Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Vasta
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Jalatugedest on eespool ju juttu olnud? Kasutaja "Tarmo" on nii teinud, kui ma ei eksi...
Käekaitsmed on kasutaja "TDM" rattal olemas. Soovitan nende mõlemaga privada.

Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc »

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Jonc kirjutas:

Kas Carpe-TDM-i võib lugeda piisavaks TDM-perekonna infoallikaks või on veel mõni sait mida tasuks sirvida?

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

PS. Sorry - ei viitsinud praegu kogu teemat läbi sirvida, võibolla on juba viidatud ka.

Riding with a King!
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Seni on Carpest alati abi saadud. Minu puhul Jonci vahendusel muidugi :)

Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc »

Kuigi asjalikkuse poolest jätab Carpe kohati soovida, on see siiski parim, mis ma siiani leidnud olen.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Jonc kirjutas:

Kuigi asjalikkuse poolest jätab Carpe kohati soovida, on see siiski parim, mis ma siiani leidnud olen.

Nagu biker.ee :wink: .

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light a.k.a. Paksuke

Riding with a King!
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Palju õnne Kris. Või küll õigemini Su naisele 8)
Ja nüüd lugupeetud TDMi omanikud, võtame kätest kinni ja teeme ühe suure energiaringi :) Ning avaldage mulle saladus, kus pagana kohast ma saaksin osta oma 98 aasta TDMile uue spido koos muude kellade ja viledega, st terve "spidolaua". Vanal laual murdus üks polt ära ning plastikust raam ka pragunes ära. Sõidu ajal käib spidolaud nagu laudauks juba. Tsiklipoed ei ole aidata suutnud, samuti olen kõikvõimalikud e-bayd ja netimotopoed läbi kamminud. Lugupeetud hr Pritsul oli mu meelest sama mure, kuigi tema lahendas asja jalgratta spidoga. Seda ahvatlevat teed ma ei tahaks minna, kuna digispidomeetrid pole mulle juba lapsest saati meeldinud. Üks õige asi töötab ikka seieri abil :roll:

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

Tervist.
Siit teemast sain oma soovile kinnitust ja minu tulevane 96a.tdm hakkab homme õhtul saksast Eestimaa poole liikuma . :lol:
Ei jõua mitte ära oodata.

Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

Yerba kirjutas:

Ning avaldage mulle saladus, kus pagana kohast ma saaksin osta oma 98 aasta TDMile uue spido koos muude kellade ja viledega, st terve "spidolaua".

Motodepoo lammarist on mulle paar korda kogu komplekti pakutud, endal mure just see et ainult spidokat vaja, aga eraldi nad ei müü. Neil kogu kompl. seal 2000.

Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Kunas pakuti?
ma helistasin 2 kuud tagasi nende Tartus asuvasse lammarisse, siis polnud seal küll midagi neil pakkuda..

Habib kirjutas:
Yerba kirjutas:

Ning avaldage mulle saladus, kus pagana kohast ma saaksin osta oma 98 aasta TDMile uue spido koos muude kellade ja viledega, st terve "spidolaua".

Motodepoo lammarist on mulle paar korda kogu komplekti pakutud, endal mure just see et ainult spidokat vaja, aga eraldi nad ei müü. Neil kogu kompl. seal 2000.

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Teema algataja
nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

kris. kirjutas:

Niih, nüüd ka meie peres uus liige - TDM-850. Nime veel ei ole aga hüüdnimi on Peenike ... ja seega XVZ automaatselt Paks :cry: .
Sõitma hakkab sellega enamasti küll piltidel possetaja, kuid eks vahest pääsen ka mina lenksu taha 8) .
pilt 1, pilt 2.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.

Welcome to the club! Õnnelikke ja ohutuid kilomeetreid. TDM omanikuna saan ainult kiita head valikut ja loodan, et kilomeetrite kasv ei ole pöördvõrdeline sõidukaifiga.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Teema algataja
nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

randmevääne2 kirjutas:
nolev kirjutas:

Aga sellest ei tahtnud siin pajatada. Peab vist raske südamega nüüd ratta talvekorterisse panema ja külma aja jooksul võik ratast millegagi täiendada. Mõtlesin ehitada ja paigaldada keti õlitaja. Kindlasti ei ole ma huvitatud selle ostmisest vaid sooviks ise mingi tehnilise lahendini jõuda ja siinkohal on kõigi kogemused teretulnud. Kas keegi siin TDM omanikest on oma rattale midagi sellist ehitanud või paigaldanud?

Kisub teemast välja,aga siiski

Endal xj-le plaan midagi sarnast aretada,idee juba mõnda aega olnud,aga ehk talvel saab sellega tegeleda.Ei tahaks väga teadusesse ja tehikasse välja jõuda,vaid eesmärgiks midagi lihtsat ja manuaalset. Idee seisneks selles,et määrimine võiks toimuda enne sõidu alustamist.Asetad ratta keskhargile,mootor käima,käik sisse ja avad kraani ning juhid paagist õli vooliku kaudu ketile. Siiamaani olen käsitsi määrinud,aga iga kord ei alusta sõitu ju garaazi juurest ja pikemal sõidul läheb kett ikka kuivaks. Seetõttu on vaja midagi lihtsat ja mugavat välja mõelda.
Muidugi on hea ,kui määrimine toimuks kogu aeg,aga siis on vaja aretada elektroonilised klapisüsteemid ja muud keerulist.Kellel huvi,katsetagu,ise proovin eelkirjeldatud süsteemi aretada.

No nii. Paar kolm tundi mõtisklemist ja suund selge, kuidas õlitust ehitada. Üritan kasutada ikkagi elektroonilist klappi. Pean selle enne leidma. Klapp ise saab toite süüteluku alt ja klappi hakkab reguleerima relee, mis saab toite vabakäigu tule andurilt. Esialgu ei tea, kus see andur rattal paikneb aga ilmselt leian selle. Tööpõhimõte saab olema järgnev - elektronklapp saab toite süüte sisselülitamisel. Kui vabakäik on sees, siis relee hoiab elektronklapi vooluahela avatuna ja klapp on kinni. Käigu sisselülitamisel katkeb relee vooluahel ja ühendub elektronklapi vooluahel ning klapp avaneb. Kui vabakäik sisse lülitada toimib protsess vastupidiselt ja klapp suleb õli pealevoolu ketile. Ehk siis õlitus toimub üldjuhul ratta liikumise ajal. Selline variant on keskkonnale ohutum ja ei pea käsitsi kraani kinni ja lahti keerama. Aga mõtete realiseerumisel võin info praktiliste tegevuste kohta foorumisse ülesse panna. Võib-olla tunneb keegi asja vastu huvi.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis foorumlane "joel" ehitas omale ise ketiõlitaja. Ehk saate kogemusi vaheteda 8)

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

Tarmo
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
Tsikkel: BMW R1100GS 2000
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

pritsu kirjutas:

Kasutaja "Tarmo" on nii teinud, kui ma ei eksi...

Minu ratas nägi enne uue omaniku juurde lahkumist välja selline:

http://tarmo.smugmug.com/gallery/275674 ... #146608419

Käekaitsed ja jalatoed täitsa olemas ja piltidel näha.

Kasutaja avatar

Tarmo
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
Tsikkel: BMW R1100GS 2000
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

Jonc kirjutas:

Kuigi asjalikkuse poolest jätab Carpe kohati soovida, on see siiski parim, mis ma siiani leidnud olen.

Asjalikku infot on väga palju http://jbx9.free.fr/TDM/index.php

Enamik juhenditest-kirjeldustest olemas.

Mind aitas näiteks eriti http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=text&page=AIR (kuigi see käib 900 kohta).


voorekas

Lugemata postitus Postitas voorekas »

Kris, tere tulemast klubisse!

mis puutub kõrgemasse esiklaasi, siis kaalusin samuti algul seda võimalust, kuid konsulteerisin ühe TDM kasutajaga kellel oli kõrge klaas ja tema väitel kipub kõrge klaas vibreerima ja oli ka näha, et osad kinnitused olid ka üsna väsinud sellest vibrast. Seega oleks huvitav veel arvamusi kuulata.

Kasutaja avatar

Teema algataja
nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

voorekas kirjutas:

Kris, tere tulemast klubisse!

mis puutub kõrgemasse esiklaasi, siis kaalusin samuti algul seda võimalust, kuid konsulteerisin ühe TDM kasutajaga kellel oli kõrge klaas ja tema väitel kipub kõrge klaas vibreerima ja oli ka näha, et osad kinnitused olid ka üsna väsinud sellest vibrast. Seega oleks huvitav veel arvamusi kuulata.

Omal küll kasutuses madal e siis originaal klaas aga tunne ütleb samuti, et peaks kõrgema vastu vahetama. Eriti annab tunda maanteel sõites. Originaalis on klaasi kinnitus plastmassist poltidega. Kui need asendada kõrgema klaasi korral metallist poltidega, kas siis hakkab äkki gondlit või klaasi ennast lõhkuma? Ootan teadjamate meeste postitusi!

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Tarmo
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
Tsikkel: BMW R1100GS 2000
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

Minu 900-l oli küljes ilmselt kõrgeim klaas mis vähegi võimalik (Eagle Screen toode). Lisaks veel MRA lisatiib. Mingit erilist klaasi enda vibrat ega kinnituste väsimist ei täheldanud. Seda nii suurtel kirustel (Saksamaa kiirteedel kuni 175) kui ka metsateedel. Poltideks sobisid originaal plastmassid küll.

Küll aga peab kõrgema klaasi panemisel arvestama, et iga võit on millegi muu hinnaga. Surve ülakehale ja kiivrile kaob suure klaasiga ära aga võivad tekkida keerised. Minu jaoks väljendusid need enamasti selles, et ühtlane vihin asendus tugeva mürinaga. Seega tekkis vajadus kasutada alati kõrvatroppe.


andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

Nii.
Ma siis ka eile õhtust alates tdm-i omanik.Sel nädalal proovin ta ka arvele võtta.Esimesed emotsioonid on väga positiivsed.
Ainult transpordiga juhtus väike äpardus,ratas vajus bussis vastu seina.
Nüüd oleks vaja seda heeblitekinnitus kronsteini,kuhu peeglivars sisse keeratakse.Ratas siis 96a.
Kui kellelgi peaks selline asi üleliigne olema,siis äkki saame kaubale.
tel.5022145

Kasutaja avatar

Teema algataja
nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

andrusl kirjutas:

Nii.
Ma siis ka eile õhtust alates tdm-i omanik.Sel nädalal proovin ta ka arvele võtta.Esimesed emotsioonid on väga positiivsed.
Ainult transpordiga juhtus väike äpardus,ratas vajus bussis vastu seina.
Nüüd oleks vaja seda heeblitekinnitus kronsteini,kuhu peeglivars sisse keeratakse.Ratas siis 96a.
Kui kellelgi peaks selline asi üleliigne olema,siis äkki saame kaubale.
tel.5022145

Õnnitlused uue sõbra puhul. Meeldiv kuulda, et järjest rohkem inimesi leiavad selle ratta head sõiduomadused ülesse.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Bean
Postitusi: 51
Liitunud: 22 Sept 2006, 16:26
Tsikkel: FJR
Asukoht: talin

Lugemata postitus Postitas Bean »

Mul ka kõrge klaas ja algul oli vibra, aga siis avastasin, et klaas kinnitub kruvidega kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] nii, et seal jääb vahele kerge õhuvahe tingituna kinnitusdüüblite kraest. Siis ma panin klaasi ja gondli [Motobot: õige on "gondli"] vahele õhukese tihendiriba, nii et ülevalt alla toetub klaas nüüd ilusasti kogu pinnaga kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] ja see võttis vibra ära :)


andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

Sain selle parema poole peegli ka uuesti külge.
keermestatud auku oli veel nii palju järgi,et kannatas peegli uuesti sisse keerata. :wink:
Homme proovin kellade valgustuse pirni kusagilt leida.
Autodel ju 1,7w pirni ei kasutata. :cry:
Aga sõita on puhas rõõm,ainult vähe harjumist tahab.
TDM ju poole raskem,kui mu teine ratas.Ja sõidutehnika ka midagi hoopis teistlaadset.
Tegin siis pimeduse varjus ilma numbrita ringi ära. :oops:

Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Nohh, mul ka üks 2001a blue metallic cocktali, saksas reserveeritud. Kui romuks ei osutu, siis peaks siia jõudma 12-15. 11
Manuaali ei ole kellegil laenata 99-01?
Kui keegi otsib omale Gaaraazi kaasalst, mustamäe kandis, siis paluks es.


andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

VWman kirjutas:

Nohh, mul ka üks 2001a blue metallic cocktali, saksas reserveeritud. Kui romuks ei osutu, siis peaks siia jõudma 12-15. 11
Manuaali ei ole kellegil laenata 99-01?
Kui keegi otsib omale Gaaraazi kaasalst, mustamäe kandis, siis paluks es.

mina sain siit manuaali.

http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=_text&page=DL01

Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

andrusl kirjutas:

See on mul ka, ma lihtsalt tahaks vaadata, kas 99-01 manuaalis on mõni asi ka tiba teistmoodu


andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

selline küsimus,et kiirendades võtab nagu vibra keresse.
On see normaalne,või peaks asjaga tegelema hakkama.
Ise arvasin,et äkki karpad pole korralikult sünkroonis?
Et üks silinder hakkab teist segama ?

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Vibra on alati suhteline mõiste ... oleneb millega võrdled?
Kui liiga hoolega igasuguseid helisid ja vibrat taga ajad, tekib tunne et kohe-kohe jookseb mootor kokku :twisted: .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Riding with a King!

XTA

Lugemata postitus Postitas XTA »

Tervitus kõigile TDM-lastele !

Sai ka põhiliselt selle teema mõjul 2 kuud tagasi üks säherdune loom ostetud, '98 aasta väljalase. Noh tegelikult oli soov olemasoleva '92 XJ600S Diversioni asemele/kõrvale midagi pikemaks sõiduks mugavamat hankida juba varem. Aga kui ühte isendit - kaasfoorumlase Yerba oma - proovitud sai, oli selge, et aitab küll valimisest.

Sõidumugavusest - maitse asi muidugi, aga üldiselt selle pärast see ratas nagu ostetud saigi :)
Kütusekulust - maanteel 100km/h ökosõitu tehes sai hakkama 5,4 liitriga 100-le. Siin varemkirjutatu põhjal üllatavalt vähe, olin valmis, et 7 läheb ikka ära.

Puudustest ka - Diversioniga võrreldes on TDM ikka tükkmaad raskem, tahab harju(ta)mist. Istumine on ka tükkmaad kõrgemal, minu kasvu juures on "tagurdamine" küllaltki raske, eriti konarlikul maapinnal. Samas autodest näeb paremini üle.

Üks viga veel (see rohkem mu enda, mitte TDM-i viga, aga selle rattaga tuleb see eriti esile) - nimelt tekib vahel kiusatus suurtelt maanteedelt väikestele metsavahe-(kruusa)teedele pöörata. See viga sai ka saatuslikuks - nimelt õnnestus ühel puitsillal külg maha panna ja ratas on hetkel sõidukõlbmatu :(. Panin väikese posti ka õnnetuste teemasse.

Paar pilti kah.

Küsiks nüüd, kas SEDA on mõtet proovida parandada või tuleks kohe sammud seada Yamaha keskusesse uut tellima?


joel
Postitusi: 1828
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Selle kaane keevitamine ei tohiks küll eriline probleem olla.

EDIT: Võid muidugi igaks petteks uue hinda ka küsida, eriti kui kaubanduslik välimus oluline on pärast.

Joel

andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas andrusl »

kris. kirjutas:

Vibra on alati suhteline mõiste ... oleneb millega võrdled?
Kui liiga hoolega igasuguseid helisid ja vibrat taga ajad, tekib tunne et kohe-kohe jookseb mootor kokku :twisted: .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

1 silindriga krossirattal sellist asja ei teki. :lol:
tagumiku alune hakkab tudisema .
Äkki on p***se tunnetus liiga hea? :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”