
Sealt edasi liikusin loomaaia juures olevasse, seal tuli härra mikrofoniga kohe, mõõtis 99db "lubatud peaks olema 95" ratta sildi järgi, seda siis pöördel 5750, aga ülevaataja mees oli lahke käega see pööre käis sealt ikka üle omajagu, pilt selge polnud mõtet sisse ajada.
Laki tänaval Maitene mehed tsikleid enam ei tee, miks ei oska öelda, aga google mapsi panna mootorratta ülevaatus siis neid otseselt välja ei andnud ka jah, lihtsalt jäid lähedale, et läbi põigata.
Teekond lõppes siis Kadaka tee alguses olevas Tehnokonsultis. sealne müra piirdus 96,7db "mõõteviga vist on 2db, aga pole leidnud mustvalgelt seda kuskilt veel"
igatahes lohutati et, müraga saab hakkama, kõik muud pidurid tuled ja rehvid olid ideaalsed nagunii. Veidi küsitav oli ehk see et võõra ratta selga ronida ja kohe platsile tiirutama minna ja pidurdama, selline mitte kõige kindlam olukord tundus. Aga templi sealt sai 2 aastat nüüd muretu. Järgmine mees oli ka rivis aga rehvid jäid hambusse seal, lõpptulemust ei tea.

Re: Tehnoülevaatus ja müratase
Postitatud: 30 Mai 2024, 11:21
Postitas kiilas
Assamait kirjutas: ↑27 Mai 2024, 13:25
Hšš-hšš, minge kõik Rocca parkla punkti, kui erinevad piduritestid pinda käivad. See Vello&putka seal eelmine aasta lasi "ah sõida tsutt ja pidurda" teha, see aasta hüppas ise rattale, tegi "amorditesti" (hoidis esipidurit ja loksutas ratast) ja kiitis pidurid heaks.
sellise info siin avaldamine võib sellise lõbu seal ära lõpetada ja edaspidi tehakse asju "как положено"
