Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
ES-tulnud huvile vastates siis et:
Fazer 1000, 3 hooaeg, küsimusele kus sõitma oled õppinud oli vastus "milleks vajalik eraldi õppimine"(sel hetkel me oma jutuga prognoosini ei olnud jõudnud veel), esimest korda sellel teel, kiirus ca 100km/h(sõitja enda sõnutsi!!!), nahast kombe ilma seljakaitsmeta.
Põhjus valesti valitud kiirus+ilmselt valed sõiduvõtted.
Kes siinkohal mõtleb, et sellised asjad juhtuvad teistega, mitte temaga või kui keegi arvab et oskab "liiga hästi" sõita, et mitte õppida, olen valmis korraldama nüüd ja edaspidi kohtumisi selliste mõtteviiside ohvritega.
Garanteerin te ei taha näha nutvaid mehi, see ilme inimese näos, kui ta saab teada oma perspektiividest...te ei taha seda näha!
Tehke kõik endast sõltuv et seda ei juhtuks!
P.S. Koht kus eluterveid mõtteviise propageeritakse ning teadmisi ja oskusi jagatakse on Moto-Survival. Tänud ja edu neile minu poolt.
Värskete muljetega Survivalilt
Ando
-
- Postitusi: 17
- Liitunud: 03 Mai 2008, 01:09
- Tsikkel: Honda Shadow 750 Aero
- Asukoht: Tartu
Kas tõesti peale pauku veel selline suhtumine, et milleks see õppimine et küllap olid süüdi teeolud ja päike ja ilm ja kütus jne...
Autokoolid võiks šokikoolituse tõsiselt programmi võtta. Näitaks noorele lubade tahtjale, kuhu selline arulage suhtumine viib. Hommikust õhtuni. Siis võtaks käest kinni ja viiks platsile.
Samas ei ole kindel, et see aitaks
radowitz kirjutas:hästi kurviline ja kupliline sporditee, mida kasutavad ka paljud jalgratturid ja rulluisutajad
Ma ei tea kas me räägime nüüd samast kohast aga mulle tundub, et küll... paar a. tagasi kui bikega veel sõitsin siis kahe tuttavaga eksisime ära kuna ei teadnud väga täpselt kus see annimatsi ja asjad asuvad - mingi sildikese ledisime, et puhkekeskus vms ja kütsime minema.
Mina ees teised sabas... samuti mingi tõus oli ja peale tõusu oli kohe rämedalt järski vasak kurv, mina sain pidama ja oleks kurvi läbinud kuid tagumistele tuli see nii ootamatult, et teine libises mulle õrnalt otsa - riivas ja pani välja ning kolmas tuli peaagu praktiliselt otse alla võssa.
Muideks tol ajal ei olnud seal vapsee mingeid märke üleval.. selline mulje jäi nagu tegu oleks olnud täiesti tavalise kitsama metsavahe teega! Ei mingit silti spordirajast või kiirusepiirangust... 0 - mitte midagi. Asfaldi kvaliteet oli super lausa.
Ega siin muidugi kedagi süüdistada peale iseenda pole - ei ole ju vaja na suure kiirusega sellises kohas sõita kuid samas see mingi meeletu kiirtee kiirus kah nüüd ei olnud.
Inimene ei teadvusta täit tõde isegi veel siis mitte kui jalad ei liigu, arvatakse, et küll ära paraneb, või et küll arstid terveks teevad!
Paraku on nii, et kõike tänapäeval veel ei ole võimalik taastada:(
Ja sel hetkel ta ei teadnud veel milline on tema tulevik!!
Need inimesed jäävad sageli oma puudega üksi, sõbrad sõidavad tsiklitega edaspidi teistesõpradega ja see inimene võetakse tõenäoliselt omasuguste ratastooli inimeste sekka...see on teine täiesti uus elu.
Keegi ei huvitu(peale väga kitsa lähikonna) enam mis elu need inimesed edaspidi elavad ja mis nendest saab. Hea näide on vast kõigile teada ja tuntud kuulus Eesti motosportlane kelle käekäigu vastu on avalikkuse huvi ammu kadunud!
Liikluses rumalusest kannatada saanud inimese ja motospordi ohvri vahel on muidugi vaks vahet.
Motospordi juures tehakse kõik, et midagi sellist ei juhtuks,motosportlased võtavad teadvustatud riske ja traumatism on seal tõesti väiksem kui ehk isegi jalgpallis.
Liikluses paraku lisaks sellele, et riske ei teadvustata seatakse tõsisesse ohtu ka kaasliiklejad.
Vastutustundetus+lauslollus=süüdimatus
Süüdimatutele teatavasti relvaluba ei anta küll aga A-katti:)
Ando
Suzumen kirjutas:madone kirjutas:ei ole ju vaja na suure kiirusega sellises kohas sõita kuid samas see mingi meeletu kiirtee kiirus kah nüüd ei olnud.
2006a sügis, kui tuli sammud seada sõbra matustele. Surma sai kiirusel 40km/h. Temaga koos sõitnud tagareisijal oli ainult hüppeliigese nihestus. Asi pole kiiruses. Vaid sõiduoskuses, kaitsmetes ja mõistuses sõitja peas. Ei viitsi hala jälle üles tõsta. Kui ei jõua kohale...mis siis ikka. Käige plätudega poes (see ju ainult km kaugusel, mis seal ikka saab juhtuda), sõitke lühikeste pükstega ja ilma kombeta (noo palav on juu) ja ärge mingil juhul kasutage kilpkonna (see seljakaitse ju nii kallis, ebamugav ja mõtetu).
Igale motomehele EI ole kingitud teist sünnipäeva. Ja seda, kas Sulle on saad alles pärast õnnetust teada...kui saad.
Suzumään ma jagan sinuga seda arvamust täitsa, et aeglasel kiirusel võib täiesti vigaseks kukkuda...
AGA antud hetkel oli lihtsalt asi selles, et aeglasema kiirusega oleks jõudnud ideaalselt reageerida ning me oleks kõik kolmekeisi õnnelikult annimatsile lõpuks jõudnud!
Mis puudutab varustust siis kõik mehed korralike bikedega, täis nahkkombe varustustes ning vägagi korralikud kiivrid peas + muu.
Sa peaksid teadma küll, et ma vist plätuga sõitmas ei käi...
Kellegagi midagi ei juhtunudki.. aga viimase bike polnud enam suurt sõidukõlblik.
Tips kirjutas:Keilas sõitis peateel sõitvale Volkswagen Golfile, milles oli rallikorraldajad küljepealt sisse rollerivend. Naljakas inimene oli rolleri selga sattunud. Ilmselt tekkis tal soov üle tiheda liiklusega peatee pimedat sõita
. Autol kere kõver ja tüüp ise oli ka kõveras maas. Üldiselt on hea kui keegi ise ka natukene looduse selektsioonile kaasa aitab.
Artikkel ---> http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=18870342
-
- Postitusi: 124
- Liitunud: 19 Veebr 2007, 15:06
- Tsikkel: Yamaha XJR1300
- Asukoht: tallinn
Tips kirjutas:haldjas kirjutas:Suzu-poiss kirjutas:Eile 10.05.2008 toimus bike ja maasturi kokupõrge tallinn haapsalu maanteel umbes kella 13.40 paiku umbes 20 km enne laitset, bike oli suzuki gsxr sinist värvi ja maastur oli must, mis juhtus ? olin mööda sõitja. Bike mees oli terve ja jalutas ringi. Bikest suurt asja vist pole enam :S
Ei oska öelda,kas tegu on sama õnnetusega mida mina mõtlen,aga 10.05 sõitis kõrvalteelt autole ette roller (alaealine, viidi haiglasse) .Tallinna Rally korraldajad olid Laitsest teel tagasi Tallinna (neil olid tõesti tumedad maasturid,aga ka teised autod).Igal juhul korraldaja helistas (me toitlustasime rallyt lauluväljakul-seega tunnen korraldajaid) ja ütles,et auto suht katki ja selle tõttu viibisid ka ametlikud rally tulemused ja nende teavitamine. Rolleritel vist mingit kindlustust nõutud ametlikult pole, kuidas sellisel juhul siis kindlustusasjad korraldatakse või peavad lapsevanemad nüüd auto remondi kinni maksma?
Ei see ilmselt ei olnud see laks. Keilas sõitis peateel sõitvale Volkswagen Golfile, milles oli rallikorraldajad küljepealt sisse rollerivend. Naljakas inimene oli rolleri selga sattunud. Ilmselt tekkis tal soov üle tiheda liiklusega peatee pimedat sõita
. Autol kere kõver ja tüüp ise oli ka kõveras maas. Üldiselt on hea kui keegi ise ka natukene looduse selektsioonile kaasa aitab.
No enne Laitset se avarii mis oli kindlat Bike ja Suzuki Gsxr uuem pill ja auto oli must Mitsubishi. ( Ei usu et rolleri vennad nii targad on et kasutaksid nahk kombet mille üla osa rippus vöö kohast alla kui vana ringi jalutas ja moblaga rääkis, nagu mainisin siis Se suzuki oli sinise valgea
53300612
-
- Postitusi: 151
- Liitunud: 23 Sept 2007, 18:26
- Tsikkel: honda/suzuki
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Huviline7 kirjutas:Tips kirjutas:Keilas sõitis peateel sõitvale Volkswagen Golfile, milles oli rallikorraldajad küljepealt sisse rollerivend. Naljakas inimene oli rolleri selga sattunud. Ilmselt tekkis tal soov üle tiheda liiklusega peatee pimedat sõita
. Autol kere kõver ja tüüp ise oli ka kõveras maas. Üldiselt on hea kui keegi ise ka natukene looduse selektsioonile kaasa aitab.
Artikkel ---> http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=18870342
Kindel vale kollane ajakirjandus-rollerit juhtis ALAEALINE ! Vähemalt see,kes rally korraldajate autosse sisse sõitis.
Ju sul on õigus Suzu-poiss.Vabandust vale oletuse pärast.Päikest.
Ja täiesti nõus Suzumeniga ! Võtsin selle "uljaspea " väljendi maha, sest maailm on ikka väike küll, mees kelle isast ( minu mehe sugulane) kirjutasin, surmasõidu maha, sest ta oli selle foorumi liige ja talle on isegi terve teema pühendatud,mina olen ju siin uus ja ei teadnud seda.Vabandused Mäletan,et olime otepääl kaitseliidu lauda tegemas kui Tõnise isa helistas,et Tõnist enam ei ole.....
Alles paar nädalat tagasi käis Tõnise isa külas ,peast hall ja ikka rääkis Tõnisest.....valu ei lõppe lähedaste südameis kunagi....
Ja vahet pole ,kas oli see roller või too roller,see õnnetus või too õnnetus....kellegi laps on jälle haiglas.....ja vigu teeme me elus kõik, pole mõtet kedagi süüdistada ahh, kurb teema.....
haldjas kirjutas:Huviline7 kirjutas:Tips kirjutas:Keilas sõitis peateel sõitvale Volkswagen Golfile, milles oli rallikorraldajad küljepealt sisse rollerivend. Naljakas inimene oli rolleri selga sattunud. Ilmselt tekkis tal soov üle tiheda liiklusega peatee pimedat sõita
. Autol kere kõver ja tüüp ise oli ka kõveras maas. Üldiselt on hea kui keegi ise ka natukene looduse selektsioonile kaasa aitab.
Artikkel ---> http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=18870342
Kindel vale kollane ajakirjandus-rollerit juhtis ALAEALINE ! Vähemalt see,kes rally korraldajate autosse sisse sõitis.
Ju sul on õigus Suzu-poiss.Vabandust vale oletuse pärast.Päikest.
Ja täiesti nõus Suzumeniga ! meie peretuttava poeg-uljaspea ka arvas,et kogu maailm on tema päralt ja ka kogu maantee.....tänaseks ei möödu päevagi kui isa ta haual ei käi, murtud vana mees......
Uudis keila õnnetuse kohta on igat pidi õige, iseasi kas see oli ikka rally korraldaja.
teejooksik kirjutas:Samas ei ole kindel, et see aitaks
Aitab küll. Kui politseinik seisab tänaval siis sa lähed üle sebra. Kui ei siis lõikad. Minu virtuaalne "politseinik" on mobiili display-l. millele ma enne sõitu pilgu viskan. Ning see aitab tõmblemiste vastu olen täiesti veendunud. Miskipärast see portaal ei taha siia kainestavaid pilte või memuaare üles panna, kuigi võiks. Nii mõnigi tuulepea oleks ettevaatlikum.
madone kirjutas:radowitz kirjutas:hästi kurviline ja kupliline sporditee, mida kasutavad ka paljud jalgratturid ja rulluisutajad
Ma ei tea kas me räägime nüüd samast kohast aga mulle tundub, et küll...
täpselt sama koht ja sama suund
madone kirjutas:Mina ees teised sabas... samuti mingi tõus oli ja peale tõusu oli kohe rämedalt järski vasak kurv, mina sain pidama ja oleks kurvi läbinud kuid tagumistele tuli see nii ootamatult, et teine libises mulle õrnalt otsa - riivas ja pani välja ning kolmas tuli peaagu praktiliselt otse alla võssa.
just seda situatsiooni lähima maja juurest pärit rahvas kirjeldas. kolmandale vist olla veel tsikkel selga lennanud.
madone kirjutas:Muideks tol ajal ei olnud seal vapsee mingeid märke üleval.. selline mulje jäi nagu tegu oleks olnud täiesti tavalise kitsama metsavahe teega! Ei mingit silti spordirajast või kiirusepiirangust... 0 - mitte midagi. Asfaldi kvaliteet oli super lausa.
nüüd siis 50-märk mõlemal pool teelõigu alguses.
see on hea koht rääkida oma kogemuste läbi saadud teadmisest, et mootorrattaga kurvis enam pidurdada ei saa (nii, nagu autoga seda saab teha), mistõttu tuleb pidurdada enne kurvi piisavalt. et mitte väita, et mulle seda poleks õpetatud autokoolis, aga külge igatahes polnud kleepinud. kurvi peaks läbima teoreetiliselt juba kergelt gaasi peale keerates, et kaalujaotus oleks 60/40 tagarattale, kui suurema pinnaga haakujal. mulle oli see õpetlik igas mõttes - esiteks legendi järgi ei ole küsimus kas, vaid millal - pärast seda jääb seda uljat kuulikindlust oluliselt vähemaks. teiseks - tänu korralikule varustusele (ja eelkõige kõrge säärega jäikadele saabastele) pääsesin vaid mõnepäevase lonkamisega. kolmandaks siis kurvitehnika - slow in, fast out.
-
- Postitusi: 151
- Liitunud: 23 Sept 2007, 18:26
- Tsikkel: honda/suzuki
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Tips kirjutas:See, kellele Keilas rolu sisse lendas oli Ralli tulemuste kontrollija vms. Rääkisin temaga ise. Äkki siis juhtus mitmel rallikorraldajal kaherattalistega õnnetus.
Mina viitasin,et delfi kirjutab,et rolleri roolis oli 21 aastane mees, rally omad ütlesid,et neile sõitis sisse alaealine.Või oli siis see 21 aastane nii pisike ja väeti,et nägi välja nagu laps tegelikult vahet vist pole...jälle üks hooletu haiglas
Sihva Otepää teel on to üldse üks ohtlik kurv, mõned nädalad tagsi sõitsin Otepäält Sihvale kui järsku lendas seal samas kurvis vahtralehega cayenne kummide vilinal ninaeest läbi.
Seal teel ,kui veel tee on võõras ka on 100km/h täielik lollus. Endalgi, kuigi olen kohalik tuleb vahel mõni koht üllatusena ala. kurv kive/liiva täis, tuiskab mõn uljaspea sisekurvis vastu jne.
Tips kirjutas:Keilas sõitis peateel sõitvale Volkswagen Golfile, milles oli rallikorraldajad küljepealt sisse rollerivend. Naljakas inimene oli rolleri selga sattunud. Ilmselt tekkis tal soov üle tiheda liiklusega peatee pimedat sõita
. Autol kere kõver ja tüüp ise oli ka kõveras maas. Üldiselt on hea kui keegi ise ka natukene looduse selektsioonile kaasa aitab.
Hea peretuttav mul. Tuli jah kuskilt, omal pisike poeg kõrvalistmel ja järsku oli roller küljepealt sees. Auto maha kandmisele, pojaga õnneks kõik korras. Auto oli ka täis turvavarustusega ja natuke peale.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
dimi1974 kirjutas:Tervist hea on olla tagasi kodus ja üldse olla elus.Ei ole siin elus meil midagi nii lihtne ja ilus kui paistab.Minu õnnetuse tagajärjel mis ei olnud suurel kiirusel ega ka tihedas liikluses nii öelda 50-60 km/h suutsin ma jääda ilma põrnast ja neerust.Lauges kurvis väike kivi,liiv vale reaktsioon pauk ja edasi oli asi selline mida ma ei osanud elus ette kujutadagi.Peetrust ei näinud aga esimesel ööl käis üks mees imelikke küsimusi esitamas see siis kui olin juba ribadeks lõigatud.Proovisin mitte vastata aga see lihtsalt ei onud võimalik.Kes see oli,olen ma loll... mida iganes.
Eks tabletid aga mõtlema pani siiski oma surelikuse üle.Nii,et varustus selga ja seda ka,et varustus ei ole 100% mis päästab teid.Kes nii arvavad... ma arvasin ka nii.
Ettevaatust ja bike vennad kes te Tallinnas teksadega ja tibisid minidega sõidutate ma ei tea mida öelda raha on,et tsikkel osta aga ......
Parimat Teile hakkan tsiklit jõudu mööda taastama ja kungagi jälle sõitma.
Marek, kiiret paranemist Sulle!!!
Ära muretse, küll ratta korda saad. Mina Sulle vajadusel ööpäevaringselt abiks!
Tere! Olen siin foorumis esmakordselt ja mootorrattad on endale suht võõras teema, aga ei saanud vastamata jätta Breva kommentaarile 10-ndal mail Otepää kandis juhtunud õnnetuse kohta:
ES-tulnud huvile vastates siis et:
Fazer 1000, 3 hooaeg, küsimusele kus sõitma oled õppinud oli vastus "milleks vajalik eraldi õppimine"(sel hetkel me oma jutuga prognoosini ei olnud jõudnud veel), esimest korda sellel teel, kiirus ca 100km/h(sõitja enda sõnutsi!!!), nahast kombe ilma seljakaitsmeta.
Põhjus valesti valitud kiirus+ilmselt valed sõiduvõtted.
Selle konkreetse mootorrattaga oli küll kolmas hooaeg, kuid enne seda on tal olnud üks teine bike ja A-kat 5 aastat, ühesõnaga piisavalt kogemust.
küsimusele kus sõitma oled õppinud oli vastus "milleks vajalik eraldi õppimine"
-kas sa küsisid talt seda kui ta oli õnnetusejärgses shokis või juba tugevate valuvaigistite mõju all? - sest ainult sellisel juhul sai ta nii vastata. Tunnen seda inimest väga lähedalt ja tean, et ta on tähelepanelik ja korralik liikleja (nii auto- kui mootorrattasõidu puhul). Sellel teel on ta ka varem sõitnud, tõsi küll mitte palju ja mootorrattaga vaid mõned korrad. Ja seda, et kiirus 100 km/h oli on ka imelik jutt. Olen temaga rääkinud ja ka nendega, kes temaga koos sõitsid - nende sõnul oli see 70 km/h kanti. Ja jällegi tuginedes sellele, et tunnen seda inimest ülihästi, tean, et 50 km/h alas ei sõidaks ta kunagi 100 km/h-ga. See, et kombel eraldi seljakaitset polnud on küll tõsi, kuid ülejäänud varustus oli tal väga hea.
Kirjutan siin, sest lihtsalt Breva mõnede liialdustega jutust jääb sellest inimesest väga vale mulje, nagu oleks ta hoolimatu uljaspea. Seda ta kohe kindlasti ei ole! Olen nõus, et ta oleks pidanud sõitma lubatud kiirusega, kuid väga suur osa selles õnnetuses oli just nendel õnnetutel kurvidel. Lähedal oleva talu peremehe sõnul juhtub sealsamas konkreetses kohas igal aastal 5-6 õnnetust - mingi hoiatav või ohtliku kurvi märk võiks ja tegelikult peaks seal olema. Võib-olla see aitaks päästa nii mõnegi inimese elu või tervise.
Ja mis diagnoosi puutub, siis on see väga kurb jah... Kui ta kukkus, siis ta maandus lõpuks põllu peal ja seal kohas oli püsti mingi üksik puukänd või -toigas, sellele maandumine võiski selgroole saatuslikuks saada.
Freaksmart kirjutas:dimi1974 kirjutas:Tervist hea on olla tagasi kodus ja üldse olla elus.Ei ole siin elus meil midagi nii lihtne ja ilus kui paistab.Minu õnnetuse tagajärjel mis ei olnud suurel kiirusel ega ka tihedas liikluses nii öelda 50-60 km/h suutsin ma jääda ilma põrnast ja neerust.Lauges kurvis väike kivi,liiv vale reaktsioon pauk ja edasi oli asi selline mida ma ei osanud elus ette kujutadagi.Peetrust ei näinud aga esimesel ööl käis üks mees imelikke küsimusi esitamas see siis kui olin juba ribadeks lõigatud.Proovisin mitte vastata aga see lihtsalt ei onud võimalik.Kes see oli,olen ma loll... mida iganes.
Eks tabletid aga mõtlema pani siiski oma surelikuse üle.Nii,et varustus selga ja seda ka,et varustus ei ole 100% mis päästab teid.Kes nii arvavad... ma arvasin ka nii.
Ettevaatust ja bike vennad kes te Tallinnas teksadega ja tibisid minidega sõidutate ma ei tea mida öelda raha on,et tsikkel osta aga ......
Parimat Teile hakkan tsiklit jõudu mööda taastama ja kungagi jälle sõitma.Marek, kiiret paranemist Sulle!!!
Ära muretse, küll ratta korda saad. Mina Sulle vajadusel ööpäevaringselt abiks!
Aga seda abi kasutan ma ka agaralt ära
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Oh, jah, Külastaja. Alati, kui kellelgi midagi juhtub, hakkab see "oleks-poleks". Aga alati oli. Sest juhtus. Hoolitsegem ikkagi enne (no takkajärgi tarkus ja võib endalgi juhtuda, jah), et poleks vaja pärast oletada ja ahhetada. See siis üldine üleskutse. Võõras valu ununeb rahval varsti ja elu keeb edasi, aga kasu sellestki, kui korrakski gaas maha võetakse.
Tere!
Ma ei kavatse laskuda pikka diskussiooni.
Seda eelkõige sel põhjusel, et kogemusi ja maailmavaateid on palju erinevaid.
Nii ES kui avalikult kohtan nii intelligentseid kommentaare, kui ka kommentaare rumaluse ääremaadelt.
Mõned märklaused vaid:
-Olen alati kannatanuga ühes paadis, vastasel korral ei saaks ma oma tööd teha.
-Minu postituste sihtgrupiks olid just nimelt "külalise" jt. analoogse mõttemaailmaga inimesed.
-Delikaatseid isikuandmeid avalikustavad siin pigem need kes püüavad mingil isiklikul põhjusel kannatanut heas valguses näidata.Kellele? Milleks?
-Keegi ei ole kannatanu isikule halba varju heitnud. Ma viitasin oma postitustes vaid levinud väärale suhtumisele.
-Postituste eesmärk oli võimalik preventsioon, mitte takkajärgi näägutamine.
-Sõbrad tulge maapeale, seda õnnetust enam olematuks ei tee, isegi kõige parema kiidulauluga kannatanule, küll aga ehk mõni loeb ja mõtleb enne kui tsikli selga istub!
Tulge teda vaatama ja räägime!
"Selle konkreetse mootorrattaga oli küll kolmas hooaeg, kuid enne seda on tal olnud üks teine bike ja A-kat 5 aastat, ühesõnaga piisavalt kogemust" "Olen nõus, et ta oleks pidanud sõitma lubatud kiirusega, kuid väga suur osa selles õnnetuses oli just nendel õnnetutel kurvidel."
...õnneks kuulen harva nii rumalat juttu
"Lähedal oleva talu peremehe sõnul juhtub sealsamas konkreetses kohas igal aastal 5-6 õnnetust - mingi hoiatav või ohtliku kurvi märk võiks ja tegelikult peaks seal olema. Võib-olla see aitaks päästa nii mõnegi inimese elu või tervise"
...Oma elu ja tervise eest peab inimene ikka eelkõige ise hoolt kandma.
Isegi kui kõik maailma inimesed annaks endast parima õnnetuste ärahoidmiseks, ei piisaks sellest, kui inimene ise seda ei tee!
SA TÜK Neurokirurg
Ando Vaher
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
...Oma elu ja tervise eest peab inimene ikka eelkõige ise hoolt kandma.
Isegi kui kõik maailma inimesed annaks endast parima õnnetuste ärahoidmiseks, ei piisaks sellest, kui inimene ise seda ei tee!
Kuldsed sõnad. Ja suhtumisest enda tervisesse saab alguse ka suhtumine kaasinimese tervisesse.
Iga kord kui siirdun eesti teedelt soome teedele tunnen vaid kergendust. Eestis ei möödu ainsatki sõitu Tln-Tartu või vastupidi ilma, et külm higi kuklas ei püsiks. Tundub, et suurele osale kaasliiklejatest pole homset päeva olemas.
Mitte maanteed pole meil halvad, sealhulgas ka Tln-Tartu mnt. või liiklus neil eriliselt tihe. Hoopis liikluskultuur on täiesti olematu. Ja hoolimine enda ja teiste tervisest.
Otepää juhtumist vaid sedavõrd, et see oli ilmselt mitme halva faktori kokkusattumine. Äärmiselt kahetsusväärne.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Divikas kirjutas:Eestis ei möödu ainsatki sõitu Tln-Tartu või vastupidi ilma, et külm higi kuklas ei püsiks. Tundub, et suurele osale kaasliiklejatest pole homset päeva olemas.
Mitte maanteed pole meil halvad, sealhulgas ka Tln-Tartu mnt. või liiklus neil eriliselt tihe. Hoopis liikluskultuur on täiesti olematu. Ja hoolimine enda ja teiste tervisest.
Ilmselt ei ole Sa mitu aastat Eestis Tln-Trt maanteed siis sõitnud. Või jääd ratta ja riietusega teistele liiklejatele märkamatuks. Aasta aastalt on autojuhtide suhtumine mootorratturitesse muutunud positiivsemaks ning eelmine laupäev hommikul Tallinnast Tartusse sõites ja pealelõunal tagasi Tallinna võis julgelt öelda, et kindlasti pea 1/3 autojuhtidest kui mitte pooled hoidsid nähtavalt tee paremasse serva kui silmasid tagant lähenevaid mootorrattureid. Selleks ei pidanud neil pagasnikus istuma ja täistulega peeglis. V.a ühel juhul ning siis oli ka tegu politseimasinaga mis lõpuks ikkagi parema suunatule märguandega näitas, et "mine mööda".
Üks kaubikujuht tõmbas kohe nii agaralt paremale teeserva, et hea et teeperve peal ei sõitnud. Teine eredamalt meelde jäänud auto oli tumehall jeep mille tagaklaasil suur kleeps "Märkan mootorratturit", kes tõmbas paremale teeserva väga järsult keset kurvi.
Aga kes valmistas huvitava üllatuse oli suvitaja Emajõe kallastelt, kes teeservas põllukividega mööduvate tsiklite peal täpsusviset harjutas! Ei pannud ise seda ajuinvaliidi tähele, aga teine rattur hiljem arvas, et kui selliste munakividega ikka sõidu ajal pihta saad, siis tõenäoliselt oleks püstijäämine kaheldav. Vat milline "autojuht" Emajõe äärest.
Benelli TNT 1130
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Ilmselt ei ole Sa mitu aastat Eestis Tln-Trt maanteed siis sõitnud. Või jääd ratta ja riietusega teistele liiklejatele märkamatuks.
Tln-Tartu vahet sõidan iga kuu mitu korda ja tsikliga sõites kannan tihtipeale ka helkurvesti.
Viimased kogemused möödunud nädalal:
Minnes-vahtralehega sõiduauto oleks minust möödasõidul mulle küljepealt sisse sõitnud kui ma ise (kolonni keskel sõites) hirmsat poognat tehes poleks eest ära tõmmanud. V..t selline.
Tulles-vastutulev kaubik oleks mitte vaid mulle, vaid ka mitmele teisel otse lampi pannud, pulmarongist mööda kihutades ja vastasvööndis laia pannes ja kolm sõidurida tekitades. Kuradi m..n.
eesti liikluskultuur ei erine oluliselt vene omast. Sõidan ka seal iga kuu mõned reisid (mitte küll mootorrattaga). Vahet pole.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Divikas kirjutas:Tulles-vastutulev kaubik oleks mitte vaid mulle, vaid ka mitmele teisel otse lampi pannud, pulmarongist mööda kihutades ja vastasvööndis laia pannes ja kolm sõidurida tekitades. Kuradi m..n.
Lätis oleksid Sul vist kõik mnnid ja koguaeg laseksid ennast täis?
mõttetu ajada enda jonni ju.. et ma sõidan enda reas ja kui keegi tuleb vastu,siis mina küll ei tõmba paremale.
pole ju raske minna natsa paremale.. las teeb siis kolm rida.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
sepp kirjutas:Divikas kirjutas:Tulles-vastutulev kaubik oleks mitte vaid mulle, vaid ka mitmele teisel otse lampi pannud, pulmarongist mööda kihutades ja vastasvööndis laia pannes ja kolm sõidurida tekitades. Kuradi m..n.
Lätis oleksid Sul vist kõik mnnid ja koguaeg laseksid ennast täis?
mõttetu ajada enda jonni ju.. et ma sõidan enda reas ja kui keegi tuleb vastu,siis mina küll ei tõmba paremale.
pole ju raske minna natsa paremale.. las teeb siis kolm rida.
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, CRF 300L
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 49 korda
Lätis oleksid Sul vist kõik mnnid ja koguaeg laseksid ennast täis?
mõttetu ajada enda jonni ju.. et ma sõidan enda reas ja kui keegi tuleb vastu,siis mina küll ei tõmba paremale.
pole ju raske minna natsa paremale.. las teeb siis kolm rida.
No nii hakkaski pihta.
Sõidan ka Lätis (ja mitte ainult) üsna tihti, pole veel ennast täis lasknud.
Seniks kuni selliseid "liikluskultuuri" õigustajaid jätkub, jätkuvad ka nende põhjustatud õnnetused. MINGE SIKU v**u! Sepad ja sepa õpipoisid. Sõitke ennast vastu seina, kelle see asi, aga ärge tulge maanteele teisi tapma.
Aga kui ükskord ise toolis istud, sülle kused ja sinu eidele teine mees põske paneb, on hilja enesele õigustust otsida. Olen korra juba kirjutanud, minge Närvikliinikusse, vaatama sandiks sõitnuid ja sandiks sõidetuid.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Divikas kirjutas:Lätis oleksid Sul vist kõik mnnid ja koguaeg laseksid ennast täis?
mõttetu ajada enda jonni ju.. et ma sõidan enda reas ja kui keegi tuleb vastu,siis mina küll ei tõmba paremale.
pole ju raske minna natsa paremale.. las teeb siis kolm rida.No nii hakkaski pihta.
Sõidan ka Lätis (ja mitte ainult) üsna tihti, pole veel ennast täis lasknud.Seniks kuni selliseid "liikluskultuuri" õigustajaid jätkub, jätkuvad ka nende põhjustatud õnnetused. MINGE SIKU v**u! Sepad ja sepa õpipoisid. Sõitke ennast vastu seina, kelle see asi, aga ärge tulge maanteele teisi tapma.
Aga kui ükskord ise toolis istud, sülle kused ja sinu eidele teine mees põske paneb, on hilja enesele õigustust otsida. Olen korra juba kirjutanud, minge Närvikliinikusse, vaatama sandiks sõitnuid ja sandiks sõidetuid.
aga ennast tunned normaalsena v?Natuke liiga kergelt närvi ei lähe? enda ohjeldamisega ja emotsioonide vaoshoidmisega on kõik korras?
Eideks võid nimetada enda elukaaslast.
enamusel on ikka mingigi austus enda naise vastu ja eideks teda ei nimeta!
kui kõik poleks nii jonnakad ja mõistvalt tõmbaks paremale,siis vast oleks see liikluses ka parem.ei koguneks kõik närviliselt troppi ühe taadi taha kes sõidab maanteel 60ga ja tema seljataga 20 autot ootamas närviliselt möödasõidu võimalust ja võtmas mõttetuid riske kas jõuab v ei jõua.
kui inimesed harjuks selle 3 reaga ja tõmbaks paremale,siis sellist olukorda ei oleks.
ja neid kes teevad 3 rida,ma mnniks küll ei nimetaks.pigem nimetaks neid kes ei võimalda teistele möödasõite.
Mis ma seal närvikliinikus teen? kui minna sinna,siis ei tohiks vist enam tänaval ka jalutada,ei julgeks üldse minna toast välja,kaevaks omale koopa ja elaks mullikiles.
selge on see ,et juhtub õnnetusi.ja väga palju on selliseid õnnetusi mis on tekkinud sellep,et Eestlane on nii krdi kange ja ajab oma õigust taga,ei tohi anda ju kellegile järgi.ikka peab koguaeg panema teisele ära.
Kui oleks inimesed vähe paindlikumad ja mõistaks teisi rohkem ja annaks vahel ka alla,siis oleks olukord ka parem.