Enduro ratta valik. Soovitage.
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Sorry, ma ei saa aru, miks on vaja metsa ja kruusateede jaoks mingit kerg/überenduurot
Kui asi läheb karmimaks, soo, palgid, mudaväljad jne, siis jah aga muidu..... Lihtsalt overkill.
Kui tatikad sellise tee peal eest lähevad, on peegel abiks
Kui teemaalgatajal on plaanis "puurima" hakata, siis muidugi sorry

Kui tatikad sellise tee peal eest lähevad, on peegel abiks

Kui teemaalgatajal on plaanis "puurima" hakata, siis muidugi sorry

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
minule on siin foorumis ammu selgeks saanud, et niipalju kui on siin erinevaid kasutajaid, umbestäpselt samapalju on ka TÄIESTI erinevaid arusaamu metsadest ja metsaalustest ning metsas sõitmisest 

-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Kõik Eesti metsad, kus sõita saab, näevad sedasi välja? Really?yeekim kirjutas: ↑31 Mär 2022, 23:36Sorry, ma ei saa aru, miks on vaja metsa ja kruusateede jaoks mingit kerg/überenduurot![]()
pilt.png
pilt.png
Kui asi läheb karmimaks, soo, palgid, mudaväljad jne, siis jah aga muidu..... Lihtsalt overkill.
Kui tatikad sellise tee peal eest lähevad, on peegel abiks
Kui teemaalgatajal on plaanis "puurima" hakata, siis muidugi sorry![]()
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Tagasi algusesse....
Reimakas kirjutas: ↑29 Mär 2022, 23:03Tere. Soovitage algajale enduro ratast. 186 pikk ja 115 kg. Kasutamiseks läheb metsa ja kruusa teed. Sooviks jahinduse hobiga siduda, et loomi vaatada ja metsateid nautida. Vahest ka poegadega koos sõita. Peab olema tänavalegaalne. Millised Teie soovitused? Kas osta uus või kasutatud? Eelarvele piiranguid alguses ei seaks. Kasutamine mõned tunnid nädalas.
Viimati muutis yeekim, 01 Apr 2022, 09:53, muudetud 1 kord kokku.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Ma muidugi mõistan ja aktsepteerin, et inimestel on igasugu veidraid fetišeid, aga et nii karmilt kohe...
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Sama hea on mitte osta suveks plätusid ja käia 365 saapaga, sest saapaga saab igal pool kõndida.
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
ostad CRF300l või Rally ja naudid metsa, muda, pikemaid kruusateid ja ka asfalti, kui kuhugi kiire pole
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Kergema rattaga on lihtsam õppida, palju vähem valus ja odavam kukkuda, ratast parem üles tõsta jne.
Omast kogemusest nt Eesti TET-i peal(mida meil nüüd juba 3000km) on ktm690/701 või CRF300L optimaalne ja sellest raskema rattaga enam ei oleks iseseisev vaid tihti vaja kõrvalist abi ja ratas piisavalt mugav, et mõnisada km asfalti metsateede vahele päevas muretult sõita.
Meie metsateed näevad kohati välja nagu yeekimi alumine pilt aga need vahelduvad alati palju keerulisemate kohtadega.
Kui metsas käimine tähendab asfaltilt mahakeeramist, et esimese RMK lõkkeplatsini jõuda oma matkatooli, väliköögi jms-ga, siis tõesti suur ratas hea aga teemaalgataja kirjeldas ka jahindust ja siis on teed karmimad kui meie TET kus 200kg+ rattaga tihti keeruline olla.
Väga suur vahe on kas 150 vs 200kg ratas sul mudas kinni või juhuslik puu ees. Rääkimata veel 110kg vs 250kg+ ratastest.
Omast kogemusest nt Eesti TET-i peal(mida meil nüüd juba 3000km) on ktm690/701 või CRF300L optimaalne ja sellest raskema rattaga enam ei oleks iseseisev vaid tihti vaja kõrvalist abi ja ratas piisavalt mugav, et mõnisada km asfalti metsateede vahele päevas muretult sõita.
Meie metsateed näevad kohati välja nagu yeekimi alumine pilt aga need vahelduvad alati palju keerulisemate kohtadega.
Kui metsas käimine tähendab asfaltilt mahakeeramist, et esimese RMK lõkkeplatsini jõuda oma matkatooli, väliköögi jms-ga, siis tõesti suur ratas hea aga teemaalgataja kirjeldas ka jahindust ja siis on teed karmimad kui meie TET kus 200kg+ rattaga tihti keeruline olla.
Väga suur vahe on kas 150 vs 200kg ratas sul mudas kinni või juhuslik puu ees. Rääkimata veel 110kg vs 250kg+ ratastest.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Jah, üle 160kg tsikkel on metsas möllamiseks juba kohmakas minuarust. Kuival metsateel töristada, nagu siin ülevalpool jeekim pildid pani, pole tõesti väga vahet millega seda nautida aga kui pori mängu tuleb, palk teepeal ees vms "pisike probleem", on erinevus väga suur ja iga kilo on kohe oma jalgade-kätega tunda. Päris kergenduro võtadki sellises kohas kaenlasse ja jalutad raskest kohast mööda 

Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Minuarust on kaal antud teemas üsna ületähtsustatud parameeter, endurokaga ei ole lõbus sõita mitte selle pärast, et seda on vajadusel kerge tassida (ei ole tegelt, sest kehtib seaduspära sõiduki maastikuvõime ja lähima traktorini jalutamise distantsi võrdelisest seosest), vaid selle pärast, et tal on reaalselt töötav vedrustus, pidurid, ergas kõrgepöördeline mootor, saab normaalseid rehve ja mousse'e kasutada jne. Kõigele sellele aitab väike kaal muidugi kaasa, aga samas see reegel ei tööta mõlematpidi - täiesti vabalt on võimalik konstrueerida väga kerge tsikkel ja see viletsa vedrustusega ära rikkuda. Kindlasti on paljude esimene emotsioon stiilis "aga ma lähen nautima, mitte võidu sõitma, mul pole nii edevat kraami vaja", aga minuarust on just vastupidi - võistlustel on tegelt suht vähe lõike, kus ratas ketist lahti lasta, enamus on mingi nikerdamine mägedest üles-alla, mudas, puujuurte otsas jne. Selleks peab juba päris äss olema, et seal nii kiiresti sõita, et vedrustus "tööle" hakkaks. Küll aga on nägu naerul täiesti pingevabalt stiilis 90-100ga mööda treppis kruusateid lennates, rehvid peavad, pidurid pidurdavad, juhtimine on kerge ja mis peamine, kogu kupatus on ehitatud ikkagi selle arvestusega, et tükid kohe kukkuma ei hakka. Noh ja eks tegelikult pole see KTMi stock vedrustus suures plaanis ka mingi imeasi, pigem alumise riiuli kraam, aga noh ma igaks juhuks pole tahtnud neid paremaid setupe proovida, muidu on ju kohe jälle endal ka vaja 
LC4 on tegelikult suht sarnase emotsiooniga ratas kui endurokas, ma isegi imestan iga kord kui keegi laenab, et kuidas see paks lehm lenksus nii kergena tundub, aga noh, kuidas seda viisakalt öelda, igas suunas on sel ikka vähem cowbelli
Selle 30-40h jooksul aastas, mida teemaalgataja taotleb, ei usu väga, et tema eelised enduroka ees välja tulevad, selleks peab ikka pikemaid sõite tegema. Mammutitest rääkimata.
Seda ma ei hakka mainimagi, et lähteülesande üks osa on 125sega noorel sabas püsimine, sest see on nagunii utoopia - ma enamasti olen päris häppi, kui tüüpilisel krossirajal saan nende käest ringiga mitte päris teisel ringil, vaid näiteks neljandal
. Samas see ilmselt pole ka päris kõige optimaalsem asjade korraldus, kui noor peab iga 500m tagant pool tundi ootama, kuni issi jälle oma Varadero kuskilt maakera seest või puude vahelt välja sikutab.

LC4 on tegelikult suht sarnase emotsiooniga ratas kui endurokas, ma isegi imestan iga kord kui keegi laenab, et kuidas see paks lehm lenksus nii kergena tundub, aga noh, kuidas seda viisakalt öelda, igas suunas on sel ikka vähem cowbelli

Seda ma ei hakka mainimagi, et lähteülesande üks osa on 125sega noorel sabas püsimine, sest see on nagunii utoopia - ma enamasti olen päris häppi, kui tüüpilisel krossirajal saan nende käest ringiga mitte päris teisel ringil, vaid näiteks neljandal

Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
No mul oli ju smaili taga sellel tsikkli seljas tassimise kommentaaril, nali noh!
Aga tõsiselt rääkides olen korra ikka oma endise 100kg Husabergi poolenisti mutta ära uputanud ja siis sealt ka oma väikeste kätega välja sikutanud. 150+ kaaluga ratas oleks minust sinna mülkasse jäänudki. Aga noh ma olen nõrk ka 


Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Nojah, mul on korra orienteerumisel ette tulnud, et metsasihil sikutas üks seltskond mammutit mudast välja, vaatasin et ahah, abikäsi on piisavalt ja sõitsin edasi. Mõnisada hiljem tirisid kaks djuudi 690t maa seest välja, korra käis küll peast läbi, et võibolla ei peaks edasi pressima, a samas punkt juba paistis, 350, braaap jne, prooovime... kuni siis lõpuks ise ka kinni jäin, kindla teadmisega, et pean üksi hakkama saama, sest siia ei tule küll enam keegi järele
Kellel kõige raskem oli, kilogrammides sikutaja kohta?
Hiljem muidugi selgus, et punkti viis mingi kergem tee ka. Stupid is what stupid does

Hiljem muidugi selgus, et punkti viis mingi kergem tee ka. Stupid is what stupid does

-
- Postitusi: 264
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Sisepõlemismootorite lõpp on lähedal, lisaks loomade vaatamiseks on nad lärmakad, rasked, hooldust tihti tahtvad. Ja need eelnevad soovitatud krossikad on enamus 130+kg, ehk unusta 250-350kuubikut rattad, seda soovitavad ainult praegused omanikud, et omi rattaid ja valikuid õigustada (aprill, need on head rattad tegelt)
Elektriratast saad kodus laadida, ei pea linnas kütuse järel käima.
Lastega metsas sõitmiseks ei pea ratas ka liiga võimas olema, piisab et tempod ühtsed.
Siin valik olevikust ja tulevikust:
https://motocrossadvice.com/motocross-r ... dirt-bike/
Elektriratast saad kodus laadida, ei pea linnas kütuse järel käima.
Lastega metsas sõitmiseks ei pea ratas ka liiga võimas olema, piisab et tempod ühtsed.
Siin valik olevikust ja tulevikust:
https://motocrossadvice.com/motocross-r ... dirt-bike/
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
MIs pullikaka see veel on?motoreis kirjutas: ↑01 Apr 2022, 17:05Sisepõlemismootorite lõpp on lähedal, lisaks loomade vaatamiseks on nad lärmakad, rasked, hooldust tihti tahtvad. Ja need eelnevad soovitatud krossikad on enamus 130+kg, ehk unusta 250-350kuubikut rattad, seda soovitavad ainult praegused omanikud, et omi rattaid ja valikuid õigustada (aprill, need on head rattad tegelt)
Elektriratast saad kodus laadida, ei pea linnas kütuse järel käima.
Lastega metsas sõitmiseks ei pea ratas ka liiga võimas olema, piisab et tempod ühtsed.
Siin valik olevikust ja tulevikust:
https://motocrossadvice.com/motocross-r ... dirt-bike/
-
- Postitusi: 264
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Arvamus, lõks, soovitus? Vihje ajastu lõpule, alternatiiv, võta kuidas tahad. Segu ka trollist ja naljast, paistab, et mõjus 

-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Oled sa mõne sellisega sõitnud üldse?
Ma olen selle elektrilise KTM Freeride'ga sõitnud. 15 minutit ja aku tühi. Kuradi rõõm see selline on?
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Siin päris enduuroteemas trollitakse palju naljakamalt kui seal saapaenduuroteemas 

-
- Postitusi: 264
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Lühike
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 529
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 177 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Ema anna padruneid!motoreis kirjutas: ↑01 Apr 2022, 17:05Sisepõlemismootorite lõpp on lähedal, lisaks loomade vaatamiseks on nad lärmakad, rasked, hooldust tihti tahtvad. Ja need eelnevad soovitatud krossikad on enamus 130+kg, ehk unusta 250-350kuubikut rattad, seda soovitavad ainult praegused omanikud, et omi rattaid ja valikuid õigustada (aprill, need on head rattad tegelt)
Elektriratast saad kodus laadida, ei pea linnas kütuse järel käima.
Lastega metsas sõitmiseks ei pea ratas ka liiga võimas olema, piisab et tempod ühtsed.
Siin valik olevikust ja tulevikust:
https://motocrossadvice.com/motocross-r ... dirt-bike/



Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Vot see on antud teema kõige adekvaatsem ja asjakohasem postitus - lühike, tabav ja kohe tunda, et postitaja teab, millest kirjutab!

-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Mär 2022, 22:35
- Tsikkel: KTM 350 SixDay
- Tänatud: 1 kord
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Tervus. Nädala alguses peaks siis KTM 350 six days KTM-i esindusest kätte saama. Mart teeb kenasti vedrustuse ka õigeks ja rasekele mehele vastavaks. Tänud kaasa mõtelmast. Eks ma jagan oma emotsioone ka, kuidas keskeakriisi välja elamine poegadega edeneb 
Samas järgmine küsimus või siis peaks eraldi teema tegema. Kas keegi foorumist kastika kastis (eurooplane) oma ratast transpordib? Otsisn , aga teemat ei leidnud. Küsimused, kas eraldi raam vaja kasti panna, millist rampi soetada jne. Äkki keegi jagab kogemusi.

Samas järgmine küsimus või siis peaks eraldi teema tegema. Kas keegi foorumist kastika kastis (eurooplane) oma ratast transpordib? Otsisn , aga teemat ei leidnud. Küsimused, kas eraldi raam vaja kasti panna, millist rampi soetada jne. Äkki keegi jagab kogemusi.
Mets on meie kodu, hoiame kodu korras.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 529
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 177 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Osta parem kinnine käru või kaubik. Ma vedasin traieli tsikleid (70 kg umbes), ameeriklase kastis alul. Ega nad sinna hästi ei mahu, diagonaalis ainult või lahtise luugiga. Eurooplasele eriti. Pealegi on tsiklid sügisel ja kevadel soola ja sodiga koos. Maksma läks kastis vedamine mulle 1600€, kuna üks õnnestus ikkagi lenksuga läbi taga akna kukutada. Selle raha eest saab juba mõne pruugitud käru kätte.Reimakas kirjutas: ↑10 Apr 2022, 21:34Tervus. Nädala alguses peaks siis KTM 350 six days KTM-i esindusest kätte saama. Mart teeb kenasti vedrustuse ka õigeks ja rasekele mehele vastavaks. Tänud kaasa mõtelmast. Eks ma jagan oma emotsioone ka, kuidas keskeakriisi välja elamine poegadega edeneb
Samas järgmine küsimus või siis peaks eraldi teema tegema. Kas keegi foorumist kastika kastis (eurooplane) oma ratast transpordib? Otsisn , aga teemat ei leidnud. Küsimused, kas eraldi raam vaja kasti panna, millist rampi soetada jne. Äkki keegi jagab kogemusi.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Lisaks on kastika kasti upitamine selle kõrguse tõttu päris ebamugav, minul on igatahes jalad liiga lühikesed selleks701 kirjutas: ↑10 Apr 2022, 22:37Osta parem kinnine käru või kaubik. Ma vedasin traieli tsikleid (70 kg umbes), ameeriklase kastis alul. Ega nad sinna hästi ei mahu, diagonaalis ainult või lahtise luugiga. Eurooplasele eriti. Pealegi on tsiklid sügisel ja kevadel soola ja sodiga koos. Maksma läks kastis vedamine mulle 1600€, kuna üks õnnestus ikkagi lenksuga läbi taga akna kukutada. Selle raha eest saab juba mõne pruugitud käru kätte.Reimakas kirjutas: ↑10 Apr 2022, 21:34Tervus. Nädala alguses peaks siis KTM 350 six days KTM-i esindusest kätte saama. Mart teeb kenasti vedrustuse ka õigeks ja rasekele mehele vastavaks. Tänud kaasa mõtelmast. Eks ma jagan oma emotsioone ka, kuidas keskeakriisi välja elamine poegadega edeneb
Samas järgmine küsimus või siis peaks eraldi teema tegema. Kas keegi foorumist kastika kastis (eurooplane) oma ratast transpordib? Otsisn , aga teemat ei leidnud. Küsimused, kas eraldi raam vaja kasti panna, millist rampi soetada jne. Äkki keegi jagab kogemusi.

-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Oleks kohe öelnud, et keskeakriis, me muud kui selliseid püsse poleks soovitama hakanudki!

Äge valik igaljuhul, saada siis pilte, kui kinni jääd!

-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 29 Mär 2022, 22:35
- Tsikkel: KTM 350 SixDay
- Tänatud: 1 kord
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Noo niiii. Esimene pooltunnike sõidetud kruusateel, metsateel, heinamaateel - ytleme, et eamamulje vinge. Õppida on palju aga põnev. Loll irve siiani näos
. Saabad pn ainult suured ja käiguvaheti väike
. Metsloomi nägin ka. Esmamulje ikka vinge, rsk.
Mets on meie kodu, hoiame kodu korras.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
See peabki nii olema, sest see aparaat ongi just selleks tehtud. Kahjuks paljud ei saa sellest lihtsast asjast aru ja kipuvad selleks otstarbeks täiesti valesid asju soovitama.
Re: Enduro ratta valik. Soovitage.
Julgen üsna kindlalt väita, et kui veel mingid kogemused ja oskused tekivad, siis muutub see mulje veel vingemaks.

Mis puutub käiguvahetisse, siis vaatamata sellele, et mul endal ei ole suur jalg, näitab minu kogemus, et tehasest tulnud rattal tuleb käiguvaheti hooba ühe nuudi võrra tõsta, et saabas normaalselt alla mahuks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.