8. leht 11-st

Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 18 Mai 2009, 22:30
Postitas motoratsutaja
marti252 kirjutas:

piisab mõnest korrast korralikult kiirendada, kui bensupaak tühi on :D

Ei noh kõvad mehed (togi) või on paak poole liitrine (togi)


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 18 Mai 2009, 22:45
Postitas yeekim
Ghost kirjutas:
marti252 kirjutas:

piisab mõnest korrast korralikult kiirendada, kui bensupaak tühi on :D

Ei noh kõvad mehed (togi) või on paak poole liitrine (togi)

2X võid arvata, mis neil poole liitrine on :mrgreen:

edu


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 18 Mai 2009, 22:50
Postitas p-4
Piipz kirjutas:

Avastasin uue featuuri oma rattal. Nii, kui Eestist-Lätist-Poolast välja sain, läks kütusekulu 5.5 pealt 4.5 peale. Ja seda täislastis ning misiganes ilmaga, misiganes tee peal. Vot sulle eesti "statoil" kvaliteeti. Ukraina nihhujanskii-oil kütus omab kõik ära :P Parima kulu sain kuskil Ukrainas, kus oli peale üpris korralikku rullikeeramist sain 4.2 sajale.

Eelmine aasta Hondaga Vfr 800 Montenegros käies ,sain kah bike kohta täitsa normaalse kulu ,mägedevahel ja mõned lõigud kiirteed ,tuli keskmiseks nõks alla 5 l /100km kohta.Samas, kui väga isukalt, gaasi linnas keerata tuleb kuskel 10l /100km .
Ja see on juba ammu teada. et statoili nn kvaliteet kütus ,on täielik saast ,mis norras kurat teab millest kokku segatakse pole ime ,et ukrainas järku tsikkel vähem küttet hakkas võttma ,puhas kraam ilma lisantiteta! :bsmile:


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 11:14
Postitas sang

Isegi avastasin, et Saksa bahni peal 140+km/h kahekesi ja täislastis sõites tuli kütusekulu sama või tiba väiksem kui Tallinn-Tartu otsa peal üksi ja ilma koormata. Mõneti annab seda siiski seletada sellega, et kui Saksas on kiirus ühtlane, siis Tln-Trt koosneb pidevatest kiirendustest-pidurdustest. Samuti on antud tsikliga (BMW R1100GS) kõige madalam kütusekulu (neli koma midagi) tulnud Poolas, kui samuti kahekesi ka kompsudega tuli külast-külla läbi teeremontide jõristada.

Ma siiski kipun arvama, et suur osa kütusekulu muutusest tuleb parema randme asendist, välkamaal hoiab end alateadlikult rohkem tagasi ehk sõidab aegalasemalt ja sujuvamalt kui kodus. Teine tegur võib olla ka soojem kliima, vähemalt pritsungimootoritel peaks soojem sisseimetav õhk küll mingil määral kütusekulu vähendama. Seda mõttekäiku toetab mu kogemust Soome matkalt, mille käigus kütusekulu jäi praktiliselt samasse suurusjärku Eesti kuluga, kuigi maanteel sai sõidetud aegalsemalt kui Eestis.

See Statoili solkkütuse jutt (eriti võrreldes Ukrainas pakutavaga :roll:) on minu arvates küll möga. Jah, ükskuid juhtumeid võib olla esinenud, kus ühes tanklas on mingi tünnipõhi kunagi rohkem jama tekitanud, aga üldiselt on Statoil, ja tegelikult ka teised Eesti kütusemüüjad, täiesti kasutamiskõlblikku ollust pakkunud vähemalt sel sajandil.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 11:46
Postitas franz125

Sooja õhu jutt ei ole nüüd küll loogiline.Soojas õhus vähem hapnikku ehk vähem kütet ehk vähem laksu ehk rumplit rohkem peale.Külmaga vastu pidi.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 13:16
Postitas Primo
sang kirjutas:

See Statoili solkkütuse jutt (eriti võrreldes Ukrainas pakutavaga :roll:) on minu arvates küll möga. Jah, ükskuid juhtumeid võib olla esinenud, kus ühes tanklas on mingi tünnipõhi kunagi rohkem jama tekitanud, aga üldiselt on Statoil, ja tegelikult ka teised Eesti kütusemüüjad, täiesti kasutamiskõlblikku ollust pakkunud vähemalt sel sajandil.

Jah, selles asi ongi, et kasutamiskõlblik ta on, kuid võrreldes Ukraina kütusega on ta sitem ja ka kallim.Samahästi on ka kallis restoranis halvastitehtud roog ka kasutamiskõlblik kuigi maksid ta eest päris suure raha ja eeldasid saada kvaliteeti, nagu reklaamis hõisatakse.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 13:24
Postitas pacaan

pole kunagi ühegi oma motika kütusekulu jälginud (ehk siis - kõik mis sisse, kulub ära, nagu ikka) kuid uue rattaga märkasin, et Pärnu - Tallinn otsa peale kulus peaaegu paak kütust, s.o. hinnanguliselt äkki mingi 15 L / 100 km. Linnas töristades paistab seda oluliselt vähem kuluvat. Peaks justkui matkaratas muidu olema ise-enesest :)


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 13:59
Postitas sang
franz125 kirjutas:

Sooja õhu jutt ei ole nüüd küll loogiline.Soojas õhus vähem hapnikku ehk vähem kütet ehk vähem laksu ehk rumplit rohkem peale.Külmaga vastu pidi.

Ma küll ei tunne seda mootorite toitesüsteemi väga detailselt, seega võin natuke rappa panna. Pritsungitel on ju peal sissetuleva õhu temperatuuri mõõdik. Kuna soojas õhus on vähem hapnikku, annab pritse peale ka vähem kütet, kui külma ilmaga, seega peaks kütusekulu väiksem olema sõites samal kiirusel, st samade mootoripööretega soojemas kliimas? Või olen ma kuskil oma loogikaga väga puusse pannud? Kuskilt on veel meelde jäänud vanade autopiinajate jutt, et jaheda ja niiskevõitu ilmaga hingab mootor paremini ja minek on teravam. Kuigi jah, eks see vahe on vist küll marginaalne.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 14:12
Postitas StreetMoto

Kuskilt on veel meelde jäänud vanade autopiinajate jutt, et jaheda ja niiskevõitu ilmaga hingab mootor paremini ja minek on teravam. Kuigi jah, eks see vahe on vist küll marginaalne.

Teatud juhtudel isegi täiesti tuntav. Mul oli kunagi karpamootoriga VW Jetta aastast 1984 ja selle minekul oli tuntav vahe kui võrrelda jaheda ja ülisooja ilmaga kulgemist. Kõikse paremini käis ta edasi kuni +15 kraadi ilmaga. Kuumema ilmaga ja kuuma mootoriga oli minek tuntavalt lahjem. Ja eks selle temperatuuri tõttu üritatakse ka kõik toitesüsteemi õhuvõtud tuua võimalikult kapoti eesossa mootori enese soojusest kaugemale.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 14:58
Postitas Divikas

Kuna soojas õhus on vähem hapnikku, annab pritse peale ka vähem kütet, kui külma ilmaga, seega peaks kütusekulu väiksem olema sõites samal kiirusel, st samade mootoripööretega soojemas kliimas?

Esimene pool väitest on õige aga teine pool...tegelikult elektroonilised toited muudavad ka õhukogust vastavalt sissetuleva õhu temperatuurile. Muidu oleks ju nii, et järjest kuumem õhk ja vähem kütet ja kokkuhoid missugune. :D


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 19 Mai 2009, 15:18
Postitas 417
Ghost kirjutas:
marti252 kirjutas:
GoodCat kirjutas:

No sellepärast ta just kadunud ongi :wack:

Njah osaliselt ta ju õigus on. Tegelt asi alles, aga ma mõtlen, kas müüa juppidena maha või hakkata lappima :) . See 11,5 on tuleneb ikka sellest parema randme väänamisest :wink:

Peab ikka ropult peale keerama et sellist kulu saada, ega ise ei törista ka aga no sellist kulu ei suudaks isegi parema tahtmise juures saavutada. Pole nagu kuulnud et tonnistel selline kulu kellelgi oleks olnud... :roll: See võtab krt rohkem kui auto juba.

11,5 pole mingi probleem tonnisele ja 6 käiguga.
Olen saanud ka 30 km otsal suuremaid kulu näitajaid ( sajale siis mitte 30 le )
samas pärnu paraadile grupi eesotsas oli keskmine kulu nii 5 sajale


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 21 Mai 2009, 21:53
Postitas miil

masinaks siis 98a. kawasaki zx600r ja umbkaudu jääb sinna + - 6l/100


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 21 Mai 2009, 21:59
Postitas makuke

rahulikult maanteel kawa ninja 636cc 2003a. võtab maanteel rahulikult põristades 5L kanti aga kuna seda juhtub harva siis ikka 6-10L kipub olema.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 22 Mai 2009, 16:39
Postitas kaaruks

Kawasaki Vulcan VN800 '95 aasta - kulu rahulikult töristades 5,5 l/100km


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 16 Sept 2009, 23:59
Postitas xero

Kütusekulu on olnud 6L/100, suurema pigistamise peale 6,6L , maanteel vähem, kui lubatud kiirusega liikuda (nii umbes 5,5). Aga naljakas ja tõesti arusaamatu on see, et kütusekulu on hakanud tõusma. Sõidustiil on sama, aga liitreid rüüpad 7 ja peale. Kas bensiinipumba korrasolek mõjutab palju kulu ? (Ei tea, kas ma pole enne tähele panud või benapump paagis ongi hakanud sihukest kõrgemat tööhäält tegema, tundub see siis, kui seisan foori all vms.) Õhufiltril ei tohiks väljanägemisega probleeme olla... Oskab keegi targem kommenteerida, mida võiks veel kontrollida või millest võib see tingitud olla ?


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 17 Sept 2009, 08:12
Postitas Cado

R1 2000

Muidu tee mis tahad ikka jääb kulu sinna 5-6 vahele sajale.
Kas kahekesi või mitte. Kas kruusa teel või mitte ikka sama aga kui kiirus kasvab üle 250-ne siis umbes 15 sajale :lol:
Huvitav ,et just kuskilt sealt maalt tõuseb kulu väga järsult. (ja see on olnud nii viimased 3 aastat mis selle rattaga sõitnud olen)
Ratas pole päris stock.
Saksa paanidel sai paagitäiega täis kiirusel 100 km sõita olenematta mis bensiini sisse valasid.
Proovitud neid Shell V Powereid ja jumal teab mida .
100 km ja tuli põleb. (paak 18 liitrit)

Aga muidu jahh 5-6 ja kõik.
Isegi Aravete ja Rapla kardi rajad paagi täie kohta seda numbrit oluliselt ei mõjuta.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 17 Sept 2009, 08:41
Postitas Hanno

BMW R1200R, üldine keskmine kompuutri järgi stabiilselt 5,3. Kontrollinud pole.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 17 Sept 2009, 08:43
Postitas demineerija

Suzuki XF650 ning kuluks toredad 5 liitrit. Vahet pole, kas linn või mnt :D


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 17 Sept 2009, 10:48
Postitas torupill

Honda CBF 500 2005: keskmine 4,3 (enamasti jagan tankides läbi s.t. see number on üsna täpne)


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 17 Sept 2009, 12:21
Postitas elbid_

Superduke maanteel ligi 7l. Linnas loogiliselt rohkem.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 20 Sept 2009, 17:43
Postitas MotoMell

ZX6R '96, 6,2l, enam-vähem lubatu piires liigeldes, aga kiirendusel torusid puhtaks lastes.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 20 Sept 2009, 17:46
Postitas Jorma

Yamu DT50R, linnavahel 5l keskmiselt. Bena märgi, lööb siis tööle, kui 2 liitrit veel alles ja 100 sõidab alati ära, enne kui põlema läheb.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 20 Sept 2009, 18:22
Postitas Vapsik

Hornet 600 `00 - 5,16 linnas.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 20 Sept 2009, 18:30
Postitas AVAB

Aprilia Caponord Rally Raid 1000cc pikkade trippide keskmine 5,6-5,8 täislastis.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 02 Veebr 2010, 20:48
Postitas Kulu

Oma zx636r 02 kesmine jäi üle 6 nati. Enamasti oli 50km mnt ja Tartu linnas töristamist, väga hullu ei pannud kuna ratas minujaoks uus ja kogemusi ka veel pole väga. Arvasin et saab vähemaga läbi, aga ega seegi miskit hullu pole, vist?


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 02 Veebr 2010, 20:54
Postitas zx12r

Ta sul vähem võtma ei hakkagi. Täitsa paras kulu. Ökosõitu tehes võid 5 liitrile sajale ka saada kulu. Teiest küljest võib ka 10 liitrile saada, kui väga tahta.

Rohkem igatahes ei kulu kui sisse kallad.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 02 Veebr 2010, 21:35
Postitas Maku

olen arvutanud ja keskmiseks olen saanud 6.5- 7 l 100 km läbimiseks


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 02 Veebr 2010, 22:32
Postitas koi

Honda cx 500 85a.
Sõpradega pundis sõites 5-6l vahel.
Üksi sõites kipub miskipärast sinna 10/100l ronima ja vahest tundub et rohkemgi :roll:
Täpselt pole rehkendada viitsind, aga maitea mis jama see on.
(Piipz küll kord ütles, et mootor on valepidi peal ja et ta oskaks selle rällakaga õigeks panna :wack: )


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 02 Veebr 2010, 23:18
Postitas Rein

Mul lahedalt 10- 12 sajale.


Re: Küsitlus: kütusekulu

Postitatud: 02 Veebr 2010, 23:41
Postitas Brabus

6l sajale , ja tegemist rolleriga :D