52. leht 54-st
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 09:45
Postitas indumen
Vabandan ei jaksa tervet teemat läbi lugeda, aga eilse sõidu raames tekkis üks loll küsimus. Kas Cardo puhul on võimalk odavama otsa seadmetega ka liituda grupikõnedega niiöelda, teisisõnu siis, et kui grupis on keegi kellel on näiteks Bold või Edge mis omakorda oleks siis "boss" kuhu teised liituvad, ja mõnel on näiteks vana Freecom 2 mudel, mis paberite järgi omab võimekust ainult 2 inimese vahel sidet pidada.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 10:12
Postitas .Alar.
Freecomil puudub Mesh side võimekus, niiet suure tõenäosusega ei
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 10:42
Postitas Ain
Saab ikka. Loe juhendit. Seal kirjas kuidas ja mis. Lühidalt pead grupist ühe kasutaja leidma kellele paned oma seadme bluetoothiga külge ja siis suhtled läbi tema selle grupiga. Siit saad ka aimu mis ja kuidas
https://www.youtube.com/@MotoGeekFreak/videos
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 11:39
Postitas villy
indumen kirjutas: ↑22 Mai 2023, 09:45
Vabandan ei jaksa tervet teemat läbi lugeda, aga eilse sõidu raames tekkis üks loll küsimus. Kas Cardo puhul on võimalk odavama otsa seadmetega ka liituda grupikõnedega niiöelda, teisisõnu siis, et kui grupis on keegi kellel on näiteks Bold või Edge mis omakorda oleks siis "boss" kuhu teised liituvad, ja mõnel on näiteks vana Freecom 2 mudel, mis paberite järgi omab võimekust ainult 2 inimese vahel sidet pidada.
Olen proovinud, saab küll. See su bluetooth kaaslane peab su ligidal olema ja automaatselt ei pruugi reconnectida, kogemus kehvem kui mesh unitiga tal ja ka teistel tema kuulmisega.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 11:58
Postitas indumen
Veidi sai targemaks jah, aga siinkohal hakkab vist siiski rohkem mängima tõesti see et freecom 2 on ainult BT põhine ehk leviala nagunii olematu. Ja kui ka kõvem seade on ainult bluetooth seades "kanalis/modes" siis nagu otse meshi sealt ju ikkagi kõne ei toimu? vähemalt senise info põhjal mis suutsin ammutada.
Point selles et üks grupi liikmetest alles otsib omale cardot, pigem siis juba võtta veidi parema funktsionaalsusega, aga ise ei plaaninud niipea upgrade teha

kuid tundub vältimatu kui mugav olla ja lihtsasti grupikõnes tahta olla.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 12:20
Postitas Ain
indumen kirjutas: ↑22 Mai 2023, 11:58
Veidi sai targemaks jah, aga siinkohal hakkab vist siiski rohkem mängima tõesti see et freecom 2 on ainult BT põhine ehk leviala nagunii olematu. Ja kui ka kõvem seade on ainult bluetooth seades "kanalis/modes" siis nagu otse meshi sealt ju ikkagi kõne ei toimu? vähemalt senise info põhjal mis suutsin ammutada.
Point selles et üks grupi liikmetest alles otsib omale cardot, pigem siis juba võtta veidi parema funktsionaalsusega, aga ise ei plaaninud niipea upgrade teha

kuid tundub vältimatu kui mugav olla ja lihtsasti grupikõnes tahta olla.
See üks grupi liige lihtsalt Sinu külge võtmise ajaks paneb enda seadme Bluetooth modesse. Siis kui paaritamine tehtud lülib tema ennast DMC-sse tagasi ja tema suhtleb grupiga ikka DMC-s. Lihtsalt Sina oled oma lihtsa seadmega tema küljes piiratud funktsionaalsusega.
kui tahta stressivabalt suhelda siis täna minimaalselt Packtalk soetada ja elu on lill! Kui huvi siis mingi hulk mul veel Packtalki on. Siit saab vaadata ja osta:
https://www.aaver.ee/product-category/sideseadmed/
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 13:21
Postitas 701
Mis pull siis on, kui telefoniga läbi Cardo rääkides läheb esimene sõna kaduma?
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 13:39
Postitas Macintosh
701 kirjutas: ↑22 Mai 2023, 13:21
Mis pull siis on, kui telefoniga läbi Cardo rääkides läheb esimene sõna kaduma?
Ilmselt häälaktiveerimine, see saab esimese sõna jooksul aru, et sa räägid aga see esimine sõna läheb siis parku kaotsi.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 14:31
Postitas Ain
701 kirjutas: ↑22 Mai 2023, 13:21
Mis pull siis on, kui telefoniga läbi Cardo rääkides läheb esimene sõna kaduma?
Üldiselt on soovitav kasutada seda varreotsas mikrofoni ja hoida tutt suht suu ees. Võib üle vaadata ka seadme tarkvara, et oleks ikka uusim. Need esimesed asjad vast.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 15:20
Postitas 701
Ain kirjutas: ↑22 Mai 2023, 14:31
701 kirjutas: ↑22 Mai 2023, 13:21
Mis pull siis on, kui telefoniga läbi Cardo rääkides läheb esimene sõna kaduma?
Üldiselt on soovitav kasutada seda varreotsas mikrofoni ja hoida tutt suht suu ees. Võib üle vaadata ka seadme tarkvara, et oleks ikka uusim. Need esimesed asjad vast.
See varrega mikker ei mahu kiivrisse. Juhtmega on nii suu ees, et saan seda huultega puudutada. Tarkvaras ma ei usu kah, et probleem on, mõni kuu tagasi sai see junn soetatud ja uuendatud.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 15:55
Postitas Ain
Proovi igaks juhuks seda teist mikrit. Ja proovi ka teist telefoni näiteks
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 22 Mai 2023, 21:12
Postitas sepp
701 kirjutas: ↑22 Mai 2023, 13:21
Mis pull siis on, kui telefoniga läbi Cardo rääkides läheb esimene sõna kaduma?
Äkki mikri tundlikuses asi? Ma saan aru,et ta hääle peale aktiveerub, vb seadetest vaja tundlikumaks panna mikker.
Kui tundlikus liiga maas, siis vb tekib see aktiveerumine viitega ja sellep lähebki kaotsi - puusalt pakun praegu lihtsalt.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Mai 2023, 20:33
Postitas nolev
Hakkasin kasutama juhtmega intercomi asemel sinihambaga lahendust. Seistes on kuuldavus ok aga sõites muutub kuuldavus kaasreisijaga poolelt sõnalt väga kehvaks! Kas mootori töö ja kiirus võivad seda mõjutada ja kas annaks midagi ette võtta?
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Mai 2023, 21:33
Postitas franz125
Kas sellel seadmel auto voluumi pole?
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Mai 2023, 22:21
Postitas nolev
Ei ole. Saab manuaalselt valjusust muuta ja see oligi max peal aga sõidu ajal läks kuuldavus ikkagi ise oluliselt vaiksemaks.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 24 Juun 2023, 23:51
Postitas vanalendur
Ei saa jätta "kiitmata" Cardot. Mõtlesin siis täna, et uuendan packtalk boldil softi ära. Cardo arvas, et "sittagi sa uuendad". Kümnest usb kaablist ühegagi polnud nõus arvutiga ühenduma. Lõpuks joppas, et kuskil kasti põhjas pööningul oli see originaalkaabel ka alles. Olgu see suhtlusprotokol avatud või suletud aga kui kaablitega sedasi jebiitama hakatakse siis võivad seenele sõita. Järgmise ostan hiinaka.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Juun 2023, 19:17
Postitas Ain
vanalendur kirjutas: ↑24 Juun 2023, 23:51
Ei saa jätta "kiitmata" Cardot. Mõtlesin siis täna, et uuendan packtalk boldil softi ära. Cardo arvas, et "sittagi sa uuendad". Kümnest usb kaablist ühegagi polnud nõus arvutiga ühenduma. Lõpuks joppas, et kuskil kasti põhjas pööningul oli see originaalkaabel ka alles. Olgu see suhtlusprotokol avatud või suletud aga kui kaablitega sedasi jebiitama hakatakse siis võivad seenele sõita. Järgmise ostan hiinaka.
See miks tasub teha uuendust kaasasoleva kaabliga on kindlus, et uuendus õnnestub 100%. Mingid äraelatud ja väänatud kaablid võivad kasvõi väikese liikumisega rikkuda uuendusprotsessi ja sellega muutub seade kasutuskõlbmatuks. Ehk siis soovitan soojalt seda kaasasolevat kaablit kasutada ja lasta seadmel liikumatult arvutitaga uuenduse lõpuni teha.
Võtsin prooviks ühe igivana Nokia kaabli ja tegin Packtalkile uuenduse ära. Ei mingit probleemi. Aga see selleks...
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Juun 2023, 20:02
Postitas daub
USB kaablitega on ka see erisus, et millised on voolu kaablid ja millised andmeside kaablid...
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Juun 2023, 20:29
Postitas kiilas
daub kirjutas: ↑25 Juun 2023, 20:02
USB kaablitega on ka see erisus, et millised on voolu kaablid ja millised andmeside kaablid...
Kusjuures minu läpakal(Lenovo) on vahe ka arvuti küljes oleval USB pesal, küljepesast saab laadida, aga andmeside ja updated käivad tagumiste kaudu, esimest korda oli vist bemmi Garmin Navigator VI kui mõtlesin ennast vigaseks, no ei saa uut kaarti installida, mis ime läbi ma tagumist auku proovisin isegi ei mäleta enam, aga kohe hakkas asi toimima ja seda mingi vanaaegse Nokia kaabliga.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 25 Juun 2023, 21:29
Postitas vanalendur
Nokia kaablit tõesti polnud võtta aga selles käpatäies oli kindlasti paar kaablit millega varasemalt olen datat liigutanud.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 26 Juun 2023, 15:07
Postitas urmas66
daub kirjutas: ↑25 Juun 2023, 20:02
USB kaablitega on ka see erisus, et millised on voolu kaablid ja millised andmeside kaablid...
Standartne USB on nii toite kui data edastamiseks ehk 2 soont+ 2soont.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 26 Juun 2023, 21:02
Postitas daub
USB2 standard andmesidekaabel oli jah nelja klemmiga, aga näiteks USB3 on 9 klemmiga. USB4 standardil on minu meelest oluliselt rohkem klemme.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 11:47
Postitas piiks
Meil olemas 2x Shubert C3 Pro koos sinna sisse ehitatud Cardo SRC'ga. Vaja kolmas kiiver külge saada. Kas mõni uuem Cardo ka on nõus sellist koostööd tegema või enam ei? Ei suuda netist iseseisvalt midagi asjalikku leida.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 11:57
Postitas MannyEric
urmas66 kirjutas: ↑26 Juun 2023, 15:07
Standartne USB on nii toite kui data edastamiseks ehk 2 soont+ 2soont.
Mul on Cardo Pactalk Bold, millel on micro-usb ühendus. Laadida saab suvalise kaabliga, aga kui on vaja arvutiga tarkvara uuendust teha, siis see toimib ainult originaalkaabliga, mis kaasas oli...
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 12:07
Postitas Ain
piiks kirjutas: ↑05 Juul 2023, 11:47
Meil olemas 2x Shubert C3 Pro koos sinna sisse ehitatud Cardo SRC'ga. Vaja kolmas kiiver külge saada. Kas mõni uuem Cardo ka on nõus sellist koostööd tegema või enam ei? Ei suuda netist iseseisvalt midagi asjalikku leida.
See peaks olema sisuliselt vanem bluetooth seade ala. G9 või G9x mis Shuberthi pakendisse pandud kus A ja B kanal. Packtalk Boldi saab nendega ilusti paaritada.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 12:23
Postitas piiks
Ok tänud. On küll sellel jah A ja B kanal. Ja nende G asjade ajastust on ta ka jah.
Packtalk Bold muidugi kõige kallim jublõnn, aga mis seal siis ikka

Ilmselt soodsam, kui hakata kõike ringi vahetama. Kiivrid veel igati kobedad.
Ain kirjutas: ↑05 Juul 2023, 12:07
piiks kirjutas: ↑05 Juul 2023, 11:47
Meil olemas 2x Shubert C3 Pro koos sinna sisse ehitatud Cardo SRC'ga. Vaja kolmas kiiver külge saada. Kas mõni uuem Cardo ka on nõus sellist koostööd tegema või enam ei? Ei suuda netist iseseisvalt midagi asjalikku leida.
See peaks olema sisuliselt vanem bluetooth seade ala. G9 või G9x mis Shuberthi pakendisse pandud kus A ja B kanal. Packtalk Boldi saab nendega ilusti paaritada.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 19:33
Postitas urmas66
MannyEric kirjutas: ↑05 Juul 2023, 11:57
urmas66 kirjutas: ↑26 Juun 2023, 15:07
Standartne USB on nii toite kui data edastamiseks ehk 2 soont+ 2soont.
Mul on Cardo Pactalk Bold, millel on micro-usb ühendus. Laadida saab suvalise kaabliga, aga kui on vaja arvutiga tarkvara uuendust teha, siis see toimib ainult originaalkaabliga, mis kaasas oli...
Siin ei ole põhjus USB standardis vaid Cardo on sinna mingi "oma" tarkuse vahele pannud, et sa jumala eest ei saaks mingi suvalise kaabliga hakkama.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 19:56
Postitas Jesper
Ei ole nad mingit oma tarkust teinud, lihtsalt kõigi nelja karvaga, töötav ja kvaliteetne micro-USB kaabel on tänaseks selline ükssarvik, et kui mõne normaalse leiad, siis sa võtad selle valgete kinnastega sametiga vooderdatud karbist välja, teed oma uuendused ja muud liigutused ära, kerid üliettevaatlikult kokku ning paned tagasi. Absoluutselt mitte keegi ei tooda ega müü enam korralikku, sest ainuke tarbijagrupp on need kokkuhoidlikud, kes pole 5+ aastat oma telefoni vahetanud ning tema ostab oma kaabli nagunii kahe euroga Maxima kassa kõrvalt. USB2 protokoll tundub tänapäeval lihtne ja vanaaegne asi, noh eks ta ongi, aga signaal seal sees on siiski gigahertsi klassist, ehk kaablitegu pole päris nii et tinutame suvalise kuuri tagant leitud vase pistikusse ning sõidame.
Mitte, et USB-C nüüd füüsiliselt niiväga suur edasiminek oleks, aga seda on võimalik vähemalt vastavalt soovidele ja rahakotile korralikku valida. Micro-B võib lugeda muuseumikaubaks, paraku sellist muuseumi, kus oleks kõik inimkonna lollused reas, pole vist veel tehtud...
Ainuke asi milles Cardot süüdistada on see, et nad ilmselt valisid mingi vähe viletsama kiibi sinna seadmepoolsesse otsa USB-d tegema ning sellest teada saades kompenseerisid kallima kaabliga - pole just parim lahendus masstoote jaoks, aga siiski mitte pahatahtlikkus, vaid pigem ebapädevus.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 20:25
Postitas Ain
urmas66 kirjutas: ↑05 Juul 2023, 19:33
MannyEric kirjutas: ↑05 Juul 2023, 11:57
urmas66 kirjutas: ↑26 Juun 2023, 15:07
Standartne USB on nii toite kui data edastamiseks ehk 2 soont+ 2soont.
Mul on Cardo Pactalk Bold, millel on micro-usb ühendus. Laadida saab suvalise kaabliga, aga kui on vaja arvutiga tarkvara uuendust teha, siis see toimib ainult originaalkaabliga, mis kaasas oli...
Siin ei ole põhjus USB standardis vaid Cardo on sinna mingi "oma" tarkuse vahele pannud, et sa jumala eest ei saaks mingi suvalise kaabliga hakkama.
Mingit tarkust ei ole. Võtsin nädal tagasi selle jutupeale esimese ettejuhtuva vana Nokia kirjadega kaablijupi ja tegin sellega tarkvara uuenduse ära.
Re: Sidesüsteemid mootorrattal
Postitatud: 05 Juul 2023, 20:39
Postitas MustVälk
Me kasutame oma test masinates ka seda sama micro usb. Kuigi jah kaabli hind on 5+ eurot, aga masinad töötavad ka.

Kaablid tellitud muidugi tööstulikust kohast ka ja kvaliteet on seal tagatud.
Ei kasuta vaid laadimiseks vaid sealt jookseb ikka päris palju infot läbi.
