Re: Õnnetused mootorratastega
rein113 kirjutas:mis valge puru seal tee peal on, kas liiv (õnnetuses kaasa aitaja?) või päästjate pandud absorbent?
päästjate sodi.
rein113 kirjutas:mis valge puru seal tee peal on, kas liiv (õnnetuses kaasa aitaja?) või päästjate pandud absorbent?
päästjate sodi.
Algaja seisukohalt on teinekord kallutamiseks lihtsam vastasküljelt lenksu peale tõmmata, kui kurvipoolt lükata. Ka nõuab kohati päris suurt pingutust teadvustamine, et tegelikult on kallutamise ruumi veel maa-ja-ilm. Ning lõpuks low-side peaks ikka ohutum olema kui autoga laupa kokku panna ...
Ma arvan, et kõikvõimalike "vastukeeramise" ja "lenksuotsa lükkamise" juttudega ajate siin algajad ratturid ainult segadusse. Minu soovitus on kõigile üks (sõltumata rattast) - minge Aravete või Rapla kardirajale ja laske seal paar tundi ringe oma tsikliga. Siis saate ise aru, kuidas üks või teine juhtimisvõte ratta käitumist mõjutab. Kuigi jah, kui kogemusi rohkem, siis võib lenksuotsa kurvile vastas suunas lükkamine teinekord ära küll päästa...
Olen ka täiesti nõus, et enamus kurvidest väljasõite juhtub seetõttu, et ei julgeta kallutada, mitte seetõttu, et ratas alt ära kallutatakse. See viimane võib juhtuda vaid siis, kui rehvide/tee temperatuur on liiga madal või teel on mingit sodi/õli. Korralikult kuival ja soojal asfaldil on pidamist oluliselt rohkem ja ratta saab kõvasti rohkem kaldesse lasta, kui algaja juht arvatagi oskab. Aravetel sain mina oma FZS600 jalarauad maha igal juhul...
Aga see Türisalu panga S on muidugi üsna "tricky" kurv seal. Läheb nagu järsku üsna äkiliseks. Olen seal isegi paaril korral üllatuslikult oma V-Rodi jalarauad sädemeid pilduma saanud...
Ja õnnetusse sattunule kiiret paranemist ja edukat harjutamist kardiradadel!
Julge
PS. Kallutamise "ruumist" veel nii palju, et kui kunagi sõbra bike'iga Saugas omast arust hullult kihutasin ja põlve "peaaegu maha" panin ja siis pärast tsikli omanikult küsisin, et kas oli ka uhkelt kaldes? siis tuli vastuseks minu ego purustav "Mis kaldest Sa räägid..." Nii et ruumi on.
Julge kirjutas:Aravetel sain mina oma FZS600 jalarauad maha igal juhul...
Julge
Lahjalt paned,sitaks olen pettunud Sinus.
õiged mehed nagu korke ntx.. on korduvalt kallutanud aravetel nii,et õlg ja kiiver käivad ka vastumaad... oma jalaraua jutuga Sa siin feimi ei saa
sepp kirjutas:Julge kirjutas:Aravetel sain mina oma FZS600 jalarauad maha igal juhul...
JulgeLahjalt paned,sitaks olen pettunud Sinus.
õiged mehed nagu korke ntx.. on korduvalt kallutanud aravetel nii,et õlg ja kiiver käivad ka vastumaad... oma jalaraua jutuga Sa siin feimi ei saa
Ma kohe arvasin, et sa võtad sõna mu posti peale. Ma küll arvasin, et tood selle vana "Julge viskas peale R1 proovimist Harrika suure vihaga külili" jutu üles... Aga ma ei hakanud Aravetel õla/küünarnuki/kiivriga proovima. Seda tegin ikka õigel ringrajal Saugas...
Julge kirjutas:Aga see Türisalu panga S on muidugi üsna "tricky" kurv seal. Läheb nagu järsku üsna äkiliseks. Olen seal isegi paaril korral üllatuslikult oma V-Rodi jalarauad sädemeid pilduma saanud...
See norm koht jh, eriti algajale . Algab mõnusate laugete kurvidega, kus sõitmine täitsa välja tuleb ("omaarust") ja hoog vaikselt suuremaks läheb ja siis lõpeb suht järsu üleminekuga ja
. Ise sai see S mingi 2 või 3 aastat tagasi otseks sõidetud ja seal olevas kraavis ja võsas haljastustöid tehtud. Olin suht teist korda rattal ja tegin algajale kohase vea, et kiirus tundus liiga suur, kurv liiga järsk, siis pidur ja lehva-lehva mats ja maa ühendus.
Aga jh, kui eluvaim sisse jääb siis hea õpetus kogu eluks ja enam kurvis naljalt pidurit ei puutu
Ise sain ka esimesel hooajal sama viga tehtud. Oli tulemas S-kurv ning esimene kaar tuli ilusti, kuid siis ei jõudnud püsti ja teisele poole kaldu ning läks asi kraavi poole. Automaatselt hakkasin jalga välja sirutama ( nagu krossikatel ). Kuid siis julmalt surusin kurvi suunas olevat lenksu ette ja samal ajal väga õrnalt pidurdades ( jh tean, et vale tegu ) Ja sain ära keeratud aga üle muru sõites. Kraavist oli puudu üks 20-30 cm.
Mina ütleks, et mul aitas vastukeeramist harjutada roller. Alguses tundus vastu igasugusele loogikale kui raamatust lugesin, kuid siis kui proovisin tee peal. Oh kus viskas kreeni kohe.
Nii et harjutage millegi muuga. Veloga ma pole proovinud.
Endal plaanis minna Veldi koolitusele.
Oskate soovitada või on survival parem ?
Veldi koolitus on väga asjalik, julgen soovitada
Survival on väga asjalik, julgen soovitada Tegelikult pole kuulnud, et s*tta sellestiililist koolitust pakutaks, osavõtjad kõik kiidavad oma... Suurim viga pole mitte niru koolituse valimine, vaid minemata jätmine.
see kurv on seal väga salakaval.väga pikalt kestab see kurv seal.jõudu paranemisel,tundub muidugi ,et tehnika kannatas seekord rohkem.
Sain pärast 10 a vahelduva eduga tsiklil kulgemist oma esimese "linnukese kirja". Ületasin Tartus Riia-Puusepa risti suunaga Maarjamõisa poole, jõudsin üle risti, vasakult ilmus minu jaoks ootamatult (mingi suurem masin piiras vaadet) üks vasakpööret tegev sõiduauto. Oleks jõudnud paremalt ümber põigata või vaikselt pidurdada, aga refleks oli muidugi esipidurit tõmmata ja külili ca 30-40 km/h kiiruselt olingi.
Tsikli esiosa on räsitud (pidur lännu, tuli katki, lenks kõver jne), endal küünarnukid ja parem puus marraskile hõõrutud, tuju loomulikult null astmes miinus lõpmatus.
Muidu poleks ehk hakandki seda juttu siin veeretama - suht oma lollus (liiga uljas kiirendamine ja totter reaktsioon), aga tahaks korrata kogemuse põhjal üle ammuöeldut: KANDKE TSIKLIGA SÕITES SOBIVAID RIIDEID JA KAITSMEID!, mitte plätusid ja havai särki. Tänu põlvekaitsmele (serv puruks) pääses põlv kriimuta. Küünarnukkidele langenud litakast võttis suurema osa enda kanda tagi (nukikaitsmeid küll pold). Saapad aitasid jalgadel kriimudeta pääseda. Kui oleks veel olnud seljas küünarnukikaitsmetega jope (aga mitte ei taha palavaga sellist kanda) ja puusakaitsmetega püksid (mida pole jõudnud veel soetada), siis ilmselt üldse ei veritseks siin praegu.
Üks tobe asi veel - suitsetamine võib vahel siiski kasulikuks osutuda. Nimelt võttis osa puusale langenud hõõrdumisest endale Zippo tasku.
Turvalist kulgemist!
Sadness
(nüüd mõnd aega vaid neljal rattal - õnneks küll mitte ratastoolis)
Suht õnnelik laks. Kiiret paranemist!
Sadness kirjutas:aga refleks oli muidugi esipidurit tõmmata ja külili ca 30-40 km/h kiiruselt olingi.
Otse sõites? Kas see on mingi tsopperispetsiifiline omadus või oli märg või kaevukaas vms? Mulle senise kogemuse põhjal tundub väga keeruline esiratast kuiva ilmaga otse sõites lohisema saada. Head paranemist/remonti.
Ise tegin eile selle suve napikaima, soov oli rida(rada?) vahetada, suund sisse, silmasin korra peeglit, ei olnd seal kedagi. Samaaegselt manöövriga hakkasin üle õla vaatama kui järsku avastaisn, et kõrval auto (v.o. tuli ülejärgmisest reast sinna või ma lihtsalt ei märganud, kissitasin just vastupäikest ka, et märke vaadata). Õnneks jõudsin napilt-napilt reageerida ja ei vajunud talle lihtsalt selga. Ei tea, kas see juht üldse märkaski midagi, signaali vähemalt ei lasnud. Aga meelde jäi, et 1) peeglitest alati ikka ei piisa ja 2) tasub ikka enne liikuma hakkamist pilk üle õla visata, mitte samaaegselt.
intz kirjutas:Sadness kirjutas:aga refleks oli muidugi esipidurit tõmmata ja külili ca 30-40 km/h kiiruselt olingi.
Otse sõites? Kas see on mingi tsopperispetsiifiline omadus või oli märg või kaevukaas vms? Mulle senise kogemuse põhjal tundub väga keeruline esiratast kuiva ilmaga otse sõites lohisema saada.
Tõenäoliselt üritasin samaaegselt piduri tõmbamisega paremalt mööda põigata ehk väänasin lenksu sinnapoole. Tee oli kuiv ja puhas.
Nagu tavaliselt - tihendi probleem. Istme ja lenksu vahelise tihendi siis.
intz kirjutas:Sadness kirjutas:aga refleks oli muidugi esipidurit tõmmata ja külili ca 30-40 km/h kiiruselt olingi.
Otse sõites? Kas see on mingi tsopperispetsiifiline omadus või oli märg või kaevukaas vms? Mulle senise kogemuse põhjal tundub väga keeruline esiratast kuiva ilmaga otse sõites lohisema saada. Head paranemist/remonti.
Kesk kaarest üle Riia Puuseppa otsesõit ongi jõnksuga paremale. Lisaks on päevasel ajal vasakpööre RIiast Puuseppa keelatud, aga ikkagi trügitakse läbi, sest ei viitsita varem Ravilasse või hiljem raudteesillani ja tagasi sõita. http://bit.ly/aCL6Ju
pezz kirjutas:Kesk kaarest üle Riia Puuseppa otsesõit ongi jõnksuga paremale. Lisaks on päevasel ajal vasakpööre RIiast Puuseppa keelatud, aga ikkagi trügitakse läbi, sest ei viitsita varem Ravilasse või hiljem raudteesillani ja tagasi sõita. http://bit.ly/aCL6Ju
Õigluse huvides täpsustan siinkohal, et mulle ette sattund auto tuli Ümera tänavalt (pisike Riiaga paralleelne tänav Ümera poe taga, mõnikümmend meetrit Riiast eemal) ehk külg saigi maha pandud suht seal.
Selge :)
Umbes 15 minutit tagasi, see on siis 17.50 pani üks tumedates riietes rattur külje maha sõpruse ja tammsaare ristil (Tallinnas).
Istusin rõdul ja vaatasin et üks tsikkel tuleb linnapoolt mööda sõprust ja keeras vasakule tammsaare tee peale.
Keerasin pea ära ja rääkisin sõbraga juttu kui järsku kuulsin kiirendamise häält ja siis lohisemist...
nägin ratturit mööda teed päris kenakest maad edasi lohisemas. Aga tõusis püsti kenasti ja kõndis oma rattale järele edasi ei näind kahjuks midagi enam.
Huvitav, mis juhtus, st miks külg maha?
elu on ikka jube seebikas küll,nii,kui kuskil midagi teed,on kohe kogu ilmale teada
kõlab kuidagi üle rebimise moodi aga head parandamist ja ruttu sadulasse tagasi
umbes 40 minutit tagasi oli Kose-Aravete teel enne Jägala jõge keegi kurvist metsa pannud..seal see petlik kurv..algab sujuvalt ja siis keerab järsult vasakule kui Kose poolt tulla....tsiklid olid juba teele upitatud, kiirabi jõudis minuga samal ajal sinna..politsei oli ka kohal. Ühte meest nägin metsas istuvat, paistis enam vähem olevat..teist ei näinud. Üks tsikkel oli eest sodi, teine ok.. Loodetavasti pole asi väga hull....
Sadama ja CC plaza vahel oleva Alexela juures oli üks kroom pikali ja mingi auto ka kõrval... Täpsemalt ei oska kahjuks öelda.
Politsei oli igatahes kohal juba ja inimesed püsti.
Sam55 kirjutas:umbes 40 minutit tagasi oli Kose-Aravete teel enne Jägala jõge keegi kurvist metsa pannud..seal see petlik kurv..algab sujuvalt ja siis keerab järsult vasakule kui Kose poolt tulla....tsiklid olid juba teele upitatud, kiirabi jõudis minuga samal ajal sinna..politsei oli ka kohal. Ühte meest nägin metsas istuvat, paistis enam vähem olevat..teist ei näinud. Üks tsikkel oli eest sodi, teine ok.. Loodetavasti pole asi väga hull....
Kuuldavasti oli kannatanu neiu.
Sadness kirjutas:Sain pärast 10 a vahelduva eduga tsiklil kulgemist oma esimese "linnukese kirja". Ületasin Tartus Riia-Puusepa risti suunaga Maarjamõisa poole, jõudsin üle risti, vasakult ilmus minu jaoks ootamatult (mingi suurem masin piiras vaadet) üks vasakpööret tegev sõiduauto. Oleks jõudnud paremalt ümber põigata või vaikselt pidurdada, aga refleks oli muidugi esipidurit tõmmata ja külili ca 30-40 km/h kiiruselt olingi.
Tsikli esiosa on räsitud (pidur lännu, tuli katki, lenks kõver jne), endal küünarnukid ja parem puus marraskile hõõrutud, tuju loomulikult null astmes miinus lõpmatus.
Muidu poleks ehk hakandki seda juttu siin veeretama - suht oma lollus (liiga uljas kiirendamine ja totter reaktsioon), aga tahaks korrata kogemuse põhjal üle ammuöeldut: KANDKE TSIKLIGA SÕITES SOBIVAID RIIDEID JA KAITSMEID!, mitte plätusid ja havai särki. Tänu põlvekaitsmele (serv puruks) pääses põlv kriimuta. Küünarnukkidele langenud litakast võttis suurema osa enda kanda tagi (nukikaitsmeid küll pold). Saapad aitasid jalgadel kriimudeta pääseda. Kui oleks veel olnud seljas küünarnukikaitsmetega jope (aga mitte ei taha palavaga sellist kanda) ja puusakaitsmetega püksid (mida pole jõudnud veel soetada), siis ilmselt üldse ei veritseks siin praegu.
Üks tobe asi veel - suitsetamine võib vahel siiski kasulikuks osutuda. Nimelt võttis osa puusale langenud hõõrdumisest endale Zippo tasku.
Turvalist kulgemist!
Sadness
(nüüd mõnd aega vaid neljal rattal - õnneks küll mitte ratastoolis)
Olen seal enamvähem sama asja läbi teinud aga õnnekombel jäin püsti.
Edu paranemisel!!
Markku
Tartus nii u. tund tagasi väänas üks punase Diversionimees puiestee uulitsal sirgel lõigul end kummuli, istus seal pol.autos lõug verine. Kuuldavasti läks naisega tülli ja jõi pudeli viina ära ja siis andma.
Väga kahju, et selliseid asju tehakse!
Ercki kirjutas:Tartus nii u. tund tagasi väänas üks punase Diversionimees puiestee uulitsal sirgel lõigul end kummuli, istus seal pol.autos lõug verine. Kuuldavasti läks naisega tülli ja jõi pudeli viina ära ja siis andma.
Väga kahju, et selliseid asju tehakse!
kes kuidas end välja elab....eks homme kahetseb, mis muud
zirocool kirjutas:kõlab kuidagi üle rebimise moodi
aga head parandamist ja ruttu sadulasse tagasi
Hetkel tehakse üsna palju pindamistöid ja mitmed ristmikud on graniitkildu täis, mistõttu peaks sellistes kohtades erilist tähelepanu pöörama. Seal pole palju vajagi, et killu peal järsult gaasi andes külje maha saaks.
Teab keegi lähemalt pajatada kahest rattast, kes eile õhtul kaheksa ajal Tartus Biomedicumi juures kokku said ja küljed maha panid?
http://ohtuleht.ee/index.aspx?id=380007
""Laupäeva hommikul kell 10.48 ei saanud 45aastane Jan Tallinnas Pärnu maantee ja Viru tänava ristmiku juures oma Harley-Davidsoni pidama ja sõitis tagant otsa BMWle. Mootorrattur sai vigastada ja viidi Ida-Tallinna keskhaiglasse. ""
Ehk siis ühe Norramaalase ees pidurdas BMW veidi liialt ootamatult. Proovis veel kõrvale põigata, kuid see tähendas, et jalg jäi motika ja auto vahele. Jalg üsna pilbasteks.
Tom kirjutas:Jalg üsna pilbasteks.
Mis tal jalas oli?