Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Vasta

voorekas

Lugemata postitus Postitas voorekas »

tagumisi veel liigub, aga esirehviga tõesti nutusemad lood- pole ka siiani sobivat leidnud (tõsi, eriti aktiivselt pole otsind ka). Tagumise asfaldirehvi vahetasin vähe sügavama mustriga endurorehvi vastu ja kruusal ning vihmas oluliselt rõõmsam sõita.
Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc »

Streetmoto hinnakirjas täitsa olemas heidenau K60 mõõtudega 110/80-18. See on küll mõeldud tagarehviks, kuid välismaistes foorumites väidavad, et lükkavad tagurpidi alla ja bueno. Kui ma ei eksi siis siitsamast foorumist Tarmol peaks kah olema esirattale installeeritud tagarehv.
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Rsk, 110/90 siiski. Dumb me.
Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6796
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 700 korda
Tänatud: 458 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas siin http://www.motorradreifendirekt.de/ pole ka siis sobivat?
Saadetud kettaga lauatelefonist!

Gui Gilbert

Lugemata postitus Postitas Gui Gilbert »

Ehk leiab siit midagi, näiteks selline lehekülg http://www.arwidson.ee/?op=tiresearch
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

voorekas kirjutas:
siin ka mingid rehvid, aga mõõtkava mulle tundmatus keeles.

http://www.motopood.ee/pood/product_inf ... ts_id=1270

on`s kellelgi võrdlustabelit vms...?
Krt, korrutasin nii ja naa, aga targemaks ei saanud. Sobib TDM-ile (150/70-17) või mitte? Ehk milline "välismaa" mõõt siis sobib?
Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Raivo
Postitusi: 125
Liitunud: 20 Mär 2006, 15:51
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raivo »

Tere.
sai kah omale TDM soetatud. lasin vana õli välja ja 3,6 l asemel voolas sealt välja mingi 2l, või vähem + vähe veel filtrist. valasin esialgu 3,3l peale ning siis vaatasin akent ja ei saanud aru, kas tase on üle akna või alla(paistis läbi). siis käivitasin ja kogu aken lõi mustaks. küsimus - kas peale alumise mootori korgi ja filtri on veel mingi kaval koht, kust oleks pidanud õli välja laskma?

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Kas tal pole all mitte 2 korki?
P.S. Õnnitlused ratta puhul. Mõnusaid kilomeetreid!

Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Teema algataja
nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

Raivo kirjutas:

Tere.
sai kah omale TDM soetatud. lasin vana õli välja ja 3,6 l asemel voolas sealt välja mingi 2l, või vähem + vähe veel filtrist. valasin esialgu 3,3l peale ning siis vaatasin akent ja ei saanud aru, kas tase on üle akna või alla(paistis läbi). siis käivitasin ja kogu aken lõi mustaks. küsimus - kas peale alumise mootori korgi ja filtri on veel mingi kaval koht, kust oleks pidanud õli välja laskma?

Palju õnnelikke ja turvalisi kilomeetreid.

Vaatasin manualist järgi ja see annab ainult kaks korki - mootori ja filtri oma. Kui mootori seisma jätad, kas siis on ka aknal õlitase liiga kõrge. Täis õlikogus mootorile on 4.2 liitrit. Perioodilise vahetuse korral 3.5 ja koos õlifiltri vahetusega 3.6 l. Väljalastud õlikogus tundub kuidagi väike olevat. Kas enne vahetust oli normkogus ikka sees? Samuti on 3,3 l koos õlifiltri vahetusega kuidagi vähe. Mul selline kahtlane tunne, et töötava mootoriga peabki akna mustaks lööma, kuna toimub õli ringvool. Päris kindel küll ei ole. Omal on vanema mudeli TDM ja sellel sellist akent ei ole. Kui seisva mootoriga õlitase ei normaliseeru, siis on ilmselt natuke palju vana õli sisse jäänud. Kui ratas oli õlivahetuse ajal küljejalal, siis võib see vist võimalik olla. Manuali järgi peab ratas õlivahetuse ajal paiknema sirgelt ehks siis keskjalal olema.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Raivo kirjutas:

lasin vana õli välja ja 3,6 l asemel voolas sealt välja mingi 2l, või vähem + vähe veel filtrist. valasin esialgu 3,3l peale ning siis vaatasin akent ja ei saanud aru, kas tase on üle akna või alla(paistis läbi). siis käivitasin ja kogu aken lõi mustaks. küsimus - kas peale alumise mootori korgi ja filtri on veel mingi kaval koht, kust oleks pidanud õli välja laskma?

Ma kardan, et sul tuleb vahetus uuesti teha. Vasakul pool olevast korgist tulebki välja u 2 või vähem. Põhiline osa tuleb aga kohe filtri korpuse taga olevast avast, mille ees on õige pikk polt. Selle kaudu voolab välja õlipaagi sisu. Hetkel peaks sul olema see olukord, et lisaks selllele, et sees on segu puhtast ja mustast õlist, on seda seal ka päris palju üle normi.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

nolev kirjutas:

Mul selline kahtlane tunne, et töötava mootoriga peabki akna mustaks lööma, kuna toimub õli ringvool. Päris kindel küll ei ole.

Aken on mootori töötamise ajal ikka tühi, kuigi õli pumbatakse paagist mootorisse ja tagasi, aga töötamse ajal tase sinnamaani ei ulatu

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Raivo
Postitusi: 125
Liitunud: 20 Mär 2006, 15:51
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raivo »

lasin mingi 1,5l välja ja tase aknast ilusti näha. aga jah, eks topelt õlivahetus läheb koolirahaks. selle poldi filtri tagant leidsin ka üles(loodan, et õige). eks homme poodi uue õli järele ja näpp jälle õliseks. loodan, et seekord õnnestub.

tänud.

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Mul õnnestus esimese õlivahetusega mingid kummiseibid ära kaotada, mis seal kaane all olid. Kui sul sarnane süsteem...

Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Raivo
Postitusi: 125
Liitunud: 20 Mär 2006, 15:51
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raivo »

kui sa mõtled filtri kaane all, nn. toru otsas olevaid vidinaid, siis nende kadumise eest mind hoiatati. võtsin kaane ettevaatlikult maha ja kõik jubinad peaks praegu juba oma õigetes kohtades olema.

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Samad jah, ok! Kuna keskharki pole, siis soovitati ratast hoida peale korkide eemaldamist mõni minut jalal, siis vastu tuge teisele poole kaldu.

Õigekirjaoskus massidesse!

voorekas

Lugemata postitus Postitas voorekas »

ei pannud neid tihendeid küll tähele kuid samas ei leki ka midagi. Võibolla olid kaane küljes- on see võimalik?

Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Ma ei tea, Sul paistab oluliselt uuem mudel olevat. Ehk on loogilisem aretus juba? Kui ei leki, siis ju OK!

Õigekirjaoskus massidesse!

voorekas

Lugemata postitus Postitas voorekas »

järgmisel õlivahetusel vaatan hoolikamalt, aga see ilmselt kevadel saab olema. Praegu kõik toimib ja ei leki jah kusagilt.


Gui Gilbert

Lugemata postitus Postitas Gui Gilbert »

Filtrit vahetades tuleb tõesti jälgida, et midagi ära ei kaota. Nimelt asuvad filtrikaanel kaks kummirõngast- üks suurem filtripesa ümber ja teine väiksem õlikanali ümber. See väiksem omakorda käib pesas asetseva toru ümber ja just nimelt seesama toru kipubki sealt pesast välja kargama (tavaliselt õlinõusse). Kui ei tea selle olemasolust, siis pannakse kokku ilma selleta.

Kasutaja avatar

Teema algataja
nolev
Postitusi: 333
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas nolev »

Kütaks teema siis uuesti kuumaks enne kui ajalukku läheb. Foorumi otsing on vist lusika nurka visanud. Igatahes teema otsinguga ma seda kätte ei saanud, kuigi tippisin otsingusse täpse pealkirja. Sain vastuseks üle 2200 vaste. Ainult autori otsinguga leidsin kohe. Kas otsingumootoriga on tõesti midagi lahti??????

Aga sellest ei tahtnud siin pajatada. Peab vist raske südamega nüüd ratta talvekorterisse panema ja külma aja jooksul võik ratast millegagi täiendada. Mõtlesin ehitada ja paigaldada keti õlitaja. Kindlasti ei ole ma huvitatud selle ostmisest vaid sooviks ise mingi tehnilise lahendini jõuda ja siinkohal on kõigi kogemused teretulnud. Kas keegi siin TDM omanikest on oma rattale midagi sellist ehitanud või paigaldanud?

Mõned jubinad on juba valmis vaadatud. Anumana läheb kasutusse ilmselt 100 ml plastsüstal, natuke voolikuid. Hetkel on nn tilguti väljamõtlemisel. Kraani osas ei oska hetkel midagi välja mõelda. Selliseid väikseid kraane pole kuskil kohanud. Võimalik oleks kasutada vaakumil töötavat bensiinikraani aga selle puudus on pidev tilkumine töötava mootori korral. Parim variant oleks klapi töölerakendumine esi või tagaratta liikumahakkamisel, kui tehniline lahend on vist natuke keeruline. Aga äkki on kellelgi mingi hea kogemus välja pakkuda? Kunagi oli siin foorumis keti õlitajast juttu, kuid see oli mingi elektroonilise dosaatoriga. Teeks lihtsalt mingi vaba tilkumisega lahendi. Vaja veel antud mudelil välja mõelda vidinate paigutuskohad. Õlianumale on vaja ju vahel ka ligi pääseda ja seda täita. Sellest tulenevalt peab see olema võimalikult lihtsas ja kättesaadavas kohas. Sadula all on selleks vähe ruumi. Ilmselt üks võimalus oleks ette jahutusradika juurde panna aga see tahab veel mõtlemist natuke. Ja jällegi, äkki on kellegi kogemusi.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Niih, nüüd ka meie peres uus liige - TDM-850. Nime veel ei ole aga hüüdnimi on Peenike ... ja seega XVZ automaatselt Paks :cry: .
Sõitma hakkab sellega enamasti küll piltidel possetaja, kuid eks vahest pääsen ka mina lenksu taha 8) .
pilt 1, pilt 2.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

kris. kirjutas:

Niih, nüüd ka meie peres uus liige - TDM-850. Nime veel ei ole aga hüüdnimi on Peenike ... ja seega XVZ automaatselt Paks :cry: .
Sõitma hakkab sellega enamasti küll piltidel possetaja, kuid eks vahest pääsen ka mina lenksu taha 8) .
pilt 1, pilt 2.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.

Kuidas esmamuljed on ?


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

kris. kirjutas:

eks vahest pääsen ka mina lenksu taha 8) .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light alias Paks. 4XT/3VD - nimetu, alias Peenike.

Mnjah..., lootus sureb viimasena... :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Esimesed paarsada maantee kilomeetrit nüüdseks seljataga ja üks on kindel - esmane ost saab olema kõrgem esiklaas. Praegu suunab õhuvoolu täpselt kiivrisse. Kui köögutan või maksimaalselt sirgu ajan on vaiksem aga muidu ... igatahes kõrvatropid omandasid minu joaks uue tähenduse :lol: . Samuti nagu ettekeeramised - krt tõesti keeratakse ette. On see nüüd äkilisemast või agressiivsemast sõidust tingitud, raske öelda. Igatahes kaassõitja tembeldas mind koheselt liiklushuligaaniks kuigi enda arvates ei teinud midagi erilist - sõitsin nii nagu ratas võimaldas :twisted: .
Kokkuvõtteks võib öelda et päris põnev ja kiire putukas, ka kahekesi sõites. Linnavahel igati tegija, maanteel vabatahtlikult pikemat otsa ette ei võtaks - kõrvatropid ei ole minu jaoks :evil: .

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light a.k.a. Paks.

Viimati muutis kris., 25 Okt 2007, 06:57, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc »

Palju õnne uue pereliikme soetamise puhul. Vaata ainult, et sa Teda metsa vahele ei vii. Võib tekitada sõltuvust.

Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

nolev kirjutas:

Aga sellest ei tahtnud siin pajatada. Peab vist raske südamega nüüd ratta talvekorterisse panema ja külma aja jooksul võik ratast millegagi täiendada. Mõtlesin ehitada ja paigaldada keti õlitaja. Kindlasti ei ole ma huvitatud selle ostmisest vaid sooviks ise mingi tehnilise lahendini jõuda ja siinkohal on kõigi kogemused teretulnud. Kas keegi siin TDM omanikest on oma rattale midagi sellist ehitanud või paigaldanud?

Kisub teemast välja,aga siiski

Endal xj-le plaan midagi sarnast aretada,idee juba mõnda aega olnud,aga ehk talvel saab sellega tegeleda.Ei tahaks väga teadusesse ja tehikasse välja jõuda,vaid eesmärgiks midagi lihtsat ja manuaalset. Idee seisneks selles,et määrimine võiks toimuda enne sõidu alustamist.Asetad ratta keskhargile,mootor käima,käik sisse ja avad kraani ning juhid paagist õli vooliku kaudu ketile. Siiamaani olen käsitsi määrinud,aga iga kord ei alusta sõitu ju garaazi juurest ja pikemal sõidul läheb kett ikka kuivaks. Seetõttu on vaja midagi lihtsat ja mugavat välja mõelda.
Muidugi on hea ,kui määrimine toimuks kogu aeg,aga siis on vaja aretada elektroonilised klapisüsteemid ja muud keerulist.Kellel huvi,katsetagu,ise proovin eelkirjeldatud süsteemi aretada.

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 502
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Millega sa ketti õlitad :?: , et kett seistes ära kuivab. Ja kui pikki otsi korraga teed? Endal seisab ratas vahel paar nädalat kasutamatta ja ei mingit probleemi ja vahest otsad üle 500-600 km korraga ja pole ka mingit keti "kuivamist" täheldanud. Korralikku ketiõli ei pese ka paari tunnine vihmas sõit maha. Sellissele rattale kui XJ pole küll mingit eraldi ketiõlitust vaja aretada. Aga noh, kui väga tahad, siis muidugi.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024, Rumeenia 2025
Kasutaja avatar

Raivo
Postitusi: 125
Liitunud: 20 Mär 2006, 15:51
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raivo »

kris. kirjutas:

Esimesed paarsada maantee kilomeetrit nüüdseks seljataga ja üks on kindel - esmane ost saab olema kõrgem esiklaas.

See oli ka minu esimene mõte, kui ostetud tsikliga kodu poole sõitsin. Nüüdseks klaas tellitud, aga kätte pole veel saanud. Ega enne kevadet vist enam proovida õnnestu, kas aitab või ei.

Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Lugemata postitus Postitas Habib »

Kõigepealt siis, Kris, welcome to the club ja kõlagu kolksuv käiguvahetus su kõrvus kui muusika :D Või uuematel enam ei kolksu?
Ja üks vana teema jälle õhku, kas keegi on TDM-ile leidnud/paigaldanud kukkumisraudu/kukkumispunne? Selliseid, mis ka plastikut kaitseks, mitte ainult mootorit? Louis on ainus koht, mille olen leidnud, mis sellist kraami neile müüb aga paraku fotot juures ei ole, ainult mingi üsna segane joonis.
Teine küsimus, on siit keegi TDM-i jalatugesid madalamale toonud?
Ja kolmas küsimus, kas keegi teab, kas TDM-ile käekaitsmeid margipõhiselt on ja kui on, siis kus müüakse ja mis hinnaga? Üritasin siin mingeid universaalseid peale aretada aga jäi üsna inetu ja ebamugav.
Niisiis, kui keegi midagi sarnast on teinud, riputage pilti ja saatke kontakti, endal kõik need asjad plaanis.

Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Habib - võibolla et olen selle kolksuga ära harjunud, kuid võrreldes paari vanemaga mida proovisin, on 1999a mudelil kolks peaaegu olematu. Kui esimest korda platsi peal sõita proovisin oli ka naise kommentaar, et kõrval seistes ei ole käiguvahetust üldse kuulda. Ilmselt siis on vaiksem, igatahes ei häiri.
Minu küsimused :-) - kuidas oleks kõige parem istme kõrgust veidi madalamaks saada? Amort on kõige jäigemas asendis, mida veel. Kas tagumise amordi "kontide" pikkust muuta? Venturel on analoogne üheamordi süsteem ning seal lasin teha veidi pikemad vahetükid et kurvis kallutades sumpad asfalti ei kriibiks. Toimib, ilma igasuguste kõrvaleffektideta.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light a.k.a. Paksuke

Viimati muutis kris., 25 Okt 2007, 13:14, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”