Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 149
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Veel üks kalkulaator:
https://automaks.codelab.ee/
https://automaks.codelab.ee/
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 149
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Ilmselt selleks tehtigi uus eelnõu ja oodatav laekumine riigikassasse korrutati 2-ga. Igaks juhuks, kui matemaatika lonkab, siis teeme varuga

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Nüüd sai pilt selgemaks. Ja paistab, et summa tuleb ca 2x madalam, kui esimese arvutuse järgi sain. Ei teagi nüüd kohe mida selle ülejääva rahaga teha, kellelgi häid aktsiatesse investeerimise mõtteid?

-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Ma soovitan Eesti riigi võlakirjadesse paigutada.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Et palju krossimehed bussi eest maksma hakkavad?
Minu kaubakäru näitel mis on N1:
Põhiosa on 50 eur.
Mootor on 1998 cm3 ja võimsus on meeletud 55Kw.
Kokku siis 195 raha aastas.
Tore, kas pole?
Sama asi istmetega oleks 50 eur...
Minu kaubakäru näitel mis on N1:
Põhiosa on 50 eur.
Mootor on 1998 cm3 ja võimsus on meeletud 55Kw.
Kokku siis 195 raha aastas.
Tore, kas pole?
Sama asi istmetega oleks 50 eur...
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Vaatasin näiteks oma peres oleva 10 aastat vana auto kohta, registreerimismaks oleks 1775 eur. See moodustab auto hetke turuhinnast u. 20%. Seega väljamaalt toodud kasutatud autod lähevad selle võrra kallimaks. Muidugi ilmselt mingil määral ka uuena Eestis registreeritud, aga hiljem kasutatuna müüdud autod, vaevalt et esimene omanik tahab selle summa tervenisti ise "alla neelata". Pigem isegi- ei usu, et uuena Eestist ostetud ja väljamaalt toodud kasutatud autode hinnad erinema hakkavad, lähevad kallimaks kõik ühtemoodi ehk siis ühele keskmisele 10 aastat vanale autole (mu auto näitel) tuleb 20% juurde. 

-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Kas keegi seletaks mulle ära selle CO2 asja. Auto andmetes on kirjas 129g/km kohta. Saan aru, et pean selle korrutama 1,24-ga, saame vastuseks ~160 g/km kohta.
Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Honda CBR 1000 -90
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 570
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Kui nüüd enda auto ja tsikli makse vaatan, siis on need enam vähem võrdsed, ühte kasutad 12 kuud aastas, teist ~7kuud, selle järgi nagu proportsioon ikka väga paigast ära. 

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Propotsiooni säilitamiseks tuleb rohkem tsikliga sõita.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Seda on algusest peale ju rõhutatud, et sõitmise proportsioon ei puutu asjasse. Õigemini puutub, aga just vastupidi - kui sõidad vähe või üldse mitte (peatatud registrikandega romud), siis nutad ja maksad senikaua, kuni alla annad ja oma risu pressi alla saadad.
Joel
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Eespool viidatud kalkulaator https://automaks.codelab.ee/ kirjeldab tulemuse juures ka arvutuskäiku.henri kirjutas: ↑10 Okt 2023, 13:39Kas keegi seletaks mulle ära selle CO2 asja. Auto andmetes on kirjas 129g/km kohta. Saan aru, et pean selle korrutama 1,24-ga, saame vastuseks ~160 g/km kohta.
Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Näiteks 232 g/km NEDC kaubiku korral:
NEDC CO2, arvutuslik WLTP: 322.48 g/km
CO2 komponent 300g/km ületavalt osalt (22.48 g/km): 89.92 €
CO2 komponent 251-300g/km osalt (50 g/km): 175.00 €
CO2 komponent 205-250g/km osalt (46 g/km): 138.00 €
CO2 komponent kokku: 402.92 €
EDIT: Samas pole ka kindel, et selle kalkulaatori autorid on seni eelnõu ja arvutuskäigu kohta avaldatud infot 100% õigesti tõlgendanud. Näiteks üle 20 a vanuse tsikli kohta väidab kalkulaator maksuks 0€, milles ma mõnevõrra kahtlen.
Joel
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Ma pole ka üldse kindel, et asjast õigesti (ja üldse üheselt võimalik) aru on saadud. Mina oma peaga saan nii aru, et kui sinu auto kuulub heitmeklassi üle 300 g/km siis pead sa oma WLTP täie rauaga sellele klassile vastava määraga läbi korrutama (ehk siis antud näite puhul 322,48 x 4 eurot = 1289,92 eurot). Palun lükake ümber (oleks positiivne:).joel kirjutas: ↑10 Okt 2023, 14:44Eespool viidatud kalkulaator https://automaks.codelab.ee/ kirjeldab tulemuse juures ka arvutuskäiku.henri kirjutas: ↑10 Okt 2023, 13:39Kas keegi seletaks mulle ära selle CO2 asja. Auto andmetes on kirjas 129g/km kohta. Saan aru, et pean selle korrutama 1,24-ga, saame vastuseks ~160 g/km kohta.
Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Näiteks 232 g/km NEDC kaubiku korral:
NEDC CO2, arvutuslik WLTP: 322.48 g/km
CO2 komponent 300g/km ületavalt osalt (22.48 g/km): 89.92 €
CO2 komponent 251-300g/km osalt (50 g/km): 175.00 €
CO2 komponent 205-250g/km osalt (46 g/km): 138.00 €
CO2 komponent kokku: 402.92 €
EDIT: Samas pole ka kindel, et selle kalkulaatori autorid on seni eelnõu ja arvutuskäigu kohta avaldatud infot 100% õigesti tõlgendanud. Näiteks üle 20 a vanuse tsikli kohta väidab kalkulaator maksuks 0€, milles ma mõnevõrra kahtlen.
Honda CBR 1000 -90
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 149
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Lõplik selgus vist tuleb alles siis, kui eelnõu läheb Riigikokku menetlemiseks...
Praegu on jah kõik mitmeti tõlgendatav
Päris kindel on see, et tegemist on 100% varamaksuga, mille ainus eesmärk on riigikassa täitmine. Igasugune roheline umbluu selle ümber on lihtsalt vee sogamine
Praegu on jah kõik mitmeti tõlgendatav
Päris kindel on see, et tegemist on 100% varamaksuga, mille ainus eesmärk on riigikassa täitmine. Igasugune roheline umbluu selle ümber on lihtsalt vee sogamine
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Vaadates seda registreerimistasu plaani, siis 2024 tuleb kõva uute ja Eestisse toodud kasutatud autode müügiaasta. 2025 lisanduvad vist ainult Tšehhi “turistid”.
Mis krdi pärast peaks isegi plank Passati pealt riigile veel 2000+ EUR kinkima, lisaks suurenenud KM-le?
Mis krdi pärast peaks isegi plank Passati pealt riigile veel 2000+ EUR kinkima, lisaks suurenenud KM-le?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Sest Sihtasutus .......vähemuste Tööhõive ja Sotsiaalse Sidususe Arengu Instituudi juhatuse liikmed tahavad oma kokkulepitud töötasu ja järgmise aasta konverentsi kulude katmist.M.T. kirjutas: ↑10 Okt 2023, 16:40Vaadates seda registreerimistasu plaani, siis 2024 tuleb kõva uute ja Eestisse toodud kasutatud autode müügiaasta. 2025 lisanduvad vist ainult Tšehhi “turistid”.
Mis krdi pärast peaks isegi plank Passati pealt riigile veel 2000+ EUR kinkima, lisaks suurenenud KM-le?
Lisaks eelpool mainitule ka kõik ülejäänud Eesti rahva heaolu nimel loodud sihtasutused. Mõni neist -Autovaba ühiskonna ja puhtama looduse (elanikevaba fosforiidimaardla) nimel võitlev SA, sooviks 4000eur selle Passatimehe käest.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Asi on nii paigast ära, et ma peaksin hakkama tsiklite eest maksma rohkem kui auto eest.
Auto 50e, üks tsikkel 75e ja teine 60e ja halekoomiline on veel see, et mõlemal tsiklil on aastane kindlustus ka odavam kui see maks.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Sellele murele on ju imelihtne lahendus - löö oma tsikli andmed kindlustuse kalkulaatorisse ja ma olen täiesti veendunud, et leiad sealt lausa mitu kindlustajat, kes pakuvad sõidukimaksust kallimat aastast kindlustust

Joel
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Üks tähelepanek veel - kui alustuseks regamismaksu tõttu autode müük väheneb, siis vähe sellest, et regamismaks jääb saamata, jääb saamata ka käibemaks ostmata jäänud sõidukitelt ehk siis uute sõidukite puhul võib oodata laekumiste vähenemist.
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Summaarselt tuleb see ikka sama välja kuna ilmselt järgmise aasta lõpuni ostetakse oluliselt rohkem sõidukeid nende poolt kes nagunii lähiajal seda on plaaninud.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Ilmselgelt on sul autoga midagi paigast ära. Liiga väike, liiga vana, liiga aeglane või hoopistükkis EV. Peaksid selle asemele mingi normaalsema vaatama, saad proportsioonid paika.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Mul on 2019a 1.5TSI Superb. Mingi kalkulaator pakub 117eur aasta. Läbisõit 112000. Tõenäoliselt võiks 3-4a pärast mõelda väljavahetamise peale, ma kardan, et see masin ei sõida peale 300000km enam murevabalt. Aga siis on uue Superbi hind 55000eur. Praegu oleks kõige rohelisem projekt müüa Superb maha. Turuväärtus on vist kõrgem kui liisingujääk. Tuua Rootsist mingi vanakooli raud ja teine varuosadeks ja sõita järgmised 10a ilma liisingu ja kaskota. Sama kalkulaator pakkus 2008a Volvo S80 151kw diisli aastamaksuks alla 100eur.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Minu jaoks on kõik autod liiga aeglased ja ei pane neile rõhku. 2016a diisel ja paras töölkäimiseks.
Olen omanud erinevaid ja tööle-koju sõiduajaks tuleb sama aeg 200kw autoga ja 100kw autoga

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Mõni (näiteks Lamborghini Aventadori omanik juriidilise isikuna) saab sõiduauto pealt ka sellise summaga riigieelarvesse panustada.

-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Aventadori omav juriidiline isik on kurioosum, istmetega väikebussi omav juriidiline isik seevastu täiesti tavaline nähtus. 10 a vana 8-kohalise MB Vito aastamaks 1074.72€ on päris karm.
Joel
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Kokkuvõttes maksavad selle maksu kinni kõik, ka need kellel ühtegi autot ei ole ja ainult elektritõuksiga sõidavad või jalgsi käivad. Kui autosid kasutavatele ettevõtetele tekib lisakulu, siis peavad nad selle kompenseerimiseks korrigeerima oma toote/teenuse hinda ja kasvõi mingi suure ringiga on kõik tooted ja teenused ning inimesed sellest mõjutatud. Näiteks transpordifirma -> transporditeenuseid kasutav kauplus -> kaupluse klient -> paljud kliendid on ettevõtjad ja selleks et sissetuleku ostujõud säiliks, tõstavad oma täiesti suvalise toote/teenuse hinda (mida tõuksimees tarbib), mis ei ole näiliselt mitte kuidagi autodega ja transpordiga seotud... Mingiks ajaks riigi rahakott pakseneb, aga ringiga jõuab see mõju ka sinna. Riigiasutuste transpordiga seotud kulud kasvavad, ka tarbitavate kaupadel ja muudel teenustel, samuti nende töötajad hakkavad rohkem palka tahtma ning varsti hakkab riigil jälle raha väheks jääma. Siis kui jahedaks hakkab kiskuma, tuleb uuele "püksi pissimise" ringile minna, saab veidikeseks jälle sooja. 

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Kusjuures me olemegi juba selles kohas kus raha ei ole enam väärtus vaid vahend mille kaudu me saame oma töötunde vahetada.Turist kirjutas: ↑12 Okt 2023, 14:39Kokkuvõttes maksavad selle maksu kinni kõik, ka need kellel ühtegi autot ei ole ja ainult elektritõuksiga sõidavad või jalgsi käivad. Kui autosid kasutavatele ettevõtetele tekib lisakulu, siis peavad nad selle kompenseerimiseks korrigeerima oma toote/teenuse hinda ja kasvõi mingi suure ringiga on kõik tooted ja teenused ning inimesed sellest mõjutatud. Näiteks transpordifirma -> transporditeenuseid kasutav kauplus -> kaupluse klient -> paljud kliendid on ettevõtjad ja selleks et sissetuleku ostujõud säiliks, tõstavad oma täiesti suvalise toote/teenuse hinda (mida tõuksimees tarbib), mis ei ole näiliselt mitte kuidagi autodega ja transpordiga seotud... Mingiks ajaks riigi rahakott pakseneb, aga ringiga jõuab see mõju ka sinna. Riigiasutuste transpordiga seotud kulud kasvavad, ka tarbitavate kaupadel ja muudel teenustel, samuti nende töötajad hakkavad rohkem palka tahtma ning varsti hakkab riigil jälle raha väheks jääma. Siis kui jahedaks hakkab kiskuma, tuleb uuele "püksi pissimise" ringile minna, saab veidikeseks jälle sooja.![]()
Näiteks kui mina kasvatan porgandeid ja austatud tsiteeritav kartuleid ning me kulutame kumbki ühe töötunni kilo produktide kasvatamisele ja mina tahan kartulit ning lugupeetav porgandit siis me vahetame neid ja lõpuks me vahetame oma töötunde ning mis väärtus vahendajal ehk rahal on pole tähtsust.
See on vaid number ja ma juba pikemat aega arvestan oma sissetulekuid-väljaminekuid töötundides.
Kui mul on näiteks tsiklil vaja klappe reguleerida ja see võtab aega tunni ning töökoda küsib mu käest kolm minu töötundi siis ma reguleerin need klapid ise.
Probleemid tekivad kui ma hakkan töötunde ette koguma ja vahetan kõik porgandid rahaks aga austatud tsiteeritaval on trükimasin mis raha teeb siis sellega võetakse kohe mul töötunde ära ja just see praegu toimubki kus töötundide vahendajale tuleb numbreid juurde kuid kõik muu jääb samaks ning kaotaja on see kes oma tunde rahas hoiab.
Praegu ongi riik võtnud meilt rohkem töötunde ära võtta lisaks senivõetule aga see viib lihtsalt tundide vahendaja väärtust alla ja ette kogutu väärtus langeb.
Tegelikult ei erine riik praktiliselt millegi poolest maffiast kes katust pakub.
Pakutakse samu asju nagu kaitse teiste katusepakkujate eest, tegutsemisvõimalust ja kohta ning turvatunne, kuid seda nimetatakse teisiti ja see on parketikõlblik.
Kuni "katuse" eest võetakse vastuvõetav arv töötunde pole ka probleemi ja need kellele "katust" pakutakse on sellega rahul.
Nüüd aga ei käi katusepakkuja enam ise münti korjamas vaid on võtnud tööle varahalduri, maksukogumisameti juhi, tema nõunikud ja nemad saavad meie töötunde omale ning nendele antakse meilt võetud tunde.
Lõpuks läheb rahvas minema teise katusepakkuja juurde kes talt vähem tunde võtab ja meie töökoormus aina tõuseb...
Üldharivaks näiteks võtame aja kus meil oli pärisorjus ja talupoegadel olid mõisa normid täita lisaks enda elatamisele.
Sel ajal loeti, et inimene peab töötama päevas 12 tundi et end ära elatada ja mõisa teonorm ära täita.
Teonorm sellest oli 4 tundi ja seda nimetati orjapidamiseks.
Nüüd maksame maksudeks laia laastuga 50% oma sissetulekust ja seda nimetatakse hinnaks mida me peame maksma oma vabaduse eest...
Mõtelgem korra selle üle...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Selle mõisa jutu peale ma tahaks lisada, et uurisin oma talu kohta ja laias laastus pidi talust iga päev keegi mõisas tööl olema. Seda siis 1800 alguses. Kas sulane või peremees, seda kah jämedalt pooleks. Seega tundub, et pärisorjus oli suhteliselt "odav" võrreldes tänapäevase maksukoormusega.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
kaks viimast posti siin teemas on vägagi paljuütlevad ja igatpidi huvitav info, mina näiteks arvasin (kuigi jah, see oli suhteliselt laest võetud oletus) et kunagine nö. pärisorjus oli ikkagi suurem koormus kohalikule lihtsale inimesele. tuleb välja, et tõepoolest...polnudki nii halb variant võrreldes tänasega 

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 570
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Tuttava kommentaar Fb-s ühe postituse all:Turist kirjutas: ↑12 Okt 2023, 14:39Kokkuvõttes maksavad selle maksu kinni kõik, ka need kellel ühtegi autot ei ole ja ainult elektritõuksiga sõidavad või jalgsi käivad. Kui autosid kasutavatele ettevõtetele tekib lisakulu, siis peavad nad selle kompenseerimiseks korrigeerima oma toote/teenuse hinda ja kasvõi mingi suure ringiga on kõik tooted ja teenused ning inimesed sellest mõjutatud. Näiteks transpordifirma -> transporditeenuseid kasutav kauplus -> kaupluse klient -> paljud kliendid on ettevõtjad ja selleks et sissetuleku ostujõud säiliks, tõstavad oma täiesti suvalise toote/teenuse hinda (mida tõuksimees tarbib), mis ei ole näiliselt mitte kuidagi autodega ja transpordiga seotud... Mingiks ajaks riigi rahakott pakseneb, aga ringiga jõuab see mõju ka sinna. Riigiasutuste transpordiga seotud kulud kasvavad, ka tarbitavate kaupadel ja muudel teenustel, samuti nende töötajad hakkavad rohkem palka tahtma ning varsti hakkab riigil jälle raha väheks jääma. Siis kui jahedaks hakkab kiskuma, tuleb uuele "püksi pissimise" ringile minna, saab veidikeseks jälle sooja.![]()
No vaatame,kui see maks jõustub. Mul registris olev Atv lumelükkamiseks,peres üks pereauto ja kaks OÜ autot korstnapühkimiseks ja pottseppa töödeks. Eks ole näha mis hind peale automaksu korstnapühkimisele tuleb. Ma ei sõida nendega lõbu pärast nagu võrklaev arvab. Ilmselt klientide arved suurenevad. Maal ilma kahe autota ei tule toime,kui naine sõidab ühes suunas ja mina 30 kilti hoopis teisele poole tunnike varem. Tööauto kulud jäävad ilmselt kliendi kanda ja seega teenuste hind tõuseb,ka neil kellel autot pole ja käivad jala.
Viimati muutis kiilas, 12 Okt 2023, 20:27, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Eks loomulikult kõik kulud ettevõtluses lähevad lõpuks kliendile edasi. Vaatasin just tsiklite ja ATV-de makse mis suurusjärgus 45-75€ aasta. Lumelükkamiseks aastapeale atv kulu 45-50€ ei ole üle mõistuse number. Ma ei ole vaadanud kaubikute hindasi. Aga kui võtame korstnapühkija siis tema peaks saama sõiduautoga hakkama. Kui jagada see mõnisada € 12 kuu peale ära siis mõnikümmend € ei tohiks kuus midagi ulmelist olla.
Ise ostsin juba 1,5a. tagasi väikse elektriauto millega linnavahel kärutada. Selle aasta maks tuleks kuskil 50€ kanti.
Aga need kes linavahel RAMidega sõidavad ilmselt hakkavad korralikult maksma..
Ise ostsin juba 1,5a. tagasi väikse elektriauto millega linnavahel kärutada. Selle aasta maks tuleks kuskil 50€ kanti.
Aga need kes linavahel RAMidega sõidavad ilmselt hakkavad korralikult maksma..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.