54. leht 56-st

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 10:54
Postitas urmas66
LendavTaldrik kirjutas: 04 Juul 2019, 10:50

Tere,

Oskab keegi soovitada meistrimeest, kes teeb või kust saaks soodsalt kukkumisraudu TDM 850´le?

Soodsalt pole saada ja need mida müükase ei kaitse suurt midagi.
Kui Tallinna kandist oled võin enda omasid näidata,et kui keegi teeb sulle nende järgi. Teed pilte ja võtad mõõtusid. Mina ostsin need siit foorumist aastaid tagasi ja need on kellegi ise tehtud.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 11:28
Postitas ranel
LendavTaldrik kirjutas: 04 Juul 2019, 10:50

Tere,

Oskab keegi soovitada meistrimeest, kes teeb või kust saaks soodsalt kukkumisraudu TDM 850´le?

Otsi heed märksõna. Oma vanale transalpile oli soodsam 120 eur uued rauad osta, kui ise päev otsa nikerdada ja ikka kehvem tulemus saada(ei ole painutamise võimalust). Muud rauad olude sunnil loe: ei olnud valmistoodet osta, keevitasin ikka ise endale valmis.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 12:10
Postitas retro

Kinnitan - Heed on väga ok kvaliteedi ja hinnaga (võtsin ise Triumphile)
https://www.ebay.co.uk/itm/ENGINE-GUARD ... SwdGFYoMXL


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 12:30
Postitas urmas66
retro kirjutas: 04 Juul 2019, 12:10

Kinnitan - Heed on väga ok kvaliteedi ja hinnaga (võtsin ise Triumphile)
https://www.ebay.co.uk/itm/ENGINE-GUARD ... SwdGFYoMXL

TDM-l jääb nendega mootor sisuliselt kaitseta. Lisaks on TDM-l küljeplastiku eemaldamiseks(näiteks pingeka juurde pääs,paagi eemaldus või mida iganes tööks)vaja need tauad tervenisti eemaldada. No see pole mõistlik. Jalgu pikemal otsal nendel puhata ka ei saa :D
Ma neid ei soovitaks või siis tuleks lisaks veel allapoole mootorikaitseks mingid muud rauad panna,mis jälle üldse ülemist poolt ei kaitse.

Mul on neist raudadest mitu korda kasu olnud kivide vahel ukerdades,kui see alumine kaar on vastu kivi käinud ja mootori kaaned on puutumata jäänud. Neil minu raudadel oli ka enne küljed kõrgemad,aga ma ise lõikasin need ülemised kaared lühemaks,et ei peaks igaks liigutuseks ratta juures, raudu maha keerama. isegi mootori pea saab ilma neid puutumata maha. Need on ka mingi tootja omade järgi tehtud,aga kust ei mäleta enam.

image.png

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 12:47
Postitas ranel

Kui just tdm-il väga teistmoodi tehtud pole, siis urmase enda rauad tunduvad suht nikatsid selle kõrval. Reaalselt laiad on need heedid. Kui tundub, et midagi jääb puudu, siis saab alati lisatorusid juurde keevitada.

Väga hästi kaitsevad.

5cde833a1be5c_IMG_20190504_065122min.jpg

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 13:34
Postitas urmas66

Ranel tegemist erinevate ratastega ja erinevad kohad,mis kaitset vajavad. Rauad,mis ei kaitse peale külje plastiku midagi,ei ole ju eriti otstarbekad. Varaderole on Givi rauad ,mis kaitsevad sisuliselt kogu külge olemas,kuid TDM-le ei ole. Ja need minu rauad kaitsevad täpselt niipalju ,et küljeplast vastu maad ei lähe,esimen suunakas jääb ka terveks,kui küljeli vajub ja mootor on kaitstud.Kui jäme see toru seal on pole just peamine,peaasi et hoiab löögid mootori kaantest kaugemale. TA on hoopis teistlaadi raami ja mootoriga ning pole just eriti võrreldav.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 14:47
Postitas ranel

Sa oled asjast valesti aru saanud. Kuna need on nii laiad, siis esimene punkt, mis maad puutub, ongi needsamad rauad. Täpselt sama põhimõte nagu kukkumispunnidel baikidel.

Kuna su rattal plastid on ilmselgelt kukkumise jälgedega, siis eeldasin, et su rauad ei kaitse seda osa ära. Kui kaitseb, siis väga tore ju.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 16:31
Postitas urmas66
ranel kirjutas: 04 Juul 2019, 14:47

Sa oled asjast valesti aru saanud. Kuna need on nii laiad, siis esimene punkt, mis maad puutub, ongi needsamad rauad. Täpselt sama põhimõte nagu kukkumispunnidel baikidel.

Kuna su rattal plastid on ilmselgelt kukkumise jälgedega, siis eeldasin, et su rauad ei kaitse seda osa ära. Kui kaitseb, siis väga tore ju.

Plastid olid enne mind kraabitud ja siis raudu polnud.
Paar nädalat tagasi sõitsin metsas ja rohu sees oli selline kivi,mis ulatus just nii kõrgele,et oleks mootori kaanele augu sisse saanud,aga raud kaitses ära. Nõkerdasin kõrges rohus mingil rajal jalakäija kiirusel ja ei näinud seda kivi üldse,esiratas läks sealt nii mööda ,nii et vastu ei käinud ja järsku käis pauk ja ratas oligi küljeli.Ise sain jala maha ,aga ratas vajus ikka jalgevahelt külili. Poleks rauda olnud oleks mootori kaan katki raudselt.
Mul on rauad ka kukilt maha tehtud ja olid enne 3VD peal. Külilivajudes jääb raua ja lenksu otsa peale kandma. Kindlasti on võimalik ka küljeplasti pihta saada,aga ta jääb vähemalt terveks,kui vaikselt kuskil ära vajud. Vist SW-Motech raud on ka sarnane ja seda julgeks isegi soovitada.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Juul 2019, 21:05
Postitas yeekim

Kuskil siin internetiavarustes jagati ka 3VD, 4TX DIY raudade jooniseid.
Sai isegi kunagi nende järgi tehtud....

edu


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 10 Juul 2019, 20:13
Postitas LendavTaldrik

Tegin peedist pesumasina, ehk DIY kõrge tuuleklaas TDM´ile

Kuna madalast originaalklaasist puhus tuul +70km/h kiirusel jubedalt kiivrisse, sai meisterdatud ise kõrgem tuuleklaas.
Tükk pleksiklaasi, tikksaag, ekstsentriklihvija, puur, foolium, praeahi ja 2 tundi elust mida enam kunagi tagasi ei saa ja selline ta saigi;

IMG_20190710_184510.jpg
IMG_20190710_184527.jpg
IMG_20190710_184542.jpg

On kellelgi mõtteid kuidas see klaas tumedaks saada, nii 50-60% nähtavust võiks jääda?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 10 Juul 2019, 20:20
Postitas Macintosh

[mention]LendavTaldrik[/mention] Kuidas sa selle klaasi nii kenasti vormi ja õige kujuga painutasid?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 10 Juul 2019, 20:51
Postitas LendavTaldrik

Tegemist oli katseeksitus meetodiga. Tegin kaks klaasi korraga ja esimene läks ahjutaha.
Kogu protsess nägi laias laastus välja selline; 2D kuju jaoks tegin papist šablooni. Šabloon pleksile ja markeriga joonis peale. Lõikasin tikksaega kuju plaksiklaasist välja ja lihvisin servad enamvähem normaalseks 180´se paberiga, seejärel kiled maha ja ca. 7-8minutit 180C ahjus fooliumi peal pleksiklaas pehmeks. Painutasin kahes suunas; horisontaalse painde sain vana klaasi vormina kasutades ja vertikaalse tuule suunamise osa painde saamiseks klaasi ülemises osas vajutasin klaasi laiema otsa lihtsalt vastu lauda ja lasin jahtuda. Ahjus kuumutamine on ilmselt ainus lahendus, et saada rahuldavat tulemust, kuna puhuriga ei saa klaasi eales ühtlaselt kuumaks, et painutades pingeid ei tekiks ja lainetama ei hakkaks.
Trikk oli selles, et ei tohtinud klaasi liiga pehmeks ahjus lasta, siis hakkab klaas läbi vajuma kohtadest, kus seda vaja ei ole. Viimase lihvi andsin juba rattale külge pannuna kuumaõhupuhuriga, kuna selgus, et peale ülemisi kinnitus polte hoidis klaas liialt eemale tule maskist. Peale ahjust väljavõtmist on vormimiseks aega u. 1-2 minutit.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 08:56
Postitas skümme

Kui paks pleksiklaas ja kas mingit eritüüpi või kõige tavalisem suvalisest poest? Mul tuleb ka tuul üle kõrge klaasi kiivrisse.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 09:48
Postitas LendavTaldrik
skümme kirjutas: 11 Juul 2019, 08:56

Kui paks pleksiklaas ja kas mingit eritüüpi või kõige tavalisem suvalisest poest? Mul tuleb ka tuul üle kõrge klaasi kiivrisse.

Tegemist tavalise 3mm pakuse Plexiklaasiga (PMMA). Miinuseks võrreldes polükarbonaadiga on see, et purunedes läheb kildudeks, plussiks on see, et on jaekaubandusest lihtsasti kättesaadav ja ei maksa praktiliselt midagi.
Tegin ahjust läbikäinud ning kumerusse painutatud tükiga, mis läks untsu ühe tugevuse katse. Asetasin lapiti asfaldile, kumerus taeva poole ja hüppasin peale kahe jalaga (olen 70kg). Katki ei läinud, paindus läbi ja võttis endise kuju.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 14:34
Postitas franz125

Kui kahe jalaga peal kargad siis pole kindlasti pleks,seda tavalist pleksisodi pole ma kaubanduses enam näinudki.Pleksile ei saanud aukugi puurida ilma etsee laiali lendaks.Polükarbonaat ongi selline et lappi painuta kuidas tahad ja pillu maha aga kui pikisuunas maha virurad siis on killud taga.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 14:48
Postitas urmas66
LendavTaldrik kirjutas: 10 Juul 2019, 20:13

Tegin peedist pesumasina, ehk DIY kõrge tuuleklaas TDM´ile
On kellelgi mõtteid kuidas see klaas tumedaks saada, nii 50-60% nähtavust võiks jääda?

Kiletamine autoklaasi kilega on vist esimene asi,mis pähe tuleb. Ei tohiks ka väga kallis olla,kui isegi lased teha.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 17:19
Postitas LendavTaldrik
franz125 kirjutas: 11 Juul 2019, 14:34

Kui kahe jalaga peal kargad siis pole kindlasti pleks,seda tavalist pleksisodi pole ma kaubanduses enam näinudki.Pleksile ei saanud aukugi puurida ilma etsee laiali lendaks.Polükarbonaat ongi selline et lappi painuta kuidas tahad ja pillu maha aga kui pikisuunas maha virurad siis on killud taga.

Hmmm, sul võib õigus olla..igastahes ostsin pleksiklaasi pähe seda "Noor Tehnik" poest. Kas ei või olla, et kuumutamine vb muudab pisut matejali omadusi?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 19:37
Postitas Jesper

"Pleksiklaas" on rahvapärane nimetus, Noor Tehnik müüb ikka PMMA-d. PC imab endasse vett ja hakkab niisama toorelt kuumutades mullitama, seda tuleb enne termovormimist tükk aega madalal kuumusel kuivatada.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 20:05
Postitas joel

Wikipedia andmetel on Plexiglas siiski üks paljudest kaubamärkidest, mille all PMMAd turustatakse, mitte lihtsalt rahvapärane nimetus
https://en.wikipedia.org/wiki/Poly(methyl_methacrylate)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 22:36
Postitas Jesper

Jah, aga ma ei kirjutanudki ju "Plexiglas". Kuna "pleksiklaasiks" on siin maanurgas läbi aegade nimetatud kõigi võimalike koostiste ja kvaliteedinäitajatega orgaanilisi klaase, siis minuarust oleks nutikas seda terminit sellise üldnimetusena ka võtta, või siis üldse vältida. Juhul, kui sellest midagi oleneb, tuleks kasutada konkreetseid lühendeid (PMMA/PC) või vähemalt kaubamärke (Plexiglas/Lexan).

Üldiselt rusikareeglina ja kodustes tingimustes, kui tahad termovormida siis võta PMMA ja kui tahad külmalt töödelda siis võta PC. Või siis kuluta see tunnike ja vii end ise asjadega kurssi, tootjate materjalides on tegelikult kõik need kuumutamise protseduurid ja temperatuurid ja muud asjad olemas, ei pea kuulama mingit minusugust jollerit kuskil foorumis.

Kui muidugi eesmärk on targutada, mitte motikale klaasi teha, siis muidugi on see väga tänuväärt termin, ilmselt läheb kaua :)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Juul 2019, 23:10
Postitas LendavTaldrik

Antud juhul materjaliks PMMA ja kaubamärgiks Plexiglas. Kellel huvi meisterdada, siis see materjal selleks sobilik. Tehakse sellest nii akvaariume, tööpinkide kaitseklaase ja jäähoki väljakute portesid.

http://proplastik.ee/plexiglas/labipais ... -gs-ja-xt/


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 31 Aug 2019, 18:24
Postitas skümme

'97 TDM850 Tagaamort andis otsad. Pole veel lahti võtnud. Kahekesi auklikel kruusateedel sõit tegi oma töö ja lõpu tõi munakivitee.
Kas on keegi tagaamorti remontinud? Kas uus amort tähendabki 300-400 eurost väljaminekut või on mingi alternatiiv?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 31 Aug 2019, 22:58
Postitas Bastard
skümme kirjutas: 31 Aug 2019, 18:24

'97 TDM850 Tagaamort andis otsad. Pole veel lahti võtnud. Kahekesi auklikel kruusateedel sõit tegi oma töö ja lõpu tõi munakivitee.
Kas on keegi tagaamorti remontinud? Kas uus amort tähendabki 300-400 eurost väljaminekut või on mingi alternatiiv?

Facebookis on grupp "Yamaha tdm850 club", seal on amorditeema päris tihedalt esinev, vaata järgi. Originaal pole sugugi ainus lahendus.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 01 Sept 2019, 09:15
Postitas mx77
skümme kirjutas: 31 Aug 2019, 18:24

'97 TDM850 Tagaamort andis otsad. Pole veel lahti võtnud. Kahekesi auklikel kruusateedel sõit tegi oma töö ja lõpu tõi munakivitee.
Kas on keegi tagaamorti remontinud? Kas uus amort tähendabki 300-400 eurost väljaminekut või on mingi alternatiiv?

Minu teada originaal lahti ei käi ja pole remondiks mõeldud.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 01 Sept 2019, 15:48
Postitas urmas66

skümme kirjutas: 31 Aug 2019, 18:24

'97 TDM850 Tagaamort andis otsad. Pole veel lahti võtnud. Kahekesi auklikel kruusateedel sõit tegi oma töö ja lõpu tõi munakivitee.
Kas on keegi tagaamorti remontinud? Kas uus amort tähendabki 300-400 eurost väljaminekut või on mingi alternatiiv?

Ilmselt leiab ka kasutatud kuskilt,aga ma panekski selle kallima ja parema,sest see OEM on tegelikult ju suht kehvake. Eriti kui kruusal või maastikul sõita.

See komplekt teeb ilmselt sõitmise palju naudtavamaks,olen ka ise selle soetamise mõttega tegelenud.
https://www.webshop-hyperpro.com/en/mot ... YA08-0AA-B

Ümber maailma reisijatel www.yhelteljel.ee oli tagaamordi kohta selline jutt :)

Wilbers (kooles kohe alguses) Öhlins (kah puruks) HYPERPRO (ainus vastu pidanud) tagaamort


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 03 Sept 2019, 00:36
Postitas Old Rookie
LendavTaldrik kirjutas: 04 Juul 2019, 10:50

Tere,

Oskab keegi soovitada meistrimeest, kes teeb või kust saaks soodsalt kukkumisraudu TDM 850´le?

Endale on silma jäänud, aga ostmiseni pole veel jõudnud

http://crazyiron.ru/production/sajt/dug ... ha_tdm900/


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 03 Sept 2019, 07:58
Postitas yeekim
Old Rookie kirjutas: 03 Sept 2019, 00:36
LendavTaldrik kirjutas: 04 Juul 2019, 10:50

Tere,

Oskab keegi soovitada meistrimeest, kes teeb või kust saaks soodsalt kukkumisraudu TDM 850´le?

Endale on silma jäänud, aga ostmiseni pole veel jõudnud

http://crazyiron.ru/production/sajt/dug ... ha_tdm900/

900'se rauad ei sobi 3VD ja 4TX'ile!

Kus on Gey-LA TDM'i rahvas nüüd, neilt sai OK joonised ja iga natukenegi metallitööd jagav asjapulk tegi valmis :bsmile:

edu


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 05 Sept 2019, 22:06
Postitas isakene

Selle peale kohe ei tulekski... :D

Pilt


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Sept 2019, 18:09
Postitas skümme

Nüüd oleks nagu kolme YSS taguamordi mudeli vahel valida.
Koodid kõigil kolmel erinevad. Esimesel pikkus 330mm, 2. ja 3. on spring characteristics erinev:
56-200-150 vs 60-200-150. Kiire guugeldamine tulemust ei andnud, et mis see esimene number 56vs60 tähendab?
Ise valiks kahe viimase hulgast loomulikult ikka hinna pärast.
(help)

MZ506-310TR-17

  • SHOCK LENGTH : 330 MM ( center to center )
  • DIMENSIONS TOP : 10x30
  • DIMENSIONS BOTTOM : fork 30x12 MM

MZ456-310TR-17
Length : 310
Upper diameter : 12x60
Lower diameter : 12x30
Spring model : 56-200-150
Piston diameter : 45
Shaft diameter : 16

MZ456-310TR-17-X
Eye Diameter: 12 mm
Brand: YSS
Bottom Mount:
Eye
Manufacturer Part Number: MZ456-310TR-17-X
Spring Characteristics: 60-200-150
Type: Gas Damper
Damper reservoir: No
Adjustment: Preload (continuous) Rebound
Piston diameter: 45 mm
Length: 310 mm
Rod Diameter: 16 mm
Top Mount: Eye


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Sept 2019, 22:06
Postitas urmas66

Tootja kodukas pakub ju ainult esimest varianti sellele rattale. Teine ja komas pole ju tootja müük ja ei pruugi ka täpselt istuda,kuid samas pole see ka välistatud.Kolmandal variandil pildil alumine ots lausa vale ehk silma asemel hark. Ma jääks tootja poolt sellele rattale pakutu ehk siis esimese juurde.
Olenevalt YSS(ei otsinud ega vaadanud palju see on)postikulust võib ka see olla lahenduseks https://www.louis.eu/artikel/wilbers-ec ... r=60921567
Kuna hinnavahe pole just mega,siis mina võtaks üldse selle
https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorc ... prod/63130