Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
Võtaks kätte ja kirjutaks ise kah veidi... Kahjuks just see teema sobib kirjutamiseks kõige paremini.
Mõnikord tekib tahtmine maanteelt ära pöörata ja väikesi metsavaheteid avastada. Ratas sai ka vastavalt valitud (Yamaha TDM 850). Olengi metsavahel, pikk, mingi 3 km sirge, aukudeta tee ka, nii et võiks vabalt 120-ga lasta. Igaks juhuks nii palju peale ei keeranud, mine tea, äkki võib mõne puu tagant põder välja hüpata. Pika sirge lõpus äkki ilmub kurvi tagant nähtavale laiade plankudega kaetud sild.
Võite isegi arvata, kui libe see sombuse sügisilmaga olla võib. Ratas siuhti külili ning peatus teeäärses kraavis, mina jäin tee peal pidama. Kiirust võis olla mingi 30-40 kanti, aga asfaldirehviga piisanuks seal ilmselt ka poole vähemast. Ei oska arvata, kas enduurorehv oleks sellises olukorras aidanud.
Õnneks leidus 0,5km eemal talus (mis oli kusjuures lähemas ümbruses ainuke) abivalmis inimesi, kelle abiga sai ratas kraavist välja tiritud ja veel samal õhtul ühe kaasfoorumlase kuuri alla toimetatud.
SEAL on pisut pildimaterjali.
Endal läks üks kämblaluu, sain aga valuliku jala.
Aga jah, hooaja lõpus oligi õige aeg ratas ära lõhkuda, et talveõhtutel igav ei hakkaks
Ning eks niimoodi sõitma õpitaksegi.
XTA kirjutas:Võtaks kätte ja kirjutaks ise kah veidi... Kahjuks just see teema sobib kirjutamiseks kõige paremini.
Mõnikord tekib tahtmine maanteelt ära pöörata ja väikesi metsavaheteid avastada. Ratas sai ka vastavalt valitud (Yamaha TDM 850). Olengi metsavahel, pikk, mingi 3 km sirge, aukudeta tee ka, nii et võiks vabalt 120-ga lasta. Igaks juhuks nii palju peale ei keeranud, mine tea, äkki võib mõne puu tagant põder välja hüpata. Pika sirge lõpus äkki ilmub kurvi tagant nähtavale laiade plankudega kaetud sild.
Võite isegi arvata, kui libe see sombuse sügisilmaga olla võib. Ratas siuhti külili ning peatus teeäärses kraavis, mina jäin tee peal pidama. Kiirust võis olla mingi 30-40 kanti, aga asfaldirehviga piisanuks seal ilmselt ka poole vähemast. Ei oska arvata, kas enduurorehv oleks sellises olukorras aidanud.
Õnneks leidus 0,5km eemal talus (mis oli kusjuures lähemas ümbruses ainuke) abivalmis inimesi, kelle abiga sai ratas kraavist välja tiritud ja veel samal õhtul ühe kaasfoorumlase kuuri alla toimetatud.SEAL on pisut pildimaterjali.
Endal läks üks kämblaluu, sain aga valuliku jala.Aga jah, hooaja lõpus oligi õige aeg ratas ära lõhkuda, et talveõhtutel igav ei hakkaks
Ning eks niimoodi sõitma õpitaksegi.
Soovitan soojalt kukkumis punne.Kukkusime naisega ka tihedas liikluses kui ees olev auto kukkus äkki pidurdama ja siis ette vajus.Kiirus oli meil seal 80 kandis.Võis olla ka rohkem kuna see hetk just kiirendasime möödasõidu plaaniga.Mul ei olnud valikut kui siis ainult tsikkel maha lasta küllili.Järgnevat hetke ei mäleta enam kuna ehmatus oli suur.Mäletan,et tulemeri tuli tsikli alt ja seda ma ei tahtnud mitte näha.Liuglemise lõpus lasin pea alla ja olin oma mõtetes kuskil kaugel rahamaailmas mis tsiklile kuluma hakkavad.Tsikkel tuttikas ja sügisel ostetud.Sel hetkel tõusis naine püsti kes oli minust eespool kuigi lootsin teda leida endast tagapool.Ta vaatas,et krt küpse vist aga nii hästi tal ei läinud.Tõstsin pea ja nägin ees eemalduvaid sõidukaaslaseid Tekkis hetkeks selline üksi olemise tunne .Aga siiski ka nemad nägid peeglist meie saatust ja pöörasid ringi.Kaubiku juht põgenes kohe kui olin ennast püsti ajanud.Jõudes tsikli juurde mis oli minust paarikümne meetri kaugusel peatunud tõstsin ta ülesse.Esimese raksuga ei jaksanud kuna kättes ehk siis sõrmedes lõi tuld.Keegi aitas aga ei tea siiani kas mu oma naine või keegi kaassõitjatest.Tsikkel püsti ja oh üllatust 400 eek maksvad punnid olid ennast teenima hakkanud.Selgus,et tulemeri tekkis summuti peal olevast plekist kaitsmest ja kondel [Motobot: õige on "gondel"] sai õhk õrnalt kriipida.Eebel kõver ja kogu kahju kokku 1000 eesti raha.gondli [Motobot: õige on "gondli"] kriimud lihvisin plastist välja ja värvisin ära.Poleks olnud punne oleks olnud õlid väljas ja pidu läbi.
Siin saidil on müüa ka kaise raame mootorile.
www.motokaup.ee.
Ükski autojuht ei peatunud,et tulla appi.
tihedas liikluses ..... kiirus oli meil seal 80 kandis.Võis olla ka rohkem kuna see hetk just kiirendasime möödasõidu plaaniga.
Ahahh. Jahtisid Darwini auhinda või oli peldikusse kiire?
Mul ei olnud valikut kui siis ainult tsikkel maha lasta küllili.
Mitte et ma teaks konkreetset situatsiooni, aga tihti on külje vägisi mahapanek kehvem variant. Kui sa jääd usinalt oma pidurite külge rippuma, siis su tsikkel (ja sina koos temaga) aeglustub oluliselt paremini kui mööda maad perse peal lohisedes kokkupõrkekiirus objektiga on oluliselt väiksem ja vigastused väiksemad. Tsikkel saab ehk rohkem viga, aga mis on olulisem, kas oma nahk või tsikkel?
Lugesin kunagi mingit artiklit tsikliõnnetustest ja seal muuhulgas väideti, et tihti peatub ka mahakukutatud ja lohisenud tsikkel enne objekti, mille vastu kardeti põrgata. Ehk siis juhil tekib paanika, mille instinktiivseks lahenduseks on maiteakust tekkinud arvamus, et külg maha on ainus lahendus. Tegelikult on see aga tihti halvem või mõttetum lahendus.
Umbes samalaadne efekt on täheldatav ka ABS pidurite juures. Inimesed arvavad, et see eelkõige lühendab pidurdusmaad. Tegelikult on ABSi esmaseks ülesandeks tagada juhitavus tugeva pidurdamise ajal. Sellele vaatama suruvad inimesed ohuolukorras lihtsalt piduri põhja ega tee katsetki ohust mööda roolida.
sang kirjutas:tihedas liikluses ..... kiirus oli meil seal 80 kandis.Võis olla ka rohkem kuna see hetk just kiirendasime möödasõidu plaaniga.
Ahahh. Jahtisid Darwini auhinda või oli peldikusse kiire?
Mul ei olnud valikut kui siis ainult tsikkel maha lasta küllili.
Mitte et ma teaks konkreetset situatsiooni, aga tihti on külje vägisi mahapanek kehvem variant. Kui sa jääd usinalt oma pidurite külge rippuma, siis su tsikkel (ja sina koos temaga) aeglustub oluliselt paremini kui mööda maad perse peal lohisedes
kokkupõrkekiirus objektiga on oluliselt väiksem ja vigastused väiksemad. Tsikkel saab ehk rohkem viga, aga mis on olulisem, kas oma nahk või tsikkel?
Lugesin kunagi mingit artiklit tsikliõnnetustest ja seal muuhulgas väideti, et tihti peatub ka mahakukutatud ja lohisenud tsikkel enne objekti, mille vastu kardeti põrgata. Ehk siis juhil tekib paanika, mille instinktiivseks lahenduseks on maiteakust tekkinud arvamus, et külg maha on ainus lahendus. Tegelikult on see aga tihti halvem või mõttetum lahendus.
Umbes samalaadne efekt on täheldatav ka ABS pidurite juures. Inimesed arvavad, et see eelkõige lühendab pidurdusmaad. Tegelikult on ABSi esmaseks ülesandeks tagada juhitavus tugeva pidurdamise ajal. Sellele vaatama suruvad inimesed ohuolukorras lihtsalt piduri põhja ega tee katsetki ohust mööda roolida.
Normaalne ilkuda on ikka eestlasele kombeks.Küll jõuad ka oma osani.Kukkumine käib tsikli juurde.
Räägin siis veel vähe.Kiirustasime peldikusse ....
Nii 90 alas sõitsid meie ees autod 70 kandis ja korjasid enda taha kolonni.
Nägin võimalust mööduda kui piruka ees olev jeep hakkas vasak pööret sooritama.Tõmbasin enda ritta tagasi ja nähes,et pirukas lasi rattad plokki ja vajus paremale tee äärde samas ise ka pidurdades ja nähes autot tee ääres leitsin endale võimaluse sinna ka seisma jäämist sättida.Pirukas aga keeras kohe tagasi teepeale ja meie vahe oli nii 1 meeter kokkupõrkeni.Kas oleks pidanud jätkama pidurdamist... ei usu,et siis siin kirjutaksin.Pirukas seisis hetke tee ääres kui ta mulle ette tagasi keeras.Sekund ja ta oli tagasi.Ju ta ei näinund mind.Teeb tigedaks kui tekkib õnnetustes osalenud inimestele tarkade klubi liikmeid kes hakkavad targutama ja õpetama.Lisan veel juurde,et sadas ja märg oli.
Ära solvu dimi, aga viisakas pikivahe on tsikliga sõidul ikkagi vajalik. Päris mitu korda suurematest jamadest tänu pikivahe hoidmisele pääsenud. Nii et kui võimalik, ära sõida teistel väga sabas.
Mis ma ikka targutan.
Õnnelik õnnetus oli Sul. Ja tulevikus tuleta vahel ka pikivahet meelde.
dimi1974 kirjutas:Ma veel mõtlesin siin kas kirjutan sellest või ei.Nädal mõtlesin ja oleks pidanud mõtlema jäämagi.
Hoidke piki vahet ja vaadake kaua te seda suudate teha.Ja krt mis siin piki vahega pistmist on...tule taevas appi
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
see nüüd läheb jälle teema risustamiseks, aga kulla mees - pikivahe hoidmise esmärk ongi jätta endale ohutu peatumisteekond kõigi eessõitjate ootamatute manöövrite puhuks, ei tahaks targutada aga sinu juhtumi puhul ei jätkunud sellest vahest ohutuks peatumiseks.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Normaalne ilkuda on ikka eestlasele kombeks.Küll jõuad ka oma osani.Kukkumine käib tsikli juurde. Teeb tigedaks kui tekkib õnnetustes osalenud inimestele tarkade klubi liikmeid kes hakkavad targutama ja õpetama.
Anna andeks, ei olnud plaanis ilkuda. Nagu ma ka ennist ütlesin, ei teadnud ma konkreetset olukorda ega kavatsenud sind isiklikult sõimata valede juhtimisvõtete pärast. Küll aga oli mu eesmärgiks juhtida tähelepanu, mida targad mehed oskavad üldiselt seda laadi õnnetuste kohta öelda.
Selles mõttes panin puusse, et mul tekkis väärkujutelm, nagu see õnnetus oleks juhtunud linnas.
Samas on täiesti õigus ka efendi märkusel. Sul on s**t keskkond: vihm (märg, külm, tahaks koju, tee libe, nähtavus kohtati null), sa istud autoderivis, millest sa tahaksid ette saada, su ümber käib mingi sebimine (kes keerab paremale, kes vasakule). Olen olnud täpselt samades tingimustes, nii näiteks Pärnu mnt-l pühapäeviti Tallinna poole sõites kui ka Poolat risti läbides. See ei ole lihtne olukord ja õnnetus on sel puhul kerge tulema.
Aga oluline õppetund selles õnnelikult lõppenud õnnetuses ei ole mitte ainult see, et tuleks osta punnid raamile vaid ka see, et sellises olukorras ei õigusta end headele teeoludele sobivad sõiduharjumused.
Ehk siis, õppetund sellest õnnetusest: kui nähtavus on kehv ja liiklus on tihe, siis tasub olla topelt tähelepanelik, eriti nende liiklejate suhtes, kes näevad sind halvasti (kaubiku- ja veokajuhid) ning tuleb veelgi enam eeldada, et sind ei märgata. MOTT
Veelkord, tegemist ei ole ilkumisega sinu isiku kallal, igat õnnetust tuleks analüüsida ja sellest mingi õppetunni leidma, et keegi oleks teinekord targem.
Nii kui saad 5m vahet vahele oli tagant tont sinu ees kolonn tahab tagant ju minema saada.
Ok ja tsikli sõidu ABC öeldakse ka võidelge lõpuni.Võitlesin lõpuni ja valik oli siis selline.Muidu oleks pirukasse kolinud läbi akende.
Vabandan teie ees emotsioonid on niigi kõrgel sellet jamast ja reageerisin üle .Jäi mulje kui eestlaste kahjurõõmustamisest teiste õnnetuste üle. Sorry
Väga lihtsalt. Nimelt ei sõida autole otse sappa, vaid jätan vaheks 10-20m, lükkan vasaku suunatule sisse ning siis kiirendan mööda. Mööda jõudnuna ei keera ka kohe möödasõidetavale masinale ette. Lükkan sisse parema suunatule, ning reastun ilusasti tagasi oma sõidusuunda, jättes enda ning tagasõitja vahele 10-20 meetrit vähemalt. Oma meelest saab nii täitsa turvaliselt hakkama.
Sõeluda ei armasta.
Seda siis maanteel.
Suuna näitamisest - päris paljud autojuhid on täitsa viisakad ning oskavad sinuga arvestada paremini, kui suunatuld kasutad.
saqu kirjutas:Mina sain aru, et ta tahtis eesolevatest autodest mööda sõita, mina näiteks ei oska pikivahet hoides samal ajal ka mööda sõita. Aga kuidas teie pikkivahet hoides eesolevatest sõidukitest tavaliselt möödute
![]()
Olen selle maa pealt äkkpidurdusi teinud küll tänu eessõitvale masinale. Ja kenasti pidama jäänud. Kui tõele au anda, siis täitsa turvaline pikivahe oleks tõesti 100meetri kanti juba.
Aga teema läheb jälle selliseks ära, nagu kunagi efendi mainis. Tuleb siia ja vaatab murega, et keegi tuttavastest on tsikliga kukkunud. Aga selle asemel on heietusi piduriklotsidest, siduritrossist ning pikivahest.
Jään nüüd vait
saqu kirjutas:Yerba kirjutas:Väga lihtsalt. Nimelt ei sõida autole otse sappa, vaid jätan vaheks 10-20m,
Ja seda nimetad sa maanteel turvaliseks pikivaheks
Möödasõitudel ja taga tilpnemiste puhul on minu standardkäitumine järgmine: lähenen eessõitjale raja vasakus servas, panen suuna sisse, jätan vahe 10-20m. Võimalusel ootan veel paar sekundit, andmaks eessõitjale võimaluse mind peeglist märgata (tihti järgneb märkamisele võtmine raja paremasse serva), sooritan möödasõidu ning tänan autojuhti, kui ta mind märkas ja elu lihtsamaks tegi.
Oluline on mu arvates enda nähtavaks tegemine ehk võimalikult pikem sõitmine eessõitja vasaku peegli vaateväljas, mitte pimedas alas ning suuna varajane sissepanek. "Kui sind ei nähta, siis pole sind olemas" kehtib ka tsiklisadulas ja enda nähtavakstegemisega (eriti vihmas, tihedas liikluses jm rasketes oludes) tasub vaeva näha. Samuti on eessõitja külje lähedal sõites suurem võimalus edukaks kõrvalepõikeks äkkpidurduse korral.
Suutsin enda endukaga põllu peal üle pea käia ja lendasin päris hea pauguga ,nägu ees, vastu maad. Tulemuseks see, et lõual kolm õmblust. Õnnelik õnnetus muidugi, et kael ja muud kondid terveks jäid, aga leian, et lõugki oleks terveks jäänud, kui poleks The Rat kiivriga sõitnud. Nimelt The Ratil lõua osas suur tuulutusnupp, millega sain kokkupõrkel vastu lõuga ja see ka siis ilusti sügavalt sisse lõikas, lisaks mõranes nupu ümbruses olev rabe plastik, mille teravad ääred samuti oma eesmärki täitsid. Seega the Ratiga sõitjad (peaks päris palju olema), mõelge sellele lõua osale, ma isiklikul soovitaks selle nupu koos seda ümbritseva plastikuga eemaldada.
-
- Postitusi: 3832
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 88 korda
pikivahe... hoian sellise,et kõik teised mölakad kes on minuga yhel teel jääx minust maha mitu kilomeetrit. nii on väga turvaline.
möödasõidud.. kuna mul on 600ne siis löön käigu alla ja keeran seda asja mis on parema käe all... mõned nimetavad seda rutskaks.
pole mina veel näinud, et ees oleva ja vastutuleva auto kylgede vahe olex nii väike,et bike ei mahux läbi.
on kyll vähe OT aga kui sellest siin juba juttu oli,siis... ärge töllerdage liikluses
Ei olnud kuskilt mööda sõita ei paremalt ega vasakult.Vasakul jeep risti ees ja paremal pirukas vahesid ei olnud.Vahed tekkisid siis kui tsikkel oli külglibisemises.Sõitsin pikalt auto taga ja teised möödusid sellest autost järgemööda.Lihtsalt jeep tahtis ära keerata ja ei veendunud möödasõitvast autost ega tsiklist.Jah ehk ei näinud.
Olen õnnelik,et elus ja elu kogemusi juurde saanud.Olen kukkunud küllaga ja metsa sõite ka saanud tsikliga kui olin noorem ja planeta spordiga sai treeningut teha.Aga see oli midagi muud...liiklus ja võimalus jääda millegi suurema rataste alla... uuuh ei taha mõeldagi.Ok olge siis ettevaatlikud ikka ja õppige teiste vigadest mitte endi.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Sõitsin dimi1974-ga koos, kui ta õnnetusse sattus. See oli sedalaadi juhtum, mis ei kuulu mingite kõige-paremini-pidurdamise või pikemast pikema pikivahe hoidmise reeglite alla. Igaühega meist võib nii juhtuda ning oleme õnnelikud, kui ei juhtu hullemini, kui tal. See on minu arvamus.
Ise pooldan sepa mõttelaadi, sõidan samamoodi. Ainuke viga on see, sepp, et aeg-ajalt kipuvad autojuhid sinuga samal ajal möödasõitu tegema (Eesti liikluses käitumise järjekord - nõks rooliga, suunatuli, pilk peeglisse, ehmatus, pidur). Seni on õnnestunud vältida kokkupuuteid plekkkarpidega, aga noh...
sepp, teeme võidu? Võidu avariini....
Õnnetused mootorratastega teemasse - endalgi juhtus hiljuti pisike kräsh - gaas kiilus kinni ning viskas pöörangul Ninja külili, kui tagaratta pöörlemiskiirus tsikli liikumiskiirusest 10 korda suurem oli. Õnneks on rattal kukkumispunnid ning pääsesin vaid põrutatud pea, paari tühise marrastuse, mõne kriimuga küljegondlil ning otsast murdunud siduriheebliga.
Kipsi kirjutas:
See mul sõber..
Põllu tänav on ehituses ja siis ehitajad olid laiendanud oma ehitustöid vähe kaugmale tööstuse tänava peale välja(seal, kus enne oli enam-vähem asfalt, on nüüd augud ja killustik).
Väike tankslapper ja pikali ta oligi.
Libises veel õnnetult poriloiku ka, peab u. nädalake haiglas olema(oleks tal ilusti varustus seljas olnud,poleks tal midagi viga).
SUZUKI GSX-R 1000 K7
Et tagantjäreltarkadel igav ei hakkaks siis kirjutaks oma kõksust selle hooaja lõpus. Muidugi alustuseks peaks mainima et see oli mul esimene...
Kogu õnnetus juhtus siis linnas. Tiirutasime ringi ja kambas oli ka üks Quadracer. Sõitsin quadi järele ja mingi aeg leidsin, et oleks õige moment tagarattal sõitmist ikka harjutada. Quad ees pidurdas ja mina kõksasin teda tagant kuna maast lahti esiratas ei tahtnud pidurdada eriti hästi. Quad sai siis väikese kiirendusesüsti ja mina tillukese õhulennu. Pikivahest, mõistlikust kiirusest, kainest mõistusest polnud haisugi. NO nii Eestlased bikerid. Tegevust teile päevadeks. Tehke nüüd mulle selgeks, et ma ikka loll olen. TULD!