40. leht 59-st
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 06 Okt 2011, 11:43
Postitas vlgu
Algaja puhul peaks ilmselt 250 4t parem olema, muidu suur ehmatab kohe sõites väga ära ja karjäär võib lühikeseks jääda.
Samas kui oskusi juba turjale tekib, saad ise ka aru, et 100kg + varustus, sa võrriga väga lustida ei saa. Eriti liivaradadel, samas ka lihtsal põllu peal, külavahel sõites hakkab võrriga igav.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 06 Okt 2011, 13:41
Postitas andrusl
Tere,
Kui mu mälu mind väga ei peta,siis standardis on 250 amordid seadistatud 70-75 kilosele inimesele.
450 amordid 85 kilo peale.
Et need 250 amordid niimoodi tööle saada,et 100+ raskust põhja ei lööks ,on vaja kindlasti vedrud vahetada ja amort suht jäigaks keerata.See aga mõjutab kindlasti sõidukvaliteeti.
Mina oma 85 kilo juures tunnetasin seda,et kurvist kiirendades on vaja 250 ikka päris palju sidurit näppida selleks,et pill uuesti pöördesse ajada.450 seda probleemi enam pole 
Samuti on erinevad sõidustiilid,250 eeldab tunduvalt agressiivsemat sõitu,pilli pöördes hoidmist,rohkemat käikude vahetamist jne.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 06 Okt 2011, 18:09
Postitas erix32
Omades aastaid 450-st ja nüüd sai vahetatud 250 vastu mis muidugi tehtud 300cm3 ja ikka 4takti ütleks,et ei pea siin midagi kurvist kiirendades siduri näppima või käikke rohkem alla vahetama kui 450-sel.Ja rajal on minu sõidukiirus oluliselt kiiremaks läinud ,kuna 250 ikka kergem ja madalatelt on jõudu piisavalt ja pehmes liivas on ka oluliselt kergem sõitta.Ise mingi 82kg ja sõber omab ka 250-st ja kuskil90kg.Igatahes ülirahul 250-sega
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 06 Okt 2011, 18:19
Postitas hotshot
Ma ise suvaline kärnataja 100+ kg, vanust 33 ja kakerdamiskogemust 3-4 aastat. Alustasin pitbikega aga esimeseks ja ka praeguseks pilliks soetasin 450. Räägitagu mis tahes a pole see 450 midagi nii suur, raske ja võimas, pigem ongi hea, et pillil loomamoodi jõudu on. Olgu vedel või paks, soe või külm, oled ise väsind või värske, vahet pole, igast sitast saab läbi lihtsalt rutskat keerates! Aga kõige tähtsam on muidugi see, et 450 teeb emmi pikemaks 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 06 Okt 2011, 22:23
Postitas andrusl
erix32 kirjutas:Omades aastaid 450-st ja nüüd sai vahetatud 250 vastu mis muidugi tehtud 300cm3 ja ikka 4takti ütleks,et ei pea siin midagi kurvist kiirendades siduri näppima või käikke rohkem alla vahetama kui 450-sel.Ja rajal on minu sõidukiirus oluliselt kiiremaks läinud ,kuna 250 ikka kergem ja madalatelt on jõudu piisavalt ja pehmes liivas on ka oluliselt kergem sõitta.Ise mingi 82kg ja sõber omab ka 250-st ja kuskil90kg.Igatahes ülirahul 250-sega
Kellele ema ,kellele tütar...
Olen minagi omanud nii 250,kui 450 kuubikulist ratast.Alustanud olen nii öelda kahel korral.Vahepeal oli paar aastat pausi.
Algul võtsin mõlemal korral 250 ratta ja mõne aja pärast vahetasin nad ikkagi 450 vastu.
Jah,250 on kaalult väheke kergem(2011 kawa puhul 7,8 kg.) ja kergem kurvi sõita.Samas 100+ algaja pidurdab ratta kurvi kinni ja hakkab välja keerates nullist kiirendama.
Siis on ikka vägagi vaja käiku vahetada ja vajadusel siduriga pöördesse ajada.MX2 sõitjad hoiavad pilli ikkagi koguaeg vägagi pöördes ja suht piiraja läheduses.Tänu sellele kipuvad väiksed rattad ka rohkem hoolt vajama.Minule isiklikult jäi 250 raam ka natuke väikseks,450 peal tunnen ennast kodusemalt ja saan korralikult tsiklit jalgadega kinni hoida.
Raido,mine võistlustele ja jälgi mõttega mx2 ja mx1 sõidustiilide erinevusi.Ma ei räägi kärnatajatest ja harrastajatest,vaata Eesti esikümne sõitjate sõite.Mis käikudega,mis pööretega,kuidas kurvis jne.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 07 Okt 2011, 20:00
Postitas fotek
Neljapäeval, 13. oktoobril toimub Maardu krossirajal algusega 14:00 - 18:00 KTM ja HUSABERG tsiklite testipäev.
Kohal on enduuro- ja krossitsiklid.
Olemas nii 250, 350 kui 450 ccm.
Oma perse on kuningas.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 23 Okt 2011, 18:49
Postitas tenter
Tere. Nädalalõpus sai käidud üle pika aja jälle sõitmas. Seekord siis liivaraja peal. Peab ütlema,et liivarada Vilaskis Valgamaal on ikka päris raske sõita ja esines ka kukkumisi. Põhiline viga oli ikka kurvis liigne kinni pidurdamine ja seetõttu olingi külili. Muidu igati tore sõidu päev oli. Rattaks on Honda crf250.Õhtul peale pesemist olen ikka ka tavaliselt mootorisse tekkida võiva kondens vee välja lasknud ja nii tegin ka seekord - võtsin voolikult korgi eest ja sealt tuli tavaliselt väikese koguse vee asemel õli, nii umbes pool teelusika täit??? Selline asi juhtus nüüd minul üldse esimest korda ja peab ütlema et väga ebameeldiv avastus. Kas tõesti on mootoriga midagi juhtunud? Ise arvan, et sõites üles valli ja siis sealt alla kukkudes jäi töötav mootor alla poole kaldu parema külje peale ja nii võiski väike kogus õli korgiga suletud kondensi torusse sattuda? Neid kukkumisi oli ka teise külje peale. Äkki tekib kuhugi surve sisse?? Või on mootori poole peal liiga palju õli? Liivas sõites tuleb kõvasti valu anda ja siis tõstiski survega õlitilga üles? Oskab keegi öelda arvatavat põhjust? Tänud ette vastajaile.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 23 Okt 2011, 18:56
Postitas mx77
sa mõtled seda honda korgiga suletud tuulutusvooliku otsa?
Üldiselt selat ei peaks vett tulema, juhul kui midagi siis pigem õli. Kui külili käid on täitsa normaalne, et mingi kogus õli sinna satub.
Üldiselt ehitatakse honda karterituuluts nii ümber, et õhufiltri kopsikusse minev ot tehakse pimedaks ja võetakse kork alt lahti, pole mõtet seda jama mootorisse tagasi ajada.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 23 Okt 2011, 19:41
Postitas tenter
[quote="mx77"]sa mõtled seda honda korgiga suletud tuulutusvooliku otsa?
Üldiselt selat ei peaks vett tulema, juhul kui midagi siis pigem õli. Kui külili käid on täitsa normaalne, et mingi kogus õli sinna satub.
Üldiselt ehitatakse honda karterituuluts nii ümber, et õhufiltri kopsikusse minev ot tehakse pimedaks ja võetakse kork alt lahti, pole mõtet seda jama mootorisse tagasi ajada.[/quote
Seda jah. Mõni kord sealt ei tule tilkkagi, ma iga kord peale puhtaks pesemist kontrollin -tühjendan seda. Aga tavaliselt tuleb sealt ikka väike kogus veele sarnanevat vedelikku. Ma mõtlen et kas ikka on mõtet karterituulutust Sinu pakutud skeemi järgi ümber teha, see ju ikka tehase poolt välja töötatud ja pikkade sõidutundidega katsetatud lahendus.Võib-olla on sellel tuulutuse variandil ka mingi muu otstarve et ta täpselt selline peab olema? Ei tea, ei tea... Kuid peab mainima et tunduvalt mugavam oleks Sinu pakutud lahendus küll ... Siiski hea teada, et midagi hullu pole mootoriga juhtunud. Sulle mx77 tänud vastamast.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 23 Okt 2011, 19:54
Postitas mx77
honda on muuseas ainue krossiratas, mis sellist tuulutuse lahndust kasutab - kõigil muudel on otse välja. sooritusvõimega ei ole asjal midagi pistmist, tegemist on öko ja saastevärgiga.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 29 Okt 2011, 10:05
Postitas kurikristjan
Nonii, on aeg esitada küsimusi.
Tarvis oleks 93. aasta kx250 mootorit veidi kohendada "mökule sõitjale" aeglast tüüpi rajal kasutamiseks või isegi metsa alla. Mõtlesin treida lisa hoorattaraskuse, mis peaks aitama rohkem jõudu maha suunata ja valel ajal ootamatuid tagarattasse tõusmisi kontrollida. Süüdet peaks ka saama keerata, praegu on keskmise kriipsu järgi aga hilisem peaks tegema sujuvamaks.
Kuna olen DIY vend ja eriti poodi minna ei taha, samas neid lisaraskusi ma ka varem näind oma silmaga ei ole, siis tahan ise teha. Mis läbimõõduga see ketas olla võiks, mitu grammi kaaluma peaks (arvan et üks 350 peaks olema sobiv), kuidas poe omad kinnitatud on tavaliselt?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 29 Okt 2011, 10:20
Postitas mudakoll
piira sisselaset,peaks teravust tapma.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 29 Okt 2011, 10:52
Postitas kurikristjan
Mingeid huijorkasid sisselaske vahele ma küll toppida ei taha, need tapavad lõpu ka ära. Lihtsam oleks väljalaskeklapp kahjutuks teha ja kinni panna ning teravusest saab täiesti lahti, siis veab mootor nagu neljataktiline hiinakas, millel algust ja keskosa nagu on aga lõpp kooleb ära. Aga see ei ole eesmärk. Soov on saada seda järsku nõelamist veidi kontrollitumaks ilma et lõpp ära kaoks, sest seda on ka vahepeal vaja. Seetõttu ma lisa hoorattale mõtlengi.
Eks see 250 kaks takti peabki esialgu hirmus olema muidugi, kui terve suvi on põlve otsas tehtud 200se hiinaka mootoriga oma arust krossi sõidetud.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 29 Okt 2011, 14:28
Postitas dudikov
Ma ei saa nüüd hästi pihta.Tahad sa krossi või endurot sõita.Krossi jaoks ongi teravat ja jõulist masinat vaja.Enduro rattad omavad veidi teistsugust käigukasti ja väntvõlli.See krossimootori kastreerimine kõlab jubedalt.Kui tahad seda olemasolevat mootorit nautida mine päris krossirajale ja saad oma adrekalaksu kätte.Seal saad sa kindlasti aru milleks see 250 ja 2 takti head on.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 29 Okt 2011, 19:15
Postitas 426f
miks sa selle tagarattasse mineku pärast põed kui krossi sõita tahad
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 01:06
Postitas kurikristjan
süüte hilisema märgi järgi seadmine tegi asja juba palju sobivamaks praegustesse oludesse, olen rahul, kui kere paraneb siis kindlasti vaja ka proovima minna.
dudikov, su jutt on õige, eri otstarbe masinad on erineva ehitusega kuna vajadused on teised. kuid päris iga kord kui isu tuleb, ei tahaks kah hakata tsiklit 25 km kaugusele vedama et veidi sõita. hea oleks ka kodus, kus seda siiani tsiviliseerituma mootoriga tehtud on, vahest mõned ringid lasta. seetõttu olen mõelnud võimalustele olukorda parandada, et ei peaks kogu aeg hambaid risti hoidma.
426f, paska tooda mujal teemas, sinu igasugune möla ja targutamine mis teistes teemades märkamatuks pole jäänud kellelegi ja postcoundi suurus ei tee sust paremat sõitjat nagunii, pole mõtet vaeva näha. tahad sittuda, mine rollerifoorumisse.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 12:50
Postitas dudikov
Ma siiski küsiks,nii huvi pärast,et kuhu sa selle lisaraskuse paigutada tahaksid.Ise näeks süütepoolset vändaotsa.Samas kas see magnet lisaraskusele vastu peab.Võid kogu vändaotsa pekki keerata.Teisel pool pole ju ruumigi.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 13:04
Postitas dudikov
Ja ise olen jõudnud äratundmisele ,et on vaja ikka kahte masinat.See poolkõva masinaga sõitmine ei kasvata eriti sõiduisu.Proovisin ka esialgu krossirattaga endurot sõita,no ei tule välja.Ratas haige ja ise veel haigem.Eriti veel võistlustel,seal on esimese ringiga käed vedelad ja edasine ei meenuta võistlemist.Tegelikult peaks enda jõud masinast üle käima.Muidu lehvid teisi ohustades sadula ja porilaua piirimail.See su endine neljataktine oleks endurotamiseks ikka parem olnud.Kütusekulu on muidugi eraldi teema.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 18:28
Postitas 426f
jah ma nüüd toodan paska siin,ise üritad krossi mootoril mune maha lõigata,otsi omale enduro ratta mootor ja lõpeta see trihhomonoos ära
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 18:59
Postitas kurikristjan
426, mis sinu asi üldse on mida ma üritan. Vaata mis mul tsikliks kirja on pandud, mõni mees hoiaks seda aparaati nähes kahe käega peast kinni ja karjuks appi ka vist.
dudikov kirjutas:Ja ise olen jõudnud äratundmisele ,et on vaja ikka kahte masinat.See poolkõva masinaga sõitmine ei kasvata eriti sõiduisu.Proovisin ka esialgu krossirattaga endurot sõita,no ei tule välja.Ratas haige ja ise veel haigem.Eriti veel võistlustel,seal on esimese ringiga käed vedelad ja edasine ei meenuta võistlemist.Tegelikult peaks enda jõud masinast üle käima.Muidu lehvid teisi ohustades sadula ja porilaua piirimail.See su endine neljataktine oleks endurotamiseks ikka parem olnud.Kütusekulu on muidugi eraldi teema.
Lisaraskus käiks kindlasti süütemängu poolele, nagu ebays silma jäänud raskused käivad. Kusjuures see grammikene süütenurga muutust muutis tegelt juba oluliselt mootori iseloomu.
MINU endine neljataktiline oli viimane naljanumber kui päris aus olla. Põlve otsas tuunitud hiinakamootor sai olla ainult selle pärast hea, et viie liitriga võis vabalt terve nädalavahetuse igal pool sõita. Samas sellega oli teistpidi häda kui praegu - ei saanud jõudu rakendada seal kus vaja oleks läinud, sest polnud ju midagi rakendada.
Kahte masinat oleks vaja jah, tegelikult isegi tänavasõiduks kolmandat. Tuleb töötada edasi selle kallal et kunagi need ressursid võtta oleks mida masinate soetamiseks vaja. 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 19:08
Postitas mx77
Ah, ära põe siin igasuguste wannabeede paukumist. Raskuse lisamine on suht normaalne modimine, kui tahad mootorit veidi rahulikumaks. Sumpsi muutus aitaks ka aga siis peaksid siiski terve tusla uue ostma, ise midagi selle juures muuta on raske.
Lisaraskuse juures on muidugi oluline selle valmistamise täpsus - väikegi ebatäpsus viib vända balansist välja ja lõhub vändalaagri kähku.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 30 Okt 2011, 19:34
Postitas kurikristjan
Sumps arvatavasti muudaks jah palju, kuid kaldun arvama et mõtekas oleks suuremate investeeringute asemel olemasolevasse siis juba mõned kuud raha koguda ja mingi päris masin osta (juhin veelkord tähelepanu profiilis tsikli alla kirjutatule, irw). Sellega aga läheb aega, kuna kool ei ole veel läbi, ja vahepeal sõitmata olla ka ei tahaks, ega ju.
Lisaraskuse saaksin ma treipingis valmis nikerdada küll ja eks tasakaalu saab ka kuidagi kontrollida, aga kas kinnitatakse neid lihtsalt süütetrumli mutri alla või kuidas?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 31 Okt 2011, 13:39
Postitas Timofei
Aga miks sina lihtsalt väiksema hammaka taha ja suurema ette ei pane? Siis mingi 42 ja 15 näiteks? See võtab seda teravust ära.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 31 Okt 2011, 15:21
Postitas kurikristjan
nii kiire ülekanne ei sobi. enam lihtsamat põhjust ei oska vastu öelda. 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 31 Okt 2011, 18:59
Postitas dudikov
Siit pildilt paistab üks igati uhke ural sinu ratta taga olevat.Äkki räägid sellest veidi ,et kui elus ja kas ka müügiks.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 31 Okt 2011, 20:11
Postitas kurikristjan
Ural on sõbra oma, müügiks ei ole. Eelmine aasta sõitis see supikrossi läbi dnepri mootoriga, talvel osteti urali mootori toorik ka ära aga sellega pole leitud aega lähemalt tegeleda. Eks see vanema ja mittetäiusliku masinana tahab suht põhjalikku lähenemist ikka saada et hea oleks. Praegu sõidukorras ei ole. Sellel sõbral on ka dneprist tehtud soolo krossikas, mis nagu arvata võib, on väga hull masin.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 16 Dets 2011, 15:53
Postitas krissu606
Tere, selline mure, et Honda crf 250 r 2006 aasta ei taha käivituda enam hästi.
Külmalt kickist tavaliselt üldse ei taha minna, lükates läheb suhteliselt normaalselt, soojalt on ka suhteliselt raske käima saada, aga ikkagi läheb, varem läks soojalt ikka suht alati laksust käima.Klapid said just paika pandud(hetkel vahed veel mõnel klapil pisut liiga väikesed, aga seibid tellitud, kuid siiski vahe piisavalt suur, et seal ei tohiks probleemi olla), kompressioon tundub ka lahjem kui alguses, kolv ikka on sõitnud parasjagu(täpselt ei tea).Kompressiooni mõõtmiseks vajalikku asja kahjuks pole.Muidu kui masin käima läheb ja soojeneb, siis töötab küll nagu hästi, minek tundub ikka samasugune nagu varem, ainuke asi, et kui madala pöördega sõita ja järsemalt gaasi keerata, siis poob korra natuke ja siis hakkab korralikult liikuma.Ise kahtlustan kolvi kõige enam, aga keegi võiks veel oma arvamuse kirjutada.
Aitäh.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 19 Dets 2011, 13:28
Postitas krissu606
Kirjutan siia, et kui kellegil veel sarnane viga tekib, et mul oli viga hoopis kiirenduspumbas.Kompressioon vist lihtsalt tundus nõrgem.Alguses vaatasin selle järgi, et küünal ei läinud kuidagimoodi märjaks(ka ca. 10 korda gaasiga ette keerates, et kiirenduspump kütust peale annaks ja siis üritasin käivitada), siis proovisin topkaga ja kohe läks käima.Vaatasin õhufiltripoolsest karpa otsast sisse ja oli näha, et kütust gaasi keerates ei "viskanud".Tegin kiirenduspumba ja karpa puhtaks, kütust "viskas", panin kokku ja teisest matsust(gaasiga paar korda ette keerates)läks käima ja nüüd ei poo kinni ka enam. 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 18 Jaan 2012, 11:55
Postitas 426f
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 18 Jaan 2012, 12:40
Postitas mx77
Üldiselt kui veepumba võlli laagrid nii läbi on, et lausa loksub, siis tavaliselt on simmer ka võllile soone sisse kulutanud.