6. leht 19-st
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 15:55
Postitas Ain
urmas66 kirjutas: ↑17 Juul 2023, 14:56
joel kirjutas: ↑17 Juul 2023, 12:01
urmas66 kirjutas: ↑16 Juul 2023, 14:52
Täpselt sama seaduse alusel tegin mina ehk enne 2004 hävinud oli minul.Kui hiljem(ehk masin peale seda aega liikluses osalenud), siis võtad politseist tõendi ehk teed avalduse, et on kadunud ja siis sellega mnt-sse. Need asjad mu meelest ikka tasuta teenused siiani.
Ma küll ise proovinud ei ole, aga kaldun siiski arvama, et seda tõendit küsimise peale lihtsalt ilusate silmade eest ei anta. Vastasel korral poleks meedia juba aastaid nutulaulusid täis, et fantoomsõidukeid on praktiliselt võimatu arvelt maha saada.
Oled proovinud ? Või tead kedagi kes on proovinud ja ta pole saanud seda teha ?
Kui sa lähed sinna ja teatd,et sul pole seda autot enam olemas,sest see on kadunud või varastataud ära,siis kuidas saab sulle keegi keelduva otsuse anda? Mis võiks olla registri point sellisel juhul?
Kaldun arvama, et versioonil kadunud või varastatud peaks olema sellest ajast ka politseis registreeritud see juhtum. Sarnane teema on kahjunõude esitamine linnale kui sõidad auku või kanali luuki. Kui politseis ei rega siis linn sind jutule ei võta kompensatsiooni saamiseks.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 17:47
Postitas franz125
Ain kirjutas: ↑15 Juul 2023, 10:32
franz125 kirjutas: ↑14 Juul 2023, 22:16
Mis teema nt.selle ajutiselt registrist kustutamisega on?Kas siis ka kukrut kergendada tuleb?
No täna ju ei tea veel selle kohta midagi. Hetkel päästab see mingiks ajaks ainult sundkindlustusest.
Seal MNT lehel selle ajutiselt kustutamise kohta on kirjas et-
Kui omanik otsustab, et ta ei soovi sõidukit teatud perioodil kasutada,
ei pea ta ka liiklusregistrisse kantud sõidukiga seotud kohustusi täitma (nt liikluskindlustus, raskeveokimaks). Sellisel juhul saab ta sõiduki liiklusregistrist ajutiselt kustutada.
Ma oma ühe ratta ajutiselt kustutasin mingi 4-ks aastaks.Keegi tundnud huvi ega tulnud ta ka ise nö.registrisse tagasi.Alles siis kui uuesti kasutusele võtsin pärast ülevaatust.Kusjuures kindlustust sai siis teha enne ülevaatust ainult kuuks ajaks.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 18:01
Postitas will111
Kas uuesti registrisse/kasutuselevõtu puhul oli mingi "erilisem" või mahukam ülevaatus ka, või tavaline protseduur nagu ikka?
Mul on ka 2 sõidukit ajutiselt maas. Ühe võibolla peaksin varsti tagasi tooma ja teise...no sellega veel paistab, võibolla peaks proovima tagasi tuua mootorivahetusega, bensiinilt elektrile, kuigi see ilmselt lihtsalt ülevaatusele minemisega ei õnnestu

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 19:19
Postitas Ain
will111 kirjutas: ↑17 Juul 2023, 18:01
Kas uuesti registrisse/kasutuselevõtu puhul oli mingi "erilisem" või mahukam ülevaatus ka, või tavaline protseduur nagu ikka?
Mul on ka 2 sõidukit ajutiselt maas. Ühe võibolla peaksin varsti tagasi tooma ja teise...no sellega veel paistab, võibolla peaks proovima tagasi tuua mootorivahetusega, bensiinilt elektrile, kuigi see ilmselt lihtsalt ülevaatusele minemisega ei õnnestu
Mul oli üks tsikkel ajutiselt maas. Uuesti registrisse mõne klikiga. Siis kindlustus ja ülevaatusele mis oli täiesti tavapärane.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 19:24
Postitas will111
Sa tegid siis esmalt ära selle nö- ajutise/lühikese kindlustuse üheks kuuks? Huvitav kas see on kohustuslik ka ülevaatuse alustamiseks? (ülevaatusele sõitmiseks on eraldi teema, kuid sinna saab põhimõtteliselt tsikli ka käruga viia...või siis lihtsalt lükata mõnel juhul

)
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 19:37
Postitas Turist
Ain kirjutas: ↑17 Juul 2023, 15:55
Kaldun arvama, et versioonil kadunud või varastatud peaks olema sellest ajast ka politseis registreeritud see juhtum. Sarnane teema on kahjunõude esitamine linnale kui sõidad auku või kanali luuki. Kui politseis ei rega siis linn sind jutule ei võta kompensatsiooni saamiseks.
Võib ka öelda, et saagisid seibideks ja sõid jupikaupa aastate jooksul ära.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 19:56
Postitas Ain
will111 kirjutas: ↑17 Juul 2023, 19:24
Sa tegid siis esmalt ära selle nö- ajutise/lühikese kindlustuse üheks kuuks? Huvitav kas see on kohustuslik ka ülevaatuse alustamiseks? (ülevaatusele sõitmiseks on eraldi teema, kuid sinna saab põhimõtteliselt tsikli ka käruga viia...või siis lihtsalt lükata mõnel juhul

)
Ma reeglina teen kindlustuse tsiklile 6ks kuuks. Nii ka seekord.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 20:14
Postitas Tort
Ajutiselt arvel maas olnud sõidukile lubab teha enne ülevaatust 1 kuu kindlustuse.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 20:19
Postitas Ain
Tort kirjutas: ↑17 Juul 2023, 20:14
Ajutiselt arvel maas olnud sõidukile lubab teha enne ülevaatust 1 kuu kindlustuse.
Selle mõte võiks olla huvitav mis?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 20:34
Postitas franz125
Kas uuesti registrisse/kasutuselevõtu puhul oli mingi "erilisem" või mahukam ülevaatus ka, või tavaline protseduur nagu ikka
Sama puha ja keegi isegi ei küsinud või maininud et miks arvelt maas oli.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 20:39
Postitas Tort
Ain kirjutas: ↑17 Juul 2023, 20:19
Tort kirjutas: ↑17 Juul 2023, 20:14
Ajutiselt arvel maas olnud sõidukile lubab teha enne ülevaatust 1 kuu kindlustuse.
Selle mõte võiks olla huvitav mis?
Minu tõlgendusest ei muutu midagi. See kindlustus oli minu meelest kallim ja mõte on ilmselt tekitada ebamugavust ja veenda inimest oma 5 aastat seisnud sõidukiga ülevaatusele minema. Seltsil ka riskid suuremad.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 20:45
Postitas Madlobster
urmas66 kirjutas: ↑17 Juul 2023, 14:56
joel kirjutas: ↑17 Juul 2023, 12:01
urmas66 kirjutas: ↑16 Juul 2023, 14:52
Täpselt sama seaduse alusel tegin mina ehk enne 2004 hävinud oli minul.Kui hiljem(ehk masin peale seda aega liikluses osalenud), siis võtad politseist tõendi ehk teed avalduse, et on kadunud ja siis sellega mnt-sse. Need asjad mu meelest ikka tasuta teenused siiani.
Ma küll ise proovinud ei ole, aga kaldun siiski arvama, et seda tõendit küsimise peale lihtsalt ilusate silmade eest ei anta. Vastasel korral poleks meedia juba aastaid nutulaulusid täis, et fantoomsõidukeid on praktiliselt võimatu arvelt maha saada.
Oled proovinud ? Või tead kedagi kes on proovinud ja ta pole saanud seda teha ?
Kui sa lähed sinna ja teatd,et sul pole seda autot enam olemas,sest see on kadunud või varastataud ära,siis kuidas saab sulle keegi keelduva otsuse anda? Mis võiks olla registri point sellisel juhul?
Auto ei "kao" ära, see lammutatakse ebaseaduslikult
Varguse korral tuleb PPA'sse avaldus kirjutada, mida siis menetletakse (valeütluste andmise eest võetakse vastututusele kui uurimine sinnani peaks jõudma ja auto jääb ikka registrisse)
Ma olen nii 99% ulatuses kindel, et see maks ikka ajutiselt maha võetud sõidukitele ei rakendu. Igasugu muuseumid ja kollektsionäärid maksavad emaseks ennast (vabndust nii binaarse võrdluse pärast).
Selle eest, et kõik maksma ikka ei pea ja summa on natuke väiksem kui kõige suurem välja hõigatu, ootavad autorid südamlikku tänu ja meelespidamist valimiskasti juures, sest suutsid ennast ohverdava tööga selle kõige hullema versiooni ära hoida.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 17 Juul 2023, 21:06
Postitas Henn
► Näita Spoilerit
Selle eest, et kõik maksma ikka ei pea ja summa on natuke väiksem kui kõige suurem välja hõigatu, ootavad autorid südamlikku tänu ja meelespidamist valimiskasti juures, sest suutsid ennast ohverdava tööga selle kõige hullema versiooni ära hoida.
Kui Toompea kunnid said TRAM-st teada, et sõidukeid on n tükki, siis excel andis nx= mitusada milkut. Iga sõiduk siis 5-20eur kuus.
Nüüd peab need eksponaadid ja fantoomid valemist välja võtma. Enam ei tule mitusada milkut, aga see nuts on juba eelarvesse kirjutatud. Lähemas tulevikus saab 5-20eurist 15-55eur jne.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 14:14
Postitas joel
Madlobster kirjutas: ↑17 Juul 2023, 20:45
Ma olen nii 99% ulatuses kindel, et see maks ikka ajutiselt maha võetud sõidukitele ei rakendu.
Praegu ajakirjanduses ilmuva põhjal tundub pigem, et vist ikka rakendub.
https://www.delfi.ee/artikkel/120217847 ... tusringile
„Samuti loodame aastamaksuga lahendada probleemi looduses ja kortermajade parklates seisvate romudega. Tahaksime jõuda sellise maksumudelini, mis paneks inimesed oma romud kokku korjama ja nõuetekohaselt lammutama,“ sõnas minister.
Põhjendused maksule on muidugi sama "mõistlikud", nagu tavaliselt:
"Meie sõidukipark vananeb ja saastab keskkonda, olgu selleks siis üldine tervist kahjustav õhusaaste või ummikud linnades. Puhtama ja säästlikuma elukeskkonna tagamiseks on meil vaja seda trendi muuta, üheks abivahendiks on siin maksupoliitika,“ selgitas rahandusminister Mart Võrklaev (Reformierakond).
[...]
„Mõistame hästi, et Eesti eri paigus on auto hädavajalik ja kõik vanemate autode omanikud ei jaksa soetada säästlikumaid sõidukeid. Kinnitan neile, et sellega oleme maksu disainimisel ka arvestanud,“ sõnas rahandusminister, märkides, et sõiduki vanus vähendab maksu suurust.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 17:09
Postitas Turist
"Meie sõidukipark vananeb ja saastab keskkonda, olgu selleks siis üldine tervist kahjustav õhusaaste või ummikud linnades. Puhtama ja säästlikuma elukeskkonna tagamiseks on meil vaja seda trendi muuta, üheks abivahendiks on siin maksupoliitika,“ selgitas rahandusminister Mart Võrklaev (Reformierakond).
[...]
„Mõistame hästi, et Eesti eri paigus on auto hädavajalik ja kõik vanemate autode omanikud ei jaksa soetada säästlikumaid sõidukeid. Kinnitan neile, et sellega oleme maksu disainimisel ka arvestanud,“ sõnas rahandusminister, märkides, et sõiduki vanus vähendab maksu suurust.
Kuidas see maks siis autode keskmist vanust peaks vähendama kui vanematel on maks väiksem?

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 18:02
Postitas will111
Kui veel endiselt on keegi, kes pole aru saanud siis selle maksu AINUKE eesmärk on konfiskeerida pea kõigilt riigi kodanikelt lihtsalt iga-aastaselt teatud summa raha. Mingeid muid eesmärke ei ole...kogu see muu mull, mis sinna juurde kokku mullitatakse mingite poliitikute, ametnike ja muude "rohespetsialistide" poolt on lihtsalt täiesti tavaline häma.
Eks nad üritavad jah seda konfiskeerimist kujundada kuidagi nii, et rikkamatult/jõukamatelt konfiskeeritav summa oleks ikka natuke suurem kui vaesematelt. Samas on vaja ikkagi kõigilt ja nii palju kui võimalik kätte saada.
Tegelikult oleks päris pull vaadata kui see automaks hakkaks olema täpselt näiteks konkreetse auto hetke turuväärtuse ja tootmisaasta põhine

Ehk siis et näiteks need iga aasta uue 50k auto ostjad hakkaks maksma näiteks aastas 10% auto turuväärtusest ja nii iga auto kohta. Mõne vanema ja odavama auto omanikud aga maksaks näiteks 5% auto turuväärtusest. Ja riigikoguliikmed hakkaks oma ametiautode eest seda automaksu maksma ISIKLIKUST rahast

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 19:34
Postitas yeekim
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht, juuli 2023.
Erkki Ots: Piinlik on, seltsimehed poliitikud!
Antropoloogia on teadusharu, mis uurib inimest kui bioloogilist ja sotsiaalset olendit. Eestis võiks antropoloogid teha ainulaadse uurimistöö piinlikkuse teemal, sest seda esineb juba liiga paljudes eri vormides. Loetlen siinkohal vaid mõne neist.
Peaministripiinlikkus: meie valitsusjuht esineb Euroopas sõjaprintsessina, aga kodus oma 162 000 valija ees ei julgenud isegi maksudebatti avada, sest kartis kaotada hääli! Pärast valimisi teatas ta, et kõik ju saavad niigi aru, et makse on vaja tõsta. Tunnistan – mina olen üks küündimatu, kes ei saanud!
Naabripiinlikkus: Soome äsjastel valimistel käis maksuarutelu hommikust õhtuni ning paljuski selle põhjal valija ka hääletas. Eesti ja Soome poliitika taset võrrelda on lausa piinlik.
Vallapiinlikkus: Eesti poliitika tase on selline, kus veel äsja valla raha eest autosid sebinu jutlustab meile, kui hea on automaks, ja soovitab pööblil osta odavam auto … oma igivana auto asemele.
Euroopa-tipu-piinlikkus: oleme autopargi vanuselt Euroopa tipus, aga kahjuks tagantpoolt koos Leedu, Rumeenia ja Kreekaga. Eestlane lihtsalt ei jaksa endale uuemat autot osta ja sõidabki keskmiselt (!) ligi 17 aastat vana autoga. Stenbocki maja aknast neid parsasid muidugi ei näe.
Auto(registreerimis)maksu-puudumispiinlikkus: sest meil lihtsalt polegi automaksu. Õieti on, aga seda nimetatakse esmaregistreerimise riigilõivuks – iga jumala auto pealt tasud Eestis 196 €, Lätis 48 € ja Leedus 0–130 g/km CO2-saastega auto eest 25 € (140–179 g/km 45 € ja üle 180 g/km auto eest 126 €). Soomeski on lõiv veerandi võrra väiksem!
Progressiivsuspiinlikkus: juhtparteid räägivad Eestist kui rohetiigrist ja innovatsiooniliidrist, aga veel ühe automaksuga tagatakse meile esikoht tänaval tossavate romude arvestuses. Muidugi ostaks ka eestlane uue, puhtama ja ökonoomsema auto koos hädapidurdi, rajahoidiku jpm sellisega, aga raha ju pole … Piinlikkustundeta räägivad poliitikud, et olulisem on täita riigikassat ja laduda kõigile autodele otsa ostuhetkel veel üks maks ja lisaks veel igaaastane maks, mis tagabki meile aastateks iganenud ja ohtliku autopargi.
Autokasutusmaksu-puudumispiinlikkus: erinevalt meie naabritest läheb kütuseaktsiisist – mis on sisuliselt auto kasutamise maks – Eestis teede korrashoiuks alla poole. Ülejäänu kaob lihtsalt riigi põhjatusse kukrusse.
Rohepesupiinlikkus: valimistel valjult kuulutatud rohepööre ununes kohe, kui oli vaja täita riigikassat. Automaks pidavat arvestama ka kütusekuluga, kuid samas saab maksu kaela ka nullsaastega auto. Eriti piinlik on see sellepärast, et kõrge intressi ajal on keskmisest kallima (pistik)hübriidi või elektriauto ost niigi valusam. Aga mida teevad naabrid? Norras ostad elektriauto käibemaksuvabalt, Leedus saab firma selle samuti tagasi.
Olen nõus, et priiskava auto (Lätis alates 90 750 €) omanik võiks maksta nn luksusmaksu, aga kuni 130 g/km heitega uuel autol ei tohiks olla mingit maksu. Ja mida arvavad IMFi maksusoovitajad sellest, et Eesti auto keskmine vanus 16,7 aastat on ELi keskmisest (11,8) ulmekaugel?
Europarlamendis on heaks kiidetud plaan tõsta aastaks 2033 kõigi majade energiatõhusus D-klassini. Automaksudemagoogia järgi peaks seega varsti tulema lisamaks kõigile, kes elavad F-, G- ja E-klassi majas! Naiivselt loodan, et seda ettepanekut maksuleiutajad tõsiselt ei võta, vaid üritavad leida ka mõne võimaluse kärpida riigi kulu.
Erkki Ots on hariduselt autoinsener, aga töötanud ainult autoajakirjaniku ja -kaupmehena. Teda huvitavad nii autod, liigutagu neid vesinik või V-8, kui ka autondusega seotud arengud.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 19:49
Postitas franz125
Ja riigikoguliikmed hakkaks oma ametiautode eest seda automaksu maksma ISIKLIKUST rahast

Mis mõttes isiklikust,ikka esinduskulude eest.Neil pole isiklikku raha,neil on nendele antud meie raha.

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 20:04
Postitas will111
Kurat jah...meeltesegaduses jäi see fakt kahe silma vahele, vabandan!

Tegelikult, mõnel silmapaistval erandil seal midagi ehk isegi on. Üks vist kunagi müüs kuskil talus mingeid aretatud kitsesid ja mõned pidavat istungite ajast taksot sõitma. Kindlasti paar tükki tegeleb veel "vabast ajast" püstijalakomöödiaga ning mõni müüb ka vanglas kohvimasinaid
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 22:08
Postitas Tuuletallaja
Kuule, püstijalakomöödiaga tegelevad nad seal vähemal või rohkemal määral kõik, ainult see pole enam naljakas ega ka hale-naljakas, vaid lihtsalt hale.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 19 Juul 2023, 22:27
Postitas urmas66
Siin on väärt mõtted kõik välja öeldud ja käsi südamel kinnitab poliitik, et kõik on ainult keskkonna heaks, rahakogumine pole üldse plaaniski või siis pigem pole isegi plaanis olnud
Ma ise kuulasin tema heietamist KUKU eetris ja kohe selline "usalduslik" tunne tuli peale, et meie raha läheb ainult parema elu nimel kuhugile.Ainult see jäi mainimata kelle elu see kogutud maks paremaks tegema hakkab
https://www.err.ee/1609038593/vorklaev- ... ige-linnas
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 00:02
Postitas franz125
Mul kõik liikurid nii rattad kui masinad üle 20a.vanad järgmiseks aastaks..Nii et kamba peale kokku iga aasta120 raha.Topelt vähem kui kõige odavama uue panni liising ühes kuus.

Ilgelt kisub loodust säästma.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 11:08
Postitas motikus
Tegin oma kaherattalise jaoks ka arvutused, vastavalt
siin toodud valemitele
Tühimassi ja võimsuse põhise kava järgi oleks mu aastamaks
122 eurot
CO2 põhise kava järgi oleks aastamaks
52 eurot.
Motikate jaoks ilmselt saab olema päris oluline, kumb kava lõpuks seaduseks saab.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 11:10
Postitas maatriks
motikus kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:08
Tegin oma kaherattalise jaoks ka arvutused, vastavalt
siin toodud valemitele
Tühimassi ja võimsuse põhise kava järgi oleks mu aastamaks
122 eurot
CO2 põhise kava järgi oleks aastamaks
52 eurot.
Motikate jaoks ilmselt saab olema päris oluline, kumb kava lõpuks seaduseks saab.
Mootorratastele on eelnõu VTK järgi maks fikseeritud 30€/aasta.
Summasid arvestamata tundub mõistlikum see variant, mis maksustab ka elektriautosid. Aktsiisi elektriautod ei maksa, aga teid kulutavad, pargivad, ummikuid tekitavad ja toota ning utiliseerida on neid samuti tarvis.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 11:11
Postitas motoreis
motikus kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:08
Tegin oma kaherattalise jaoks ka arvutused, vastavalt
siin toodud valemitele
Tühimassi ja võimsuse põhise kava järgi oleks mu aastamaks
122 eurot
CO2 põhise kava järgi oleks aastamaks
52 eurot.
Motikate jaoks ilmselt saab olema päris oluline, kumb kava lõpuks seaduseks saab.
Jaga valemit või kalkulaatorit palun!

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 11:22
Postitas Madlobster
Huvitav, kas härra minister elab kuskil loftis, mille aknast paistab naabrimehe lääpas Datsun, mida ta pole nõus romulasse viima?
See, et saab linnast romusi vähemaks jutt käib enne ja peale lõunat. Eesti mastaabis on need mõned esteetilist pilti riivavad korjused marginaalne probleem. Tapame sääske kirvega, oi lõin jala ka otsast ära.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 11:47
Postitas motikus
motoreis kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:11
motikus kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:08
Tegin oma kaherattalise jaoks ka arvutused, vastavalt
siin toodud valemitele
Tühimassi ja võimsuse põhise kava järgi oleks mu aastamaks
122 eurot
CO2 põhise kava järgi oleks aastamaks
52 eurot.
Motikate jaoks ilmselt saab olema päris oluline, kumb kava lõpuks seaduseks saab.
Jaga valemit või kalkulaatorit palun!
Valemid on seal mu postis toodud err.ee lingil. Tegin arvutused endale omas excelis, kindlasti võib viga ka sees olla
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 11:50
Postitas motikus
maatriks kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:10
motikus kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:08
Tegin oma kaherattalise jaoks ka arvutused, vastavalt
siin toodud valemitele
Tühimassi ja võimsuse põhise kava järgi oleks mu aastamaks
122 eurot
CO2 põhise kava järgi oleks aastamaks
52 eurot.
Motikate jaoks ilmselt saab olema päris oluline, kumb kava lõpuks seaduseks saab.
Mootorratastele on eelnõu VTK järgi maks fikseeritud 30€/aasta.
Summasid arvestamata tundub mõistlikum see variant, mis maksustab ka elektriautosid. Aktsiisi elektriautod ei maksa, aga teid kulutavad, pargivad, ummikuid tekitavad ja toota ning utiliseerida on neid samuti tarvis.
Vanusest ja kõigest muust sõltumata? Saad lingi ka visata?
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 12:02
Postitas Tuuletallaja
Madlobster kirjutas: ↑20 Juul 2023, 11:22
Huvitav, kas härra minister elab kuskil loftis, mille aknast paistab naabrimehe lääpas Datsun, mida ta pole nõus romulasse viima?
...
Poxxuy see Datsun, see on ju kindlasti 20+ aastat vana.
Muidu tegin oma sõidukipargi peal kiire arvutuse ning esimene variant tuleks soodsam aga igaljuhul pääseks kõik peale proua riisiraketi 30 juudirublaga aastas.
Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"
Postitatud: 20 Juul 2023, 13:35
Postitas bezdomn6i
Vana auto, motikas ja mopeed kõik sama mõõduga? Nõrgalt panevad.