KW on mõõdetamatu suurus,too sõltub pööretest ja R4 vajab pöördeid.
Inimene ei tunneta hobujõude, vaid pöördemomenti.
Selle asjaga on selline lugu, et päris nii see nüüd küll ei ole.
Senikaua, kui mootorratas ei liigu ja seisab paigal, ei tunneta seljas istuv kodanik küll, kui mitu njuutonit tal parasjagu ketist lõtke välja venitab. Niipea, kui mootorratas aga liikuma hakkab, tunnetab rattur seda, kui suur on moment tagarattas sellel kiirusel, millega mootorratas parasjagu liigub. Ja moment mingil konkreetsel kiirusel on justnimelt võimsus. Läbi ülekannete teisendub see momendiks mingitel konkreetsetel mootori pööretel, mis on jällegi võimsus. See, et Hornetil väikesel kiirusel võimsust vähe tagarattasse jõuab on pigem sellest, et ülekanded on suurematele kiirustele optimeeritud.
Kui piisaks ainult momendist, poleks mootorit vajagi. Paned keti esimese hammaka võlli teise otsa pika varrega narre ja iga mees peaks olema võimeline meetrise varrega mingi 300 - 400 Nm välja keerama.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 25 Apr 2017, 10:45
Postitas Boobush
SuperDuke Itaalia analoogi, Aprilia 1gen RSV Tuono, saab juba 2.5K eest kätte küll. Aga nõustun eelkõnelejatega, et esimeseks rattaks liitrist V2 ei soovita. Esimesel rattal võiks olla kerge kaal ja kolm või vähem silindrit. Mina sõitsin oma esimese rattaga, Honda NSR 125, kolm aastat ning õppisin sellega üsna kiiresti põlv-maas kallutamised, stoppied, wheelied jms rumalused. Praeguse tonnisega läheb teine aasta ja põlve pole veel julgenud maha kallutada, ehk see suvi parandan end.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 25 Apr 2017, 10:54
Postitas srx
AzA kirjutas:
cb500 on R2, cb600f on R4. Kaaluvahe on ka paarkümmend kilo.
Hornet peabki lutti saama foori all ... kiirendage 150mneni, vaadake siis olukorda
Ei pea ja ei saa. Hornet on oluliselt kiirem ratas. Kui rattad ära vahetame, näitan ikka tagatulesid ja veel rohkem kui enne. See jäi mainimata. Lisaks ka see, et minu kaal kompenseerib selle 10-20kg kaaluvahe ilusti ära ja kui rattad ära vahetame, on kaaluvahe veel rohkem minu kahjuks.
Ja üle 100 kiirusteni üldjuhul ikkagi foori alt ei kiirenda.
150+ kiirusest pole üldse mõtet rääkida, sest CB500 tippkiirus on 160.
Ehk siis ikkagi minu jutu mõte oli ja on see, et asi on kinni põhiliselt juhis ja mitte niivõrd rattas.
Ei ole mõtet vaadata, et sellel rattal kw nii vähe ja teisel nii palju. Oluline on see, et ratas sulle meeldib ja tahad sellega sõita. Lahja rattaga võid sõita sama hästi või pareminigi. Võimsa rattaga võid olla kiirem, aga ei pruugi, kui sellest üle ei käi.
500-750 vahemikus naked tüüpi rattad 35-75kw vahemikus sobivad enamuses alustuseks. Madalamas otsas lihtsalt on eksimisruumi rohkem ja võimsamaga vähem. Võimsam ratas on alguses kindlasti palju hirmsam ja sellega sa kohe alguses kiirem pole mujal kui sirge peal suurtel kiirustel.
Universaalset reeglit pole, milline on õige. Kui ise oled oma valikuga rahul, siis sai õige. Ja ka see on normaalne, et mõne aja pärast tahaksid proovida midagi teistsugust (teistsugune mootor, asend, rattatüüp vms).
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 25 Apr 2017, 11:02
Postitas Madlobster
Enamus soovitused taanduvad enda esimesele rattale (osadel oli selleks rakett, teisel võrr) kõik nad õigustavad oma valikut (sest oma valik ei saanud kehva olla) ning peavad seda suht ainuõigeks ning samuti sealt edasi arengut (järgmised rattad) elik kui ma ei taha wheelit õppida ning mul kätes rammu on siis võib esimene ratas ka vabalt liitrine V2 olla. Kõige tähtsam on säilitada kaine meel ning mitte ühestki rattast kohe viimast välja pigistama hakata.
Reaalsus on see, et osta mis ratas tahad (peaasi, et oleks Honda) ja mis meeldib, see silindrite arv ja litraaz on lihtsalt üks number ja nagu piipz ütles siis hajabusaga saab ka 50nega sõita.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 25 Apr 2017, 11:06
Postitas AzA
srx kirjutas:
Ei pea ja ei saa. Hornet on oluliselt kiirem ratas. Kui rattad ära vahetame, näitan ikka tagatulesid ja veel rohkem kui enne. See jäi mainimata. Lisaks ka see, et minu kaal kompenseerib selle 10-20kg kaaluvahe ilusti ära ja kui rattad ära vahetame, on kaaluvahe veel rohkem minu kahjuks.
Ja üle 100 kiirusteni üldjuhul ikkagi foori alt ei kiirenda.
Oh ei otseloomulikult oskused maksavad. Jimmy page mängib Jolanal kordades paremini kui ükskõik kes meist vihaseimail Gibsonil.
Minu jutu point oli siiski selles, et pööretemaias veidi detuunitud cbr600 mootor on ehitatud teise otstarbega kui kuni 50 foori alt süstimiseks.
Sinnani on cb500 mõnsam ja täpselt samade sõiduoskustega juhi käes astub ka veidi paremini.
Ma segaselt end vast väljendan.
Tahan öelda seda, et võimsus pole nii oluline näitaja legaalsetel kiirustel, pigem pöördemoment.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 25 Apr 2017, 12:12
Postitas waSTe
njaa...
Esimeseks rattaks sai eelmine aasta vahetatud cbr1000rr...Linnas mõnus, maanteel mõnusam...Ja nii meeldis, et peale seda kui eelmine aasta maha müüsin, ostsin nädalake tagasi samasuguse. Ja kõik "punnvõrrid" ja muud loomad läksid eelmine aasta mööda ja ilmselt lähevad ka see aasta kuna tsiklisõit on midagi enamat kui foorist foorini süstida, maanteel rutska nii lõunasse väänata kui kannatab ja mis kõik asjad veel. Eeskõnelejatega nõus, busaga saab 50'mnega sõita ja rolleriga võib linnas vabalt radarisse sõita.Osta see, mis sümpatiseerib.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 26 Apr 2017, 09:04
Postitas Macintosh
Madlobster kirjutas:
Kõige tähtsam on säilitada kaine meel ning mitte ühestki rattast kohe viimast välja pigistama hakata.
Tüüpiline on usk, et lenksuoperaatori heaks tööks piisab vaid "mõistusega võtmisest". Lõpetage oma vaesemehe soovitused ära. Ratast (vähemalt esimest) ei osteta sõitmaks till the wheels fall off. Esimene ratas on õppimiseks, tunnetuse saamiseks. Autokoolis ei õpita sõitma, seda tehakse esimsese tsikliga. Hea on, kui esimesel masinal pole looma jõudu - saab normaalselt vigu teha ja selle käigus õpib. Korralikult. Mõttetu on sõita õppimiseks rattaga, mille gaasi kunagi ei saa vabalt lahti rullida või mis veel hullem, sõitaja kardab seda. Ainult lihstameelsed väidavad, et nad on nii kõvad vennad, et nende mõistus juhib juba esimesel sõidul 1000cc tsikli gaasikäe tööd perfektselt.
Rahvusvahelist on universaalne soovitus (Googelda): esimene ratas 300-500cc; silindreid rohkem, kui üks ja vähem, kui neli. Otsi, näed, et selliseid soovitusi jagavad mehed, kel sadu tuhendeid kilomeetreid läbitud ja kelle juures käiakse sõitu õppimas.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 26 Apr 2017, 09:30
Postitas Madlobster
Macintosh kirjutas:
Madlobster kirjutas:
Kõige tähtsam on säilitada kaine meel ning mitte ühestki rattast kohe viimast välja pigistama hakata.
Tüüpiline on usk, et lenksuoperaatori heaks tööks piisab vaid "mõistusega võtmisest". Lõpetage oma vaesemehe soovitused ära. Ratast (vähemalt esimest) ei osteta sõitmaks till the wheels fall off. Esimene ratas on õppimiseks, tunnetuse saamiseks. Autokoolis ei õpita sõitma, seda tehakse esimsese tsikliga. Hea on, kui esimesel masinal pole looma jõudu - saab normaalselt vigu teha ja selle käigus õpib. Korralikult. Mõttetu on sõita õppimiseks rattaga, mille gaasi kunagi ei saa vabalt lahti rullida või mis veel hullem, sõitaja kardab seda. Ainult lihstameelsed väidavad, et nad on nii kõvad vennad, et nende mõistus juhib juba esimesel sõidul 1000cc tsikli gaasikäe tööd perfektselt.
Rahvusvahelist on universaalne soovitus (Googelda): esimene ratas 300-500cc; silindreid rohkem, kui üks ja vähem, kui neli. Otsi, näed, et selliseid soovitusi jagavad mehed, kel sadu tuhendeid kilomeetreid läbitud ja kelle juures käiakse sõitu õppimas.
Ära võta kõike enda järgi.
Esimene ratas 800cc vtec esimese päeva õhtuks julgesin jalarauad maha kallutada teisel päeval taga rattasse lasta ok see tuli küll kogemata . kuuga sai üle 4k km peale keeratud. Oleks ma väiksema asja ostnud oleks see mulle kahe päeva pärast mänguasjaks muutunud. Eelnev kogemus nulli lähedane.
Kuidas see soovitus vaesust või rikkust kajastab ei mõista kohe mitte? Inimesed on erinevad. Arvan ikkagi, et osta see, mis meeldib ja sõida nii, et tunned ennast kindlalt. Kõige hullem on algajal grupisõitu minna. No ei saa ju maha jääda Kui see arvamus mu vaeseks teeb siis sõu bi it
Edit: See rahvusvaheline soovitus sadu tuhandeid sõitnud meestelt ei ole üldsegi mitte halb või kuidagi paha. Aga kui palju on maailmas inimesi, kes on 40 aastaselt load teinud ostnud ratta, mis meeldib (40 aastasele ei meeldi reeglina 300cc) ja sõitnud ka oma sajad tuhanded. See ikkagi kõik taandub personaalsusele ning ühest ainsat ja õiget soovitust ei ole olemas.
Tegalikult kui oled mingisgi asendis kellegi jaoks arvamusliider siis ilmselgelt ei saa sa anda soovitust, et osta esimeseks rattaks busa kuigi sa võibolla sisimas mõtled, et sellega on ka reaalselt võimalik algajal sõita kui tal parema käe ja aju vaheline link katkema ei kipu.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 26 Apr 2017, 10:14
Postitas jkristjan
t*** inimene küsib kuidas 2500 eest mingi muretu ratas saada ja tulemuseks on kaks lehekülge plära pööretest ja väänetest. Ma pakun, et vaja on leida midagi lihtsat ja nõmedat, mingi Hornet või Bandit vms, mida iga nurga peal osatakse hooldada ja kontrollida. 99% kogu teemast taandub sellele, kuidas saada sellise raha eest töötav asi, mitte mingi räim. Inimene nagunii ei tea veel, mis stiilis ja millist ratast ta tulevikus tahab, peamine küsimus seega on see, mis hinnaga sa ostad, mis hinnaga sa müüd ja kui palju sa seda vahepeal remontima pead. Kui ta saab hea hinnaga heas korras mingi ratta, mis sõiduomaduste poolest üldse ei meeldi lõpuks, fine, mingit lisa raha ei pannud, müüs umbes sama hinnaga maha, kõik hea ju. Selle asemel, et otsida välja mingi paugutaja ja ühel hetkel avastada, et sisse on läinud 4000 ja heal juhul tõmbad kellelegi 1500-ga pähe, mis tekitab kinnise tsükli - teiseks rattaks ostetakse jälle mingi räim, sest raha ju on kõik potist alla lastud.
Kui oma esimese räimega on natuke sõidetud ja ratas juba käes püsib, siis oleks ehk mõistlik käia esindused läbi ja teha proovisõite uute ratastega. Lihtsalt üks variant saada kogemus ja võrdlus ja siis tead juba ise edasi.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 30 Apr 2017, 13:17
Postitas ülari:)
Viimane post on väga asjalik. Käisin eile Yamaha esinduses uusi proovimas. FJR 1300 touring on just matkamiseks loodud, siiski asfaldil vaid. Polegi nii sujuva rattaga varem sõitnud. MT10 on vähe äkilisem ja paigalt võtud algajale ebameeldivad. XJR 1300 on eht klassik ja väga mõnus ratas, kindlasti sobib ka algajale kui mõistusega seda gaasi ning jõudu kasutada.-Oleks raha ostaks omalegi. XSR jäi proovimata, kuid suht sarnane eelmisega. Tracer09 on pikemat kasvu algajale täiesti hea valik, kuid mind ennast see väga ei erutanud. Kui küsiti mis ratas mul omal siis mulle alla liitriseid prooviks ei hakatud pakkuma. Peale proovimist koju sõites tundus 1200 Bändit kuidagi vanamehe rattana ...
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 30 Apr 2017, 13:47
Postitas MarekM
ülari:) kirjutas:
... tundus 1200 Bändit kuidagi vanamehe rattana ...
Säti käsi vähe teistmoodi rutskale. St ranne vähe ülespoole ning vääna vähe järsemalt. Küll see vanamehe tunne üle läheb.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 30 Apr 2017, 14:27
Postitas reimps
MarekM kirjutas:
ülari:) kirjutas:
... tundus 1200 Bändit kuidagi vanamehe rattana ...
Säti käsi vähe teistmoodi rutskale. St ranne vähe ülespoole ning vääna vähe järsemalt. Küll see vanamehe tunne üle läheb.
Või mässi 50m toruteipi ümber rutska, läheb diameeter suuremaks ja pole vaja nii palju oma randmeid liigutada.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 30 Apr 2017, 14:49
Postitas ülari:)
Ega ei saagi võrrelda 2004 vs 2017 ratast. Uued on kuidagi mõnusalt erksad igast asendist gaasi keerates. Eks peab lihtsalt rohkem peale keerama.
Mina ostsin endale esimeseks rattaks TDM900. Hea püstise asendiga, manööverdab hästi ja kuna ma madalalt lendamisega ei tegele siis lõppkiirus väga ei morjenda. See võib muidugi olla seotud ka vanusega.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 13:24
Postitas Krl
Palju üldse rataste puhul suur läbisõit on, mida ostmisel vaadata?
Omaette teema on muidugi see, et kui õiged need odo näidud on, aga nagu üldiselt? Need mootorid saavad vist natuke rohkem vatti, kui keskmise auto omad.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 13:34
Postitas jkristjan
Ei ole sellist asja nagu "rataste puhul", väga erinevaid rattaid on. R4 vedelikjahutusega mootorid on nagu autol, käivad 100000 ja rohkem. Õhkjahutusega V2/R2 on lihtsam läbi kulutada. Õigeid läbisõite näed politsei tsiklite oksjonitel (nt Soomes), BMW jms asjad on tavaliselt sõitnud 150000km ja kuna nad olid enne müüki teenistuses, siis mootor ei ole kaugeltki otsas omadega. Teine variant, esinduse ajalooga sõidukid, seal samuti näed numbreid nagu 60000 jne. Üle 10 aasta vanad teistest riikidest toodud tsiklid on kõik müügis oma 10-20k "spidomeetri näitudega" (mis on eriti debiilne arvestades seda, et spidomeeter peaks ikka näitama sõiduki kiirust), ise võid arvata, palju nad tegelikult sõitnud on ja millist hooldust saanud.
Kui esimene omanik keevitas 50000 ära ja Itaalia müügiplats keeras odoka 15000 peale, Eestisse tooja omakorda keeras sealt 7500 peale, siis on ka kogu edasine läbisõidu kohane hooldus nõuetekohaselt tegemata.
EDIT: Teiseks pead arvestama sellega, et erinevad mootorid vajavad erinevat hooldust, seda saad vaadata kui otsid välja rataste kasutusjuhendid. Näiteks Ducati Monster (aka Ducati Maintenance Nightmare) tahab iga natukese aja tagant saada klappide reguleerimist (DESMO SERVICE), hammasrihmade vahetust jne. Teine äärmus on keskelt pooleks lõigatud ja tsikli peale pandud Honda Jazzi mootor, millel vahetatakse ainult õli ja küünlaid ja sõidetakse, kuni bensiinipump sumpsist paistma hakkab.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 14:07
Postitas Kox
Tihti ei viitsi kirjutada aga eelmine postitus on küll lollus.
Tsikkel on hobisõiduk ja isegi riikides kus sõiduilma on rohkem kui meil leidub küllalt masinaid mis käivad harva sõitmas ja läbisõidud pole suured, ei maksa nii robustselt üldistada.
Kas kuskil on kirjas standard palju tsiklimees peab näiteks Saksas, Itaalias või Eestis aastas sõitma?
Äkki osteti lihtsalt kallis mänguasi garaazi seisma ?
R4 vedelikjahutusega mootorid on nagu autol, käivad 100000 ja rohkem.
Õhkjahutusega V2/R2 on lihtsam läbi kulutada.
Õigeid läbisõite näed politsei tsiklite oksjonitel tavaliselt sõitnud 150000km ja kuna nad olid enne müüki teenistuses, siis mootor ei ole kaugeltki otsas omadega.
Ducati Monster (aka Ducati Maintenance Nightmare) tahab iga natukese aja tagant saada klappide reguleerimist (DESMO SERVICE), hammasrihmade vahetust jne.
Teine äärmus on keskelt pooleks lõigatud ja tsikli peale pandud Honda Jazzi mootor...
Tõesti ei saa aru, kas sa räägid tõsiselt või trollid
Ennem järgmist posti võiksid paar korda mõelda ja igaks juhuks uuesti oma teksti lugeda.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 15:13
Postitas jkristjan
Kox kirjutas:
Äkki osteti lihtsalt kallis mänguasi garaazi seisma ?
Sellisel kallil mänguasjal võiks olla hooldusraamat täidetud ja kaasas. Miks peaks keegi olema nii kuri oma raha peale, et müüb seisnud ja hoitud asja ilma igasuguste tõenditeta selle kohta.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 15:24
Postitas Hurley
Võta see mis sõidab, aasta või kahe pärast vahetad niikuinii välja.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 15:55
Postitas Maaks
jkristjan kirjutas:
Kox kirjutas:
Äkki osteti lihtsalt kallis mänguasi garaazi seisma ?
Sellisel kallil mänguasjal võiks olla hooldusraamat täidetud ja kaasas. Miks peaks keegi olema nii kuri oma raha peale, et müüb seisnud ja hoitud asja ilma igasuguste tõenditeta selle kohta.
Ratta müüb ära, sest tal said lihtsalt tolmulapid otsa - kujutad sa ette, kulusid augud sisse. Pole ka mingi ime kui 2x nädalas rattalt tolmu pühkida et teiste keskealistega mõõtu võtta, et kellel rohkem läigib (pealagi siis)
Nii äge on ju garages omada kriiskavat/läikivat ärr kuut või es tuhat ärr-ärri. Vanasti, kui neil veel vespad olid, siis nad sõitsid kah, aga nüüd ei anna kostüüm enam kõhupealt kinni (itaalias süüdi pizza, saksas wurst jne)...
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 19:23
Postitas Macintosh
Krl kirjutas:
Palju üldse rataste puhul suur läbisõit on, mida ostmisel vaadata?
Omaette teema on muidugi see, et kui õiged need odo näidud on, aga nagu üldiselt? Need mootorid saavad vist natuke rohkem vatti, kui keskmise auto omad.
Need läbisõidu numbrid pole väga asi mida vaadata. Mootori võib 10K juures ka ribadeks lasta (mine vaata Smashile, siis saad aru, millest ma räägin), samas on küll ja küll neid masinaid mille spidokal ilutseb 150K. Just üks mees Advrideri foorumis kilkas, et tal on Tiigril 100 000 miili ees (164 000 km) ja masin pidi igati tipp-topp olema. Üldjuhul valiks alati samasuguste masinate seast väiksema läbisõiduga kui kõik muud parameetrid on võrdsed aga selle alusel küll ei otsusta. Tsikli üldmulje, varustus ja ajalugu ütlevad tihtipeale märkimisväärselt enam.
Maaks kirjutas:
Vanasti, kui neil veel vespad olid, siis nad sõitsid kah, aga nüüd ei anna kostüüm enam kõhupealt kinni (itaalias süüdi pizza, saksas wurst jne)...
Põhjus, miks nad ei sõida on järelturu väärtuses - kes see ikka mingi 20K läbisõiduga tsikli ostab. Mida vähem on spidomeetril ees, seda parema hinna saab kunagi müües.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 15 Juun 2017, 21:12
Postitas claw
Enda kogemusest: ostma minnes uuri poltide ja kruvide päid, et ei oleks üle keeratud ja vägistatud neid. Otsi kohti, kust paistab silikooniga kokku pandud detaile. Need asjad on väga tüütud ise teha korda ja kallid, kui lased teha. Märgid sellest, et idioot on kallal käinud.
Ivo@ karpasid lahti tehes oli peadüüs silikooniga o- rõnga juurest tihendatud - istub garaazis ja raiskab aega debiilsuste korrastamisele.
Re: Rattasoovitused esimeseks ostuks?
Postitatud: 20 Juun 2017, 20:55
Postitas Krl
Sai siis kuuesajase SUZUKI GSR`i kasuks otsustatud. Nüüd vaid vaja sõitma õppida.