No paneme.
Toon 4 reisi kogemuste pealt mõned infokillud.
1. Reisi meeleolu on seotud sellest, kui "asteetlikud" või kompromissile suunatud on reisiliikmed. Seega kui mehed ja naised kannatavad ebamugavusi, siis mugavuste pealt saab nõks kopikaid kokkuhoida ja sihtriigis reisiaega juurde saada. Bensukas lihtsalt peatus puhkamiseks ei täida eesmärki - siis juba motell või tuba bookingu kaudu ja korralikult välja magada.
Ära võta neid kaubikuid, kus on ainult üks istmerida - ikka kaks istmerida tuleb valida. Kui kahekesti lähete ja naised lennukiga - no suht savi siis... istme reguleerimise ebameeldivuse kompenseerivad kaasa võetavad pehmendused ja padjad.
Ehk siis 4 isikut (b-kat lubadega) saavad hoida sõiduki kogu aeg liikumises - peatused ainult tankimiseks, söögi+pissi pausid /pausid on ikkagi 15-30min alati (no ainult juhi vahetuseks tehtavad pausid on väiksed aga juhti tasub vahetada siis, kui vaja masinat tankida või pissi-söögi pausiks). Teisisõnu kõrgendatud kaubikuga (kiirus max 125km/h üle selle läheb kütusekulu liiga suureks) ~26h=2000km mööda kiirteid, mis teeb keksmiseks kiiruseks ikkagi seal 77-80km/h ja seda koos peatustega.
See 26h on ikka suht koht pikk aeg... ja alati tuleb kasuks mugavusvarustus - kaelapadjad, tekk, muud sarnased pehmendused. kahe istmerea korral saab ka juba mõnusad magamise pesad rajada.
~26h 2000km kulub alati, isegi siis, kui ööbida hotellis - no jah, siis ööbimise aeg tuleb lisaks.
Me oleme alati eelistanud kaubikut ja seda peamiselt manööverduse, kauba hoiustamise ja sihtkohas parkmise seisukohast. Alati on olnud kaks rida istmeid. Ford transitis 125 T350 (pikkus 5782 mm; teljevahe 3750 mm) , mis on suht lühike aga kõrge, VW crafter, sama kõrge, kui oluliselt pikem (6945mm, teljevahe 4325mm, ning sõitjate ruumi ja kauba ruumi vahel ka sein - vähendas müra ning kütusehaisu (vanad vene rattad noh...)). Kuna VW Crafter oli mahukam, siis selles sai ennast mugavamalt tunda ning tagumises reas ka horisontaalis magada. Fordis olid jalad magamise ajal konksus ning rattad kohe teise istmerea vastas - no jällegi oli kaubast hea ülevaade.
Idekas oleks olnud, kui kaubikud oleks madalamad ja sama pikad, kui crafter - jah, rattaid kehvem laadida, kuid sõidukulu oluliselt väiksem ja seda ülemist õhuruumi tegelikult nende reiside ajal vaja pole.
kaks "mammutit" mahuvad ilusti ning kauba kaal sama, mis meie 3 ratta puhul.
Sõiduauto + haagise valiks nii pikaks teekonnaks ainult siis, kui rattad oleksid kas täitsa avatuna - nt eetra pakutud haagis, või furgoon, millel tuulesuunaja ees. Lisaks peaks sõiduautos olema ka tagumised istmed reguleeritavad - ehk seljatoe asend muudetav lamavamaks. Veelkord - 26h teel olles on see aeg ikka väga pikk.
Nüüd kui naised tahavad ikkagi vahest omapead kulgeda mingi sõidukiga - no siis pole ju valikut: sõiduauto + haagis.
Poola kiirtee A1 pole teab mis tasane tee seal Lodzi kandis. Millegi pärast on sinna tekkinud lainetused, mitte rööpad. Need on ikka väga ebameeldivad asjad, kui kiirus on seal 120km/h juures. Va transit hüples ikka korralikult, VW crafter oli palju sujuvam oma oluliselt pikema teljevahega. Ega neid laineid sa muud moodi vältida ei saagi, kui lihtsalt kiirus alla võttes - pidurdada tegelikult ei jõua. Ei oska nüüd öelda, kuidas sõiduauto + haagis seal käitub.
Muide kui satute lõuna euroopas kiirteelt välja, siis kaubikuga (isegi kõrge ja pika) nendel teedel kulgeda on oluliselt mugavam, kui S+H.
Rataste kinnitus peab olema korralik ja pigem karta, kui kahetseda. Kauba (+500kg) liikumine või resonanst sõiduajal õnne ei too, piisab korraks tähelepanu kaotusest või uimasusest... sest see hägustub kogenematutel juhtidel kiirteel sõites.
Võid kolada (vist oled juba kolanud) meie FB reisigrupis "
lõunasse päikest otsima" ja näed tingimusi ning reisi teekondasid.