Lugesin teema just läbi, või jeerum... Kritiseerite kõvasti Eesti liikluskultuuri, mis on tõesti jube. Kuid paljude postitajate pihta vist tahaks ühe kulunud vanasõna öelda. Vihjeks: mingi paja ja katla teema oli ;)
Eks ma olen vist naiivne jah, kuid tõsiselt loodan, et 5a pärast pole täpselt samasugune. Lootus siiski jääb.
Õnneks on muidugi mõned üksikud julged, kelle mõtteavaldustega ma üsna ühel meelel olen:
spinna kirjutas:Ma pooldan ka kindlalt seda varianti, et liikuda üldises voolus, aga...
2. Tegelikult on äraütlemata nõme selline asi, et politsei , liiklusõpetajad jms kontigent pooldab +10kmh või misiganes ületust. Mis mõtet on regulatsioonil millel on ülatolerants rikkumise osas aksepteeritav? Tehku siis normistik +10 kmh ja raiugu päid alates +1kmh. See on umbes sama lugu nagu lepiksin töölistega kokku, et meil hakkab tööpäev kell 7 hommikul ja kõik tuleksid 10% hiljem ehk siis 48 minutit hiljem tööle ning asi oleks justkui kombes :roll:
Kindlasti ei ole mõtet ilkuda, kui keegi sõidab 30-ne alas 30-ga. Kui keegi 110 alas 80-ga sõidab või 90-ne alas põhjuseta 80-ga ( telefoniga lobisejad üsna tihti näiteks), see on juba hoopis teine asi.
spinna kirjutas:Näe, Mart kirjutab, et remondi ajal piiratakse kiirus juba kohe selle arvestusega, et kõik sõidavad niikuinii kiiremini, eelpool oli juttu sellest, et politsei on tolerantne soft ülekiiruse suhtes ja autokoolis suisa õpetatakse, et kui mass laseb ülekiirusega, siis tuleb asjaga kaasa minna. Kui sügavalt järele mõelda, siis on selline olukord ülimalt totter. Tegelikult selline lambakarja mentaliteet ja piire nihutatakse aina kaugemale kuni mingi jõud neid toorelt tagasi suruma hakkab, heaga ei loovuta lambakari mitte sõratäitki võidetud maad.
Ise kuulun ka selle 1% sisse, kes sõidaks jumala rahumeeli nii nagu märgid näitavad ja üritangi sõita, niikaua kui kõvadele meestele ette ei jää ja neid oma "nahhaalse venimisega" ei "sunni" "hädavajalikke" ohtlikke nõelumisi korda saatma, et pisut ettepoole saada, foori taha kihutada ja siis sinna punase passima jääda, et kohe jälle süstima hakata, selle asemel, et rahulikus tempos roheliste all kulgeda. Mitte ma ei saa aru, miks peab liiklusvool eeskirjadest +10-20kmh kiirem olema? Hea, et veel mõni liikluspolitseinik kuskil ringi hulgub, muidu peaks mr cyber ja teised varsti +50-60kmh normiks või mis iganes parajasti veel teel hoiab. Võinoh, milleks kurat üldse need märgid ja reeglid, kellele neid vaja?!
Lihtsalt masendav, et nii paljusid hoiab veel rohkem kiirust ületamast vaid trahvihirm. Nagu wtf, sellepeale ei tuldagi, et võib-olla polegi kiirusepiirangud välja mõeldud juhtidele närvidele käimiseks ja riigikassa täitmiseks, vaid üldist ohutust silmas pidades? õuh, anybody? Erandolukordi mudugi leidub, aga üldiselt.
Paar päeva tagasi oleks kümne meetri kaugusel (e.g. nina all) näinud u. 9-10 aastase lapse õnnetut lõppu. Kargas teine kõnnitee _paremast_ servast (ehk ta ei olnud sõidutee ääreski enne seda momenti) järsku täiesti ootamatult keset sõiduteed. Õnneks oli sellest suunast tuleval üksikul sõidukil legaalne sõidukiirus ja suutis ülinapilt kõrvale põigata (hea, et vastassuunast kedagi tulemas polnud), võiks vanduda, et sõiduki peegel ripsas küll poisi särgihõlma. Hea, et üksik sõiduk oli ja taga mõnd teist autot või sellesama roolis mõnda +10-20kmh meest pressimas polnud. Oleks praegu saand kimbu lilli viia sinna kõnniteeservale :/
Igaljuhul üsna ihukarvu kergitav vaatepilt oli, pani ikka mõtlema küll. Muide, ise olen 6-aastasena auto alla jäänud, jumal tänatud, et juht kiirust ei ületanud (minu süü muidugi oli).
Ja siis nüüd üks tüüp lihtsalt esitas oma uurimustöö, kuidas
nii palju kui vähegi võimalik saaks varastada. Kui vahele ei jää, siis on kõik lubatud:
cyber kirjutas:
/...teadus.../
Seega võib maanteel 100% turvaliselt lasta +10km/h, kuna politseil ei ole mingit võimalust sellist kiiruseületamist vettpidevalt tõestada.
Ajaline võit on ka muidugi metsik...
Väga tahaks loota, et nad tõepoolest ka väikesi kiiruseületamisi karmimalt käsitleks. Üldse see rahatrahv on nõrk, lubade ära korjamine ja/või omal kulul arest oleks ehk mõjuvam.
Võisiis jätame kõik nii nagu praegu on ja võtame kasutusele plaan B: 50kmh piirangualas kirjutame punase ringi keskele hoopis 40. Käis vist just hiljuti uudistest läbi taoline teema seoses Tallinnaga? Ja kus läks suur häda lahti -- appi, me peame nüüd linnas 50-ga sõitma!!!
Aga tegelikult ma ei viitsi rohkem sel teemal jahuda. Kui keegi otsib oma tegevusele õigustust, siis ta tavaliselt selle ka leiab.
Ma jään oma arvamuse juurde, et üldisest liiklusvoolust aeglasemalt sõitmine on ohtlik. Keegi ei keela Sul hambad ristis 50km/h sõita, aga ära tule siis foorumisse nutma, et teised liiklejad Sind selle eest oksa tõmmata üritavad.
Ma ei sõidagi hambad ristis 50-ga, kui ikka ohtlikuks muutub asi, siis peab ka lambakarjaga ühinema, kuid pigem eelistan liiklsvoolu lähendamist 50-le, kui takka kiirendamist. Aga jah, niikaua kui ohtu ei tekita, sõidan küll 50-ga. Ja mul on tunne, et peale spinna ja minu on veel selliseid lolle seadusekuulelike jobusid alles.
Mis puutub vahtralehtedesse, siis ei suuda mina vihane olla saamatu algaja peale, kes üritab kõigest väest õigesti käituda, kuid ei tule veel asi kõige paremini välja. Närvi ajavad hoopis rallimehed, kel vaja kõigile ära teha (ei oska muidu seletada seda m**n*, paar sekundit ajavõitu ei saa ju ometi faktor olla?). Tihti on neil suunatuledeta maastur/bmw/muu tillipikendus.
Autopedede jaoks vist üsna hoomamatu, et mõni inimene võib alles autokoolis esimest korda roolis olla ja autokooli läbi teha mõnes kolkas, kus on 7 tänavat (Võru). Iga kohalik teab linna liikluskaarti peast (isegi lubadeta autovõõrad inimesed, kes LE-st midagi ei tea) -- kui kuskil mujal sõitnud ei ole, siis kaob harjumus märke vaada väga kiiresti. Ja isegi kui oled harjunud jälgima ja ka LE on kenasti peas selles osas, mida kohalikus kolkas ei kohta, siis pärast lubade saamist esimest korda külavaheteedelt (Võru) kuhugi liiklusega kohta sõita, võib pisut ähmi täis küll minna ja v-o mõne ootamatu liigtuse teha, kuna eelnev praktika on ju null. Ega kogemused tevast kuku ju :/. Seda see kuradi rohelne märk ju näitabki. Need kes piisavalt mehed on, panevad ta vähemalt nähtavasse kohta, et ka teised teaks algajaga arvestada. Selle jutuga ei õigusta ma muidugi neid imevendi, kes vahtralehte justkui õigustuseks kasutavad ja meelega seadusi rikuvad.
Seega, kui vahtrelehed ikka väga ette jäävad, siis pigem süüdistage arki/autokoole, et tehku korralikum koolitus ja ärgu andku lube päris niisama kätte (võib küll vist öelda, et liiga lihtsalt saab kohati).
PS. Cyber, ma ei üritanud ekstra just sind liistule tõmmata vms, lihtsalt juhuslikult jäid sinu postitused kõige paremini meelde "vastasleeri" sõnavõttudest. Ja ei ole mul ka mingit erilist vaidlemistuju, nii või naa kumbki meist oma arvamusest ei tagane :). Lihtsalt panin oma mõtted kirja.