8. leht 19-st

Postitatud: 05 Aug 2006, 00:29
Postitas PsychoDad
Mis aastal pandi seeriatootmisse esimesed mootorrattad moodsa teleskoop esihargiga? Mis firma ja mis mudelid?

Vihjeks: Tagavedrustus puudus nendel ratastel hoopis .

Postitatud: 05 Aug 2006, 00:41
Postitas Kirs
BMW R12... R17 ja aasta 1935? :roll:

Postitatud: 05 Aug 2006, 00:43
Postitas PsychoDad
Eks ta õige ole jah.
Pane nüüd midagi raskemat.

Postitatud: 05 Aug 2006, 02:18
Postitas Kirs
Ok üritan siis...
Mitte väga ammu saadi hakkama neljataktilise bensiinil töötava mootori juures tehnoloogiaga, kus puuduvad nukvõll, tõukurid, klapid...

Kuidas seda(neid) mootoreid kutsutakse?
Mis firma mootorrataste, rollerite tootja isendile esmalt see 125cc rollerimootor katsetamiseks pandi.
Mis aastal see tehnoloogia patendeeriti?

Selgituseks niipalju, et see firma asub inglismaal ja üheks nende klientideks on USA valitsus.

Postitatud: 05 Aug 2006, 12:38
Postitas Aizar
Tegemist siis Wankel (või rootor-)mootoriga.
Firma on Norton, aastal 1982 tuli välja Interpol 2 ja selle tsiviilversioon Norton Classic.
Tehnoloogia iseenesest on suhteliselt vana, Wankel tegi esmased joonised 1924 ja sai patendi 1929. Siiski, kuna patendid tavaliselt aeguvad 20 aastaga, tekkis terve uus laine patente 40ndatel, siis 60ndatel jne.

Postitatud: 05 Aug 2006, 15:34
Postitas HeitiKender
mul ka üks küsimus, väikese trikiga:

* Millal sõideti mootorratastega esimest korda võidu?

Postitatud: 05 Aug 2006, 17:36
Postitas kris.
Triki kohta ei oska kommenteerida aga üks artikkel antud teema kohta jäi silma küll: http://www.motorcycle.com/mo/mcracing/gphistory.html

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 05 Aug 2006, 21:34
Postitas Kirs
Aizar kirjutas:
Tegemist siis Wankel (või rootor-)mootoriga.
Firma on Norton, aastal 1982 tuli välja Interpol 2 ja selle tsiviilversioon Norton Classic.
Tehnoloogia iseenesest on suhteliselt vana, Wankel tegi esmased joonised 1924 ja sai patendi 1929. Siiski, kuna patendid tavaliselt aeguvad 20 aastaga, tekkis terve uus laine patente 40ndatel, siis 60ndatel jne.

Noup...see pole see. Vihjeks lisaks, et nende toodangut on võimalik ka internetist osta. Mudellennukite mootoreid nimelt.

Postitatud: 06 Aug 2006, 00:14
Postitas Aizar
No kui rootor ei sobi, siis jääb kaks disaini, quasiturbine ja RCV.

Kuna esimene neist väga sobiv ei ole mootorrattale (ja ma ka ei leidnud ühtegi, kes oleks katsetanud..), siis pakuks vastuseks seekord:

RCV (Rotary Cylinder Valve) mootor
Esmaselt katsetati Taiwani tootja MPI rolleritel
Patenteeriti aastal 1997 ?

EDIT: Ja firma on RCV Engines Ltd.

Postitatud: 06 Aug 2006, 00:23
Postitas Kirs
Nii ta on. Täpsustuseks veel niipalju, et katsetati MPI brändi alla kuuluval meiletuntud PGO rolleril.
Natu pilte ka asjast. http://lanos.com.ua/articles/review/4535.htm

Paneks ka praegu pead pöörama..

Postitatud: 06 Aug 2006, 13:51
Postitas Aizar
Vist on taas minu kord küsida?


Nimetage 20 sajandi alguspoole euroopa mootorrattatootja, kelle rattad, hoolimata ennenägematust tehnilisest lahendusest, võitsid asukohamaa meistrivõistlused.

Vihjeks olgu öeldud, et otsitav tehniline lahendus on praktiliselt olematu ka tänapäeval.

Postitatud: 07 Aug 2006, 14:27
Postitas Aizar
Kuna vastajaid on olnud lugematul hulgal, annaks teise vihje:

Selle rattaga ei ole võimalik tagarattal sõita.

Postitatud: 07 Aug 2006, 15:04
Postitas Sekopää
pakuks, et õige vastus on Saksa tootja Megola, tootis rattaid 1921-25 Münchenis. Tegu oli siis esiveolise mootorrattaga, millel oli rootormootor, mis asus esiratta sees? http://en.wikipedia.org/wiki/Megola

Postitatud: 07 Aug 2006, 15:04
Postitas kult
Megola Racing Model?

(640cm3,max 148km/h,tootja-Saksamaa)

Postitatud: 07 Aug 2006, 17:45
Postitas Aizar
Sekopää kirjutas:
pakuks, et õige vastus on Saksa tootja Megola, tootis rattaid 1921-25 Münchenis. Tegu oli siis esiveolise mootorrattaga, millel oli rootormootor, mis asus esiratta sees? http://en.wikipedia.org/wiki/Megola
Täiesti õige. IMHO üks huvitavamaid rattatootjaid 20ndal sajandil :)

Sekopää, sinu kord.

Postitatud: 07 Aug 2006, 19:05
Postitas Sekopää
Nii,
tahaks teada ameerikamaa tootjat, mis alustas 19. sajandi lõpul- oh imet!- jalgrataste ja nende varusosade tootmisega. Esimene mootorratas tuli välja 1905. Nimi, mida tahan teada, on kaheosaline, sai selliseks 1917. aastal.
Tegu on motospordiajaloos suhteliselt märkimisväärse tootjaga, mis purustanud erinevaid rekordeid. Eelmise sajandi alguses kasutati selle tootja rattaid ühe (praegu meilgi väga populaarse) spordiala sportlaste poolt toorikuks. 1920. aastate lõpus anti ühele oma senisele mudelile uus välimus, mis on veel tänapäevalgi erinevatele cruiseritlele omane.

Niiet siis tootjat tahan teada.

Postitatud: 07 Aug 2006, 19:43
Postitas Andrez
Et äkki on Excelsior-Henderson

Postitatud: 07 Aug 2006, 20:18
Postitas Sekopää
pravilnõi atvjet!

Lisaks veel: 1912. aasta detsembris purustati Excelsioriga esimest korda mootorrattaga 100 mph kiiruse piir.
http://www.superxowners.com/history/index.htm

Andrez, lase tulla!

Postitatud: 08 Aug 2006, 22:08
Postitas Andrez
Minu poolt oleks piltmõistatus, et mis on pildil. Vastuseks ratta mark ja disaineri nimi.


Pilt


Vihjeks veel niipalju, et tegemist ei ole mingi suvalise vaimusünnitisega, vaid suisa toodanguga (toodeti vähe, kuid siiski...).

Postitatud: 08 Aug 2006, 22:43
Postitas Aizar
William Gelbke ja RoadDog (ehk ametlikult "Gelbke Auto-Four"). Toodeti kuskil 60ndate ringis ja ca 10 tükki kui ma õigesti mäletan.

Postitatud: 08 Aug 2006, 22:49
Postitas Andrez
5+ vastus, palju kiiremini kui lootsin.

Postitatud: 08 Aug 2006, 23:19
Postitas Aizar
Küsiks kah ühe kiiruse peale pildiküsimuse :twisted:

Pilt

Tootja, aasta, nimi?

Postitatud: 09 Aug 2006, 00:08
Postitas Andrez
National Geographics-i uudistes (2. august 2005) nimetatakse teda ENVY, töötab kütuseelemendil ja USA tänavale peaks jõudma käesoleva aasta lõpuks. Mingit konkreetset tootjanime ei leidnud.

Postitatud: 09 Aug 2006, 00:20
Postitas Kirs

Postitatud: 09 Aug 2006, 00:24
Postitas Aizar
Holma vastus on täpsem. Väidetavalt maailma esimene tootmisvalmis fuel cell tehnoloogial põhinev mootorratas.


Holma, teatepulk sinu käes.

Postitatud: 09 Aug 2006, 01:27
Postitas Kirs
E. J. Pennington leiutas 1896 aastal seadme, mida kasutatakse tänapäevalgi tihti mootorratastel. Nn. mugavusvarustusena.
Kuidas seda seadet kutsutakse? Kuidas see seade algselt töötas?

.

Postitatud: 09 Aug 2006, 01:45
Postitas pit
pennington leiutas elektristarteri, mis töötas aku pealt..


loodan et on õige :twisted:

Postitatud: 09 Aug 2006, 09:23
Postitas scryth
Penningtoni rattal oli kasutatud nõelklappi karburaatoris ja elektristarterit (kui seda mugavusvarustuseks nimetada). Vaatamata kõvale promole ei läinud ratas tootmisse. Sellest hoolimata sai Pennington oma loomingu õiguste eest 500 000 dollarit.

Edit: Selle elektristarteri tööpõhimõtte selgitamisega olen ma aga hädas, kuna tehniline sõnavara on nõrk. Aku pealt jah, aga...
Inglise keeles nimetatakse seda "wiping contact dry battery electric ignition". Mis see võiks siis olla... ärge nüüd maha lööge...
hõõrdekontaktiga kuivelemendi elektristarter? :mrgreen: (lol) :bsmile:

Postitatud: 09 Aug 2006, 10:44
Postitas Kirs
Õiget vastust pole veel tulnud. Ütleme nii, et seda seadet paigaldatakse enamasti lisavarustusena.(võibolla on see peal ka mõnel tehaseväravatest välja vuranud kaherattalisel)

Postitatud: 09 Aug 2006, 11:16
Postitas spec
Kui ma nüüd tõlkest korrektselt aru sain, siis pakuks välja rohkem autodel tuntud eelsoojenduse (hot tube ignition). Selle täpne leiutamisaasta peaks olema minu andmetel küll 1894, aga muu jutuga peaks klappima :?