81. leht 278-st
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2019, 17:20
Postitas Madlobster
Ma ei jõudnud veel nuruma hakatagi kui dokumendid tagasi ulatati
(numbrituli või tuled (ei mäleta) ei põlend)
Aga noh see oli ratta küljes ka ainus viga, kõik ülejäänud asjad toimivad ning täidavad kõiki vajalike norme.
Vabandust tuulesuunaja läbipaistvusega oleks ka saanud n***ida
(kuskil ringles selline video, kus mingi dartanjan(miilits) tänaval selle läbipaistvuse mõõtmisega tegeles 
Aga kogu Ü-vaataja olemusest lausa kiirgas "kui ma oleks kuningas keelaks kõik tsiklid ära" aurat. See oli täpselt see mees, kes foori taga reavahe kinni sõidab ning vasstutulevat möödasõitu märgates telgjoonele võtab ning kaugtule lülitiga märatsema kukub.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2019, 18:34
Postitas franz125
Aga kogu Ü-vaataja olemusest lausa kiirgas "kui ma oleks kuningas keelaks kõik tsiklid ära" aurat.
Ja reeglina oled tema meelest ketser ,kui söandad ülevaatuspunkti mikimaalt pärit autoga tulla,ning kuulud tuleriidale.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2019, 18:48
Postitas Madlobster
franz125 kirjutas: ↑29 Apr 2019, 18:34
Aga kogu Ü-vaataja olemusest lausa kiirgas "kui ma oleks kuningas keelaks kõik tsiklid ära" aurat.
Ja reeglina oled tema meelest ketser ,kui söandad ülevaatuspunkti mikimaalt pärit autoga tulla,ning kuulud tuleriidale.
Jep sama mees pidi südari saama kui avastas, et mu mikiautol on led nr-tuled.
Kõigepealt ohkis ees tehase xenonitega ja kui taha jõudis ja led nr-tulesi nägi siis need ohked muutusid väga emotsionaalseks. Kusjuures olid kõige tavaisemad valged ilma suure valgusjõuta ega mingi sinise toonita vms lambid.
Aga minul oli tunne nagu kõik liiklusõnnetused on põhjustatud nendest ledlampidest. no kohe selline korralik kurjategija tunne oli. Oleks ta veel avastanud, et taga pole udutuld oleks mind vist raudu pandud ja ära viidud aga enne sai vaatamine jällegi minu jaoks otsa 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2019, 19:04
Postitas will111
Need jutud juba meenutavad väga enda üv'l käimisi...noh kuni selle ajani kui otsustasin, et sel tsirkusel pole väga mõtet. Politsei ohib ja jaurab vähem, kirjutavad oma summa välja ja head teed. Pealegi ei pea mingit aega broneerima, kuskile kohale sõitma ega mingis järjekorras ootama
Oleks see tsirkus seal üv punktides mingi tasuta lõbu siis võiks ju seda vaatamas käia vahel, aga piletihind on ikka selgelt liiga kallis.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2019, 19:56
Postitas franz125
Seal kus ma oma nii Von Expressi kui igasugu kaherattalistega käin lauslollustega ei tegeletta.Muidugi provotseerima ka ei hakka.Xenonid vahetan enne umbes paari minutiga ära,pole mõtet inimesi nöökida.Vani tagumistele tuledele seal ka liigset rõhku ei panda,nii suunakad kui tagurdavad lambid mõlemad ühes augus ja üks vasak pidurituli on udukaks tehtud.Siiamaani on kõlvanud vast kõlbavad edasi ka 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 06:42
Postitas rannamees
Madlobster kirjutas: ↑29 Apr 2019, 18:48
franz125 kirjutas: ↑29 Apr 2019, 18:34
Aga kogu Ü-vaataja olemusest lausa kiirgas "kui ma oleks kuningas keelaks kõik tsiklid ära" aurat.
Ja reeglina oled tema meelest ketser ,kui söandad ülevaatuspunkti mikimaalt pärit autoga tulla,ning kuulud tuleriidale.
Jep sama mees pidi südari saama kui avastas, et mu mikiautol on led nr-tuled.
Kõigepealt ohkis ees tehase xenonitega ja kui taha jõudis ja led nr-tulesi nägi siis need ohked muutusid väga emotsionaalseks. Kusjuures olid kõige tavaisemad valged ilma suure valgusjõuta ega mingi sinise toonita vms lambid.
Aga minul oli tunne nagu kõik liiklusõnnetused on põhjustatud nendest ledlampidest. no kohe selline korralik kurjategija tunne oli. Oleks ta veel avastanud, et taga pole udutuld oleks mind vist raudu pandud ja ära viidud aga enne sai vaatamine jällegi minu jaoks otsa 
Ei kujuta ette, kus imekohtades te käite.
Ma juba aastaid erinevate mikimaa tootjatega sõitnud ja reeglina tekitavad autod ülevaatajates uudishimu, kui nööki 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 21:33
Postitas oil
Kust leida "Laura lood. Esimene raamat"?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 22:11
Postitas kaheksa
Valmis vs kalla ise vedelik sisse akud.
Hinnavahe on ainult 3euri. Kumba valida ?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 22:24
Postitas will111
mõtled, et kui kaua kallamine aega võtab või? no mõni minut vast
nii et kui teenid vähemalt 100eur tunnis kätte siis tasub osta "valmis" isend
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 22:58
Postitas kaheksa
Ma pigem mõtlesin, et kas neil on mingit vahet ja üks on parem, kui teine ? 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 23:13
Postitas STaavi
Vahe on selles, et ühe saad kohe ratta peale visata ja sõitma minna, teise puhul peab ootama 
Kas ka mõni muu erinevus on, ei oska öelda.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Apr 2019, 23:24
Postitas kaheksa
STaavi kirjutas: ↑30 Apr 2019, 23:13
Vahe on selles, et ühe saad kohe ratta peale visata ja sõitma minna, teise puhul peab ootama 
Kas ka mõni muu erinevus on, ei oska öelda.
Kiiret ei ole. See on pigem selline ennetav vahetus (ei lähe enam nii reipalt käima, kui eelmine aasta) 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Mai 2019, 00:14
Postitas STaavi
Ma olen üpris kindel, et vähemalt pikemas plaanis pole neil mitte mingit vahet... Geel ja AGM on muidugi paremad kuid vähemalt mu isiklik suhtumine mootorratta akudesse on see, et hangin midagi soodsamast otsast ning vahetan tihemini kui see, et ostan fäänsi aku ja loodan, et see kestab 3-5x kauem.
Näiteks minu ratta puhul on hinnavahe minu ostetud aku(Fulbat) ja Yuasa AGM hinnavahe 3,7x.
Kas Yuasa kestatb 3,7x paremini.... Võibolla kuigi kaheldav... Kui ma käiksin enda rattaga suurtel reisidel kus uue aku soetamine pole lihtne, siis tõenäoliselt ostaks Yuasa, samas kuna liiklen ringi suures osas Eesti piires ning uue aku soetamine on üsna lihtne tegevus(Ja ka mu ratta käima lükkamine pole väga keeruline) siis eelistan soodsamaid alternatiive.
Siiani pole ükski neist mulle pettumust valmistanud.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Mai 2019, 02:02
Postitas will111
no seda jah, et ühe täidad ära, siis vist on mingisugune ooteaeg ning seejärel tuleb täis laadida. teise tõstad peale ja...noh, mina vähemalt laeks ikkagi enne täis kui käivitama ja sõitma hakkan. võibolla teoorias on seal midagi juba "poest" sees, kuid tavalise pliiaku seisutühjenemine on miski päris arvestatav % päevas kui ma ei eksi. nii et väga ei loodaks, et poest perfektselt laetud asja saab.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Mai 2019, 08:57
Postitas aivar_
sellega kas on vahet või mitte on hea lugu. idavirumaal oli määratlemata omadustega tankla aga kuna lähim mõistlik ca 30 km siis ikka käidi. tuttav läks ostis 98, maksis ära ja jäi tankurijuurde passima sest üks tankis 98 (keskel nagu saar ja üks auto ühel teine teiselpool). tanklasell kerges jopes tuli välja ja luges väga mahlaka venekeelse loengu teemal võta 95 püstol ja tangi. sisu kokkuvõte nahu... kellele sa esined mahuti on ju püstolitel sama.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 09:59
Postitas Maaks
aivar_ kirjutas: ↑01 Mai 2019, 08:57
sellega kas on vahet või mitte on hea lugu. idavirumaal oli määratlemata omadustega tankla aga kuna lähim mõistlik ca 30 km siis ikka käidi. tuttav läks ostis 98, maksis ära ja jäi tankurijuurde passima sest üks tankis 98 (keskel nagu saar ja üks auto ühel teine teiselpool). tanklasell kerges jopes tuli välja ja luges väga mahlaka venekeelse loengu teemal võta 95 püstol ja tangi. sisu kokkuvõte nahu... kellele sa esined mahuti on ju püstolitel sama.
Saunas õllekõrval jutuna hea jutt! Aga nimeste IQ on erinev, tollel "tanklasellil" ilmselt ei olnud väga kõrge (või siis tahtis 95 vs 98 hinnavahe enda tasku panna) 
Kui on sellised ühe mahutiga tanklad nagu Krooning tihti kasutab, siis on paagil vahesein ja 95 ja 98 (või ka diisel) paiknevad erinevates sektsioonides. Usu mida tahad 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 12:24
Postitas Madlobster
Olen ise väiksemat sorti bensukas näinud(tänaseks hingusele läinud ja alexelale üle antud/müüdud), kuidas 95ga täidetei 98 vaat ilusti ära.
Enne kui mind voolikutest ja tünnidest mitte midagi taipavaks tembeldatakse, siis aitasin "bisnismehel" parajasti kassaaparaati tuunida, nii et see saaks topelt tsekke sealt välja tulistada, mis läksid hiljem poole km summa eest nagu soe leib. sellest, et 98 asemel 95te sai ei pidavat keegi aru saama.
Toda "kütuseärikat" mainiti mõned korrad ka mingites võsapets ja kaua võib showdes. Vist oli suures ahnuses ka vett või jumal teab mida juurde segatud ja pirtsakamad pillid olid selle peale turtsuma hakanud
Usu mida tahad 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 13:04
Postitas Ronk
Kas mootorratastel ja autodel antakse võimsus (KW) üldiselt ikkagi mootori võimsuse mitte ratastesse jõudva võimsuse järgi?
Kui jah, siis palju võib arvestada kaoks mootorist rattasse ketiga mootorrattal?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 13:43
Postitas Caupo
Märtt kirjutas: ↑02 Mai 2019, 14:06
Caupo kirjutas: ↑02 Mai 2019, 13:43
Sõiduki tehnilisse passi kantakse mootori ehk väntvõlli otsa väljundvõimsus. Niipalju, kui kooliajast mäletan, oli rusikareeglina ülekande kasuteguriks väga jämedalt 0,95 hammas- ja 0,92 kettülekandele. Kahevõllilise käigukastiga rattal seega n=0,950,950,92=0,83.
Puht rumalast huvist küsimus, mis see koefitsent kardaanülekandega on? Et kas "ökonoomsem" on kett või kardaanlahendus kui mootori ja käiguosa on sama.
Tänud
Juhuks kui vahepealse aja jooksul vastuseni ei jõudnud, siis parandaks selle väikese iluvea. Kiire guugeldamine annab kardaanülekande kasuteguriks (shaft drive efficiency) n=0,75...0,8 - mida vähendab veel peaülekande (motikatel siis enamasti ringhammastega nurkreduktor) kasutegur nP=0,94...0,98. Summaarselt siis ligikaudu n=0,71...0,76, mis on puhtalt väljundvõimsuse kaoks, aga millele mootorratta näitel lisanduvad negatiivsel poolel "kasutajakogemuse" suhtes olulised ülekandetüübi suhteliselt kõrge mass ja kõrged valmistamiskulud.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 14:06
Postitas Märtt
Caupo kirjutas: ↑02 Mai 2019, 13:43
Sõiduki tehnilisse passi kantakse mootori ehk väntvõlli otsa väljundvõimsus. Niipalju, kui kooliajast mäletan, oli rusikareeglina ülekande kasuteguriks väga jämedalt 0,95 hammas- ja 0,92 kettülekandele. Kahevõllilise käigukastiga rattal seega n=0,950,950,92=0,83.
Puht rumalast huvist küsimus, mis see koefitsent kardaanülekandega on? Et kas "ökonoomsem" on kett või kardaanlahendus kui mootori ja käiguosa on sama.
Tänud
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 14:47
Postitas Madlobster
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 14:51
Postitas Ronk
Caupo kirjutas: ↑02 Mai 2019, 13:43
Sõiduki tehnilisse passi kantakse mootori ehk väntvõlli otsa väljundvõimsus. Niipalju, kui kooliajast mäletan, oli rusikareeglina ülekande kasuteguriks väga jämedalt 0,95 hammas- ja 0,92 kettülekandele. Kahevõllilise käigukastiga rattal seega n=0,950,950,92=0,83.
Seega 83hp rattast annaks 100hp mootorist? Nö puust ja punaseks 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 15:10
Postitas Macintosh
Ronk kirjutas: ↑02 Mai 2019, 14:51
Seega 83hp rattast annaks 100hp mootorist? Nö puust ja punaseks
Internet ütleb, et wheel horsepower (WHP) on keskmielt 15% väiksem, kui kui väntvõlli otsast välja tuleb. Seega peaks olema enam-vähem õige. Ma saan aru, et autodel on kadu veelgi suurem.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 15:37
Postitas bitter
aivar_ kirjutas: ↑01 Mai 2019, 08:57... tanklasell kerges jopes tuli välja ja luges väga mahlaka venekeelse loengu
Kerge promilliga, nagu poliitikud meil aegajalt roolis?
Maaks kirjutas: ↑02 Mai 2019, 09:59
Kui on sellised ühe mahutiga tanklad nagu Krooning tihti kasutab, siis on paagil vahesein ja 95 ja 98 (või ka diisel) paiknevad erinevates sektsioonides. Usu mida tahad 
Ma usun, et ärimehed-nossovid suudavad selle vaheseina sisse ühe väikese ava orgunnida ja ühendatud anumate seaduse kehtestada.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 15:56
Postitas will111
15% kadu arvestatakse tavaliselt justnimelt autodel. Tsiklil ja kettülekandel on pigem väiksem kadu kui autol diffriga (või siis kardaani ja diffriga), aga tsikli puhul oleneb palju ka sellest millise ketiga on tegu ja kui hästi või halvasti see parasjagu "lippab" ning kuidas on kett reguleeritud. Külm, tihedate rõngastega korralikult ära s'ttanud 530 kett vs. rõngasteta puhas ja just õlitatud ning soojaks sõidetud 520 kett liiguvad ikka VÄGA erinevalt nagu praktika on näidanud. Mõni kett on vastu talve tsikli küljes nii tuuga, et lülisid omavahel liigutada saab vaid reaalset jõudu rakendades, ja seda on sõitma hakates ikka väga selgelt tunda.
Lisaks, tsiklil on reegline märgisidur ehk sidur lendab ringi õlivannis. Autodel on kuiv. Kokkuvõttes on kogu drivetrain loss mumeelest umbes sama mis autodel, vähemalt nii paistab enamasti igasugustest testides ja dünodest võrreldes manufac. avaldatud vändanumbritega
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 15:59
Postitas Maaks
bitter kirjutas: ↑02 Mai 2019, 15:37
aivar_ kirjutas: ↑01 Mai 2019, 08:57... tanklasell kerges jopes tuli välja ja luges väga mahlaka venekeelse loengu
Kerge promilliga, nagu poliitikud meil aegajalt roolis?
Maaks kirjutas: ↑02 Mai 2019, 09:59
Kui on sellised ühe mahutiga tanklad nagu Krooning tihti kasutab, siis on paagil vahesein ja 95 ja 98 (või ka diisel) paiknevad erinevates sektsioonides. Usu mida tahad 
Ma usun, et ärimehed-nossovid suudavad selle vaheseina sisse ühe väikese ava orgunnida ja ühendatud anumate seaduse kehtestada.
Miks sinna ava on vaja puurida? Sinna saab ülevalt luugist sisse panna sellist kütust nagu vaja on? Ajate siin mingi haige lamba juttu ainult 
Sellinea asi, et osteti sisse 1500L 76-t ja müüdi edasi 1500L 98-t sai toimuda ainult 1990 date alguses, mitte 2000-datel ja kindlasti mitte viimase 15a jooksul. Aga see ei sega saunas turbodiisli kõrvale "ekre valijatele" mulli puhuda, et ma tean Voovat kes ... 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 16:04
Postitas bitter
Tahaks riputada 2,7m kõrguse laega garaaži 30-40 kg poksikoti. Nii, et koti togimiseks lastakse see alla ja pärast tõmmatakse jälle lakke tagasi. Või lastakse põrandale, ühendatakse lahti ja tõstetakse nurka. Kust ma leiaks miskit sellist https://www.kukkumiskaitse.ee/et_EE/sho ... ategory=27 aga mõistlikumas hinnaklassis? Või panna lihtsalt üks plokk lakke koti kohale, teine plokk lakke seina äärde ja lisaks mingi kolmas vidin, mis köie ära stoperdab?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 16:07
Postitas Maaks
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 16:08
Postitas Macintosh
Kas me oleme nüüd bensiini hindades suutnud Euroopa suurimale majandusele, Saksamaale järele jõuda? Pealiskaudne vaatlus, ütleb, et soodsaim 98 liitri hind Berliinis on 1,45€ ja Tallinnas 1.47€, E10 osas on veel 2 sendi jagu arenguruumi. Milliseid jõukaid Euroopa riike me veel edestame?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Mai 2019, 16:11
Postitas will111
soovitan panna vähemalt 2, pigem 3 trossiga st. 3 teineteisest võrdsete nurkade all riputuskohta lae all, mis jooksevad siis koti juurde kokku. muidu õõtsub kott ringi nagu purjus tont
või noh, kui nõrk togija oled siis ehk ei lenda, mind see õõtsumine igatahes häiris. hea lihtne on kinnitada ketiga ja panna see köie aas või misasjad need ongi. saad iga kell koti maha tõsta ja nurka visata