Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Nt kinnitad küljepeale ning liigenditega saad lõua juurde asetada - siis peavad olema head liigendid, et vibrama ei hakkaks.
Lõua juures- või otsa ees on kaamera pilt kõige lähemal silmadevaatega + piisavalt madalal, et on ka näidikuid näha ja seega tekib vaatajal sõitja tunne.
Jah loomulikult kaamera ei kopeeri silmamuna liikumisi, mida sõiduajal ikka teed - mitte ei liiguta koguaeg kiivrit.
Mul on kaamera lõuale kinnitatud nii, et silmaga näen gopro taga olevat punakat indikaatortuld, kui salvestab. Lisaks on mul kuulda salvestamise ja selel lõppemise piiksud (need pandud suht valjud). Seal on ka lihtsam nuppudele vajutada.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
- Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 60 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Osta ports kinnitusi ja jäta igale poole. Kiivrile üks-kaks kleepsu, tsiklile näiteks juhtrauale, kaitsetorudele jne. Siis saad kaamerat ümber tõsta ja erinevaid nurkasid saada.Fxz kirjutas: ↑20 Veebr 2023, 10:33Lappasin, mis ma lappasin ja ilmselge on see, et niipalju kui on inimesi on ka arvamusi, siinkohal nüüd ei tahagi küsida, et milline kaamera, aga pigem küsiks, et kuhu.. Kas peaks olema ikka kiivri küljes ja sellisel juhul kus? Ees, küljel, pealael? Ok mu kiiver ei võimalda ette ja pea peale panna LS2. Äkki oleks kasulikum hoopis tsikli külge panna mingi lainurgaga versioon?
Kiivri küljes oli see mul tavaliselt paremal pool, aga eks see on maitseküsimus. Kinnitused on odavad, eriti aliexpressis.
Nüüd aga olen dashcami usku. Tsikli küljes pidevalt, jookseb pardavoolust, lülitub süütega sisse automaatselt, ees- ja tagakaamerad lindistavad samaaegselt. Kvaliteet pole sama hea mis uuematel goprodel, aga see mugavus komprenseerib kõvasti.
SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Ühtlasi nõuanne - võta riiulist neoonspray ning maalriteipi ja käi oma uus ja uhke kaamera sellega loovalt üle. Pärast mätaste vahel tatsates oled endale oioi kui tänulik. Mul on valget värvi Xiaomi, mis on tunduvalt paremini märgatav kui hall GoPro oleks, aga ikka kõndisin neli korda mööda enne kui leidsin.
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Raam on ilmastikukindlam ja USB kaabli abil saab sõidu ajal akupangast laadida. See ei koorma ka GoPro sisest USB pesa, juhul kui kiivriga pidevalt majandada.
Siiski on mitmed probleemid, mis eelmisel suvel ilmnesid:
- kui panna GoPro videot salvestama, siis ta teeb hulga faile. Mälukaart saab lõpuks täis ja ta hakkab viimast faili üle kirjutama. Vaja oleks, et ta hakkaks üle kirjutama alates kõige esimesest failist.
- kui panna GoPro tööle ja mälukaart on eelmisest sõidust faile täis, siis videot ei saa salvestada. Peab hakkama enne vanu faile kustutama. See võtab alati kaua aega.
- kui on raam, siis GoPro sisemist patareid ei saa kasutada ja see tuleb enne raami paigaldamist eemaldada (see on mingi GoPro tehniline viga). USB kaabel põrub vahel lahti ja siis enam ei salvesta.
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Nõus, mul juhtus egiptimaal nii, et oli vaja originaalülemineku asemele kohapealt uus soetada... jah sarnane aga ei fikseeru nii kindlalt nagu originaal (selle avastasin alles kodus) - mingi lõtk jääb sisse. Eks peab uue ostma.Jesper kirjutas: ↑20 Veebr 2023, 12:44See Aliexpress specialite plastik sureb 3-4 aastaga ära ja läheb kõige lollimal hetkel katki - mul on neid ka erinevate diilide käigus kastitäis kogunenud, aga pärast ühte pikaksveninud kaameraotsingut läksin ja ostsin tsikli jaoks GoPro originaalpulgad asemele![]()
Või teed 3D printeriga vajalikud lingid/hoovad kaamerale.
Olen kaalunud seda roosat ümbrist GoPro-le hankida, et näha oleks ja kukkudes tal pehmem - siiani pole veel ostnud.
Nüüd vaja ka varsti uus lääts ette osta, sest suutsin kiivri küljes olles kuhugu vastu hõõruda, et kriim tuli peale.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Xiaomi kaamerad on mõistliku hinna ja kvaliteediga Mai 70 näiteks. Endal nii ees kui taga. Nüüd uuemad vist sellised kus salvestab ühte aga mõlemad kaamerad komplektis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 570
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Mul on Xiaomi A800, sellel on nii ja naa komplekt, kas tagumise kaameraga või ilma, mul on tagumine kaamera ka olemas, aga pole ühendanud kuna selle ühendusega kukub esikaamera kvaliteet. Selle mudeli asemel on nüüd uus mudel A800S ja ei tea kuidas sellel need asjad on, pole vajadust olnud uurida, sest olen oma kaameraga rahul.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Väga olulist vahet pole, kas sul oleks kaamera olnud või mitte. Heal juhul oleks olnud jagatud süü, sest mõlemad liiklejad ei veendunud manöövri ohutuses. Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob. See, et suunatuli vilgub kuhugi suunas ei tähenda vähimatki. Tal võib viimasel hetklel meelt muuta.
Mul abikaasal on olnud selline olukord, kus tema ootas vasakpööret kitsal tänaval, 4 autot sabas. Kedagi vastu ei tulnud ja sabas olnud autod ulatusid ohutussaareni, seega tagant keegi tulla ei saanud. Kui manöövrit hakkas sooritama siis üks oinas pani teiselt poolt ohutusaart ja mööda kõnniteed ning sõitis masinale sisse. Ja siis kadus tuhatnelja. Õnneks väga olulist kahju polnud. Kohale tulnud politsei andis õiguse sündmuskohalt põgenenud sõidukile ja teda ei kottinud ka lapsevankriga naise tunnistus, kes kinnitas, et ta pidi vankiga põõsasse hüppama, et kõnniteel auto alla mitte jääda.
Aga muidugi on kaamerat kasulikum omada, kui mitteomada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 176 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Täpselt nii ongi. Need suuna ja pidurituled ei kohusta kedagi millegiks.Macintosh kirjutas: ↑26 Apr 2023, 11:31Väga olulist vahet pole, kas sul oleks kaamera olnud või mitte. Heal juhul oleks olnud jagatud süü, sest mõlemad liiklejad ei veendunud manöövri ohutuses. Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob. See, et suunatuli vilgub kuhugi suunas ei tähenda vähimatki. Tal võib viimasel hetklel meelt muuta.
Aga muidugi on kaamerat kasulikum omada, kui mitteomada.
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Sa sel juhul ei soorita mitte kunagi mingit mööda sõitu või,ei maanteel ega linnas?Miks ma seda ei usu.Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2654
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Mismoodi möödasõit ohtlik manööver on? Üks lihtsamaid manöövreid üldse - tuleb lihtsalt kiiremini sõita kui esimene auto


Mina kah ei soorita mitte kunagi ühtegi ohtlikku manöövrit, sest mul on kindel plaan igal õhtul tervelt koju jõuda/ sihtkohta jõuda (kuigi aeg-ajalt mulle tundub, et mu naine ei jaga mu arvamust)

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Mul on selle kaamera üks vanem eelkäija ja kasutan seda nii kiivri kui ratta küljes, kui ka käest filmimiseks reisidel. Mul on aku väiksem ja järjest saab vast max 1-1,5h võtta. Samas ratta küljes saab laadimisejuhtme külge panna ja üle telefoni juhtida.
See tundub veel ka hinna poolest võrreldes teiste goprodega veel mingil määral talutav.
https://www.photopoint.ee/kaamerad/3266 ... cifics_tab
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
- Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 14 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Kui tahad ka ise pärast tagantjärgi vaadata ja natuke nautida, siis tasub juba täpsemalt uurida, mis paremat/talutavat pildikvaliteeti pakub.
Kuna mul on ikkagi pildi kvaliteet kõige olulisem kriteerium, siis hetkel ma GoProle alternatiivi ei näe. Iga kord, kui tuleb uus kaamera välja, siis põnevusega ootan võrdlusi, aga seni on GoPro pildikvaliteet ikka üle teistest. Või siis vähemasti rohkem selles suunas, mis on minu ootused.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
No on ilmselt ka teisi piisava kvaliteediga peale Gopro. Sõbral on Garmini kaamera ja ma küll ei julgeks väita,et sellel kvaliteet kehva. Pardakaamerana on isegi spets tsikli pardakaamerate komplekte müüa, kus ees ja taga kaamerad ühiselt salvestavad. Maksab muidugi enam kui paarsada kuid on ratta küljes statsionaarselt.MargusMoto kirjutas: ↑14 Jaan 2024, 23:13Pardakaamerana ilmselt toimiks suht ükskõik mis seikluskaamera. Neil tänapäeval piisavalt hea eraldusvõime, et mingi olukorra puhul saab pikslitäpsusega tuvastada, mis teema oli. (kui just pimedas või hämaras ei sõida)
Kui tahad ka ise pärast tagantjärgi vaadata ja natuke nautida, siis tasub juba täpsemalt uurida, mis paremat/talutavat pildikvaliteeti pakub.
Kuna mul on ikkagi pildi kvaliteet kõige olulisem kriteerium, siis hetkel ma GoProle alternatiivi ei näe. Iga kord, kui tuleb uus kaamera välja, siis põnevusega ootan võrdlusi, aga seni on GoPro pildikvaliteet ikka üle teistest. Või siis vähemasti rohkem selles suunas, mis on minu ootused.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
- Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 14 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Kindlasti on "piisava" kvaliteediga ka peale GoPro. Lihtsalt minu jaoks, kes ma tahan täit kontrolli pildi üle ehk siis ise värvid määrata ja kontrastid ja teravuse ja GoPro pilt võimaldab mul kõige parema tulemuse saada kõige väiksema vaevaga. Ehk siis see on põhjus miks mia kasutan GoPro kaameraid.
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
windowsis Quick ei funka nii nagu vaja, st gopro telemeetria andmeid ei suuda tuvastada, kuigi GPS on aktiveeritud. Androidi telefoni quik suudab. Windowsi keskkonnas vajab tasulist teenust, mis teeb gopro telemeetria teisenduse quicki jaoks...
Videoasju laon kokku Davinciga Resolvega (suht OK ja suurte võimalustega asi) - seal eraldi telemeetria tundmist ei ole, Fusioniga on midagi võimalik aga vajab eraldi faili selleks.
Selline jamamine (Gopro->telefon->arvuti video kantimine+telemeetria lisamine), on videote töötluse moti natuke alla löönud.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Ma ei tea, mul suht positiivne kogemus hiinakatega (mul võrdluseks eelmise põlve Insta 360 ka olemas) need kõige odavama on ilmselt jah rämps aga sellised 100+ euri maksvad on minuarust suht ok FHD pildi kvaliteet. Kui kõrgeid resosid ja head stabikat otsite, siis tuleks hiinakatest eemale hoida loomulikult, aga siin küsiti ju mingit enam-vähem pardakaamerat ma saan aru, selleks otstarbeks ei ole minuarvates mõtet suuri summasid letti lüüa.
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
@hmm Mida sa mõtled telemeetria all? Lihtsalt asukohta või näitab kiirust jms ka?
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Kõik, mida kaamera oma sensoritega suudab mõõta s.h. ka G jõud jne..
näiteks selliste andmete lisamine on moneeritavatesse videodesse piin
Minu gopro akuprobleem lahenes, kui soetasin uued topeltlaadijaga + 2 Enduro akut. https://droon.ee/toode/gopro-topeltlaad ... -12-black/
mitte nüüd sellise hinnaga... oli tunduvalt sootsam.
Nüüd peab oluliselt kauem vastu ning ka külm ilm pole enam probleemiks. Enne läks -5 kraadise jahedusega kaamera kohe tuttu... nüüd funkab ka -15 kraadisega ilusti.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
OK lahendus - täiendav mikker...
Gopro9... jne puudub otse 3,5mm mikri ühendamise võimalus, vaid tuleb kasutada üleminekut USB-C ->3,5mm jack. Selleks on kaks võimalust:
1. Mediamod.
2. mikrofoni adapter.
Mõlemad on natuke jamad... sest teevad kaamera süsteemi kohmakamaks.
Ma eelistaks mediamodi, sest sinna läheb otse 3,5mm mikrofon taha ning juhmed saab paremini kiivrisse paigaldada kui ülemineku karpi.
Lisaks saab ehitada n.ö. kiivrisidesse saabuva heli salvestuse kaamerasse.
nt midagi sellist:
Nüüd väga suur pluss GoPro12 on see, et seal on bluetooth audio salvestamise võimalus, seega saab kaamera siduda kiivriside bluetooth süsteemiga ning kogu jutuvestlus läheb sinna. Samas taustaheli põhimõtteliselt kaob... aga no üksi sõites on täitsa kama. Reisile minnes on selline väike videoblogi pidamine natuke ehk lihtsam.
Vot nüüd ei tea kas kõik seadmed seda võimaldavad või on vaja n.ö. ekstra vahendajat.
Alternatiiv cardoga on muidugi tekitada telefoni eraldi helifail, mida hilisemal töötlusel miksida.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
- Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 14 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Ma ei saa aru, kuhu see kandiline julla seal kiivris sees pannakse..
-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest
Suuresti on mul reisidel ka teine GPS logi kasutusel ning gopro poolt filmikesse lisatud GPS logi kasutan hilisemal töötlusel selleks, et video asukohta teada + kiiruse/kõrguse info.
Tihtilugu ju ei mäleta kus kohas selle ülesvõtte tegid... ja google streetview nind teise GPS loggeri järgi positsioneerida on suht jama tegevus... Tõesti n.ö. teise GPS logi saab ju ka pidevalt salvestada ning hiljem just selle jupi lisada videole aga jälle üks eraldi menetlustoiming....
Kui nüüd saaks BT abiga gopro-le lisada ka GPS andmed, siis tõenäoliselt muutub aeglasemaks n.ö. kiirsalvestus ühenupu vajutusega (GPS sätete ületoomine teiselt seadmelt võtab aega)
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.