5. leht 8-st

Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 14:51
Postitas Rein

See jah tõsi, plaanin põhja soome tagasi minna, aga kaheks nädalaks, 1 nädalaga sõidad, tsillimise moment jääb ära. Küsimus, järvi on meeletult soomes, aga kuidas sinna ujuma pääseb. Korra nägime ainult tee ääres paadi sisselaskmise kohta, muidu on igal pool eramajad ees.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 14:57
Postitas Piipz

See järvedes ujumine on nii individuaalne, ja järvi on nii nii palju, et parem uuri enne järgi, kus saab ujuda ja kus mitte.
Ega siin eestiski igal pool lambist ujuda ei või, kui järve kallas on eramaa.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 15:06
Postitas Rein

Kus kurat ma seda uurin, kui sõnagi soome keelt ei oska :). Ehk oskavad siin kogenenumad pajatada :)


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 15:38
Postitas kris.

Kas veekogudes siis ei kehti igameheõigus sarnaselt metsale?

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 15:46
Postitas Rein

Kui kehtikski, kus kohast siis vette saad, tekib küsimus. Vees oled, või veepeal, siis enam pole vahet.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 15:47
Postitas Piipz

Soomes on neid mökkisid ja muid ehitisi järvede ääres nii palju, et sa kunagi ei tea, kelle maa peal sa parasjagu seisad. Niisama lambist võõrasse hoovi sulberdama ei lähe ju.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 15:51
Postitas Rein

On jah, sõites vaatad, et oi kui ilus, järver, järved järved, siis vaatad., läheks ujuma, ( lõunapaiku) siis on, kus kohast x astmes N korda, ja siis on juba õhtu :)


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 16:42
Postitas sang

Variant on see, et jääd ööbima kämpingusse ja käid siis kämpa juures ujumas. Ma ei kohanud Soomes mitte ühtegi kämpingut/telkimisala, mis ei oleks veekogu (järv/jõgi/meri) ääres asunud.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Jaan 2010, 17:26
Postitas Rein

Seda nüüd küll, aga kämpadeni jõudes oli seal juba jälle öörahu. Päeval ei viitsinud istuma jääda sinna. Ühesõnaga, aega peab olema rohkem, kui nädal.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 27 Jaan 2010, 10:28
Postitas Tsikkelröövel

Hm, kust algab Põhja-Soome? Põhjapool polaarjoont neid järvi nii meeletult ka ei ole. Samas on aga asustus suhteliselt hõre, pole sattunud olukorda, et ei saa järve äärde telkima, ammugi, et ei pääse ujuma. Sel suvel käisime tsiklitega nt Ida-Soomes, kõik ööd telkisime metsikult otse järvede ääres, no polnud probleemi. Kuradi ilus oli.
Vaata kaarti ja plaani ette, kus tahad maha pöörata järve äärde. Ja sõida ikka suurest teest veid eemale. Ning ära häbene ratta seljast maha tulla ja maa peal ringi vaadata, kiiruse pealt.... siis jäädki sõitma, muutes ööbimispaiga otsingu pikaks ja piinarikkaks.

Lõuna pool aga on järvede ääres siin seal ikka ka avalikud ujumiskohad, aga ka need on ka suurest teest kõrval, seega pead enne kaart pealt vaatama ja peatuse sisse PLANEERIMA. Muidu paned neist võimalustest mööda, midagi märkamata. Asula siltide juures on neil seal ka asula plaan, kus reeglina ka see uimaranta peale märgitud.
Ehk siis - kodutöö.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 27 Jaan 2010, 21:54
Postitas Rein

Keskelt läheb pooleks, lõuna ja põhi. Ütleme nii, et me käisime 6 päevaga Utsjoki ja tagasi. Kiirustamine oli ilmselgelt. Seda, et lõunast kuhugi paike jääda ja siis lebotada, seda aega ei jätkunud. Eks suurtelt teedelt käisime kõrale ka, aga ikka era majad igal lombil ümber. Samas ei tahtnud enne väga jutti pidi ka liikumis graafikut teha. Kaart tuleb osta parem, mul oli mingi üld maanteedekas, 1:50 000 on vist juba arvestatav asi.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 28 Jaan 2010, 11:44
Postitas Raiki

Jah 9 päeva oleks selle ringi jaoks tunduvalt parem variant olnud...


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 28 Jaan 2010, 13:30
Postitas Rein

Seal majakeses oleks lebotamise päeav väga vinge olnud ja kohalike külavahe teedepeal veel üks ringsõit teha.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 28 Jaan 2010, 13:43
Postitas Raiki

seal oleks võinud isegi paar päeva lihtsalt puhata


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 29 Jaan 2010, 15:21
Postitas kawa500

Huvitav kuidas seal pöhja soome ja norras tanklatega lood on ,jagub neid seal huvitav.?


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 29 Jaan 2010, 17:28
Postitas Raiki

terve ringi (Soomes siis) peale paar korda oli vaja sularaha
muidu saime neste kaartiga ideaalselt hakkama.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 31 Jaan 2010, 08:49
Postitas Hr.Nõel

Eespool kuskil oli juttu Lofootide saarestikust. Leidsin infi miskilt matkajate kodukalt... :bsmile:

  1. Lofootide päev. Läbime „Kaiser Route´ks“ nimetatud tee, mis kulgeb ligi 20 km paralleelselt Trollfjordiga, kus on sagedased lühikesed, suhteliselt järsud tõusud ja langused ning hingematvad vaated fjordile ja ümbritsevatele mägedele ja jõuame pealinnaks peetavasse Svolvær`i linna. Siit korraldatakse paadisõite Trollfjordi. Kui meile pakub huvi, võime seda ka endale lubada. Siit edasi sõidame välja kuni saarestiku lõunatipus asuva lühima nimega - Å külakeseni. Teel sinna läbime maalilise Henningsværi kaluriküla ja UNESCO maailmapärandi nimekirjas olevat Nusfjordi- hästisäilinud kaluriküla kus asub palju maalilisi 19. sajandi hooneid, mis on illustratsiooniks Lofootide kalapüügi ajaloole. Külastame Viikingite muuseumi, hukkunud meremeestele pühendatud Borge kirikut, võimalus on käia akvaariumis. Svolværist kahetunnine laevasõit üle Vestfjordi Hamaroya saarele Skutviki ja veel viimane Bognes-Skarbergeri laevasõit lõpetab meie tee mööda kaljust rannikut Narviku suunas.Narvikus teeme väikese ringkäigu ja tõustes funikulööriga, saame veel viimase vaate Norra mere rannikule. Siia jääme ööbima. VAADAKE: Trollfjord Digermulen - Kaiserroute

Vaata ka http://www.lofoten-online.de/kaiserrout ... rroute.php


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 01 Veebr 2010, 10:47
Postitas sang
kawa500 kirjutas:

Huvitav kuidas seal pöhja soome ja norras tanklatega lood on ,jagub neid seal huvitav.?

Kui ma Soome kohta õigesti mäletan, siis põhja pool kippus olema rohkem automaattanklaid. Ega muud vahet polegi, kui et automaattanklad ei tunnista Eesti plastraha, vaid nõuavad puhast euro-sula.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 01 Veebr 2010, 10:50
Postitas Raiki

samas sobivad neile jube hästi eesti neste ettemaksukaartid
kodus laed kaartile raha ära ja pole enam mingit muret


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 01 Veebr 2010, 13:57
Postitas Alex
Raiki kirjutas:

samas sobivad neile jube hästi eesti neste ettemaksukaartid
kodus laed kaartile raha ära ja pole enam mingit muret

Kusjuures...Neste krediitkaarte ei tunnista 100% ja seda just põhjas.Kümnekonnast tankimisest sealkandis ei andnud tankur bensiini 1-2 korral(tankimised erinevatel aastatel)Ettemaksukaardiga kogemused puuduvad :roll:
Utsjokis olime ööse 12 aeg päris hädas ka sulaautomaadiga(kas pipardas masin meie eurode peale või olime ise lollid)
Põhjapool soovitaks siiski tihedamalt tankida(meie oleme kasutanud ebasümmeetrilist tankimist ja siiani pole kahetsenud)
Norras Narviki-Lofootide piirkonnas oli asi etem(tanklaid rohkem)
terv
Alex


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 01 Veebr 2010, 15:12
Postitas Raiki

ei täheldanud ettemaksukaartiga küll jamasid ja tankimispeatus oli iga 150 miili tagant, sest siis sai lihtsalt üks ratas tühjaks.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 01 Veebr 2010, 18:55
Postitas Rein

Me tankisime ka pea igal võimalusel, kui oli tankla. Midagi teha pole, rattal on mootor ja see tahab kütust :lol:


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 05 Veebr 2010, 09:19
Postitas Kaukaaslane
Habib kirjutas:
romulus kirjutas:

Meil (6 ratast hetkel) plaanis augusti lõpus Musta mere äärde põrutada: Läti-Valgevene-Ukraina. Tagasi võibolla läbi Poola, olened kuidas ja kaua transiitviisa läbi Valgevene kehtib. On kellegil kogemust, kas see viisa kehtib ainult üheks läbisõiduks? Ilmselt parim allikas oleks nende saatkond aga ei ole nendeni jõudnud veel.

Transiitviisa annab loa kahele sisenemisele ja kahele väljumisele. Kummagi otsa jaoks 24h. Kummagi läbisõidu ajaline vahe on üsna pikk, paar nädalat küll. Vähemalt nii oli see üle-eelmisel aastal kui sõber sealtkaudu Ukrainas käis.

PS. Kui veel mõni konkreetne küsimus selle kohta, võid esitada kasutajale Bad Boy X, ta selkandis aeg-ajalt toimetab.

saab võtta 2-kordse transiitviisa. kummagi läbimise jaoks on antud 48 h (eelmise aasta andmed). viisa kehtib mingi 2-3 kuud, passi pole käepärast, et vaadata. kusjuures piiripunktide läbimistel kellaaega üles ei märgita, seega kui minna ühe päeva hommikul üle piiri, siis võib rahulikult 3-nda päeva õhtul väljuda. niiet täitsa ok, kes VV eksootikat nautida tahavad. viisa taotlemisel soovitan kasutada reisibüroo abi - mugavam ja ODAVAM kui ise saatkonnast ajada. imelik, aga Valgevene ongi imedemaa :bsmile:


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 05 Veebr 2010, 09:51
Postitas Raiki

Selle nädala hinnad siis ka :)

Valgevene transiitviisa 2 kordne on 480eek.
ühel läbisõidul lubatud 48tundi olla valgevenes.
Valgevene elukindlustus 35eek. üks kord. seega 2x35.-


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 05 Veebr 2010, 11:56
Postitas hannes

Nagu juba mitmel varasemal aastal, nii ka seekord on võimalus põnevaid sihtkohti motomatkamiseks või ka muul viisil rändamiseks leida messilt Tourest, mis toimub 12.-14. veebruar Tallinnas, eesti näituste messikeskuses.
Kes 25 kroonist piletihinda kalliks peab, võib omale tasuta messikutse välja printida siit (eestikeelne kutse, venekeelne kutse, ingliskeelne kutse)!
Allakirjutanu leiate Puhka Eestis hallis ( D-hall) Ida-Viru pinnalt.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 05 Veebr 2010, 12:42
Postitas romulus

Oo, tänud eeltöö eest, Raiki :bsmile: Ilmselt sõidame nii sinna kui tagasi tulles läbi VV siis.

Raiki kirjutas:

Selle nädala hinnad siis ka :)

Valgevene transiitviisa 2 kordne on 480eek.
ühel läbisõidul lubatud 48tundi olla valgevenes.
Valgevene elukindlustus 35eek. üks kord. seega 2x35.-


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 22 Veebr 2010, 10:49
Postitas Hr.Nõel

Uuendan väheke teemat. Tänaseks päevaks selgunud uued pisiasjad. Võimalused suurenenud.

Vana pakkumine.
Juuni alguses võin pakkuda järgmist teenust.
2 ratast koos varustusega on 6 juuni peale lõunal Müncheni lennujaamas ja laen koormast maha. Uuesti võtan sama koha pealt need samad rattad uuesti peale 12 juuni hommiku poolikul. Vahepeal on teil aega seal ringi kimada 6 päeva.
Nüüd hinnast. Ühe ratta koha hind oleks 4000 eeku.
See hind on tsikli ja varustuse transport edasi-tagasi.
Sõit on täiesti kindel. Puhkus ka sellesse aega juba planeeritud.

Ps. Kui väga vaja, siis võib mineku kuupäeva ühe päeva võrra ette poole tuua( arvestades Estonian Airi lennuplaani).

Tänaseks päevaks on 2 erinevat pakkumist jäänud.

Variant 1. 2 tsikli transport Münceni lennujaama eelpool mainitud kuupäeval ja tagasisõit samamoodi( tähendab, et kunde sebib ise ennast kohale ja tagasi). Hinnaks 4000 eeku tsikkel. Kui kaks siis 3750 eeku per ratas.
Variant 2. 1 tsikkel ja selle juht ning kui vaja siis ka kaassõitja tulevad koos bussiga ja väikse treilaga Pärnust Lõuna Saksasse kaasa. Sellisel juhl oleks koha ja reisijate hind 6000 eeku.
Viimase variandi puhul jääb 2 tsikli transport lennujaama ära.

Enda reisikava on laias laastus paigas. Ja märksõnaks oleks Alpid ja sealsed mootorratturite hulgas väga populaarsed trassid- Grossglockner-Stelvio. Dolomiidid jne. Kes tahab, võib ju meie kavaga ühineda. Julgen väita, et kahetseda ei tule.


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 22 Veebr 2010, 15:34
Postitas sang

Enda reisikava on laias laastus paigas. Ja märksõnaks oleks Alpid ja sealsed mootorratturite hulgas väga populaarsed trassid- Grossglockner-Stelvio. Dolomiidid jne. Kes tahab, võib ju meie kavaga ühineda. Julgen väita, et kahetseda ei tule.

Torkan väikese oma kommentaari vahele. Grossglockneri jätaks ma austaltöelda vahele. See on küll väga tuntud koht ja iseenesest ka ilus (mäed ülalpool puudepiiri+liustik = külm!!!), tee on hea ja kurveline, kuid..... Kõigepealt pead sa selle tee läbimise eest maksma päris priske summa (20 euri umbes), tee on umbes turismibussidest, sõiduautodest, pensionär-harlisõitjatest jms sodist (ja seda ka turismihooaja väliselt, esmaspäeva ennelõunal). Ehk siis: üks kord võib ära käia ja vaadata, kuid teine kord ma enam sinna ei läheks, haip on suurem kui asi ise. Ja ei ole ka vajadust minna, sest Alpid on täis uskumatult häid teid tsikliga sõitmiseks, vali ainult kaardilt mõni peenem ja siksakilisem joon välja ja anna tuld! Ja seda kõike täiesti tasuta. Vaated on nagunii viispluss

Kui aga ikkagi kindlasti lähete Grossglocknerile, siis tehke enne tasuta teedel kallutamise-trenni, alguses on tsikli sügav kurvikallutamine raske tulema. Äkki joppab ja teel mäkke või mäest alla on liiklus nii piisavalt hõre, et saate ikka õiget sõitu kah teha.

Krt, tahaks kah tulla, kui ajakava vaid lubaks :cry:


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 22 Veebr 2010, 19:19
Postitas Hr.Nõel

Krt, tahaks kah tulla, kui ajakava vaid lubaks

Selleks ajaks ju KT 2010 ilusti läbi ja ajalugu. Võta nädal vabaks ja hüppa punti. :bsmile:


Re: Matkaplaan 2010

Postitatud: 26 Veebr 2010, 11:02
Postitas ats30
Bladyhell kirjutas:

Tallinn-Tbilisi tuli meil vist miskit 4500 kilomeetri ümber lõpuks. Tegime pisut põhjarannikut ka Türgis. Võttis aega 5 päeva, olime kärsitud kohale jõudma. Tahad võin sulle ära mõõta, asun tsiklil reedel Tbilisist tagasiteele :D Plaan kulutada vaid 3-4 päeva.

Mis puudutab kuluosi, õlisid ja filtreid - õli võib näiteks Gruusiast veel leida (kui väga kindlat ei otsi), kuid filtreid jmt jubinaid kohapeal ei ole. Kõik tellitakse. Lapsekingades see tsiklimajandus siin ikka. Usun, et vähemalt Armeenia on sama. Igavene keberniit oli mul nende hooldamise detailidega, niisiis lasin Eestist tuua. Tolmused teed tähendavad õhufiltri kaasa võtmist kindlasti.

Aga mõte tundub sul hea ja huvitav. Vaadata on palju.

Tere Bladyhell,

ole kena, räägi Bulgaaria-Türgi ja Türgi-Gruusia piirist ja piiriületusest.

Ats