10. leht 54-st
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 10:58
Postitas randel
Ega see lahendus väga odav pole jah, aga nii kallis ka mitte (või on siis motikas odav
). Ja töökindlus ja probleemitus maksab ka midagi.
Autocom + Kenwood maksis umbes 8-9000 vist, aga praeguseks olen mina sõitnud nendega kolme aasta jooksul vähemalt 30000km ilma ühegi probleemita.
Cobra saatjaga oleks juba närvirakke selle aja jooksul kulunud suuremas väärtuses, pluss katkiste kaablite asendamine, leviprobleemid jne jne
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 12:34
Postitas Piipz
Kle Randel aga minuarust on sul ikkagi 0.5W saatja: http://sg.kenwood.com/Communications/Li ... io/TK-3201
PMR saatjad ei ole ju 4W, UHF saatjad peaksid olema, või saan mina valesti aru? Kuskohas sul kirjas on et on 4w saatevõimsus.
Seda ma tean, et üle 500mW on illegal aga millist saatjat peaks siis ikkagi kasutama, kui tahaks PMR sagedusel 4W saatevõimsusel ebaseaduslikult möliseda
ma ei oska ise neid saatjaid valida.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 12:53
Postitas siil_udus
Piipz kirjutas:Kle Randel aga minuarust on sul ikkagi 0.5W saatja: http://sg.kenwood.com/Communications/Li ... io/TK-3201
PMR saatjad ei ole ju 4W, UHF saatjad peaksid olema, või saan mina valesti aru? Kuskohas sul kirjas on et on 4w saatevõimsus.
Seda ma tean, et üle 500mW on illegal aga millist saatjat peaks siis ikkagi kasutama, kui tahaks PMR sagedusel 4W saatevõimsusel ebaseaduslikult möliseda
ma ei oska ise neid saatjaid valida.
Otsi ntx e-Bayst UHF saatjaid 446.00625 MHz-446.09375 MHz vahemikus ja kindlasti 6,25KHz sammuga (paljud on 12,5KHz sammuga). Igasuguseid hiinakaid peaks päris palju liikvel olema.
Ühe näite ka: http://cgi.ebay.com/TK890-4W-UHF-CTCSS- ... 518f1244d4
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 13:15
Postitas Piipz
Millise juhtmekomplekti + peakomplekti kannataks sellise saatja külge kruvida?
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 13:22
Postitas agor
Üks pisut kindlam näide oleks selline http://cgi.ebay.co.uk/INTEK-MT-5050-PMR ... 1382wt_939
Vähemalt väga maha ei ole seda foorumites tehtud mis minu silmi sattunud.
Kirjas küll 500mW aga väga lihtsalt muudetav 4W võimsusele.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 13:25
Postitas siil_udus
Ei tea Sullle garanteerida, aga ma ise kavatsen ühe cobra jaama sellise: http://www.tehnoturg.ee/EE/4144/A213 asja abil Scalarider Q2-ga suhtlema panna. PTT ja kuulari pistikud peaks ikka üsna paljudel jamadel üsna sarnased olema ja kui 100% ei klapigi, siis mõni jootekolbi õigetpidi käeshoidev asjamees aitab neid pistikuid kohendada.
Abi ja infot leida kindlasti ka http://foorum.cbradio.ee/index.php
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 13:32
Postitas Piipz
siil_udus kirjutas:Ei tea Sullle garanteerida, aga ma ise kavatsen ühe cobra jaama sellise: http://www.tehnoturg.ee/EE/4144/A213 asja abil Scalarider Q2-ga suhtlema panna. PTT ja kuulari pistikud peaks ikka üsna paljudel jamadel üsna sarnased olema ja kui 100% ei klapigi, siis mõni jootekolbi õigetpidi käeshoidev asjamees aitab neid pistikuid kohendada.
Abi ja infot leida kindlasti ka http://foorum.cbradio.ee/index.php
tead, seda komplekti ma tahaks lausa toimimas näha. anna teada, kui töötab.
otsin midagi lihtsat ning "liigutatavat". Q2 peakomplekti kvaliteediga olen muidu rahul (olen proovinud). Cobra saatjal iseenesest pole ka midagi viga, tavaliselt need peakomplektid on cobral kehvad. sinu variant lõhnab päris võidu järgi 
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 13:45
Postitas Antskala
Sai sel hooajal testitud seda väikest BPA-100G Bluetooth adapterit koos Midland BT2 kiivrikomplekti ja Icom F25 raadiosaatjaga. Täeisti töötav lahendus. Suurimaks puuduseks oli selle väikse adapteri aku kestvus, pikka sõidupäeva vastu ei pidanud.
Kes pikemalt lugeda tahab, siis test on avaldatud viimases Motomaanias.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 13:55
Postitas Piipz
see F25, nagu aru sain, ei toimi PMR sagedustel? ehk siis teiste "cobrameestega" omavahel rääkida ei saa?
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 14:00
Postitas siil_udus
Väike kõne Tehnoturgu ja nende kogemus cobra saatjatega on positiivne.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 14:03
Postitas Antskala
Piipz kirjutas:see F25, nagu aru sain, ei toimi PMR sagedustel? ehk siis teiste "cobrameestega" omavahel rääkida ei saa?
Töötab ikka. Küll on vaja F25 seadistamiseks spets kaablit ja softi. Meil tehti seadistus Tehnoturus.
Samas saab BPA-100G bluetooth adapteri ühendada suvalise saatjaga, kus 3,5mm ja 2,5mm audiopistiku pesad küljes.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 20:50
Postitas kullar1234
Kas keegi teab või oskab juhatada et kus võiks saada sellist sidesüsteemi mida saab otse tsiklile peale paigaldada.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 21:07
Postitas randel
kullar1234 kirjutas:Kas keegi teab või oskab juhatada et kus võiks saada sellist sidesüsteemi mida saab otse tsiklile peale paigaldada.
Kui eesmärgiks pole võimalikult odav lahendus, siis "otse" tsiklile paigaldatavaid süsteeme müüvad näiteks Autocom, Starcom, Intaride.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 21:30
Postitas kullar1234
randel kirjutas:kullar1234 kirjutas:Kas keegi teab või oskab juhatada et kus võiks saada sellist sidesüsteemi mida saab otse tsiklile peale paigaldada.
Kui eesmärgiks pole võimalikult odav lahendus, siis "otse" tsiklile paigaldatavaid süsteeme müüvad näiteks Autocom, Starcom, Intaride.
ega mingit odavat jampsi kyll ei tahax.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 22:40
Postitas Karutapja
kullar1234 kirjutas:randel kirjutas:kullar1234 kirjutas:Kas keegi teab või oskab juhatada et kus võiks saada sellist sidesüsteemi mida saab otse tsiklile peale paigaldada.
Kui eesmärgiks pole võimalikult odav lahendus, siis "otse" tsiklile paigaldatavaid süsteeme müüvad näiteks Autocom, Starcom, Intaride.
ega mingit odavat jampsi kyll ei tahax.
Mul Autocom SPA ja sellega väga häppi. 160 km tunnis telefoniga rääkides (mitte et ma soovitaks a) kiirust ületada b) sõidu ajal telefoniga rääkida) küsib vestluskaaslane: "ega Sa autoga praegu sõida?" Vaata lisaks http://www.autocom.co.uk ja Soomes maaletooja (vaatsin, et Sul miski Hämenlinna jutt) http://www.tokimoto.fi
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 14 Dets 2009, 23:26
Postitas kullar1234
Mul Autocom SPA ja sellega väga häppi. 160 km tunnis telefoniga rääkides (mitte et ma soovitaks a) kiirust ületada b) sõidu ajal telefoniga rääkida) küsib vestluskaaslane: "ega Sa autoga praegu sõida?" Vaata lisaks http://www.autocom.co.uk ja Soomes maaletooja (vaatsin, et Sul miski Hämenlinna jutt) http://www.tokimoto.fi[/quote]
tänx,oh kurja.edasimüüja omal ukse ees
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 15 Dets 2009, 00:04
Postitas jUHO
randel kirjutas:"meil"
on Autocom Super Pro Avi + Kenwood TK3201 (oli vist) koos välisantenniga. Kenwoodil saab muide programmeerida erinevad kanalid eri võimsuse peale, 0,5W või 4W.
seda et... vot mis juhtub kui asi töötab ja pole põhjust 3 aastat tsikli vahelt saatjat otsida. unustad ise ka ära mis sul on
tegelikult on "meil" kasutuses Kenwoodi mudel 3202 ja selle väljundvõimsusvahemik on 0,5-5W (http://www.kenwood.ca/Communications/La ... 02-TK-3202). Seadusekuulekad nagu me oleme, ei ületa me midagi, ei kiirust kruusateedel ega väljundvõimsust, mis vabakasutuses lubaud max 0,5 
sidesüsteemist veel...
mis seal salata, cobra-ga alustain ka ise. hea odav oli ja palju sai mässata ja vaevelda kuuldavusega ja topelt kõllid kiivrisse rakistatud et natukenegi paremini kuulda.. tore aeg oli, igav ei olnud. kui muud häda polnud, siis sidega oli ikka mingi krdi ke_p. ja kui kõik muu justkui töötas, siis sai aku/patarei tühjaks ja sidega oli jälle "korras".
kutsun kõiki tulevasi sidemehi kuulama mõistuse häält (nagu ka meid kunagi kutsuti - olime tol hetkel hämmeldunud ja natuke trotsi täis sellisest kutsest). olen muuseas usku, et põhimõtteliselt on maailmas kõik võimalik, aga taandugem siiski keskmisest mitte liiga üle mootorratturile. enne kui hakkad teflonpanni põhjast DVD toorikut tegema, mõtle hetkeks veel. ja siis mõtle veel, see säästab kokkuvõttes pisut kroone ja hoomamatult närvirakukesi. mänguasjad on küll armsad, vilguvad ja teevad nii kaunilt viu-viu, aga nad ei ole kasutuseks mootorrattal. me kõik muigame, kui keegi tuleb säästumarketist ja kiitleb hea ostuga, milleks on 274.- maksnud akudrell. me kõik teame, et selle raha võib (esimest tööd alustades ehk põhimõtteliselt kohe) koolirahaks kirjutada. umbes sama on ka nende nunnude jaamakestega. vasta kasvõi ainult allolevale, äkki on sellest abi. kas Sinu raadiojaam peab olema;
- põrutuskindel?
- niiskuskindel?
- tsiklitoitel? (absoluutselt aku- ja patareivaba)
- taas toidet saades samade seadetega mis viimati kasutasid? (ilma et peaks kuskil midagi kruttima hakkama)
- lisaantenni võimalusega?
tee tark otsus! kui täna napib, siis kannata. 
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 10:15
Postitas siil_udus
Antskala kirjutas:Sai sel hooajal testitud seda väikest BPA-100G Bluetooth adapterit koos Midland BT2 kiivrikomplekti ja Icom F25 raadiosaatjaga. Täeisti töötav lahendus.
Kas teil peale väljalülitamist paaritusid ise uuesti normaalselt? Mul hetkel selline jama et peale igat väljalülitust tuleb neid teineteisele (PBA100 ja Cardo Q2) tutvustada jälle 
Piipz kirjutas:
tead, seda komplekti ma tahaks lausa toimimas näha. anna teada, kui töötab.
otsin midagi lihtsat ning "liigutatavat". Q2 peakomplekti kvaliteediga olen muidu rahul (olen proovinud). Cobra saatjal iseenesest pole ka midagi viga, tavaliselt need peakomplektid on cobral kehvad. sinu variant lõhnab päris võidu järgi 
Põhimõtteliselt töötab. Pisikesed "agad" on juures, kuid usun, et need saavad lahenduse.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 10:48
Postitas Antskala
siil_udus kirjutas:Kas teil peale väljalülitamist paaritusid ise uuesti normaalselt? Mul hetkel selline jama et peale igat väljalülitust tuleb neid teineteisele (PBA100 ja Cardo Q2) tutvustada jälle 
Midlandiga sellist probleemi polnud. Küll aga suutis aeg-ajalt (kolmenädalase reisi jooksul 2-3 korda) BPA adapter täitsa lolliks minna ja ei aidanud miski muu, kui asi lahti kruvida ja aku korraks tagant ära võtta. Tehnoturg arvas selle peale, et äkki juhtus olema vigane partii, ning pakkus asendust, kuigi selleni me ei jõudnud.
siil_udus kirjutas:Piipz kirjutas:
tead, seda komplekti ma tahaks lausa toimimas näha. anna teada, kui töötab.
otsin midagi lihtsat ning "liigutatavat". Q2 peakomplekti kvaliteediga olen muidu rahul (olen proovinud). Cobra saatjal iseenesest pole ka midagi viga, tavaliselt need peakomplektid on cobral kehvad. sinu variant lõhnab päris võidu järgi 
Põhimõtteliselt töötab. Pisikesed "agad" on juures, kuid usun, et need saavad lahenduse.
Meil tekkisid need "agad" siis, kui tahtsid lisaks raadiosaatjaga rääkimisele kuulata muusikat või gps-juhendusi ning telefoniga rääkida. Ainult raadiosaatjaga rääkimise tarbeks sobis meie kasutuses olnud komplekt vabalt.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 11:10
Postitas siil_udus
Ega te neid asju Tehnoturgu tagasi ei viinud? Tundub et vidin mille ma sain, on juba kasutuses olnud. Paar pisikest kriimu ja nupul kerged kulumise jäljed.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 11:25
Postitas Antskala
siil_udus kirjutas:Ega te neid asju Tehnoturgu tagasi ei viinud? Tundub et vidin mille ma sain, on juba kasutuses olnud. Paar pisikest kriimu ja nupul kerged kulumise jäljed.
Ei, need siiani meie käes.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 15:41
Postitas Piipz
oot need polnud teie omad, et laenasite vms? nüüd saan kasutatult odavamalt osta ? 
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 20:27
Postitas Alex
Mul oleks ka üks tagasihoidlik-harrastaja ettepanek:kas ei oleks meie kohalikel ratturitel(kes omavad programmeeritavaid saatjaid)mõtekas kokkuleppida kindlat sagedust kus võib suhelda nii baiker.ee (nagu ajalugu näitab)kui ka teiste kodumaiste ratturiteg?Asi sai alguse loomulikult Cobrale asendaja soetamisest.See 3.13 töötas vist aastat paar mõtekalt.Miks teema tõstatasin: hea oleks kui sellise saatja omanikul(kui satub omasugustega koos sõitma ning saatjasse on kindel kanal progetud)oleks lihtne saatja keerata mingile kindlale (kokkuleppelise sageduse )kanalile.See aasta lihtsalt puutusin matkal sellise juhusega kokku ja ühekordne häälestus maksab ca mõnisada kroonu kuid 5-6 programmeeritavat kanalit on ju nagunii vabad .Üldkasutatavaid kanaleid mina enam kasutada ei taha...eriti kui suurlinnades vaja sõita 
Asi polegi nii palju selles rahasummas kui mugavuses.Enne reisi on muudki teha kui jamada mingi saatjaga ja uurida kaasratturite käest, et mis see kanal nüüd oligi?
Ja alati jääb võimalus veel päris "oma " seltskonnale eksklusiiv sageduse jätmine.Lihtsalt suurt "müra"oleks vabadelt lainepikkustelt mitte kuulata.
Alex
Kuulab Rannamõisas nii Balti jaama, Nõmme autokoolitajaid kui ka Aegnal paiknevaid amatööre(suviti)...3 kanal ja ilmselt läbi Marja repiiteri.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 22:21
Postitas kris.
Mind häirib rohkem see et pean aeg-ajalt mingit suvalist , ka tsilimeeste mölinat kuulama ... l
Samas ei teeks paha, kui teaks millistest kanalitest eemale hoida 
PS. Eeldan et tõstetud võimsuse jaoks ka vastav luba on
.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 16 Dets 2009, 22:33
Postitas Alex
Vabandused Krisi suunas...ise olen rumal ja mälu nõrk tehnika andmete kohapealt
Ei räägi siiski 0,5w
Praegu kaardi pealt mõõtes oli kindel vahemaa 4,7 km Tiskre-Astangu ja Soomes Lahti kiirteel 7,8km
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 17 Dets 2009, 10:00
Postitas kris.
Kui see "möla" tundus kuidagi liiga isiklik olema siis vabadnused - ei olnud nii mõeldud
.
Aga 0,5W saatjaga 10km sidet - see on kõva sõna ... isegi 2W saatjate puhul.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 17 Dets 2009, 16:42
Postitas matu22
Viimati ma teadsin, et 1w vastab võimsusega suhtleb u 1 km +- oleneb maastikust...aga 10 km 
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 17 Dets 2009, 20:21
Postitas siil_udus
Vähemalt sama tähtis kui on väljundvõimsus on ka mõlema poole antennid ja antennide asukoht. Minu cobrade paari levi ulatus suurenes umbes kolmandiku, kui pisikese originaaljupatsi asendasin 1/4 laine antenniga. Suur vahe on ka selles, kus see antenn asub - vastukaalu olemasolu, jne jne. CB foorumlased on teinud tavalise 0,5W ka edukaid sideseansse üle soome lahe põhjanaabritega, aga reeglina on abiks olnud vähemalt ühelt poolt yagi antenn. See 1w 1km kohta on laus jama. Minu tehaseseades (modimata) cobrad said autost läbi hõreda metsa ligemale 2km kaugusega hakkama (0,5W). Ja mis võimsusesse veel puutub, siis kasu on sellest lisavõimsusest siis ja ainult siis kui see on mõlemal (kõigil) osapooltel. Mis kasu on sellest kui 1 saatja karjub kilomeetrite kaugusele, kuid sellele vastaja piikub om poole vatiga? PS - rohkem vatti ei paranda vastuvõttu.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 17 Dets 2009, 23:03
Postitas ping
Huvitav nähtus on ka ümber saatja olev "vaikuse tsoon".
Sõjaväes sai proovitud sidet tekitada 20W tanki jaamadega ja 500-900 meetri kaugusel ei olnud võimalik sidet pidada. Samas kuni 500m ja 1200meetrist edasi side toimis. Ka 50km.
Tartu raadioamatööridelt olen kuulnud ka et näiteks Elvaga (27km) sidet pole aga Euroopaga samal ajal side toimib.
Palju sõltub ka asukohast. Eesti esimest ringhäälingu saatjat Tallinnas (5W) Tartus praktiiselt kuulda polnud aga Türi saatja (15W) segas Itaalia ringhäälingu tööd.
Re: Sidesüsteemidest rattal
Postitatud: 18 Dets 2009, 11:38
Postitas Vidget
ping kirjutas:Huvitav nähtus on ka ümber saatja olev "vaikuse tsoon".
Sõjaväes sai proovitud sidet tekitada 20W tanki jaamadega ja 500-900 meetri kaugusel ei olnud võimalik sidet pidada. Samas kuni 500m ja 1200meetrist edasi side toimis. Ka 50km.
Tartu raadioamatööridelt olen kuulnud ka et näiteks Elvaga (27km) sidet pole aga Euroopaga samal ajal side toimib.
Palju sõltub ka asukohast. Eesti esimest ringhäälingu saatjat Tallinnas (5W) Tartus praktiiselt kuulda polnud aga Türi saatja (15W) segas Itaalia ringhäälingu tööd.
Need nähtused ei tohiks olla probleemiks käsisaatjate puhul.
Põhjus, miks lähedal levi ei pruugi olla:
