Re: Keti hooldus ja eluiga
Kusjuures huvitav, et mu oma populaarteaduslik katse näitas samuti Motulit halvast küljest, ehk pikemalt leotades tegi tihenditele liiga...
Kusjuures huvitav, et mu oma populaarteaduslik katse näitas samuti Motulit halvast küljest, ehk pikemalt leotades tegi tihenditele liiga...
olen jumala kindel, et motul ja motorex on kusjuures eestis letilt saada olevatest nö. puhastajatest ühed kallimad kui mitte kõige kallimad
puhastada tasub diisliga, odav ja hea
DL650 poest ostes sai peale Scottoiler. Sõitis originaal ketiga üle 30 000km ja polnud veel väga veninud. Vahest sai mingi ketipuhastajaga puhastatud ka.
mootorratta ketid ei veni! sellist terminit oleks mõistlik mitte kasutada, ega ka mitte tsiklikasutajate seas levitada. ketid kuluvad, täpsemini kuluvad need rullid ja puksid, mille peal keti lülid liiguvad ehk mille tõttu kett kui selline üldse töötab nii nagu ta töötab.
keti kulumise juures mängib nagunii suurimat rolli ikka ratta iseloom, sõitja iseloom, sõidustiil ning õlitamise sagedus ja efektiivsus. puhastamine või mitte puhastamine on selline teisejärguline asi. pigem hakkab kenasti diislis puhtaks pestud kett lihtsalt mõnevõrra paremini liikuma ja muutub maha pestud p*sa võtta kergemaks. ning muidugi on visuaalselt palju ilusam vaadata mõnda aega. nii nimetatud "venimist" ehk tegelikult sisemiste rollerite ja pukside kulumist see pesemine sisuliselt ei mõjuta.
täiesti 100% garanteeritud on see, et majanduslikult oled kahjumis juba siis kui ostad ühe sellise 10eur ketipuhastusvedelik-spray ja ega need sprayd ketti tegelikult puhtaks ükski nagunii ei tee. kui sa just ise haiglaselt vaeva ei näe kogu selle protsessi juures ja ei kuluta umbes poolt pudelit vastavat spray'd ühe puhastuse peale
will111 kirjutas: ↑13 Mär 2019, 18:57mootorratta ketid ei veni! sellist terminit oleks mõistlik mitte kasutada, ega ka mitte tsiklikasutajate seas levitada. ketid kuluvad, täpsemini kuluvad need rullid ja puksid, mille peal keti lülid liiguvad ehk mille tõttu kett kui selline üldse töötab nii nagu ta töötab.
keti kulumise juures mängib nagunii suurimat rolli ikka ratta iseloom, sõitja iseloom, sõidustiil ning õlitamise sagedus ja efektiivsus. puhastamine või mitte puhastamine on selline teisejärguline asi. pigem hakkab kenasti diislis puhtaks pestud kett lihtsalt mõnevõrra paremini liikuma ja muutub maha pestud p*sa võtta kergemaks. ning muidugi on visuaalselt palju ilusam vaadata mõnda aega. nii nimetatud "venimist" ehk tegelikult sisemiste rollerite ja pukside kulumist see pesemine sisuliselt ei mõjuta.
täiesti 100% garanteeritud on see, et majanduslikult oled kahjumis juba siis kui ostad ühe sellise 10eur ketipuhastusvedelik-spray
ja ega need sprayd ketti tegelikult puhtaks ükski nagunii ei tee. kui sa just ise haiglaselt vaeva ei näe kogu selle protsessi juures ja ei kuluta umbes poolt pudelit vastavat spray'd ühe puhastuse peale
Äkki keegi selgitab ütlust, et mootor lonkab.. või et mootor sureb välja... Kas päriselt?
äkki keegi tõesti selgitab...iseasi, kas seda just siin teemas selgitama peab, mida see mootor teeb või ei tee?
eks neid ebaselgeid termineid ole palju ja igas valdkonnas. aga kas neid peab olema võimalikult palju?
kõik saavad üsna ühtmoodi ja üheselt aru sellest, mida tähendab näiteks mootori välja suremine. keti venimise kohta päris nii vist öelda ei saa? väga paljud inimesed minuteada arvavadki, et kett tõepoolest venib pikemaks ehk siis materjal millest kett on valmistatud füüsiliselt venib ja muudab mõõtmeid. minagi arvasin nii veel mõningad aastad tagasi, kuigi jah ma arvasin täpsemalt seda, et nii venib kui kulub üheaegselt ja selle koosmõjul siis "muutub pikemaks". aga pole häbi tunnistada, et eksisin ja mingit venimist ei ole, on vaid kulumine
will111 kirjutas: ↑13 Mär 2019, 20:38äkki keegi tõesti selgitab...iseasi, kas seda just siin teemas selgitama peab, mida see mootor teeb või ei tee?
eks neid ebaselgeid termineid ole palju ja igas valdkonnas. aga kas neid peab olema võimalikult palju?
kõik saavad üsna ühtmoodi ja üheselt aru sellest, mida tähendab näiteks mootori välja suremine. keti venimise kohta päris nii vist öelda ei saa? väga paljud inimesed minuteada arvavadki, et kett tõepoolest venib pikemaks ehk siis materjal millest kett on valmistatud füüsiliselt venib ja muudab mõõtmeid. minagi arvasin nii veel mõningad aastad tagasi, kuigi jah ma arvasin täpsemalt seda, et nii venib kui kulub üheaegselt ja selle koosmõjul siis "muutub pikemaks". aga pole häbi tunnistada, et eksisin ja mingit venimist ei ole, on vaid kulumine
See oli sõbralik lõõp.. Ära pahanda! Saan aru mida mõtled.
pahandada pole põhjust
Olen tehasest tulnud ketiga 50+K km sõitnud. Ketipesu on ainult esinduses hoolduse käigus tehtud. Möödunud sügisel 48K km hooldusel ei kiputud ka uut müüma.
will, ma võin sulle saladuse avaldada - kõik materjalid venivad...
piisava tõmbejõu korral.
Seda keti venimist saab väga lihtsalt kontrollida. Võtad vana keti ja uue keti ja ripudad nad kõrvuti. Ütlen ausalt,ei ole tänapäevast ketti võrrelnud,aga nõukaaegsed venisid ja kuidas veel. Sai isegi lülisid otsast maha võetud,et pingutada saaks. Millegi pärast arvan,et ka tänased annavad venima ,kui mootor ikka seal jupp maad üle 100kw ja sõidustiil agressiivsem.Kindel muidugi pole,kui will seda vastupidi väidab.
Kuna mul enda rattal kohe varsti läheb keti jooksu vahetuseks,siis mõõdan ära ja annan ka siia teada.
urmas66 kirjutas: ↑14 Mär 2019, 13:16Seda keti venimist saab väga lihtsalt kontrollida. Võtad vana keti ja uue keti ja ripudad nad kõrvuti. Ütlen ausalt,ei ole tänapäevast ketti võrrelnud,aga nõukaaegsed venisid ja kuidas veel. Sai isegi lülisid otsast maha võetud,et pingutada saaks. Millegi pärast arvan,et ka tänased annavad venima ,kui mootor ikka seal jupp maad üle 100kw ja sõidustiil agressiivsem.Kindel muidugi pole,kui will seda vastupidi väidab.
Kuna mul enda rattal kohe varsti läheb keti jooksu vahetuseks,siis mõõdan ära ja annan ka siia teada.
willil on tegelikult õgus, seal EI VENI mitte midagi, lihtsalt tiftid ja rullikud kuluvad ja nende lõtkude võrra ketilülide vahe pikeneb. Aga kuna selle kulumise tagajärjel kett pikeneb, siis on mugavam kasutada sõna venib, mis on suupärasem.
kuulge sõbrad.. mis vahet seal on. Kui ütled, et kett veninud siis iga normaalne inimene saab aru millest jutt!. Kui keegi ütleb, et mootor lonkab või mootor sureb välja ei kujuta ju ette inimest või looma kes lonkab.. Või, et mootor sureb välja sarnaselt loomaliigiga...
No vahel on nimetused just tähtsad. Näiteks europark teenib 90% oma tulust tänu sellele, et inimesed nimetavad nende arveid parkimistrahvideks ja see lööb kõhu lahti Sõnad on mõtete tööriistad, kes kontrollib sõnu, kontrollib ka mõtteid, hirme, motiive, tegusid.
PS. Sellel pole midagi tegemist keti teemalise vaidlusega, laske rahulikult edasi.
materjalid venivad küll, keti puhul lihtsalt pole jõud piisav, et materjale venitada selle asemel toimub ratta ringi vedamine, "kummi venitamine" ja noh teate küll need muud asjad kõik mis seal toimuvad.
mul juhtus kunagi äpardus kui oma yamaha endurokaga lasin end suuskade peal vedada. sõber sõitis rattaga ees ja mingil hetkel kudiagi tõmbas selle tõmbarihma rattale keti vahele, ikka korraliku pusa tekitas sinna. selle tulemusel tõmbas keti jõhkralt pingesse ja ratas jäi seisma. peale seda kui kogu see pusa oli lõpuks lahti harutatud sai teatavaks tõsiasi, et vihaselt kõvetaks paindunud oli mootori väljundvõll! seega järele ei andnud mitte kett on pisikeste 4-5mm läbimõõduga neetidega, vaid järele andis ja venis väljundvõll, mis on umbes nii 20-25mm läbimõõduga täisraud. tegu oli tavalise 520 RK ketiga. clip lukuga seejuures sel hetkel ma sain aru, et mootorratta kett on üks võrdlemisi tugev asi
Meie näiteks oleme viimased 3 aastat müünud NB Quality ketipesuvahendit. On üks odavamaid (500ml spray = 4,80) ja oleme ise loomkatsed ära teinud. 2017 aasta suvel olid kahe erineva ketitootja X-ringid seal 4 kuud jutti vannis. Peale sellist vannitamist võtsime välja ja võrdlesime uue keti küljest vannitamata tihenditega nii suurust kui venivuse (õigemini rabeduse) omadusi. Mõõtmed olid identsed ja ka venitamisele ei olnud "cleanerivann" mõju avaldanud. Purunesid lõpuks üsna võrdselt pikaks väljavenitatuna. Seega loeme loomkatse positiivselt lõppenuks ja kasutame nii ise töökojas kui müüme klientidele.
Motuli Brake Cleaner muideks on samuti üsna kange (teiste analoogidega võrreldes) ja mõjub nii värvile kui kummidetailidele - sellega kindlasti ei soovita pesta. Motuli Chain cleanerit pole katsetanud ja ei oska seega kommenteerida.
[mention]StreetMoto[/mention] kas teil ketipesuharja ka on mingit asjalikku müügil? Ma praegu kahevahel, et kas lasen teie tublid mehaanikud mu ketti pesema või teen ise. See mul alati hirmus mäkerdamine olnud....
will111 kirjutas: ↑14 Mär 2019, 19:29materjalid venivad küll, keti puhul lihtsalt pole jõud piisav, et materjale venitada
selle asemel toimub ratta ringi vedamine, "kummi venitamine" ja noh teate küll need muud asjad kõik mis seal toimuvad.
mul juhtus kunagi äpardus kui oma yamaha endurokaga lasin end suuskade peal vedada. sõber sõitis rattaga ees ja mingil hetkel kudiagi tõmbas selle tõmbarihma rattale keti vahele, ikka korraliku pusa tekitas sinna. selle tulemusel tõmbas keti jõhkralt pingesse ja ratas jäi seisma. peale seda kui kogu see pusa oli lõpuks lahti harutatud sai teatavaks tõsiasi, et vihaselt kõvetaks paindunud oli mootori väljundvõll! seega järele ei andnud mitte kett on pisikeste 4-5mm läbimõõduga neetidega, vaid järele andis ja venis väljundvõll, mis on umbes nii 20-25mm läbimõõduga täisraud. tegu oli tavalise 520 RK ketiga. clip lukuga seejuures
sel hetkel ma sain aru, et mootorratta kett on üks võrdlemisi tugev asi
Panen hetkel peast, aga keskmise keti tõmbejõud on 30 000 N, mis on ca 3 tonni, seega on tugev küll.
Kas keegi oskab kommenteerida ka pigieemaldiga (tavaline autopesul kasutatav spray) keti puhastamist? On vist ka suhteliselt kange kraam ja tihenditele hästi ei mõju?
Piipzule - jah, ketiharju on piisavas koguses kohapeal. Kasutame ka ise sama asja töökojas ja igapäevaselt kasutades kestab aastake, seega kodukasutajale kindlasti 10 aastat
Pigieemaldusvahendist - see on kange keemia aga sellega võid siiski teha eelpesu, kuid oluline on see aine ka maha pesta ning seda saab omakorda Chain Cleaneriga teha. Kogemusest ütlen nii, et normaalses konditsioonis ketti piisab Chain Cleaneriga pesta aga ülirõvedat pooleldi kinni jäänud lülidega ja mitmemillimeetrise äkakihi alla mattunud ketti eelnevalt pidieemaldajaga ning seejärel Chain Cleaneriga üle.
sattus täna üks oma elu ära elanud kett vahetada. kuna nii hullu ma polegi varem käes hoidnud siis tegin väikse demovideo sellest kuidas need ketid siis ikkagi "venivad". nagu videost näha, võivad teised päris pikaks venida
sellel konkreetsel on o-ringid vist juba mõni aeg tagasi hävinenud ja hülsid päris kuivalt kuluda saanud. https://www.dropbox.com/s/co6uju2iclfu8 ... U5OJTiC0zg
Juhtusin just vaatama videot, kus käidi välja mõte, et keti määrimine on vaid rooste vältimiseks.
Vaatasin ka eile seda videot.
Selle mõte oli pigem, et ära osta kalleid spetsiaalseid ulme, turbo, plus jms ketimäärdeid. Selleks kõlbab tavaline kastiõli väga hästi. Keti mitte määrimine lõpetab selle elu ikka üsna kiiresti ning video point ei olnud mitte määrimises. Nagu o-ringid kuivaks jäävad on nad puruks ning siis on nati veel ja hakkab jõudsalt "venima"
Kaua kett peab, kui üldse ei õlita?
Kui hooajaga vaevu 10k läbi jõuada sõita, sis 2 hooaega peab ilusti?
Pean keti lõpuks seda, kui kontrollimisel mõni expert(ala motodepoo mehaanik, või Freddy) mainiks, et nüüd oleks tegelikult paras aeg see kett ära vahetada.
Pooldumist ootama ei soovi jääda.
Kuiv kett hakkab kigisema ja kui juba kigiseb, siis pakun, et paari kolme kilo km pärast võib venimisastme lugeda vahetust vajavaks.
Aga noh kuna keti tööpind (venimise suhtes) on o ringiga kaitstud alas, siis sõltub palju, kus sõidad (kruus ja vihm kustutab keti oluliselt kiiremini kui kuiv asfalt seega täpset km on võimatu öelda), samuti, mis määre on oringi taga.
Kuiv asfalt 99%.
Seega paar hooaega peaks vastu pidama lmselt ikka üks kett. Siis tekibki juba küsimus, et kui palju see nss ja materjalid rahaliselt kokku teevad ja kas on oluliselt odavam, kui kahe aasta tagant hoolduse käigus lasta uus kett ka peale visata?