Hälvik-autojuhid

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 242
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Tsikkel: zx7r
Asukoht: Laulasmaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas Stonekurg »

Päris must-valge see ka ei ole. Praeguste ilmastiku- ja liikumisoludega, kui liikumisruum igal pool terves riigis on kahanenud ća kaks korda, tuleb arvestada ja kainelt mõelda, kas on ikka arukas minna sõitma rolleriga maanteele, kus teeäärne ala on lumehangede poolt okupeeritud. Ja võrdsusest veel - kui kõik on võrdsed, siis sellisel juhul peaksid maanteel põhjendamatult lubatust aeglasemalt sõitvad juhid saama täpselt samamoodi, nagu piirkiirust ületavad juhid.
Ebapiisav sõiduoskus ja hirm ei ole põhjendus...

-Need lumehanged küll rekkajuhte nahaalideks ei tee. Olen ise suvel maanteel sõitnud kus mahuks ka kolm autot kõrvuti sõitma aga enamus rekkajuhte ei põika ikka natuke kaugemalt mööda kuigi tee täiesti tühi ja nähtavus nii kaugele kui silm seletab.
-Loodan, et neil on oma tegevusele hea põhjendus.

kawasaki zx7r

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas triplekix »

munaz kirjutas:
BlackOut kirjutas:

ma küll ei ole mootorattur, sest minu masinal on 49.9 ccm, aga ikkagi. Sõidan Tallinn-Haapsalu maanteel 65kmh, rohkem ei tahtnud, sest mootorist oleks kahju hakanud...

Sõidad ikka vastassuunavööndi teepervel?!?! Teatavasti peab jalgrattaga sõitma maanteel vastassuunavööndis ja sama oleks mõistlik teha ka rolleriga, kuna kiiruste erinevus teiste masinatega on suur. Vastassuunavööndis sõites ei saa ükski lähenev rekka Sind hirmutada.

Mul tuli hirm nahka mõeldes sellele, et keegi võiks mulle pimedas kurvis tuledega (või siis tuleteta) minu rea peal vastu sõita....
Mis veel mu naine sellises olukorras roolis olles teeks, vot seda ei oska küll keegi ette kujutada.

Seega, ära sa seda Jumala eest küll tee.
Sõida ikka õiges suunas ja nii tee ääres kui võimalik. Veelparem oota suve.

Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

munaz kirjutas:

Sõidad ikka vastassuunavööndi teepervel?!?! Teatavasti peab jalgrattaga sõitma maanteel vastassuunavööndis ja sama oleks mõistlik teha ka rolleriga, kuna kiiruste erinevus teiste masinatega on suur.

Räägi, mitu lammast load maksma läksid?

hälvik
Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

oldmoped kirjutas:
munaz kirjutas:

Sõidad ikka vastassuunavööndi teepervel?!?! Teatavasti peab jalgrattaga sõitma maanteel vastassuunavööndis ja sama oleks mõistlik teha ka rolleriga, kuna kiiruste erinevus teiste masinatega on suur.

Räägi, mitu lammast load maksma läksid?

(lol)

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas bigdog »

BlackOut kirjutas:

ma küll ei ole mootorattur, sest minu masinal on 49.9 ccm, aga ikkagi. Sõidan Tallinn-Haapsalu maanteel 65kmh, rohkem ei tahtnud, sest mootorist oleks kahju hakanud. Kui enamasti autod ikka vähemalt lähevad poole rattaga vastassuunda ja mõned isegi täiesti vastassuunda(tervitused kõigile neile 8) ). Siis järsku sõitis minust samast rajast mööda krdi rekka... ehmatas ikka VÄGA korralikult ära.

Nii me tekitame omale järelkasvu (kel kannatust pole- seadke mängima pärast teist minutit):
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=19202
Tahtmata seejuures õigustada konkreetselt BlackOuti juhtumit- kas nähtavus mõlemis suunas oli hea? Enne kui arvustad, mõtle, mis sa ise veokijuhi asemel oleks teinud? 40-tonnist panduurat juhtida on suvisteski tingimustes omaette kunst, praeguse libeda ja hangede vahel ukerdavast ootamatust rollerist möödasaamine aga hoopis midagi muud.

Your choice is Your half chance.

rainer300
Postitusi: 346
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas rainer300 »

bigdog kirjutas:
BlackOut kirjutas:

ma küll ei ole mootorattur, sest minu masinal on 49.9 ccm, aga ikkagi. Sõidan Tallinn-Haapsalu maanteel 65kmh, rohkem ei tahtnud, sest mootorist oleks kahju hakanud. Kui enamasti autod ikka vähemalt lähevad poole rattaga vastassuunda ja mõned isegi täiesti vastassuunda(tervitused kõigile neile 8) ). Siis järsku sõitis minust samast rajast mööda krdi rekka... ehmatas ikka VÄGA korralikult ära.

Nii me tekitame omale järelkasvu (kel kannatust pole- seadke mängima pärast teist minutit):
http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=19202
Tahtmata seejuures õigustada konkreetselt BlackOuti juhtumit- kas nähtavus mõlemis suunas oli hea? Enne kui arvustad, mõtle, mis sa ise veokijuhi asemel oleks teinud? 40-tonnist panduurat juhtida on suvisteski tingimustes omaette kunst, praeguse libeda ja hangede vahel ukerdavast ootamatust rollerist möödasaamine aga hoopis midagi muud.

siis pole ju vaja rekkarooli ronida ,kui hakkama ei saa ohutu sõiduga....

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas bigdog »

rainer300 kirjutas:
bigdog kirjutas:
BlackOut kirjutas:


Tahtmata seejuures õigustada kumbagi osapoolt BlackOuti juhtumis...

siis pole ju vaja rekkarooli ronida ,kui hakkama ei saa ohutu sõiduga....

Su moraali järgi siis pole ju vaja sõiduteele tullagi kui taolise (kahjuks igapäevase) asja pärast ehmud...

Your choice is Your half chance.
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas Säga »

oldmoped kirjutas:
munaz kirjutas:

Sõidad ikka vastassuunavööndi teepervel?!?! Teatavasti peab jalgrattaga sõitma maanteel vastassuunavööndis ja sama oleks mõistlik teha ka rolleriga, kuna kiiruste erinevus teiste masinatega on suur.

Räägi, mitu lammast load maksma läksid?

Kui just surnuks ei sõideta, siis heal juhul lähed ainult sinise silma ja verise suuga koju

SYLB
Kasutaja avatar

oldmaniac
Postitusi: 527
Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
Tsikkel: ZX-10R
Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas oldmaniac »

rainer300 kirjutas:

siis pole ju vaja rekkarooli ronida ,kui hakkama ei saa ohutu sõiduga....

Täiesti uskumatu. Mingid rolleritega nagad tulevad elukutselistele autojuhtidele sõitmist õpetama? Ma pole küll miski rekkajuht, kuid ma sõidan aastas pealt 50K kilomeetri maha ja sellised idioodid on paraku minu õudusunenägude tipphetkede peategelasteks.

Lapsed, palun saage aru. Maanteed ei ole mänguväljakud. Kui te kohe kuidagi hakkama ei saa, siis palun toppige endale vähemalt helkurvest selga, et teid oleks näha, kui te rollerite ja võrridega autode vahele surma otsima olete asunud.

rolex kirjutas:

Ela maal kui su kodu teeots ristub maanteega, ostad helikopteri või? mõtle enne kui kedagi hälvikuks nimetad. Põhjuseid on palju ei ole vaja mõliseda.

Muuseas olen ma pärit rohkem maalt, kui ma seda mõnikord tunnistada tahaksin. Minu mäletamist mööda peaks olema veel transpordivahendeid peale rolleri ja helikopteri.

Ainus mida ma idioodina proovisin saavutada, on see, et keegi teist pisikestest poistest ei lõpetaks minu esiklaasil või rataste vahel. Mis oleks kui te püüaks mõelda pisutki nende seisukohast, kes teist peavad mööda saama ilma teid vigastamata või tapmata?


rainer300
Postitusi: 346
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas rainer300 »

oldmaniac kirjutas:
rainer300 kirjutas:

siis pole ju vaja rekkarooli ronida ,kui hakkama ei saa ohutu sõiduga....

Täiesti uskumatu. Mingid rolleritega nagad tulevad elukutselistele autojuhtidele sõitmist õpetama? Ma pole küll miski rekkajuht, kuid ma sõidan aastas pealt 50K kilomeetri maha ja sellised idioodid on paraku minu õudusunenägude tipphetkede peategelasteks.

Lapsed, palun saage aru. Maanteed ei ole mänguväljakud. Kui te kohe kuidagi hakkama ei saa, siis palun toppige endale vähemalt helkurvest selga, et teid oleks näha, kui te rollerite ja võrridega autode vahele surma otsima olete asunud.

rolex kirjutas:

Ela maal kui su kodu teeots ristub maanteega, ostad helikopteri või? mõtle enne kui kedagi hälvikuks nimetad. Põhjuseid on palju ei ole vaja mõliseda.

Muuseas olen ma pärit rohkem maalt, kui ma seda mõnikord tunnistada tahaksin. Minu mäletamist mööda peaks olema veel transpordivahendeid peale rolleri ja helikopteri.

Ainus mida ma idioodina proovisin saavutada, on see, et keegi teist pisikestest poistest ei lõpetaks minu esiklaasil või rataste vahel. Mis oleks kui te püüaks mõelda pisutki nende seisukohast, kes teist peavad mööda saama ilma teid vigastamata või tapmata?

ma ei hakka sinu arvamuse pärast nüüd 600-st 1000-se vastu vahetama ja su 1000-ne on ka roller ,1800-se kõrval

Kasutaja avatar

oldmaniac
Postitusi: 527
Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
Tsikkel: ZX-10R
Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas oldmaniac »

rainer300 kirjutas:

ma ei hakka sinu arvamuse pärast nüüd 600-st 1000-se vastu vahetama ja su 1000-ne on ka roller ,1800-se kõrval

Rekkajuhtide jaoks oleme me kõik parajad rolleristid. Samas teevad nemad siiski tööd ja meie käime üldjuhul niisama lustimas. Kas sa palun mõtleksid pisut enne, kui sa selliseid avaldusi teed.

A ja siis kui sa kusagil ringi sõidad, siis ehk sa leiad mõne rekkameeste kohvi koha ja lähed esined ka seal sellise avaldusega?


siil_udus
Postitusi: 161
Liitunud: 25 Mai 2009, 09:24

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas siil_udus »

A miks teha selliseid põhjapanevaid üldistusi stiilis, et kõik tsiklid on rekkameeste jaoks rollerid ja kõik rekkamehed on hälvikud? Oli konkreetne roller oma juhiga ja konkreetne rekkajuht, kes võis antud hetkel ka tööd teha. Juhul kui ta tegi oma tööd (tema töö on osaleda liikluses), siis tegi ta seda selles olukorras s__sti. Võib-olla järgmisel hetkel jälle oluliselt paremini.
BlackOuti tõstatatud moraal on aga see, et olgu jalgratas, roller, tonni- või kahene bike või auto, võiks ülejäänud sohvrid nendest möödumisel suuremat külgvahet hoida. Paraku on tõesti üldises liikluspildis ümberpõike/möödasõidu kultuur üsna nadi - alates suunatule kasutamisest, külgvahest ja kuni ette keeramiseni. Suurema kaarega möödumine hoiab ka möödasõidetava nägemise puhtamana ja on seega ohutum :bsmile:


Teema algataja
zx12r

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Kas moded ei suuda kasutajaid, kes soovitavad rolleriga vastassuunavööndis sõita, kuidagi "aidata" siit foorumist?

Registreerumisel peaks olema IQ-testi laadne küsimustik kohustuslik, või siis registreerimistasu 5 krooni.

Et väga OT poleks, siis ei suuda mõista, miks ratturid räägivad veoautojuhtidest kui liikluse valupunktist ja kindlast avariipõhjusest? Oma paarisaja-mõnesaja tuhande kahel ja neljal rattal sõidetud kilomeetrite jooksul olen näinud/puutunud kokku mitte kõige "õigemaid" manöövreid tegevate veoautodega ehk max 20 korda ning mitukümmend, kui mitte öelda mitusada korda rohkem sõiduautodega, mida juhivad pealtnäha imbetsillid.

Ahjaa, sõber helistas möödunud nädalal, et sõi teeäärses kohvikus lõunat ning temast mitte kaugel istusid 3 suure auto juhti, kallasid taskust läbipaistvat vedelikku klaasid täis, jõid ära ja rääkisid juttu. Enne kui sõber sealt kohvikust lahkus, oli üks mees öelnud "ää rohkem mulle pane, ma pean 3 tunni pärast ...SEAL... olema" (Ma ei mäleta enam 100% kindlalt mis koht see oli, oleks nagu meeles et "Paldiski sadamas").

Hästi ju...

Kevadet!

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

siil_udus kirjutas:

A miks teha selliseid põhjapanevaid üldistusi stiilis, et kõik tsiklid on rekkameeste jaoks rollerid ja kõik rekkamehed on hälvikud? Oli konkreetne roller oma juhiga ja konkreetne rekkajuht, kes võis antud hetkel ka tööd teha. Juhul kui ta tegi oma tööd (tema töö on osaleda liikluses), siis tegi ta seda selles olukorras s__sti. Võib-olla järgmisel hetkel jälle oluliselt paremini.
BlackOuti tõstatatud moraal on aga see, et olgu jalgratas, roller, tonni- või kahene bike või auto, võiks ülejäänud sohvrid nendest möödumisel suuremat külgvahet hoida. Paraku on tõesti üldises liikluspildis ümberpõike/möödasõidu kultuur üsna nadi - alates suunatule kasutamisest, külgvahest ja kuni ette keeramiseni. Suurema kaarega möödumine hoiab ka möödasõidetava nägemise puhtamana ja on seega ohutum :bsmile:

Jätke nüüd rekkamehed mängust välja :evil:
Enamus(kordan: enamus) teenivad selle raske tööga oma palga ausalt välja ja nende sõiduoskus ületab tunduvalt Jaan Tavasõitja oskusi :bsmile:

Mis aga sellesse väitesse, et "kõik tsiklid on rekkameeste jaoks rollerid" siis võrrelge ise natuke rekka ja tsikli/rolleri proportsioone!

Lõpetuseks- ega tankipolgu komandör ei peagi oskama korralikult parkida :ner:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

Primo kirjutas:

Ja võrdsusest veel - kui kõik on võrdsed, siis sellisel juhul peaksid maanteel põhjendamatult lubatust aeglasemalt sõitvad juhid saama täpselt samamoodi, nagu piirkiirust ületavad juhid.
Ebapiisav sõiduoskus ja hirm ei ole põhjendus...

Selles osas olen kahe käega poolt.

Ahah, et kui teeääred on lumised, siis rolleriga liigelda ei tohi ? Ja kui rekkaga mööda ei mahu kuidagi rolleristist, siis tuleb järelikult üle sõita ?
Vahet pole millega liiklen aga kui mulle keegi jalgu jääb ja ma mööda korralikult ei saa, siis võtan hoo maha ja jään kasvõi seisma ja ootan hetke kui saab mööda. Selge on see et ega see kellegi sabas venimine just tuju heaks ei tee aga no hullu panemine ei vii kuskile mujale kui hullemal juhul jumalate jõele ja veel sitemal juhul viib sinna kellegi teise. Aga see on selline teema kus saab ja võib jäädagi vaidleme ja õigustama oma seisukohti ja ega see ka kuskile ei vii.

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kuulge, oma õiguse tagaajamisel on ka mingid piirid.
Kui juba kaks sõiduautot ei suuda üksteisest ohutult mööduda, mida siis rekkast rääkida. Tuleb lihtsalt EELDADA, et minu kohalolek liikluses tekitab probleeme teistele liiklejatele, olgu see roller, tsikkel või auto.
Mul on ÕIGUS sõita tsikliga Tallinn-Tartu maanteel ka kiilasjääga, suverehvidega, kiirusega 10 kmh, mõlemad jalad ennast toetades külje peal lohisemas, aga ma ei tee seda!

Ükski reegel ei asenda kainet mõistust.

edu :bsmile:

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

[quote="ants01"]Kuulge, oma õiguse tagaajamisel on ka mingid piirid.
Kui juba kaks sõiduautot ei suuda üksteisest ohutult mööduda, mida siis rekkast rääkida. Tuleb lihtsalt EELDADA, et minu kohalolek liikluses tekitab probleeme teistele liiklejatele, olgu see roller, tsikkel või auto.
Mul on ÕIGUS sõita tsikliga Tallinn-Tartu maanteel ka kiilasjääga, suverehvidega, kiirusega 10 kmh, mõlemad jalad ennast toetades külje peal lohisemas, aga ma ei tee seda!

Ükski reegel ei asenda kainet mõistust!

Kogu selle arutelu tõttu ongi õigustatud uues liiklusseaduses nõue, et kõik rollerdajad peavad omama juhiluba. Jääb mulje, et B katist jääb isegi väheks, kuna A kategooria kursustel räägitakse ka kaherattalistega sõitmise reaalsetest ohtudest. (togi)

Honda Transalp
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

uljasvaluvelg kirjutas:

Kogu selle arutelu tõttu ongi õigustatud uues liiklusseaduses nõue, et kõik rollerdajad peavad omama juhiluba. Jääb mulje, et B katist jääb isegi väheks, kuna A kategooria kursustel räägitakse ka kaherattalistega sõitmise reaalsetest ohtudest. (togi)

Rohkem tuleb siit arutelust välja see, et kõik rekka- ja jeebijuhid peaksid iga aasta kohustuslikus korras läbima mopeedi, motorolleri või kergmootorrattaga minimaalselt 2 linna ja 2 maanteesõidupäeva. Vastasel korral jääbki "tugevama õigus" või "ma teen ju tööd" kehtima ja teistele reaalseks suurenatud ohuallikaks olemisest on puhas savi.

(togi)

hälvik

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Hakkaks enne poriga loopimist otsast peale?

Meenutame, kus kohas taburett turnis? Maanteel.
Mis kiirusega ta roomas? 65km/h ja seda tabureti spido järgi. Reaalne kiirus?
Kas sellise kiirusega sõites on kohustus tagant kiiremini tulija mööda lasta? Kas taburett tegi seda?
Kus kohas taburett maanteel paiknes? Kuni meeter tee servast või kaugemal? Kui pikalt rekka taburei sabas temaga samal kiirusel sõitis ja ohutut möödasõidu võimalust ootas? Kui lähedalt rekka mööda sõitis? Kas ehmatamine on ohutu külgvahe kriteerium? Kas taburettrider nägi ette, et lumega kitsal maanteel võib tagant läheneda rekka, kellele just taburetiga kohakuti olles võib vastu tulla teine auto ja kolmekesi on keeruline teele mahtuda ning rekkal on keeruline libedal teel pidurdada ohutult kiirus tabureti kiirusele? Kas taburettrider oleks pidanud sellega arvestama enne maanteele kruiisima minekut?

Kui nüüd korra veel mõelda, siis kas sellise koguse vastamata küsimuste juures saab väita, et rekkajuht on hälvik?

Ja veel. Tean isiklikult rekka juhte, kes täispikkade haagistega eramajade rajoonis kitsastel tänavatel ajavad ühe tagurdamisega masina läbi "S"-i, ühest põiktänavast teise. Kõik nad suudavad ka taburettidega sõita. Ei tea aga mitte ühtegi taburettriderit, kes suudaks long vehicle-ga kasvõi kohalt võtta. See on lihtsalt tasemete võrdluseks nimetatud. Kas on ikka mõtet peenist sõrmega võrrelda?

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas bigdog »

oldmoped kirjutas:
uljasvaluvelg kirjutas:

Kogu selle arutelu tõttu ongi õigustatud uues liiklusseaduses nõue, et kõik rollerdajad peavad omama juhiluba. Jääb mulje, et B katist jääb isegi väheks, kuna A kategooria kursustel räägitakse ka kaherattalistega sõitmise reaalsetest ohtudest. (togi)

Rohkem tuleb siit arutelust välja see, et kõik rekka- ja jeebijuhid peaksid iga aasta kohustuslikus korras läbima mopeedi, motorolleri või kergmootorrattaga minimaalselt 2 linna ja 2 maanteesõidupäeva. Vastasel korral jääbki "tugevama õigus" või "ma teen ju tööd" kehtima ja teistele reaalseks suurenatud ohuallikaks olemisest on puhas savi.

(togi)

Eks musti lambaid esineb igas liiklejate grupis. Veelkord- ma ei saa adekvaatselt hinnata eelpoolnimetatud juhtumit juba ainuüksi seetõttu et pole teada mis olukord liikluses ja teel hetkel oli. Tugevama õigus jääb paraku ikka kehtima sest kannatajaks pooleks on ikka "nõrgem". Liiklejatel puudub austus üksteise vastu, tavaline sõiduauto juht ei oska/ei saa/ei taha teadagi seda mis tähendab sõita suure rekkaga. Kuskilt kuulsin et Inglismaal korraldati n.ö. "lahtiste uste päevad". Iga soovija sai proovida täislastis veokit manööverdada (kinnisel territooriumil muidugi). Huvi ürituse vastu oli üsna leige. Asjast osavõtnute maailmavaade aga olevat muutunud. Isiklik kogemus on ju hoopis midagi muud! Puuduliku mõistusega juhti tabab looduslik valik aga varem või hiljem-olgu ta siis traktori- või sääreväristaja sangas. Käituge ka liikluses nii nagu tahate et teiega käitutaks ja probleeme on vähem!
Täna Londoni linna vahel sattusin jalgratturi taha venima. Möödasõit polnud kitsaste teeolude ning vastutulevate sõidukite tõttu võimalik, nii ma siis venisin. Jalgrattur viipas mulle käega ning peatus mõnesaja jardi pärast ristmikul ja laskis taha kogunenud saba mööda.
Samas meenub umbes aastatagune juhtum Birminghami lähistelt kus ma reastusin keskmisest sõidureast esimesse. Peegleid kasutan manöövrite tegemisel alati, paraku ei osanud aimatagi et tagant tulnud riisirakett on otsustanud minust vasakult mööda kiirendada. Tulemuseks oli temapoolne järsk pidurdus ning kui ta siis paarisaja jardi pärast minust õigelt poolt möödus, koputas rattur mu kõrvalistuja uksele (sõidan tavalise vasaku poole rooliga). Lehvitasin talle vastu-mis sa lolliga ikka teed?
P.S. Eks see mootori kubatuuri "mul on suurem kui sul" jagamise järgi ei saa ükski tsikkel 12-17 liitrise veoki vastu...

Your choice is Your half chance.
Kasutaja avatar

GKK
Postitusi: 72
Liitunud: 29 Sept 2008, 17:00

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas GKK »

Tarts kirjutas:

Hakkaks enne poriga loopimist otsast peale?

Meenutame, kus kohas taburett turnis? Maanteel.
Mis kiirusega ta roomas? 65km/h ja seda tabureti spido järgi. Reaalne kiirus?
Kas sellise kiirusega sõites on kohustus tagant kiiremini tulija mööda lasta? Kas taburett tegi seda?
Kus kohas taburett maanteel paiknes? Kuni meeter tee servast või kaugemal? Kui pikalt rekka taburei sabas temaga samal kiirusel sõitis ja ohutut möödasõidu võimalust ootas? Kui lähedalt rekka mööda sõitis? Kas ehmatamine on ohutu külgvahe kriteerium? Kas taburettrider nägi ette, et lumega kitsal maanteel võib tagant läheneda rekka, kellele just taburetiga kohakuti olles võib vastu tulla teine auto ja kolmekesi on keeruline teele mahtuda ning rekkal on keeruline libedal teel pidurdada ohutult kiirus tabureti kiirusele? Kas taburettrider oleks pidanud sellega arvestama enne maanteele kruiisima minekut?

Kui nüüd korra veel mõelda, siis kas sellise koguse vastamata küsimuste juures saab väita, et rekkajuht on hälvik?

Ja veel. Tean isiklikult rekka juhte, kes täispikkade haagistega eramajade rajoonis kitsastel tänavatel ajavad ühe tagurdamisega masina läbi "S"-i, ühest põiktänavast teise. Kõik nad suudavad ka taburettidega sõita. Ei tea aga mitte ühtegi taburettriderit, kes suudaks long vehicle-ga kasvõi kohalt võtta. See on lihtsalt tasemete võrdluseks nimetatud. Kas on ikka mõtet peenist sõrmega võrrelda?

imelik, et ise mode ja hakkad n-ö omasid(kaherattalisi) ja üldse mõndasid siinseid kasutajaid solvama taburetid, roomas, taburettrider jms
kui inimesel pole veel õigust sõita tsikliga, siis miks ei või rolleriga ringi sõita? peaks pigem ilma lubadeta sõitma TSIKLIGA(vähemalt ikka tonnine, mudu on taburett)?
ps, ise ei ole rollerijuht

Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Et minust valesti aru ei saadaks, siis täpsustan, et minu postitus ei olnud mõeldud mittekuidagi kummatki poolt süüdistama ega ka õigeks mõistma.
Oma ettepanekut mõtlesin aga täiesti tõsiselt ja olen seda mõtet ka ennem välja öelnud - lihtsalt enamus suurte masinate juhte ei saa aru või ei tule selle peale, et nende täiskiirusel minimaalselt kauguselt möödumised pisikestest kaherattalistest ei ole nende suhtes kõige meeldivam ja turvalisem tegevus juba ainuüksi nende masinatega kaasneva tohutu tuulekoti pärast, mis kergema kategooria sõiduki või ikka väga stabiilsusest välja lüüa. Tee on meile kõigele ja täpselt samadel alustel kasutamiseks ja lihtsalt tuleb üksteisega proovida arvestada. Mitteükski minuti täpsusega kiirestirikneva kaubaga kliendi juurde jõudmine ei ole kaasliiklejate elude ohtu seadmist väärt aga samas peab ka iga "väikemees" suutma arvestada, et selised massid ei ole kiirreageerivad.

hälvik
Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas bigdog »

oldmoped kirjutas:

Oma ettepanekut mõtlesin aga täiesti tõsiselt ja olen seda mõtet ka ennem välja öelnud - lihtsalt enamus suurte masinate juhte ei saa aru või ei tule selle peale, et nende täiskiirusel minimaalselt kauguselt möödumised pisikestest kaherattalistest ei ole nende suhtes kõige meeldivam ja turvalisem tegevus juba ainuüksi nende masinatega kaasneva tohutu tuulekoti pärast, mis kergema kategooria sõiduki või ikka väga stabiilsusest välja lüüa. Tee on meile kõigile ja täpselt samadel alustel kasutamiseks ja lihtsalt tuleb üksteisega proovida arvestada. . . aga samas peab ka iga "väikemees" suutma arvestada, et selised massid ei ole kiirreageerivad.

Pigem siis peaks olema asi vastastikune- ka "väikemehe" ajudeni tuleks kuidagi juhatada mõte et suuremat sõidukit on raskem peatada-manööverdada. Kui saaks korraldada ka Eestis sarnane ettevõtmine-et igaühel oleks kasvõi korra võimalus proovida haagisega veokiga platsisõitu siis oleks rekkameeste kirujaid vähem.

Your choice is Your half chance.

Overkilla
Postitusi: 237
Liitunud: 17 Mai 2008, 18:10
Tsikkel: BMW F650CS Scarver
Tänanud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas Overkilla »

Ma nägin täna hälvik autojuhti hõbedase BMW (vist M5) roolis - ülekäigurajal olnud noormees õigel ajal märkas vasakult peale lendavat masinat, hüppas tagasi ning hälvik pidurdaski vaid nii palju, et too jõuaks tagasi hüpata, siis lisas gaasi. Oleks numbrit näinud oleks saanud politseisse helistada, äkki miskit kasu. Suht vihaseks ajas küll see koll.


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas Tarts »

GKK kirjutas:

imelik, et ise mode ja hakkad n-ö omasid(kaherattalisi) ja üldse mõndasid siinseid kasutajaid solvama taburetid, roomas, taburettrider jms
kui inimesel pole veel õigust sõita tsikliga, siis miks ei või rolleriga ringi sõita? peaks pigem ilma lubadeta sõitma TSIKLIGA(vähemalt ikka tonnine, mudu on taburett)?
ps, ise ei ole rollerijuht

WOW! :shock:
Kus kohast sa välja kargasid?
Taburett on solvav? Vaeseke. Eks kaeba mind siis kohtusse. Ja et põhjust oleks piisavalt, siis veel natuke motoalast sõnavara, mida ma sagedasti kasutan. Kaassõitjat solvan nimetusega seljakott. Mõndasid neist isegi sadulajänkudeks nimetades. Vene keeles kõneledes lähen üleüldse üle piiride ja ütlen kaassõitja kohta teine number. Kahte mootorit võrreldes solvan neist suurema töömahuga mootorit jämedaks, summuti kohta on mul häbematust öelda toru. Ma ei julge isegi eriti seda välja öelda, kuid olen kuulnud, et mootorratast tsikliks nimetatakse :shock:
Muuseas, see ei olnud ammendav loetelu. Tea, kas mul on mingitki lootust, et kergendavaid asjaolusid arvesse võetakse?

Loe minu ja oma postitus veelkord läbi. Mõtle. Või palu keegi appi ja mõelge koos.


Teema algataja
zx12r

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas zx12r »

tartsil läks nüüd vist natuke nihu. Või peaks rolleriga sõitma minnes tõesti kaaluma varianti, et mine tea, äkki juhtub täna seal kitsamal teelõigul vastu tulema auto sel hetkel, kui rekka mulle järele jõuab ja mööda tahaks sõita, kuid sõidab sel hetkel liiga kiiresti selleks, et ohutult hoog maha võtta ning sobival momendil mööduda?

Olles ise sõitnud veoautoga ning samas liigelnud ka taburetiga maantee ääres, tean, et see ei ole nii raske kui veoautoga sõitmine...
...ega ka nii lihtne kui tsikliga sõitmine.

Kevadet, poisid ja tüdrukud!

Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas munaz »

oldmoped kirjutas:
munaz kirjutas:

Sõidad ikka vastassuunavööndi teepervel?!?! Teatavasti peab jalgrattaga sõitma maanteel vastassuunavööndis ja sama oleks mõistlik teha ka rolleriga, kuna kiiruste erinevus teiste masinatega on suur.

Räägi, mitu lammast load maksma läksid?

:D Load ei maksnud midagi rohkemat kui riigilõivud ja tegin need ära esimese katsega. Ju mul midagi siis tõepoolest valesti meelde jäänud palju jalgrattaga matkanuna. Jalgrattaga maanteel sõites on minu arvates vägagi mõistlik vastassuunavööndi teepervel sõita (nagu jalakäijal kõndida); tõesti nüüd kahtlen, kas see liiklusseadusega kooskõlas on; mopeedi-sõidule seda praktikat rakendada ei saa, nagu arutelu tulemusena selgus (kuna mopeed sõidab siiski küllaltki kiiresti ning omab vastutulijaid segadusse ajavat esituld).

Kasutaja avatar

uljasvaluvelg
Postitusi: 475
Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
Tsikkel: Honda Transalp
Asukoht: Tallinn

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas uljasvaluvelg »

Liikudes rolleriga maanteel keskmisest liiklusvoolust 30-40 km.h aeglasemalt (jalgrattaga kuni 80 km.aeglasemalt), tuleb tõdeda, et nad on kõrgendatud ohuallikad. Kui on tegemist kitsa (libeda) tee, piiratud nähtavuse ja samal ajal vastutuleva autoga, on põhjust tänada autojuhti(mitte ainult rekkajuhti), et ta sind ainult ehmatas.

Honda Transalp
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas poison »

Tsitaat: Load ei maksnud midagi rohkemat kui riigilõivud ja tegin need ära esimese katsega. Ju mul midagi siis tõepoolest valesti meelde jäänud palju jalgrattaga matkanuna. Jalgrattaga maanteel sõites on minu arvates vägagi mõistlik vastassuunavööndi teepervel sõita (nagu jalakäijal kõndida); tõesti nüüd kahtlen, kas see liiklusseadusega kooskõlas on; mopeedi-sõidule seda praktikat rakendada ei saa, nagu arutelu tulemusena selgus (kuna mopeed sõidab siiski küllaltki kiiresti ning omab vastutulijaid segadusse ajavat esituld).

jalgrattatulest "piisab" samuti


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Ma ei ole päris veendunud, et nihu läks. Mul ei ole ühtegi sõna selle kohta, et taburetiga sõita ei tohi. Olgu avaliku saladusena öeldud, et sõidan ka ise taburetiga ja mitte vähe. Norm riistapuu ühest punktist teise jõudmiseks. Linnas muuseas kiirem kui auto või tsikkel.

Aga mitte sellest polnud jutt. Ma oma postiga proovisin poriloopijaid panna mõtlema, kas ikka on asi nii ühes taldrikus, et rekka juht on hälvik ja nii on. Me ju ei tea, mida tegi taburet ja kus ja kuidas ta sõitis. Veelkord, me ei tea ka seda, kas rekka möödumise peale ehmumine oli ohtlikult lähedalt mööda sõitmine. Oldmoped on õigesti märkinud, et rekka tekitab teatava väiksemaid kõigutava õhukeerise. Sellest kaebleja ei kirjuta midagi. Mina järeldan, et seda ei olnud. Tähendab rekka kas ei sõitnud üleliia kiiresti või mitte liiga lähedalt.

Tegelikult on jube lihtne võtta ja stereotüüpe kasutades mõtlematult hukka mõista. Aga kas ikka on rekka nii halb? Need, kes sagedasti maanteed hõõruvad, palju on olnud, et sõiduautost või tsiklist mööda sõites selle juht möödasõitu soodustab. "Mine mööda" märguannet andes, mitte kiirendades või muul moel? Versus, paljud rekkajuhid möödasõitu soodustavad? Minu isikli kogemus räägib sellest, et rekkajuhid on reeglina palju arvestavamad kui mis iganes teiste sõidukite juhid.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”