algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Herilane1

Lugemata postitus Postitas Herilane1 »

sai siis klapivahed üle vaadatud ja need on siiski täitsa normis. Ex-0,2; In-0,15. Üks asi veel, rattaga saab just nii palju sõita, kui see saavutab mingi temperatuuri, siis ta sureb aga välja, nagu nupust vajutatult ja kui lasta jahtuda siis saab mõne aja pärast jälle mingi kuumuseni sõita. Need klapireguleerimis seibid peaksid küll kuumakindlast terasest olema, aga järsku veepump teeb kehva tööd ning masin läheb liialt kuumaks ning need seibid siiski paisuvad nii palju, et ei lase enam klapil korralikult sulgeda, kas selline võimalus on üldse reaalne??? Mõne kiiremaraja ning jahedama ilmaga pole seda väljasuremist täheldanud, kuid aeglasemal rajal ja kuuma ilmaga on see täiesti regulaarseks muutunud :shock:


mayhem
Postitusi: 136
Liitunud: 14 Mai 2006, 20:12

Lugemata postitus Postitas mayhem »

ikkagi liiga rikka segu viga. kas käivitamisel on tooreklappi ka vaja või läheb ilma selletagi käima?

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Herilane1 kirjutas:

sai siis klapivahed üle vaadatud ja need on siiski täitsa normis. Ex-0,2; In-0,15. Üks asi veel, rattaga saab just nii palju sõita, kui see saavutab mingi temperatuuri, siis ta sureb aga välja, nagu nupust vajutatult ja kui lasta jahtuda siis saab mõne aja pärast jälle mingi kuumuseni sõita. Need klapireguleerimis seibid peaksid küll kuumakindlast terasest olema, aga järsku veepump teeb kehva tööd ning masin läheb liialt kuumaks ning need seibid siiski paisuvad nii palju, et ei lase enam klapil korralikult sulgeda, kas selline võimalus on üldse reaalne??? Mõne kiiremaraja ning jahedama ilmaga pole seda väljasuremist täheldanud, kuid aeglasemal rajal ja kuuma ilmaga on see täiesti regulaarseks muutunud :shock:

Õiged klapiregull seibid ei paisu paigast ära. Ja kui ta sul liiga kuumaks läheks ja nii tihti, peaks teoreetiliselt pill juba kokku jooksma või miskit muu juba järgi andma.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

Naljakas, kusjuures, siin kuskil seda sama asja lugenud juba korra, kellegil foorumi kasutajatest oli sama pull, et tsikkel suri mingi kindla temperatuuri juures välja, täpselt teemat ei tea aga minu arust oli süütemäng sinna väga väga sügavalt kaasatud mis tähendab, et kasuta otsingut veits, ma ise pole selles pädev

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

mx77 kirjutas:

Tegelikult paisuvadki.

Selleks ongi krossiratastel kiirreguleerimisega siduritross, mida tegijamad mehed lausa sõidu ajal reguleerivad (neil jääb muidugi aega muugagi tegelemiseks :) )

Milline see välja näeb ja palju see võib maksta?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sebar kirjutas:
mx77 kirjutas:

Tegelikult paisuvadki.

Selleks ongi krossiratastel kiirreguleerimisega siduritross, mida tegijamad mehed lausa sõidu ajal reguleerivad (neil jääb muidugi aega muugagi tegelemiseks :) )

Milline see välja näeb ja palju see võib maksta?

http://www.asvinventions.com/levers_ord ... _road.html

Hind sõltub valmistajast.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

selline vidin oli minu mäletamist mööda -98 KTM Adventurel lausa küljes. igatahes sõidu pealt sai kenasti liblikast kruttida.


Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Uuematel yamudel on ka see originaalis juba küljes. Teiste markide kohta ei tea, aga ilmselt ka.

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kasjok kirjutas:

Uuematel yamudel on ka see originaalis juba küljes. Teiste markide kohta ei tea, aga ilmselt ka.

Täpselt sellist lahendust ei ole. On mingi kummijunn, mille pöörlemist takistab teine kummijunn, kuid seda päris sõidu pealt ei regulli, selleks on see asi liiga ebamugav. See liblikasarnane asi on fikseeritud kuulstopperiga ja liigub suht kergelt.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

KoVaL73 kirjutas:

Naljakas, kusjuures, siin kuskil seda sama asja lugenud juba korra, kellegil foorumi kasutajatest oli sama pull, et tsikkel suri mingi kindla temperatuuri juures välja, täpselt teemat ei tea aga minu arust oli süütemäng sinna väga väga sügavalt kaasatud mis tähendab, et kasuta otsingut veits, ma ise pole selles pädev

KRt kas äkki oli nii, et kellelgi kadus säde ära pärast mõnda aega sõitmist ja süüdlaseks osutus süütemäng, mis mingist temperatuurist lihtsalt enam ei toiminud? Soojuspaisumise tagajärjel kadus mingi kontakt?


hirm

kepsu teema

Lugemata postitus Postitas hirm »

mida arvata proX`i kepsust ja kolvist, kui tegemist krossikaga?
ärge nüüd päris maha ka tehke neid, kolvi juba panin proXi, aga nüüd keps "kotis" ja päevakorral.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

prox on normaalne keps. Minul EXC-s ka sees.
Siin foorumis ka kusagil oli juttu sel teemal.

Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

davidsoniharald kirjutas:
KoVaL73 kirjutas:

Naljakas, kusjuures, siin kuskil seda sama asja lugenud juba korra, kellegil foorumi kasutajatest oli sama pull, et tsikkel suri mingi kindla temperatuuri juures välja, täpselt teemat ei tea aga minu arust oli süütemäng sinna väga väga sügavalt kaasatud mis tähendab, et kasuta otsingut veits, ma ise pole selles pädev

KRt kas äkki oli nii, et kellelgi kadus säde ära pärast mõnda aega sõitmist ja süüdlaseks osutus süütemäng, mis mingist temperatuurist lihtsalt enam ei toiminud? Soojuspaisumise tagajärjel kadus mingi kontakt?

Jah see sama asi oligi

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

head jaani (õigemini võidupüha),

ma pole küll krossiharrastaja aga... millega poroloonfiltreid pesete ? Ma mõtlen peale filter cleaner'ite (mida ma ei täi osta) millega veel saab? Proovisin nõudepesuvahendi ja veega, sai sodi maha küll aga mingi osa õli jäi filtri servade sügavustesse. Bensiiniga? Atsetooniga?

Ja misasi on "hare scrambles" mikidel? Tundub, et mingit sorti rada või võistlus aga täpsemalt...


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Suurem nõu bensiini täis, pigistad paar korda ja lased ära kuivada.
Koduekstras täheldasin veel ülesse ,et 45x 45(cm) tükk svammi(edasipidi: filtrisvammi) maksis 30 krooni, õhem samasuur tükk oli 10 krooni, ei ütleks küll, et mingit vahet oleks peale selle, et braueris samalaadne tükk maksis 60 krooni ja oli 1/3 väiksem mõõtmetelt.
Atsetooni kasutada ei julgeks.
Tehniline piiritus kah, vb, aga sul endal tuleb lihtsam tavalist bensiini kasutada, võtab ilusti puhtaks. Nitrolahustit ka korra proovitud, tavaline poroloon või svamm(kuidas kutsudagi seda) võttis poole suuremad mõõtmed...
"hare scrambles" on võistlus, mis algab nagu motokrossi võistlus, kõik on erinevates klassides ja võistlusklassid stardivad ühe minutilise vahega, kõik sõidavad teatud rada mööda maastikul, kes kõige kiiremini finisishisse jõuab on võitnud, terve aeg sõidetakse täiskiirusel.(nii kiiresti kui suudad)
Kestab tavaliselt 2 tundi. Enduro võistlusi eristab pikem kestvusaeg, ja suurem läbitud teekond, et nagu kes viimasena püsti suudab jääda:D

Veega saab ka, aga see rohkem viitsimise asi, kuivab sul tükk aega, bensiini hea omadus on see, et aurustub ära kiiresti kui enamvähem kuivaks väänad, 5 minutiga on kuiv;)

Viimati muutis matti, 23 Juun 2008, 19:02, muudetud 5 korda kokku.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

Atsetooni tõesti ei julge, mul mõlkus meeles tehniline piiritus aga näppude alt tuli hoopis atsetoon.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

räägivad, et bensiin pidi lahustama filtrite liimi. Kunagi pesin ka kiirelt filtreid bensiiniga, järgi vee ja fairy-ga. ei juhtunud midagi. eriti puhtaks ka ei saanud, võrreldes spets pesuainega.
Nüüd pesen Valvoline pesuainega (2 aasta jooksul pole 5-liitine kanister veel ammendunud) ja ei kurda. puhtamaks saab, kui nõudepesuvahendiga.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

matti kirjutas:

"hare scrambles" on võistlus, mis algab nagu motokrossi võistlus, kõik on erinevates klassides ja võistlusklassid stardivad ühe minutilise vahega, kõik sõidavad teatud rada mööda maastikul, kes kõige kiiremini finisishisse jõuab on võitnud, terve aeg sõidetakse täiskiirusel.(nii kiiresti kui suudad)
Kestab tavaliselt 2 tundi. Enduro võistlusi eristab pikem kestvusaeg, ja suurem läbitud teekond, et nagu kes viimasena püsti suudab jääda:D

Kas Enduro on pikem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hare_scramble arvab, et muidu 2h aga GNCC võistlustel 3h. Tsitaat sealt: "The majority of the course consists of a wooded, single width trail, with occasional pasture and sand crossings. An event may incorporate a short portion of a pre-existing motocross track. The natural terrain tests the riders' abilities to navigate through obstacles such as creek beds, logs, hills, mud, rocks and ruts."
Et siis suht samasugune rada, mida Euroopas enduroks või off-roadiks kutsutakse?


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

hare scrambles (David Knight lõpetas ligi tunni ajaga)
enduro (kestis 6 päeva)
Tee omad järeldused :)

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bitter »

nii Erzberg kui ka Six Days on tuttavad mõisted

Viimati muutis bitter, 24 Juun 2008, 16:25, muudetud 1 kord kokku.

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Erzberg on rohkem punktist A, punkti B. Ringe seal ei sõideta, kui maad jagub pole mõtet ju :P

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Tüüpiline Enduro peaks olema Paikuse 2p sõit.
Saku-männiku 2h ja karjäärikärn on pigem kestvuskrossid. Kuigi viimane neist pigem meenutab kerget Erzbergi.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu? (heeblid)

Lugemata postitus Postitas bitter »

mis te tegijad igasugu käänduvatest-pöörduvatest-"mittepurunevatest" heeblitest arvate? ASV, Zeta, ARC, Sunline, Renthal jne. Kui palju on seal blingi ja kui palju praktilist väärtust selle raha eest? USA-s alates ~$80.- paar (ASV F1 või Zeta). Just lugesin Renthal-i Intellilever'ist, mis käändub nii ette, alla kui ka üles ja maksab $180.-/tk :wack:

Kes kasutab, on rahul ja kes ei kasuta, tõmbab paar tiiru teflonteipi lenksule (või jätab kinnituspoldi pisut lahti) ja on samuti rahul? Või kuidas? Mul just siduriheebli otsast tükk ära ja peaks midagi vaatama sinna. Päris suvalise junniga ei tahaks asendada aga kas see just Renthal peab olema...


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matti »

Ise olen kinnituspoldid pigem suhteliselt lahti jätnud, seni 10+ kukkumist üle elanud, ilma, et katki oleks läinud!
Siiani rahul...
Halb mõte pole ka alumiiniumist ja plastikust pealisega käekaitsmed, peaks heebleid säästma veidi.
http://cropleyimagery.com/wallpapers/tr ... 0x1200.jpg
Halb investeering kindlasti ei tohiks olla ka nn "mittepurunevad heeblid" olla, kui kõva sõitja oled...

"All ASV levers include a guarantee against breakage. That's right, you break your ASV lever, we replace it! No charge, No catch, No excuses. If you damage your ASV lever, we will fix it or replace it. If you are not happy with your lever for any reason, we will do what ever it takes to make you happy. We have the best guarantee in the business and back it up in writing. No other lever manufacturer offers this incredible guarantee. Customer service is our top priority. We are not satisfied until you are completely happy with our product."

Tegijaks ennast ei nimetaks, aga vahetevahel saab igalpool turnitud küll rattaga... (crash)

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Väga asjalikud asjad. Mul tsikkel praktiliselt seistes külili vajunud ja originaalheebel pooleks. Kurb, kui väikese apsaka pärast võistlus pooleli jääb. ASV ja muud sarnased heeblid vähendavad oluliselt seda riski. Ka tean juhust, kus quadiga pandi puusse ja juht lendas kergelt üle lenksu ja hoidis kinni sellest. Kuna heebel eest ära ei liikunud, siis väänas randme tugevalt välja. Samas proovisin uut 450 Suzut, millel ASV-d peal ja kahe näpuga sidurihoova vastu näppe tõmmates ei lahutanud täielikult ära. Ei tea, kas originaalheebliga sama jama või hoiab ikkagi natuke lenksust kaugemale ... PS, tross oli normaalselt reguleeritud.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Heebleid veel proovind pole, a vahetasin mõni aeg tagasi lenksu Zeta oma vastu(oli küva allahindlus siin) ja suutsin oskamatusest end ka varsti pääle seda pikali keerata kuskil metsas....Krt, lenks igaljuhul on nyyd kõver, mul tundub, et ikka liiga pehme materjal on....
Acerbisel vääga head alumiiniumist uued käe ja heeblikaitsmed, olen just külge keeramas neid. Oleks varem ost, oleks heebel ka terveks jäänd :(

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ehk saab keegi aitata.. nimelt murdsin YZ450F 2003a. tagumise porika mäkketõusul ära. Kust saaks odvalt või on kellelgil mõni vedelemas.
Ideepoolest oleks 2 tarvis.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Küsi Ramost või Streetmotost Polispordi omi. Need ei maksa palju.

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas HRQ »

riksx kirjutas:

Ehk saab keegi aitata.. nimelt murdsin YZ450F 2003a. tagumise porika mäkketõusul ära. Kust saaks odvalt või on kellelgil mõni vedelemas.
Ideepoolest oleks 2 tarvis.

Krossi plasti ning muud kraami krossikatele saab ka AGS Racingust. Polisport ja Acerbis.

Sven
AGS
www.ags.ee

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!Ma jälle nats nõu küsimas.Teemaks hüpped e nt kui on suht äkilise tõusuharjaga hüpe,mille taga on teine nn topelthüpe....et kuidas teha kindlaks kiirust millega lendaks teise hüppe maandumisele või kuidas sellist lõiku üldse ilma suurema valuta nagu õppida oleks võimalik?
Käisin eile Sõmerpalus harjutamas ja seal põllul oleva pealtvaatajate tribüüni ees on üks topelthüpe millega eile olin kohe väga hädas st kõik hüpped läksid vastu teist nõlva ja kätele sai päris kõva laksu.Siis arvasin,et ok...panen kiirust juurde ja lähen julgelt peale...tulemus oli see,et ikka vastu harja...kuid seda korda juba nii,et lõi tagumise otsa püsti...ja minu üle lenksi,kiivri lõuaga vastu esimest porikat....see oli päris jube,jäin küll püsti aga sellega päev lõppes.
Üldiselt oli rada vägev,kuiv ja mõnus trenn.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”