2. leht 2-st

Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 01 Aug 2021, 20:55
Postitas kaiukas

Aitah kasutaja [mention]fomoco[/mention] kuid isegi kui ringlust poleks saab laager alati õli ka lihtsalt karteri ümbert kuna kogu segu seal loobitakse vene muudel tsiklitel pole sellist auku kuid sõidavad vöga edukalt


Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 17 Aug 2021, 10:58
Postitas kaiukas

Tere lisaks siis viimaseid uudiseid
Kasutaja [mention]fomoco[/mention] kuna neljas käik viskab sõidul vahest välja siis tuleb mootor täiesti laiali ning selle käigus teen simmeritele soone õlikanali kohale.
Aga jawa mnt ametis ette näidatud ja dokumendid korras saab uuel aastal liikluses osaleda

20210817_103433.jpg

Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 17 Aug 2021, 12:33
Postitas Turist

See käikude välja viskamise probleem oli JAWA-del väga sagedane. Sain ise ka paar korda mootorit lahti kiskuda sellepärast.


Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 17 Aug 2021, 13:21
Postitas hmm

Neljanda käigu välja viskamisel võib olla kolm viga

  1. neljanda käigu hammakal on nuudid kulunud e. pole n.ö. kalasabas
  2. lülituskahvel on deformeerunud - e. pole 90kraadise nurgaga või on väga kulunud soonega
  3. Käigulülitusplaat või kahvlite juhtvõll on deformeerunud/kulunud.

Natuke aitab leevendada korralikult käiguvahetuse hoovaga mängides e. mitte ei pane "lohakalt" käiku vaid mitu korda pingutad, et hammakas nuutides ilusti istuks. Kui ka siis viskab välja - on hammaka nuudid kulunud.

Aga jah, kindlam on mootor ja kast korralikult korda teha.


Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 17 Aug 2021, 15:23
Postitas Turist
hmm kirjutas: 17 Aug 2021, 13:21
  1. lülituskahvel on deformeerunud - e. pole 90kraadise nurgaga või on väga kulunud soonega

Või kahvli üks haru on (osaliselt) küljest ära kulunud/murdunud, nagu mul oli.
Selles võib suhteliselt kindel olla, et kui juba käike on välja visanud, siis see on kahvlit omajagu kulutanud ja on mõistlik kohe uus välja vaadata, aga tavaliselt kahvli kulumine on tagajärg, mitte põhjus ise (hammasrataste külgmised osad).


Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 18 Aug 2021, 11:34
Postitas urmas66
kaiukas kirjutas: 01 Aug 2021, 20:55

Aitah kasutaja @fomoco kuid isegi kui ringlust poleks saab laager alati õli ka lihtsalt karteri ümbert kuna kogu segu seal loobitakse vene muudel tsiklitel pole sellist auku kuid sõidavad vöga edukalt

Laagri õlitus auk on ka näiteks Tula rolleri mootoritel olemas ja põhjusel,et sinna ei teki piisavalt paiskumist. Seal on simmerit õigetpidi pannes see auk avatud.


Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 25 Aug 2021, 16:15
Postitas grahv

Kuulge jawamehed, oskab keegi kommenteerida millise istuga käivad väntvõlli laagrid karteripoolte sisse? Tegemist ühepütase 250/559 mootoriga - külm laager külmas karteripooles ja välimist saalet on võimalik näpuga veidi liigutada - see pole ju normaalne?
(ideaalis, vähesel määral peaks liikuma, et laager ei saaks koormust ainult ühte kohta, aga... )

G


Re: Jawa 634 vahelaager

Postitatud: 25 Aug 2021, 17:15
Postitas hmm
grahv kirjutas: 25 Aug 2021, 16:15

Kuulge jawamehed, oskab keegi kommenteerida millise istuga käivad väntvõlli laagrid karteripoolte sisse? Tegemist ühepütase 250/559 mootoriga - külm laager külmas karteripooles ja välimist saalet on võimalik näpuga veidi liigutada - see pole ju normaalne?
(ideaalis, vähesel määral peaks liikuma, et laager ei saaks koormust ainult ühte kohta, aga... )

G

Mootorit on mitu korda külmalt lahti võetud + ka kokku surutud.
Asenduseks kuullaagrile 6305 - Rulllaager NJ305 + laagriliim
Võidad kestvuses + ehk ka lihtsam hiljem osandada ka.... No jah see rulllaager on kallim oluliselt...