73. leht 278-st
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 24 Jaan 2019, 09:56
Postitas romulus
Jah, täitsa võimalik, et pandi plastikute värvi järgi. Mu ratas oli samuti nende järgi passi pandud mustana, ehkki raam hõbedane (kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] olid siis mustad). Praegu pole mustast midagi järgi ei plastikutel ega raamil, ei ole ÜV-l probleeme olnud
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 24 Jaan 2019, 10:04
Postitas VõrrigaMaalt
Iseenesest vist vahet väga polegi, niikuinii tuleb passis omanikuvahetus, lähen näitan tsikli ka ette. Kuigi see pooleldi laiali võetud 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 25 Jaan 2019, 17:36
Postitas Vapsik
Kas kellelegi tundub veel ajuvaba et Alice in Chainsi kontsert toimub sellises kuudis nagu Rock Cafe? Ühtlasi ... ega kellelgi pileteid üle ei ole? 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 14:19
Postitas oil
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 14:25
Postitas mx77
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Täisteenusrendi hinna sees on ainult korralised hooldused, muu maksad ise. Aga auto teenindusse ja tagasi sebib sulle teenuse pakkuja.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 14:45
Postitas oil
mx77 kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:25
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Täisteenusrendi hinna sees on ainult korralised hooldused, muu maksad ise. Aga auto teenindusse ja tagasi sebib sulle teenuse pakkuja.
Siiski-siiski, ei tasu vastata, kui asjast ei tea. https://auto.geenius.ee/sisuturundus/ku ... mal-eelis/
Isegi rehvid, vahetamine, hoiustamine hinnas jne. Kulumaterjalid samuti.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 15:23
Postitas piiks
Just Oil, see käib ka sinu kohta
Ära vasta, kui ei tea.
Artiklis on võrreldud vaid ühe kindla teenusepakkuja ühte kindlat paketti.
Tegelikult on variante erinevaid, saad võtta nii, et kõik on hinnas ja saad võtta ka miinimum paketi, kus enamus asju on hinnast väljas.
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:45
mx77 kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:25
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Täisteenusrendi hinna sees on ainult korralised hooldused, muu maksad ise. Aga auto teenindusse ja tagasi sebib sulle teenuse pakkuja.
Siiski-siiski, ei tasu vastata, kui asjast ei tea. https://auto.geenius.ee/sisuturundus/ku ... mal-eelis/
Isegi rehvid, vahetamine, hoiustamine hinnas jne. Kulumaterjalid samuti.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 15:24
Postitas mellpoiss
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Korralik teenusepakkuja vahetab masina 100K peal välja.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 15:38
Postitas mx77
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:45
mx77 kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:25
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Täisteenusrendi hinna sees on ainult korralised hooldused, muu maksad ise. Aga auto teenindusse ja tagasi sebib sulle teenuse pakkuja.
Siiski-siiski, ei tasu vastata, kui asjast ei tea. https://auto.geenius.ee/sisuturundus/ku ... mal-eelis/
Isegi rehvid, vahetamine, hoiustamine hinnas jne. Kulumaterjalid samuti.
Küsimus oli ju garantiijärgsete suurte rikete kohta, mis see rehvide hoiustamine siin asjasse puutub?
Oled sa täisteenusrenti kasutanud? Mina olen.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 15:40
Postitas mx77
mellpoiss kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 15:24
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Korralik teenusepakkuja vahetab masina 100K peal välja.
Reeglina jah, täisteenusrendi lepingut pikemaks oerioodiks, kui garantiiaeg ei sõlmita.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 17:41
Postitas Macintosh
Mis vahe on polüestervaigul ja epoksiidvaigul?
Ja kas järelkuuumutamist vajav vaik ei kuivagi toatemeratuuril ära või mis temaga juhtub kui ahju ei pisteta?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 18:03
Postitas Kalapea
Põhiliseks vaheks hind, polüestri kasuks. Sõltuvalt kasutusalast ka tugevus ja vastupidavus (UV ja niiskus), seda polüestri kahjuks.
Kui lappida tundmatut klaasplasti, siis eelistada epot, sest polüester vaik epo külge ei taha jääda.
Kuivamisaega on mõlemal võimalik vastavalt kõvendile manipuleerida. Kui vahekorraga mööda paned ja ära ei kuiva, siis ei kuiva see ka ahjus.
Prepreg materjal kuivab ka toatemperatuuril, kuid ei saavuta täit tugevust ja pinnaviimistlust.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 18:37
Postitas urmas66
oil kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 14:19
Sattusime sõpradega arutama täisteenusrendi teemat.
Selle puhul on hooldused, rehvid, enamik kuluosi hinna sees.
Mis siis saab, kui täisteenusrendi ajal mootor kokku jookseb peale auto garantiiaega? Või kui sidur libisema hakkab, samamoodi peale garantiiaega.
Neid lahendusi on erinevaid ja üldjuhul on kõik, mis kaetud , sinna lepingusse ka kirja pandud. Ei pruugi alati olla ainult garantii ajaks. Mida rohkem teenuseid sinu leping katab,seda kopsakam on ka kuumakse(hinna vahe võib olla kordades erinev).
Pole kohanud lepingut,kus kõik viimseni kaetud. Et hoorad autot nii kus jaksad ja siis annad lepingu lõppedes romu tagasi. Kõik peab olema korras ja ka liigse kulumise pealt salongis võid lepingu lõppedes lisaraha maksta,muudest asjadest rääkimata. Kindlasti on ka veel läbisõit mingil viisil piiratud.
Täisteenus liising on pigem selle mõttega tehtud,et sinu auto jooksvad(kuluosa eelkõige) kulud teatud ajaks on kaetud ja sa saad seda oma tegevuse planeerimisel nö eelarvesse panna.
Mul on päris mitu tuttavat AVISE täisteenust kasutanud ja ühel suure lääne kontserni esindajal oli väga vinge leping Subarule,aga teisel oli oma ettevõttele Volvo V70 võetud ja tal olid ainult hooldused ja rehvid hinnas. Ise viis hooldusse ja rehvivahetusse jne ilma tasuta asendus autota.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 19:22
Postitas Vint
Sõltub teenuse pakkujast. Mõnel on remondi jms. kulud hinna sees. Ega nad tegelikult ei anna mingit täieliku peldikut kliendile.
Näiteks https://www.easycarrent.ee/autorent/taisteenusrent.html
( Otsisin kunagi autot, chillile minekuks... lõpuks sain paari foorumi liikmega kokkuleppele.
)
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 20:05
Postitas urmas66
Vint kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 19:22
Sõltub teenuse pakkujast. Mõnel on remondi jms. kulud hinna sees. Ega nad tegelikult ei anna mingit täieliku peldikut kliendile.
Näiteks https://www.easycarrent.ee/autorent/taisteenusrent.html
( Otsisin kunagi autot, chillile minekuks... lõpuks sain paari foorumi liikmega kokkuleppele.
)
Ma pidasin silmas,kus võtad tutika auto pikaajaliselt täisteenuseaga. Ja kui vaadata neid sinu pandud lingil olevaid hindasid,siis nii ongi,et autod ,mis siin maksavad näiteks 325+km saab tava liisingusse umbes 200.- seal sisaduva km-ga.Muidugi sissemaks jne. tuleb ka.
Ise võtsin eelmisel suvel eraisikuna liisingusse 21000 maksva Reanault ja seal sai 340.- € eest kõik 5aasta hooldused. Ehk liisingu lõpuni on hooldused juba hinnas. Kuumakse 213.-€ koos käibega.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 22:45
Postitas Ain
Pikaajaline täisteenus on ilmselt kasulik lõppkokkuvõttes ainult neile kes palju sõidavad. Tasuta ei saa midagi ja kõik maksab lõpuks kinni ikka klient. Aga kui raha on ja soov tegeleda oma põhitegevusega siis ilmselgelt väga mugav teenus.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 26 Jaan 2019, 23:03
Postitas Jesper
Epo eeliseks on veel see, et ei haise nii jälgilt (kuigi ventilatsioon peab ikka korras olema) ja ei sulata seda sinist ehituspoe vahtplasti, millest on kodustes tingimustes mugav kõikvõimalikke mudeleid välja viilida.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 27 Jaan 2019, 07:31
Postitas piiks
Ain kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 22:45
Pikaajaline täisteenus on ilmselt kasulik lõppkokkuvõttes ainult neile kes palju sõidavad. Tasuta ei saa midagi ja kõik maksab lõpuks kinni ikka klient. Aga kui raha on ja soov tegeleda oma põhitegevusega siis ilmselgelt väga mugav teenus.
Tegelikult vastupidi. Täisteenusrendil on läbisõidu piirangud peal. Ei sobi palju sõitjatele.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 27 Jaan 2019, 10:27
Postitas urmas66
piiks kirjutas: ↑27 Jaan 2019, 07:31
Ain kirjutas: ↑26 Jaan 2019, 22:45
Pikaajaline täisteenus on ilmselt kasulik lõppkokkuvõttes ainult neile kes palju sõidavad. Tasuta ei saa midagi ja kõik maksab lõpuks kinni ikka klient. Aga kui raha on ja soov tegeleda oma põhitegevusega siis ilmselgelt väga mugav teenus.
Tegelikult vastupidi. Täisteenusrendil on läbisõidu piirangud peal. Ei sobi palju sõitjatele.
Just nii on.
See teenus on vajalik eelkõige eelarvelistele asutustele,kus saab seda kulu pikalt ette planeerida. Üldjuhul ühe sõiduki rentimisel pole vahet,aga kui on mitukümmend ja sõidukit ning nende kasutamine ei ole põhitegevus,siis suured kontsernid kasutavad seda teenust. Päris kindlasti on see palju kallim,kui tava liising,aga vabastab ettevõtte selle asjaga tegelemisest(pole vaja inimest,kes seda parki haldab jne.).
Meil siin eestis on suurimad kasutajad ülemaailmsed suurettevõtted,ravimikontsernid jne. Väike boonus(rehepapplus äkki) kohalikele on ka nende sõidukite väljaost peale lepingu lõppu suht olematu jääk hinnaga. Näiteks ühe suure koduelektroonikat maaletoova firma juhataja ostis oma kasutuses olnud täislaks Volvo V70 CrossCountry 4 aastasena välja vist 4-5 tuhande vahel oleva summaga. Läbisõit oli alla 100tkm. Piirang vist oligi tal 100tkm 4 aasta peale. Ravimifirmas töötava sõbra naine vahetab iga 4 aasta järel autot ja eelmise auto võtab mees omale isiklikuks autoks olematu raha eest. Nende ettevõttes on selline omapärane piirang,et automaatkastiga autot ei saa võtta mitte keegi, peale juhataja.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 27 Jaan 2019, 10:42
Postitas Ain
Loomulikult on seal piirang peal aga just nendel see point ongi kes sõidavad rohkem ja jäävad enamvähem sinna kokkulepitud piiri juurde. Sõber tegi enne lepingu sõlmimist arvutuse ja ütles, et temal tuleb natuke odavam lõppkokkuvõttes(mingid tuhanded). Varasemalt olid tal kõik masinad liisingus.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 27 Jaan 2019, 15:00
Postitas oil
Täisteenusrent töötab samal põhimõttel nagu tavaliisingki, et oma 4-5 aastase perioodi järel saad jääkväärtusega sõiduki omale osta? Ma olen vist asjadest valesti aru saanud.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 27 Jaan 2019, 17:29
Postitas urmas66
oil kirjutas: ↑27 Jaan 2019, 15:00
Täisteenusrent töötab samal põhimõttel nagu tavaliisingki, et oma 4-5 aastase perioodi järel saad jääkväärtusega sõiduki omale osta? Ma olen vist asjadest valesti aru saanud.
Kui see lepingus sees,siis loomulikult,lihtsalt sellinee lepingu punkt pole mujal maailmas levinud. Üldjuhul läheb auto seejärel oksjonile või lihtsalt müüki. Oleme sellise liisingu veokeid palju ostnud ja kord Farankfurtis tuli müüjaga(suure liisngettevõtte müügimees) see jutuks ja ta ütles,et neil ei hakka keegi sellega jändama, võetakse uus auto ja kõik jätkub.Tema ja tema üksus,siis ongi see,kes neid autosid truhinnaga müüb. Klient saab sellega uuest lepingust lihtsalt soodustust või midagi taolist.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 27 Jaan 2019, 19:15
Postitas oil
urmas66 kirjutas: ↑27 Jaan 2019, 17:29
oil kirjutas: ↑27 Jaan 2019, 15:00
Täisteenusrent töötab samal põhimõttel nagu tavaliisingki, et oma 4-5 aastase perioodi järel saad jääkväärtusega sõiduki omale osta? Ma olen vist asjadest valesti aru saanud.
Kui see lepingus sees,siis loomulikult,lihtsalt sellinee lepingu punkt pole mujal maailmas levinud. Üldjuhul läheb auto seejärel oksjonile või lihtsalt müüki. Oleme sellise liisingu veokeid palju ostnud ja kord Farankfurtis tuli müüjaga(suure liisngettevõtte müügimees) see jutuks ja ta ütles,et neil ei hakka keegi sellega jändama, võetakse uus auto ja kõik jätkub.Tema ja tema üksus,siis ongi see,kes neid autosid truhinnaga müüb. Klient saab sellega uuest lepingust lihtsalt soodustust või midagi taolist.
Ok, selge pilt. Et seda pakutakse nii lühemaks kui pikemaks ajaks, siis pikema aja puhul on võimalik auto ka omale välja osta pärast jääkväärtusega. Ja kui pole seda punkti sees, läheb rendipakkujale ja ise valid uue. Liisingu jääkväärtusest kallimalt õnnestub enam-vähem kindlasti sõiduk maha ärida.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Jaan 2019, 11:22
Postitas Lembit
2018 Tartu autoshowl oli platsil väljas valget värvi 1989a Toyota Carina II numbriga 234TCS, mis oli päris hoolikalt korda tehtud.
Ega keegi ei oska öelda kelle auto see on, või mingit muud viisi, kuidas omanikuga kontakti saaks?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Jaan 2019, 11:37
Postitas bitter
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Veebr 2019, 13:21
Postitas Sadness
Mis juhtub diiselmootoriga, kui valada sellesse õli u 3-4 liitrit üle normi?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Veebr 2019, 13:32
Postitas Piipz
Kui sa käima ei pane, siis ei juhtu midagi.
Kui aga paned, siis on miljon asja, mis juhtuda võib.
Näiteks karteri tuulutus pritsib õli tuulutuse toru kaudu välja (kuhu iganes see ka vastaval masinal viib).
Või väntvõll peksab õli vahtu, sellest tekkinud aurud võivad aga sattuda sisselaskesse jne.
Ka nii võib juhtuda (ei viitsi tõlkida praegu):
if you really overfill (not just a cm or so) then internal crankcase pressure can force lube oil along the valve stems and into the cylinders.
At which time the engine is not under control of the diesel fuel injection pump, and can "run away" with masses, I mean masses, of white smoke.
Generally this b*ggers all sorts of bits in the engine :0
It happened to me with an industrial Golf diesel engine which was overfilled, then as we went round a long corner, G force pushed oil into the valve kit, and off she went. Turning off th engine had no effect, so we had to jam the vehicle into gear and stall it on the clutch.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Veebr 2019, 14:12
Postitas ranel
Sadness kirjutas: ↑01 Veebr 2019, 13:21
Mis juhtub diiselmootoriga, kui valada sellesse õli u 3-4 liitrit üle normi?
Ma võin öelda ühe suurepärase töökoja pärast (Aardla Autoteenindus) kogemusi praktikast. Välja hakkab peksma õli alustuseks vähemalt. Mina tõmbasin peale 250km sõitmist 0.5l välja, et normi saada, aga eelnevalt oli mootori õli juba täis läbustanud ehk siis täpset kogust ei oskagi öelda, et palju rohkem sisse sai. Sai ka kohapeal käidud ja nagu ikka, et klient on loll ja ei tea midagi ning auto katki ja too meile remonti(klaaskuulilt kohe, et pihustid lekivad ja diisel õlis). Kuskil 4000km hiljem sai selle välja tõmmatud õli tagasi kallata.
Ühe lolluse sai küll tehtud, et kui auto sinna parkisin, kui läksin aru pärima, et mis töö kvaliteet see siis on, siis oli kallaku peal ja nii vaadates oli tõesti kolmveerand vardast(eelnevalt olin ise juba sileda maa peal õli normi tõmbanud).
Lasid brake cleanerit klapikambrikaane peale, et puhtamaks teha. Service oli ka lisaks nullimata. Lõpuks käisin mootoripesus ära, et põleva õli kärsakast lahti saada.
Mootori peal on kirjas muidu, et overfilling kahjutab katalüsaatorit.
10a jooksul esimene õlivahetus, mis lasin mujal teha ja kohe sellise kogemuse otsa. 
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Veebr 2019, 14:26
Postitas Sadness
Eks ma küsin kah praktilise kogemuse pealt...ja mõistagi käivitamise järgselt. Üht-teist sai oma silmaga nähtud, üht-teist kuuleb lähiajal ja mõtlesin esiotsa foorumist uurida, kas kellelgi vastavat kogemust.
Töökoda ei saa süüdistada. Praegu tean kindlasti vaid seda, et katalüsaator kannatada ei saanud, kuna masinal sihuke asi puudub. Esialgne resümee on järgnev: 1. inimese lollus on piiritu, 2. inimese laiskus on piiritu, 3. erinevate asjaolude kokkulangemine võimendab tegureid 1 ja 2.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Veebr 2019, 14:42
Postitas Maaks