Mitte ainult joonis ehk Biker paremaks
Moderaator: Moded
Küsimuseks kirjutan ühe tsiklimudeli elukäigu, jättes välja liiga kerget identifitseerimist võimaldavad detailid. Ega see teabmisraske küsimus olegi, ma lihtsalt leidsin ühe saidi ja selle asemel, et kohe link visata, ma räägiks natuke ümbernurgajuttu. Küsimus siis: nimeta alljärgnevale kirjeldusele vastav tsiklimark!
Seda marki tsikleid on toodetud alates aastast 1939 ja tal on olemas mõlemad eduka tsiklimargi tunnused: teda müüakse USA turul ja Hiinas toodetakse selle koopiaid.
Tegelikult on tegu õnnetu margiga, minu arust on just sellel margil kohutavalt kehv prototüüpide ja tootmisse läinud mudelite suhtarv. Ehk siis arendus on olnud usin, aga tootmisse pole sellest suurt midagist jõudnud.
Kirjeldaks lühidalt prototüüpe läbi aegade. Esimestel pärastsõjaaegsetel aastakümnetel katsetati mootoreid töömahuga 350-750cc, hilisemad prototüübid olid suuruses 750-1000 cc. 70ndatel sai tootmisküpseks täiesti uus moodne mootoripõlvkond, milles kasutati elektroonikat ja elektristarterit, samuti valmis vesijahutusega versioon. Lisaks mootorratastele valmisid ka mitmed autode prototüübid, millest küll ükski ei jõudnud prototüübist või väikeseeriast kaugemale.
Peale tänavasõiduks mõeldule arendati ka võistlustsikleid, nii krossi, ringraja kui ka kiirusrekordite jaoks, muuhulgas loodi ka ülelaadimisega versioon.
Seda marki tsikleid on toodetud alates aastast 1939 ja tal on olemas mõlemad eduka tsiklimargi tunnused: teda müüakse USA turul ja Hiinas toodetakse selle koopiaid.
Tegelikult on tegu õnnetu margiga, minu arust on just sellel margil kohutavalt kehv prototüüpide ja tootmisse läinud mudelite suhtarv. Ehk siis arendus on olnud usin, aga tootmisse pole sellest suurt midagist jõudnud.
Kirjeldaks lühidalt prototüüpe läbi aegade. Esimestel pärastsõjaaegsetel aastakümnetel katsetati mootoreid töömahuga 350-750cc, hilisemad prototüübid olid suuruses 750-1000 cc. 70ndatel sai tootmisküpseks täiesti uus moodne mootoripõlvkond, milles kasutati elektroonikat ja elektristarterit, samuti valmis vesijahutusega versioon. Lisaks mootorratastele valmisid ka mitmed autode prototüübid, millest küll ükski ei jõudnud prototüübist või väikeseeriast kaugemale.
Peale tänavasõiduks mõeldule arendati ka võistlustsikleid, nii krossi, ringraja kui ka kiirusrekordite jaoks, muuhulgas loodi ka ülelaadimisega versioon.
ehee, mida küll üks pisike detailide mittekirjapanemine võib põhjustada
Kui oleksin lisanud vihjeks näiteks et kõik seeriatootmises mootorid on olnud 650 ja 750cc, et vaatamata uue mootoripõlvkonna väljatöötamisele jäi tootmisse siiski vana ja et tegemist oli algselt ühe saksa tsikli koopiatega, oleks iga koolipoiss kilganud, et see ju Ural!
Link, kust sain infot: http://digilander.libero.it/cuoccimix/E ... (Ural).htm
scryth, anna minna!

Kui oleksin lisanud vihjeks näiteks et kõik seeriatootmises mootorid on olnud 650 ja 750cc, et vaatamata uue mootoripõlvkonna väljatöötamisele jäi tootmisse siiski vana ja et tegemist oli algselt ühe saksa tsikli koopiatega, oleks iga koolipoiss kilganud, et see ju Ural!
Link, kust sain infot: http://digilander.libero.it/cuoccimix/E ... (Ural).htm
scryth, anna minna!
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Ja tänase auhinna parima küsimuse eest saab Tarkade Klubi poolt Anatoli Põder Võrust:-)
Jube kõva!!!
Jube kõva!!!
18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". 
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Ma pole veel küsida jõudnudki, sina juba kiidadtali kirjutas:Ja tänase auhinna parima küsimuse eest saab Tarkade Klubi poolt Anatoli Põder Võrust:-)
Jube kõva!!!


Niisiis, teemaks üks kaherattaline... Kõigepealt pikk jutt, siis lollid küsimused

Mõni aasta enne I maailmasõja puhkemist alustati ühes Birminghami tehases omapärase sõiduvahendi prototüübi konstrueerimist. Tänu tandemina asetsevatele kahele rattale -- üks ees, teine taga -- võiks seda monstrumit nimetada mootorrattaks, kuid tavalised 2x2 istmed, rool ja 2,75 tonnine kaal sobivad rohkem nagu autole.
20hj mootoriga tagarattaveoline sõiduk valmis pooleteise aastaga. Ratastel puudusid pidurid ja tal oli kohutavalt suur pöörderaadius. Vaatamata väikesele kiirusele, suurele massile ja kitsastele ratastele suutis see kaherattaline tänu omapärasele tehnilisele lahendusele ise tasakaalus püsida. Inimesed võisid vabalt peale ja maha hüpata -- masin isegi ei vääratanud.
Huvitava kõrvalepõikena võiks mainida, et seda tehnilist lahendust oli esmakordselt mainitud 1911. a ilmunud võidusõiduteemalises ulmejutustuses.
Kuigi ka hiljem on seda tehnilist lahendust sõiduvahendite puhul kasutanud, on kõik need jäänud prototüübi tasemele. Näiteks Fordi kaherattaline prototüüp 60'te lõpu poolel.
Oma olemuses pole selles seadeldises midagi erakordset, elementaarne igapäevane füüsika. Kasutusel on ta laste mänguasjades, kaamerates, jpm "tavalistes asjades".
Kuigi me ei mõtle sellele, kuulub see tehniline lahendus teatud detailidena lahutamatult iga tsikli juurde, täites üpriski samasugust funktsiooni nagu kirjeldatud monstrumi puhul.
1) Mis liiklusvahendist käib jutt?
2) Milline tehniline lahendus hoidis selle monstrumi püsti?
2) Kes oli sõiduki autor?
3) Millistest tsikli osadest on jutt?
Loodetavasti ei saanud liiga lihtne ega raske, pikk ega lühike. Kui segane jäi, on küsimused teretulnud. Ja veel vihjeks nii palju, et tegemist ei olnud maailma esimese GoldWingiga

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
1) Nimetaks seda Güroautoks või kuidas tõlkida Gyrocar
2) Güroskoop
3) Wolseley
4) Ratastest
Täpsemalt http://www.wolseley.dircon.co.uk/gyro.html
2) Güroskoop
3) Wolseley
4) Ratastest
Täpsemalt http://www.wolseley.dircon.co.uk/gyro.html
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Parem hilja kui mitte keegi, aga pean siinkohal vajalikuks täpsusutada, et ülikõva oli minu meeset Urali kohta käiv küsimus, mitte veel olematu järgmine.scryth kirjutas:Ma pole veel küsida jõudnudki, sina juba kiidadtali kirjutas:Ja tänase auhinna parima küsimuse eest saab Tarkade Klubi poolt Anatoli Põder Võrust:-)
Jube kõva!!!
![]()
![]()
18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". 
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kuna ei suutnud ühele mõttes olnud küsimusele diiselmootoritest ja mootorratastest ise ka vastust leida ja ainult kuulujutule toetuda ka ei taha, siis loomulikult ei pane ma ühte kerget küsimust kinematograafiast pahaks.
Aga, et teemat ikka elus hoida, siis üks harilik juhtme kokku laskmise küsimus.
Jätkake palun jada.
1
11
21
1211
111221
312211
Kes vastust juba enne kuulnud on, see võiks kohe vastata juhul, kui tal üks hea järgmine küsimus juba olemas on. Vastasel juhul võiks teadmatutele ikka päevajagu praadimisrõõmu jätta.
Aga, et teemat ikka elus hoida, siis üks harilik juhtme kokku laskmise küsimus.
Jätkake palun jada.
1
11
21
1211
111221
312211
Kes vastust juba enne kuulnud on, see võiks kohe vastata juhul, kui tal üks hea järgmine küsimus juba olemas on. Vastasel juhul võiks teadmatutele ikka päevajagu praadimisrõõmu jätta.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
ehk siis võti on selles, et tuleb sõnadega lahti seletada, mis kirjas on.
Alustame:
1
eelmises reas on üks üks: 11
eelmises reas on kaks ühte: 21
eelmises reas on üks kaks ja üks üks: 1211
eelmises reas on üks üks, üks kaks ja kaks ühte: 111221
eelmises reas on kolm ühte, kaks kahte ja üks üks: 312211
eelmises reas on üks kolm, üks üks, kaks kahte ja kaks ühte ehk:
13112221
Alustame:
1
eelmises reas on üks üks: 11
eelmises reas on kaks ühte: 21
eelmises reas on üks kaks ja üks üks: 1211
eelmises reas on üks üks, üks kaks ja kaks ühte: 111221
eelmises reas on kolm ühte, kaks kahte ja üks üks: 312211
eelmises reas on üks kolm, üks üks, kaks kahte ja kaks ühte ehk:
13112221
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Küsimus tuleks motospordi vallast:
2006 aasta IV etapil Sauga rajal parandas Hanno Velt alates 2005 juunist (56.123) enda nimel olnud rajarekordit, uus rekord 56.097, NGK Superbike klassis.
Enne teda püsis rajarekord alates 2003 aastast. Kelle nimel ja mis oli aeg? Sama sõitja omas rajarekordit alates 2003 ka Riia bikernieki rajal mis alles nüüd, 2006 12 august üle sõideti.
2006 aasta IV etapil Sauga rajal parandas Hanno Velt alates 2005 juunist (56.123) enda nimel olnud rajarekordit, uus rekord 56.097, NGK Superbike klassis.
Enne teda püsis rajarekord alates 2003 aastast. Kelle nimel ja mis oli aeg? Sama sõitja omas rajarekordit alates 2003 ka Riia bikernieki rajal mis alles nüüd, 2006 12 august üle sõideti.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Ookeiii... Kuna ma pole suurem asi küsija, siis taaskord lihtne küsimus:
Üks autotootja tegi valmis ühe uue mudeli. (ei hakka juba pahandama, et pole mototeema!!!). Mudel sai nime, mis ühtib ühe teatud mootorrataste klassiga/stiiliga/kategooriaga. Mis autotootjast ja mis mudelist jutt käib? Vihjeks- asi jäi ideeauto tasemele, kuid mingi kogus neid siiski tehti. Kui nüüd keegi minu segasest küsimusest aru ei saanud, siis vabandan juba ette ära ja annan vajadusel aru
Ja teine küsimus, millele ei ole vaja siin foorumis avalikult vastata, vaid tehke seda endamisi ja õige vastuse leidmisel silitage omal pead..
Miks suur osa pensionäre ja koeri meid, st mootorrattureid, vihkavad?
Üks autotootja tegi valmis ühe uue mudeli. (ei hakka juba pahandama, et pole mototeema!!!). Mudel sai nime, mis ühtib ühe teatud mootorrataste klassiga/stiiliga/kategooriaga. Mis autotootjast ja mis mudelist jutt käib? Vihjeks- asi jäi ideeauto tasemele, kuid mingi kogus neid siiski tehti. Kui nüüd keegi minu segasest küsimusest aru ei saanud, siis vabandan juba ette ära ja annan vajadusel aru

Ja teine küsimus, millele ei ole vaja siin foorumis avalikult vastata, vaid tehke seda endamisi ja õige vastuse leidmisel silitage omal pead..
Miks suur osa pensionäre ja koeri meid, st mootorrattureid, vihkavad?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.