Kuidas vähendada varguse riski?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Koll
Postitusi: 185
Liitunud: 22 Juun 2004, 13:31
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Koll »

Metallide lõikumine ketaslõikuriga on tõepoolest lärmakas ja tähelepanuäratav. Aga poest võib saada ka pisikese gaasiballooni koos lisavahenditega. Ei lärma, ei vaja kaitsemaske ega hooli terasemarkidest... :evil:

Sekopää
Postitusi: 99
Liitunud: 16 Juun 2004, 19:37

Lugemata postitus Postitas Sekopää »

pole küll asjatundja, aga kas keti, mille välispind on karastatud 750HV1ni ja südamik 500HV1ni (-mida iganes see ka ei tähendaks :oops: ), peale hakkab gaasileegi hammas :?:
Kasutaja avatar

Koll
Postitusi: 185
Liitunud: 22 Juun 2004, 13:31
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Koll »

Terase karastus toimub iseenesest termilisel töötlusel, ja toimib mehhaaniliste välismõjude vastu. Kuumus kaotab sellesamase karastuse ja sulatab metali lihtlabaselt üles. Kui miskit gaasi vastu, võib kasutada ka sortsu vedellämmastikku (u.-150 C) ja haamrit.

Mitte, et ma pätte tagant õhutaks või ise pättust teeks aga nigu eelpool kuskil mainitud, samused keti ja muud vahendid toimivad juhupättide vastu. Kes asjale läheb, see ka asja ära teeb. Ja kuipalju neid rataste juhuslikke möödaminnes "laenamisi" ikka juhtub. Enamasti kaovad nad ikke üsna jäljetult.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Tere,

Kõik need vahendid: ketid, lukud, pulgad, garaaged, signad jms - nad ei kaitse teie ratast 100%.
Nad
1) Tekitavad turvatunde Teis endis
2) Tekitavad peavalu ja ajakadu rattarottidele

Terv

primo
Challenge the Adventure.Ride The World

mati

Lugemata postitus Postitas mati »

Tee omale mitu alarmi , praegu saadab ju läbi gprs-i või wapi sulle mingi sõnumi või annab teada kui su armsakese juurde on tungitud.
Paned Tasku mingi suuremat sorti mutrivõtme ja näitad mida neist arvad :P . Aga see juures peab garaaz su kodu ligidal olema

mati

Lugemata postitus Postitas mati »

Ühel tutaval on veel niimodi tehtud ,et tal on endal lasnamäel keldris koht kus asju hoida.Aga ukse kylge on alarm kinnitatud , alarmi saab ainult tema enda korterist maha võtta. kui keegi ukse keldris avab hakkab tal yleval röökima. ei võtta just kaua aega tossud jalga vista , haamer või mutrikas tasku ja jooksuga alla :D

lauri86

Lugemata postitus Postitas lauri86 »

mul kodus vedeleb kasutult üks nõukogudeaegne isetehtud alarm. missiis et on mehhaanilise lülitiga ja väga algeline, kuid kas iseenesest oleks see võimalik vene päritolu 12V tsiklile peale aretada (algselt mõeldud autole), kui osta lisaks kõik andurid jne.

Paralax
Postitusi: 124
Liitunud: 06 Okt 2004, 13:40
Asukoht: Tallinn,

Lugemata postitus Postitas Paralax »

Miks mitte teha tsiklile lukustatav tsentrijalg? Lihtsalt mõte :oops:

zed

Lugemata postitus Postitas zed »

Talvel on paras aeg mõelda järgmise suve garaazivõimalustele ja turvale.
Eks päevasel ajal peab päästma omaenda järelvalve, lukud ja signa.
Öise ajaga on teine lugu. Mina aretan garaazi sisse videovalvet, mis peaks üsna turvaliseks osutuma. Midagi turvalisemat ma ei suuda praegu välja mõelda, kärnasest vargast saab vähemalt pildi.

Karl

Lugemata postitus Postitas Karl »

Tere . Üks võimalus -lase Intsul panna signa peale ,täitsa normaalne hind 1700.- .Teine variant -väike ,,kuullüliti,, jala külge ,väike relee ja pasun ning lüliti või lukklüliti.Skeemi aitavad kui vaja kokku panna näiteks Tevalo poisid .Kolmas-kui on garaaž ,pane vana aida lukk -see käib tänapäeva vargal üle ajude
Kasutaja avatar

Tihver
Postitusi: 374
Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
Asukoht: Haapsalu
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas Tihver »

zed kirjutas:
Talvel on paras aeg mõelda järgmise suve garaazivõimalustele ja turvale.
Eks päevasel ajal peab päästma omaenda järelvalve, lukud ja signa.
Öise ajaga on teine lugu. Mina aretan garaazi sisse videovalvet, mis peaks üsna turvaliseks osutuma. Midagi turvalisemat ma ei suuda praegu välja mõelda, kärnasest vargast saab vähemalt pildi.
Videovalve on päris hea mõte. Juhuslikult on üle ka üks Bosch`i vandaalikindel kuppelkaamera, selle panengi siklit valvama. 72h salvestav videomakk peaks piisav olema kui nädalavahetuseks kodust ära minna. Hommikuti enne tööle minekut korra telekas käima, saab pilgu peale visata, et öösel midagi hullu juhtunud ei ole. Kahjuks ei sobi mu siklihoidmise koht suviseks hoidmiseks kuna suhteliselt ebamugav seda sinna saada, aga talvel võib vähemalt rahuliku südamega olla.
Stark Varg EX
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus Postitas unimüts »

Karl kirjutas:
.Kolmas-kui on garaaž ,pane vana aida lukk -see käib tänapäeva vargal üle ajude

Ärge sellega vaid jamage, Mul maal oli selline lukk garaazil ees. Kui võit ära kadus - pidime ukse piitadest maha tõmbama, et sisse saada.

Ps kui on garaaz, siis seestpoolt ühele uksele haak ette panna. JA teisele selline kronstein mis maasse jookseb ühtepidi ja teineots on ukse küljes. Kui on betoon põrand ja sinna augu sissepuurid, kuhu omakorda läheb see tikk sisse siis seda ust enam väljast lahti ei saa.


Ise kasutan viimast varianti igati lahe aretis. Samas sel juhul peab ka garaazi saama mujalt näiteks majat.

Unimüts @ otsib ka Garaazi Tartus Aianditeele, et ikka saaks ka suvel masina koduligidale parkida, et ei peaks alati 20km eemale ära vedama.
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...

Karl

Lugemata postitus Postitas Karl »

Tere.Sellise mure vältimiseks peab olema ka tagavara võti kindlasti .Videost Sa näed ,kes varastas ja veelkord milline Su tsikkel oli,aga veel on üks võimalus,kui rahakott kannatab-panna liikumisandur või lollikindlam magnetandur pluss süsteem mis helistab Sulle moblale,kui on häires ja sireen kuskil räästa all .Võtad või naabriga kohe ühendust ,mis lahti on?
Kasutaja avatar

Tihver
Postitusi: 374
Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
Asukoht: Haapsalu
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas Tihver »

Siklil seistes kate peal, mõtlesin et võiks panna katte alla liikumisanduri. Juhtme tõmbaks tuppa ja ühendaks koduse valvesüsteemi külge. Prgrammeeriks 24h tsooniks ja kui keegi näppima tuleb hakkab nii toas lõugama kui ka eraldi sireeni paneks tsikli lähedale, mis siis pätile kõrva karjub. Kuna tsikkel asjub füüsiliselt sellises kohas kust seda paari minutiga ära viia ei õnnestu, siis peaks sellest küll olema.
Stark Varg EX

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Peale mõne ratta vargust mu garaagest olen kah tsipake targemaks saanud ja varustasin garaage signalisatsiooniga, garaage nurka, sinna kus kohtuvad põrand ja kaks seina, lajatasin sigasuure ankru ja ratta kinnitasin ketiga selle külge. Rattal enesel on kah veel lisaks mehaanilised ja elektroonilised tõkendid. See kindlasti ei hoia ära vargust, kui keegi tahab just seda ratast varastada. Aga vähemalt olen ma selle varastamise teinud ikka kordades ebamugavamaks ja raskemaks võrreldes selle korraga, kus värdjad tulid, ukse avasid ja rattad minema veeretasid. Kuna ratta välja veeretamine võtab nüüd oluliselt rohkem aega ja samas ikkagi on signa ka juba häire andnud, siis on väga suur võimalus, et piidrid saadakse otse teolt kätte. Või et mu ratta väärtus ei tasu möllamist olemasolevate kaitsevahenditega ning talle ei tuldagi järgi. Mulle sobivad mõlemad variandid :)
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Mul ka kasutusel garaazi sisemine lukustus elektromagnetitega.
veel liikumisandurid, mis reageerivad mahtuvusele, soojusele jne.
systeem töötab ka kui keegi voolu ära võtab.

veel järgmine projekt, mis pooleli on, et ukse raudosadele ja aknatrellidele
kõrgepinge sisse, kui andurid miskit kahtlast registreerivad.
50kV peaks piisav olema, et ka läbi igasugu nahk- ja muude kinnaste võtaks.

Huvitav, kas sellest oleks abi, kui panna tsiklile selline heligeneraator, mis hästi valjut, sagedusega kuulmisläve ülemises otsas sellist väljakannatamatut heli tekitaks :P
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Ahh mis te ikka jamate. Säästukas oli 19.90 selline valge karbike. Ühendatud magnetiga ja kui seade sisse lülitatud, siis magneti eemaldamisel eraldas ta mingi 120 db või umbes nii. See ustele ja akentele ja muudesse kohtadesse ning vargal jällegi üks ebameeldivus juures.
Muidu endal on veel garaaz signa all. Keegi liigub, on häire terves majas. Lisaks on suitsuandurid ja 4 pritsurit ka. Garaaziuks ka suht tugev ja massiivne ning alarmiga (see sama mis ees mainitud) :wink:

max666

Lugemata postitus Postitas max666 »

Loba, kuid siiski tuli meelde Mr.Bean oma Cooperiga, millel taba ees ja rool kaasa, sama asi tsikliga....Topi kalts õhupuhastajasse...ka efektiivne vene tsiklite puhul. Samas jään oma mõtte juurde, tuleks võtta mõni sell "hoiatuseks" ja teha taga midagi nii, et keegi teine biker.ee märgiga tsikleid ei näpiks... :evil:
Kasutaja avatar

Tihver
Postitusi: 374
Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
Asukoht: Haapsalu
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas Tihver »

Kui juba teemaks tuli, siis kust biker.ee märgi saab? Mul küll biker.ee numbrialus, aga märk kuluks ka ära.... :lol:
Stark Varg EX
Kasutaja avatar

WsaN
Postitusi: 309
Liitunud: 14 Juul 2004, 13:14
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas WsaN »

[OT]
Tihver kirjutas:
Kui juba teemaks tuli, siis kust biker.ee märgi saab? Mul küll biker.ee numbrialus, aga märk kuluks ka ära.... :lol:
Motopaksu käest saab, kui sa ikka kleepsu mõtled :)
Aga ma ei tea, kas tal hetkel neid üldse on...küsi :wink:

Väljanägemine on umbes selline:
www.zone.ee/saqboy666/bikerikleeps.jpg - pole küll parim pilt, aga ettekujutuse saab ikka :D
[/OT]

mr_priit
Postitusi: 40
Liitunud: 06 Veebr 2004, 13:57
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas mr_priit »

Lugesin eelkirjutajate poste ja tekkis üks küsimus. Nimelt - kas kellelgi on vahendada enda kurba kogemust või mõne tuttava kogemust, millises situatsioonis ta ratas ärandati? Ma pean silmas, kus ratas seisis ja kas oli kasutusel ka ärandamisvastaseid seadmeid (lukk, signa).

PS! Priit ei taha kelleltki kärna haava pealt rebida, aga varganägude vastu relvastumisel oleks antud infost kindlasti kasu.
Delta -> Voshod -> CBR 600 -> Z 750 -> TL1000R -> Buell -> SV1000 fighter

Tan121

Lugemata postitus Postitas Tan121 »

GPSidest on siin paaris teemas juttu olnud ja need kipuvad olema mõtetult kallid (6sisendi ja 4väljundiga GPS/GSM modem maksab ~9000).

Kui rattal signa olemas, siis ratta asukoha teada saamiseks ja kui ise kuulmisraadiusest väljas, siis kõige odavam ja lihtsam variant on panna nt. istme alla vana Nokia (vm kiirvaliku funktsiooniga mobla) mobla, kiskuda korpus lahti ja panna väike relee ja otsad tinutada mingi numbri lüliti alla. Kui signa karjuma hakkab siis vajutatakse pikalt kiirvaliku klahvi ja telefon helistab teile. Kui sellelt numbrilt tuleb kõne, siis teate et keegi näpib te ratast.
Saate veel kuulata ka, mis ratta ümber toimub.

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

teooria on hea :)
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Tan121 kirjutas:
GPSidest on siin paaris teemas juttu olnud ja need kipuvad olema mõtetult kallid (6sisendi ja 4väljundiga GPS/GSM modem maksab ~9000).

Kui rattal signa olemas, siis ratta asukoha teada saamiseks ja kui ise kuulmisraadiusest väljas, siis kõige odavam ja lihtsam variant on panna nt. istme alla vana Nokia (vm kiirvaliku funktsiooniga mobla) mobla, kiskuda korpus lahti ja panna väike relee ja otsad tinutada mingi numbri lüliti alla. Kui signa karjuma hakkab siis vajutatakse pikalt kiirvaliku klahvi ja telefon helistab teile. Kui sellelt numbrilt tuleb kõne, siis teate et keegi näpib te ratast.
Saate veel kuulata ka, mis ratta ümber toimub.
Autode puhul on just samamoodi. Kui auto varastatakse ja politseisse teatate, siis esimene küsimus on, et ega teil mobiiltelefon autosse ei jäänud (kuhugi bartazokki või kuhugi). Sama võiks siis teha ka mootorratastel. Istme sisse mingi nokia, uus aku taha ja igal õhtul viid siis istme ennast laadima. Telefon ei pea ilmtingimata helistama. Võib ka lihtsalt sees olla. Selle järgi annab üles otsida. Lihtne variant on ka veel ühendada moblaakulaadimine, tsikli enda akusse (siis tuleb takistite ja muuga jamamama hakata või kuidas see käibki). Mobiil tuleks võimalikult juppideks võtta ja kuhugi ära peita, et seda näha ei oleks.

Jutt suht segane, kuid point peaks kohale jõudma. :wink:
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Säga »

ELEKTRIŠOKK !!! kui näpib, siis jäävad ainult tuhvlid suitsema :D
SYLB

gangsta
Postitusi: 767
Liitunud: 10 Nov 2003, 17:30
Asukoht: Tallinn/Gsx-750R K1

Lugemata postitus Postitas gangsta »

Tan121 kirjutas:
GPSidest on siin paaris teemas juttu olnud ja need kipuvad olema mõtetult kallid (6sisendi ja 4väljundiga GPS/GSM modem maksab ~9000).

Kui rattal signa olemas, siis ratta asukoha teada saamiseks ja kui ise kuulmisraadiusest väljas, siis kõige odavam ja lihtsam variant on panna nt. istme alla vana Nokia (vm kiirvaliku funktsiooniga mobla) mobla, kiskuda korpus lahti ja panna väike relee ja otsad tinutada mingi numbri lüliti alla. Kui signa karjuma hakkab siis vajutatakse pikalt kiirvaliku klahvi ja telefon helistab teile. Kui sellelt numbrilt tuleb kõne, siis teate et keegi näpib te ratast.
Saate veel kuulata ka, mis ratta ümber toimub.
Lisaks sellele saab 10kr eest teise telefoni asukoha leida, aga seda saab teha vist emt võrgus ja peab lubama iseteeninduses, et saad selle numbri asukohta jälgida.

Tan121

Lugemata postitus Postitas Tan121 »

Helistamise mõte on selles, et saada võimalikult kiirelt vargusest teada.
Kui teil ratas öösel ära varastatakse ja te hommikul avastatakse siis see telefon sealt ammu maha kistud.
Kel GPSi seadmete vastu huvi, siis lugege lehte http://www.metrotec.ee/index.php?l=est&op=prod
Aga nagu öeldud on see kallis lõbu.[/url]

Nimrod

Lugemata postitus Postitas Nimrod »

Peaks teemasse sobima: Mida arvata Xena alarmiga kettalukust just linnapeale päevasel ajal ajutiseks jätmiseks? Tellisin selle ära kuid pole veel proovinud. Need karjuvad kettalukud pidid praegu üsna populaarsed olema. Omamoodi geniaalne näib olevat - ratast eriti liigutada ei saa, samas ei saa ka vaikselt muukida ja löigata. Muidugi, kui garaaz kodust eemal ja kedagi ligi pole, siis pole sellest kisast palju abi, kuid ajutiseks hoidmiseks .... :roll: Ja ehk ei unu ka nii lihtsalt peale - otse töstes ja peale istudes ratas ikka pisut liigub.

Link ise siin : http://www.louis.de/_2027c37153bb6f0b0d ... r=10001852
Kahjuks ei oska linki lühemalt teha, ma iti asjas naa rumal veel :oops:
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kasutasin esimese põlvkonna Xenat ja nüüd kavatsen uue mudeli muretseda. Eks ta ole ikka oluliselt rohkem kui mitte midagi, hoiab ratta lukus ja liiga uudishimulikud kaabakad lärmiga eemal. Ja Xenaga ei saa sa mitte lukk peal sõitma hakata, asi üürgab väiksegi liigutamise peale. Päevasel ajal kuhugi tänavale tsiklit jättes on ta piisavalt hea. Samas soovitan kasutada mingit lisalukku/ketti, kui kavatsed tsikli ööseks kuhugi lagedale jätta. Ning professionaalse varga eest, kelle eesmärgiks on su tsikkel igal juhul ära ajada, Xena ei kaitse.

Mida tuleks jälgida: osta vaid uusim mudel, vana ei ole vihmakindel. Lukku ennast saad käes hoida ja ka osta Streetmotos, Neemel oli neid päris mitmes toonis koha peal.

Ivo
Postitusi: 11
Liitunud: 30 Mär 2006, 11:02
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas Ivo »

XENA-st
eelmisel aastal pakkus ka MOTOKESKUS. Hetke seisu ei tea- küsi järgi.
Xena (karjuv, vihmakindel ning kallutamise/liikumise anduriga) päästis vähemalt ühel korral minu ratta uudishimulike käest. Ja odava lahendusena päris ok.
Nagu eelpool mainitud- Kui ratas tahetakse ikkagi ära viia siis viiakse ta ära- kettide, lukkude ja signadega kaitsed ikkagi vaid juhuslike uudishimulike eest.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”