383. leht 391-st
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 11:07
Postitas bitter
Sõiduauto uksepostil on kirjas mitu erinevat rehvimõõtu aga mnt.ee on sõiduki põhiandmetes registreerinud ainult ühe mõõdu (hetkel all). Kummast infost tehnoülevaataja lähtub? Plaanin panna alla mõõdu, mis uksepostil on aga mnt registris pole.
Orfox kirjutas:...vaid lihtsalt kinos ei meeldi tihti käia, hea meelega maksaks rohkem normaalse teenuse eest aga no mis teha
Kinos käia oli tore aga ühel hetkel algas meeletu paukmaisiga krabistamine ja õlipraadimise hais kinosaalis. Telefonikõnesid võetakse ka tuima rahuga vastu. Filmi lõppedes püüad mitte vaadata kogu seda läbu, mis endast maha jäetakse. Artis on vist ainuke koht veel, kus sind ei sunnita naabrite söögisedeliga tutvuma.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 11:10
Postitas kaimex
bitter kirjutas:Sõiduauto uksepostil on kirjas mitu erinevat rehvimõõtu aga mnt.ee on sõiduki põhiandmetes registreerinud ainult ühe mõõdu (hetkel all). Kummast infost tehnoülevaataja lähtub? Plaanin panna alla mõõdu, mis uksepostil on aga mnt registris pole.
Pole mul kunagi rehvimõõtu vaadatud ÜV punktis. Pannud alla kõvasti suuremaid ja mida iganes mõõte. 
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 12:16
Postitas Heikik
Kas rehvirõhuandurid on universaalsed või n-ö sõiduki margi- ja mudelispetsiifilised?
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 12:23
Postitas Madlobster
Heikik kirjutas:Kas rehvirõhuandurid on universaalsed või n-ö sõiduki margi- ja mudelispetsiifilised?
Kui info jookseb sõiduki ajusse ja armatuurile siis spetsiifilised.
Kui tahad telefonis/lisaekraanil vms siis pole mingit vahet. (auto kmpl võib tsikli küljes ruigama hakata, et kaks ratast on kadunud)
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 12:48
Postitas ranel
kaimex kirjutas:bitter kirjutas:Sõiduauto uksepostil on kirjas mitu erinevat rehvimõõtu aga mnt.ee on sõiduki põhiandmetes registreerinud ainult ühe mõõdu (hetkel all). Kummast infost tehnoülevaataja lähtub? Plaanin panna alla mõõdu, mis uksepostil on aga mnt registris pole.
Pole mul kunagi rehvimõõtu vaadatud ÜV punktis. Pannud alla kõvasti suuremaid ja mida iganes mõõte. 
Kui passis on mõõt sees, siis vaadatakse üle küll.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 12:55
Postitas bandiit
ranel kirjutas:kaimex kirjutas:bitter kirjutas:Sõiduauto uksepostil on kirjas mitu erinevat rehvimõõtu aga mnt.ee on sõiduki põhiandmetes registreerinud ainult ühe mõõdu (hetkel all). Kummast infost tehnoülevaataja lähtub? Plaanin panna alla mõõdu, mis uksepostil on aga mnt registris pole.
Pole mul kunagi rehvimõõtu vaadatud ÜV punktis. Pannud alla kõvasti suuremaid ja mida iganes mõõte. 
Kui passis on mõõt sees, siis vaadatakse üle küll.
üldiselt kehtib C-märgistusega rehvide kohta
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 12:57
Postitas jkristjan
Ma ei usu muidu üleloomulikesse jõududesse, aga kui sul ülevaatuses rehvimööte vaadatakse, siis sa küll tõmbad mingi müstilise väljaga probleeme ligi. Pole elu aeg ülevaatuses mitte midagi vaadatud ega kontrollitud, kui kohustuslikud stendid läbi lähevad (pidurid, heitgaasid) ja rool enamvähem peos püsib, haaratakse juba templi järgi. Ulme kuulda, et kellelgi küsitakse mingeid veste ja tõkiskingi ja tulekustuteid, üks ei olevat veel seetõttu läbi saanud, et klaasis oli mingi täke ja koopa servad olid roostes 
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 13:22
Postitas bandiit
eks alati leidub inimesi, kes kõike ainult enda mätta otsast näevad 
oled käinud ülevaatusel masinaga, millel passis märgitud c-rehv, aga alla on pandud samas mõõdus tavarehv? ei ole?
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 13:37
Postitas bitter
jkristjan kirjutas: Ulme kuulda, et kellelgi küsitakse mingeid veste ja tõkiskingi ja tulekustuteid
Täiesti normaalne, et küsitakse näha asju, mis peavadki kaasas olema. See võtab mõne sekundi. Viimati sain tänu ülevaatajale teada, et kustuti ongi juba 2a taatlemata. See, kuidas tagaruumis vastu kustutit koputamine, visuaalne vaatlus ja värske kleeps kustutusvõimet mõjutavad, on omaette küsimus
.
Praegune küsimus oli ajendatud sellest, et varem on mu autodel mnt.ee-s ikka mitu rehvimõõtu kirjas olnud. Aga nüüd vaid üks
. Reg.tunnistust ei ole olnud meeles vaadata.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 13:42
Postitas Madlobster
peenemat sorti arooniat ei kipu kodanikud mõistma
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 14:14
Postitas ranel
jkristjan kirjutas:Ma ei usu muidu üleloomulikesse jõududesse, aga kui sul ülevaatuses rehvimööte vaadatakse, siis sa küll tõmbad mingi müstilise väljaga probleeme ligi. Pole elu aeg ülevaatuses mitte midagi vaadatud ega kontrollitud, kui kohustuslikud stendid läbi lähevad (pidurid, heitgaasid) ja rool enamvähem peos püsib, haaratakse juba templi järgi. Ulme kuulda, et kellelgi küsitakse mingeid veste ja tõkiskingi ja tulekustuteid, üks ei olevat veel seetõttu läbi saanud, et klaasis oli mingi täke ja koopa servad olid roostes 
No tore kuulda, et mõnes kohas nii kergelt läbi saab. Samas ma ise tavaliselt ütlen ka, et vaadake palun auto hoolega üle ja kui näete, et mida on juba minemas, siis teada anda. Stendis näeb ikka rohkem ära, kui ise jälgides. Kui nagunii maksan raha tehnoülevaatuse eest, siis miks peaks laskma haltuurat teha? Eriti kui ma ise remondin oma autot ning üritan hoida autot sellises seisus, et kasvõi homne päev võiks vahemere äärde oma 24 aastat vana autoga , siis on hea kursis olla tegeliku tehnoseisundiga. Paremates ülevaatuspunktides reguleeritakse lisaks veel tuled ka paika ära.
Tihtipeale need, kes läbi ei saa, jätavad mõned asjad mainimata ehk siis näiteks 4+ väheohtlikku viga ja ei saagi ülevaatust tehtud. Mitte ei ole, et vaid täkke pärast läbi ei saa või roostes koopaäärte tõttu. Või siis olid roostes koopaääred hoopis läbiva roostega? Sel juhul tõesti läbi ei saa.
Kustuti kontroll kusjuures ongi lihtsalt kontroll, et pulber sees poleks tükki läinud ja kõik. Kuulujutu järgi võid ise ka kontrollida ja pead kleepsu peale panema, et millal kontrollisid. See palju kasu sellest 1kg kustutist reaalses olukorras kasu on, on juba omaette teema.
Tööautodel ka kui ülevaatusel on olen käinud, siis olen palunud põhjalik kontroll teha. Ei taha ju mingi rondiga tee peal liigelda. Kui ÜV-lt aga läbi ei saa, küll siis sunnib liigutama auto omanikku. Lõppude lõpuks vigase autoga liiklemise eest vastutab siiski juht, mitte mis iganes x isik. Samamoodi trahvid tehakse eelkõige siiski juhile, kui midagi puudu või valesti.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 14:44
Postitas bitter
ranel kirjutas:...See palju kasu sellest 1kg kustutist reaalses olukorras kasu on, on juba omaette teema...
2kg-ne mahub ka kenasti ära.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 15:05
Postitas pühak
Üks härra rääkis, et oli üv-le minnes töö juurest seina pealt 10kg kustuti Corsa pagasnikusse torganud, pärast jälle seinale tagasi. Ülevaataja seiras küll pika pilguga kustutit, aga kuna JOKK, siis ei kommenteeritud asja mitte kuidagi. See muidugi, kuidas härra reaalse tulekahju korral kustuti puudumist oleks kirunud, on iseasi.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 15:22
Postitas ranel
Ma ostsin töömasinasse ka 5 kg kustuti. Tööandja ütles küll, et mis ma loll nii suure ostsin. Ütlesin vastu, et kui vaja läheb, siis tänate mind. Kaubikusse see 5 kg kustuti viisakalt ära panna pole mingi probleem ja nii ta sõidab juba pea 2 aastat autoga kaasas.
Ma ei tea paljudel siit põleva auto kustutamisega kogemust on, aga omast kogemusest 2x 1kg kustutid said päris kiirelt otsa.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 16:12
Postitas urmas66
ranel kirjutas:kaimex kirjutas:bitter kirjutas:Sõiduauto uksepostil on kirjas mitu erinevat rehvimõõtu aga mnt.ee on sõiduki põhiandmetes registreerinud ainult ühe mõõdu (hetkel all). Kummast infost tehnoülevaataja lähtub? Plaanin panna alla mõõdu, mis uksepostil on aga mnt registris pole.
Pole mul kunagi rehvimõõtu vaadatud ÜV punktis. Pannud alla kõvasti suuremaid ja mida iganes mõõte. 
Kui passis on mõõt sees, siis vaadatakse üle küll.
Tänapäeval pole enam passis mõõte,kõik on ark-i programmis ja muutusi saab ka seal lasta teha,vist oli isegi tasuta.Aga mingit pointi sellel tõesti pole,kui rehvid vastavad koormusindeksilt ja kasutus otstarbelt(traktrori rehvid sõiduautol näiteks) sellele sõidukile ,siis ei ole mina küll kuulnud norimist.Ma käi suurema osa firma sõidukitega igaaastaselt ÜV-l ja pole kordagi seda uuritud.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 16:15
Postitas urmas66
pühak kirjutas:Üks härra rääkis, et oli üv-le minnes töö juurest seina pealt 10kg kustuti Corsa pagasnikusse torganud, pärast jälle seinale tagasi. Ülevaataja seiras küll pika pilguga kustutit, aga kuna JOKK, siis ei kommenteeritud asja mitte kuidagi. See muidugi, kuidas härra reaalse tulekahju korral kustuti puudumist oleks kirunud, on iseasi.
Seinapeal olevatel kustutitel kontrolli välp 2a ,auto peal tohib olla max 1a. Ehk kui lähemalt vaadata ei tohiks JOKK olla.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 16:26
Postitas pühak
urmas66 kirjutas:pühak kirjutas:Üks härra rääkis, et oli üv-le minnes töö juurest seina pealt 10kg kustuti Corsa pagasnikusse torganud, pärast jälle seinale tagasi. Ülevaataja seiras küll pika pilguga kustutit, aga kuna JOKK, siis ei kommenteeritud asja mitte kuidagi. See muidugi, kuidas härra reaalse tulekahju korral kustuti puudumist oleks kirunud, on iseasi.
Seinapeal olevatel kustutitel kontrolli välp 2a ,auto peal tohib olla max 1a. Ehk kui lähemalt vaadata ei tohiks JOKK olla.
Ma ei mäleta, kas sellest juttu oli, see küllalt vana lugu. Seegi võimalik, et viimane taatlus oli noorem, kui aasta.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 16:33
Postitas jkristjan
Mul pole(ks) midagi selle vastu, kui ülevaatus oleks põhjalik ja ühtne igal pool, ma ainult kommenteerisin oma imestust ja erinevat kogemust võrreldes teistega.
Mis kustutit puudutab, siis kunagi kui sai vanade rontidega sõidetud, ma küll ei oleks sitta süttimise korral kustutama hakanud ja veel tervet kustutit ka selle peale raisanud. Kui on korralik auto, siis muidugi see ei ole mingi teema sest jõuad auto osta jõuad ka kustutile kleepsu hankida.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 20:00
Postitas MarekM
Ahoi autospetsialistid. Miks mul peale auto mootori seiskamist kütusepaagist mulksumist kostab? Keerasin korgi maha paagil ning täitsa kuuldav mullitamishääl. Wtf?
Re: RE: Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 20:40
Postitas Margusxx
MarekM kirjutas:Ahoi autospetsialistid. Miks mul peale auto mootori seiskamist kütusepaagist mulksumist kostab? Keerasin korgi maha paagil ning täitsa kuuldav mullitamishääl. Wtf?
Aktsiis teeb paagis häält..
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 20:48
Postitas franz125
Mul passatpaskaagi 3-e sopiline paak muliseb ka.Paagi sisepump pumpab võtturisektsiooni ja kui kütust rohkem kui sinna mahub siis voolab kõrvalsektsiooni tagasi.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Mai 2017, 22:58
Postitas kalleu
Madlobster kirjutas:Heikik kirjutas:Kas rehvirõhuandurid on universaalsed või n-ö sõiduki margi- ja mudelispetsiifilised?
Kui info jookseb sõiduki ajusse ja armatuurile siis spetsiifilised.
Kui tahad telefonis/lisaekraanil vms siis pole mingit vahet. (auto kmpl võib tsikli küljes ruigama hakata, et kaks ratast on kadunud)
Nüüd ma siis tean, miks kroomi mehed kahekesi kõrvuti sõidavad - neil on paari peale üks auto andurite komplekt 
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Mai 2017, 08:25
Postitas oil
Mis pidi käib lahti KLE 1998 esihammaka mutter? Manuaal seda ei ütle ning poldipead piisavalt näha ka pole mutri taga.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Mai 2017, 09:50
Postitas Margusxx
Seljuhul peaks olema õigetpidi keere.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Mai 2017, 10:13
Postitas jaan mmc
oil kirjutas:Mis pidi käib lahti KLE 1998 esihammaka mutter? Manuaal seda ei ütle ning poldipead piisavalt näha ka pole mutri taga.
KLEd ei tea aga KLX on nn. õigetpidi keere (kett on vasakul) Üldiselt peaks vasakpoolse ketiga masinatel reeglina olemagi nn. õigetpidi keere, kuna selline koost (mutter / polt) ei keri end, takistuse tekkides lahti (nt. kett tuleb maha ja jookseb vahele vms.) Samas pole see ka reegel sest nt. keti vahele joostes võiks lahtikeriv liides hoopis õigem olla aga nn. vanakooli põhimõte on pigem see, et pöörlevale poldile rakenduda võiv takistus, seda lahti ei keriks.
Re: RE: Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Mai 2017, 10:21
Postitas Margusxx
jaan mmc kirjutas:oil kirjutas:Mis pidi käib lahti KLE 1998 esihammaka mutter? Manuaal seda ei ütle ning poldipead piisavalt näha ka pole mutri taga.
KLEd ei tea aga KLX on nn. õigetpidi keere (kett on vasakul) Üldiselt peaks vasakpoolse ketiga masinatel reeglina olemagi nn. õigetpidi keere, kuna selline koost (mutter / polt) ei keri end, takistuse tekkides lahti (nt. kett tuleb maha ja jookseb vahele vms.) Samas pole see ka reegel sest nt. keti vahele joostes võiks lahtikeriv liides hoopis õigem olla aga nn. vanakooli põhimõte on pigem see, et pöörlevale poldile rakenduda võiv takistus, seda lahti ei keriks.
Enamasti on mutter seibiga lukustatud ka, pole kuulnud, et kellelgi oleks kunagi lahti kerinud hammaka mutter.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Mai 2017, 10:08
Postitas oil
Ahoi
Tänud vastajatele. Oli jah õigetpidi keere. Lukustusseib oli, aga selle toksisin "avatuks" kohe esimese asjana. Ikkagi oli teemaks see, et sõber pidi kahe jalaga tagapiduril seisma ja ma umbes meetrise toruga päris suure jõuga mutri lahti keerama. Igavese raksatusega tuli... aga tuli!
Selgus siiski, et vana kett jääb pikaks uue hammaka jaoks. Enam suuremat hammakat pole ka mõtet tagumiseks panna, seega peaks tegema keti tiba lühemaks. Kett ja tagahammakas ise väga heas seisukorras, pole mõtet vahetama hakata neid.
Kuidas saaks keti lühemaks? Needi saaks lahti puurida, paar lüli vahelt ära, kokku neetimiseks olen mõeld juba ammu osta ketineetija... aga kuidas nende uute neetidega on? Vana neeti vast kasutada ei saa, aga uusi vast tükikaupa osta pole võimalik? Narr nüüd tsikkel vanamoodi kokku panna ja poodi töristama hakata.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Mai 2017, 10:17
Postitas mx77
Reeglina saab ketineetijaga ka keti lühemaks teha. Ma sellist ainult neetijat polegi näinud.
Uuel ketil peaks ju lukk kaasas olema? Kui pole, siis ketilukke saab ka eraldi osta. Peaks ainult vaatama, et on samale ketile mõeldud lukk.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Mai 2017, 12:45
Postitas oil
Läksin lihtsama vastupanu teed ja ostan uue tagahammaka ja keti ning lasen poes ära neetida. Lukkudega ei tahaks ikka mässata... igaks juhuks.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Mai 2017, 12:46
Postitas Margusxx
Kuidas sa needitud keti läbi raami saad?