Milline kiiver?
Moderaator: Moded
-
Piipz
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
1. oluline on, et kiiver oleks sulle mugav. sest sa kavatsed seda ju päris tihti kanda.
2. turvalisem on, kui kiivri korpus on ühes tükis. sest korpuse idee on ju pehmendada põrutust. kui on mitmest tükist, siis annab kuskilt kindlasti rohkem järgi. seega kinnine kiiver on alati turvalisem, kui lahtikäiv. mis puutub korpuse materiali, siis reeglina on fiiberklaas kõige tugevam ja peab vastu kõvematele põrutustele.
3. see kiht, mis on järgmiseks peale välist kesta ehk korpust, on umbes sama material, millest tehakse neid kohvitasse, nagu penoplast vms. mõnedel kiivritel see puudub. selle puudumisel saab küll teha pehmema sisu jms, kuid suurendab peavigastuste riski.
4. kiivri sisu. hea oleks, kui see material hingaks ning see oleks eemaldatav/pestav.
5. ventilatsioon. hea kiiver ei ole alati väga vaikne. ventilatsioon hoiab su visiiri uduvabamana ning pea jahedama. hea on, kui saad ventilatsiooni reguleerida ehk siis ise avada/sulgeda/sättida
6. lukustus. kõige turvalisem ja muideks ka kaalult kergem on siiski double D-ring. neid klõpsuga lukustusi on palju erinevaid, tasub otsida siiski kõige lihtsamat, mitte kõige mugavamat. üldiselt on mugavuse arvelt turvalisust vähendatud.
7. kõrvad. hea oleks, kui kõrvadel oleks ruumi näiteks kasvõi prillide jaoks. ning tugevalt vastu pead surutud kõrvad kipuvad pikematel sõitudel valusaks minema. mõnedel kiivritel läheb see sisu su pea / prillide järgi ise paika, st. algul tundub, et on kitsas, kuid iga peashoitud tunniga muutub mugavamaks. minu enda kiiver osutus lõpuks liiga suureks ehk siis algul oli ta täpselt paras.
8. prillid. mõnedel kiivritel on päikesevisiir sisse ehitatud, kuid neid tootjaid pole palju, kes seda teevad. mina tean ainult kolme tootjat.
9. kiivri kaal. kui su kiiver pole just kiviajast, siis tänapäeval paarsada grammi siia sinna ei tohiks olla probleem. ei pea ostma just kõige kergemat kiivrit. kael harjub ka nõksa raskema kiivriga aja jooksul.
10. visiirid. tasub jälgida, et visiir ei moonutaks pilti liiga palju. mõned visiirid murravad valgust ja toovad esemeid lähemale/ viivad kaugemale.
kindlasti on oluline kontrollida, kui hästi visiir paigas istub, kui kerge on teda eemaldada jms.
Mõned kasulikud näpunäited.
Kui proovid kiivrit, hoia seda vähemalt 5 minutit peas (tean, motopoes võid sa veits totakas tunduda). Keskendu kohtadele, mis sind häirima hakkavad. Võta kiiver peast ja vaata peeglist, kas näol on mõned kohad punasemad. Kui on liiga tugevad jäljed, siis on see kiiver siiski liiga väike või lihtsalt ei sobi sulle.
Hoia kiivrit maapinnale lähemal. Enamus kiivreid kuluvad ja lähevad katki just sellepärast, mitte avariitingimustes.
E-tähistus. Kui su kiivril puudub e-tähistus, siis pole valgete kitlitega onud selle kiivri turvalisuses kindlad. käitu samamoodi ja vaata mõnd teist kiivrit.
Hea, kui visiir on udu- ja kriimustusvastane. Mõnedel kiivritel visiirid käivad vastu kiivri kesta, kui avada. See kipub neid ära kriipima.
Kui ennist oli juttu, et pole väga vahet see kiivri kaal, paarsada grammi siia-sinna, siis tegelikult on ikkagi kerge kiiver parem.
Lõuapaela otsa peaks saama ära peita. Sõidu ajal võib see päris valusalt vastu lõugu "pläriseda". Kui seda pole enam kuskile torgata, siis lõika lühemaks ning kõrveta ots ära, et hargnema ei hakkaks.
aerodünaamika. kui on võimalik proovida kiivrit ka sõidutingimustes, siis vahi paremale-vasakule üles-alla, vaata, kas on erinevusi kiivri ja kiivri vahel. mida kergem sul seda teha on, seda vähem on reeglina ka igasugust tuulemüra.
Kiivritüübid:
1. ülepeakiiver - full face - kõige tugevam konstruktsioon, miinusteks osalt udu ja see, et see on kõige "palavam" variant. samas ka kõige turvalisem.
2. hübriidkiiver - hybrid helmet - avatav kiiver. mugavam prillikandjatele ning miks ka mitte, suitsumeestele, lõuatuulutajatele jms
3. lahtine kiiver - open face - pealagi ja küljed on kaitsud, kuid lõug on absoluutselt ilma kaitseta (okei, Schuberth J1 omab mingit raudpulka seal ees, kuid seegi on eemaldatav). hea omadus on muidugi parem vaateväli.
4. täislahtine kiiver - shorty helmet - customi/cruiserimeestele ehk kõige meelepärasem, kuid omab kaitset ainult pealaele ja kuklale.
5. motokrossikiiver. põhimõtteliselt sama kaitse, mis ülepea kiivril. oma ehituselt on ta mõeldud sind kaitsema rohkem ka muda ja päikese eest. võimalus kasutada prille, mõned krossikiivrid on ka koos visiiriga.
-
retro
- Postitusi: 933
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Re: Milline kiiver?
vaata selle postituse kuupäeva kaJozeph kirjutas:Ma soovitaksin sul siis nüüd võtta nõu neilt selgitajailt ja osta see kiiver ära.sys kirjutas:Küsimus järgmine:
Tahaks kinnist kiivrit. Mida peaks jälgima ning millise tootja kiivrit soovitate ja mida üldse ei soovita?
2,5aasta jooksul on sys vast kuplikatte ära ostnud
teemasse ka - kas Piipz-i juttu kuidagi sticky-ks saaks teha?
oleks algajatel hea lugeda. 8ndalt leheküljelt ei pruugi seda igaüks kohe leida.
-
paarn
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Tahaksin teada, kas keegi omab kogemust Nolan N93E kiivritega:
http://www.loodusinvest.ee/motokaup/?gr ... =633&nr=13
Mulle see kiiver istub pähe väga hästi, aga mürataseme kohta tahaks rohkem teada. Ventilatsiooni avad on ka kenasti kaetud, st igasugused sitikad ja putukad ei saa nende avade vahele lennata.
Milline Nitro kiivritest võiks olla ligilähedane sellele Nolani mudelile?
Võibolla keegi oskab soovitada mõnda teist sarnast kiivrit selle asemel?
Tänud
-
Tsikkelröövel
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
-
Jack
- Postitusi: 381
- Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
- Tsikkel: CBR 1100 XX
- Asukoht: Aruküla
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Sellest ajast peale on Jack vaatamata ilule- stiilile- temperatuurile ja muudele võga tähtsatele asjaoludele kindel kinnise kiivri pooldaja.
Tsikkelröövel kirjutas:Kõige selle jutu peale tekkis üks kiuslik küsimus - turvalisusest räägivad kõik, aga ehk keegi toob ka näite, kus tema turvalisem kiiver sai hakkama millegagi, millega kehvem (kuid siiski nõuetekohane) kiiver poleks hakkama saanud? Ja seda iseäranis Eestis, täites ligilähedaseltki liikluseeskirju (kiirus 100+-). .
Mul üks aasta oli mingi ca 10 peapõrutust: No ega ei oska ausalt öeldes öelda kas shoeiga oli teistmoodi kui agv-ga sest tavaliselt normaalse peapõrutusega võtab pildi eest nii või teisiti.
Aga samas näiteks axod on peale "pildikastis" käimist tavaliselt silmnähtavalt kasutuskõlbmatud. Ja tavaliselt on silmad ka sinised.
Selleks peaks kuidagi spetsiaalselt laksama, et hakata nüüd kogemusi edastama et shoeiga oli parem pea ees maasse panna kui agv-ga või et näiteks nitro kiivriga mind enne seda kui pildituks panin häiris mind lõuakaitse ebaharilik deformeerumine ja maa magnetvälja tuntav tõmme või midagi niisugust.
Võib olla on mõni kamikadze... tee uus teema ja küsi
Aga selge on see, et isegi näiteks AGV, mis tänasel päeval kõigi nende nitro-takashi-vtx-rs-gde jne miljoni uue kaubamärgi sees kõva sõna ja uhke tegija, kõige kallim krossikiiver ei kannata üle ühe kõva hooaja sõitmist. Siis on nii välja veninud nagu soolikas ja loksub peas.
Seega need odavad mis ostes juba üsna kandilised loksuvad ikka üsna ruttu enda salvoks ära.
Samas Shoei-Arai on paar aastat sõites sama enam-vähem nagu ostes. Igatepidi hea.
Ja kui kiiver ei loksu siis saad sõitmisega tegeleda, näed mis toimub ning püsid paremini püsti.
-
Tsikkelröövel
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
-
JC
Ehk proovind/sõitnud ? Midagi kuskilt lugenud?

Interneti põhjal Eestis müügil ainult http://www.streetmoto.ee lehel
-
hannes
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Üsna pea ka Polo Koblenzi poes. Peale kiivri saab ka muud varustust testida, seda siis sarnase tuule tugevuse juures, kui ca 120 km/h tsikliga sõites.Nongrata kirjutas:Eriti nõudlik klient saab kiivrit ja muud varustust Berliinis Louisi poes tuulekanalis testida:)
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Sorry kysimast aga Racer, sa ei karda, et selline "peaga maase panemine" su vaimsele tervisele halvasti mõjub?racerx kirjutas:
Mul üks aasta oli mingi ca 10 peapõrutust: No ega ei oska ausalt öeldes öelda kas shoeiga oli teistmoodi kui agv-ga sest tavaliselt normaalse peapõrutusega võtab pildi eest nii või teisiti.
Aga samas näiteks axod on peale "pildikastis" käimist tavaliselt silmnähtavalt kasutuskõlbmatud. Ja tavaliselt on silmad ka sinised.
Selleks peaks kuidagi spetsiaalselt laksama, et hakata nüüd kogemusi edastama et shoeiga oli parem pea ees maasse panna kui agv-ga või et näiteks nitro kiivriga mind enne seda kui pildituks panin häiris mind lõuakaitse ebaharilik deformeerumine ja maa magnetvälja tuntav tõmme või midagi niisugust.
Võib olla on mõni kamikadze... tee uus teema ja küsi
Peapõrutus on nagu nokaut ja praegu räägitakse palju kui ohtlik poks ajutegevusele on. Motokross paistab igatahes tunduvalt ohtlikum olema.
Huvitav kas rinka meestel ka nii tihti peapõrutusi juhtub?
Proovi enne selle kiivri ostmist ka midagi kallimat - kvaliteetsemalt.JC kirjutas:Oskab keegi midagi selle kiivri kohta öelda ?
Ehk proovind/sõitnud ? Midagi kuskilt lugenud?
Interneti põhjal Eestis müügil ainult http://www.streetmoto.ee lehel
Ja siis tee omad järeldused
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX
Kindlasti mõjub halvasti aga ise sellest eriti aru ei saa. Kuna bikeris on jumala kiired moded siis enamasti teised ka ei saa siin arustonefree kirjutas:
Sorry kysimast aga Racer, sa ei karda, et selline "peaga maase panemine" su vaimsele tervisele halvasti mõjub?
Peapõrutus on nagu nokaut ja praegu räägitakse palju kui ohtlik poks ajutegevusele on. Motokross paistab igatahes tunduvalt ohtlikum olema.
Huvitav kas rinka meestel ka nii tihti peapõrutusi juhtub?
Ehh, Stonefree. Vaata pisut foorumis ringi ja juba tundubki, et mõni mees tegeleb "peaga maasse panemisega" mitu tundi päevas ja seda ka talvisel ajal. RacerX'i jutt vähemalt on küll veel adekvaatne ja huvitav lugeda. Seega - paistab ikka vägagi individuaalne olevat, et mitu maassepanekut üks kolp välja kannatab.stonefree kirjutas:Sorry kysimast aga Racer, sa ei karda, et selline "peaga maase panemine" su vaimsele tervisele halvasti mõjub?
Juuresolevale OT-le tahaks lisada veel kunagi ammu kuuldud võrdluse (ausaltöeldes seetõttu sai seda posti üldse kirjutama hakatudki), et üks korralik kärakapaneku põhjustatud mäluauk võrdub kergemat sorti peapõrutusega. Ja kiiver siin ka ei aita! 10 põrutust aastas? Ma ei usu, et ma vägapalju maha jään...
terv, sokk
tead seda habemega anekdooti: Korraldatakse uurimus ja poksijate käest küsitakse, et kas poks on kahjulik ajutegevusele. 10 protsenti vastab et on kyll, 90% ei saa küsimusest aruracerx kirjutas:Kindlasti mõjub halvasti aga ise sellest eriti aru ei saa. Kuna bikeris on jumala kiired moded siis enamasti teised ka ei saa siin arustonefree kirjutas:
Sorry kysimast aga Racer, sa ei karda, et selline "peaga maase panemine" su vaimsele tervisele halvasti mõjub?
Peapõrutus on nagu nokaut ja praegu räägitakse palju kui ohtlik poks ajutegevusele on. Motokross paistab igatahes tunduvalt ohtlikum olema.
Huvitav kas rinka meestel ka nii tihti peapõrutusi juhtub?![]()
Samas öeldakse, et selline kiire nokaut polegi ohtlik, halvem on kui pikemat aega kurnatuse piiril pekstakse.
Aga selge on, et motokross on karm ala.
-
JC
Konkreetseid kogemusi kellegil pole? ning midagi adekvaatset ei oska öelda?apsik kirjutas:Proovi enne selle kiivri ostmist ka midagi kallimat - kvaliteetsemalt.JC kirjutas:Oskab keegi midagi selle kiivri kohta öelda ?
Ehk proovind/sõitnud ? Midagi kuskilt lugenud?
Interneti põhjal Eestis müügil ainult http://www.streetmoto.ee lehel
Ja siis tee omad järeldusedEt palju su pea siis "väärt" on?
Juttu sellest, et kallimad ja kvaliteetsemad kivirid pead hoiavad olen siin foorumis päris küllaga lugenud ning ei kahtlegi selles.
Kui keegi aidata ei oska siis tuleb hakata jah proovimas käima kõikjal! Mõtlesin et ehk enne saab mõnes suunas infot!
Küsimus endiselt seisab -
Oskab keegi midagi selle kiivri kohta öelda ?
Ehk proovind/sõitnud ? Midagi kuskilt lugenud?
-
Piipz
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
mina sõitsin selle kiivriga terve eelmise hooaja (~13000) km. sõber ostis samasuguse, talle hakkas ka see kiiver meeldima.JC kirjutas:Oskab keegi midagi selle kiivri kohta öelda ?
Ehk proovind/sõitnud ? Midagi kuskilt lugenud?
Interneti põhjal Eestis müügil ainult http://www.streetmoto.ee lehel
plussid: välimus, istub mugavalt peas, suht hea tuulutus
miinused: natuke lärmakas, visiir pole uduvastane (350eegiga saab pinlockida, siis üks miinus vähem kohe)
turvalisuse kohta ei oska öelda, pole sellega vastu puud sõitnud, kuid kindlasti kaitseb ta paremini, kui mõni suvaline ilma lõuakaitsmeta kiiver.
enamvähem ainus põhjus, miks ma nüüd uue kiivri ostsin, ongi see, et selle kiivri sisse on raske mingit mikrofoni panna, kuna need tuuleavad tekitavad just mikri koha peal parajat müra.
-
JC
-
Rider*RR
-
Rider*RR
Kuna sa võtsid võrdluseks ainult hinnaklassi, mitte konkreetsed mudelid, siis on raske plusse ja miinuseid välja hakata tooma. Oletan, et sa soovid head kiivrit, mida kavatsed ka näiteks ringrajal kasutada. Kui sa nüüd võrdleid erinevaid kiivreid ja proovid pähe, saad vastuse kiirelt. Vähemalt nii ma oletan. Ma olen neid omal ajal kõiki võrrelnud - sõitnud olen nii Shoei kui Arai tippudega ja hetkel olen jäänud Arai RX7 Corsair-ile kindlaks. Aga selge on see, et minu nõudmised ühele kiivrile võivad tugevalt erineda kellegi teise nõudmistest. Kui kasutad kiivrit ainult tänavasõidus, siis oleks kindlasti paremaid soovitusi, kuna sport-kiivrid on küllaltki lärmakad.Kameeleon kirjutas:
Põhjenda arusaadavalt ....
Ainult tänavasõidus jah.Rider*RR kirjutas:Kuna sa võtsid võrdluseks ainult hinnaklassi, mitte konkreetsed mudelid, siis on raske plusse ja miinuseid välja hakata tooma. Oletan, et sa soovid head kiivrit, mida kavatsed ka näiteks ringrajal kasutada. Kui sa nüüd võrdleid erinevaid kiivreid ja proovid pähe, saad vastuse kiirelt. Vähemalt nii ma oletan. Ma olen neid omal ajal kõiki võrrelnud - sõitnud olen nii Shoei kui Arai tippudega ja hetkel olen jäänud Arai RX7 Corsair-ile kindlaks. Aga selge on see, et minu nõudmised ühele kiivrile võivad tugevalt erineda kellegi teise nõudmistest. Kui kasutad kiivrit ainult tänavasõidus, siis oleks kindlasti paremaid soovitusi, kuna sport-kiivrid on küllaltki lärmakad.Kameeleon kirjutas:
Põhjenda arusaadavalt ....
-
Rider*RR
No siis vaata ikka erinevaid mudeleid poodides. Selle raha eest juba valikut jagub. Tean ise ühte härrat, kes uue Arai Schuberth-i C2-e vastu vahetas. Põhjuseks just seesama lärmakus. Ise kasutan samuti Arai-d ainult koos kõrvatroppidega kiiremal sõidul ja probleemi väga ei tee, aga mugavamale inimesele võib see tülikaks muutuda.Kameeleon kirjutas:Ainult tänavasõidus jah.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.