87. leht 343-st
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 22 Okt 2009, 21:32
Postitas kraut
bitter kirjutas: Auklikel tänavatel sõites on mõistlik rehvid normist pisut rohkem täis pumbata. Ülerõhuga rehvid muudavad auto juhitavuse pisut närvilisemaks.
Mõlema väite kohta esitaks tingimuse "oleneb rehviprofiilist"
Mis auklikku teesse puutub, siis veermiku (ja hambaplommide) säästmise eesmärgil võiks rõhk pigem vastupidi madalam olla. Paraku lubavad seda teha ainult kõrge profiiliga rehvid. Madalate puhul tulevad löögid rehvist läbi ja lõhuvad velge.
Mis juhitavusse puutub, siis lai rehv hakkab madala rõhu puhul pikisoontes rooli küljele sakutama. Kitsas ja kõrge rehv seda ei tee, tema puhul on on pigem ülerõhk halb, kuna paneb ratta aukudes "põrkama".
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 22 Okt 2009, 22:59
Postitas reimps
pahadeplaneet kirjutas:Tere ja see kui Sa privas küsid ega ma ei tahaks soomest 2kg ainet ära tuua see nagu ei jää silma tola 
Privasõnumid ei jää kuhugi silma, kui muidugi üks osapooltest (või mõni admin) juhtumisi suure kella külge asja ei pane.
Avalik foorum (nagu biker.ee'gi) on loetav ka sisselogimata, et sa teaksid. Privasõnumeid sa sisselogimata ei näe, rääkimata teiste kasutajate omavahelistest sõnumitest, mida keegi teine peale saatja-adressaadi-admini niikuinii ei näe.
Loodan, et suutsin asja selgemaks teha, kuigi tolana on seda keeruline teha 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 22 Okt 2009, 23:07
Postitas yeekim
reimps kirjutas:pahadeplaneet kirjutas:Tere ja see kui Sa privas küsid ega ma ei tahaks soomest 2kg ainet ära tuua see nagu ei jää silma tola 
Privasõnumid ei jää kuhugi silma, kui muidugi üks osapooltest (või mõni admin) juhtumisi suure kella külge asja ei pane.
Avalik foorum (nagu biker.ee'gi) on loetav ka sisselogimata, et sa teaksid. Privasõnumeid sa sisselogimata ei näe, rääkimata teiste kasutajate omavahelistest sõnumitest, mida keegi teine peale saatja-adressaadi-admini niikuinii ei näe.
Loodan, et suutsin asja selgemaks teha, kuigi tolana on seda keeruline teha 
Näevad küll, näevad küll.....
Mul on aga järgmine naivistlik küsimus: "Kuna see jama teemas "hälvik- mootorratturid" ära lõppeb?"
Parimale ennustajale pudel peeti!
PS Moded ei või osaleda!!
edu
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 22 Okt 2009, 23:14
Postitas baltroon
Siis kui moded selle teema lukku panevad või ...

Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 22 Okt 2009, 23:33
Postitas vilosius
baltroon kirjutas:Siis kui moded selle teema lukku panevad või ...

Eesti keeles öeldi Sulle just, et "moded ei tohi osaleda" 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 22 Okt 2009, 23:43
Postitas baltroon
Aga nad osalevad ja olgu (moded) ... selle eest tänatud. Sellist krdi hälvikute liiklust ma pole siin enne näinud. Iga mees tuleb oma ma-tean-ka-midagi teadmistega lagedale ja LOOMULIKULT peab ta selle siia pläratama. Mõni urood lausa miljon korda.

Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 00:09
Postitas Säga
kana kirjutas:Rumal küsimus: kui sageli oleks normaalne, et auto rehvi õhku juurde pumbata, et rõhk normikohane oleks?
Äkki peakski ideaalis kogu aeg konstantne rõhk püsima - aga siis poleks ju vaja kontrollida ja täis- või tühja laadungi vahel vahet teha, eksju. Tallinna teed on metsikult aukus enamasti neis kohtades, kus ma sõitma satun - kui midagi peksta, peaks sellel asjal ka kiiremini sisu välja tulema?
Lase lämmastikuga täita... siis seda muret ei tohiks olla, et kogu aeg kontrollima peab.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 00:20
Postitas oldmaniac
Säga kirjutas:Lase lämmastikuga täita... siis seda muret ei tohiks olla, et kogu aeg kontrollima peab.
Ka rumal küsimus. Kas keegi teab Tallinnas mõnd nimekirja kohtadest, kus lämmastikku kummi sisse jagataks?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 01:09
Postitas Säga
oldmaniac kirjutas:Säga kirjutas:Lase lämmastikuga täita... siis seda muret ei tohiks olla, et kogu aeg kontrollima peab.
Ka rumal küsimus. Kas keegi teab Tallinnas mõnd nimekirja kohtadest, kus lämmastikku kummi sisse jagataks?
Prorehv ja bemmi keskus minuteada... Ja rohelised niplid keeratakse peale 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 02:24
Postitas kana
Lämmastikuga täitmine on minu jaoks täiesti uus asi.
Aitäh, uurin asja, enne kui ära teen!
Rumal küsimus: miks mul nii palju raamatuid on? 
Maamats: palju on PALJU! Pakkimiseks, tassimiseks - mõelda, kas ja millal neid veel kasutad või tassid ainult ühest kohast teise. Eelmisest kolimisest lahtipakkimata kirjanduse kaste.
Kasutaks ju rohkem raamatukogusid, aga neil on mõnel laenutuse tähtaeg 24h, mõndasid teemasid sealt üldse ei saa või siis ei laenuta nad koju...
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 02:42
Postitas ummip
oldmaniac kirjutas:Säga kirjutas:Lase lämmastikuga täita... siis seda muret ei tohiks olla, et kogu aeg kontrollima peab.
Ka rumal küsimus. Kas keegi teab Tallinnas mõnd nimekirja kohtadest, kus lämmastikku kummi sisse jagataks?
see aasta sai sügisballil, mine tea mil järgmine kord jälle saab 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 02:46
Postitas maamats
kana kirjutas:Rumal küsimus: miks mul nii palju raamatuid on? 
Kui palju on palju?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 04:16
Postitas motopall
Mul on aga järgmine naivistlik küsimus: "Kuna see jama teemas "hälvik- mootorratturid" ära lõppeb?"
Parimale ennustajale pudel peeti!
PS Moded ei või osaleda!!
edu
See teema lõpeb ära siis kui "hälvik - mootorattureid" enam pole. Ja ma arvan, et see suht ammendav vastus su küsimusele. Kuhu ma peedile järgi võin tulla? 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 15:19
Postitas kurikristjan
Kust saab vajalikud komponendid carbon jubinate (porikad ja krt teab mis) tegemiseks? Eeldan siis et riie ja miskine vaigu moodi asi.
Ei taha mingit immitatsiooni ega asja olemasoleva jupi peale vaid päris ehtsat carbon juppi ise teha. 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 15:41
Postitas kõrtsmikumolu
Kas on olemas auto 15" või 16" plekkvelgesid, mille poldiaugud oleksid 5*82mm?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 15:51
Postitas hannes1337
Keegi esp tallinn-pärnu ei lähe
ükskõik mis kell,aga peale 10.00 ja ennem 20.00i
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 18:42
Postitas bitter
Säga kirjutas:kana kirjutas:Rumal küsimus: kui sageli oleks normaalne, et auto rehvi õhku juurde pumbata...
Lase lämmastikuga täita... siis seda muret ei tohiks olla, et kogu aeg kontrollima peab.
Õhk sisaldab õhk 78% lämmastikku ja 21% hapnikku. Kas hapnikumolekul on lämmastiku omast väiksem või millel usk põhineb, et paremini sees püsib?
->extinction: vaikude-kõvendite jne infot leiad, kui otsid bikerist või googeldad klaasriie, vaik jne järgi. Bang & Bonsomer näiteks. Süsinikkiu ehk saad samade tarnijate juurest aga võid ka jahiehitajate käest uurida. Soe soovitus - ära süsinikkiuga kätt proovima hakka, tee kõigepealt tavalise klaasriidega proovi. Ja veel - epoksiidvaik on kallim aga oluliselt kergem sama jäikuse juures kui polüestervaik.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 20:44
Postitas Säga
bitter kirjutas:Säga kirjutas:kana kirjutas:Rumal küsimus: kui sageli oleks normaalne, et auto rehvi õhku juurde pumbata...
Lase lämmastikuga täita... siis seda muret ei tohiks olla, et kogu aeg kontrollima peab.
Õhk sisaldab õhk 78% lämmastikku ja 21% hapnikku. Kas hapnikumolekul on lämmastiku omast väiksem või millel usk põhineb, et paremini sees püsib?
Lämmastiku molekul pidavat olema suurem jah ning seetõttu ei "immitse" seda läbi rehvi välja... Ka soojuspaisuvus on lämmastikul väiksem st. temperatuuride kõikumisega rehvirõhk on stabiilsem. Lennukitel pidavat kasutama lämmastikku, selleks, et kui nad sealt ülevalt külmast tulevad ei peaks nad pooltühjade rehvidega maanduma 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 21:13
Postitas Ivoonu
Huvitav, kui N molekul on suurem kui O oma, siis miks rehvi tühjenedes sealt ikkagi mõlemad välja jooksevad?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 21:37
Postitas kana
Kui üks rehvi lämmastikust või õhust (mitte hapnikust) tühjenemise viis on ventiili kaudu ja teine rehvi muude suuremate-väiksemate vigastuste kaudu immitsemine, ju siis peab molekul mingil viisil erinevalt käituma, sest tundub, et lämmastik on end tõestanud, kasutatakse, mul tundub nii. Säga, sa kasutad lämmastikku rehvis?
Või siis tubeless-rehvi kasutada? Ä...kas autodele on ikka ka sellist? 
Lämmastiku kohta rehvis hea link http://www.copperwiki.org/index.php/Nitrogen_in_tyres#
N poolt:
Kõige tõhusamalt avalduvad plussid sõiduki maksimaalse koormamise ja suure kiiruse puhul. Eeldatakse, et N pikendab rehvi kasutusiga, parandab sõidu kvaliteeti, alandab rehvi töötemperatuuri. Eeldatakse, et N hoiab rehvirõhku konstantsemalt kui õhk seoses rehvitemperatuuriga. Poorsuse tõttu rehvi rõhk alaneb aja jooksul. N lekib oma keemilise struktuuri tõttu suruõhust aeglasemalt. Hapnik reageerib rehvi ja ääre materjalidega, põhjustab oksüdeerumist või metallosade roostetamist. Lämmastik on inertne gaas, seega ei reageeri rehvi ja ääre materjalidega.
N vastu:
N-ga rehvide täitmine on üsna kulukas, sõiduautol üldjuhul umbes 5-10 USD rehvi kohta. N-ga täitmine nõuab rohkem hooldust kui suruõhuga täitmine. Suurim puudus on N vähene kättesaadavus.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 23 Okt 2009, 21:42
Postitas Säga
kana kirjutas:Kui üks rehvi lämmastikust või õhust (mitte hapnikust) tühjenemise viis on ventiili kaudu ja teine rehvi muude suuremate-väiksemate vigastuste kaudu immitsemine, ju siis peab molekul mingil viisil erinevalt käituma, sest tundub, et lämmastik on end tõestanud, kasutatakse, mul tundub nii. Säga, sa kasutad lämmastikku rehvis?
kui talvekad alla panen, siis ilmselt proovin ära. papsile just pandi, ta on mingi Prorehvi pealikuga sina peal.. see rääkis pikalt-laialt asjast. hinda pidavat 50 eeku rehvi kohta kallimaks tegema aint
Ja hea muidugi oleks, kui molekulid oleks kanamuna suurused... siis võiks rehvi sõelapõhjaks lasta ja ikkagi edasi sõita 
Mu poolt ka üks küse ? Kas ja mis asjaga saab teha nii, et kui mul on terve persetäis geograafilisi koordinaate, siis mingi asi arvutab välja, mis järjekorras neid võtma peaks, et oleks võimalikult vähe sõitmist ?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Okt 2009, 08:05
Postitas kana
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 24 Okt 2009, 08:35
Postitas mux2hot
Säga kirjutas:Mu poolt ka üks küse ? Kas ja mis asjaga saab teha nii, et kui mul on terve persetäis geograafilisi koordinaate, siis mingi asi arvutab välja, mis järjekorras neid võtma peaks, et oleks võimalikult vähe sõitmist ?
MS Autoroute 2002 omas sellist featuuri, et andsid punktid ette ja see arvutas optimaalseima trassi. Üldiselt on see triviaalne graafiülesanne 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 25 Okt 2009, 12:55
Postitas hannes1337
keegi homme(esp) pärnu läheb,ja küüti pakub?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 25 Okt 2009, 13:30
Postitas Kipsi
hannes1337 kirjutas:keegi homme(esp) pärnu läheb,ja küüti pakub?
rumal küsimus : kust kohast? 
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 25 Okt 2009, 14:00
Postitas hannes1337
tallinnast,

Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Okt 2009, 00:58
Postitas pyramiid
hannes1337 kirjutas:keegi homme(esp) pärnu läheb,ja küüti pakub?
hannes1337 kirjutas:tallinnast,

Täitsa minemas, ainult, et suhteliselt hilja, nii umbes 23 paiku..
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Okt 2009, 01:05
Postitas jegesmesh
Aga kas keegi ei lähe Jõgevalt Pärnusse, tõstamaale käruga midagi tooma ja ruumi jääks ühele Pannoniale?
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Okt 2009, 08:49
Postitas boob
Mind huvitab selline asi, et mis juhtub siis kui...
Müün oma tsikli maha, vormistame kohapeal kohe korrektse ostu-müügi lepingu. Ostja talve jooksul ratast ümber ei registreeri ning kevadel esimese sõidu ajal teeb avarii, kus jääb süüdlaseks. Mis nüüd siis juhtub? Kas minu kindlustuskoefitsent lendab lakke? Ehk siis kui palju võin mina kannatada saada seetõttu, et teine mees pole ratast ümber registreerinud.
Re: Rumalad küsimused
Postitatud: 26 Okt 2009, 09:23
Postitas M2
Mainitud ostu-müügi leping on amtliku dokumendina arvestatav (kui mõlema poole allkirjad all). Nii süü kui ka koefitsiendi muutused peaksid puudutama vaid uut omanikku.