Roheline või joobes?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Roheline või joobes?
Mõlemaid koos tõesti ei eksisteeri minu meelest. Mingite e-tronidega sõidaks täna ilmselt paljud hea meelega. Kui ühelt poolt võib mõelda, et tehnoloogia areneb ja kokkuvõttes võiks elektrikad odavamaks minna, siis tootmiseks vajalike materjalide ehk eelkõige akude valmistamiseks vaja mineva tooraine hinna seab ju nõudlus ja saadavuspiirangud, seega kui nõudlus kasvab hüppeliselt, siis ceteris paribus võiks akud hoopis kallimaks minna.
Teiseks, peast huupi meenutan, et USA näitel oleks kogu riigi elektrikate peale viimine kogu riigi jaotusvõrgule +30...+50% läbilaske kasv. Edu investeerimisel. Samuti maailmamajandus on ehitatud muude commodity-te hulgas naftale. Kui rohelisest eesmärgist hakkab reaalsus saama, siis hakkab korralik kuklasügamine. EU-l võiks siinkohal muidugi rohkem suva olla.
Kolmandaks, minu loogika järgi on elektrikad mõeldud sõitmiseks, ka eraisiku poolt vaadatuna (kallim soetushind vaja tasa sõita). Keskkonna mõistes on vaja sama käru toota nii sellele, kes sõidab 10 tuh aastas kui sellele, kes 30 tuh. Mõju keskkonnale selle sõiduki tootmisel on sama. Tundub loogiline, et pisikesed bensukad oleks väikese läbisõidu puhul palju sõbralikumad.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Roheline või joobes?
Ma arvan, et tänases tehnoloogilises võimekuses akuga autot toota on ikkagi pistihübriid ainuke reaalne loodusele ja võibolla ka rahakotile säästu pakkuv lahendus. Samas paljudes EU riikides on ka neile soodustused ehk just tuttav rääkis,et tal oli Saksamaal kasulikum osta MB C-klassi pistikhübriid, mis on letihinnas mitu tuhat kallim kui kõige odavam mitte pistik, kuid temale tuli see odavam veel ka sellest. Tööle-koju sõidud pidi peaaegu saama elektriga tehtud ja samas on koguaeg olemas valmidus sõita kuhu süda soovib bensu abiga. Soomes ja võibolla ka mujal on neile ka veel kordades soodsam automaks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Roheline või joobes?
See on ammu selge olnud (ja täiesti loogiline), et ainuke mõistlik lahendus oleks üks hästi läbimõeldud ja vajadustele vastav hübriid. Mingil põhjusel tootjad selliseid hübriide väga arendada ega toota ei taha, pole tahtnud.
Ühtlastel pööretel töötav väiksemapoolne diiselmootor, millelt kunagi pole vaja väga suurt võimsust välja võtta, on võimalik teha ikka STX ökonoomseks näiteks maanteesõidu jaoks. Ja vastupidi, linnas lühikesi otsi sõites on elektrimootor ideaalne ning ei pea autosse ehitama isegi mingit meeletut akut sisse. Eriti kui seesama diisel võib suvalisel hetkel tööle hakata ning kasvõi elektrit toota.
Ning jah tõepoolest, see säästaks nii loodust kui rahakotti kui isegi säästaks mingil määral vooluvõrgu rämedast ülekoormamisest. Aga noh, ilmselgelt kõigi nende agendada eesmärk tegelikult ei ole see või siis veavad seda "rohelisuse" vagunit tõepoolest ikka täiesti peast uhhuu tegelased, kel puudub IQ aru saamast, et sellist asja nagu "loodusele kasulik" autoga sõitmine ei ole olemas ega saa kunagi olemas olla
Ühtlastel pööretel töötav väiksemapoolne diiselmootor, millelt kunagi pole vaja väga suurt võimsust välja võtta, on võimalik teha ikka STX ökonoomseks näiteks maanteesõidu jaoks. Ja vastupidi, linnas lühikesi otsi sõites on elektrimootor ideaalne ning ei pea autosse ehitama isegi mingit meeletut akut sisse. Eriti kui seesama diisel võib suvalisel hetkel tööle hakata ning kasvõi elektrit toota.
Ning jah tõepoolest, see säästaks nii loodust kui rahakotti kui isegi säästaks mingil määral vooluvõrgu rämedast ülekoormamisest. Aga noh, ilmselgelt kõigi nende agendada eesmärk tegelikult ei ole see või siis veavad seda "rohelisuse" vagunit tõepoolest ikka täiesti peast uhhuu tegelased, kel puudub IQ aru saamast, et sellist asja nagu "loodusele kasulik" autoga sõitmine ei ole olemas ega saa kunagi olemas olla
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Roheline või joobes?
Kui kaaviari hinna ja kõhutäie suhe oleks sobiv, no küll sööks. Miskipärast aga tootjad ei taha sellest aru saada, nad võiks ju teha ... , aga miskipärast pole neil huvi, ju siis on mingi muu konks siin taga. (rahva meelega näljutamisest, orjastamisest, suretamisest tulnukateni välja)
Kõik asjad ei ole mitte kunagi minevikus kõigile olnud, ei ole seda täna, ega saa ka mitte kunagi tulevikus olema.
Iga päntajalg leiab oma kõhutäie supiköögist michelini tärnideni ning samuti igapäevase liikumise tipa-tapa´st Taycani vms´ni.
Kõik asjad ei ole mitte kunagi minevikus kõigile olnud, ei ole seda täna, ega saa ka mitte kunagi tulevikus olema.
Iga päntajalg leiab oma kõhutäie supiköögist michelini tärnideni ning samuti igapäevase liikumise tipa-tapa´st Taycani vms´ni.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Roheline või joobes?
Trollid niisama? Teised üritavad viisakat arutelu pidada vähemalt. Jutt pole kaaviarist, jutt on sellest et senise skoda rapidi või bensu dacia hinnaga ei saa ühtegi elektrikat. Sinu näitel müüakse leiba edasi, aga ainult käsitöö hapusaia näol, seemnetega, Rotermannist, 5 eur pauk. Polegi kõigile vaja. Penskarid elu jooksul leiba söönud küll, peaks aitama.Madlobster kirjutas: ↑06 Juul 2022, 17:01Kõik asjad ei ole mitte kunagi minevikus kõigile olnud, ei ole seda täna, ega saa ka mitte kunagi tulevikus olema.
Iga päntajalg leiab oma kõhutäie supiköögist michelini tärnideni ning samuti igapäevase liikumise tipa-tapa´st Taycani vms´ni.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Roheline või joobes?
Ja sinu osa on vähem troll?Tort kirjutas: ↑06 Juul 2022, 17:30Trollid niisama? Teised üritavad viisakat arutelu pidada vähemalt. Jutt pole kaaviarist, jutt on sellest et senise skoda rapidi või bensu dacia hinnaga ei saa ühtegi elektrikat. Sinu näitel müüakse leiba edasi, aga ainult käsitöö hapusaia näol, seemnetega, Rotermannist, 5 eur pauk. Polegi kõigile vaja. Penskarid elu jooksul leiba söönud küll, peaks aitama.Madlobster kirjutas: ↑06 Juul 2022, 17:01Kõik asjad ei ole mitte kunagi minevikus kõigile olnud, ei ole seda täna, ega saa ka mitte kunagi tulevikus olema.
Iga päntajalg leiab oma kõhutäie supiköögist michelini tärnideni ning samuti igapäevase liikumise tipa-tapa´st Taycani vms´ni.
1. Mitte kellelgi ei võeta ei täna, ega aastal 2035 või ka peale seda Daciat käest ära
2. Kõik tehnoloogiad, mis meie kasutuses täna kasutusvalmis on, on kunagi olnud kallid, ebamugavad ning kasutada olnud vaid vähem vinguvale ja rohkem teenivale kontingendile (suure osa arvates on kõik need vidinad aga olnud mitte vajalikud, mõttetud või suisa maailma hukutavad no nii vaking hapud viinamarjad)
3. Aastal 2035 on ilmselgelt tehnoloogia areng toonud hinnad alla ning suurendanud kasutusmugavust märgatavalt või arvab keegi, et tema kallis dacia tuleb hirmkalli Miev´i vastu vahetada, millega vaevu ämma pakaselise päevaga pääskülast sauele saab viia?
4. 2070 räägitakse tänasest hallmetallikdiislist samas võtmes, mis täna hobuvankrist (ok ilmselt oli kunagi tegelasi, kes ei uskunud kunagi, et mingi auto võiks hobust asendada, ilmselt on täna siin ka selliseid arvajaid)
5. Ka täna sõidab osa inimes osades maailmajagudes hobuvankriga või silkab suisa palja peega võsa vahel, st ilmselt sõidab 2070 ka veel keegi Daciaga
St ma ei saa absoluutselt aru mis hull aur selle EV vastu on?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Roheline või joobes?
Sinu väide on, et tehnoloogiad on selleks ajaks hinnad alla toonud. Minu küsimus oli, et kui tehnoloogia on sama mis täna, siis mismoodi nende akude hinnad kahanevad, kui nõudlus suureneb. Mina muide pole EV vastane.
Mismoodi see minu jutt trollimine oli? Tulid ise siia mingi oma agenda pealt lahmima, umbes nagu me kõik tahaks siiani hobusega sõita.
Mismoodi see minu jutt trollimine oli? Tulid ise siia mingi oma agenda pealt lahmima, umbes nagu me kõik tahaks siiani hobusega sõita.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Roheline või joobes?
Mis moodi saab üldse mõelda, et 15 aasta pärast on tehnoloogia sama, mis täna?
Mis versiooniga sa seda hapusaia lugu nüüd siis tehnoloogia arenguga võrrelda üritasid?

Ei tea mina, millega te sõita tahate, aga enamus on kõhuli oma Dacia otsas ja kisendab nagu juba täna tahaks paha onu seda omale võtta ja vastu vaid viie eurist haput saia pakkuda.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Roheline või joobes?
2010 tuli Leaf ja täna on sama tehnoloogia ju. 12-13a pärast on tuuma fuel-cellid või? Vt ka 60ndatel arvati, et 2000a on klassiõhtud kosmoses.
Muus osas ikkagi, süüdistad mind trollimises ja ise ärpled nagu segane. Viga midagi?
Im out.
Muus osas ikkagi, süüdistad mind trollimises ja ise ärpled nagu segane. Viga midagi?
Im out.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Ära selle Madloga vaidle särtsupilli üle. Tema usk oma tõekspidamistesse on sama vankumatu, kui moslemil koraani või venelasel kommunismi. Argumendid siin ei loe. Samas kohati mulle tundub, et tegu on miski meelelahutusliku nissiga, siin särtsuteemas õli tulle valada. Ei tea..
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Roheline või joobes?
Keskajal arvati, et tuletõrjujad lendavad ämbritega taevas ja koolis on lastel torud peas, mida mööda tähti ja numbreid sisse kallatakse. St igal lehel selle kosmose ekskursiooni mainimine aitab EV mõttetust (perspektiivtust) ja Dacia mõttekust kuidagi võimendada?
Arvate tõesti, et inseneride EV suunas võidujooks tuleneb vaid Greta lalinast ja teie kiusamise soovist? Greta lalin on suureks aetud hoopis sellepärast, et teie ennast vähem kiusatuna tunneksite ja vähem stagnatsiooniga tegelekiste.
12 aastat tagasi tuli leaf ja pole midagi muutunud on täpselt sama hea väide, et sadakümmendX aastat tagasi tuli auto ja mitte midagi pole muutunud.
Nojah suures pildis ju polegi, dinoga tuld tehes käib kolb üles alla ning rooliga saab suunda valida.
Mis puutub siin koraani ja kommunismi, siis miks teie usk sellest minu usust kuidagi erineb? Sellepärast, et teie usk on kuidagi parem kui minu oma v?
Jah ma olen vaatamata Dacia sõprade ühisele ohkimisele täiesti kindel EV tulevikus
Arvate tõesti, et inseneride EV suunas võidujooks tuleneb vaid Greta lalinast ja teie kiusamise soovist? Greta lalin on suureks aetud hoopis sellepärast, et teie ennast vähem kiusatuna tunneksite ja vähem stagnatsiooniga tegelekiste.
12 aastat tagasi tuli leaf ja pole midagi muutunud on täpselt sama hea väide, et sadakümmendX aastat tagasi tuli auto ja mitte midagi pole muutunud.
Nojah suures pildis ju polegi, dinoga tuld tehes käib kolb üles alla ning rooliga saab suunda valida.
Mis puutub siin koraani ja kommunismi, siis miks teie usk sellest minu usust kuidagi erineb? Sellepärast, et teie usk on kuidagi parem kui minu oma v?
Jah ma olen vaatamata Dacia sõprade ühisele ohkimisele täiesti kindel EV tulevikus
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Re: Roheline või joobes?
Ma lihtsalt niisama mainiks ära, et Leafi läbisõit ühe paagitäiega on selle kümne aastaga suht täpselt kaks korda kasvanud, ärevama akupakiga "plus" versiooni arvestades kolm korda. Võimsus on nüüd 40% suurem, plussil kaks korda suurem. Sealjuures mass on kasvanud ainult 4% (plussil 8%) ja mõõtmed on mõnekümne millimeetri piirides samad.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Roheline või joobes?
Valame veel veidi õli tulle.Jesper kirjutas: ↑06 Juul 2022, 20:28Ma lihtsalt niisama mainiks ära, et Leafi läbisõit ühe paagitäiega on selle kümne aastaga suht täpselt kaks korda kasvanud, ärevama akupakiga "plus" versiooni arvestades kolm korda. Võimsus on nüüd 40% suurem, plussil kaks korda suurem. Sealjuures mass on kasvanud ainult 4% (plussil 8%) ja mõõtmed on mõnekümne millimeetri piirides samad.
2x läbisõit sama akuga ei ole areng. Ok, aku on suurem, aga see pole samuti areng. Aku areng puudub, oleme ausad ja lähiajal läbimurre ei paista.
Samamoodi, nagu näiteks karpast pritsungiks ei ole areng, kui kolb käib ikka ülesalla ja 3/4 energiast kulub keskkonna soojendamiseks.

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Roheline või joobes?
Kui selle õli peale kaks lehte joorupit saab, siis on tegemist hea õliga


Isiklikult jätan antud väite põhjal sõna areng kindlasti enda jaoks redefineerimata (elik 2x läbisõit sama akuga on minu jaoks jätkuvalt areng)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Re: Roheline või joobes?
Sry mul läks oma tulevase 320kW Leafi peale mõeldes ihu nii ärevaks, et ei suuda enam seda karpa-aku-pritse mõttekäiku jälgida 

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Roheline või joobes?
Auto on viimaased 100 aastat endiselt kohapeal tammunud!
Aku, SP, rattad, mootor, katus...
Pannakse mingi elektrooniline huinjaa külge ja öeldakse, et revolutsioon autotööstuses BS!
Minnakse asja keeruliseks ajamise teed, mis vajab veel rohkem ressurssi, kui asi väärt on, et säästa mingi 10g pussugaasi, raisatakse miljoneid!
Aku, kui selline, säilitab oma mingi nišhi aga muidu-dead end (kui just 800km jagu energiat 50kg sisse ei suruta)
Aku, SP, rattad, mootor, katus...
Pannakse mingi elektrooniline huinjaa külge ja öeldakse, et revolutsioon autotööstuses BS!
Minnakse asja keeruliseks ajamise teed, mis vajab veel rohkem ressurssi, kui asi väärt on, et säästa mingi 10g pussugaasi, raisatakse miljoneid!
Aku, kui selline, säilitab oma mingi nišhi aga muidu-dead end (kui just 800km jagu energiat 50kg sisse ei suruta)
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Roheline või joobes?
Arenguks võiks nimetada jada- hobuveok, aurumasin, sisepõlemismootor, elektrimootor, jneMadlobster kirjutas: ↑06 Juul 2022, 21:52Kui selle õli peale kaks lehte joorupit saab, siis on tegemist hea õliga, kuid täiesti mõttetu lõkkega
Isiklikult jätan antud väite põhjal sõna areng kindlasti enda jaoks redefineerimata (elik 2x läbisõit sama akuga on minu jaoks jätkuvalt areng)ja jään nii seda kui ka muid tüüpi arenguid EV maailmas jätkuvalt ootama.
Arenguks ei saa nimetada akus erinevate komponentide asendamist, kui seadme tööpõhimõte ei muutu.

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Roheline või joobes?
Täpsustaks, SPM ja elM tulid suht üheaegselt liikuritele.
edu
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Roheline või joobes?
Täpsustus õige aga peab lisama, et minu jada oli ennekõike kasuteguri järgi.

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Roheline või joobes?
Jah, aga elektri saamise kasutegur läheb nihu....
Second mõte- KST

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Roheline või joobes?
Täna tankla juures ühte laadijat nähes vaatasin numbreid ja tegin väikese arvutuse. Laadijal olid kirjas numbrid 400 V, 120 A. Oletame, et ühel päeval enamik sõiduautosid on elektriautod. Registris olevate sõiduautode arv on muidugi kordades suurem, aga ei oska öelda kui palju neid igapäevaselt aktiivses kasutuses on. Võibolla näiteks sobib 100 000 tk ehk iga 8. registris olev auto. Kui nüüd 100 000 autot soovivad õhtul peale tööd oma autod laadima panna ja ajad osaliseltki kattuvad, siis see tarbib 4800 MW (4,8 GW) võimsust. Seni on Eesti kõigi aegade suurim hetkevõimsus olnud 1587 MW. Seega sel juhul oleks kokku 6387 MW ehk võimsus tõuseks 4 korda. Sellise kordades suurema võimsuse jaoks oleks vist praktiliselt kõik elektriliinid (ka alajaamad ja võibolla midagi veel?) vaja välja vahetada, rääkimata sellest, et kust kohast seda kordades suuremat võimsust sinna liinidesse õhtusel ajal üldse tulema hakkab. Ja seda kordades suuremat võimsust ei vaja ainult Eesti, vaid terve EL. Ja kui elektriga ei sõida ainult sõiduautod, vaid ka bussid, veokid...
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Keskmine auto sõidab päevas max 50km, selleks kulub reeglina elektrit alla 10kWh. Seega need 100 000 autot vajavad öö jooksul kuskil 1000MWh energiat. Kui öö on 10 tundi pikk, siis on vajalik elektrivõimsus vaid 100MW. Kindlasti ei hakata paigaldama selleks 100 000 kiirlaadijat’, sest selleks puudub igasugune vajadus. Täiesti piisab tavalisest 5-10kW kodulaadijast.
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Roheline või joobes?
Juba praegu tekivad uute kortermajade ette laadijad ~3kW võimekuse jaoks.randel kirjutas: ↑18 Juul 2022, 00:18Keskmine auto sõidab päevas max 50km, selleks kulub reeglina elektrit alla 10kWh. Seega need 100 000 autot vajavad öö jooksul kuskil 1000MWh energiat. Kui öö on 10 tundi pikk, siis on vajalik elektrivõimsus vaid 100MW. Kindlasti ei hakata paigaldama selleks 100 000 kiirlaadijat’, sest selleks puudub igasugune vajadus. Täiesti piisab tavalisest 5-10kW kodulaadijast.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Roheline või joobes?
Kui lahjemaid (kauem laadivaid) laadijaid kasutada, siis küll. Kuidas siis ühe 100 autoga kortermaja juures see laadimine käima hakkaks, kas on 100 väikest laadijat, mis ei saa voolu korteri elektrisüsteemist, aga samas auto omanik peab selle elektri eest maksma?randel kirjutas: ↑18 Juul 2022, 00:18Keskmine auto sõidab päevas max 50km, selleks kulub reeglina elektrit alla 10kWh. Seega need 100 000 autot vajavad öö jooksul kuskil 1000MWh energiat. Kui öö on 10 tundi pikk, siis on vajalik elektrivõimsus vaid 100MW. Kindlasti ei hakata paigaldama selleks 100 000 kiirlaadijat’, sest selleks puudub igasugune vajadus. Täiesti piisab tavalisest 5-10kW kodulaadijast.
Viimati muutis Turist, 18 Juul 2022, 00:38, muudetud 1 kord kokku.
Re: Roheline või joobes?
randeli arvutus on veel isegi päris pessimistlik. või no vähemalt mulle tunudb küll nii. esiteks ma usun, et keskmine auto sõidab tegelikult päevas palju vähem sest ~20k aastas ilmselt siiski pigem ei ole kõigi autode peale keskmine läbisõit. pakun, et kuskil 10-15k oleks reaalsem number eestis.
teiseks, tegelikkuses ei ole ju vaja ühtki elektriautot laadida iga õhtu - isegi mitte siis kui sõitsid see päev maha 100km, aga kindlasti mitte siis kui sõitsid vaid 20,30 või isegi 50km. ma miskipärast eriti ei usu ka, et kõik auto omanikud seda teevad või tegema hakkaks.
seega ei maksa eeldada, et kõigi laadimised ja laadimisajad alati täpselt kattuvad ja kõik muudkui IGA õhtu/öö oma masina võrku pistavad. kui üks keskmine elektrikas laadimisega ikkagi ~250-300km ära sõidab siis sõidad ju selle akutäiega terve nädal aega (vähemalt!)
ja lõpuks, tegelikult piisab laadimiseks täiesti isegi mingisugusest 2-3kw võimsusest kodus. isegi kui tahad iga õhtu või üle päeva oma aku seinast täis toppida (mis tegelikult on väga halb mõte ja aku elueale mõjub pigem halvasti) siis selle ~5-10khw energiat saad sealt kätte juba paari tunni jooksul. laadimise loogilisema jaotumise paneb varem või hiljem ilmselt paika elektribörs ning kõik need võrku ühendatud nn. targad pistikud, mis üritavad voolu võtta just siis kui elekter odavam on
teiseks, tegelikkuses ei ole ju vaja ühtki elektriautot laadida iga õhtu - isegi mitte siis kui sõitsid see päev maha 100km, aga kindlasti mitte siis kui sõitsid vaid 20,30 või isegi 50km. ma miskipärast eriti ei usu ka, et kõik auto omanikud seda teevad või tegema hakkaks.
seega ei maksa eeldada, et kõigi laadimised ja laadimisajad alati täpselt kattuvad ja kõik muudkui IGA õhtu/öö oma masina võrku pistavad. kui üks keskmine elektrikas laadimisega ikkagi ~250-300km ära sõidab siis sõidad ju selle akutäiega terve nädal aega (vähemalt!)
ja lõpuks, tegelikult piisab laadimiseks täiesti isegi mingisugusest 2-3kw võimsusest kodus. isegi kui tahad iga õhtu või üle päeva oma aku seinast täis toppida (mis tegelikult on väga halb mõte ja aku elueale mõjub pigem halvasti) siis selle ~5-10khw energiat saad sealt kätte juba paari tunni jooksul. laadimise loogilisema jaotumise paneb varem või hiljem ilmselt paika elektribörs ning kõik need võrku ühendatud nn. targad pistikud, mis üritavad voolu võtta just siis kui elekter odavam on
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Juba täna on turul lahendused kortermajadele olemas. Selline ca 1kW vaba võimsust auto/korteri kohta on öisel ajal kindlasti ka juba praegu olemas. Laadimise eest tasumine võib toimuda näiteks RFID kaardiga, mis tagab ka kortermajale laadimistaristu väljaehitamise kulude katmise.Turist kirjutas: ↑18 Juul 2022, 00:37Kui lahjemaid (kauem laadivaid) laadijaid kasutada, siis küll. Kuidas siis ühe 100 autoga kortermaja juures see laadimine käima hakkaks, kas on 100 väikest laadijat, mis ei saa voolu korteri elektrisüsteemist, aga samas auto omanik peab selle elektri eest maksma?randel kirjutas: ↑18 Juul 2022, 00:18Keskmine auto sõidab päevas max 50km, selleks kulub reeglina elektrit alla 10kWh. Seega need 100 000 autot vajavad öö jooksul kuskil 1000MWh energiat. Kui öö on 10 tundi pikk, siis on vajalik elektrivõimsus vaid 100MW. Kindlasti ei hakata paigaldama selleks 100 000 kiirlaadijat’, sest selleks puudub igasugune vajadus. Täiesti piisab tavalisest 5-10kW kodulaadijast.
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 20 Sept 2021, 19:58
- Tsikkel: F700GS
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Roheline või joobes?
Praegu on minuteada mingi EU direktiiv loodamas (aga see põhineb kvaliteetväitel "naised saunas rääkisid", ise pole uurinud aga ettevõtluse mõistes võib olla päris huvitav teema) mis kohustab kortermajade ja büroopindada juurde looma elektrilaadimisvõrk. Olen näinud nii mõnegi uue kortermajarajooni juures Eleporti laadimisjaamu.
San Franciscos mõne aasta eest istusid Teslad paljude majade ees ilma mingi laadimiseta ega juhtmeta, laadimas käidi kontorite juures ja parklates. Ja seal neid on linnapildis sama palju kui meil Toyotasid.
Muuseas, uued elektriautod täitsa täidavad ka maja aku võimekust - ehk et on võimelised võrku tagasi laadima siis, kui elekter on väga kallis.
San Franciscos mõne aasta eest istusid Teslad paljude majade ees ilma mingi laadimiseta ega juhtmeta, laadimas käidi kontorite juures ja parklates. Ja seal neid on linnapildis sama palju kui meil Toyotasid.
Muuseas, uued elektriautod täitsa täidavad ka maja aku võimekust - ehk et on võimelised võrku tagasi laadima siis, kui elekter on väga kallis.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
@kosmosepotsataja, see vastab tõele. Nii renoveeritvad, kui ka uued hooned peavad saama mingi hulga laadismiskohtasid. Mul on kokkupuude ühe kortermaja renoveerismisega, sinna läheb hetkel üles kaks laadimispunkti ja ühtlasi tehakse ka valmisolek rohkemate paigutamiseks tulevikus, kui vajadus tekib.
Re: Roheline või joobes?
Mac, kuidas see jaotus seal siis kah umbes on? Kas nö. laadimisotsasid tehaksegi a'la sama palju kui on majas kortereid, või mingi % korterite arvust või kuidagi inimeste endi küsimise ja soovide peale?
Ja mis max võimsus selle laadimisjuhtme peale kokku siis ka nö. taha ühendatatkse...ehk et kui palju ampreid sinna laadimispunktidele korraga on võimalik võrgust imema hakata? Eeldan, et voolu võetakse 3 faasi pealt ehk siis kas a'la midagi 3x50A?
Ja mis max võimsus selle laadimisjuhtme peale kokku siis ka nö. taha ühendatatkse...ehk et kui palju ampreid sinna laadimispunktidele korraga on võimalik võrgust imema hakata? Eeldan, et voolu võetakse 3 faasi pealt ehk siis kas a'la midagi 3x50A?
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Roheline või joobes?
Näiteks Porchedel on selline asi nagu home energy manager mis pannakse kilpi soovi korral. Sinna üteldakse ära peakaitsme suurus ja see jälgib iga faasi koormust reaalajas Edasi vaatab laadija palju võimsust üle on ja vastavalt sellele laeb. Kui sauna ja pliidi järgi paned siis autosse see hetk antakse vähem..
See muidugi point eramajadele kus väiksemad peakaitsmed.
See muidugi point eramajadele kus väiksemad peakaitsmed.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.