algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
reinuvader kirjutas:Tere!selle teema algatajana,olen tänulik,et on võetud muresi kuulda ja on antud head-asjalikku nõu.kuid on ju ikka nii,et üks loll oskab rohkem küsida kui sada tarka vastata ja kirjutades-lugedes sõitmist ei õpi...siis ikkagi küsiksin veel üht-teist.nii,sõitsin enne st pea 2a 125cm3 võrriga(võrr on nii käte,jalgade kui mõtete e sõidustiili sisse kasvand)ja nüüd omades 250cm3/4T pilli on tekkinud ebakõlad e selline tunna nagu hakkaks päris otsast peale.
küsimused siis:
1:mis nõksuga neid pille käima löödaks,vahest läheb paugust-kahest(külmalt)...kui soojaks on sõidetud ja ise juba väsind ja kuskil juhtub välja surema,et siis tambi nagu hull...no ei lähe...või kui siis 5-8 löögi järel?
2:hüpped...võrriga läksin täiega peale ja tegelikult olid hüpped juba pikad-kõrged ning sain tihti kiita spetsidelt,et tuleb hästi välja....nüüd nagu algaja,hüpped kas küünlas...või esi rattal ja tihti viskab nagu viltu minema...et teen ma midagi valesti(kindlasti teen...aga mida?)
3:ei saa siiani aru,et mis käik oleks nagu kõige optimaalsem sõitmiseks...tihti kurvides lähen esimeseni välja(see on võrrist jäänud)ning siis on nina püsti või kurv otse ja nö taga ots tahab tihti alt ära minna(seda,et nii ennast pikali leian on väga tihti)
4:stardist minek?see küsimus puudutab nüüd juba Holstre MMM,i...sai eile proovitud(küll 450cm3/4t...kuna enda pill tegelikult veel puru ja loodan võistlusteks korda saada)et paari meetri pärast leidsin ennast selili maas ja nii lollisti,et kivi jäi täpselt sinna kohta selja alla kus kaitse lõpeb...kuradi valus oli.läksin 2,se käiguga...istusin hästi ees ja olin nagu rinnaga üle lenksi aga ikka(sama jama juhtus ka mu oma pilliga Valgas Jaanikeses trennis)
5:esipidur....kuidas selle kasutamisega on?mina nagu ei kasutagi,sest kardan,et läheb nina alt ära või nii...aga vist peaks,siis kuidas seda harjutada?ok esialgu aitab.EDU kõigile harrastajatele!Holstres näeme R...sk!
- Soojast peast käivitamiseks on nn. Hot-Start nupp, kasutage seda!
- Hüppamine - hoia gaas ühtlane ja kehaasend õige ja ei juhtu midagi. Sul vist see häda, et lähed hüppele peale, lased korra gaasi maha ja krudid jälle peale.
- Nelariga sõites ei ole mõtet teda kuuni pöördesse lasta. 1. käik on igal juhul liiast (isegi kahetaktilisel
). Pigem sõida veits kõrgema käiguga ja aita mootorit siduriga, väsid ise vähem.
- Stardist lähed teisega, aga sidurit ei lase plaksuga lahti vaid tundaga, muidu lõpetad iga stardi pärast 2 meetrit
.
- Esipidurit ainult peabki põhiliselt kasutama, kuidas sa üldse muidu pidama saad? Aga nagu iga asjaga peab seda tubdega tegema, muidu on nagu stardiga aga siis seekord mitte selili vaid kõhuli
.
Reinuvaderile veel teadmiseks et kui kaua undad siis ei jahuta piisavalt ja kuumeneb üle hakkab mootor ise suurtel pööretel tööle,mul lukel juhtunud niimoodi just seal kus üles hakkab liikuma sissesõidu kohale karjääri juures!
Kuidas öelda,küttesegu hakkab ise plahvatama mul ka nii juhtunud kui jahutusradikas jahe oli,tõmbasin küülnlajuhtme ka veel pealt ära ikka veel käis edasi mõnda aega ja siis jäi vait pärast 1 minutit
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Õhtust!see jutt peaks küll olema Holstre-nõmme MMM,i teemas, kuid kuna küsimus selline algajalik siis ikka siin.nimelt"esiteks müts maha selle ürituse orgunnijate ees ja sõitjate ees,kes panid ägedalt!mulle jäi silma üks huvitav detail ja kuna ise vaevlesin just sama häda käes(mu vaev oli õige suur kuna võistlustele ei saanud üldse peale...kuna masin lihtsalt ei läinudki käima ja k...pis täiega näkku)siis nägin mitu korda kus võistlejad oma masina välja suretasid või kustus masin ise...mehed andsid vänta nii kordi 1-mitu...ei midagi ja siis tuli ISAND TRIISA appi...ütles,et"mis on..ei lähe käima või"istus ise sanga ja lõi vaid korra...äärmisel juhul 3x ja pill käis,patsutas võistlejale õlale ja soovis head teed"!
siit küsin,et mis kuradi valemiga need profid siis pille käima löövad?iga motikas on ju erinev...igal ühel on omad käivitamis nõksud...või ei olegi siis neid nõkse ja asi ikka proffesionaalsuses?
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Peab kasutama juba eelpool mainitud hot start nuppu, kui seda pole siis suretusnupp rakendada, segusiiber pärani ja taod kuivaks ning proovid normaalselt uuesti käivitada. Suretusnupp on tähtis alla hoida sellel ajal, kui gaas põhjas, muidu võib "koiba" vigastada.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
niisiis paar rida ktm 525 manuaalist;
Mida teha juhul kui mootor on "täis".
Kukkumise korral võib mootorisse sattuda rohkem kütust kui vajalik. Selleks et mootor "vabaks pumbata" tõmba sisse dekompressioonihoob, keera "gaas põhja" hoia põhjas ja löö kickstarterit 5-10 korda seejärel käivita mootor tavalisel moel.
juhul kui karburaator on kiirenduspumbaga antakse iga gaasikeeramisega sisselaskesse ports kütust seega et vältida üleujutamist võib gaasi enne käivitamist anda ainult korra
kui ratas on ainult autodekoga siis samamoodi täisgaasiga kikker viis-kümme korda läbi lüüa ja käivitada.
mayhem kirjutas:niisiis paar rida ktm 525 manuaalist;
Mida teha juhul kui mootor on "täis".
Kukkumise korral võib mootorisse sattuda rohkem kütust kui vajalik. Selleks et mootor "vabaks pumbata" tõmba sisse dekompressioonihoob, keera "gaas põhja" hoia põhjas ja löö kickstarterit 5-10 korda seejärel käivita mootor tavalisel moel.juhul kui karburaator on kiirenduspumbaga antakse iga gaasikeeramisega sisselaskesse ports kütust seega et vältida üleujutamist võib gaasi enne käivitamist anda ainult korra
kui ratas on ainult autodekoga siis samamoodi täisgaasiga kikker viis-kümme korda läbi lüüa ja käivitada.
Krt,Kui sa ikka enne oled kõva 45min sõitnud ja siis maoli paned on jube raske seda 5-10 korda hoopi anda,et pill käima saada
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Tere!Elavdaks seda vana...samas vahest üsna populaarset teemat.Nimelt olen hädas kurvide tehnikaga.Eriti veel siis kui kurvis on pehme liiv või ebamäärased rööpad.Rajal üldiselt kulgen üsna rahuldava kiirusega,hüpped ning sirged lõigud ka nn väiksemad kaameli küürud saab võetud,aga nagu kurv tuleb,raugeb mu hoog pea olematuks(samas kui hoog suurem,läheb kurv tavaliselt pikaks,sõidan vallile peale,või kui on rööpad,kukub esimene ratas nagu vallilt alla,või sõidab tagumine ots alt ära....ja kukkumisi on oiiii kui palju)ja rajal jään kurvides teistele jalgu.On ka öeldud,et minu taga on ohtlik sõita,et kurvides on oht,et mulle selga pannakse,kuna koperdama jään.Nagu kardan neid kurve.Seda tean,et kogu kehaga on tarvis kurvi suunda kallutada,aga tulemus on kuidagi väga koba.
-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45
Käisin mõni nädal tagasi Arumäe koolitusel, retsept oli lihtne: kurvi minnes peab olema hea kiirus, vastasel juhul ronibki esiots kurvis välja, kuna kartes kurvi sisse kukkuda ajad tsikli liiga vertikaalseks. Rohkem kallutada ja gaasi anda! Suht imelik tunne tekkis tegelikult, kuna hea hooga minnes praktiliselt puudutad ühe kannikaga maad ja kurvi jala peab maru kõrgele sirutama, aga intuitiivselt saab aru, et nii peabki asi käima.
Aga mõne guru arvamust tahaks ikka kuulda
Ma pole kahjuks guru, aga üks väga oluline punkt on pilgu suunamise koht.
Kõik kipuvad alguses pilku vahetult ratta ette suunama või liiga lähedale ja nii läheb kogu kurvi läbimine metsa, isegi tavalise kaheksa puhul asfaltil. Seda õpetatakse peale krossi põhitõdede ka igasugustel teistel kursustel (Survival jne).
Pilk peaks olema suunatud sinna, kuhu tahad jõuda, peale seda läheb trajektoori ja kiiruse valik iseenesest paremaks (keha ja aju oskavad ise õge kiiruse ja trajektoori väljaarvutada). Alguses on seda raske sundida ja koguaeg peab meeldetuletama, et kaugemale vaadata, aga lõpuks ilmselt harjub see sisse. Välismaiste krossigurude nõuannete TOP10 on see teema üsna eesotsas.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Tere!Nii,et siis selline küssa..."kuidas olete saanud tagasi enesekindluse ja sõidutahte peale kukkumist mis oli üpris raske-hirmus"?
Eile,peale Põlvas käidud-nähtud krossi tekkis endalgi sõidu isu ning saigi mindud rajale,kus käin kogu aeg,nii,et rada igati tuttav.Üldiselt tundsin kohe peale esimest ringi,et TÄNA pole minu päev,sest tänu kuivadele ilmadele on meie rada väga pehme e liiv on nagu tuhk ja mul ei tule kuidagi seal liivas see sõit normaalselt välja.Rajal on ka üks nn platoo hüpe,millega jällegi olen ilusti hakkama saanud,nii,et hooga lendan peale ja kõrgelt üle....kuni eilseni!Nagu hüppe otsast välja lendasin, keeras masina tagaosa võrreldes esiosaga, pea täiesti risti, kuna hoog oli suur,olin kõrgel üleval, jõudsin mõelda,et üritan gaasi andes, maandudes masina sirgeks saada aga asi oli liialt ristis ja nii ta siis mind suurelt hoolt lennutas hoobilt võssa,seal läks lenks käest ja minu lend läbi võsa oli oiii kui pikk....tsikel tuli järgi(tegi õhus tiiru)aga õnneks ei kukkunud peale.Natuke aega maas toibudes ja saades aru,et läks õnneks...kuna kuskilt ei valutanud,hing oli sees ja tsikelgi terve....istusin tükk aega,käte värinal ja mõlgutasin omi mõtteid.
Ei teagi kuidas edasi....sõidu isu on???Masin on ostedud liisinguga,motokross väga meeldib....aga peres on 1a põnn(naine lapsega kodus)kogu elamine on nö minu taskust,panga laen,auto liising+motika järelmaks jne....aga kui see kukkumine poleks läinud nii õnnelikult??Äkki olen valinud vale ala,sest sõitnud(eelnevalt)polnud ma motikaga mitte meetritki,nüüd küll jah olen seda ala harrastanud juba pea 2a.Ja kodused on üli-väga vastu,et ma üldse selle alaga tegelen.....aga meeldib noh....või...ei teagi kohe,kuidas või kas edasi?
Küsin veel-kord,et "kuidas olete TEIE kel sarnane kogemus eneses leidnud jätkamise motivatsiooni"?
-
- Postitusi: 216
- Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
- Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
- Asukoht: Tuusula, Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Vahi kus pani venna mõtlema... Tõesti sul tuli kogu see vastutuskoorem kohe meelde??? Mul pole kll nii laias laastus tuld kunagi. Kunagi nooruses sai hullult kukutud ja pääle seda oli igasugune mootoriga kaherattalise kriis oma paarkend aastat - a no eks lähedased aitasid ka oma hirmujuttudega kaasa, et ma ratta selga ei saaks istuda. Nüüd libistan uuesti vanas eas rahumeeli ringi(just RAHUMEELI). Võistlusi käin aint vaatamas aga see ei sega harrastajatega tuuritamas ja enduuritamas käia.... See on su kutsumus, istu ratta selga ja sõida, nii saadki üle, põruta kasvõi mööda kruusateid - lihtsalt sõida. Ei pea ju ilmtingimatta krossirajal olema ja sääl ringe laskma ja ennast proffidega kõrvutama. Võid valida rahulikuma teekonna ja hing saab ikka selle , mida ihaldab.
reinuvader kirjutas:Tere!Nii,et siis selline küssa..."kuidas olete saanud tagasi enesekindluse ja sõidutahte peale kukkumist mis oli üpris raske-hirmus"?
Pole kunagi enesekindlus ega sõidutahe ära kadunud.. isegi suuremate vigastuste korral - võibolla asi selles, et olen titest peale sikliseljas aelaenud?
Samas kui nii mõelda, et miks peakski enesekindlus ja tahe ära kaduma?
Mõistusega võttes: kui laksu panid siis miks? Mis tegid valesti? Tee teinekord õigesti....
Juu ei ole päris hingega asjajuures kui blokk ette tekib minu arvamus... siis pole ju mõtet ka pingutada
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Hommik!Pean nats selgitama vastanutele....nimelt, nii-sama mööda liivateid ma kulgeda ei saa,sest puuduvad motika load ja tsikkelgi on puhas krossikas.2-see nn äsjane kukkumine oli nagu viimane piisk karikasse,kuna kahjuks mul ei möödu ühtegi trenni kui nö käppa maha ei pane.See kõik panebki nats mõtteid mõlgutama,et äkki on vale ala valitud?Mis tegin-teen valesti,seda ei oska ju ise hinnata aga kui oled nö ise õppija....kust tuleks see aru saamine,et see-või too on vale.Muidugi tehakse ju krossimeestele nö treening päevi,et mine sinna....olengi käinud aga kui 2 päeva eest küsitakse 5000 eek,i...kõik õige(tasuta lõunaid ei ole)kahjuks ei kannata mu rahakott seda välja.
Aga noh,püssi veel põõsasse ei viska ja üritan juba tuleval nädalal taas rajal olla.Edu kõigile!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1964
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
reinuvader kirjutas:See kõik panebki nats mõtteid mõlgutama,et äkki on vale ala valitud?Mis tegin-teen valesti,seda ei oska ju ise hinnata aga kui oled nö ise õppija....kust tuleks see aru saamine,et see-või too on vale.
Suur- suur karjäär on hea trenni koht, seal saad enda võimete järgi
vajutada, keegi ei suru tagant, keegi ei kooberda ees jne.
Kukkumisi tuleb kõigil ette kes kärnatavad, Kogu se sõitmine on siiski
ise-endale, oma lõbuks meeleheaks.
Mull sihuke mõte ikka, et kuradile need "kulkud" (läheb aeg edasi küll jõuab mõneni) peasi, et endal fun oli.
Kõike Hääd!
Terv. Vint
-
- Postitusi: 216
- Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
- Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
- Asukoht: Tuusula, Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Jepp, vaata rahulikult koolitusvideod läbi - maxxiselt (oli vist) on mitu asjalikku endurproffide õppevideot, sobib ideaalselt ka krossiradadele. Kõik seletatakse kenasti nullist lahti, et miks nii ja miks naa. Isegi kui sa seda osa säält oskad ja tead, ikka ei tee paha see uuesti ratta seljas läbi teha. Põhimõte on, et kasvad rattaga kokku. Kui eestisse satun, võin postitada miski dvd täie kui tahad.
Vbla tahad liiglühikse ajaga liigpalju - pole nigu eriti usutav, et paari aastaga peaks absull kõik nipid välja tulema - kui veel arvestada, et käid vaid ametlikel radadel hõõrumas ja seda heal juhul paar tundi nädalas...
reinuvader kirjutas:see nn äsjane kukkumine oli nagu viimane piisk karikasse,kuna kahjuks mul ei möödu ühtegi trenni kui nö käppa maha ei pane.See kõik panebki nats mõtteid mõlgutama,et äkki on vale ala valitud?
Kui ma enda algust meenutan siis minuga võrreldes kukud küll vähe ju....
Leia sile maalapp, tee sinna omale mingite rajude kurvidega rada ja järskude pidurdustega, nii, et paha hakkab... lase seal üks paar nädalat päevadläbi ühtepidi-teistpidi ja küll siis tulema hakkab.
Miks just sile? Sest radadel on kurvides reeglina miskisugused vallid või sooned olemas kus on liiga lihtne sõita, et midagi õppida.. sileda maapeal võib oma lollusest sikkelt alt minna igal sammul - saa kõigepealt need vead välja ja siis tuld!
Samas õpi ka ennem kurvisid esirattaga pidurdama, nii, et "peaaegu kohe kohe läheb alt ära piiripeal"
Vaata telkust/netist kuidas teised sõidavad, jälgi tähelepanelikult keha hoiakut... kõige suurem viga mis tehakse on see, et jälgitakse teisi mis ja kus nad mida teevad ja tahetakse järgi teha kuid keha asend jpm. on siklipeal nii vale, et sealt ei saagi midagi välja tulla.
Eriti kui sõidad muheda liivaraja peal siis unusta tsikli keskkohast ettepoole minemine ära! Liivarajal esirattal liiga palju raskust = pauk!
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.