Tehnoülevaatus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Tehnoülevaatus
Oleneb kuhu sa näitama lähed. Suunaad võivad isegi minna aga numbriga on asi kahtlane.
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 27 Juul 2008, 21:40
- Tsikkel: kawasaki ZX-10
Re: Tehnoülevaatus
mul haapsalus oli ka piduritega nii et oli maha joonistatud teatud vahemaa kus peab pidurdama ja hoo pidin sisse võtma umbes 40km/h ja siis seal mahajoonistatud kohas pidurdama, et kui seal kohas pidama said olid pidurid korras kui aga üle sõitsid siis nägemist.
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
-metallica- kirjutas:mul haapsalus oli ka piduritega nii et oli maha joonistatud teatud vahemaa kus peab pidurdama ja hoo pidin sisse võtma umbes 40km/h ja siis seal mahajoonistatud kohas pidurdama, et kui seal kohas pidama said olid pidurid korras kui aga üle sõitsid siis nägemist.
Väga huvitav mõõtmissüsteem. Umbes 40, ja umbes selle distantsi jooksul. Selle mõõtesüsteemi on mingi tõeline geenius välja mõelnud .Tea kas on patent ka võetud?
Re: Tehnoülevaatus
Old-Thompson kirjutas:Kas tasub üldsegi proovima minna, kui tagumised suunad on R6-l tagumiste tulede sisse paigaldatud(ledid) ja number asub nii nagu mõned lehed tagasi oli sinisel bikel?
- Kui suunad ja tuled on E märgistusega siis on kõik OK.
- Kui number on hästi nähtaval kohal ning valgustatud siis on kõik OK.
Ideepoolest on aga keelatud ümberehitamine kui tootja on juba algselt ette näinud suundadele ja numbrile oma koha.
50/50, et saad läbi.. oleneb täiesti lampi ülevaatus kohast.
Re: Tehnoülevaatus
Kommentaarid viimaste lehekülgede teemade kohta ...
Enamus teid huvitab L3e, see lihtkeeles tavaline soolomootorratas ja kel külka ka kõrvale toeks pandud siis L4e aga alati saab reg.tunnistuselt kontrollida kuhu oma ratas liigitatud on.
L kategooria pidurite mõõtmine (vastavalt 50 määrusele):
Üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem kui:
1) L3e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,0 m;
2) L4e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m;
3) L5e ja L7e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m ja seisupiduriga pidurdamisel – 18 m.
Esimesed ääretuled (vastavalt 50 määrusele):
L3e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukile võib paigaldada ühe või kaks ja L4e kategooria sõidukile kaks või kolm eesmist ääretule laternat st. et mootorratastel ei pea neid olema. Kui aga on paigaldatud, siis enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja pärast seda peavad olema E sertifitseeritud.
Siin mitte panna kõike ääretulesid ühte patta. Tagumine vähemalt üks ääretuli on L kategooria sõidukitel nõutav.
Suunatuled (vastavalt 50 määrusele):
L3e, L4e, L5e, L7e ja kerega L6e kategooria sõidukil peab olema kaks eesmist ja kaks tagumist suunatule laternat. Kereta L6e kategooria sõidukile võib paigaldada kaks eesmist ja kaks tagumist suunatule laternat. Enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki suunatule latern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule ja hiljem peab suunatuli olema E sertifitseeritud.
L kategooria sõiduki suunatule laternale peab olema kantud:
a) tähis 11 – eesmisele suunatule laternale;
b) tähis 12 – tagumisele suunatule laternale.
Suunatulede vilkumissagedus peab olema 90 ± 30 korda minutis st. minimaalselt peab iga sekund vähemalt suunatuli vilkuma ja maksimaalselt võib vilkuda kaks korda sekundis.
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 24 Juul 2009, 01:36
- Tsikkel: R6
- Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Re: Tehnoülevaatus
RaPtile kirjutas:Kas suunatulede vilkumiskiirus on ka reguleeritud? Vilguvad kuidagi aeglaselt.
Pigem vilguvad isegi kiiremini. Kindlam on ilmselt siiski korraks originaal jupid külge keerata.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
Võib olla keegi vajab numbri kohta infot. Number ei tohi ametlikult olla rohkem kaldes kui 15 kraadi (allapoole või üles). Info pool aastat vana, kunagi kui ise plaane tegin siis otsisin välja..
-
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
Paar nädalat tagasi rattaga ülevaatusel ei meeldinud kontrollijale valgeks pleekinud tagumised suunatuled ja helkuri puudumine taga.
Re: Tehnoülevaatus
Probleemi ei olnud, vaadati tuled, suunad, raaminumber üle ja kõik korras.
Esimene sõit tehtud lubadega ka.
Re: Tehnoülevaatus
Kas esitule klaasil nõutakse E-märgistust?
Või siis kas neile seal mõrad meeldivad? Ilmselt mitte. Mul siis 2 esitule vahel valida, ühel pole E-märgistust ja teisel, E-märgistusega tulel, on mõra klaasis :p
Re: Tehnoülevaatus
intz kirjutas:Kas esitule klaasil nõutakse E-märgistust?
Või siis kas neile seal mõrad meeldivad? Ilmselt mitte. Mul siis 2 esitule vahel valida, ühel pole E-märgistust ja teisel, E-märgistusega tulel, on mõra klaasis :p
Käisin Aardla 23 Ülevaatusel, see on avatud kella 20ni tööpäeviti. Minu tsiklil kontrolliti raaminumbrit, tuledekorrasolekut ja paluti hoopealt pidurdada mõlema piduriga ühtlaselt. Ei märganud, et oleks E tähiseid seal taga aetud... Kogu lugu maksis miskine 250 EEKu
Re: Tehnoülevaatus
Lähitule laternad (vastavalt 50 määrusele):
L kategooria sõidukil peab olema üks või kaks lähitule laternat, kusjuures L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukitel, mis on üle 1300 mm laiad, peab olema kaks lähitule laternat. Enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja pärast seda peavad olema E sertifitseeritud.
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks.
Kaugtule laternad (vastavalt 50 määrusele):
L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõidukil, peab olema üks või kaks kaugtule laternat, kusjuures L5e ja L7e kategooria sõidukitel, mis on üle 1300 mm laiad, peab olema kaks kaugtule laternat. L6e kategooria sõidukile võib paigaldada üks või kaks kaugtule laternat, kusjuures sõidukile, mis on üle 1300 mm lai, tuleb paigaldada kaks kaugtule laternat. Enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja pärast seda peavad olema E sertifitseeritud.
Kaugtule laternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevatest tähistest:
R – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks.
Re: Tehnoülevaatus
Tänud. Aga kahjuks pole mul neid märgistusi. Ainult "MOTOR CYCLE HALOGEN" on peale kirjutatud. Vanal (mõraga variandil) on ilusti "HC / R" . Kontrollarvu ka vist pole, on mingeid muid numbreid. 91 aasta ratas muidu.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Tehnoülevaatus
No 91 a. rattal minuteada veel E tähist ei pea olema. Kas nõue ei alanud alles aastast 94?
Re: Tehnoülevaatus
koi kirjutas:No 91 a. rattal minuteada veel E tähist ei pea olema. Kas nõue ei alanud alles aastast 94?
E-d jah ei pea olema, 96 aastast üleeelmise postituse järgi. Aga teised märgistused peaks. Eks näis, loodan, et ei aeta neid taga siis :)
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Re: Tehnoülevaatus
Põrusin, sest esirehv olla liiga kõrge (sic!) ja esilaternad ei ole originaalid.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Tehnoülevaatus
pritsu kirjutas:Põrusin, sest esirehv olla liiga kõrge (sic!) ja esilaternad ei ole originaalid.
Mäsa...
Järgmisena peavad enduurol maantteerehvid all olema ja tänavakaklejad liiklusest kõrvaldatud
Vaheta ülevaatajat!
edu
PS tulen TDM'iga linna äkki
Re: Tehnoülevaatus
Kadaka tee 1 on avatud uus autode Tehnoülevaatuse koht.
Hinnad avamise puhul:
Tehnoülevaatus sõiduautole 350EEK-i
Avatud on
E-R 9.00 - 19.00
L 9.00 - 15.00
järjekord on elav
ja tel. on 65 12 088
email: tehnokonsult@hot.ee
Oodatud on ka kõik kaherattalised!!!!!!!!!!!!!
Re: Tehnoülevaatus
Käisin siis autoga ülalmainitud ülevaatuskohas ära. Edukalt. Saba ka ei mingit. Ülevaataja Sinitamm teadis rääkida, et tema poolt pole ka ühtki takistust mootorrattaülevaatuseks. Kuna see sõltub aga sellest, kes parasjagu tööl on, tasub helistada ja küsida.
-
- Postitusi: 507
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Tehnoülevaatus
dubweiser kirjutas:oskab keegi öelda kas nad üldjoontes gondlite puudumisel ka "p***" hakkavad?
Riigiteataja kirjutab nii:
http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13261839
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded 1
Kood 629. Mootorratta gondel ja põlvekaitsed, tugihark ja sõitja käepide/käepidemed
Nõue: mootorratta gondel ja põlvekaitsed, tugihark ja sõitja käepide/käepidemed peavad olema terved ja kinnitatud.
Kontrollimine: vaatlusega.
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Tehnoülevaatus
Ülevaatuse koha pealt soovitan mina minna jürisse,seal on tsikli ülevaataamisel normaalsed vennad,ise ka käinud erinevate tsiklitega ja pole kunagi seal probleemi olnud.Küll ei olnud endurokal peegleid ega suunatulesid aga vennad lasid ikka läbi.
Nüüd lähen rinkatsikliga ülevaatusele,ees ainult lähituli,kaugtuld ei ole,eks näis mis nad selle peale kostavad.
Taga muidugi korralik led ja normaalsed suunakad.
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Tehnoülevaatus
lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Tehnoülevaatus
pyta kirjutas:lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?
Kui E tähistus peal,siis pole neil midagi öelda,jüris ülevaatusel oli mul üldse ees kärn(vana veneaegne) ja taga lihtsalt mingi enduro kumm.
-
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: Tehnoülevaatus
IZH kirjutas:Ülevaatuse koha pealt soovitan mina minna jürisse,seal on tsikli ülevaataamisel normaalsed vennad,ise ka käinud erinevate tsiklitega ja pole kunagi seal probleemi olnud.Küll ei olnud endurokal peegleid ega suunatulesid aga vennad lasid ikka läbi.
Nüüd lähen rinkatsikliga ülevaatusele,ees ainult lähituli,kaugtuld ei ole,eks näis mis nad selle peale kostavad.
Taga muidugi korralik led ja normaalsed suunakad.
tänud infi eest. ongi hea mul lennujaama juurest sinna töristada
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Tehnoülevaatus
pyta kirjutas:lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?
Kui rehvile on külje peale kirjutatud "Morocross use only" siis ei tohi sellega seadusesilmis tee peal sõita. Kui seda kirja peal ei ole siis anna minna, olgu või punnkumm. Teine kiri mida võib kah leida peaks olema, et "Not for highway use" või idagi sellist. Mis nad ikka kontrollivad, tuled, viled, pidurid, müra (mõnes kohas mõõdavad, mõnes mitte), dokumentide teema, mõnes kohas kontrollivad ka kiivri E tähistust, peeglid...vist sai kõik. Põhimõtteliselt vana käib paar tiiru ümber ratta ja käseb Sul tulesid näidata.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Tehnoülevaatus
Jüri ülevaatuse mehed on tublid vanad küll. Kui autol olid heitgaasid paigast ära, saatsid remonti, ennem läbi ei saa.
Tsikliga käies oli aga sõit ülevaatusele ühtlasi kevade esimene sõit (no ok, tegelt teine või kolmas... natuke sai ennem ka tööle pandud masinat) ning aku oli kottis. Tuled ja viled töötasid väga hädiselt, tööle ka ei läind kurivaim - mehed aitasid tööle lükata. Lubasin kohe minna ja uue aku peale panna. 30 minuti pärast oligi uus aku peal.
Numbreid, tulesid-vilesid, rehve kontrollivad kindlasti, et midagi untsus poleks. Rehvide jääk ka muidugi (iseenesest mõistetavalt slikiks sõidetud rehviga märjale teele ei roni, kuivaga veel saab). Kui vaja abi asukoha või lahtiolekuaegade leidmisel, samuti Heade Nõuannete saamiseks, siis PS.
Soovitan soojalt!
Re: Tehnoülevaatus
Tekkis selline küsimus: Kas tüv-i mehi huvitab ka mu lubade kategooria? Mul veel kuni 25kw load, tsikkel aga 83kw, vanus on täis, aga eksamile saab alles siis, kui ARKi onud otsustavad ja viitsivad jälle tsiklitega tegeleda. Aga tüv tuleb aprillis ära teha.
Re: Tehnoülevaatus
IZH kirjutas:pyta kirjutas:lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?
Kui E tähistus peal,siis pole neil midagi öelda,jüris ülevaatusel oli mul üldse ees kärn(vana veneaegne) ja taga lihtsalt mingi enduro kumm.
E tähistus pole mingi näitaja. Kui rehvil on peal "not for highway use" või "for competition only" sarnased kirjad, siis võivad su koju saata.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.