51. leht 54-st

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 26 Dets 2022, 15:33
Postitas urmas66
► Näita Spoilerit
Samas on minu integreeritud seadmele aku eraldi müüdav ja selle vahetus on paari minuti tegevus ehk voodi lahti võtmine ja tagasi panek,aku vahetus on pistiku lahti kinni panek. Kasutan tõesti ühte kiivrit, aga samal tootjal on ka muud tüüpi kiivrid olemas kuhu seade samuti lihtsalt võimalik ümber tõsta. Samas ega selle välise seadme ümbertõstmine nüüd ka selline kaks klikki kinni lahti tegevus just pole. Ilmselt on sama palju tööd kui ühe integreeritu ümbertõstmine. Ehk kui sul nö teistes kiivrites pole lisaks ostetud alusplaati, kõlareid ja mikrit, siis pole see ühelgi juhul paari kliki tegevus.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 26 Dets 2022, 16:10
Postitas Ain
Kindlasti on ka nn. integreeritud asju mis on head. Aga kui oled motomees kes vähe aktiivsem siis paraku pole nendega suurt miskit teha.. Ma liigun palju üle Eesti erinevates seltskondades atv, kelgu ja tsikliga. See on täiesti tavaline, et saab kokku seltskond 10-15 sõitjat ja veedetakse kvaliteetaeg koos sõites ja lobisedes. Need integreeritud asjad on pigem üksikutele huntidele või kaasaga sõitjatele ja seal selle toote lugu lõpeb. 12a jooksul olen näinud seda piisavalt kus on mingi asi ära ostetud ja mõne sõidu järel saadakse aru, et sellega teha suurt miskit pole..
Aga kui kunagi kiivritootjad suudavad sidetootjatega mingi ühise korpuse standardi kokku leppida siis see on loomulikult tervitatav! Ostad mingi seadme surud selle oma kiivrile kuhugi pesasse ja elu on ilus! Ja klapid mikrofonid valid ise. Vastavalt mis kvaliteeti soovid.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 26 Dets 2022, 17:15
Postitas Motomarket
► Näita Spoilerit
Peab natuke tasakaalustama seda väidet, et integreeritud sidega teha suurt miskit pole. 12 aastat tagasi oli nii, täna enam mitte. Vähemalt Schuberthi puhul. Nimelt viimase Schuberth SC2-ga on teha täpselt sama palju, kui näiteks Sena 50S-ga. Või siis Cardo Packtalkiga. Küsimus ongi pigem kas Sena või Cardo. Kahjuks nad omavahel läbi ei saa (VEEL). Kuna Cardo tuli välja esimesena "mesh"-iga, võitis ta arvestatava turuosa kasutajate näol ja on tänaseni seda edu nautimas. Võimalik, et Schuberth tegi omal ajal strateegilise vea, et Cardo Sena vastu välja vahetas ja sellega nö esimesest "mesh-i rongist" maha jäi, aga tänaseks on see möödanik. Ja rääkides klappidest, siis Harman/Kardon vs JBL on ilmselt vaidlusküsimus tõsisematele melomaanidele ;)

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 03 Mär 2023, 18:39
Postitas ats30
Suht ekstreemselt loll küsimus aga saagu ta küsitud, siis rahu majas: Kas Cardo Backtalk on mingil viisil võimalik tavalise lällariga kokku ühendada? Tõenäolisel mitte, järgmine küss- on ehk mingit ilma kiivrita setti ka olemas, et saaks autost ratturitega sidet pidada? Samas pidevalt ka ei tahaks klapid peas kõnet oodata. Pmst kõlbaks ka variant et kõne tuleb kõlarisse ja mikrist vastan vms.
Igatahes, kas on selliseks situatsiooniks valmistoodang välja mõeldud?

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 03 Mär 2023, 20:15
Postitas Jesper
Seal küljes on tavalised kõrvaklapi ja mikrofoni pistikud (viimase jaoks vist oli mingi vahejupp komplektis, peast ei mäleta ja pole hetkel käepärast, vbl eksin), ehk siis kuulamiseks ühendad autoraadio sisendiga näiteks (või kasvõi suvalise kaasaskantava kõlariga) ja rääkimiseks paned mingi handsfree mikri kuhugi? Või noh, tegelt äkki isegi töötab komplektis olev mikker, kui see näiteks lakke juhi lähedale panna vms.

Kindlasti saab ka palju keerulisemalt :)

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 03 Mär 2023, 22:47
Postitas Macintosh
Spoiler
ats30 kirjutas: 03 Mär 2023, 18:39
Suht ekstreemselt loll küsimus aga saagu ta küsitud, siis rahu majas: Kas Cardo Backtalk on mingil viisil võimalik tavalise lällariga kokku ühendada? Tõenäolisel mitte, järgmine küss- on ehk mingit ilma kiivrita setti ka olemas, et saaks autost ratturitega sidet pidada? Samas pidevalt ka ei tahaks klapid peas kõnet oodata. Pmst kõlbaks ka variant et kõne tuleb kõlarisse ja mikrist vastan vms.
Igatahes, kas on selliseks situatsiooniks valmistoodang välja mõeldud?
Ma eeldan, et lällari all pead sa silmas mõnda PMR jaama. Kui jah, siis saad lällariga kokku panna, kui viimasel on bluetooth liides. Headseti jaoks on see telefon. Kuuled kõike aga räökimiseks pead ikka PTT nuppu vajutama.
Kunagi oli ka kiivrita sett ka olemas, pm kõrvaklapid mikriga, millel on Cardo kinnitamise alus. Aga kas ka täna, tont seda teab. Kui natuke ehitada viitsid siis ostad mingid kuulmiskaitse kõrvaklapid ja aretad kiivriseti sinna külge.
Senal on olemas selline asi nagu SR10. Mõeldud sena seadmete ja jutmega PMR jaamade omavahel ühendamiseks. SR10 ühendub bluetooth profiiliga ja see on standartne, seega peaks see töötama täpselt sama edukalt ka Cardoga.
Aga ma eeldan, et sa tahad, et autos oleks kuulda mootoratturite möla, sellisel juhul on lällariga ühendamine suht pointless. Ma ei tea, kas Cardol on olemas kõrvaklapi 3.5mm pistik. Juhul, kui on siis ostad BT transiiveri ja selle ühedad sõiduki raadioga (kui on) või siis ntx kasvõi BT kõlariga. Siis kuuleb autos sõitja kogu tsiklistide möla. Rääkimiseks pead ainult kuidagi mikri

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 05 Mär 2023, 15:49
Postitas AnTyx
ats30 kirjutas: 03 Mär 2023, 18:39
on ehk mingit ilma kiivrita setti ka olemas, et saaks autost ratturitega sidet pidada?
Vabalt, motokoolid/ARKi eksamineerijad neid kasutavad. https://www.cardosystems.com/shop/packtalk-headphones/

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 05 Mär 2023, 15:53
Postitas AnTyx
Jesper kirjutas: 03 Mär 2023, 20:15
Seal küljes on tavalised kõrvaklapi ja mikrofoni pistikud (viimase jaoks vist oli mingi vahejupp komplektis, peast ei mäleta ja pole hetkel käepärast, vbl eksin), ehk siis kuulamiseks ühendad autoraadio sisendiga näiteks (või kasvõi suvalise kaasaskantava kõlariga) ja rääkimiseks paned mingi handsfree mikri kuhugi? Või noh, tegelt äkki isegi töötab komplektis olev mikker, kui see näiteks lakke juhi lähedale panna vms.
Just. Alusplaadist läheb välja kaks traati, üks on oma pistikuga mikker mida paned ntx päikesesirmile, teine on täiesti tavaline 3.5mm aux.

See on samas ka vastus lällari küsimusele. Kui lällaril on 3.5mm väljund (ja/või sul on üleminek 3.5 väljundile), siis ühendad Cardo klapid otse sinna ja kuulad lällari häält, rääkimiseks paned lällari välimikrofoni Cardo boom-mikrile, või suletud kiivri puhul näiteks kinnitad lõuasirmile seestpoolt. Ei lahenda seda probleemi et rääkimiseks pead ikka nuppu vajutama (VOX töötab nagu alati halvasti).

Sellest järgmine pervertsus on lihtsalt sõitjad + autojuht ühtsesse discordi kanalisse (tere kiivrimüra).

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 05 Mär 2023, 20:47
Postitas Jesper
Tegelt on Bluetoothiga ühendatav PMR ka olemas, ma hetkel Tehnoturu lehelt ei leidnud, aga olen suht kindel, et kunagi oli. Autosse läheks siis üks suvaline PMR jaam, kõige aeglasema tsiklisti Cardoga paari BT-jaam, ilmselt rääkimise nupp tuleb kuhugi eraldi välja tuua ja kogu selle kola konffimise peale mõtlemine ajab mul kergelt kõhu valutama. A ma ikka leian, et lihtsam ja töökindlam on autojuhile ka Cardo eraldada, kui see muidugi on ikka võimeline "toast" normaalset levima.

Täiendus: leidsin, tootjaks oli Midland, https://www.radioworld.co.uk/Midland_G8 ... _Way_Radio

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 06 Mär 2023, 17:51
Postitas Macintosh
Mul on kaks sellist, mis mõeldud töötama koos BT kiivrikomplektiga. Neil mikker ja kõlar üldse puudvad ja PTT käib häälaktiveerimisega. Väga äge kogemus just polnud aga plussiks on vaieldamatult see, et ulatub tõesti palju kaugemale, kui headseti ühendus. Kasutati nagu telefoni, kui soovisid rääkida siis lülitasid "telefoni" peale ümber, teine pool kuulis, et kõne tuleb sisse ja vastas selle. Muust küll emale koju või memuaarides kirjutada eriti pole. Kui keegi soovib, siis kahene komplekt on saadaval.
https://boxer-parts.eu/tribe-group-tele ... up-to-5-km
https://www.adventurebikeshop.co.uk/man ... eaflet.pdf

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 06 Mär 2023, 19:17
Postitas Coeng
Kas kuskil midagi lihtsat, ainult tagaistujaga suhtlemiseks ka müüa on ? Juhtmega -kaabliga ühendatud kaks inimest? Või ainult Aliexpress ?

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 06 Mär 2023, 22:53
Postitas Ain
Coeng kirjutas: 06 Mär 2023, 19:17
Kas kuskil midagi lihtsat, ainult tagaistujaga suhtlemiseks ka müüa on ? Juhtmega -kaabliga ühendatud kaks inimest? Või ainult Aliexpress ?
Mis sellise komplekti hinnasuurusjärk on? Korralik juhtmevaba kahele on suurusjärgus 220€

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 09:00
Postitas Maaks
Coeng kirjutas: 06 Mär 2023, 19:17
Kas kuskil midagi lihtsat, ainult tagaistujaga suhtlemiseks ka müüa on ? Juhtmega -kaabliga ühendatud kaks inimest? Või ainult Aliexpress ?
Ei tea kas ikka on "maailma parim mõte!" ennast ja kaassõitjat "pea piirkonnast" traadiga ühendada sõiduvahendil, mis võib "mingil hetkel" külili viskuda :wack:
Võta aliexpressist mingi odav juhtmevaba intercom endale parem, maksab tõenäoliselt samapalju kui see juhtmega "aretis" :D
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... .1000002.0

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 10:16
Postitas Macintosh
Sekundeerin @Maaksile, see juhtmega lahednus läheb sul lõpuks sama palju maksma ja kasutuse käigus ei suuda sa end vale otuse pärast ära kiruda. Pm iga kord, kui sadulast maha astud ja tunned kuidas juhe tõmbab, sest "raisk, jälle läks meelest". Hiinlaste headsetid on sama head, kui olid premium brändide lahendused ~7-8 aastat tagasi. Ja need olid siis juba päris head. Kvaliteedi ja võimaluste vahe hiinaka ja Cardo/Sena puhul on süstemaatilielt vähenenud ja hiinalsed hinagavad vägagi suurtele tegijatele kuklasse.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 13:11
Postitas Nozzu
Sekundeerin Macile.
Olen juba 3-4 hooaega kasutanud Aliexpressist tellinud T-Max peakomplekti.
Bluetoothiga ühildub probleemideta. Kõrvaklapid mängivad muusikat täieti nauditavalt. Ja telefoni kõnekvaliteet on selline, et üldjuhul ei saagi vestluspartnerid aru, et ma sõidus olen.
Mida ma teinud ei ole ja mida ilmselt ei saagi teha - on süsteemi ühildamine Cardo või Senaga et teiste sõitjatega suhelda.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 19:04
Postitas Enn
Pilt

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 20:35
Postitas ats30
Ootamatuks tagasilöögiks on osutunud Cardo mikri pistiku leidmine. Kuna mikri kaablil on pistikust alates reaalselt üks vaskkarv siis see kindlasti liiga kaua vastu ei pea. Hetkel ei ole suutnud leida selle pistiku "marki", et pisut vastupidavam kaablijupp sinna joota. Isegi kui oleksin valmis kulutama ainult mikri ühendamiseks 145€ (eriti nagu ei kutsu!) siis pistikuga lahendusele see kaasa ei aitaks.
Üldse pistikud välja lõigata ja suva mikker külge joota ...?
Täna tegime testi, levib pmst ka nii et seade on autos sees. Mõnevõrra teeb elu lihtsamaks aga mikri ühendamine on endiselt ... mitte võimatu aga ebamõistlikult kallis.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 20:52
Postitas Ain
► Näita Spoilerit
Kellegi käest mõni pekkis mikker. Sealt saad pistiku. Cardo puhul peab arvestama, et teised Sind korralikult kuuleks peab mikker suht suu ees olema. Võimalik et autos on asi veidi parem ja võib olla ka veidi kaugemal. Mis summa see 145€ on?

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 07 Mär 2023, 21:46
Postitas Fxz
Soetasin Cardo EDGE-i ja sellel oli kaasas kaks mikrit, üks kinnisele ja teine lahtisele kiivrile, kuna omal on kõik lahtised, siis... üks mikker on põmst isegi olemas...

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 09 Mär 2023, 14:35
Postitas MannyEric
Cardo tegi kuutasuliste lisateenustega seadme
https://www.cardosystems.com/shop/packtalk-custom/

KTM ja BMW vist teevad tsiklitega sama pulli?

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 09 Mär 2023, 19:56
Postitas motoreis
Kuutasud on nuhtluseks. Automaailmas juba on esimesed pääsukesed, tuleb istmesoojenduse eest kuutasu maksta.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 08:20
Postitas hmm
See on nüüd suund kuhu sõidukite/asjade tootjad soovivad liikuda, mitte lihtsalt müügitulu peale elada, vaid saada kasu kogu järgneva aja kasutuse pealt.
Sarane tegevus on juba ju arvuti tarkvaraga - ei osteta välja, vaid renditakse kuniks riistvara kannatab. Peale seda masin utiili, uus aparaat ning sobiva softi rent jätkub.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 11:03
Postitas Macintosh
hmm kirjutas: 10 Mär 2023, 08:20
See on nüüd suund kuhu sõidukite/asjade tootjad soovivad liikuda, mitte lihtsalt müügitulu peale elada, vaid saada kasu kogu järgneva aja kasutuse pealt.
Sarane tegevus on juba ju arvuti tarkvaraga - ei osteta välja, vaid renditakse kuniks riistvara kannatab. Peale seda masin utiili, uus aparaat ning sobiva softi rent jätkub.
Hea uus ilm. Oluline erinevus arvuti tarkvaraga, et seal on levinud kaks mudelit: rendimudel ja ostumudel. Mõned mixitud mudelid on ka aga nende puhul müüakse enamasti kuumaksuga juurde tugiteenust. Cardo headseti ostad kõigepealt täies mahus välja (sisuliselt) ja siis maksad juurde omadusete eest, mis tänases maailmas on hügieenitase: speed dial näiteks oli olemas mu esimesel Midlandil, Senast ma ei räägikski; muusika jagamine oli 10 aastat tagasi Senal; (vähemalt) kaks telefoni/seadet enam-vähem kõikidel hiinlastel ja Senal 10 aastat tagasi.

Nii nagu ma tutvustavast materjalist välja loen, siis algatuseks pole selles pea 300€ maksvas seadmes isegi mitte BT intercomi, mesh ainult. (Unlike the NEO, PACKTALK Custom can be upgraded and customized with additional features such as Bluetooth Intercom, Natural Voice operation, music sharing, second device connection, Eco-Mode, and others, by subscribing to monthly or yearly packages.)

Mulle isiklikult tundub, et selle asja nimetus on korporatiivne ahnus. Pealtnäha justkui tarbija huvides aga reaaslelt pigem mitte. <sarkasm> Algatuseks tundub ju tore, et tuleb soodsama, ei pea kogu raha välja käima aga varsti kuhjub neid erinevaid kuumaksulisi tooteid nii-palju, et mõtled heldimusega sellele, kui oleks neeru ära müünud ja kõik vajaliku kohe ostnud. </sarkasm>

Kes see meil siin ütles, et avatud protokolli puudmine on hea asi, peaasi, et töötab?

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 12:12
Postitas Henn
See jant puudutab uusi mudeleid? Ma mõtlen, kas soetada Cardo Backtalk JBL või mingi norm saundiga klapid-mikker (kas siis BT või juhtmega läbi tsikli intercomi).
Kas juba olemasolevatel Cardodel saab hiljem mingi funktsiooni välja lülitada, et siis sisselülitamise eest pappi küsida? Intercom kaabli saab kinnitada jope külge ja sealt kiivri külge - kui keegi kardab, et kukkudes rebib pea otsast. Aga BT toimib ka ja pole neid juhtmeid vaja.
Nõme oleks duo paketi eest maksta miski 400 ja siis ühel hetkel see ja see ei tööta (demoperiood sai läbi).

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 12:28
Postitas Ain
Henn kirjutas: 10 Mär 2023, 12:12
See jant puudutab uusi mudeleid? Ma mõtlen, kas soetada Cardo Backtalk JBL või mingi norm saundiga klapid-mikker (kas siis BT või juhtmega läbi tsikli intercomi).
Kas juba olemasolevatel Cardodel saab hiljem mingi funktsiooni välja lülitada, et siis sisselülitamise eest pappi küsida? Intercom kaabli saab kinnitada jope külge ja sealt kiivri külge - kui keegi kardab, et kukkudes rebib pea otsast. Aga BT toimib ka ja pole neid juhtmeid vaja.
Nõme oleks duo paketi eest maksta miski 400 ja siis ühel hetkel see ja see ei tööta (demoperiood sai läbi).
See on ainult üks konkreetne toode mida täna veel ei pakuta. Teised on ikka nii nagu koguaeg olnud. Ostad endale sobiva ja kasutad. Midagi ära ei võeta tulevikus.
Sina ei ole välja toonud täpset mudelit mida plaanid soetada "Ma mõtlen, kas soetada Cardo Backtalk JBL"
Täna pakutakse veel tootmisest maas Packtalk Bold JBLi kuniks kellegil neid laos on hea hinnaga ja edasi juba uuemad Packtalk Edge jne..

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 12:36
Postitas Macintosh
► Näita Spoilerit
See puudutab ainult uusi, või täpsemelt ühte uutest. Vanad on nii nagu on, sulle müüdi mingi hulk omadusi ja neid enam ära võtta ei saa. Piirangud on nii tehnilised, kui ka seadusandlikud.
Vaadates tänast pakkumist arvan ma, et Cardo hetkel alles sondeerib turgu, et kas sellist toodet võiks edu saata või mitte. Kui konkreetne toode on edukas (rahaliselt) siis hakkab sedasorti tooteid edaspidi tulema nagu vändrast saelaudu. Sealjuures läheb kõikide omaduste "välja ostmine" tulevikus hüppeliselt kallimaks. Selline mudel võimaldab klienti lõputult koorida, kusjuures müüja vaatevinklist on veel üks pluss: ca 30% perdioodiliste teenuste tellijatest ei kasuta ega vaja teenust aga unustavad tellimuse tühistada.

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 13:14
Postitas Henn
Psühholoogiline trikk. 36000.- maksva tsikli liisingumaksele lisaks 9.99.- sidesadme rent ei tundu nöörimisena. Aga eraldi 299.- euri maksvat seadet rentides tundub see see 9.99 palju suuremana.
Need, kes sõidavad vanakooli Harrikaga, panevad kasseti mängima, kuulavad moonutamata analoogsaundi ja ei saa üldse aru, mille peale noorem põlvkond kettasse läks :)

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 10 Mär 2023, 17:20
Postitas Jesper
Nojah, ma näiteks pole ühtegi neist asjadest isegi ette kujutanud, mis seal pakettides on, rääkimata igatsemisest või kasutamisest. Miks ma peaks kiivriside näiteks korraga kolme telefoniga ühendama? Seega teoreetiliselt konseptsioon on mõistlik, las maksab see, kellel neid nutiplutividinaid vaja on, mida päevad ja ööd läbi äpi konffida, endal õnnis nägu peas. Või siis need, kes ostavad alati kõigist asjadest kõige kallima, koos kõigi lisadega, et teised vaeseks ei peaks.

Totter on ainult see, et Slim on odavam kui see "nulltase" ja sisaldab rohkem asju, rääkimata Boldi jääkidest.

A samas nad võiks siis selle tänapäeva peenema pariisi moega juba all in minna ja teha ka versiooni, mis maksab stiilis 50€, aga iga natukese aja tagant karjub sulle reklaami kõrva (crash)

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 11 Mär 2023, 12:40
Postitas MannyEric
Üks huvitav tähelepanek veel. Cardo kasutab oma preemium klassi toodetes JBLi kuulareid, Sena kasutab Harman Kardoni omasid.
Mõlema emafirma on Harman International, mis omakorda kuulub Samsungile :wack:

Endal on kasutusel Cardo Pactalk Bold ja põhiliselt kasutangi muusika kuulamiseks. Täitsa rahul heliga. Huvitav, kuidas Sena Harman kõlab selle kõrval?

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 20 Mai 2023, 21:57
Postitas heikis
Täna paigaldasin Cardo Pactalk Edge komplektid kahele kiivrile: Scorpion EXO-520 AIR ja Shoei X-SPR PRO.
Mõlemal liimisin taldmiku kiivri külge, klambreid ei kasutanud. Scorpionil oli veidi nuputamist, kuhu kleepida kuna tasast pinda on suht piiratult, Shoei oli selles suhtes lihtsam.
Lõpptulemusega jäin rahule, juhtmed peidus, helikvaliteet on super ja mesh-comm toimis kenasti. Paar pilti ka, kui kedagi huvitab.

Pilt
Pilt