Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
yeekim kirjutas:Nats vaidlen vastu:
Korraliku rehviga TDM on GS 'st parem enduro(matka)
Nagu mainisin, siis see minu arvamus ja ise olen täna rahul TDM-iga. Pole küll GS proovida saanud, kuid olen sõitnud tavalise ´88 aasta BMW-ga ja mulle boxer meeldis. Olgugi, et tiba raskem, kui TDM. Aga kellele ema, kellele tütar või uuema aja ütlus - kellele ema, kellele isa.

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
XL1000 kirjutas:Et mugavam matkata ja just kahekesi,siis TDM 4tx sadul on natuke ebamugav,eriti just tagaistujale,aga ka juhi iste võiks olla veidi pehmem just kohast kust pee ja selg ühinevad.Endal just polster maha võetud ja tuunin seda veidi erinevate materjalidega,otsustasin,et need pampersid,mis istumise alla pannakse(air,gel jne) ei meeldi mulle.Tagaistuja osa on pikema sõidu jaoks liialt ettepoole kaldus.Teen sinna midagi sarnast nagu Varaderol.Mul hea teha Varadero seisab kõrval.
Mis muidu sõidumugavusse puutub,siis TDM on kergem ja mugavam just raskemates oludes ning ka linnas on mulle TDM rohkem meeltmööda.Aga Varadero on ka väga hea ja mugav ratas.Mulle lihtsalt meeldib natuke kergem ja äkilisema rooliga ratas.Keegi siin eespool mainis,et Varadero kütusekulu on palju suurem,siis minu arust see nüüd mingi eriti suur ka pole.Oleneb ikka kuidas sõita.Korras rattaga on kulu suures piirdes võibolla liiter sajale suurem,aga see pole ju argument,kui ratas meeldib.
Varadero oli ka silmapiiril ning arvatavasti mina inisesingi kütte kulu üle.
Liiter lühikeses plaanis ei ole väga palju.
Samas sõites maha 5000km on see 50L, mis juba on ära märkimist väärt kogus ja pea 1000eek reisu eelarvele otsa.
Oled neid geele ja õhkusid proovinud, et ütled, et ei sobi?
Ühes teises teemas räägiti AirHawk-ist, mis pidi tegija olema, kuid endal pole õnnestunud proovida.
Mis puudutab lenksu tõstmist ja jaluste madaldamist, siis näiteks praegusel XJ saaks lenksu häda pärast tõsta, kuid oleks pras töö, kuna pooled on eraldi tükkidena, kuid jaluseid madaldada ei saaks, kuna standardiski kipuvad maha jääma kurvis.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
See aihawk on ilmselgelt liiga kallis ja näeb välja just mitte kõige kaunim.Neid geel patju võiks proovida,aga kuna kuskil proovida polnud ja niisama tellida,et siis kohe tagasi saata ei viitsinud.Leidsin siin foorumis lingi istme ümber ehitamisest ja kuna olin seda isegi mõelnud,siis võtsin polstri maha ja esimesed lõikused on tehtud,ning vahepealne nö tugevam kiht juba liimitud ka.Tõstsin enda istumise keskmist osa veidi sirgemaks(seda nö kaussi),tagumist osa lasin madalamaks ja tagaistuja kannikate alust pehmemaks ning esimest osa kõrgemaks.Panen nö viimase kihi veidi pehmemat porolooni,et saavutada hästi toetav ning samas pehme istumine.Proovin originaal polstriga hakkama saada,sest see tundus suht veniv materjal olema,samas ei taha välimust eriti muuta.Eks paistab mis välja tuleb,loodan et mitte kehvem kui oli.Endal tegelikult erilist probleemi polnud,pigem tagaistuja hakkas liiga vara nihelema.Mina kannatasin ka enne 300km lõtva ühe istumisega lasta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Tere - mure järgmine, et TDM´i jahutusvedelik ei ringle (arvatavasti). Temperatuuri näidik tõuseb lõppu, kuid vedelik paisupaagis täiesti külm.
Oskab keegi öelda, milles viga võib olla? Veepump?
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
budi kirjutas:Tere - mure järgmine, et TDM´i jahutusvedelik ei ringle (arvatavasti). Temperatuuri näidik tõuseb lõppu, kuid vedelik paisupaagis täiesti külm.
Oskab keegi öelda, milles viga võib olla? Veepump?
Tõenäoliselt veepump jah. Võta pumba kaas lahti ja kohe näed, kas tiivik on võlli küljes kinni või mitte.

-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
budi kirjutas:Tere - mure järgmine, et TDM´i jahutusvedelik ei ringle (arvatavasti). Temperatuuri näidik tõuseb lõppu, kuid vedelik paisupaagis täiesti külm.
Oskab keegi öelda, milles viga võib olla? Veepump?
Paisupaagis olev jahutusvedelik jääbki täiesti külmaks. Sealtkaugu ringlust ei toimu.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Põhjus võib olla ka kinni jäänud termostaadis, või mitte töötavas ventilaatoris. samas kui asi on ventilaatoris siis ei tohiks temp sõiduajal üle normaalse tõusta.
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
margus014 kirjutas:budi kirjutas:Tere - mure järgmine, et TDM´i jahutusvedelik ei ringle (arvatavasti). Temperatuuri näidik tõuseb lõppu, kuid vedelik paisupaagis täiesti külm.
Oskab keegi öelda, milles viga võib olla? Veepump?Paisupaagis olev jahutusvedelik jääbki täiesti külmaks. Sealtkaugu ringlust ei toimu.
Ei ole enda tsiklil seda paisupaaki katsunud, kuid autol läheb ta kindalsti kuumaks. Külm on ta senikaua, kui suur ring avamata. Kui temeperatuur tõuseb etteantud piirini, siis avaneb termostaat ja jahutusvedelik läheb suurele ringile läbi radika. Kuna jahutusvedelik kuumenedes paisub, siis osa läheb sellest paisupaaki ja soojendab ka selle ära. Mina kahtlustan samuti ikka termostaadi kinnijäämist. Töötava mootoriga seisval rattal mõjutab temperatuuri ventilaatori töö, kuid sõidu ajal üldjuhul vendikas tööle ei hakkagi. Jahutab parasjagu juba sõidutuulega.

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Sõites on temp normaalne, kuid nii kui seisma jääd läheb paari minutiga maksimumini - paisupaagis vedelik endiselt külm.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
TDM'il ei käi jahutusvedelik läbi paisupaagi ja samuti ei ole TDM'il väikest ringi.
Paisupaaki tuleb sisse ainlt 1 voolik (teine voolik on ülevool). Selle sissetuleva vooliku kaudu saad vedelik liikuda vaid siis, kui jahutussüsteemis tekib liigne röhk või vaakum (siis avaneb radikakorgi rõhuklapp).
Budi- Sinu tsikkliga on kõik korras!
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
margus014 kirjutas:TDM'il ei käi jahutusvedelik läbi paisupaagi ja samuti ei ole TDM'il väikest ringi.
Paisupaaki tuleb sisse ainlt 1 voolik (teine voolik on ülevool). Selle sissetuleva vooliku kaudu saad vedelik liikuda vaid siis, kui jahutussüsteemis tekib liigne röhk või vaakum (siis avaneb radikakorgi rõhuklapp).
Budi- Sinu tsikkliga on kõik korras!
Kui väidad, et TDM ei ole väikest ringi, siis mille vahel see termostaat on? Või on jaapanlased mingi erilise tehnilise saavutuse teinud sisepõlemismootorite jahutussüsteemis?

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
See oleks tore, kui midagi viga poleks, kuid miks tõuseb temp maksimumini? See päris nii vist ei tohiks olla?!
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
nolev kirjutas:margus014 kirjutas:TDM'il ei käi jahutusvedelik läbi paisupaagi ja samuti ei ole TDM'il väikest ringi.
Paisupaaki tuleb sisse ainlt 1 voolik (teine voolik on ülevool). Selle sissetuleva vooliku kaudu saad vedelik liikuda vaid siis, kui jahutussüsteemis tekib liigne röhk või vaakum (siis avaneb radikakorgi rõhuklapp).
Budi- Sinu tsikkliga on kõik korras!Kui väidad, et TDM ei ole väikest ringi, siis mille vahel see termostaat on? Või on jaapanlased mingi erilise tehnilise saavutuse teinud sisepõlemismootorite jahutussüsteemis?
Termostaat ongi sisuliselt "kraaniks" jahutusvedeliku toru vahel mis läheb silindri pealt radikasse. Küll aga on termostaadil pisikene 3mm auk sees, mille kaudu saab vedelik tasakesti ka sulgunud termostaadi kaudu liikuda.
TDM'i (ja enamuse vanemate tsiklite) jahutussüsteem koosnebki kolmest kummvoolikust: radikast pumpa; mootorist termostaati ja termostaadist radikasse.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
budi kirjutas:See oleks tore, kui midagi viga poleks, kuid miks tõuseb temp maksimumini? See päris nii vist ei tohiks olla?!
See on täiesti OK. Temp tõuseb max peale, kuna Sa ju ei sõida. Radikast ei liigu ju õhku läbi. Niikaua, kuni temp max'i jõudmisel ventilaator taha rakendub on kõik korras.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
kui sõiduajal kõik on korras, siis kontrolli kas kohapeal käies vent käima läheb? kui ei lähe siis siis on probleem kas ventika kaitsmes, ventika mootoris endas, või termo lülitis ja lisaks muidugi veel võib viga olla juhtmetes mis talvega oksudeerunud vms. termolülitit saad kontrollida kui võtad termolülitilt juhtmed maha ja ühendad otse kokku. kui viga termolülitis siis otse ühendades peaks vent käima minema. Edu vea otsimisel.
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: 07 Nov 2011, 11:55
- Tsikkel: BMW R12100GS
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
TDM 850 ja aasta 99
Esimesed sõidud tehtud ja oli vägahea.
Kõik töötas hästi aga tekkis väike küsimus.
Tundus, et vasak silinder läks soendusel rohkem-rutem soojaks kui parem! Ka on normaalne?
Ja mis võiks olla tdm normaaloludes kütuse kulu
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
mul normaalne sõit maantee ja linn 50/50 4,6 L/100km, peenestades ca 5 L/100km
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: 07 Nov 2011, 11:55
- Tsikkel: BMW R12100GS
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
arbs kirjutas:TDM 850 ja aasta 99
Esimesed sõidud tehtud ja oli vägahea.
Kõik töötas hästi aga tekkis väike küsimus.
Tundus, et vasak silinder läks soendusel rohkem-rutem soojaks kui parem! Ka on normaalne?
Ja mis võiks olla tdm normaaloludes kütuse kulu
Ikkagi uuriks kas see on normaalne kui üks soojeneb rohkem, muidu töötab ilusti, või vaja minna sünkima või veel midagi
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Kütusekulu minul 100% linnas sõites 5.2-5.5 l/100 maanteel jääb 4.2-4.5 l/100vahele kuskil
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
arbs kirjutas:arbs kirjutas:TDM 850 ja aasta 99
Esimesed sõidud tehtud ja oli vägahea.
Kõik töötas hästi aga tekkis väike küsimus.
Tundus, et vasak silinder läks soendusel rohkem-rutem soojaks kui parem! Ka on normaalne?
Ja mis võiks olla tdm normaaloludes kütuse kuluIkkagi uuriks kas see on normaalne kui üks soojeneb rohkem, muidu töötab ilusti, või vaja minna sünkima või veel midagi
Millest sa seda järeldad, et üks silinder soojeneb kiiremini kui teine? Siiralt huvist küsin.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
motoratsutaja kirjutas:Kütusekulu minul 100% linnas sõites 5.2-5.5 l/100 maanteel jääb 4.2-4.5 l/100vahele kuskil
Mul pole küll 850 TDM, vaid XTZ 750 ning paagitäite järgi arvutades sihilikult vaikselt kulgedes sain 6,8l/100km. Reisu ajal pidi 270km trip odo. pealt juba tankimise peale hakkama mõtlema, kuigi paak on 21l + reserv 5l. Ma loodan, et lahendus saabub peatselt uute nõelte ja kaevudega. Kadestan neid 4-5l/100km rattaid.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Kui ma hästi rahulikult kulgen saan linnas 5.0 hakkama ja maanteel 4.0-4.2 aga TDM selles mõttes hea pill, et kui raskelt peale keerata, siis kulu linnas tõuseb vbl 0,5 liitrit ainult. Külmade ilmadega, külma mootoriga ja lühikesi otsi törtsutades on suurim kulu vist olnud mingil sügisel 6.0
-
- Postitusi: 136
- Liitunud: 07 Nov 2011, 11:55
- Tsikkel: BMW R12100GS
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
davidsoniharald kirjutas:arbs kirjutas:arbs kirjutas:TDM 850 ja aasta 99
Esimesed sõidud tehtud ja oli vägahea.
Kõik töötas hästi aga tekkis väike küsimus.
Tundus, et vasak silinder läks soendusel rohkem-rutem soojaks kui parem! Ka on normaalne?
Ja mis võiks olla tdm normaaloludes kütuse kuluIkkagi uuriks kas see on normaalne kui üks soojeneb rohkem, muidu töötab ilusti, või vaja minna sünkima või veel midagi
Millest sa seda järeldad, et üks silinder soojeneb kiiremini kui teine? Siiralt huvist küsin.
Kui kohapeal soojeneb ja katsuda silindreid on selgelt tuunda, leegikad aga aga ühtlaselt soojad, kui üles soojeneb siis vahet ei ole
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
ainarh kirjutas:motoratsutaja kirjutas:Kütusekulu minul 100% linnas sõites 5.2-5.5 l/100 maanteel jääb 4.2-4.5 l/100vahele kuskil
Mul pole küll 850 TDM, vaid XTZ 750 ning paagitäite järgi arvutades sihilikult vaikselt kulgedes sain 6,8l/100km. Reisu ajal pidi 270km trip odo. pealt juba tankimise peale hakkama mõtlema, kuigi paak on 21l + reserv 5l.
Ma loodan, et lahendus saabub peatselt uute nõelte ja kaevudega. Kadestan neid 4-5l/100km rattaid.
Minu ST võttis enne nõelte/emulsioonitorude vahetust vähemalt 8 toopi sajale. Peale vahetust oli kohe reisile minek ja voila - Euroopa kütusega täislastis tsikkel ja keskmiseks 4,7. Aga Eesti kütusega enam alla 5,2 pole saanud, pigem 5,5...

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
isakene kirjutas:ainarh kirjutas:motoratsutaja kirjutas:Kütusekulu minul 100% linnas sõites 5.2-5.5 l/100 maanteel jääb 4.2-4.5 l/100vahele kuskil
Mul pole küll 850 TDM, vaid XTZ 750 ning paagitäite järgi arvutades sihilikult vaikselt kulgedes sain 6,8l/100km. Reisu ajal pidi 270km trip odo. pealt juba tankimise peale hakkama mõtlema, kuigi paak on 21l + reserv 5l.
Ma loodan, et lahendus saabub peatselt uute nõelte ja kaevudega. Kadestan neid 4-5l/100km rattaid.
Minu ST võttis enne nõelte/emulsioonitorude vahetust vähemalt 8 toopi sajale. Peale vahetust oli kohe reisile minek ja voila - Euroopa kütusega täislastis tsikkel ja keskmiseks 4,7. Aga Eesti kütusega enam alla 5,2 pole saanud, pigem 5,5...
Vahetasid raamatu mõõtu nõelte vastu või nö ökokomplekt nõule ja düüse ?
-
Teema algataja - Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
motoratsutaja kirjutas:Kui ma hästi rahulikult kulgen saan linnas 5.0 hakkama ja maanteel 4.0-4.2 aga TDM selles mõttes hea pill, et kui raskelt peale keerata, siis kulu linnas tõuseb vbl 0,5 liitrit ainult. Külmade ilmadega, külma mootoriga ja lühikesi otsi törtsutades on suurim kulu vist olnud mingil sügisel 6.0
Mul ´93 a masin ja pikematel otstel koos täispagasi ja "seljakotiga" kulu ikka keskmiselt 6,6. Vist midagi tuksis, kui vaadata neid 4 ja 5 liitri masinaid.

-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Uuematel 4TX masinatel on gaasi asendi andur olemas ja karpa seaded väheke teised ehk sellest ka selline erinevus
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 1277
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
ainarh kirjutas:Vahetasid raamatu mõõtu nõelte vastu või nö ökokomplekt nõule ja düüse ?
Läksid originaalid. Muidugi seda ka, et peadüüsid loksusid pesas ja nõelad olid lühemad ja peenemad kui originaalis, sellest ka vihane kulu.

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Kas kellelgi on või kas keegi teab kust leida XTZ 750-le Saito soojendusega vasakut käepidet ?
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
ÄRA ANDA
TDM850 3VD järgmised jupid:
- metallist "saba" (see jupstükk, mille küljes sangad kust tagaistuja saab kinni hoida)
- bensupump (mingi klapp või membraan lasi vist läbi)
- starteri relee (paigatud aga töötas)
- nõelad, karpa ja kraani tihendid (kasutatud)
LÄINUD
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.