Offroad day 4 .
Äratus kl 06.30 ja stardi aeg kl 08.00
Viimase päeva trass oli päeva esimesel poolel väga raske. Korraldajatel olid suured probleemid,kuna mingi osa oli muutunud öösel sadanud vihma tõttu läbitamatuks. Kiirelt tehti uus trass,mille tulemusena tuli sisse alla kanjonisse laskumine ülijärsust mudasest seinast(100m).
Seal sai konkreetselt ise ees kõhuli mindud ja tsiklit velgedest järgi lohistatud.
Päeva teine pool oli aga väga hea ja huvitav rada mööda mägiseid märgasid heinamaid,mida läbides oli aega ka natuke ringi vaadata ja loodust nautida.
Neljanda päeva ja ühtlasi kogu Red Bull Romaniacksi 2010 finis oli Sibiu linnas raekoja platsil,kuhu viimase pingutusena ,pääses pikast trepist üles sõites.
Kahjuks ei olnud see aasta kavas sees kuulsaid kiikusid ja rippsilda,mida oleks tahtnud proovida.
Viimase päeva sõiduajaks tuli 8h ja päeva võiks liigitada 50% raskusastmesse.
Kokku tuli siis sõiduajaks umbes 34h rasket katsumust Rumeenia mägedes. Minu klassis läks esimene päev rajale 52 võistlejat,kellest ainult 27 viienda päeva lõpuks finisisse jõudis . Minul õnnestus sõita kõik 5 päeva nii,et trahvi minuteid ei saanud ja kokkuvõttes saavutasin tulemuse,millega ise võib esimese korra kohta ülimalt rahule jääda,ehk siis 5 koha .
Korraldajad mainisid ära ka ,et selle aasta hobi rada oli täpselt eelmise aasta Expert raja raskusega,et põhimõtteliselt sai läbitud Experdi rada,mis lisab veelgi enesekindlust järgmine aasta uuesti seda võistlust rünnata,kui rahakott kannatab.
Afterparty ja autasustamine toimus Sibius kohalikus öö lokaalis,kus pidutseti varaste hommikutundideni.
Siin sooviks tänada kõiki abilisi ,tänu kellele õnnestus mul sellel hullumeelsel võistlusel hea tulemusega finisini jõuda.
SUURED TÄNUD (Tiit Tomp, Ahti Piirak,Vallo Põder,Vaido Kalm,Jüri Brauer, Meelis Saar,Olev Põder,Margus Värton, Värska sõbrad, Jakari Marine , Red Bull , Motorex.
Suured tänud ka teistele Eesti fännidele,kes tulid kaasa elama ning kes autasustamisel Eesti Lippu sõnaotsesmõttes „kõrgel ja kaamera ees hoidsid“
Kindlasti huvitab paljusid ,et mis sellise ürituse osalemine ja ettevalmistus maksma läheb? Et kellel peaks olema järgmine aasta huvi osaleda siis tegin väikse kokkuvõtte ,mis kuludega arvestama peaks.
Osavõtumaks -23500eek (hinna sees ,hotell,söök,küte rajal).Võimalik võtta ilma hotellita (18500eek).Hotell 4 tärni kõigi mugavustega. (Soovitan kindlasti võtta kõik hinnas ).
Kuu aega varem kohal käik,millest on kindlasti suur abi (pole kohustuslik).15000eek.Sellest eelkohalkäimisest loe Motomaania.ee.
Võistlustele sõit Tartu-Rumeenia-Tartu 5000eeki (oleneb mitmekesi kulusid jagatakse).
Tsikli ettevalmistus(viieks päevaks 5 tagumist ja 2 esimest uut rehvi (4800eek) , neli uut öhukummi asendajat e. „moosi“ 6500eeki. Siia juurde kolm paari esimesi ja kolm paari tagumisi piduriklotse 1500eek , neli uut tagumist hammasratast alumiinium 2000eek. , õlid,tosoolid(kõrgkvaliteetsed soovitavalt) 1400eek. ,osaline tsikliettevalmistus mehhaaniku poolt 2000eek.
Kohustuslikud esemed -(esmaabi tarbed,pump,kummiheeblid,21tolli õhukumm,kaks punast või kuus valget s.o.s raketti, vihmajope , tekk ,taskulamp jne). Siia võib veel lisada ostetud energia geelid,jõujoogid jm tarbed . Kokku kulus umbes ,nende asjade peale 3500eeki.
Mina suutsin hakkama saada 75000-80000eek-ga ,aga kindlasti on võimalik odavamalt ära käia . Arvan,et umbes 50000eegiga on vöimalik säästuresiimil sellel üritusel osaleda .
Vajalik on ka kindlasti korralik navigatsiooni seade (mille ma ära suutsin hävitada esimesel päeval)ja krediit kaart ,millel peab olema vähemalt 350eur raha peal ,mis võetakse hotelli ja minitracki tagatisrahaks.
Kindlasti tuleb kaasa võtta lugematu hulk varuosi ,millele kõigele lisaks oli mul kaasas veel terve tagavara tsikkel. Minu võistlusrattaks oli uus ktm 300exc 2010,mis pidas lõpuni vastu,ilma olulisi deitaile vahetamata.
Soovitused :
starteriga tsikkel (eriti lühematele meestele)
enamus sõidab 2-taktiliste masinatega,aga ka 4 taktisel on eelis ,seda just mäkketõusudel.
ventilaator
ilma eelneva treenituseta pole võimalik lõpuni jõuda. Kõik teavad nagunii,et Romaniacs on maailmas üks raskemaid võistlusi,aga kohapeale minnes ja lõpetades,sain aru,et see oli veel raskem,kui olin arvanud. Tasub valmis olla köigeks,nii füüsiliselt kui psüholoogiliselt.
soovitav varasem mägedes harjutamine (Rumeenia,Slovakkia).
Soovitav osavõtu maks maksta (all included)
igapäev uus tagarehv
Korraldajad loodavad 2011a näha stardis mitmeid eestlasi,nii et hakake valmistuma ja LÄHME.
Tänud veelkord kõikidele kaasaelajatele ja toetajatele.
LÄRM