Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Krt, korrutasin nii ja naa, aga targemaks ei saanud. Sobib TDM-ile (150/70-17) või mitte? Ehk milline "välismaa" mõõt siis sobib?voorekas kirjutas:siin ka mingid rehvid, aga mõõtkava mulle tundmatus keeles.
http://www.motopood.ee/pood/product_inf ... ts_id=1270
on`s kellelgi võrdlustabelit vms...?
Tere.
sai kah omale TDM soetatud. lasin vana õli välja ja 3,6 l asemel voolas sealt välja mingi 2l, või vähem + vähe veel filtrist. valasin esialgu 3,3l peale ning siis vaatasin akent ja ei saanud aru, kas tase on üle akna või alla(paistis läbi). siis käivitasin ja kogu aken lõi mustaks. küsimus - kas peale alumise mootori korgi ja filtri on veel mingi kaval koht, kust oleks pidanud õli välja laskma?
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Raivo kirjutas:Tere.
sai kah omale TDM soetatud. lasin vana õli välja ja 3,6 l asemel voolas sealt välja mingi 2l, või vähem + vähe veel filtrist. valasin esialgu 3,3l peale ning siis vaatasin akent ja ei saanud aru, kas tase on üle akna või alla(paistis läbi). siis käivitasin ja kogu aken lõi mustaks. küsimus - kas peale alumise mootori korgi ja filtri on veel mingi kaval koht, kust oleks pidanud õli välja laskma?
Palju õnnelikke ja turvalisi kilomeetreid.
Vaatasin manualist järgi ja see annab ainult kaks korki - mootori ja filtri oma. Kui mootori seisma jätad, kas siis on ka aknal õlitase liiga kõrge. Täis õlikogus mootorile on 4.2 liitrit. Perioodilise vahetuse korral 3.5 ja koos õlifiltri vahetusega 3.6 l. Väljalastud õlikogus tundub kuidagi väike olevat. Kas enne vahetust oli normkogus ikka sees? Samuti on 3,3 l koos õlifiltri vahetusega kuidagi vähe. Mul selline kahtlane tunne, et töötava mootoriga peabki akna mustaks lööma, kuna toimub õli ringvool. Päris kindel küll ei ole. Omal on vanema mudeli TDM ja sellel sellist akent ei ole. Kui seisva mootoriga õlitase ei normaliseeru, siis on ilmselt natuke palju vana õli sisse jäänud. Kui ratas oli õlivahetuse ajal küljejalal, siis võib see vist võimalik olla. Manuali järgi peab ratas õlivahetuse ajal paiknema sirgelt ehks siis keskjalal olema.

-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Raivo kirjutas:lasin vana õli välja ja 3,6 l asemel voolas sealt välja mingi 2l, või vähem + vähe veel filtrist. valasin esialgu 3,3l peale ning siis vaatasin akent ja ei saanud aru, kas tase on üle akna või alla(paistis läbi). siis käivitasin ja kogu aken lõi mustaks. küsimus - kas peale alumise mootori korgi ja filtri on veel mingi kaval koht, kust oleks pidanud õli välja laskma?
Ma kardan, et sul tuleb vahetus uuesti teha. Vasakul pool olevast korgist tulebki välja u 2 või vähem. Põhiline osa tuleb aga kohe filtri korpuse taga olevast avast, mille ees on õige pikk polt. Selle kaudu voolab välja õlipaagi sisu. Hetkel peaks sul olema see olukord, et lisaks selllele, et sees on segu puhtast ja mustast õlist, on seda seal ka päris palju üle normi.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
nolev kirjutas:Mul selline kahtlane tunne, et töötava mootoriga peabki akna mustaks lööma, kuna toimub õli ringvool. Päris kindel küll ei ole.
Aken on mootori töötamise ajal ikka tühi, kuigi õli pumbatakse paagist mootorisse ja tagasi, aga töötamse ajal tase sinnamaani ei ulatu
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Filtrit vahetades tuleb tõesti jälgida, et midagi ära ei kaota. Nimelt asuvad filtrikaanel kaks kummirõngast- üks suurem filtripesa ümber ja teine väiksem õlikanali ümber. See väiksem omakorda käib pesas asetseva toru ümber ja just nimelt seesama toru kipubki sealt pesast välja kargama (tavaliselt õlinõusse). Kui ei tea selle olemasolust, siis pannakse kokku ilma selleta.
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Kütaks teema siis uuesti kuumaks enne kui ajalukku läheb. Foorumi otsing on vist lusika nurka visanud. Igatahes teema otsinguga ma seda kätte ei saanud, kuigi tippisin otsingusse täpse pealkirja. Sain vastuseks üle 2200 vaste. Ainult autori otsinguga leidsin kohe. Kas otsingumootoriga on tõesti midagi lahti??????
Aga sellest ei tahtnud siin pajatada. Peab vist raske südamega nüüd ratta talvekorterisse panema ja külma aja jooksul võik ratast millegagi täiendada. Mõtlesin ehitada ja paigaldada keti õlitaja. Kindlasti ei ole ma huvitatud selle ostmisest vaid sooviks ise mingi tehnilise lahendini jõuda ja siinkohal on kõigi kogemused teretulnud. Kas keegi siin TDM omanikest on oma rattale midagi sellist ehitanud või paigaldanud?
Mõned jubinad on juba valmis vaadatud. Anumana läheb kasutusse ilmselt 100 ml plastsüstal, natuke voolikuid. Hetkel on nn tilguti väljamõtlemisel. Kraani osas ei oska hetkel midagi välja mõelda. Selliseid väikseid kraane pole kuskil kohanud. Võimalik oleks kasutada vaakumil töötavat bensiinikraani aga selle puudus on pidev tilkumine töötava mootori korral. Parim variant oleks klapi töölerakendumine esi või tagaratta liikumahakkamisel, kui tehniline lahend on vist natuke keeruline. Aga äkki on kellelgi mingi hea kogemus välja pakkuda? Kunagi oli siin foorumis keti õlitajast juttu, kuid see oli mingi elektroonilise dosaatoriga. Teeks lihtsalt mingi vaba tilkumisega lahendi. Vaja veel antud mudelil välja mõelda vidinate paigutuskohad. Õlianumale on vaja ju vahel ka ligi pääseda ja seda täita. Sellest tulenevalt peab see olema võimalikult lihtsas ja kättesaadavas kohas. Sadula all on selleks vähe ruumi. Ilmselt üks võimalus oleks ette jahutusradika juurde panna aga see tahab veel mõtlemist natuke. Ja jällegi, äkki on kellegi kogemusi.

-
- Postitusi: 2411
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 26 korda
Niih, nüüd ka meie peres uus liige - TDM-850. Nime veel ei ole aga hüüdnimi on Peenike ... ja seega XVZ automaatselt Paks .
Sõitma hakkab sellega enamasti küll piltidel possetaja, kuid eks vahest pääsen ka mina lenksu taha .
pilt 1, pilt 2.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
kris. kirjutas:Niih, nüüd ka meie peres uus liige - TDM-850. Nime veel ei ole aga hüüdnimi on Peenike ... ja seega XVZ automaatselt Paks
.
Sõitma hakkab sellega enamasti küll piltidel possetaja, kuid eks vahest pääsen ka mina lenksu taha.
pilt 1, pilt 2.terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.
Kuidas esmamuljed on ?
-
- Postitusi: 2411
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 26 korda
Esimesed paarsada maantee kilomeetrit nüüdseks seljataga ja üks on kindel - esmane ost saab olema kõrgem esiklaas. Praegu suunab õhuvoolu täpselt kiivrisse. Kui köögutan või maksimaalselt sirgu ajan on vaiksem aga muidu ... igatahes kõrvatropid omandasid minu joaks uue tähenduse . Samuti nagu ettekeeramised - krt tõesti keeratakse ette. On see nüüd äkilisemast või agressiivsemast sõidust tingitud, raske öelda. Igatahes kaassõitja tembeldas mind koheselt liiklushuligaaniks kuigi enda arvates ei teinud midagi erilist - sõitsin nii nagu ratas võimaldas
.
Kokkuvõtteks võib öelda et päris põnev ja kiire putukas, ka kahekesi sõites. Linnavahel igati tegija, maanteel vabatahtlikult pikemat otsa ette ei võtaks - kõrvatropid ei ole minu jaoks .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light a.k.a. Paks.
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
nolev kirjutas:Aga sellest ei tahtnud siin pajatada. Peab vist raske südamega nüüd ratta talvekorterisse panema ja külma aja jooksul võik ratast millegagi täiendada. Mõtlesin ehitada ja paigaldada keti õlitaja. Kindlasti ei ole ma huvitatud selle ostmisest vaid sooviks ise mingi tehnilise lahendini jõuda ja siinkohal on kõigi kogemused teretulnud. Kas keegi siin TDM omanikest on oma rattale midagi sellist ehitanud või paigaldanud?
Kisub teemast välja,aga siiski
Endal xj-le plaan midagi sarnast aretada,idee juba mõnda aega olnud,aga ehk talvel saab sellega tegeleda.Ei tahaks väga teadusesse ja tehikasse välja jõuda,vaid eesmärgiks midagi lihtsat ja manuaalset. Idee seisneks selles,et määrimine võiks toimuda enne sõidu alustamist.Asetad ratta keskhargile,mootor käima,käik sisse ja avad kraani ning juhid paagist õli vooliku kaudu ketile. Siiamaani olen käsitsi määrinud,aga iga kord ei alusta sõitu ju garaazi juurest ja pikemal sõidul läheb kett ikka kuivaks. Seetõttu on vaja midagi lihtsat ja mugavat välja mõelda.
Muidugi on hea ,kui määrimine toimuks kogu aeg,aga siis on vaja aretada elektroonilised klapisüsteemid ja muud keerulist.Kellel huvi,katsetagu,ise proovin eelkirjeldatud süsteemi aretada.
-
- Postitusi: 502
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Millega sa ketti õlitad , et kett seistes ära kuivab. Ja kui pikki otsi korraga teed? Endal seisab ratas vahel paar nädalat kasutamatta ja ei mingit probleemi ja vahest otsad üle 500-600 km korraga ja pole ka mingit keti "kuivamist" täheldanud. Korralikku ketiõli ei pese ka paari tunnine vihmas sõit maha. Sellissele rattale kui XJ pole küll mingit eraldi ketiõlitust vaja aretada. Aga noh, kui väga tahad, siis muidugi.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024, Rumeenia 2025
kris. kirjutas:Esimesed paarsada maantee kilomeetrit nüüdseks seljataga ja üks on kindel - esmane ost saab olema kõrgem esiklaas.
See oli ka minu esimene mõte, kui ostetud tsikliga kodu poole sõitsin. Nüüdseks klaas tellitud, aga kätte pole veel saanud. Ega enne kevadet vist enam proovida õnnestu, kas aitab või ei.
Kõigepealt siis, Kris, welcome to the club ja kõlagu kolksuv käiguvahetus su kõrvus kui muusika Või uuematel enam ei kolksu?
Ja üks vana teema jälle õhku, kas keegi on TDM-ile leidnud/paigaldanud kukkumisraudu/kukkumispunne? Selliseid, mis ka plastikut kaitseks, mitte ainult mootorit? Louis on ainus koht, mille olen leidnud, mis sellist kraami neile müüb aga paraku fotot juures ei ole, ainult mingi üsna segane joonis.
Teine küsimus, on siit keegi TDM-i jalatugesid madalamale toonud?
Ja kolmas küsimus, kas keegi teab, kas TDM-ile käekaitsmeid margipõhiselt on ja kui on, siis kus müüakse ja mis hinnaga? Üritasin siin mingeid universaalseid peale aretada aga jäi üsna inetu ja ebamugav.
Niisiis, kui keegi midagi sarnast on teinud, riputage pilti ja saatke kontakti, endal kõik need asjad plaanis.
-
- Postitusi: 2411
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 26 korda
Habib - võibolla et olen selle kolksuga ära harjunud, kuid võrreldes paari vanemaga mida proovisin, on 1999a mudelil kolks peaaegu olematu. Kui esimest korda platsi peal sõita proovisin oli ka naise kommentaar, et kõrval seistes ei ole käiguvahetust üldse kuulda. Ilmselt siis on vaiksem, igatahes ei häiri.
Minu küsimused - kuidas oleks kõige parem istme kõrgust veidi madalamaks saada? Amort on kõige jäigemas asendis, mida veel. Kas tagumise amordi "kontide" pikkust muuta? Venturel on analoogne üheamordi süsteem ning seal lasin teha veidi pikemad vahetükid et kurvis kallutades sumpad asfalti ei kriibiks. Toimib, ilma igasuguste kõrvaleffektideta.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light a.k.a. Paksuke
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.