Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
oldmoped kirjutas:Sorry, et OT.
Ootan juba palju aastaid, millal ometi politsei midagi selliste jalgratturite vastu hakkab ette võtma ja võimalikult karmilt.
Kui oled ise mõne jalgratturist hulljulgega avariisse sattunud (olgu see siis jalakäijana, mootorratta seljas või autoroolis) või midagi sellist pealt nägema juhtunud, siis on sul tõesti õigus. Eks neid ahve on ka pedaalijüngrite seas.
Aga kui tahame siin offtopicut pidurdada - äkki teeks jalgratturite vooruste ja pattude jaoks eraldi teema?
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
armin kirjutas:Täna Hiiu ja Nõmme vahel keegi matsu pannud.Õnneks vist mitte väga kõva laks.
Just tulin sealtpoolt, enam polnud midagi. Seekord läks vist õnneks.
http://www.animalistika.ee
M2 kirjutas:armin kirjutas:Täna Hiiu ja Nõmme vahel keegi matsu pannud.Õnneks vist mitte väga kõva laks.
Just tulin sealtpoolt, enam polnud midagi. Seekord läks vist õnneks.
punane suzuki gs500
vasakpööret ootav auto ei näinud mind .. sõitis küljepealt sisse äkitsi
see olin mina, õnneks seekord jäid kondid terveks
Primo kirjutas:Ehh, sõitsin sealt täna korduvalt mööda, vaatasingi, et miski punane GS seisab aia ääres, mingi asi külje pealt välja tilpnemas.
see tilpnev asi oli auto esipamber, seal vahel oli veel mu jalg ka korraks püksid lõhki, jalg lõhki, suuremad säärelihased õmmeldi kokku. kuid mis põhiline - kondid on terved
"Endine tsikliäss Norick Abe hukkus liiklusõnnetuses"
http://www.postimees.ee/081007/esileht/sport/288045.php
R.I.P.
Kuskil poole nelja paiku oli Tlns Pärnu-Tondi ristil suunaga linnast välja tsikkel pikali maas.. Oli teisele vist Tondi poole pööranud auto ette jäänud -- seal ju see imelik rada, millest autod üle lõikavad.
Ratas katki, kiirabi kohal, rohkem märkimisväärseid detaile ei näinud.. Ratas oli esiotsast suht katki, marki ei suutnud selle nurga alt määrata. Mingi rida-4 oli.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Norick Abe sai liikluses surma, veoauto tegi keelatud kohas U-pöörde.
http://www.crash.net/news_view~cid~6~id~155570.htm
ja sõita oskas see mees juba 1994 niimoodi:
Kuigi ta kukkus kolmanda koha pealt, tagas see sõit talle teamikoha Team Robertsis 1995.
Meil, lihtsurelikel, ei ole enne lootust liikluses ellu jääda kui autojuhid õpivad liiklust jälgima.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Ma väga tahaks loota, et minu lugu jääb siin rubriigis viimaseks juhtumisi loomadega sarjast.
Kogu loo väikseks alguseks saab see, kui reede õhtul end vihamse ja tuulise ilmaga Otepää poole minnes varustasin üle mõne aja taas helkurribaga.
Selle turvavarustuse mõjul olin taas saanud niipalju politsei sarnaseks (lisaks helkurvööle ka suurem ratas, kastid ja suunades põlevad pargid) et liikuspilt minu ees märgatavalt muutus ja seekord lausa eriti silmapaistevalt. Paljud kelle taha sõitma sattusin, langetasid kiiruse üsna ruttu veidi alla 90 ja üks auto tõmbas lausa teeserva seisma, et minu möödudes kohe sõitu jätkata.
Lugu läheb edasi, kui oli kätte jõudnud laupäeva õhtu ja olin teel tagasi kodu poole. Ei midagi erilist.. seljataga veidi üle 600km erinevaid peamiselt väiksemaid teid. Väikesed külad, vettinud libedad kruusateed, läbisegi erinevas korras ja suuruses asfaldiga. Olin päris rahul seekordse ringiga, mille otsustasin lõpetada Piibe mnt kaudu.
Loo lõpp saabus veidi peale lennuväljaks mõeldud teelaiendit Piibel, mil õhtu oli jõudnud esimese hämara faasi. Üsna sirgel lõigul näen piisavalt kaugelt punast sõiduautot, millest alustan möödasõitu, kiirus 100 ringis. Jõudnud üsna auto nurga lähedale, märkan autol süttivaid piduritulesi... "hekurriba mõjub taas", jõuan korraks mõelda, nagu mitmeid kordi varem. Kui seekord siiski mitte, sest järgmiseks ilmub auto varjust suur põder kes kiirustamata liigub otse minu ette. Hetkega olin olukorra ees, kus minu kõrval on auto ja ees risti suur loom.
Sellest hetkest edasi on puudu vaid vägaväga lühike lõik ja kõik on päris selgelt meeles hetkest, mil lasin lahti pidurid ja alustasin manöövrit, et päästa, mis võimalik. See õnnestus niipalju, et kokkupõrge põdraga toimus mitte keset kere, mida mulle pakuti, vaid kuhugi päris taha otsa.
Aga kokkupõrge siiski toimus... Edasine lõppes päris ruttu.. ratas ees, mida tagumiku peal järgi, vahepealt taas puudu mõni ülilühike lõik.
Tõusen.. miksit pole justkui viga. Esimesena jääb silma peatunud punane auto ehmunud neiuga roolis. Järgmisena märkan vigastatud põtra, kes tagajalgu järgi vedades üle põllu metsapoole lonkab. Saanud teada, et minuga on ok, teatab punase auto juht, et helistab jahiseltsi, sest põder liigub küll üsna kiirelt, aga ilmselt mitte kaua. Ratas on peatunud vastassuuna teepeenral suunaga minu tuleku suunas..lähen ligi ja keeran süüte välja, sõit on lõppenud. Just nüüd jõuab kohale, et mul pole vist tõesti midagi viga... kohe päris mitte midagi.
Siiani tühjalt püsinud teel tekib liiklust..autod mööduvad peatumata, nende rataste all raksuvad plastiku tükid kõlavad kuidagi eriti valjult. Peatub üksik tume tsikkel.. justkui VTR mõtlen. juht arvab algul, et on toimunud kokkupõrge sama punase autoga.. põder on ju metsa jõudnud.
Peale selgitusi nii juhtumise, kui minu olukorra üle, tsikkel lahkub ja veidi peale seda küsib ka neiu punasest autost häbelikult kas ta võib ka edasi sõita.
Jään üksi..autod mööduvad.. Kuna nüüd on juhtumisest järgi vaid üsna tee ääres külitav tsikkel ei aeglusta neist enamus hoogugi ja ka praksuvat plastikut pole enam oluliselt kuulda. Liikluse vahepeal puhastan teed ja kogun kõik mis vedeleb ühte hunnikusse. Jõuan just lõpule kõnega koju, kui peatub väiksem maastur. Mitmed autod on vahepeal täie hooga möödunud ja peatumine veidi üllatab...astun ligi. Saanud teada, mis toimus ja et olen ok, teatab tulija, et tal on käru ja ta läheb toob selle nüüd ära ja ärgu ma muretsegu. Ah et kas nii ongi, jõuan mõelda, kui maastur otsa ringi keerab ja kaob.
Edasi läheb ladusalt.. maastur saabub üsna ruttu tagasi kaanega käru sabas ja meil ei lähe liiga kaua, kui juba oleme teel linna..vahepeal on läinud täiesti pimedaks. Pool teed üritan leituda piisavalt head plaani, et mind aidanud meest tänada veidi rohkemaga, kui hea sõna. See aga ei õnnestu.. isegi kütuse rahe pole see mees nõus vastu võtma ja ka kõik muud variandid polevat vajalikud.
Garaazi jõudnud, veeretame ratta maha ja teen taaskord teatavaks oma soovi, aga mind ei võeta kuulda... patsutus õlale ja minu aitaja kaob sama äkki kui oli ilmunud. Hetkel ei suuda tema nime meenutada.. liiga palju oli vist mõelda. Küll on aga meeles, et ta on rekkajuht ja ka tsikkel leidub... TDM nimelt. Minu sügavaim lugupidamine on siinkoal ainuke asi, mis mul enam öelda..see jäi ka meelde, et biker.ee-d see mees ei külasta..
Edasine siis juba analüüs, mis jätkunud vahelduva eduga ja jätkub ka edaspidi. Mitu halba momenti sattus kokku... tähelepanu möödasõidul vastassuunda ja auto paiknemine väga täpselt minu kahjuks tekitasid selle, et põdra ilmumisest kuni kokkupõrkeni jäid mõned loetud sekundid.
Mis edasi on segu õnnest ja millestki, mille üle pean veel veidi analüüsi tegema. Lõpptulemus on muidugi üks parim võimalik, mis selles olukorras võib juhtuda. Kuhu tabasin põtra, kus oli sel hetkel auto ja ka väga sile asfalt on selline segu, peale mida võin täna tõdeda, et mul pole sellest loost ette näidata ühtegi jälge oma ihu küljes..isegi püksid ei kulunud läbi.
Ka jope kaitsmed püsisid paigal ja tegid ilmselt oma tööd.. niiet ka valusaid kohti kehal ei leidu.
Rattast ei hakka siinkohal pikemalt rääkima.. Pehme osa põrkus pehmega, sest tundub, et esiratas pole kuhugi põrganud. Siiski võib ette kujutada mis saab, kui ligi 300kg ratas põrkub täisksasvanud põdraga ja lohiseb kenakese maad. Hea naked ratta saaks:).. aga selles osas näitab juba lähim tulevik.
Pika jutu lõpetuseks pole muud öelda, kui et alati saab sõita aegalsemalt ja ka nt vähem mõelda tähtsaid mõtteid. Loomad on eriti liikvel ja minu õnn neid teeservas ja teed ületamas jälgda, nagu väga palju kordi enne lõppes seekord sedasi. Ehk on sellest kellelegi kasu ka.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
No läks hästi. Mingile Suurele Vaimule, või kes ta iganes on, oled midagi võlgu. Nagu ka sellele vennale, kes sulle appi tuli. Ainult, et selle viimase võla maksad analoogse käitumisega mõne teise hädasolija vastu. Olen ka ise selliste inimeste otsa sattunud. Need panevad inimkonnast paremini arvama ja püüdma järele teha.
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Tre,
Kalle - õnne teise sünnipäeva puhul sulle. Põder ei ole nalja asi. Meenutades enda reedest kulgemist läbi tormi siis ei taha mõeldagi mis oleks võinud juhtuda kui selle null nähtavuse ja jõhkra külgtuule mõjul mitmeid kordi üle tee keskjoone kaldunud rataste kolonn oleks kohtunud vastutuleva autoga või loomaga. Joppas ilmselt.
Aga Kallele jõudu ja jaksu. Ning pikki kilomeetreid veel jätkuvalt
Equ, nädalavahetusega 500km funni.
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
- oktoobril kella 21.12 ajal toimus liiklusõnnetus Tartu linnas Vaksali ja Vanemuise tänavate ristmikul, kus sõiduauto Volvo 940, mida juhtis Leo (s 1959), sõitis kõrvalteelt ette peateel liikunud mootorrattale Honda, mida juhtis Annely (s 1974). Mootorrattur toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi, kus peale esmaabi andmist lubati kodusele ravile.
Sõitsin sealt vahetult peale õnnetuse toimumist mööda. Taksojuht oli tsiklile ette keeranud ja seisis ristmikul Vaksal tn-l suunaga Riia mnt. poole. Lisaks seisis veel üks ohutuledega masin (ilmselt pealtnägija) enne ristmikku Vaksali tn-l suunaga raudteejaama poole. Tsiklistil oli selg prügine ja pöial valus, aga üldiselt täitsa elus. Politsei ja kiirabi olid juba kutsutud, aga mitte veel kohal. Aitasin (koos ilmselt ohutuledega seisva auto juhiga) tsikli püsti tõsta, et vedelikud välja ei voolaks ja samal ajal jõudis ka kiirabi kohale. Kuna mul oli kiire, otseselt õnnetust pealt ei näinud ja kiirabi ka juba kohal oli, siis sõitsin edasi.
Tänud Sulle Joel abi eest! Mina see seal prügisena olin. Abiline oli minu elukaaslane, kes sõitis laste ja autoga minu järgi ning nägi toimunut pealt. Õnnetus ise oli triviaalne: pöörasin Riialt Vaksali tänavasse ja olin jõudnud just kiirendada 50 km/h-ni kui Vanemuise tänavast sõitis takso peateele ja asus ristmikul äkitselt tagasipööret tegema!!!! Minule jäi aega ainult vaadata, et kas kõnnitee on tühi ja jõuan ehk põigata (kui pikk võib vahel murdosasekund olla!). Paraku sain aru et ei jõua ja valikuid oli kaks: sõita autole külje pealt sisse või visata ennast maha. Panin pidureid ja ei tea enam, kas tsikkel viskas minu või viskasin end ise Pilt taastus kui peatusin üle ristmiku olevas puutüve ümber kasvavas põõsas. On ilmselge, et mind päästsid õige sõidurõivatus ja vihmane ilm (lohisedes olid lopsud eeldatavasti leebemad). Pöial hakkas kenasti liikuma ja põlvesidemed saavad peagi korda. Läbimikserdatuse tunne alles süveneb ja paremat kehapoolt ei või kusagilt katsuda. Motikas vajab ilmselt natuke suuremat meistritööd, aga elulooma tast loodetavasti ikka saab
On teine heades kätes hoolitseda.
Taksojuht ei tundnud vähimatki huvi mis mul viga on, pobises mehele, et ta ei näinud. Vabandusest pole mõtet rääkidagi. Kui pilt tuli ette oli esimene soov minna ja teda lüüa. Õnneks ei saanud ma tol hetkel paremat jalga alla
Kokkuvõttes - väga hästi läks. Tänud minu abilistele, kes on kõik ära organiseerinud ja mina saan patjadel lebada
Eile õhtul kell 21:00 juhtus liiklusõnnetus Tartus Riia mäel Balti Kaitsekolledši
kõrval kus rohelist värvi Hyundai buss ei näinud lihtsalt paremas reas liikuvat mootorratast Aprilia ja keeras tüübi külili Õnneks mootorrattur suuremaid vigastusi ei saanud libises mööda maad aga tagi ja korralikud püksid jalas. Vähemalt esmasel küsimisel ta peale pisut valutava selja ei kurtnud. Nii ja nüüd tuleb asja iva: autojuht hakkas ennast kohe õigustama, et tema ei tea midagi ja hea üldse, et kinni pidas sest tema arvas kuudis rullikud veerevad ja kolisevad. Siis hakkas ratturit süüdistama, et ju sa ikka kiirendasid, et näha polnud ja üldse ei saa ma aru kuidas sinna sattusid. Krt. ma aru ei taipa mis kaitseinstinkt see siuke on, autol oli küljekarbis mõlk aga rattur lohises esiteks ise mööda maad ja teiseks ratas ka katki. Aga suhtumine oli tüüpiline, et biker siis on teada niiguinii kiirendasid ja nõelusid. Samas ise nägin kutt sõitis väga rahulikult omas reas kui buss ta lihtsalt pikali pressis. Igatahes lõpuks saime kahepeale tüübi ära "väänatud" ja kirjutas aktile alla, et tunnistab süüd.
Dali kirjutas:Aga suhtumine oli tüüpiline, et biker siis on teada .....
Puhtinimlik suhtumine, olgu või teerull, aga peale kõksu otsivad enamus osalejaid igasugu ettekäändeid, et paugu ajal puu otsas olla. Pisut rahunenuna tuleb loogika ja mõnel isegi südametunnistus mõttearendustesse tagasi. See ei ole mingi baikerluse eripära.
Teate ju küll, kui laps taldriku laua pealt maha ajab, siis kohe kindlasti see ise kukkus
Loo moraal ka : hoiduge "pimedast nurgast"( st. peegli vaatenurga ja külgakna vaatenurga vahelisest nö nähtamatust alast) nagu katkust!
Loo moraal ka : hoiduge "pimedast nurgast"( st. peegli vaatenurga ja külgakna vaatenurga vahelisest nö nähtamatust alast) nagu katkust!
Tõsi ta on, eelkõige tasub seda silmas pidada (väike)busside ja kaubikute puhul, nad lihtsalt ei näe hästi tahapoole ja taha-küljele. Neist maksab hoiduda piisavalt aupaklikusse kaugusesse, kui tsikkel ja isiklik nahk kallid on.
Pime aeg käes. Sõitsin eile autoga mööda Pärnu mnt'd välja jäi silma Statoilist välja sõitu ootav must tsikkel.
Paha lugu oli aga see, et ega tegelikult märkasin seda tsiklit seal väga hilja ja asjaolu millele ma viidata tahan on, et küljepealt on tsikkel iseenest halvasti märgatav ja sellega peaks sõites arvestama.
Või hakkab tsiklile ka küljetulesid külge riputama nagu rekkadele:D
Nonii...esimene postitus mulle siin ja suht õnnetul teemal, kuna ma olengi see Apriliajuht Kaitsekolledži kõrvalt :S. Esiteks tänud Dali'le, kes oli kohapeal suureks abiks, kuna enda jaoks käis asi (kõks esirattasse, madallend ja asfaldi silumine ) liiga kiiresti, et kõigest täpselt aru saada. Kuigi kokkupuude kaubikuga oli minimaalne, tabas see kahjuks esipiduri ketast ning võib aimata, et kui ketas kõver, siis on esiratta veereomadused enam, kui kehvad ja tulemus sama, kui järsult blokki pidurdades. Kuna varustus ei olnud siiski nii hea, kui järgmine hooaeg saab olema
, siis jupike nahka alaseljalt jäi asfaldile ja hetkel vajab selg meedikute abi ja "teibituuningut". Ratta kohta öeldi Wild Riders'is, et hea, kui järgmise hooaja alguseks sõitma saab, kuna Itaalia rataste varuosad pidid väga visalt kaugele põhjamaale saabuma. Lootsin, et mu esimene hooaeg ratta seljas lõpeb vähe valutumalt, aga saatuse vastu ju ei saa
-
- Postitusi: 1515
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
rayarray kirjutas:Nonii...esimene postitus mulle siin ja suht õnnetul teemal, kuna ma olengi see Apriliajuht Kaitsekolledži kõrvalt :S. Esiteks tänud Dali'le, kes oli kohapeal suureks abiks, kuna enda jaoks käis asi (kõks esirattasse, madallend ja asfaldi silumine
) liiga kiiresti, et kõigest täpselt aru saada. Kuigi kokkupuude kaubikuga oli minimaalne, tabas see kahjuks esipiduri ketast ning võib aimata, et kui ketas kõver, siis on esiratta veereomadused enam, kui kehvad ja tulemus sama, kui järsult blokki pidurdades. Kuna varustus ei olnud siiski nii hea, kui järgmine hooaeg saab olema
, siis jupike nahka alaseljalt jäi asfaldile ja hetkel vajab selg meedikute abi ja "teibituuningut". Ratta kohta öeldi Wild Riders'is, et hea, kui järgmise hooaja alguseks sõitma saab, kuna Itaalia rataste varuosad pidid väga visalt kaugele põhjamaale saabuma. Lootsin, et mu esimene hooaeg ratta seljas lõpeb vähe valutumalt, aga saatuse vastu ju ei saa
edu sulle !Isegi väikest sidurimutrit v6id 2 kuud oodata wildi kaudu.Ja hindadest ärma parem räägi.Ahjaa ja vahepeal " l2heb meelest" midagi neil saata v6id tellida.
-
- Postitusi: 543
- Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
- Tsikkel: 90º V2
- Asukoht: lapikese keskpaik
- Kontakt:
küll ot, aga lohutuseks rayarray'le.
ära kasutad wild'i, kui saa just vältimatu ei ole, endal samuti Aprilia ja paljud pulgad tellinud Depoost, see kataloog on aluseks - http://www.apriliayorkshire.co.uk/ . Sealt tunduvalt kiiremini tulnud ja egas need jublakad ka nüüd nii kirved ole. Miskipärast levib palju müüte Itaalia rataste kohta.
If the MTS1200 engine is not enough for you then I dont know what else to say. Nothing combines the handling, power, versatility & comfort of MTS 1200ST.