Tehnoülevaatus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Oleneb kuhu sa näitama lähed. Suunaad võivad isegi minna aga numbriga on asi kahtlane.

Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Kas suunatulede vilkumiskiirus on ka reguleeritud? Vilguvad kuidagi aeglaselt.


-metallica-
Postitusi: 12
Liitunud: 27 Juul 2008, 21:40
Tsikkel: kawasaki ZX-10

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas -metallica- »

mul haapsalus oli ka piduritega nii et oli maha joonistatud teatud vahemaa kus peab pidurdama ja hoo pidin sisse võtma umbes 40km/h ja siis seal mahajoonistatud kohas pidurdama, et kui seal kohas pidama said olid pidurid korras kui aga üle sõitsid siis nägemist.


taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas taux »

-metallica- kirjutas:

mul haapsalus oli ka piduritega nii et oli maha joonistatud teatud vahemaa kus peab pidurdama ja hoo pidin sisse võtma umbes 40km/h ja siis seal mahajoonistatud kohas pidurdama, et kui seal kohas pidama said olid pidurid korras kui aga üle sõitsid siis nägemist.

Väga huvitav mõõtmissüsteem. Umbes 40, ja umbes selle distantsi jooksul. Selle mõõtesüsteemi on mingi tõeline geenius välja mõelnud .Tea kas on patent ka võetud?

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas madone »

Old-Thompson kirjutas:

Kas tasub üldsegi proovima minna, kui tagumised suunad on R6-l tagumiste tulede sisse paigaldatud(ledid) ja number asub nii nagu mõned lehed tagasi oli sinisel bikel?

  1. Kui suunad ja tuled on E märgistusega siis on kõik OK.
  2. Kui number on hästi nähtaval kohal ning valgustatud siis on kõik OK.

Ideepoolest on aga keelatud ümberehitamine kui tootja on juba algselt ette näinud suundadele ja numbrile oma koha.

50/50, et saad läbi.. oleneb täiesti lampi ülevaatus kohast.


v00lik
Postitusi: 42
Liitunud: 27 Apr 2009, 11:03
Tsikkel: VFR800
Tänatud: 3 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas v00lik »

Kommentaarid viimaste lehekülgede teemade kohta ...
Enamus teid huvitab L3e, see lihtkeeles tavaline soolomootorratas ja kel külka ka kõrvale toeks pandud siis L4e aga alati saab reg.tunnistuselt kontrollida kuhu oma ratas liigitatud on.

L kategooria pidurite mõõtmine (vastavalt 50 määrusele):

Üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem kui:
1) L3e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,0 m;
2) L4e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m;
3) L5e ja L7e kategooria sõidukil sõidupiduriga pidurdamisel – 7,5 m ja seisupiduriga pidurdamisel – 18 m.

Esimesed ääretuled (vastavalt 50 määrusele):

L3e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukile võib paigaldada ühe või kaks ja L4e kategooria sõidukile kaks või kolm eesmist ääretule laternat st. et mootorratastel ei pea neid olema. Kui aga on paigaldatud, siis enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja pärast seda peavad olema E sertifitseeritud.

Siin mitte panna kõike ääretulesid ühte patta. Tagumine vähemalt üks ääretuli on L kategooria sõidukitel nõutav.

Suunatuled (vastavalt 50 määrusele):

L3e, L4e, L5e, L7e ja kerega L6e kategooria sõidukil peab olema kaks eesmist ja kaks tagumist suunatule laternat. Kereta L6e kategooria sõidukile võib paigaldada kaks eesmist ja kaks tagumist suunatule laternat. Enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki suunatule latern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule ja hiljem peab suunatuli olema E sertifitseeritud.

L kategooria sõiduki suunatule laternale peab olema kantud:

  • a) tähis 11 – eesmisele suunatule laternale;
    b) tähis 12 – tagumisele suunatule laternale.

Suunatulede vilkumissagedus peab olema 90 ± 30 korda minutis st. minimaalselt peab iga sekund vähemalt suunatuli vilkuma ja maksimaalselt võib vilkuda kaks korda sekundis.

Kasutaja avatar

Old-Thompson
Postitusi: 147
Liitunud: 24 Juul 2009, 01:36
Tsikkel: R6
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas Old-Thompson »

RaPtile kirjutas:

Kas suunatulede vilkumiskiirus on ka reguleeritud? Vilguvad kuidagi aeglaselt.

Pigem vilguvad isegi kiiremini. Kindlam on ilmselt siiski korraks originaal jupid külge keerata.

Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas makuke »

Võib olla keegi vajab numbri kohta infot. Number ei tohi ametlikult olla rohkem kaldes kui 15 kraadi (allapoole või üles). Info pool aastat vana, kunagi kui ise plaane tegin siis otsisin välja..

Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

Paar nädalat tagasi rattaga ülevaatusel ei meeldinud kontrollijale valgeks pleekinud tagumised suunatuled ja helkuri puudumine taga.

Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Probleemi ei olnud, vaadati tuled, suunad, raaminumber üle ja kõik korras.
Esimene sõit tehtud lubadega ka.


intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas intz »

Kas esitule klaasil nõutakse E-märgistust?

Või siis kas neile seal mõrad meeldivad? Ilmselt mitte. Mul siis 2 esitule vahel valida, ühel pole E-märgistust ja teisel, E-märgistusega tulel, on mõra klaasis :p

Kasutaja avatar

sixkiller
Postitusi: 59
Liitunud: 25 Aug 2007, 21:23
Tsikkel: Suzuki Bandit GSF600N
Asukoht: Tartu

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas sixkiller »

intz kirjutas:

Kas esitule klaasil nõutakse E-märgistust?

Või siis kas neile seal mõrad meeldivad? Ilmselt mitte. Mul siis 2 esitule vahel valida, ühel pole E-märgistust ja teisel, E-märgistusega tulel, on mõra klaasis :p

Käisin Aardla 23 Ülevaatusel, see on avatud kella 20ni tööpäeviti. Minu tsiklil kontrolliti raaminumbrit, tuledekorrasolekut ja paluti hoopealt pidurdada mõlema piduriga ühtlaselt. Ei märganud, et oleks E tähiseid seal taga aetud... Kogu lugu maksis miskine 250 EEKu

Suzuki Bandit GSF600N

v00lik
Postitusi: 42
Liitunud: 27 Apr 2009, 11:03
Tsikkel: VFR800
Tänatud: 3 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas v00lik »

Lähitule laternad (vastavalt 50 määrusele):

L kategooria sõidukil peab olema üks või kaks lähitule laternat, kusjuures L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukitel, mis on üle 1300 mm laiad, peab olema kaks lähitule laternat. Enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja pärast seda peavad olema E sertifitseeritud.

Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks.

Kaugtule laternad (vastavalt 50 määrusele):

L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõidukil, peab olema üks või kaks kaugtule laternat, kusjuures L5e ja L7e kategooria sõidukitel, mis on üle 1300 mm laiad, peab olema kaks kaugtule laternat. L6e kategooria sõidukile võib paigaldada üks või kaks kaugtule laternat, kusjuures sõidukile, mis on üle 1300 mm lai, tuleb paigaldada kaks kaugtule laternat. Enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja pärast seda peavad olema E sertifitseeritud.

Kaugtule laternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevatest tähistest:
R – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks.
:bsmile:


intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas intz »

Tänud. Aga kahjuks pole mul neid märgistusi. Ainult "MOTOR CYCLE HALOGEN" on peale kirjutatud. Vanal (mõraga variandil) on ilusti "HC / R" :(. Kontrollarvu ka vist pole, on mingeid muid numbreid. 91 aasta ratas muidu.


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas koi »

No 91 a. rattal minuteada veel E tähist ei pea olema. Kas nõue ei alanud alles aastast 94?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

intz
Postitusi: 298
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas intz »

koi kirjutas:

No 91 a. rattal minuteada veel E tähist ei pea olema. Kas nõue ei alanud alles aastast 94?

E-d jah ei pea olema, 96 aastast üleeelmise postituse järgi. Aga teised märgistused peaks. Eks näis, loodan, et ei aeta neid taga siis :)

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Põrusin, sest esirehv olla liiga kõrge (sic!) ja esilaternad ei ole originaalid.

Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

pritsu kirjutas:

Põrusin, sest esirehv olla liiga kõrge (sic!) ja esilaternad ei ole originaalid.

Mäsa... :wack: :?:

Järgmisena peavad enduurol maantteerehvid all olema ja tänavakaklejad liiklusest kõrvaldatud :!:

Vaheta ülevaatajat!

edu

PS tulen TDM'iga linna äkki :twisted:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

mrz

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas mrz »

Kadaka tee 1 on avatud uus autode Tehnoülevaatuse koht.
Hinnad avamise puhul:
Tehnoülevaatus sõiduautole 350EEK-i

Avatud on
E-R 9.00 - 19.00
L 9.00 - 15.00
järjekord on elav
ja tel. on 65 12 088
email: tehnokonsult@hot.ee

Oodatud on ka kõik kaherattalised!!!!!!!!!!!!!

Viimati muutis mrz, 15 Sept 2009, 18:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

torupill
Postitusi: 117
Liitunud: 20 Mai 2009, 21:44
Tsikkel: MGv50
Asukoht: Tallinn - Kassisaba

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas torupill »

Käisin siis autoga ülalmainitud ülevaatuskohas ära. Edukalt. Saba ka ei mingit. Ülevaataja Sinitamm teadis rääkida, et tema poolt pole ka ühtki takistust mootorrattaülevaatuseks. Kuna see sõltub aga sellest, kes parasjagu tööl on, tasub helistada ja küsida.

twist the throttle and it all makes sense...

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

oskab keegi öelda kas nad üldjoontes gondlite puudumisel ka "p***" hakkavad? :wack:

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 507
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

dubweiser kirjutas:

oskab keegi öelda kas nad üldjoontes gondlite puudumisel ka "p***" hakkavad? :wack:

Riigiteataja kirjutab nii:
http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13261839
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded 1

Kood 629. Mootorratta gondel ja põlvekaitsed, tugihark ja sõitja käepide/käepidemed

Nõue: mootorratta gondel ja põlvekaitsed, tugihark ja sõitja käepide/käepidemed peavad olema terved ja kinnitatud.

Kontrollimine: vaatlusega.

...
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 558
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: BMW S1000RR 17
Asukoht: Kose
Tänatud: 7 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Ülevaatuse koha pealt soovitan mina minna jürisse,seal on tsikli ülevaataamisel normaalsed vennad,ise ka käinud erinevate tsiklitega ja pole kunagi seal probleemi olnud.Küll ei olnud endurokal peegleid ega suunatulesid aga vennad lasid ikka läbi.
Nüüd lähen rinkatsikliga ülevaatusele,ees ainult lähituli,kaugtuld ei ole,eks näis mis nad selle peale kostavad.
Taga muidugi korralik led ja normaalsed suunakad.


pyta
Postitusi: 1109
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: GSX-S 1000
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas pyta »

lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-24), Fz1n '09 (18-24), GSX-S 1000 '24 (24...)
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 558
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: BMW S1000RR 17
Asukoht: Kose
Tänatud: 7 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

pyta kirjutas:

lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?

Kui E tähistus peal,siis pole neil midagi öelda,jüris ülevaatusel oli mul üldse ees kärn(vana veneaegne) ja taga lihtsalt mingi enduro kumm. :mrgreen:


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

IZH kirjutas:

Ülevaatuse koha pealt soovitan mina minna jürisse,seal on tsikli ülevaataamisel normaalsed vennad,ise ka käinud erinevate tsiklitega ja pole kunagi seal probleemi olnud.Küll ei olnud endurokal peegleid ega suunatulesid aga vennad lasid ikka läbi.
Nüüd lähen rinkatsikliga ülevaatusele,ees ainult lähituli,kaugtuld ei ole,eks näis mis nad selle peale kostavad.
Taga muidugi korralik led ja normaalsed suunakad.

tänud infi eest. ongi hea mul lennujaama juurest sinna töristada :wink:

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas Loff »

pyta kirjutas:

lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?

Kui rehvile on külje peale kirjutatud "Morocross use only" siis ei tohi sellega seadusesilmis tee peal sõita. Kui seda kirja peal ei ole siis anna minna, olgu või punnkumm. Teine kiri mida võib kah leida peaks olema, et "Not for highway use" või idagi sellist. Mis nad ikka kontrollivad, tuled, viled, pidurid, müra (mõnes kohas mõõdavad, mõnes mitte), dokumentide teema, mõnes kohas kontrollivad ka kiivri E tähistust, peeglid...vist sai kõik. Põhimõtteliselt vana käib paar tiiru ümber ratta ja käseb Sul tulesid näidata.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

zx12r

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Jüri ülevaatuse mehed on tublid vanad küll. Kui autol olid heitgaasid paigast ära, saatsid remonti, ennem läbi ei saa.
Tsikliga käies oli aga sõit ülevaatusele ühtlasi kevade esimene sõit (no ok, tegelt teine või kolmas... natuke sai ennem ka tööle pandud masinat) ning aku oli kottis. Tuled ja viled töötasid väga hädiselt, tööle ka ei läind kurivaim - mehed aitasid tööle lükata. Lubasin kohe minna ja uue aku peale panna. 30 minuti pärast oligi uus aku peal.

Numbreid, tulesid-vilesid, rehve kontrollivad kindlasti, et midagi untsus poleks. Rehvide jääk ka muidugi (iseenesest mõistetavalt slikiks sõidetud rehviga märjale teele ei roni, kuivaga veel saab). Kui vaja abi asukoha või lahtiolekuaegade leidmisel, samuti Heade Nõuannete saamiseks, siis PS.

Soovitan soojalt!


Kulu
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Jaan 2010, 13:10
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas Kulu »

Tekkis selline küsimus: Kas tüv-i mehi huvitab ka mu lubade kategooria? Mul veel kuni 25kw load, tsikkel aga 83kw, vanus on täis, aga eksamile saab alles siis, kui ARKi onud otsustavad ja viitsivad jälle tsiklitega tegeleda. Aga tüv tuleb aprillis ära teha.

Elus on kaks tähtsat reeglit: ära kunagi ütle kõike korraga.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tehnoülevaatus

Lugemata postitus Postitas mella »

IZH kirjutas:
pyta kirjutas:

lugesin siin eespool,et enduurol rehvidega mingi häda,mul on punnkummid all,kas sellega võivad siis kohe vinguma hakata? kuidas üldse toimub tüv,mida nad vaatavad ja kontrollivad,pole veel ise käinud?

Kui E tähistus peal,siis pole neil midagi öelda,jüris ülevaatusel oli mul üldse ees kärn(vana veneaegne) ja taga lihtsalt mingi enduro kumm. :mrgreen:

E tähistus pole mingi näitaja. Kui rehvil on peal "not for highway use" või "for competition only" sarnased kirjad, siis võivad su koju saata.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”