Küsitlus: kütusekulu
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Küsitlus: kütusekulu
marti252 kirjutas:piisab mõnest korrast korralikult kiirendada, kui bensupaak tühi on
Ei noh kõvad mehed või on paak poole liitrine
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6797
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 458 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
Ghost kirjutas:marti252 kirjutas:piisab mõnest korrast korralikult kiirendada, kui bensupaak tühi on
Ei noh kõvad mehed
või on paak poole liitrine
2X võid arvata, mis neil poole liitrine on
edu
-
- Postitusi: 130
- Liitunud: 02 Jaan 2006, 19:19
- Tsikkel: Suzuki DR 650/Bmw R1200 GS/KTM
- Asukoht: Austraalia/nõmme
- Tänatud: 2 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
Piipz kirjutas:Avastasin uue featuuri oma rattal. Nii, kui Eestist-Lätist-Poolast välja sain, läks kütusekulu 5.5 pealt 4.5 peale. Ja seda täislastis ning misiganes ilmaga, misiganes tee peal. Vot sulle eesti "statoil" kvaliteeti. Ukraina nihhujanskii-oil kütus omab kõik ära
Parima kulu sain kuskil Ukrainas, kus oli peale üpris korralikku rullikeeramist sain 4.2 sajale.
Eelmine aasta Hondaga Vfr 800 Montenegros käies ,sain kah bike kohta täitsa normaalse kulu ,mägedevahel ja mõned lõigud kiirteed ,tuli keskmiseks nõks alla 5 l /100km kohta.Samas, kui väga isukalt, gaasi linnas keerata tuleb kuskel 10l /100km .
Ja see on juba ammu teada. et statoili nn kvaliteet kütus ,on täielik saast ,mis norras kurat teab millest kokku segatakse pole ime ,et ukrainas järku tsikkel vähem küttet hakkas võttma ,puhas kraam ilma lisantiteta!
Simpson Desert french line 2014 1100 sand dunes
Tasmania and australia east coast 10200km 14
Vetnam-Laos 3600 km 2013.
Tai-Kamboza-Malaisia-austraalia 2011-2013 20000km
Nordkinn-Nordkapp 2011
Re: Küsitlus: kütusekulu
Isegi avastasin, et Saksa bahni peal 140+km/h kahekesi ja täislastis sõites tuli kütusekulu sama või tiba väiksem kui Tallinn-Tartu otsa peal üksi ja ilma koormata. Mõneti annab seda siiski seletada sellega, et kui Saksas on kiirus ühtlane, siis Tln-Trt koosneb pidevatest kiirendustest-pidurdustest. Samuti on antud tsikliga (BMW R1100GS) kõige madalam kütusekulu (neli koma midagi) tulnud Poolas, kui samuti kahekesi ka kompsudega tuli külast-külla läbi teeremontide jõristada.
Ma siiski kipun arvama, et suur osa kütusekulu muutusest tuleb parema randme asendist, välkamaal hoiab end alateadlikult rohkem tagasi ehk sõidab aegalasemalt ja sujuvamalt kui kodus. Teine tegur võib olla ka soojem kliima, vähemalt pritsungimootoritel peaks soojem sisseimetav õhk küll mingil määral kütusekulu vähendama. Seda mõttekäiku toetab mu kogemust Soome matkalt, mille käigus kütusekulu jäi praktiliselt samasse suurusjärku Eesti kuluga, kuigi maanteel sai sõidetud aegalsemalt kui Eestis.
See Statoili solkkütuse jutt (eriti võrreldes Ukrainas pakutavaga ) on minu arvates küll möga. Jah, ükskuid juhtumeid võib olla esinenud, kus ühes tanklas on mingi tünnipõhi kunagi rohkem jama tekitanud, aga üldiselt on Statoil, ja tegelikult ka teised Eesti kütusemüüjad, täiesti kasutamiskõlblikku ollust pakkunud vähemalt sel sajandil.
-
- Postitusi: 3234
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
Sooja õhu jutt ei ole nüüd küll loogiline.Soojas õhus vähem hapnikku ehk vähem kütet ehk vähem laksu ehk rumplit rohkem peale.Külmaga vastu pidi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Küsitlus: kütusekulu
sang kirjutas:See Statoili solkkütuse jutt (eriti võrreldes Ukrainas pakutavaga
) on minu arvates küll möga. Jah, ükskuid juhtumeid võib olla esinenud, kus ühes tanklas on mingi tünnipõhi kunagi rohkem jama tekitanud, aga üldiselt on Statoil, ja tegelikult ka teised Eesti kütusemüüjad, täiesti kasutamiskõlblikku ollust pakkunud vähemalt sel sajandil.
Jah, selles asi ongi, et kasutamiskõlblik ta on, kuid võrreldes Ukraina kütusega on ta sitem ja ka kallim.Samahästi on ka kallis restoranis halvastitehtud roog ka kasutamiskõlblik kuigi maksid ta eest päris suure raha ja eeldasid saada kvaliteeti, nagu reklaamis hõisatakse.
-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Küsitlus: kütusekulu
pole kunagi ühegi oma motika kütusekulu jälginud (ehk siis - kõik mis sisse, kulub ära, nagu ikka) kuid uue rattaga märkasin, et Pärnu - Tallinn otsa peale kulus peaaegu paak kütust, s.o. hinnanguliselt äkki mingi 15 L / 100 km. Linnas töristades paistab seda oluliselt vähem kuluvat. Peaks justkui matkaratas muidu olema ise-enesest
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Re: Küsitlus: kütusekulu
franz125 kirjutas:Sooja õhu jutt ei ole nüüd küll loogiline.Soojas õhus vähem hapnikku ehk vähem kütet ehk vähem laksu ehk rumplit rohkem peale.Külmaga vastu pidi.
Ma küll ei tunne seda mootorite toitesüsteemi väga detailselt, seega võin natuke rappa panna. Pritsungitel on ju peal sissetuleva õhu temperatuuri mõõdik. Kuna soojas õhus on vähem hapnikku, annab pritse peale ka vähem kütet, kui külma ilmaga, seega peaks kütusekulu väiksem olema sõites samal kiirusel, st samade mootoripööretega soojemas kliimas? Või olen ma kuskil oma loogikaga väga puusse pannud? Kuskilt on veel meelde jäänud vanade autopiinajate jutt, et jaheda ja niiskevõitu ilmaga hingab mootor paremini ja minek on teravam. Kuigi jah, eks see vahe on vist küll marginaalne.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Küsitlus: kütusekulu
Kuskilt on veel meelde jäänud vanade autopiinajate jutt, et jaheda ja niiskevõitu ilmaga hingab mootor paremini ja minek on teravam. Kuigi jah, eks see vahe on vist küll marginaalne.
Teatud juhtudel isegi täiesti tuntav. Mul oli kunagi karpamootoriga VW Jetta aastast 1984 ja selle minekul oli tuntav vahe kui võrrelda jaheda ja ülisooja ilmaga kulgemist. Kõikse paremini käis ta edasi kuni +15 kraadi ilmaga. Kuumema ilmaga ja kuuma mootoriga oli minek tuntavalt lahjem. Ja eks selle temperatuuri tõttu üritatakse ka kõik toitesüsteemi õhuvõtud tuua võimalikult kapoti eesossa mootori enese soojusest kaugemale.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 502
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
Kuna soojas õhus on vähem hapnikku, annab pritse peale ka vähem kütet, kui külma ilmaga, seega peaks kütusekulu väiksem olema sõites samal kiirusel, st samade mootoripööretega soojemas kliimas?
Esimene pool väitest on õige aga teine pool...tegelikult elektroonilised toited muudavad ka õhukogust vastavalt sissetuleva õhu temperatuurile. Muidu oleks ju nii, et järjest kuumem õhk ja vähem kütet ja kokkuhoid missugune.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024, Rumeenia 2025
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: Küsitlus: kütusekulu
Ghost kirjutas:marti252 kirjutas:GoodCat kirjutas:No sellepärast ta just kadunud ongi
Njah osaliselt ta ju õigus on. Tegelt asi alles, aga ma mõtlen, kas müüa juppidena maha või hakkata lappima
. See 11,5 on tuleneb ikka sellest parema randme väänamisest
Peab ikka ropult peale keerama et sellist kulu saada, ega ise ei törista ka aga no sellist kulu ei suudaks isegi parema tahtmise juures saavutada. Pole nagu kuulnud et tonnistel selline kulu kellelgi oleks olnud...
See võtab krt rohkem kui auto juba.
11,5 pole mingi probleem tonnisele ja 6 käiguga.
Olen saanud ka 30 km otsal suuremaid kulu näitajaid ( sajale siis mitte 30 le )
samas pärnu paraadile grupi eesotsas oli keskmine kulu nii 5 sajale
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Küsitlus: kütusekulu
rahulikult maanteel kawa ninja 636cc 2003a. võtab maanteel rahulikult põristades 5L kanti aga kuna seda juhtub harva siis ikka 6-10L kipub olema.
-
Teema algataja
Re: Küsitlus: kütusekulu
Kütusekulu on olnud 6L/100, suurema pigistamise peale 6,6L , maanteel vähem, kui lubatud kiirusega liikuda (nii umbes 5,5). Aga naljakas ja tõesti arusaamatu on see, et kütusekulu on hakanud tõusma. Sõidustiil on sama, aga liitreid rüüpad 7 ja peale. Kas bensiinipumba korrasolek mõjutab palju kulu ? (Ei tea, kas ma pole enne tähele panud või benapump paagis ongi hakanud sihukest kõrgemat tööhäält tegema, tundub see siis, kui seisan foori all vms.) Õhufiltril ei tohiks väljanägemisega probleeme olla... Oskab keegi targem kommenteerida, mida võiks veel kontrollida või millest võib see tingitud olla ?
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
R1 2000
Muidu tee mis tahad ikka jääb kulu sinna 5-6 vahele sajale.
Kas kahekesi või mitte. Kas kruusa teel või mitte ikka sama aga kui kiirus kasvab üle 250-ne siis umbes 15 sajale
Huvitav ,et just kuskilt sealt maalt tõuseb kulu väga järsult. (ja see on olnud nii viimased 3 aastat mis selle rattaga sõitnud olen)
Ratas pole päris stock.
Saksa paanidel sai paagitäiega täis kiirusel 100 km sõita olenematta mis bensiini sisse valasid.
Proovitud neid Shell V Powereid ja jumal teab mida .
100 km ja tuli põleb. (paak 18 liitrit)
Aga muidu jahh 5-6 ja kõik.
Isegi Aravete ja Rapla kardi rajad paagi täie kohta seda numbrit oluliselt ei mõjuta.
-
- Postitusi: 222
- Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 3 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
BMW R1200R, üldine keskmine kompuutri järgi stabiilselt 5,3. Kontrollinud pole.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
Honda CBF 500 2005: keskmine 4,3 (enamasti jagan tankides läbi s.t. see number on üsna täpne)
Re: Küsitlus: kütusekulu
Superduke maanteel ligi 7l. Linnas loogiliselt rohkem.
Re: Küsitlus: kütusekulu
ZX6R '96, 6,2l, enam-vähem lubatu piires liigeldes, aga kiirendusel torusid puhtaks lastes.
Re: Küsitlus: kütusekulu
Yamu DT50R, linnavahel 5l keskmiselt. Bena märgi, lööb siis tööle, kui 2 liitrit veel alles ja 100 sõidab alati ära, enne kui põlema läheb.
-
Teema algataja
Re: Küsitlus: kütusekulu
Aprilia Caponord Rally Raid 1000cc pikkade trippide keskmine 5,6-5,8 täislastis.
Re: Küsitlus: kütusekulu
Oma zx636r 02 kesmine jäi üle 6 nati. Enamasti oli 50km mnt ja Tartu linnas töristamist, väga hullu ei pannud kuna ratas minujaoks uus ja kogemusi ka veel pole väga. Arvasin et saab vähemaga läbi, aga ega seegi miskit hullu pole, vist?
-
Teema algataja
Re: Küsitlus: kütusekulu
Ta sul vähem võtma ei hakkagi. Täitsa paras kulu. Ökosõitu tehes võid 5 liitrile sajale ka saada kulu. Teiest küljest võib ka 10 liitrile saada, kui väga tahta.
Rohkem igatahes ei kulu kui sisse kallad.
Re: Küsitlus: kütusekulu
olen arvutanud ja keskmiseks olen saanud 6.5- 7 l 100 km läbimiseks
MikMak Trade - Magusast marjast maitsva suupisteni
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Küsitlus: kütusekulu
Honda cx 500 85a.
Sõpradega pundis sõites 5-6l vahel.
Üksi sõites kipub miskipärast sinna 10/100l ronima ja vahest tundub et rohkemgi
Täpselt pole rehkendada viitsind, aga maitea mis jama see on.
(Piipz küll kord ütles, et mootor on valepidi peal ja et ta oskaks selle rällakaga õigeks panna )
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.