Hälvik-autojuhid
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
hea idee ja hea kujundus aga.....see märk viitab hoiatusele! pigem võiks olla soovitusliku või juhendava märgi värvikujundus.
nagu on koolibussidel must kollasega kombinatsioon nt.
ahaa! keegi juba viitas samale ideele...ei märganud
lisaks. tekst mõnes mõttes hea aga kui saaks selleta sama tulemuse oleks veelgi parem sest suvel sõidab eestis päris palju välismaa tsikleid ja neid arvestades oleks ilma tekstita variant parim.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kolmnurga punase raamjoone võiks kujundada tekstist, nii et kaugelt tundub liiklusmärk ja lähemalt on kiri.
Mootorratas on pikk sõna ja märgib vaid ühte kaherattaliste liiki. Kasutada saab ka selliseid sõnu: ratast, 2rattalist, märka pisemat, väiksemat, .....
Kahe autorivi vahele joonistatud mootorratas tekitab tunde nagu propageeritaks mööda (telg)joont sõitmist.
Proovisin siiski touchpadiga midagi:
Rohkem hetkel ei tee, näpud lähevad krampi. Õhtul edasi...
edit:
Aga kui punane joon asendada kollasega?
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
endal tekkis selline idee...Et oleks nö. rusikas pöial püsti (heakskiitev või niisama head suhtumist väljendav sümbol) ja selle kõrval samas suurelt tsiklimehe siluett tagantvaates.
et autojuht aksepteerib kõiki tsiklimehi ükskõik mis manöövril siis...
kahjuks ise kujundusega arvutis hakkama ei saa.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Pihelgas kirjutas:creativ kirjutas:lisaks. tekst mõnes mõttes hea aga kui saaks selleta sama tulemuse oleks veelgi parem sest suvel sõidab eestis päris palju välismaa tsikleid ja neid arvestades oleks ilma tekstita variant parim.
miks?
ei usu et ükski välismaa rattur eestikeelsest tekstist aru saaks.
see lihtsalt idee....ei midagi enamat. hea kui keegi sellise asja üldse ellu viib. respect!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Joseph kirjutas:Et siis nendele, kes ei viitsi LE-d riiulist välja otsida:
LE § 91 ütleb, et "Enne sõidu, manöövri või peatumise alustamist peab juht veenduma, et see on ohutu ega takista teisi liiklejaid....."
Ja uskuge mind (kes ei taha võib ise järgi proovida), et reavahetus on manööver ja kui Teie rida vahetate ning kellelgi juhtute plekki kriipima või kriibib keegi Teil plekki, tõlgendab politsei ja kindlustus seda kui "manöövri alustamist, veendumata selle ohutuses".
Turvalisi kilomeetreid !
Kisun vana arutelu veel korra üles ja panen ka oma arvamuse asjast kirja. See nüüd küll liiga paikapidav väide ei ole, et kui Sina, Joseph, kõrvalreast sinu ritta reastuvale sõidukile selga/küljele nühid, jääd õigeks, viidates sellele, et reastuja ei veendunud manöövri ohutuses. Sa pead andma teed kõrvalreast Sinu ritta reastuvale sõidukile! Sama ebaloogiline on väide, et samaliigiliste teede ristmikul ei anna Sina teed paremalt lähenevale sõidukile, hiljem viitad sellele, et tema ei veendunud oma manöövri ohutuses.
Turvalist liiklemist!
-
- Mode
- Postitusi: 3133
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
creativ kirjutas:Pihelgas kirjutas:creativ kirjutas:lisaks. tekst mõnes mõttes hea aga kui saaks selleta sama tulemuse oleks veelgi parem sest suvel sõidab eestis päris palju välismaa tsikleid ja neid arvestades oleks ilma tekstita variant parim.
miks?
ei usu et ükski välismaa rattur eesikeelsest tekstist aru saaks.
see lihtsalt idee....ei midagi enamat. hea kui keegi sellise asja üldse ellu viib. respect!
see tekst on vist rohkem autojuhtidele mõeldud. Kuid mõttesuund on hea - piisavalt liikleb meil ka muukeelseid autojuhte.
Sellised asjad on siiski mõeldud nö. suuremale enamusele. Sellist (tekstiga) märki, mida kõik ühtmoodi mõistaksid on pea võimatu teha ja ilma tekstita ei oleks nii mõjuv. Muidugi võib teksti teha ka mitmes erinevas keeles üksteise alla. Iseasi kui kena see niimoodi jääks ja kui selgelt see loetav oleks.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Toetan käesoleva idee arendamist ja loodan, et see saab ka lõpuni (kleebisteni) viidud, aga kas keegi on uurinud selliste omaalgatuslike märgiste kasutuselevõtu õigusi. Kas nende avalikkusele eksponeerimine on eeskirjadega kooskõlas või ei ole see vajalik?
http://www.animalistika.ee
Keegi võiks seda natuke uurida jah. Ma ei usu, et sellest erilist probleemi oleks aga vajadusel võib siis märgi ju veidi "kunstlikumaks" muuta.
Kõige lihtsam variant oleks kolmnurk nelinurgaga asendada - sellisel juhul poleks midagi, mis viitaks mingile konkreetsele märgile, teine variant oleks jooni veidi mängulisemaks muuta nagu hea liikleja kampaanias.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Arvan, et need märgid on ametlikult kinnitatud.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
vot nüüd tekkis mul küsimus kas need kleebised läheksid autodele külge või tsiklile?
olen ikka õieti aru saanud et autodele kleebitakse? ...või tsiklile?
tehke mulle rumalale selgeks.
oma autole kleebiks küll sellise kleepsu kus näha et arvestan tsiklistidega. sokutaks mõne sõbra autole ka ja loeks sõnad peale et ta sõidu ajal ust lahti ei teeks...
tänan abi eest!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Kindlasti on mõttekas teha eestikeelse tekstiga kleebis, sest suurem osa sihtgrupist ehk autojuhtidest saavad sellest aru. Mittetekstilise märgiga välkamaalaste tarbeks on see probleem, et erinevates kultuurides tõlgendatakse märke erinevalt, pealegi on kunstiliselt väga raske koostada mittetekstline sümbol, mis oleks kiirelt arusaadav (liikluskeerises!), üheselt mõistetav kõigile ja seejuures selge.
Praegune punases raamistuses liiklusmärgi kujund on hea, sest autojuhid automaatselt pööravad liiklusmärgi kujutisele suuremat tähelepanu kui suvalisele jurale. Siiski ei ole ma näiteks kindel, kas selline tagantvaates tsiklikujutis on kõigile kiirelt ja üheselt äratuntav kui tsikkel.
Mul kuidagi läks kaotsi teadmine, et kuskohas te kavatsete seda kleepsu kasutama hakata? Intuitiivselt paigutaks selle oma auto tagaklaasile, aga kas oli miskine muu mõte?
Üht asja soovitan raudselt: kui lõplik kavand on valmis, siis tuleks see enne tiražeerimist ära testida. Kõigepealt prooviks, mis suuruses on see autojuhile üldse mõistlikult kauguselt arusaadavalt nähtav (võibolla peab mingeid detaile suurendama/muutma, samuti täpsustuks üldine suurus). Ja mis veelgi olulisem: näitaks kavandit kümnekonnale mittemidagi kahtlustavale suvalisele autojuhile ja küsiks, kuidas nad sellest märgist aru saavad ja kuidas suhtuvad. Äkki peab selle (osaliselt) ümber tegema, sest mingit asja sellel märgil tõlgendavad tsiklikogemuseta inimesed hoopis teisiti kui meil mõtttes oli.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
mmz kirjutas:Ametlikult kinnitatud oleksid nad siis, kui need märgid ka liikluseeskirjades kenasti sees oleks. (nagu vahtraleht jms.)
Iga ametlikult kinnitatud märgistus ei pruugi olla liikluseeskirja osa. See oleks tore, kui tekkinud küsimus probleemiks ei osutu, aga pisut järelepärimist võiks ju teha.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Pihelgas kirjutas:M2 kirjutas:Arvan, et need märgid on ametlikult kinnitatud.
ära üle mõtle
Mõtlen küll.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
pitbull kirjutas:mix peab sellest autojuht aru saama...see tsiklistidele kest tagant lendavad...et siis teada et sellest autost on ohutum mööda saada
Järelikult..........................kasutamiseks mõlema sõiduki juhtidele.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Minu tagasihoidlik arvamus on, et selliste siltide/kleebistega me nüüd küll mingit positiivset efekti ei saavuta. Pigem on keskmise autojuhi reaktsioon selline, et "ei no eriti ülbeks need tsiklimehed läinud!" Pigem tuleb tegeleda pideva ja regulaarse teavitusega a la sõnavõtud "Roolivõimu" saates, mõni artikkel ehk sõbralike ajakirjanike sulest. Ja läbiv teema peaks olema selgitamine, stiilis "kui ka tsiklid ummikutes koos autodega seisaksid, oleks ummikud veelgi pikemad". Ja loomulikult siis ka ohtrad viited arenenud motokultuuriga riikidele, kus selline liiklemiskultuur igati aktsepteeritud autojuhtide poolt. Ja see kõik peaks olema muidugi sõbralikus toonis mitte a la "Kuradi värdjad autojuhid"
Ja mis muidugi kõige olulisem - meie endi viisakas käitumine. Pean silmas seda, et ridade vahel ette ronimine on ok siiski ainult sellistel tingimustel:
- Read, mille vahel sõidetakse, SEISAVAD valgusfoori/ristmiku taga, mitte ei liigu
- Ridade vahel on PIISAVALT ruumi ette jõudmiseks, s.t. et sinu peeglitest ei jää autodele triipe
- Rohelise tule süttides lased viisakalt kiiresti eest jalga, mitte ei jää passima
- Kui tunned ennast veel ebakindlalt, ei hakka üritama
- Kiirus ridade vahel liikudes ei ületa 10-20 km/h
Vaadakem ikka peeglisse ka...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.