42. leht 56-st

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 23 Dets 2012, 11:55
Postitas eerikkarts
Credo kirjutas:
budi kirjutas:

Mida targemad mehed on teinud TDM´i kokkutõmbunud õhupuhasti lõdvikute (mis kuidagi karpade peal ei püsi) pikendamiseks? Või pikendamiseks või mis iganes...

ikka tuleb asju pikendada ja vahejuppe panna ja venitada ja aretada ja mida iganes. siis püsib kaua ja hästi. eriti vanadel ratastel. ja siis tulla ning teha järgmine postitus, kus kurdetakse anomaalsete vigade üle. osta uued.

ikkagist parem kui äratulnud lõdvik! Ja kui rahaline seis pole kiita, kannatab ka ajutise lahendusena see pikendamine küll ja eriti just TDM'il kuna selle lõdviku konstruktsioon võimaldab seda!
Muidugi kohe vaja sappi pritsida?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 23 Dets 2012, 20:49
Postitas nolev
budi kirjutas:

Mida targemad mehed on teinud TDM´i kokkutõmbunud õhupuhasti lõdvikute (mis kuidagi karpade peal ei püsi) pikendamiseks? Või pikendamiseks või mis iganes...

Mina astusin veoauto tagavaraosade kauplusesse ja ostsin sealt paraja läbimõõduga lõdviku ning tegin sellest uued vahejupid. Kinnitasin lõdviku klambriga nii karburaatorite, kui ka õhupuhasti külge. Kinnitada saab edukalt kruvikeerajaga eemaldatud sadula ja paagi puhul. See oli ´93 a TDM puhul. Uuemateda peaks see samuti võimalik olema. Tänaseni on väga hästi püsinud.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 30 Dets 2012, 23:00
Postitas Loff

Kas 2005.a. TDM 900 jaoks 66k km läbisõit on fataalne? Muidugi oleneb kõik hoodusest ja kasutusmaneerist.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 31 Dets 2012, 00:41
Postitas pritsu

Ei usu


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 31 Dets 2012, 00:44
Postitas Anders

Ei midagi erilist. 66k läbisõidu kohta meenus, et umbes sealmaal vahetasin oma TDM-il esihargi laagrid. Hetkel on 79k ees ja toimib kenasti, kui ise just midagi vussi ei keera :)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 12 Jaan 2013, 23:51
Postitas ubin

tere, kisun vähe ratast hoolduseks laiali ja mure, kuda esigondli osadeks saab. Nimelt see sisemine spido osa välimisest. Jõudu ei tahtnud kasutada, et pärast tõdeda, ahah nii see käis, ning jupid taga. :D


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 13 Jaan 2013, 00:16
Postitas pritsu

Ma sain nii, et kinnitasin ratta kehvasti koormarihmadega haagise külge. 5-7 sekundit ja kondel [Motobot: õige on "gondel"] kenasti osadeks. Näiteks.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 13 Jaan 2013, 09:55
Postitas lermo

Eile just lappasin enda ratta laiali. Kõigepealt eemaldad tuuleklaasi, spidoka ümbrisplaadi ja küljeplastikud. Seejärel tuleb pealmine plastik ära, vist oli peale kruvide ka miskiste nagadega paigas, tuleb natuke kruvikaga kõrvalt aidata. Ja viimasena tuleb suur ninakondel maha, kui seest tule ümbert neli mutrit lahti lasta.

PS: Soovin lasta taskukohase hinnaga plastikud üle värvida. Kuna näitusekvaliteeti taga ei aja, siis kas keegi osakab siinsetest tipptegijatest soodsama hinnaklassiga kohta soovitada? Summuti-pükste vahelist vahejuppi oleks kah vaja. :roll:

ubin kirjutas:

tere, kisun vähe ratast hoolduseks laiali ja mure, kuda esigondli osadeks saab. Nimelt see sisemine spido osa välimisest. Jõudu ei tahtnud kasutada, et pärast tõdeda, ahah nii see käis, ning jupid taga. :D


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Veebr 2013, 18:31
Postitas hulljuhan

Tere Foorumlased!

Mure kütusepumbaga.
Nimelt suri ära elektriline kütusepump, olen uurinud juba paarist kohast aga pole siiani veel leidnud miskit.
2001 TDM 850 sellel originaalis elektriline kütusepump. Kas keegi on olnud sellise probleemiga silmitsi, kustkohast seda pumpa veel küsida võiks?

Tervitades,
Marko


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 11 Veebr 2013, 18:40
Postitas yeekim

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 12 Veebr 2013, 00:26
Postitas hulljuhan

on selgunud, et ainult sellest tükist on vähe kasu... sellepärast, et pumba sees olev mähis on täielikult lühises ja ei liiguta magnetit. Magnet ise liigub.
Seega on mul tarvis ikkagi uut pumpa. Töötab see ratas ka ilma selle pumbata aga vaevalt, et need Yamaha insenerid päris lollid olid ja ilmaasjata selle pumba sinna panid. Kas kellelgi on teada mistarvis see pump seal üldse on? Võimalik, et karpad ei saa kütust kätte kui paaki on vähe kütust jäänud, paagi põhi vist natukene madalamal kui karpad.
Arvamused?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 12 Veebr 2013, 11:37
Postitas eerikkarts

Miks mitte panna Vaakumpump nagu see pisut vanematel TDM'idel?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 12 Veebr 2013, 13:44
Postitas hulljuhan
eerikkarts kirjutas:

Miks mitte panna Vaakumpump nagu see pisut vanematel TDM'idel?

ok, ma usun, et see om mõistlik. Kas keegi oskab nüüd konkreetselt öelda kustkohast ta selle vaakumi saab, siis saan kontrollida kas mul selline koht olemas on.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 12 Veebr 2013, 14:21
Postitas eerikkarts

Vaakumi võetakse otsast, kust tehakse karpade balanseerimist.
Juhtumisi mul vaakumpump on täiesti kasutu riiulil.
karpade all ehk see kinnitus kus karpa kinnitub silindripea otsa on sellised jupstikud millel luti otsad, tavaliselt üks lutt on lihtsalt kinni ja teiselt tuleb voolik mis juhib kütusekraani sinul.
Pumba võid vabalt juhtima panna sellest teisest otsikust mis kinni on
Selline siis sisselaske kollektor on http://www.motoproject.it/images/produc ... ONE_4_.JPG


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 12 Veebr 2013, 19:53
Postitas Madris

Tervitus,

On keegi Tdm´ile XTZ 750 esiputkesid installinud?

Kui keeruline ja otstarbekas see oleks.

Madis


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 13 Veebr 2013, 18:14
Postitas kurisookaru

[quote="biffik"]Tervitus,

On keegi Tdm´ile XTZ 750 esiputkesid installinud?

Kui keeruline ja otstarbekas see oleks.

Madis[/quote]

Oman üht sellist Tenere kolakat ja ei ole need esiputked teab mis suurem asi amordid. Liialt pehmed ja puudub igasugune regulli võimalus. Endale hakkan ette aretama Öhlinsi omasi koos prillidega. Et pigem vaata miskit amordimoodi asja sinna ette.
Kasutaja TDM pani vist Ktm`i esiotsa kogu kompunniga.

:bsmile:

Karu


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 13 Veebr 2013, 22:31
Postitas Jonc

Nõustun Kurikaruga, et ei ole eriti pointi nendel XTZ-i torudel, pigem juba mõne kaalukama KTM/Husabergi reguleeritavad torud, millel vajadusel vedrud jäigemate vastu vahetada. Arvestama pead, et suure tõenäosusega tõuseb esiots kõrgemale ja tagumisele amordile langeb suurem raskus ning taguots jääb veel pehmemeks - been there done that ;)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 14 Veebr 2013, 01:10
Postitas Madris

Selgeb,

Siis jääb jändamine ära.

Tänud


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 14 Veebr 2013, 08:41
Postitas ubin

Saksas vahetavad TDM-lased esivedrud välja, nende vastu: http://www.motogrip.de/fahrwerkstechnik ... e03c21ea7b
ja pidavat paremaks minema.
Ja kuna ka tagumine amort väsib ära ja tahab hooldamist, siis odavaim võimalus vist see: http://www.motogrip.de/wilbers-ecoline- ... 10485.html
Originaaliga võrreldes pidi nagu öö ja päev olema.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 19 Veebr 2013, 12:49
Postitas urmas66

Kas esiamordil verdu vahetusest tõesti piisab?Minu arust TDM-il pigem amordid ise,nii esi kui taga, on vedelad ehk nõrgad.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 26 Veebr 2013, 23:45
Postitas davidsoniharald

Kas keegi 3VD TDMi tagaratta laagri koodi teab kohe peast tulistada? Hammasratta tugilaagri oma võite ka anda. Aitäh!


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 27 Veebr 2013, 00:15
Postitas ubin
davidsoniharald kirjutas:

Kas keegi 3VD TDMi tagaratta laagri koodi teab kohe peast tulistada? Hammasratta tugilaagri oma võite ka anda. Aitäh!

http://wiki.tdm-forum.net/index.php?tit ... 4TX_hinten

Ratas: 2x laager 6203.2RSR 17x40x12
1x laager 6303.2RSR 17x47x14
1x simmer 25x47x7 SL
Hammasratas: 1x laager 63/22 2RS 22x56x16
1x simmer 42x56x6 SL (ma panin 42x56x7 läks ilusti)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 27 Veebr 2013, 00:41
Postitas davidsoniharald

Aitäh! Tore kui keegi peale ingleesi ka muud võõrkeelt räägib. Ise jõudsin oma otsingutega sellisesse kohta:

http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php? ... 657&page=4

Sealt kopeerin tulemuse ka tulevastele põlvedele siin lugemiseks:

For 3VD,
Left bearing and middle bearings are the same, 17mm bore, 40mm outside dia, 12mm thick, 6203 2RS, so you need two.
Right wheel bearing is 17 bore, 47mm outside dia, 14mm thick. 6303 2RS.
Sprocket carrier is a 22mm bore, 56mm outside dia, 16mm thick, 63/22 with 2RS on the end for a double sealed one.
The / is very important here or you will order a massive 110mm inside diameter bearing which certainly won't fit and costs a fortune.


Kas 3DV mootoril on samasugune nukaketi alumine tugi?

Postitatud: 01 Mär 2013, 09:15
Postitas laurikaks

Kevadhoolduse käigus tekkisid mõned küsimused:

  • Mootoris on vaja timmida klapivahesid. Kas 3DV mootoril on alumise nukaketi hammasratta juures samasugune tugi kui sellel pildil? https://lh4.googleusercontent.com/-ssSi ... 280030.JPG (pilt kasutaja Loff ratta mootorist)? Ja ku ma nukkvõllide küljes olevad ketirattad lahti lasen ja kett enam pingul ei ole, siis ta alumise hammasratta hammastest välja ei hüppa?

  • kas biker.ee seltskonnas ei toimu reguleerimisseibide vahetusfondi nagu carpe-tdm foorumis? Praegu on kõik klapivahed natuke liiga suured, niiet tuleb ilmselt suur osa neist uued panna. Ehk on võimalik kellegagi vahetada sobivaid suuruseid?

  • esimese veohammasratta kinnitusmutter soovitatakse asendada krossika mutriga, millel keermeosa on pikem. Praegu on mutter ilusasti ilma keevitamata kinni. Kas peaks selle igaks-juhuks ikkagi parema vastu vahetama? Millise ratta mutter sinna täpselt sobiks?

  • sügisel jahedamate ilmadega (+5 kraadi) sõites mootor ei läinud soojaks. Termostaat testimisel toimib. Täpselt kahjuks ei tea, millise temperatuuri juures ta lahti läks - tule kohal olevas plekkpurgis soojenevas vees ma temperatuuri ei mõõtnud. Kas on võimalik, et termostaat võiks asendada jahedamalt lahti minevaga?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 01 Mär 2013, 09:36
Postitas yeekim

1- ei ole seal mingit ketihoidjat. Kas kett on hammakas või mitte, muud varianti pole! Ja nuka lahtilaskmisel jääb/saad ta peale....
2- klapiseibe vajadust kuuluta siin, keegi pakkus 1€ tükk, mõned peaks Sul endal teistel klappidele sobima.
3- Hammakas stoperda korralikult kinni! Nii selle plekijupiga kui keermeliimiga. Mille oma veel sobib, ei oska öelda.
4- minu mäletamist järgi oli tegu üsna jaheda mootoriga(ei mäleta enam :oops: )

edu


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 01 Mär 2013, 12:58
Postitas davidsoniharald

Jahedama ilmaga ei lähegi TDMi mootor kuigi soojaks. Ummikutes kohapeal tiksudes saab ainult mootri soojaks. Ei näe põhjust muretsemiseks, kui temperatuuri seier üle esimese kriipsu ikka ronib.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 01 Mär 2013, 13:12
Postitas Loff

Minu mootori pildil see plekilätakas, mis 2 poldiga kinni, on tegelikult selle vändasimmeri fikseerimiseks, et see välja ei tuleks sealt. Seespoolt piirab liikumist laager, väljast seesama plekk. Nukakett tilberdab niisama.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 01 Mär 2013, 15:37
Postitas urmas66

Minu oma 4TX läheb küll soojaks ka külma ilmaga.Sügisel sai sõidetud +2-ga isegi, oli küll natuke allpool kui kuumaga,aga normaalses vahemikus.Kui termostaati vahetad,siis ikka kuumemalt e.kõrgemal temp lahti mineva vastu,mitte jahedama temp lahti mineva vastu.Meil siin ju paljudel autodelgi,mis saksast või hollandist-belgiast toodud, lõnapoolsemad termostaadid sees ja ei lähe need ka soojaks.Ei ole sõidukate ja tsikli omi näppinud,aga veokal( Volvol) ei lähe meie kliimas mootor soojaks kui on termostaat +87C,peab olema +92C ja kõik on kohe OK.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Mär 2013, 22:07
Postitas lermo

Müüa või millegi vastu vahetadaTDM-i musta värvi kirjade komplekt:

Edit: läinud


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 04 Mär 2013, 22:12
Postitas eerikkarts

kas lasid siin kuskil teha või ostsid need?
Mulle läheks vaja Africa Twin kleepse