Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2411
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 26 korda
Jonc kirjutas:Käekaitsmetest nati: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showforum=33
Kas Carpe-TDM-i võib lugeda piisavaks TDM-perekonna infoallikaks või on veel mõni sait mida tasuks sirvida?
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Sorry - ei viitsinud praegu kogu teemat läbi sirvida, võibolla on juba viidatud ka.
Palju õnne Kris. Või küll õigemini Su naisele
Ja nüüd lugupeetud TDMi omanikud, võtame kätest kinni ja teeme ühe suure energiaringi Ning avaldage mulle saladus, kus pagana kohast ma saaksin osta oma 98 aasta TDMile uue spido koos muude kellade ja viledega, st terve "spidolaua". Vanal laual murdus üks polt ära ning plastikust raam ka pragunes ära. Sõidu ajal käib spidolaud nagu laudauks juba. Tsiklipoed ei ole aidata suutnud, samuti olen kõikvõimalikud e-bayd ja netimotopoed läbi kamminud. Lugupeetud hr Pritsul oli mu meelest sama mure, kuigi tema lahendas asja jalgratta spidoga. Seda ahvatlevat teed ma ei tahaks minna, kuna digispidomeetrid pole mulle juba lapsest saati meeldinud. Üks õige asi töötab ikka seieri abil
Yerba kirjutas:Ning avaldage mulle saladus, kus pagana kohast ma saaksin osta oma 98 aasta TDMile uue spido koos muude kellade ja viledega, st terve "spidolaua".
Motodepoo lammarist on mulle paar korda kogu komplekti pakutud, endal mure just see et ainult spidokat vaja, aga eraldi nad ei müü. Neil kogu kompl. seal 2000.
Kunas pakuti?
ma helistasin 2 kuud tagasi nende Tartus asuvasse lammarisse, siis polnud seal küll midagi neil pakkuda..
Habib kirjutas:Yerba kirjutas:Ning avaldage mulle saladus, kus pagana kohast ma saaksin osta oma 98 aasta TDMile uue spido koos muude kellade ja viledega, st terve "spidolaua".
Motodepoo lammarist on mulle paar korda kogu komplekti pakutud, endal mure just see et ainult spidokat vaja, aga eraldi nad ei müü. Neil kogu kompl. seal 2000.
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
kris. kirjutas:Niih, nüüd ka meie peres uus liige - TDM-850. Nime veel ei ole aga hüüdnimi on Peenike ... ja seega XVZ automaatselt Paks
.
Sõitma hakkab sellega enamasti küll piltidel possetaja, kuid eks vahest pääsen ka mina lenksu taha.
pilt 1, pilt 2.terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.
Welcome to the club! Õnnelikke ja ohutuid kilomeetreid. TDM omanikuna saan ainult kiita head valikut ja loodan, et kilomeetrite kasv ei ole pöördvõrdeline sõidukaifiga.

-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
randmevääne2 kirjutas:nolev kirjutas:Aga sellest ei tahtnud siin pajatada. Peab vist raske südamega nüüd ratta talvekorterisse panema ja külma aja jooksul võik ratast millegagi täiendada. Mõtlesin ehitada ja paigaldada keti õlitaja. Kindlasti ei ole ma huvitatud selle ostmisest vaid sooviks ise mingi tehnilise lahendini jõuda ja siinkohal on kõigi kogemused teretulnud. Kas keegi siin TDM omanikest on oma rattale midagi sellist ehitanud või paigaldanud?
Kisub teemast välja,aga siiski
Endal xj-le plaan midagi sarnast aretada,idee juba mõnda aega olnud,aga ehk talvel saab sellega tegeleda.Ei tahaks väga teadusesse ja tehikasse välja jõuda,vaid eesmärgiks midagi lihtsat ja manuaalset. Idee seisneks selles,et määrimine võiks toimuda enne sõidu alustamist.Asetad ratta keskhargile,mootor käima,käik sisse ja avad kraani ning juhid paagist õli vooliku kaudu ketile. Siiamaani olen käsitsi määrinud,aga iga kord ei alusta sõitu ju garaazi juurest ja pikemal sõidul läheb kett ikka kuivaks. Seetõttu on vaja midagi lihtsat ja mugavat välja mõelda.
Muidugi on hea ,kui määrimine toimuks kogu aeg,aga siis on vaja aretada elektroonilised klapisüsteemid ja muud keerulist.Kellel huvi,katsetagu,ise proovin eelkirjeldatud süsteemi aretada.
No nii. Paar kolm tundi mõtisklemist ja suund selge, kuidas õlitust ehitada. Üritan kasutada ikkagi elektroonilist klappi. Pean selle enne leidma. Klapp ise saab toite süüteluku alt ja klappi hakkab reguleerima relee, mis saab toite vabakäigu tule andurilt. Esialgu ei tea, kus see andur rattal paikneb aga ilmselt leian selle. Tööpõhimõte saab olema järgnev - elektronklapp saab toite süüte sisselülitamisel. Kui vabakäik on sees, siis relee hoiab elektronklapi vooluahela avatuna ja klapp on kinni. Käigu sisselülitamisel katkeb relee vooluahel ja ühendub elektronklapi vooluahel ning klapp avaneb. Kui vabakäik sisse lülitada toimib protsess vastupidiselt ja klapp suleb õli pealevoolu ketile. Ehk siis õlitus toimub üldjuhul ratta liikumise ajal. Selline variant on keskkonnale ohutum ja ei pea käsitsi kraani kinni ja lahti keerama. Aga mõtete realiseerumisel võin info praktiliste tegevuste kohta foorumisse ülesse panna. Võib-olla tunneb keegi asja vastu huvi.

-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
- Tsikkel: BMW R1100GS 2000
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
pritsu kirjutas:Kasutaja "Tarmo" on nii teinud, kui ma ei eksi...
Minu ratas nägi enne uue omaniku juurde lahkumist välja selline:
http://tarmo.smugmug.com/gallery/275674 ... #146608419
Käekaitsed ja jalatoed täitsa olemas ja piltidel näha.
http://www.motokool.ee
-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
- Tsikkel: BMW R1100GS 2000
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Jonc kirjutas:Kuigi asjalikkuse poolest jätab Carpe kohati soovida, on see siiski parim, mis ma siiani leidnud olen.
Asjalikku infot on väga palju http://jbx9.free.fr/TDM/index.php
Enamik juhenditest-kirjeldustest olemas.
Mind aitas näiteks eriti http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=text&page=AIR (kuigi see käib 900 kohta).
http://www.motokool.ee
Kris, tere tulemast klubisse!
mis puutub kõrgemasse esiklaasi, siis kaalusin samuti algul seda võimalust, kuid konsulteerisin ühe TDM kasutajaga kellel oli kõrge klaas ja tema väitel kipub kõrge klaas vibreerima ja oli ka näha, et osad kinnitused olid ka üsna väsinud sellest vibrast. Seega oleks huvitav veel arvamusi kuulata.
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
voorekas kirjutas:Kris, tere tulemast klubisse!
mis puutub kõrgemasse esiklaasi, siis kaalusin samuti algul seda võimalust, kuid konsulteerisin ühe TDM kasutajaga kellel oli kõrge klaas ja tema väitel kipub kõrge klaas vibreerima ja oli ka näha, et osad kinnitused olid ka üsna väsinud sellest vibrast. Seega oleks huvitav veel arvamusi kuulata.
Omal küll kasutuses madal e siis originaal klaas aga tunne ütleb samuti, et peaks kõrgema vastu vahetama. Eriti annab tunda maanteel sõites. Originaalis on klaasi kinnitus plastmassist poltidega. Kui need asendada kõrgema klaasi korral metallist poltidega, kas siis hakkab äkki gondlit või klaasi ennast lõhkuma? Ootan teadjamate meeste postitusi!

-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
- Tsikkel: BMW R1100GS 2000
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Minu 900-l oli küljes ilmselt kõrgeim klaas mis vähegi võimalik (Eagle Screen toode). Lisaks veel MRA lisatiib. Mingit erilist klaasi enda vibrat ega kinnituste väsimist ei täheldanud. Seda nii suurtel kirustel (Saksamaa kiirteedel kuni 175) kui ka metsateedel. Poltideks sobisid originaal plastmassid küll.
Küll aga peab kõrgema klaasi panemisel arvestama, et iga võit on millegi muu hinnaga. Surve ülakehale ja kiivrile kaob suure klaasiga ära aga võivad tekkida keerised. Minu jaoks väljendusid need enamasti selles, et ühtlane vihin asendus tugeva mürinaga. Seega tekkis vajadus kasutada alati kõrvatroppe.
http://www.motokool.ee
Nii.
Ma siis ka eile õhtust alates tdm-i omanik.Sel nädalal proovin ta ka arvele võtta.Esimesed emotsioonid on väga positiivsed.
Ainult transpordiga juhtus väike äpardus,ratas vajus bussis vastu seina.
Nüüd oleks vaja seda heeblitekinnitus kronsteini,kuhu peeglivars sisse keeratakse.Ratas siis 96a.
Kui kellelgi peaks selline asi üleliigne olema,siis äkki saame kaubale.
tel.5022145
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
andrusl kirjutas:Nii.
Ma siis ka eile õhtust alates tdm-i omanik.Sel nädalal proovin ta ka arvele võtta.Esimesed emotsioonid on väga positiivsed.
Ainult transpordiga juhtus väike äpardus,ratas vajus bussis vastu seina.
Nüüd oleks vaja seda heeblitekinnitus kronsteini,kuhu peeglivars sisse keeratakse.Ratas siis 96a.
Kui kellelgi peaks selline asi üleliigne olema,siis äkki saame kaubale.
tel.5022145
Õnnitlused uue sõbra puhul. Meeldiv kuulda, et järjest rohkem inimesi leiavad selle ratta head sõiduomadused ülesse.

Mul ka kõrge klaas ja algul oli vibra, aga siis avastasin, et klaas kinnitub kruvidega kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] nii, et seal jääb vahele kerge õhuvahe tingituna kinnitusdüüblite kraest. Siis ma panin klaasi ja gondli [Motobot: õige on "gondli"] vahele õhukese tihendiriba, nii et ülevalt alla toetub klaas nüüd ilusasti kogu pinnaga kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] ja see võttis vibra ära
Sain selle parema poole peegli ka uuesti külge.
keermestatud auku oli veel nii palju järgi,et kannatas peegli uuesti sisse keerata.
Homme proovin kellade valgustuse pirni kusagilt leida.
Autodel ju 1,7w pirni ei kasutata.
Aga sõita on puhas rõõm,ainult vähe harjumist tahab.
TDM ju poole raskem,kui mu teine ratas.Ja sõidutehnika ka midagi hoopis teistlaadset.
Tegin siis pimeduse varjus ilma numbrita ringi ära.
andrusl kirjutas:mina sain siit manuaali.
http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=_text&page=DL01
See on mul ka, ma lihtsalt tahaks vaadata, kas 99-01 manuaalis on mõni asi ka tiba teistmoodu
Tervitus kõigile TDM-lastele !
Sai ka põhiliselt selle teema mõjul 2 kuud tagasi üks säherdune loom ostetud, '98 aasta väljalase. Noh tegelikult oli soov olemasoleva '92 XJ600S Diversioni asemele/kõrvale midagi pikemaks sõiduks mugavamat hankida juba varem. Aga kui ühte isendit - kaasfoorumlase Yerba oma - proovitud sai, oli selge, et aitab küll valimisest.
Sõidumugavusest - maitse asi muidugi, aga üldiselt selle pärast see ratas nagu ostetud saigi
Kütusekulust - maanteel 100km/h ökosõitu tehes sai hakkama 5,4 liitriga 100-le. Siin varemkirjutatu põhjal üllatavalt vähe, olin valmis, et 7 läheb ikka ära.
Puudustest ka - Diversioniga võrreldes on TDM ikka tükkmaad raskem, tahab harju(ta)mist. Istumine on ka tükkmaad kõrgemal, minu kasvu juures on "tagurdamine" küllaltki raske, eriti konarlikul maapinnal. Samas autodest näeb paremini üle.
Üks viga veel (see rohkem mu enda, mitte TDM-i viga, aga selle rattaga tuleb see eriti esile) - nimelt tekib vahel kiusatus suurtelt maanteedelt väikestele metsavahe-(kruusa)teedele pöörata. See viga sai ka saatuslikuks - nimelt õnnestus ühel puitsillal külg maha panna ja ratas on hetkel sõidukõlbmatu . Panin väikese posti ka õnnetuste teemasse.
Küsiks nüüd, kas SEDA on mõtet proovida parandada või tuleks kohe sammud seada Yamaha keskusesse uut tellima?
kris. kirjutas:Vibra on alati suhteline mõiste ... oleneb millega võrdled?
Kui liiga hoolega igasuguseid helisid ja vibrat taga ajad, tekib tunne et kohe-kohe jookseb mootor kokku.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
1 silindriga krossirattal sellist asja ei teki.
tagumiku alune hakkab tudisema .
Äkki on p***se tunnetus liiga hea?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.